تحصیل در بلغارستان با کیفیت بسیار بالایی ارائه می شود و از تنوع بالایی نیز برخوردار است . بنابراین اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان متقاضیان بسیار زیادی دارد .  دانشگاه های بلغارستان در تمامی حوزه های علمی به خصوص رشته هایی مانند پزشکی ، ریاضیات ، شیمی و زیست شناسی بسیار شناخته شده و معتبر هستند .

سطح آموزش و پرورش در دانشگاه های بلغارستان بسیار بالا است و مدارک دانشگاهی این کشور در اغلب کشورهای دنیا تایید شده می باشد . همچنین شرایط اخذ پذیرش دانشجو در دانشگاه های بلغارستان بسیار راحت تر از سایر دانشگاه های اتحادیه اروپا است . زندگی و تحصیل در بلغارستان دارای کیفیتی بالا و هزینه های پایین می باشد . در این مقاله به طور کامل به موضوع تحصیل در بلغارستان ۲۰۲۰ می پردازیم .

شرایط ویزای تحصیلی بلغارستان

Terms of study visa Bulgaria

ویزای تحصیلی بلغارستان به عنوان یکی از روش های ورود به این کشور قلمداد می شود. از همین رو دانشجویان در صورت فراهم آوردن مدارک و شرایط مورد نیاز قادر خواهند بود برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. کشور بلغارستان به واسطه حضور در اتحادیه اروپا و هزینه های تحصیل و زندگی بسیار پایین مورد توجه علاقه مندان به تحصیل در کشورهای اروپایی می باشد.

از دیگر دلایل دانشجویان برای انتخاب ویزای تحصیلی بلغارستان می توان به درصد بالای شانس ویزا در این کشور اشاره کرد. این نکته بدین معناست که دانشجویان با ارائه مدارک مورد نیاز، موفق به اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان می شوند.

در این مقاله که توسط گروه تحریریه آریاناپارس تنظیم و گردآوری شده است، شرایط دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان را مورد بررسی قرار می دهیم. برای اطلاع از روش های مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به بلغارستان را مطالعه فرمایید.

بلغارستان,بلغارستان,بلغارستان

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

ویزای دانشجویی بلغارستان برای مدت ۳ تا ۶ ماه اعتبار دارد. دانشجویان بین المللی پس از دریافت نامه قبولی از موسسه آموزش عالی بلغارستان باید برای درخواست ویزا در نزدیکترین سفارتخانه / کنسولگری بلغارستان خود اقدام نمایند. فرم درخواست ویزا را پر کرده و آن را همراه مدارک لازم ارسال نمایند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان

  • کپی گذرنامه و عکسهای معتبر
  • نامه پذیرش صادر شده از موسسه آموزش عالی مربوطه در بلغارستان
  • بیمه پزشکی معتبر برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا 
  • رسید پرداخت شهریه
  • اثبات منابع مالی کافی
  • تأیید رزرو بلیط
  • اثبات اسکان در بلغارستان
  • اسناد آموزشی

دانشجویان پس از ورود به بلغارستان باید برای اجازه اقامت طولانی مدت در جمهوری بلغارستان اقدام نمایند. دانشجویان بین المللی باید در نزدیکترین دفتر مهاجرت بلغارستان از اداره مهاجرت ملی، درخواست اجازه اقامت دهند. این مجوز برای مدت زمان ۱ سال اعتبار دارد و با توجه به مدت دوره تحصیلی، تمدید می شود.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

در روند اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان در گام نخست، دانشجویان باید از دانشگاه مورد نظر نامه پذیرش را دریافت نمایند و پس از آن مراحل دریافت ویزای تحصیلی را طی کنند.

مرحله اول: پذیرش از دانشگاه

دانشجویان برای پذیرش از دانشگاه های بلغارستان، می بایست به صورت مجزا برای دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. سیستم واحدی در میان دانشگاه های این کشور وجود ندارد و با توجه به شرایط هر دانشگاه اقدام نمود.

یکی از ویژگی های مثبت دانشگاه های کشور بلغارستان، الزامی نبودن مدرک زبان می باشد. از همین رو دانشجویان قادر خواهند بود بدون مدرک زبان برای دانشگاه های این کشور اقدام نمایند و در صورت حضور در این کشور در آزمون زبان شرکت نمایند.

پروسه زمانی اخذ پذیرش در دانشگاه های بلغارستان بین ۳۰ تا ۴۵ روز در نظر گرفته می شود. از مهم ترین مدارم برای اخذ پذیرش می توان به سوابق تحصیلی، ریز نمرات، هزینه اپلیکیشن فی و توصیه نامه از اساتید اشاره کرد.

مرحله دوم: ارائه مدارک به سفارت

دانشجویان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های بلغارستان به نزدیک ترین سفارت برای مراحل اخذ ویزای تحصیلی اقدام می نمایند. بازه زمانی تعیین وقت سفارت بلغارستان بین ۷ تا ۱۰ روز به طول می انجامد.

