چه کشورهایی مهاجر پذیرترند؟

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای مهاجرت به کشورهای خارجی می باشد به طوری که افراد مایل هستند به کشورهایی که تعداد بیشتری مهاجر می پذیرند اقدام به مهاجرت نمایند از این رو به بررسی برخی از این کشورها می پردازیم

معمولا کشورهایی مهاجر پذیر می باشند که دارای وضعیت اقتصادی خوب و پویا و نیازمند به نیروی متخصص یا در کل نیروی انسانی باشند . در سالهای اخیر بسیاری از کشورهای اروپایی خصوصاً کشورهای جنوب اروپا که مرز آبی و خاکی نزدیک با آسیا و آفریقا را داشته اند میزبان تعداد زیادی از مهاجران و پناهجویان بوده اند .

از جمله مهاجر پذیر ترین کشور های دنیا کشور فرانسه، ایتالیا، یونان، انگلیس، آلمان و … بوده اند  . البته مهاجرت های زیاد و غیر قانونی در بسیاری از کشورهای جنوب اروپا باعث گردیده که بازار کار بسیاری از این کشورها در سالهای اخیر با مشکل مواجه شو .

ولی در حال حاظر می توان گفت در میان کشورهای اروپایی در حال حاظر انگلیس، آلمان در رتبۀ های بالاتری در جذب مهاجر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هستند . به طوری که در انگلستان حدود ۶۰۰ هزار ایرانی مهاجر دارد که در شهرهای لندن منجستر و …. زندگی می کنند .

از دیگر مهاجر پذیر ترین کشورهای جهان کشور آمریکا می باشد که طی آمارهای رسمی از سازمان ثبت احوال هویتی ۵/۱ میلیون ایرانی در این کشور در حال زندگی هستند و مقیم می باشند .

البته لازم به ذکر است که اکثر این مهاجران در سالهای گذشته وارد این کشور شده و اقامت گرفته اند و در این قوانین جدید مهاجرتی کشور امریکا و بعد از دستور ترامپ در راستای عدم پذیرش مهاجران ایران و ۵ کشور دیگر این مهاجرت ها به کمترین میزان خود در تاریخ آمریکا رسیده .

کانادا دیگر کشوری است که تعداد زیادی از مهاجران را در خود جای داده به طوری که حدود ۶۰ درصد از جمعیت آن را مهاجران از اقصا نقاط جهان تشکیل داده اند و بومیان کانادایی بسیار محدود می باشند .

شهرهای تورنتو ، اتاوا ، ونکوور و … از جمله شهرهایی هستند که مورد توجه ایرانیان بوده و هست . در حوزۀ کبک نیز جمعیت بسیاری از ایرانیان مقیم می باشند که البته بخاطر آب و هوای بسیار سرد و خشک و زبان رسمی فرانسه از توجه کمتری برخودار می باشد .

ولی در کل کشور کانادا به دلیل شرایط بسیار مناسب زندگی په از لحاظ بهداشت چه از لحاظ رفاه اجتماعی در بالاترین مرتبه بین کشورهای دنیا قرار دارد . به همین دلیل است که این کشور یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی می باشد .

برای اطلاع بیشتر از شرایط مهاجرت به کشورهای مهاجر پذیر دنیا می توانید از طریق مشاوران موسسه آریاناپارس به نتیجۀ مثبت و نهایی برسید

دیدگاه ها

۲۰ پاسخ به “کدام کشورها تعداد بیشتری مهاجر میپذیرند”

  1. ماریا گفت:

    و سوال بعدیمم اینه که اگه اسپانسر داشته باشیم با چه کیسی کارمهاجرت زودتر درست میشه؟ تحصیلی،سرمایه گذاری،کاری؟?

    • author4 گفت:

      اسپانسر میتونه به شما در هر دو مسیر تحصیلی و کاری کمک کنه،،، اگه یه اسپانسر داشته باشید که توانایی مالی داشته باشه و شما در کشور مقصد از او حمایت دریافت کنید، مهاجرتتون میتونه به شکل سریع تری تکمیل بشه.

  2. ماریا گفت:

    سلام من اتباع اما ساکن ایران هستم و در رشته شبکه و نرم افزار در میخونم مادرم اقامت ایران رو داره اما من با اینکه ایران بدنیا اومدم هیچ مدرکی ندارم و پدرم هم فوت شده به نظرتون برای مهاجرت چگونه باید اقدام کنم و ایا باید وکیل هم گرفت یا خیر
    ؟?

    • author4 گفت:

      شما باید در ابتدا تصمیم بگیرید که به کدام کشور مهاجرت کنید و با چه نوعی (مثل مهاجرت خانوادگی)،،، اطلاعات دقیقی در مورد شرایط مهاجرت به کشور مقصد جمع آوری کنید،،، معمولا نیاز به مدارکی مثل شناسنامه،شواهد خانوادگی و دیگر مدارک مرتبط دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up