شرایط اقامت چک

اقامت چک امروزه به دلیل قرار گرفتن آن در اتحادیه اروپا از اولویت های بسیاری از افراد می باشد. جمهوری چک کشوری است در اروپای مرکزی که در سال ۱۹۹۵ از کشور چک اسلواکی سابق جدا شده است و پایتخت آن شهر پراگ می باشد. این کشور در همسایگی لهستان، آلمان، اتریش و اسلواکی است. پراگ پایتخت چک از جمله شهرهای توریستی این کشور بشمار می آید که سالانه گردشگران بسیار اقدام به سفر و بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر می نمایند.

شرایط زندگی در کشور چک چگونه است؟

چک کشوری با آب و هوای سرد و گرم است که تابستان هایی داغ و زمستان هایی سرد دارد. جمعیت این کشور حدود ۱۰ میلیون نفر، با نرخ رشد منفی می باشد. مردم این کشور به زبان چکی صحبت می کنند و برای ایجاد ارتباط بیشتر بهتر است که شما هم زبان چکی را در این کشور یاد بگیرید.

اقامت چک

مردم چک اصولا در برخورد اولشان با شما رسمی و خشک خواهند بود و نباید در اولین برخورد آنها را با نام کوچک خطاب کنید. اگر به خانه ی کسی می روید حتما با خودتان گل یا شکلاتی همراه داشته باشید.

شهر پراگ یکی از زیباترین و توریستی ترین شهر های دنیاست، دیدن مراسم عید پاک به مناسبت رستاخیز عیسی مسیح یکی از مراسم جذاب در این کشور است که از روز جمعه آغاز و تا روز یکشنبه ادامه دارد. اگر می خواهید سفر توریستی به چک داشته باشید، این مراسم را از دست ندهید.

چه روش های برای اقامت در کشور چک وجود دارد؟

راه های اخذ اقامت کشور چک متفاوت است و هر کسی بنا به شرایطی که دارد می تواند از یکی از این روش ها برای دریافت اقامت دائم خود استفاده کند. افراد از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد می توانند اقامت جمهوری چک را دریافت کنند. در زیر به اختصار در رابطه با این روش ها توضیح خواهیم داد.

اقامت از طریق تحصیل

در حال حاضر چک یکی از مقاصد تحصیلی مهم برای بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد چرا که دانشجویان می توانند به زبان های چکی و انگلیسی در دانشگاه های چک تحصیل کنند.

اقامت چک

کشور چک دارای دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه چارلز شهر پراگ، دانشگاه برنو و دانشگاه مازاریک می باشد که می توانید در تمام مقاطع تحصیلی در این دانشگاه ها تحصیل کنید.

دانشکده علوم پزشکی چارلز در شهر پراگ امروزه یکی از پر طرفدارترین دانشگاه ها در زمینه ی رشته های علوم پزشکی در اروپا می باشد. هزینه های مناسب تحصیل در این دانشگاه به نسبت دیگر دانشگاه های اروپا در رشته های علوم پزشکی، آن را به یکی از گزینه های مناسب تحصیل تبدیل کرده است و دانش آموزان بین المللی می توانند برای تحصیل پزشکی در چک پذیرش این دانشگاه را دریافت کنند. برای آشنایی با شرایط تحصیل در رشته پزشکی در چک می توانید در وبسایت آریاناپارس مطلب پزشکی در چک را مطالعه فرمایید.

دانشجویان در حین تحصیل اجازه ی کار دانشجویی و پس از اتمام تحصیل فرصتی برای پیدا کردن کار دارند و چنانچه کار پیدا کنند می توانند اقامت خود را تمدید کنند.

اقامت از طریق کار

برای کار در چک باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر داشته باشید و کارفرما باید اثبات کند که نتوانسته است برای آن موقعیت شغلی در کشور چک نیروی کار مورد نظرش را پیدا کند.

چک,چک,چک

پس از دریافت دعوت نامه کاری شما می توانند با مراجعه به سفارت چک ویزای کاری ای کشور را دریافت کنید. ابتدا یک ویزای کوتاه مدت کاری دریافت خواهید کرد و برای تبدیل آن به ویزای بلند مدت باید با ارائه ی مدارکی کارت کارمندی دریافت کنید که نوعی اقامت بلند مدت این کشور است.

افراد می توانند با ۳ سال کار کردن در کشور چک و پرداخت مالیات به دولت درخواست اقامت دائم خود را بدهند و در صورت موافقت، اقامت دائم خود را دریافت کنند.

اقامت از طریق سرمایه گذاری

کشور چک دارای اقتصادی رو به رشد است و همین امر سرمایه گذاران بسیاری را به سمت این کشور کشانده است. ثبت شرکت در چک یکی از راه های رایج سرمایه گذاری در این کشور می باشد که به واسطه ی آن می توانید دو ویزای بلند مدت کارآفرینی و سرمایه گذاری را دریافت کنید. خرید اوراق قرضه و خرید ملک نیز از دیگر راه های دریافت اقامت می باشد که البته این دو روش اخیر باعث دریافت اقامت دائم نخواهد شد.

