شرایط ویزای توریستی آفریقای جنوبی

Terms of South African tourist visa

آفریقای جنوبی مدرن ترین و صنعتی ترین کشور در قاره آفریقا است، جاذبه های متعدد گردشگری در این کشور آفریقای جنوبی را به مقصد مورد علاقه بسیاری از گردشگران تبدیل کرده است. از این رو سالانه افراد بسیاری برای اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی و سفر به این کشور اقدام می نمایند.

توجه داشته باشید مدت اعتبار ویزای توریستی آفریقای جنوبی ۹۰ روز است که صرفاٌ به منظور گردشگری صادر می گردد و امکان کار یا تحصیل در آفریقای جنوبی به واسطه اخذ این نوع ویزا برای شما وجود نخواهد داشت.

آفریقای جنوبی تنها کشور جهان است که دارای ۳ پایتخت می باشد، شهرهای کیپ تاون، بلوم فونتین و پرتوریا پایتخت های این کشور هستند. بزرگترین، پرجمعیت ترین و مشهورترین شهر این کشور که نماد آفریقای جنوبی نیز محسوب می شود ژوهانسبورگ است که بهترین شهر برای مهاجرت به آفریقای جنوبی هم محسوب میشود.

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی

انواع ویزای توریستی آفریقای جنوبی

با توجه به هدف شما برای سفر به آفریقای جنوبی می توانید از روش های مختلفی برای اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی اقدام نمایید.

این روش ها عبارتند از:

  • گردشگری
  • بازدید از افراد خانواده
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • تجاری

گردشگری

برای علاقه مندان به طبیعت بکر و حیات وحش سفر به کشور آفریقای جنوبی بدون شک می تواند گزینه ایده ال و هیجان انگیزی باشد. جاذبه های متعدد گردشگری باعث گردیده کشور آفریقای جنوبی در صنعت گردشگری بین تمامی کشورهای قاره آفریقا سال های پی در پی در رتبه نخست جای گیرد. این امر نشان دهنده تقاضای بسیار زیاد گردشگران برای اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی و سفر به این کشور است.

بازدید از افراد خانواده

برای اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی به منظور بازدید از افراد خانواده به دریافت دعوتنامه از سوی این عزیزان و ارائه آن به سفارت نیاز دارید. توجه داشته باشد افراد خانواده شما در صورتی که مقیم کشور آفریقای جنوبی باشند می توانند برای شما دعوتنامه ارسال نمایند.

شرکت در همایش یا سمینار

سالانه سمینارهای بسیاری در زمینه های نفت و گاز، سازه های زیست محیطی، تجهیزات الکترونیکی و … در کشور آفریقای جنوبی برگزار می گردد که میزبان اکثر این همایش ها شهرهای کیپ تاون و ژوهانسبورگ هستند از این رو سالانه افراد بسیاری برای شرکت در اینگونه مراسم جهت ارتقاء سطح علمی و تخصصی خود با دریافت دعوتنامه از شرکت یا ارگان برگزار کننده برای اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی اقدام می نمایند.

تجاری

آفریقای جنوبی دارای معادن غنی الماس، طلا و کرم است، اجرای سیایت های مالی و راهبردی مناسب باعث رشد اقتصادی و صنعتی این کشور گردیده به طوری که طبق رده بندی سازمان ملل آفریقای جنوبی پنجاهمین کشور ثروتمند دنیا به شمار می آید. زیرساخت های اقتصادی و سیاست های مالی مناسب باعث رونق کسب و کار و فعالیت های اقتصادی گردیده. از همین رو سالانه افراد بسیاری جهت راه اندازی کسب و کار و ارزیابی شرایط کاری با اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی به این کشور سفر می کنند.

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی

مراحل اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی

اولین قدم برای دریافت ویزای توریستی آفریقای جنوبی اخذ وقت سفارت این کشور است. برای انجام این امر می توانید به صورت حضوری یا غیر حضوری با دریافت و تکمیل نمودن فرم مربوطه و پرداخت هزینه صدور ویزا وقت سفارت آفریقای جنوبی را رزرو نمایید. سپس موظف به تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت در زمان مشخص شده هستید. توجه داشته باشید کلیه مدارک به زبان انگلیسی ترجمه گردد.

