آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا حرکت بین المللی اتباع غیر آمریکایی به منظور اقامت دائم در این کشور است. مهاجرت منبع اصلی رشد جمعیت و تغییر فرهنگی در تاریخ ایالات متحده بوده است. در طول تاریخ بیشترین میزان مهاجرت در میان کل کشورهای جهان را آمریکا به خود اختصاص داده است. در حدود ۵۶ درصد از جمعیت آمریکا را مهاجران تشکیل داده اند. بر اساس سالنامه آمار مهاجرت، ایالات متحده در حدود ۱٫۱۸ میلیون مهاجر قانونی را پذیرفته است.

تحریریه مجموعه آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که دارای مجوزهای رسمی اعزام نیروی کار و اعزام دانشجو می باشد، قصد دارد در ادامه این مقاله، علاوه بر برسی شرایط و راه های مهاجرت به آمریکا، به این سوال پاسخ دهد که مهاجرت به آمریکا تا چه اندازه ممکن و در عین حال معقول است.

ویدئو مهاجرت به آمریکا پس از لغو قانون بن ویزای ایرانیان

 

 

مهاجرت به آمریکا در گذر زمان

مهاجرت به ایالات متحده از قرن ۱۷ و با اولین ورود مهاجران اروپایی آغاز شد. از آن زمان، مهاجرت به آمریکا سه موج بزرگ را تجربه کرده است: در طول قرن ۱۹، پس از جنگ داخلی و پس از لغو سیستم سهمیه در سال ۱۹۶۵ میلادی.

مهاجران ایرلندی از قحطی سیب زمینی فرار کردند و ایتالیایی ها و یهودیان از سرتاسر اروپا از فاشیسم جنگ جهانی دوم با یک حرکت گسترده به سمت آمریکا گریختند. در سالهای اخیر، شمار مهاجران به ویژه توسط مکزیکی ها که به دنبال فرار از فقر و جنایت کشور خود را به مقصد آمریکا ترک کردند.

روش های مهاجرت به کشور آمریکا

افراد که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند باید از شرایط ورود به این کشور مطلع شوند و راه های متفاوت را با خبر باشند تا بهترین گزینه ورود به خاک آمریکا را انتخاب نمایند. از همین رو به بررسی روش های مهاجرت به آمریکا می پردازیم.

ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی مجوز سپری کردن یک دوره در مدت زمان مشخص در کشور آمریکا می باشد. افراد پس از تحصیل باید به کشور خود بازگردند و یا از تبدیل ویزا برای ماندن در این کشور استفاده نمایند. نام گذاری های متفاوتی برای ویزاهای تحصیلی آمریکا وجود دارد که رایج ترین آنها ویزای F1 است. از دیگر ویزاهای تحصیلی می توان به J1 , H3 , M1  اشاره کرد.

دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشور آمریکا، نیازمند ارائه مدارک تحصیلی سابق خود می باشند. مدرک زبان از دیگر مدارک حائز اهمیت برای ویزای تحصیلی در این کشور است. به صورت معمول نمره بین ۶ تا ۷ نمره آیلتس برای ادامه تحصیل در این کشور کفایت می کند. دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا قادر خواهند بود در صورت اخذ ویزا، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند که به ویزای همراهان F2 گفته می شود.

ویزای کار آمریکا

از مهم ترین ویزاهای کار آمریکا می توان به EB1 ،EB2 ،EB3 ،H1B  اشاره کرد که ویزاهای EB3،H 1B بیشتر مطرح می باشند. ویزا EB3 بصورت معمول مختص افرادی می شود که در رشته خاصی مشغول به کار می باشند و برای کار مورد نظر در کشور آمریکا هیچ فردی مورد قبول نخواهد بود. در این ویزا نیاز به کارفرما و پیشنهاد کار می باشید.

ویزای H1B، متقاضیانی که دارای تخصص حرفه ای با دانش تخصصی بالا و حداقل مدرک کارشناسی هستند و در بعضی موارد خاص مثل داشتن تجربه کاری مستند بدون مدرک تحصیلی در صورتی که از طرف یک کارفرمای آمریکایی دعوت به کار شوند، می توانند تقاضای ویزای کار نمایند.

ویزای سرمایه گذاری در آمریکا

در حال حاضر افراد از سه طریق قادر خواهند بود برای ویزای سرمایه گذاری کشور آمریکا اقدام نمایند که در ذیل به تحلیل و بررسی آن پرداخته می شود.

ویزای E2، ویزای ۲۰۰ هزار دلاری کشور آمریکا است. این ویزا به متقاضیان ۲ سال اجازه ورود به خاک آمریکا را می دهد که پس از ۲  سال با افزایش سرمایه ویزای خود را به ویزای EB5 تبدیل نمایند. ویزای L1 که تجارت های بین یک کشور و آمریکا اتفاق می افتد که به سود هر دو کشور باشد. معمول ترین سرمایه گذاری کشور آمریکا ویزای EB5 می باشد که از دو طریق به متقاضیان اجازه می دهد که اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. روش اول با سرمایه ۵۰۰ هزار دلاری و روش دوم سرمایه گذاری یک میلیون دلاری است.

ویزای ازدواج و نامزدی

در کشور آمریکا، افراد قادر خواهند بود از طریق ویزاهای ازدواج و نامزدی وارد خاک کشور آمریکا شوند و در صورت احراز  شرایط مخصوص، هر کدام از انواع ویزا اقامت دائم را دریافت نمایند. در خصوص ویزای نامزدی به درخواست کنندگان ۹۰ روز فرصت داده می شود تا به صورت رسمی ازدواج کرده و مراحل قانونی را انجام دهند. در ارتباط با ازدواج با سیتیزن آمریکا، تمامی مراحل قانونی از خاک کشور آمریکا طی می شود. در حال حاضر این روش برای ایرانیان امکان پذیر نمی باشد.

شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

برای مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج دو روش وجود دارد، روش اول مناسب افرادی می باشد که هنوز ازدواج نکرده اند و قصد دارند ازدواج خود را در خاک آمریکا به ثبت برسانند، این دسته از افراد می توانند برای اخذ ویزای نامزدی آمریکا اقدام نمایند. روش دوم مناسب افرادی خواهد بود که ازدواج خود را در کشور دیگری به ثبت رسانده اند و برای ادامه زندگی قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، این دسته از افراد می توانند برای دریافت ویزای ازدواج آمریکا اقدام نمایند.

