شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا

Australian tourist visa requirements

استرالیا در نیمکره جنوبی کره زمین واقع گردیده و با مساحتی بالغ بر ۷/۶ میلیون کیلومتر مربع ششمین کشور پهناور جهان به شمار می آید. جاذبه های متعدد گردشگری در استرالیا باعث گردیده سالانه افراد بسیاری جهت اخذ ویزای توریستی استرالیا و بازدید از این کشور پهناور اقدام نمایند. استرالیا به سرزمین رویاها شهرت دارد، دلیل این نامگذاری کیفیت بالای زندگی و رفاه اجتماعی است. استرالیا مرز خاکی با هیچ کشوری ندارد و دورتادور آن را اقیانوس ها احاطه کرده اند.

مدت اعتبار ویزای توریستی استرالیا با توجه به درخواست فرد متقاضی بین ۳ تا ۶ ماه می باشد و صرفاً جهت گردشگری صادر می گردد. توجه داشته باشید با اخذ ابن نوع ویزا اجازه کار یا تحصیل در استرالیا را نخواهید داشت.

انواع ویزای توریستی استرالیا

برای اخذ ویزای توریستی استرالیا روش های گوناگونی وجود دارد که افراد با توجه به هدف خود از سفر به این کشور می توانند با ارائه مدارک لازم از روش مورد نظر اقدام نمایند.

انواع ویزای توریستی استرالیا عبارتند از:

  • بازدید از افراد خانواده
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • گردشگری
  • تجاری

بازدید از افراد خانواده

اگر افراد خانواده شما مقیم استرالیا هستند و شما قصد بازدید از این عزیزان را دارید می توانید با دریافت دعوتنامه از خانواده و ارائه آن به سفارت برای دریافت ویزای توریستی استرالیا اقدام نمایید. لازم به ذکر است افرادی که دارای دعوتنامه هستند از شانس بالایی برای اخذ ویزای توریستی استرالیا برخوردارند.

شرکت در همایش یا سمینار

استرالیا کشور پیشرفته و توسعه یافته ای به شمار می آید، از این رو سالانه سمینارهای بسیاری در زمینه های مختلف نظیر صنعت مد، تکنولوژی، تجهیزات الکترونیکی و … در این کشور برگزار می گردد و افراد بسیاری خواهان شرکت در اینگونه مراسم جهت ارتقا سطح علمی و تخصصی خود هستند. برای شرکت در اینگونه مراسم با دریافت دعوتنامه از شرکت یا سازمان برگزار کننده می توانید جهت اخذ ویزای توریستی استرالیا اقدام نمایید.

گردشگری

طی سالهای اخیر صنعت گردشگری در کشور استرالیا رشد چشم گیری را تجربه کرده به طوری که از صنایع دیگر این کشور پیشی گرفته است. به واسطه پتانسیل های موجود در استرالیا جهت جذب گردشگران چشم انداز روشنی در این زمینه برای این کشور پیش بینی می شود. بدون شک جاذبه های متعدد گردشگری و تنوع زیست محیطی استرالیا باعث گردیده افراد بسیاری جهت اخذ ویزای توریستی استرالیا و سفر به این کشور به منظور گردشگری اقدام نمایند.

تجاری

یکی از دلایل مهم رواج روزافزون مهاجرت به استرالیا اقتصاد قوی این کشور است، حتی در بحران اقتصادی اخیر که اکثر کشورهای دنیا را فرا گرفت اقتصاد استرالیا به روند رو به رشد خود ادامه داد. اجرای سیاست های مالی و اقتصادی صحیح باعث گردیده بسترهای مناسب برای فعالیت های اقتصادی فراهم شود. سرانه درآمد در استرالیا از کشورهای سطح اول اروپایی نظیر انگلستان، آلمان و فرانسه بیشتر است. از این رو افراد بسیاری جهت ارزیابی شرایط برای راه اندازی کسب و کار در استرالیا و به دست آوردن موقعیت های شغلی مناسب با اخذ ویزای توریستی استرالیا به این کشور سفر می کنند.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

مراحل اخذ ویزای توریستی استرالیا

اولین قدم برای اخذ ویزای توریستی استرالیا رزرو وقت سفارت است. در حال حاضر انجام این امر به صورت غیرحضوری (اینترنتی) انجام می گیرد، شما می توانید با مراجعه به سایت رسمی سفارت استرالیا و ایجاد حساب کاربری پس از تکمیل نمودن فرم ویزای مربوطه و پرداخت هزینه صدور ویزا وقت سفارت را دریافت نمایید. قدم بعدی تهیه و ترجمه نمودن مدارک لازم جهت ارائه به سفارت در زمان مشخص شده (وقت سفارت) است.

  • آدرس سفارت استرالیا در ایران: تهران، خیابان خالد اسلامبولی، خیابان بیست و سوم، پلاک ۲
  • وب سایت رسمی سفارت استرالیا: www.iran.embassy.gov.au

موسسه مهاجرتی آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در ایران با سالها تجربه درخشان در زمینه امور مهاجرتی و اخذ ویزا آماده ارائه خدمات متنوع به شما عزیزان می باشد.