اقامت چک

اگر یک شرکت رسمی در کشور چک ثبت کنید که برای دولت این کشور سود ده باشد می توانید کارت اقامت ۱ ساله دریافت کنید و اگر ۳ تا ۵ سال آن را تمدید کنید می توانید درخواست اقامت دائم دهید.

اقامت از طریق ازدواج

اگر شخصی که اقامت کشور چک را ندارد با یک شهروند چکی ازدواج کند می تواند اقامت دائم این کشور و پس از چند سال شهروندی کشور چک را بدست آورد. از جمله مدارک لازم برای ازدواج اثبات تمکن مالی زوج برای تامین هزینه های زوجه در کشور چک و شرایط سنی بالای ۲۱ سال می باشد. در قوانین کشور چک داشتن ۲ همسر و یا بیشتر ار آن مجاز نمی باشد.

اقامت از طریق تولد فرزند

متولد شدن فرزندان در کشورهای دیگر از ۲ قانون خون و خاک تبعیت می کند که کشور چک نیز از آن مستثنی نمی باشد و از قانون خون تبعیت می کند. قانون خون بدین معنا می باشد که اگر فرزندی در خاک کشوری متولد شود ولی پدر و مادرش تابعیت آن کشور را نداشته باشند نمی تواند تبعه ی کشور مورد نظر شود، پس اگر فرزندتان در چک متولد شود و خود شما تابعیت این کشور را نداشته باشید فرزند شما نمی تواند پاسپورت کشور چک را دریافت کند.

اقامت از طریق پناهندگی

افرادی که از نظر سیاسی، اعتقادی و ملیتی در کشور خود با مشکلاتی مواجه باشند که خطرات جانی را برایشان به همراه داشته باشد برای پناهنده شدن به کشور دیگری اقدام می کنند.

اقامت چک

شانس اخذ پناهندگی در کشور چک پایین می باشد و طبق آمار، این کشور در سال ۲۰۱۶ از ۱۴۷۵ درخواست پناهندگی فقط ۱۴۵ درخواست را پذیرفته است. در نظر داشته باشید که با توجه به وجود مسیرهای قانونی مثل تحصیل، کار و سرمایه گذاری در کشور چک، روش پناهندگی را باید جزو آخرین روش های موجود قرار دهید.

مزایا و معایب اقامت کشور چک چیست؟

کشور چک از لحاظ امنیتی در سطح بالایی قرار دارد و نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین می باشد، به همین دلیل سالانه تعداد بسیاری توریست وارد پراگ، بزرگترین شهر و پایتخت کشور چک می شوند.

چک,چک,چک

هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی پایینتر می باشد و دانشجویان می توانند سالانه با ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو در این کشور تحصیل و زندگی کنند و چنانچه زبان چکی را بیاموزید می توانید رایگان در این کشور تحصیل کنید.

راه های تمدید اقامت در کشور چک چیست؟

در تمام مسیرهای اقامتی که در رابطه با آن ها توضیح دادیم می توانید ویزای خود را تمدید کنید. در روش تحصیلی پس از اتمام تحصیل می توانید در این کشور کار پیدا کنید و اقامتتان را تمدید کنید. در روش کاری نیز چنانچه قراردادتان را با کارفرمای خود سالانه تمدید کنید، اقامتتان نیز تمدید خواهد شد و در روش سرمایه گذاری نیز چنانچه شما بیزینس سود آوری برای کشور چک داشته باشد می توانید ویزایتان را تمدید کنید.

چه راه های برای اخذ پاسپورت کشور چک وجود دارد؟

با داشتن پاسپورت یک کشور اروپایی می توانید به تعداد کشورهای زیادی بدون ویزا سفر کنید، بنابراین دریافت پاسپورت کشور چک برای کسانی که در این کشور کار یا زندگی می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

چک,چک,چک

در رده بندی اخیر پاسپورت کشور چک در رتبه ی پنجم قرار دارد. دارندگان پاسپورت این کشور می توانند به ۱۶۳ کشور جهان بدون درخواست ویزا سفر کنند.

برای دریافت پاسپورت این کشور نیز می توانید از طریق تحصیل، کار و سرمایه گذاری اقدام کنید. همانطور که قبلا اشاره کردیم چنانچه فرزندی در خاک این کشور متولد شود و پدر یا مادرش تبعه ی این کشور باشند، می تواند از ابتدا پاسپورت این کشور را دریافت کند.

چنانچه می خواهید اطلاعات جامع تری جهت مهاجرت به کشور چک بدست آورید می توانید با مشاورین موسسه آریاناپارس تماس حاصل نمایید و با کمک گرفتن از وکلای مهاجرتی در این زمینه بهترین مسیر را انتخاب کنید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲ پاسخ به “اخذ اقامت چک”

    1. سارا گفت:

      هزینه خوندن پزشکی در چک چقدره؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اقامت چک اقامت چک اقامت چک اقامت چک اقامت چک

    شبکه های اجتماعی

    arrow up