شرایط اخذ هریک از ویزای های مذکور متفاوت خواهد بود، ولی معمولاً شانس افرادی که ازدواج خود را به ثبت رسانده اند و برای دریافت ویزای ازدواج آمریکا اقدام می نمایند بیشتر خواهد بود. با توجه به رشد چشمگیر آمار مهاجرت به آمریکا در حال حاضر مهاجرت به آمریکا از هر طریقی خصوصاً برای اتباع ایرانی امری دشوار محسوب می شود. در این بین مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج روش مهاجرتی بسیار ایده الی به شمار می آید، اما با توجه به افزایش آمار ازدواج های صوری جهت اخذ گرین کارت و شهروندی آمریکا در طی سالهای اخیر، سختگیری اداره مهاجرت آمریکا در رابطه با صدور ویزای نامزدی و ازدواج بیشتر شده است.

لازم به ذکر است در صورت موفقیت در انجام پروسه اخذ ویزای ازدواج همسر، فرد آمریکایی گرین کارت ازدواج دریافت می نماید، گرین کارت ازدواج آمریکا درواقع مجوز اقامت موقت همراه با اجازه کار و تحصیل در کلیه ایالت های آمریکا می باشد. این مجوز اقامت معمولاً سه سال اعتبار دارد و پس از اتمام این زمان در صورتیکه زوجین همچنان به زندگی مشترک خود پایبند باشند، امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت آمریکا نیز وجود خواهد داشت. 

آمریکا,آمریکا,آمریکا

قوانین مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

طبق قوانین مهاجرت به آمریکا افرادی که با یک تبعه یا شهروند آمریکایی ازدواج کنند، می توانند برای دریافت ویزای ازدواج و مهاجرت به آمریکا اقدام نمایند. یکی از مهم ترین عوامل برای موفقیت در پروسه اخذ ویزای ازدواج آمریکا اثبات رابط نزدیک بین زوجین قبل از ارائه درخواست ویزا و رضایت قلبی طرفین جهت زندگی مشترک با یکدیگر خواهد بود.

بر اساس قوانین ازدواج در آمریکا، افراد می بایست به سن قانونی ازدواج (حداقل ۱۸ سال) رسیده باشند، از سوی دیگر مجرد بودن افراد برای مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج الزامی می باشد. توجه داشته باشید افرادی که از طریق ویزای نامزدی وارد آمریکا می شوند تنها ۹۰ روز اجازه اقامت در این کشور را خواهند داشت، این ویزا معمولاً قابل تمدید نیست مگر در موارد خاص.

برای موفقیت در اخذ ویزای ازدواج آمریکا معمولاً افرادی شانس بیشتری خواهند داشت، که اثبات نمایند حداقل ۲ سال قبل از درخواست ویزای ازدواج با یکدیگر رابطه داشته اند و ازدواج به هیچ عنوان به صورت صوری رخ نداده است. از سوی دیگر فردی که شهروند آمریکا می باشد می بایست با ارائه مدارک مالی مربوطه نظیر میزان درآمد ماهیانه و محل سکونت مناسب برای زندگی خانواده اثبات نماید توانایی پرداخت هزینه های زندگی همسر خود در آمریکا را دارد. لازم به ذکر است افرادی که قصد ازدواج با اقوام درجه دو خود را دارند، بنا به قوانین ایالت و محل زندگی فرد ممکن است مانع اخذ ویزای ازدواج شوند.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

هزینه مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

به طور کلی برای دریافت هر نوع ویزایی پرداخت هزینه های اجرایی از سوی متقاضیان الزامی خواهد بود، برای دریافت ویزای ازدواج آمریکا نیز هزینه های اجرایی مشخصی وجود دارد، در مرحله اول پس از تشکیل پرونده در USCIS مدارک افراد متقاضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس از ارسال مدارک به USCIS معمولاً ۲ هفته زمان می برد تا متقاضیان رسید ارسال مدارک را دریافت نمایند.

سپس ۵ الی ۶ ماه زمان بررسی و تایید مدارک خواهد بود، پس از تایید مدارک پرونده متقاضیان ویزای ازدواج آمریکا به NVC ارائه می شود که در این مرحله متقاضیان اخذ ویزای ازدواج آمریکا می بایست مبلغ ۳۰۰ دلار پرداخت نمایند. به طور کلی هزینه های اصلی اخذ ویزای ازدواج آمریکا به شرح ذیل می باشد.

عنوان هزینه
NVC ۳۰۰ دلار
USCIS ۲۲۰ دلار
وزارت امور خارجه ۳۲۵ دلار
فرم حمایت مالی خانواده ۵۳۵ دلار
انگشت نگاری (بیومتریک) ۸۵ دلار
آزمایش پزشکی ۲۰۰ دلار

ویزای ازدواج امریکا چقدر طول میکشد؟

مدت زمان صدور ویزای ازدواج آمریکا بسته به شرایط افراد متقاضی و آماده بودن مدارک متفاوت خواهد بود. در مرحله اول پس از ارسال مدارک به USCIS معمولاً برسی و تایید اولیه مدارک حدوداً ۵ الی ۶ ماه به طول می انجامد. همچنین بررسی مدارک در NVC بین ۲ تا ۳ ماه زمان می برد، به طور کلی مدت زمان صدور ویزای ازدواج آمریکا در اغلب موارد بین ۲ الی ۴ سال زمان خواهد برد. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی انواع ویزای آمریکا دارید، می توانید به مقاله ای با عنوان ویزای آمریکا در همین سایت که توسط نویسندگان ما به رشته ی تحریر درامده است مراجعه نمایید.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

معایب مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج صوری

بدون تردید ازدواج صوری برای مهاجرت به امریکا عواقب بسیار سنگینی را در پی خواهد داشت، این موضوع به جای مسیری ایده ال جهت رسیدن به هدف و رویای اخذ اقامت دائم آمریکا بیشتر شبیه به یک سراب خواهد بود. با توجه به افزایش چشمگیر آمار مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج صوری خصوصاً در طی سالهای اخیر، در حال حاضر اداره مهاجرت آمریکا جهت اعطای گرین کارت ازدواج آمریکا قوانین بسیار سفت و سختی را اتخاذ نموده است. از این رو مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج صوری می تواند عواقب سنگینی را در پی داشته باشد.

بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج صوری را دارند متاسفانه مورد سوء استفاده مالی قرار می گیرند، این افراد با توجه به شور و اشتیاق فراوانی که برای مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت دائم این کشور را دارند، معمولاً هزینه های بسیار بالایی را متحمل می شوند. در واقع فردی که دارای اقامت دائم آمریکا می باشد و قرار است در آینده همسر فرد متقاضی مهاجرت به آمریکا باشد در اغلب موارد مبالغ قابل توجهی را از متقاضی ازدواج صوری دریافت می نماید. از سوی دیگر کلیه هزینه های اجرایی اخذ ویزای ازدواج نیز معمولاً بر عهده متقاضی ازدواج صوری خواهد بود.