مدارک ویزای توریستی استرالیا

برای اخذ ویزای توریستی استرالیا ملزم به ارائه مدارک معتبری هستید، تمکن مالی یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت انجام این امر است. اشخاصی که دارای دعوتنامه از افراد خانواده خود هستند از شانس بالایی برای دریافت ویزای توریستی استرالیا برخوردارند. به طور کلی مدارک ارائه شده از سوی شما باید اثبات کننده قصد شما برای بازگشت به کشور مبداء باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی استرالیا عبارتند از:

  • مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و کارت پایان خدمت)
  • پاسپورت فعلی با ۶ ماه اعتبار و پاسپورت قبلی برای بررسی سوابق سفری
  • وضعیت تاهل
  • ارائه گواهی شغلی یا تحصیلی
  • سند مالکیت (یه نام فرد متقاضی)
  • ۲ قطعه عکس ۴٫۳
  • گردش حساب بانکی ۳ ماهه و تمکن مالی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • ارائه مدارک اقامتی (واچر هتل)

استرالیا,استرالیا,استرالیا

هزینه ویزای توریستی استرالیا

برای کاهش هزینه های اضافی در مسافرت به برنامه ریزی دقیق مالی پیش از سفر نیاز دارید، برای انجام این امر نکات مختلفی نظیر زمان سفر، محل اقامت، حمل و نقل و … در کشور مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

هزینه سفر هوایی

قیمت تیکت ایرلاین ها ارتباط مستقیم با فاکتورهایی نظیر کلاس پروازی و زمان سفر دارد معمولاً ایرلاین ها در سه کلاس پروازی خدمات خود را ارائه می دهند فرست کلاس، بیزنس کلاس و اکونومیک که فرست کلاس گرانترین و اکونومیک ارزانترین کلاس پروازی هستند. در حال حاضر ارزانترین تیکت رفت و برگست به استرالیا حدود ۱۰۰۰ دلار و گرانترین تیکت ۳۷۰۰ دلار است.

هزینه اقامت

به طور کلی بخش اعظم هزینه های سفر هزینه اقامت می باشد. سالانه افراد بسیاری به منظور بازدید از جاذبه های متعدد گردشگری در استرالیا به این کشور سفر می کنند، از این رو هاستل ها و هتل های فراوانی در استرالیا برای جذب گردشگران با یکدیگر رقابت دارند. هزینه اقامت برای یک شب در هتل های استرالیا به طور میانگین به شرح ذیل می باشد:

  • هتل های ۳ ستاره از ۶۰ دلار به بالا
  • هتل های ۴ ستاره از ۹۰ دلار به بالا
  • هتل های ۵ ستاره از ۱۳۰ دلار به بالا

هزینه وعده غذایی

قیمت یک وعده غذایی در کافه ها و رستوران های مجلل کشور استرالیا بسیار متفاوت است. به عنوان مثال هزینه یک وعده غذایی در یک کافه حداقل ۸ دلار و در رستوران حداقل ۱۸ دلار و حد اکثر حدود ۱۵۰ دلار هزینه در پی دارد.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

بهترین شهرها برای دریافت ویزای توریستی استرالیا

شهرهای استرالیا از لحاظ صنعت، تفریح و اقتصاد با یکدیگر تفاوت دارند تراکم جمعیت این شهرها بسیار متفاوت است. به طور کلی استرالیا از ۶ ایالت و ۲ قلمرو تشکیل شده که هریک جاذبه های مختص به خود را دارند. مشهورترین شهرهای استرالیا کانبرا، سیدنی، ملبورن و آدلاید می باشند.

کانبرا

کانبرا پایتخت استرالیا و مرکز سیاسی این کشور به شمار می آید، این شهر با جمعیتی حدود ۳۳۵ هزار نفر در مقایسه با سیدنی و ملبورن شهر کوچکی به شمار می آید. کانبرا دارای بناهای تاریخی و فرهنگی بسیاری نظیر موزه جنگ استرالیا، نگارخانه ملی، ضرابخانه سلطنتی استرالیا و … می باشد. کانبرا علاقه مندان بسیاری در داخل و خارج از استرالیا دارد و سالانه گردشگران بسیاری از این شهر بازدید می نمایند.

سیدنی

سیدنی بزرگ ترین و مشهورترین شهر استرالیا و نماد این کشور به شمار می آید. سیدنی با جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر پرجمعیت ترین شهر استرالیا است. خانه اپرای سیدنی که سنبل استرالیا محسوب می شود بیش از نیم قرن است که فعالیت خود را آغاز کرده و سالانه میلیون ها نفر از این بنای فوق العاده بازدید می نمایند.

ملبورن

ملبورن دومین شهر بزرگ و پرجمعیت استرالیا پس از سیدنی است. این شهر قطب ورزش و فعالیت های اقتصادی استرالیا می باشد و سالانه رویدادهای مهمی مانند مسابقات فرمول یک و تنیس اوپن استرالیا در ملبورن برگزار می گردد. بلندترین آسمان خراش قاره اقیانوسیه در ملبورن قرار دارد و نماد این شهر است. جاذبه های متعدد گردشگری در ملبورن موجب گردیده سالانه گردشگران بسیاری به منظور بازدید از این شهر به استرالیا سفر کنند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up