آدرس سفارت آفریقای جنوبی در ایران: میدان تجریش – خیابان ‏ولیعصر – باغ فردوس -‏ خیابان یکتا – پلاک ۵

وب سایت رسمی سفارت آفریقای جنوبی: www.southafricanembassy.ir/embassy/visa-services

مدارک لازم

برای اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی روش های مختلفی وجود دارد، یا توجه به هدف شما از سفر به این کشور ملزم به ارائه مدارک گوناگونی هستید به طور مثال برای بازدید از افراد خانواده یا شرکت در سمینار موظف به ارائه دعوتنامه هستید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی عبارتند از:

  • مدارک شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه)
  • پاسپورت دارای حداقل ۶ ماه اعتبار
  • گردش حساب بانکی ۳ ماهه
  • سند مالکیت (به نام فرد متقاضی)
  • ارائه گواهی شغلی یا تحصیلی
  • وضعیت تاهل
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • ارائه مدارک اقامتی (واچر هتل)

هزینه ها

از پیش نیاز های انجام سفری خاطره انگیز برنامه ریزی دقیق مالی، زمانی و پیش بینی هزینه های احتمالی است. برای انجام این امر به موارد مختلفی باید توجه داشت.

هزینه سفر هوایی

در حال حاضر ایرلاین ها خدمات متنوع و مختلفی را در طول پرواز ارائه می دهند که این امر باعث به وجود آمدن رقابت برای جذب مسافران بیشتر بین ایرلاین ها شده است. قیمت تیکت های هوای ارتباط مستقیم با کلاس پروازی، زمان سفر و خدمات ایرلاین ها دارد. در حال حاضر ارزانترین نرخ تیکت رفت و برگشت به آفریقای جنوبی ۶۰۰ دلار و گرانترین تیکت حدود ۱۵۰۰ دلار می باشد.

هزینه اقامت

آفریقای جنوبی در بین تمامی کشورهای قاره آفریقا دارای رتبه نخست در صنعت گردشگری است. از این رو هاستل ها و هتل های بسیاری در این کشور هرساله پذیرای گردشگران می باشند، اگر قصد سفر به آفریقای جنوبی را دارید توجه داشته باشید عمده هزینه های شما در این کشور هزینه اقامت خواهد بود. هزینه یک شب اقامت در هتل های آفریقای جنوبی به طور میانگین به شرح ذیل می باشد:

  • هتل ۳ ستاره از ۴۰ دلار به بالا
  • هتل ۴ ستاره از ۶۵ دلار به بالا
  • هتل ۵ ستاره از ۹۵ دلار به بالا

هزینه وعده غذایی

آفریقای جنوبی دارای رستوران های مجلل با قیمت بسیار مناسب است. هزینه صرف غذا در رستوران های این کشور نسبت به اکثر کشورهای جهان بسیار ارزان می باشد به طوریکه شما می توانید با پرداخت حدود ۱۰ دلار در رستوران های این کشور پیش غذا، غذای اصلی و دسر میل فرمایید، البته منوهای گران تری هم وجود دارد که می تواند تا ۴۰ دلار برای شما هزینه در پی داشته باید.

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی

بهترین شهرهای آفریقای جنوبی

شهرهای آفریقای جنوبی از حیث اقتصادی، تفریحی و مناظر طبیعی با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام از این شهرها جاذبه های توریستی مختص به خود را دارند. مشهور ترین شهرهای آفریقای جنوبی کیپ تاون، ژوهانسبورگ و پرتوریا می باشند.

کیپ تاون

شهر کیپ تاون یکی از زیبا ترین شهرهای جهان به شمار می آید و به شهر مادر نیز شهرت دارد. کیپ تاون دارای سواحل بسیار زیبا، مناطق کوهستانی بکر و مناظر مسحور کننده می باشد. این شهر مرکز جاذبه های تفریحی در آفریقای جنوبی است و گردشگران بسیاری سالانه برای بازدید از کیپ تاون به آفریقای جنوبی سفر می کنند.

ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ بزرگ ترین و صنعتی ترین شهر آفریقای جنوبی است که به شهر طلا شهرت دارد. دلیل این نامگذاری وجود معدن های متعدد طلا در این شهر است، از این رو تولید طلا و جواهر در این شهر رونق بسیاری دارد. ژوهانسبورگ مرکز اقتصادی و تجاری آفریقای جنوبی می باشد و سالانه گردشگران بسیاری از این شهر بازدید می نمایند.

پرتوریا

شهر پرتوریا در فاصله ۵۰ کیلومتری از ژوهانسبورگ قرار دارد، این شهر میزبان بسیاری از ادارات دولتی، سفارتخانه ها و واحدهای دیپلماتیک است. از این رو پرتوریا پایتخت اداری و اجرایی کشور آفریقای جنوبی به شمار می آید. پرتوریا دارای اماکن تاریخی و موزهای فوق العاده مانند موزه ترانسوال و موزه تاریخ فرهنگی است، این امر باعث گردیده سالانه افراد بسیاری با اخذ ویزای توریستی آفریقای جنوبی و سفر به این کشور برای بازدید از این شهر اقدام نمایند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up