علاوه بر سوء استفاده مالی با توجه به سختگیری قوانین مهاجرتی آمریکا در مورد صدور ویزای ازدواج احتمال شکست در این پروسه نیز وجود خواهد داشت، حتی اگر افراد موفق به اخذ ویزای ازدواج آمریکا شوند در صورتیکه پس از مدتی مشخص شود که ازدواج صوری بوده و صرفاً در راستای اخذ اقامت دائم آمریکا صورت گرفته است، نوعی جرم محسوب خواهد شد و علاوه بر اخراج فرد متقاضی از خاک آمریکا مجازاتی نظیر زندان و پرداخت جریمه در پی خواهد داشت. با توجه به این موارد مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج صوری به هیچ عنوان روش مناسبی برای اخذ اقامت دائم این کشور نخواهد بود.

پناهندگی

به گزارش بی بی سی نیوز، سالانه حدود پانصد هزار مهاجر غیرقانونی وارد آمریکا می شوند. در سال ۱۹۹۶، حدود ۶۹۰۰۰ مهاجر غیرقانونی از آمریکا خارج شدند. تا سال ۲۰۰۸، رقم سالانه به بیش از ۳۵۸،۰۰۰ افزایش یافته بود. با توجه به سیاست هایی که در حال حاضر دولت آمریکا برای مهاجران غیرقانونی در نظر گرفته است، شانس افراد برای این روش بسیار پایین می باشد.

روش های اخذ پناهندگی آمریکا

برای ارائه درخواست پناهندگی به کشور آمریکا روش های مختلفی وجود دارد. پناهجویان می توانند با ورود به خاک ایالات متحده به صورت قانونی یا غیرقانونی درخواست پناهندگی خود را ارائه دهند، برای ارائه درخواست پناهندگی به کشور آمریکا پناهجویان تا یکسال پس از ورود به این کشور وقت خواهند داشت. ارائه درخواست پناهندگی به آمریکا از خارج از خاک این کشور نیز میسر است، از این رو افراد می توانند با ثبت نام در کمیساریای سازمان ملل برای دریافت پناهندگی آمریکا اقدام نمایند شرط اولیه انجام این کار این است که پناهجویان باید از کشوری اقدام نمایند که در لیست کشورهای امن نباشد.

لازم به ذکر است طی سال های اخیر با توجه به رویکرد دولت جدید آمریکا و در راس آن رئیس جمهور این کشور (ترامپ) پذیرش پناهجویان به شدت کاهش یافته به طوری که در سال اخیر تعداد پناهجویان به کمترین میزان ممکن رسید. در حال حاضر دیدگاه آقای ترامپ و دولت فدرال آمریکا نسبت به پناهجویان تهدید برای امنیت ملی می باشد خصوصاً مسلمانان، این طرز تفکر باعث شده پذیرش پناهجویان مسلمان ۹۰ درصد کاهش یابد. با توجه به کلیه شرایط موجود تنها افرادی که دلایل و مدارک بسیار معتبر در خصوص اثبات ادعای خود نسبت به پناهندگی دارند شانس پذیرش از سوی کشور آمریکا به عنوان پناهجو را خواهند داشت.

لازم به ذکر است مجموعه آریاناپارس هیچگونه فعالیت و خدماتی در این زمینه به متقاضیان عزیز ارائه نمی دهد. توصیه مشاورین آریاناپارس به افرادی که قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارند روش های قانونی و مطمئن است.

مهاجرت مبتنی بر استخدام

این روش برای افرادی است که پیشنهاد شغلی در ایالات متحده دارند یا به دنبال سرمایه گذاری در یک تجارت در این کشور هستند. کارفرما یا سرمایه گذار باید برای دریافت ویزای کار یا گرین کارت از فرد حمایت مالی کند.

مهاجرت مبتنی بر خانواده

این روش برای افرادی است که اعضای خانواده نزدیکی دارند که شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم هستند. عضو خانواده باید برای دریافت ویزای خانوادگی یا گرین کارت اسپانسر فرد شود.

قرعه کشی ویزای تنوع

دولت ایالات متحده سالانه تعداد محدودی ویزا را از طریق سیستم قرعه کشی برای افرادی از کشورهایی با نرخ پایین مهاجرت به ایالات متحده ارائه می دهد.

ویزای مهاجرتی ویژه

این روش برای افرادی است که در ارتش ایالات متحده خدمت کرده اند یا در مشاغل خاصی برای دولت ایالات متحده کار کرده اند.

ویزای موقت

این روش برای افرادی است که مایل به کار یا تحصیل در ایالات متحده برای مدت محدودی هستند. انواع مختلفی از ویزای موقت وجود دارد، از جمله ویزای دانشجویی، ویزای کاری و ویزای توریستی.

موانع ورود به آمریکا

معایب ورود به آمریکا چه چیزهایی هستند؟

هر اقدامی از جمله مهاجرت به آمریکا با موانعی همراه است. آشنایی از عمده ترین موانع ورود به کشور آمریکا، آمادگی افراد را برای بهبود شرایط زندگی در این کشور افزایش می دهد. لازم بذکر است، اخذ ویزای آمریکا در حال حاضر برای ایرانی ها با شانس پایین تری امکان پذیر می باشد.

در این بخش به ۴ مانع اصلی مهاجرت به آمریکا می پردازیم:

تفاوت های محیطی

مهاجرت به آمریکا مردم را به سمت جغرافیای و آب و هوای جدید سوق می دهد. تغییر مناظر برای مهاجران می تواند بسیار جالب باشد، اما بسیاری از آنها در سازگاری با تغییرات عمده آب و هوایی با مشکل مواجه می شوند. بلایای طبیعی از جمله سیل، آتش سوزی و گردباد در آمریکا به عنوان مشکلات عادی تلقی می شود.

شوک فرهنگی

مهاجرت افراد را با روش های کاملاً جدید زندگی در تماس می کند. شوک فرهنگی مشکلاتی است که مردم با تطبیق آن با فرهنگ متفاوت از خود دارند. دشوارترین بخش شوک فرهنگی برای مهاجران این است که آنها هیچ برنامه ای برای بازگشت به خانه ندارند، بنابراین مجبور می شوند یک فرهنگ جدید را بپذیرند و یاد بگیرند که چگونه به شیوه های جدید رفتار کنند. مهاجران هنگام سفر خود به مکانی جدید، باید اعضای خانواده و دوستان خود را پشت سر بگذارند. دور شدن از خانه سیستم پشتیبانی اجتماعی مهاجر و همچنین هر نوع جایگاه اجتماعی که در محل خانه را از بین می برد.