دانشجویان برای مراجعه به سفارت باید مدارک که در ذیل به آن اشاره می شود، به همراه داشته باشند.

  1. نامه پذیرش
  2. بیمه نامه مسافرتی
  3. فرم درخواست ویزای تحصیلی بلغارستان
  4. تمکن مالی که معادل یک سال هزینه زندگی و تحصیل در این کشور می باشد.
  5. مدارک هویتی

بلغارستان,بلغارستان,بلغارستان

هزینه ویزای تحصیلی بلغارستان

هزینه های ویزای تحصیلی بلغارستان را می توان به سه گروه هزینه های اجرایی، هزینه های تحصیل و زندگی دسته بندی کرد. در همین خصوص، گروه تحریریه آریاناپارس به تحلیل و بررسی این هزینه های عنوان شده پرداخته است.

هزینه های زندگی در بلغارستان

هزینه های دانشجویی زندگی در کشور بلغارستان به صورت میانگین بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ یورو در ماه است که دانشجویان مستلزم به پرداخت آن می باشند. هزینه های جاری زندگی، شامل هزینه های اجاره مسکن، خوراک، رفت و آمد و بیمه می باشد.

هزینه های تحصیل در بلغارستان

هزینه های تحصیل در بلغارستان، متناسب با رشته انتخابی و دانشگاه مورد نظر متفاوت می باشد. هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار پایین است و دانشجویان با کمترین هزینه قادر خواهند برای برترین دانشگاه های بلغارستان اقدام نمایند.

رشته تحصیلی هزینه های تحصیل
رشته های علوم انسانی ۳ تا ۵ هزار یورو در سال
رشته های مهندسی ۴ تا ۶ هزار یورو در سال
رشته های پزشکی ۷ تا ۹ هزار یورو در سال

هزینه های اجرایی

تمامی دانشجویان بین المللی برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان مشمول هزینه های اجرایی می باشند. در همین خصوص هزینه های اجرایی ویزای تحصیلی به شرح زیر می باشد.

  1. وقت سفارت: ۱۰۰ یورو
  2. تایید مدارک: ۱۵ یورو به ازای هر مدرک

بلغارستان,بلغارستان,بلغارستان

مدت زمان پاسخگویی سفارت بلغارستان

در خصوص مدت زمان پاسخگویی سفارت می توان به دو بخش دسته بندی کرد. در ابتدا میزان زمان تعیین وقت و پس از آن میزان زمان پاسخگویی به درخواست را می توان مورد بررسی قرار داد.

در بخش به بازه های زمانی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی بلغارستان اشاره می نماییم:

تعیین وقت سفارت

وقت های ویزای تحصیلی بلغارستان به صورت تلفنی می باشد و دانشجویان در صورت فراهم آوردن مدارک قادر خواهند بود برای تعیین وقت حضوری اقدام نمایند.

بازه های زمانی تعیین وقت سفارت بلغارستان برای ویزای دانشجویی بین ۷ تا ۱۰ روز تخمین زده می شود.

پاسخگویی به درخواست

پس از ارائه مدارک به سفارت بلغارستان، بازه زمانی مورد نظر برای پاسخگویی بین ۳۰ تا ۴۰ روز می باشد. با توجه به بازه های زمانی اعلام شده، دانشجویان برای کلیه خدمات مربوط به ویزای تحصیلی بلغارستان زمانی حدود ۴۵ روز را باید در نظر بگیرند. این بازه اعلام شده نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار پایین می باشد.

بلغارستان,بلغارستان,بلغارستان

امکان دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان در سال ۲۰۲۰

با توجه به اقتصاد رو به پیشرفت کشور بلغارستان و حضور این کشور در اتحادیه اروپا و محدوده شینگن، دانشجویان این کشور را به عنوان هدف نهایی خود برای تحصیل انتخاب می نمایند. از همین رو درخواست های ویزای تحصیلی در سال ۲۰۲۰ در این کشور افزایش می یابد.

سیاست های حاکم در بلغارستان نشان دهنده این موضوع می باشد که از افراد تحصیل کرده و دانشجویان علاقه مند به تحصیل استقبال می کند. از همین رو دانشجویان در صورت ارائه مدارک کامل از شانس خوبی برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان برخوردار می باشند.

نتیجه گیری

اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان در تمامی مقاطع برای رشته های مختلف مانند پزشکی، مهندسی و هنر امکان پذیر می باشد و دانشجویان می توانند برای پذیرش اقدام نمایند. اجازه اقامت دانشجویی بلغارستان از نوع تایپ D و به مدت یک سال است که باید هر ساله تمدید شود.

در این میان دانشجویان باید مدارکی مانند مدارک هویتی، ارائه مدارکی مبتنی بر خوابگاه و یا اجاره نامه منزل در بلغارستان، بیمه درمانی، اثبات تمکن مالی که توسط والدین و دانشگاه فرد در بلغارستان امضا می شود و نامه پذیرش از دانشگاه بلغاری را ارائه دهد. افرادی که تمایل به اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان دارند باید از تمامی هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور اطلاع داشته باشند

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up