هزینه های زندگی

با توجه به تفاوت نرخ ارز، هزینه های زندگی در آمریکا برای مهاجران به نسبت ایران بسیار بالاتر می باشد. لازم بذکر است، این تفاوت با وجود کسب درآمد از ایران می باشد ولی متناسب با در آمد های حاصله از کشور آمریکا توازن برقرار می شود. به صورت معمول هزینه های زندگی در آمریکا به ازای یک نفر بین ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار در ماه در نظر گرفته می شود.

مانع زبان

 زبان رسمی در کشور آمریکا، زبان انگلیسی است. این می تواند یک موانع مهم برای مهاجران جدید باشد که علاوه بر مواردی که برای دریافت وضعیت اقامت مورد نیاز است، با انگلیسی آشنایی ندارند. این مانع زبان می تواند ورود مهاجران در جامعه آمریکا را دشوارتر کند و همچنین چالش روزمره  را به وجود می آورد.

امکان مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به کشور آمریکا تا چه حد امکان پذیر است؟

علی رغم موانع ذکر شده در قسمت های فوق، بسیاری از افراد با توجه به ویژگی های مناسب، بدنبال مهاجرت به آمریکا می باشند تا با مهاجرت به این کشور موفق به اخذ پاسپورت شوند. برای اطلاع از چگونگی دریافت پاسپورت آمریکا می توانید مطلب اقامت آمریکا را در وب سایت آریاناپارس مطالعه نمایید. در ادامه می خواهیم چهار دلیل برای اثبات این مدعا بیاوریم، که چرا مهاجرت به آمریکا ممکن است.

فرصت های اقتصادی

از آمریکا به عنوان کشور فرصت ها یاد می شود. این عنوان به واسطه فرصت های موجود برای همه افراد با ویژگی های منحصر به فرد به آمریکا تلقی شده است. فرصت های شغلی در آمریکا به وفور یافت می شود. افراد در صورت مهاجرت به آمریکا قادر خواهند بود در بازه زمانی کوتاهی در این کشور مشغول به کار شوند.

آزادی های فرهنگی

یکی از مهمترین عوامل مهاجرت مردم، چشم انداز آزادی در زمینه های مختلف زندگی است. به عنوان مثال، آزادی مذهبی ممکن است برای یک مهاجر مهم باشد که نتواند آشکارا دین خود را در کشور خود اعلام نماید. یک محقق ممکن است در پی آزادی دانشگاهی به کشور دیگری مهاجرت کند. به واسطه قوانین موجود در کشور آمریکا، افراد قادر خواهند بود متناسب با سلایق خود، آزادانه به زندگی بپردازند.

دسترسی به دانشگاه های برتر جهان

برترین دانشگاه های دنیا در انحصار کشور آمریکا می باشد و دانشجویان می توانند با تحصیل در این دانشگاه ها به آرزوی تحصیل در برترین مراکز دنیا جامع عمل بپوشانند. در سایت های رتبه بندی جهان همانند QS، سه دانشگاه برتر دنیا در آمریکا واقع شده اند. از برترین دانشگاه های آمریکا می توان به دانشگاههای زیر اشاره کرد.

  1. Massachusetts Institute of Technology (MIT)
  2. Stanford University
  3. Harvard University
  4. California Institute of Technology (Caltech)
  5. University of Chicago

کیفیت زندگی بهتر

شاخص کیفیت زندگی در آمریکا بالاتر از حد میانگین در کل دنیا می باشد. در این بررسی، شاخص قدرت خرید، شاخص ایمنی، خدمات بهداشتی، شاخص آب و هوا، شاخص هزینه های زندگی، خرید ملک نسبت به در آمد و فهرست آلودگی مورد محاسبه و تحلیل قرار گرفته است. از همین رو افراد با مهاجرت به آمریکا از کیفیت بهتر زندگی برخوردار خواهند شد.

قوانین مهاجرت به آمریکا

قوانین مهاجرتی ایالات متحده مجموعه ای از قوانین و مقررات فدرال است که بر روند ورود، اقامت و خروج از ایالات متحده نظارت می کند.

این قوانین برای تنظیم ورود و خروج اتباع خارجی به ایالات متحده و همچنین تضمین امنیت ملی و حمایت از حقوق شهروندان ایالات متحده و مقیم دائم قانونی طراحی شده اند.

برخی از جنبه های کلیدی قوانین مهاجرت ایالات متحده عبارتند از:

دسته بندی ویزا

انواع مختلفی از ویزاها برای افرادی که مایل به ورود به ایالات متحده هستند وجود دارد، از جمله ویزای توریستی، ویزای دانشجویی، ویزای کاری و ویزای خانوادگی.

معیارهای واجد شرایط بودن

هر دسته ویزا معیارهای واجد شرایط بودن خود را دارد، مانند سن، تحصیلات، سابقه کار و منابع مالی.

وضعیت مهاجرت

افرادی که مجاز به زندگی و کار در ایالات متحده هستند به عنوان مهاجر طبقه بندی می شوند، در حالی که افرادی که به طور موقت به ایالات متحده سفر می کنند به عنوان غیرمهاجر طبقه بندی می شوند.

اخراج

افرادی که قوانین مهاجرت ایالات متحده را نقض می کنند ممکن است مشمول اخراج یا اخراج از ایالات متحده شوند.

وضعیت پناهندگی

افرادی که از آزار و اذیت در کشور خود می ترسند ممکن است واجد شرایط پناهندگی یا پناهندگی در ایالات متحده باشند.

قوانین مهاجرت ایالات متحده پیچیده و دائما در حال تغییر هستند و برای افرادی که مایل به ورود یا اقامت در ایالات متحده هستند مهم است که برای راهنمایی و پشتیبانی با یک وکیل مهاجرت با تجربه مشورت کنند.

سریع ترین روش مهاجرت به امریکا

یکی از راه های بالقوه برای مهاجرت سریع به ایالات متحده از طریق برنامه ویزای EB-5 است که نوعی مهاجرت مبتنی بر سرمایه گذاری است.

طبق این برنامه، اتباع خارجی می توانند با سرمایه گذاری حداقل ۹۰۰۰۰۰ دلار در یک تجارت آمریکایی که حداقل ۱۰ شغل برای کارگران آمریکایی ایجاد می کند، گرین کارت و اقامت دائم در ایالات متحده را دریافت کنند.

برنامه ویزای EB-5 چندین مزیت دارد، از جمله

بدون نیاز به پیشنهاد شغلی: بر خلاف سایر ویزاهای مبتنی بر استخدام، برنامه ویزای EB-5 نیازی به پیشنهاد شغلی یا حمایت کارفرما ندارد.

بدون نیاز به ارتباطات خانوادگی: برنامه ویزای EB-5 صرفاً مبتنی بر سرمایه گذاری و ایجاد شغل است، بنابراین هیچ الزامی برای واجد شرایط بودن ارتباطات یا روابط خانوادگی وجود ندارد.

زمان‌ های پردازش کوتاه‌ تر: برنامه ویزای EB-5 معمولاً نسبت به سایر دسته‌های ویزا زمان‌های پردازش کوتاه‌تری دارد که می‌تواند منجر به ورود سریع ‌تر به ایالات متحده شود.

بهترین روش مهاجرت به امریکا

بهترین راه برای مهاجرت به ایالات متحده به شرایط فردی مانند تحصیلات، مهارت ها، تجربه کاری، روابط خانوادگی و منابع مالی بستگی دارد.

با این حال، یکی از گزینه های بالقوه برای کارگران ماهر، برنامه ویزای H-1B است که به کارفرمایان ایالات متحده اجازه می دهد تا کارگران خارجی را در مشاغل تخصصی که به حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن نیاز دارند، استخدام کنند.

برخی از مزایای برنامه ویزای H-1B عبارتند از:

فرصت‌ های پیشرفت شغلی: کارگران ماهری که با ویزای H-1B وارد ایالات متحده می‌شوند ممکن است فرصت‌هایی برای پیشرفت شغلی و اشتغال طولانی‌مدت با کارفرمای حامی خود داشته باشند.

مسیر اقامت دائم: برنامه ویزای H-1B می تواند مسیری را برای اقامت دائم برای کارگران ماهری فراهم کند که معیارهای خاصی را دارند، مانند داشتن یک کارفرمای ایالات متحده برای دریافت کارت سبز.

فرصت هایی برای اعضای خانواده: دارندگان ویزای H-1B ممکن است بتوانند همسر و فرزندان خود را با ویزای H-4 به ایالات متحده بیاورند که به آنها اجازه می دهد در ایالات متحده زندگی و تحصیل کنند.

آمار مهاجرت به امریکا

ایالات متحده یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در جهان است و سالانه میلیون ها نفر به دنبال زندگی و کار در این کشور هستند. در اینجا برخی از آمارهای مهاجرت به آمریکا آورده شده است:

تعداد مهاجران

تا سال ۲۰۲۱، حدود ۴۴.۹ میلیون مهاجر در ایالات متحده زندگی می کنند که تقریباً ۱۳.۷٪ از کل جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهد.

برترین کشورهای مبدا

مکزیک بزرگترین منبع مهاجرت به ایالات متحده است و پس از آن چین، هند، فیلیپین و السالوادور قرار دارند.

مهاجرت قانونی

در سال ۲۰۲۰، ایالات متحده تقریباً ۴۶۲۰۰۰ گرین کارت صادر کرد که به اتباع خارجی اجازه اقامت دائم می دهد. اکثر گرین کارت ها برای مهاجرانی صادر می شود که دارای روابط خانوادگی با شهروندان ایالات متحده یا مقیم دائم هستند.

پذیرش پناهندگان

در سال ۲۰۲۰، ایالات متحده تقریباً ۱۱۸۱۴ پناهنده را پذیرفت که نسبت به سال های گذشته به دلیل همه گیری کووید-۱۹ و تغییر در سیاست های مهاجرتی ایالات متحده کاهش یافته است.

مهاجرت غیرقانونی

تعداد مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده در سال های اخیر کاهش یافته است، به طوری که تخمین زده می شود تا سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰.۳ میلیون مهاجر غیرقانونی در این کشور زندگی می کنند که در مقایسه با اوج ۱۲.۲ میلیون در سال ۲۰۰۷ کاهش یافته است.

ویزاهای مبتنی بر استخدام

ایالات متحده تقریباً ۱۸۸۰۰۰ ویزای H-1B در سال ۲۰۲۰ صادر کرد که به کارگران خارجی اجازه می دهد برای مشاغل تخصصی به ایالات متحده بیایند. اکثریت ویزای H-1B برای کارگران هند و پس از آن چین و کانادا صادر شد.

ویزای تنوع

ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ تقریباً ۵۵۰۰۰ ویزای متنوع صادر کرد که برای افرادی از کشورهایی با نرخ مهاجرت تاریخی پایین به ایالات متحده در دسترس است.

وکیل مهاجرت به امریکا

یک وکیل مهاجرت آمریکایی یک متخصص حقوقی است که در کمک به افراد برای هدایت سیستم پیچیده مهاجرت ایالات متحده تخصص دارد. آنها به اتباع خارجی که به دنبال دریافت ویزا، گرین کارت و شهروندی در ایالات متحده هستند، مشاوره حقوقی و کمک می کنند. در اینجا برخی از خدماتی که یک وکیل مهاجرت آمریکایی می تواند ارائه دهد آورده شده است:

درخواست های ویزا

یک وکیل مهاجرت می تواند به افراد کمک کند تا انواع مختلف ویزا از جمله ویزای توریستی، ویزای دانشجویی و ویزای کار را دریافت کنند. آنها همچنین می توانند در مورد ویزاهای خانواده مانند ویزای نامزد و ویزای همسر کمک کنند.

درخواست های گرین کارت

یک وکیل مهاجرت می تواند با درخواست گرین کارت به افراد کمک کند تا اقامت دائم ایالات متحده را دریافت کنند. آنها می توانند با گرین کارت های خانوادگی، گرین کارت های مبتنی بر اشتغال و سایر انواع گرین کارت ها کمک کنند.

درخواست های شهروندی

یک وکیل مهاجرت می تواند به افراد کمک کند تا در فرآیند تبدیل شدن به شهروندی ایالات متحده، از جمله درخواست تابعیت، آماده شدن برای آزمون شهروندی و شرکت در مصاحبه های شهروندی، حرکت کنند.

دفاع از اخراج

یک وکیل مهاجرت می تواند وکالت افرادی را که با مراحل اخراج یا اخراج روبرو هستند، نمایندگی کند. آنها می توانند به افراد در مبارزه با اخراج و ماندن در ایالات متحده کمک کنند.

مشاوره حقوقی

یک وکیل مهاجرت می تواند در مورد مسائل مختلف مهاجرت، از جمله گزینه های ویزا، شرایط واجد شرایط بودن، و تغییرات در قوانین و سیاست های مهاجرت، مشاوره حقوقی ارائه دهد.

درخواست تجدید نظر و معافیت

یک وکیل مهاجرت می تواند به افراد کمک کند در صورت رد درخواست ویزا یا گرین کارت، درخواست تجدید نظر و معافیت خود را ثبت کنند. آنها همچنین می توانند در مورد درخواست های آزادی مشروط بشردوستانه و سایر انواع امداد کمک کنند.

کار با یک وکیل مهاجرت آمریکا می تواند به افراد کمک کند تا در سیستم پیچیده مهاجرت ایالات متحده حرکت کنند و شانس موفقیت خود را افزایش دهند. قوانین و سیاست های مهاجرت به طور مداوم در حال تغییر هستند و یک وکیل مهاجرت با تجربه می تواند مشاوره و راهنمایی حقوقی به روز ارائه دهد.

مهاجرین موفق در آمریکا

مهاجرین موفق در آمریکا

در سال های گذشته تعداد زیادی از هم وطنان عزیزمان با مقاصد مختلف نظیر توریستی، تحصیلی کاری و سرمایه گذاری وارد کشور آمریکا شده اند. عده زیادی از این افراد نیز به روش های مختلف موفق به اخذ اقامت دائم آمریکا و یا پاسپورت آمریکایی شده اند. موسسه آریاناپارس هریک از هموطنان والا قدرمان را که به مقاصد مختلف به کشور کانادا سفر می کنند، یک سفیر از فرهنگ و تمدن کشور عزیزمان ایران تلقی می نماید. در این راستا وظیفه ارائه راهکار های در شأن و شخصیت ایشان را برای سرفراز کردن فرهنگ و تمدن ایرانی در جهان بر دوش خود می بیند.

لازم به ذکر است که به علت جلوگیری از هر برداشت سیاسی، در ادامه ۴ مهاجر موفقی که با مهاجرت به آمریکا مسیر زندگی خویش را تغییر داده اند، معرفی می نماییم.

دکتر غلامعلی پیمان

دکتر غلامعلی پیمان به عنوان یکی از مهاجرین موفق در آمریکا شناخته می شود. آقای پیمان یکی از مشاهیر چشم پزشکی جهان می باشد که مدال فن آوری را از رئیس جمهور پیشین آمریکا دریافت کرده است. از مهم ترین دلایل شهرت وی، اختراع عمل لیزیک برای بیماران چشمی است. از افتخارات دکتر پیمان می توان به مدال ملی فناوری و نوآوری (۲۰۱۲)، مدال Waring مجله جراحی انکسار (۲۰۰۸) اشاره کرد.

انوشه انصاری

برای انوشه انصاری مهاجرت به آمریکا در سال ۱۹۸۴ میلادی به وقوع پیوست. کمتر ایرانی وجود دارد که با شنیدن نام انوشه انصاری به یاد فضانوردی نیفتد. خانم انصاری به عنوان اولین زن فضانورد دنیا شهرت جهانی پیدا کرد و در حال حاضر مدیر و رئیس انجمن TTA در آمریکاست. از افتخارات انوشه انصاری می توان به جایزه کارآفرین برتر در سال ۲۰۰۰ و جایزه سیمونز ذر سال ۲۰۰۹ اشاره کرد.

پردیس ثابتی

پردیس ثابتی به عنوان یکی از برترین استادید ایرانی در دانشگاه هاروارد در زمینه علوم پزشکی شناخته می شود. پردیس ثابتی به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره برتر دنیا شناخته می شود که از او به عنوان کسی که آینده را تغییر می دهد، یاد می شود. ثابتی مدارک تحصیلی خود را در برترین دانشگاه های دنیا سپری کرده است. دوره کارشناسی در دانشگاه ماساچوست، دوره کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه آکسفورد و دکترای پزشکی را در دانشگاه هاروارد به اتمام رسانده است.

مریم میرزاخانی

اسمی که پس از فوتش برای بسیاری از ایرانی ها شناخته شد، مریم میرزاخانی یکی از ایرانی های موفق در کشور آمریکا بود. وی با دریافت جایزه فیلدز به عنوان تنها زن جهان و اولین ایرانی، نام خود را جاودانه کرد. مریم میرزاخانی استاد دانشگاه استنفورد آمریکا و یکی از نوابغ عصر جدید بوده است. روز تولد مریم میرزاخانی به عنوان روز جهانی زن در ریاضیات نام گذاری شده است.

قوانین جدید شهروندی آمریکا

برای بسیاری از افراد که موفق به اخذ اقامت دائم آمریکا (گرین کارت آمریکا) شده اند ، این سوال مطرح می گردد که پس از دریافت اقامت آمریکا چطور می توان این اقامت را به شهروندی آمریکا  (citizenship)  تبدیل نمایند!

افرادی که دارای گرین کارت آمریکا هستند و ۱۸ سال یا بیشتر دارند می توانند با پر کردن فرم N-400  درخواست شهروندی آمریکا را به اداره مهاجرت آمریکا تسلیم نمایند. برای افراد زیر ۱۸ سال فرم  N-600 می بایست تکمیل گردد.

حال آنچه اهمیت دارد این است که کدام دسته از افراد صلاحیت اقدام جهت اخذ شهروندی (پاسپورت آمریکایی) را دارا می باشند.

به صورت کلی افرادی که اقامت دائم آمریکا را دارند در صورتی که ۳۰ ماه در مجموع ۵ سال (۶۰ ماه) را در داخل خاک آمریکا حضور داشته باشند ، می توانند جهت اخذ شهروندی آمریکا اقدام نمایند مشروط به اینکه سفری بیشتر از ۶ ماه به خارج از کشور آمریکا را در این مدت صورت بدهند.

گرین کارت آمریکا چیست؟

گرین کارت آمریکا کارتی سبز رنگ با سیستم ضد جعل بالا و چندین کد دیجیتال می باشد که معمولا به افرادی تعلق می گیرد که به صورت قانونی وارد آمریکا شده اند و طی مدت زمان کوتاهی این کارت را دریافت می نمایند.

در نظر داشته باشید که داشتن این کارت برای کار و زندگی در این کشور اجبار نیست و بسیارند افرادی که در آمریکا به کار و زندگی مشغولند اما گرین کارت ندارند. البته داشتن این کارت از ارزش بالایی برخوردار است اما نداشتن آن به این معنا نیست که نمی توانید در این کشور اقامت داشته باشید.

گرین کارت آمریکا به معنای اقامت دائم شما در این کشور می باشد و تا زمانی که هنوز پاسپورت آمریکائی را دریافت نکرده باشید مهمترین سندی است که می توانید در دست داشته باشید. با گرین کارت آمریکا امکان ورود و خروج به کشور را در هر زمانی خواهید داشت، اعتبار این کارت ۱۰ سال می باشد که پس از اتمام دوره به راحتی قابل تمدید می باشد.

راه های اخذ گرین کارت آمریکا چیست؟

کارت سبز آمریکا انواع متفاوتی دارد که هر کدام در یک دسته جداگانه قرار می گیرند و اولین قدم برای دریافت آن این است که بدانید جزو کدام گروه هستید. دسته بندی های این کارت به ترتیب زیر می باشند

  • گرین کارت از طریق خانواده
  • گرین کارت از طریق کار
  • گرین کارت از طریق پناهندگی
  • گرین کارت برای مهاجران خاص
  • گرین کارت برای قربانیان سوء استفاده، قاچاق انسان و …
  • گرین کارت سایر دسته ها
مالیات در آمریکا

انواع مالیات در آمریکا

همانگونه که پیش تر ذکر گردید مالیت در آمریکا با عناوین بسیار متنوعی دریافت می شود، برخی از مالیات ها نظیر مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر خرید کالا، مالیات بر خدمات و … توسط مردم به صورت روزانه پرداخت می شود، در حالیکه برخی از مالیات ها نظیر مالیات بر املاک و مستغلات، مالیات بر سود سرمایه گذاری و … معمولاً به صورت ماهیانه یا سالیانه پرداخت می شود. به طور کلی انواع مالیات در آمریکا به شرح ذیل می باشد.

مالیات بر فروش

مالیات بر فروش در کلیه کشورهای جهان رایج است، این نوع مالیات مربوط به فروشندگان مالیات و خدمات در کشور است، ولی در واقع مالیات بر فروش را خریداران پرداخت می نمایند، چراکه معمولاً فروشندگان هزینه مالیات کالا یا خدمات مورد نظر را با قیمت اصلی کالای مورد نظر جمع می کنند و سپس کل مبلغ مورد نظر را از خریدار دریافت می نمایند.

در بین کلیه ایالت های آمریکا ایالت های آلاسکا، مونتانا، دلاور، نیوهمپشایر و اورگان مالیات بر فروش را در اختیار نهادهای محلی و شهرداری های منطقه ای قرار می دهند، که این مبلغ صرف امور شهرسازی و امکانات شهری می شود.

مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد

این نوع مالیات نیز در اغلب کشورهای جهان وجود دارد، در واقع افراد با توجه به میزان درآمد سالیانه خود موظف به پرداخت مالیات خواهند بود، مالیات بر درآمد ارتباط مستقیمی با میزان درآمد افراد دارد، قوانین مالیات بر درآمد در سطح دولت فدرال آمریکا توسط اداره داخلی مالیات (IRS) تعین می گردد، ولی با این وجود میزان مبلغ دریافتی مالیات بر درآمد در هریک از ایالت های آمریکا متفاوت خواهد بود.

مالیات بر ارزش افزوده

امروزه مالیات بر ارزش افزوده در بیش از ۱۰۰ کشور جهان دریافت می شود و بسیار رایج است، این نوع مالیات نوعی مالیات بر مصرف محسوب می شود که بر اساس ارزش کالای مورد نظر در کلیه مراحل تولید و عرضه جمع آوری می شود.

معمولاً افراد بسیاری مالیات بر ارزش افزوده را با مالیات بر فروش اشتباه می گیرند، در حالیکه مالیات بر فروش در زمان خرید یک کالا محاسبه می شود، ولی مالیات بر ارزش افزوده در کلیه زنجیره تولید و عرضه محاسبه می شود، در واقع تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا نیز این مالیات را پرداخت می کنند.

مالیات بر مصرف کالاهای لوکس یا مضر

کالایی نظیر سیگار که برای سلامتی افراد مضر می باشد یا استفاده از کالا و ماشین های لوکس که از سطح عمومی رفاه اجتماعی بالاتر می باشد، مشمول پرداخت نوعی مالیات غیر مستقیم خواهد بود. معمولاً پرداخت این مالیات به عهده فروشنده می باشد، ولی فروشنده ها هزینه مالیات را رویه قیمت کالای مورد نظر محاسبه می کنند و هزینه مالیات را از خریدار دریافت می نمایند.

نرخ این نوع مالیات بسته به میزان مصرف، میزان آلایندگی، میزان ضرر وارده پس از مصرف و… متفاوت خواهد بود، مواردی نظیر مشروبات الکلی، تنباکو و قمار نیز زیر مجموعه این نوع مالیات قرار می گیرند. این نوع مالیات علاوه بر کسب درآمد برای دولت به عنوان سیاستی کارآمد برای محدود نمودن مصرف این کالاها خواهد بود. ایالت هایی نظیر نوادا، ایلند و دلاویر به واسطه حضور کازینوها و اماکن تفریحی متعدد از این مالیات بیشتر استفاده می کنند.

مالیات بر سود سرمایه

مالیات بر سود سرمایه

با توجه به سرمایه گذاری های گسترده در زمینه های اقتصادی مختلف در کلیه ایالت های آمریکا، مالیات سود حاصله از سرمایه گذاری به یکی از ارکان اصلی سیستم مالیاتی آمریکا تبدیل شده است. مالیات بر سود سرمایه نوعی مالیات بر درآمد محسوب می شود، به طور کلی کلیه روش های سرمایه گذاری، سود سهام و سرمایه هایی در بانک سپرده گذاری شده مشمول پرداخت مالیات خواهند بود.

طبق قوانین مالیاتی در ایالات متحده آمریکا نرخ این مالیات بسته به میزان درآمد از سرمایه گذاری، مدت زمان سرمایه گذاری و قوانین مالیاتی ایالت مورد نظر متفاوت خواهد بود، ولی معمولاً دولت مالیات بر درآمد سرمایه گذاری کوتاه مدت را با همان نرخ مالیات بر درآمد و سود ثانویه درازمدت را با نرخ پایین تر اعمال می کند.

مالیات بر ارث و دارایی

مالیات بر ارث در بسیاری از کشورهای جهان دریافت می شود، این نوع مالیات مشمول کلیه اموال قابل انتقال از فرد فوت شده به وراث خواهد بود. مالیات بر ارث و دارایی معمولاً به دولت فدرال مرکزی پرداخت می شود، البته هر یک از ایالت ها نیز مبلغی را به عنوان مالیات بر ارث دریافت می کنند. در سال ۲۰۱۲ حداکثر نرخ مالیات بر ارث ۴۰ درصد از کل دارایی های فرد متفوا تعین شد، که تا به امروز این قانون تغیری نداشته است.

با توجه به نرخ بالای این نوع مالیات خصوصاً برای افراد متمول روش ها وجود دارد که می توان این مالیات را پرداخت نکرد، به عنوان مثال فرد قبل از فوت می تواند دارایی های خود را به عنوان هدیه به اعضای خانواده یا هر فرد دیگری واگذار نماید، البته در این صورت نیز مالیات انتقال دارایی های فرد دریافت می شود ولی نرخ این مالیات به مراتب کمتر از مالیات بر ارث خواهد بود. درآمد حاصله از مالیات بر ارث معمولاً صرف افراد بی خانمان و کم درآمد می شود.

مالیات بر املاک

مالیات بر املاک و مستغلات

مالیات بر املاک و مستغلات یکی از روش های کسب درآمد برای دولت های محلی و ایالتی است. در این روش دولت با ارزیابی ارزش ملک افراد نرخ مالیات را محاسبه می نمایند و افراد موظف به پرداخت مبالغ تعین شده خواهند بود، لازم به ذکر است در صورت عدم پرداخت مالیات املاک و مستغلات مالکین برای فروش و اجاره ملک خود به مشکل بر می خورند. با این حال مالکین می توانند به میزان نرخ مالیات تعین شده از سوی دولت محلی اعتراض نمایند.

مالیات بر حقوق

مالیات بر حقوق کارمندان و کارگران ماهیانه توسط دولت فدرال مرکزی آمریکا مورد ارزیابی قرار می گیرد. معمولاً کارفرمایان مقداری از حقوق و دستمزد نیروی کار خود را به پرداخت هزینه های مالیات اختصاص می دهند، البته در بسیاری از موارد نیز خود نیروی کار مستقیماً مالیات بر حقوق خود را پرداخت می نماید. این نوع مالیات توسط کارفرما و نیروی کار پرداخت می شود.

معمولاً درآمد حاصله از مالیات بر حقوق صرف معلولین، بازماندگان افراد فوت شده در حین کار، مزایای بیکاری و … می شود، از این رو دریافت به موقع این نوع مالیات برای دولت فدرال از اهمیت فراوانی برخوردار است و در صورت دیرکرد ۲ الی ۱۰ درصد جریمه نقدی در انتظار فرد خاطی خواهد بود.

مالیات بر سفر

مالیات بر سفر

مالیات بر سفر برای شهروندان بسیاری از کشورها به عنوان پدیده ای عجیب و ناشناخته محسوب می شود، ولی شهروندان آمریکا با این نوع مالیات آشنایی کامل دارند، مالیات سفر معمولاً با احتساب به نوع اقامتگاه فرد یا اتومبیل کرایه شده از سوی افراد محاسبه می شود.

به عنوان مثال اگر فردی به ایالت جوجیا سفر کند و در یک هتل اقامت داشته باشد، به ازای هر شب اقامت ۵ دلار به عنوان مالیات باید پرداخت نماید، این رقم در ایالتی نظیر آیداهو ۲ درصد از هزینه اقامت در هتل مورد نظر خواهد بود، در برخی از ایالت ها نیز هزینه ها اجاره اتومبیل ملاک دریافت مالیات سفر خواهد بود. به طور کلی ۳۸ ایالت آمریکا نرخ مالیات بر سفر را با احتساب به اجاره وسیله نقلیه محاسبه می کنند و ۲۲ ایالت با احتساب به محل اقامت.

نحوه محاسبه مالیات در آمریکا

نحوه محاسبه مالیات در آمریکا بسته به نوع مالیات، میزان درآمد افراد، قوانین ایالت مورد نظر و بسیاری از موارد دیگر متفاوت خواهد بود. در حال حاضر کل درآمد حاصله از دریافت مالیات معادل با بیش از ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال است.

با توجه به رقم چشمگیر حاصل از جمع آوری مالیات در آمریکا، دریافت مالیات در این کشور برای پرداخت هزینه های مختلف اجتماعی بسیار حائز اهمیت می باشد، محاسبه مالیات افراد در آمریکا توسط اداره مالیات مرکزی و در ایالت ها ادارات مالیاتی ایالتی می باشد.

نرخ مالیات افراد ارتباط مستقیم با نوع بیزینس و درآمد فرد خواهد داشت، به عنوان مثال نوعی مالیات تصاعدی در آمریکا وجود دارد که اگر درآمد افراد به صورت تساعدی افزایش یابد نرخ مالیات فرد نیز به صورت تصاعدی افزایش خواهد داشت. به طور کلی مالیات در آمریکا به ۲ صورت ثابت و تصاعدی محاسبه می شود.

چگونگی پرداخت مالیات در آمریکا

چگونگی پرداخت مالیات در آمریکا

برای پرداخت مالیات در ایالات متحده آمریکا ۲ روش اصلی وجود دارد، روش اول افرادی می باشند که ماهیانه مالیات خود را پرداخت می نمایند، در واقع اغلب کارمندان در این دسته قرار دارند، چراکه معمولاً مالیات افراد از حقوق ماهیانه آنها کسر می شود، دسته دوم معمولاً افرادی می باشند که درآمد مستغل دارند، و با توجه به درآمد سالیانه خود می بایست مالیات مربوطه را پرداخت نمایند.

برای پرداخت مالیات افراد می بایست فرم اظهارنامه مالیاتی را پر نمایند، توجه داشته باشید صداقت و ارائه گزارش مالی دقیق در ارتباط با درآمد یکساله افراد بسیار مهم خواهد بود، خصوصاً برای افرادی که مجوز اقامت آمریکا به طور موقت یا حتی گرین کارت دارند، زیرا در صورت اثبات عدم صداقت در ارتباط با ارائه اطلاعات مالی امکان اخراج از کشور آمریکا برای مهاجران وجود خواهد داشت.

پس از تکمیل اظهارنامه مالیاتی و ارائه مدارک مالی نرخ مالیات سالیانه افراد محاسبه می شود، و فرد می تواند با پرداخت مبلغ مورد نظر به اداره مالیات ایالت مورد نظر تسویه حساب مالیاتی را دریافت نماید.

  •  

نتیجه گیری

بدون تردید آمریکا یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین سیستم های مالیاتی جهان را در اختیار دارد، از سوی دیگر آمریکا به عنوان اقتصاد اول جهان بزرگترین حجم معاملات تجاری در دنیا را دارد، از این رو محاسبه نرخ مالیاتی و دریافت مالیات در این کشور چه برای دولت فدرال مرکزی و چه برای دولت های ایالتی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. از سوی دیگر پرداخت مالیات در آمریکا باعث ارتقای سطح کیفیت اجتماعی و امکانات رفاهی در این کشور می شود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مالیات در آمریکا مالیات در آمریکا مالیات در آمریکا مالیات در آمریکا مالیات در آمریکا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up