قطعاً انتخاب بهترین کشورها برای زندگی و مهاجرت ارتباط مستقیم به هدف و شرایط افراد دارد. در همین راستا ارزیابی فاکتورهای مهمی نظیر کیفیت زندگی، شرایط تحصیلی، وضعیت اقتصادی، امکانات رفاهی و اجتماعی، امنیت و موارد دیگر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. حال چه مهاجرت کاری باشد چه مهاجرت تحصیلی و چه اقامت.

معمولاً افرادی که قصد مهاجرت دارند به ۲ دسته تقسیم می شوند، دسته اول افرادی هستند که با توجه به هدف خود مقصد مشخصی را برای مهاجرت تعین نموده اند، دسته دوم افرادی می باشند که صرفاً برای ایجاد تغیرات مثبت در زندگی خود دست به مهاجرت می زنند. در ادامه این مطلب با شرایط بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت و زندگی بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با بهترین کشورها برای مهاجرت و زندگی

در جهان امروز اختلاف عقیده بین حکومت ها و قدرت های بزرگ جهان در زمینه ها مختلفی همچون سیاست و مذهب باعث بروز تنش میان بسیاری از کشورهای جهان شده است. این موضوع قطعا روی شرایط اقتصادی، سیاسی، کیفیت زندگی، امنیت و شاخص های اساسی بسیاری تاثیر گذار خواهد بود.

در این بین کشورهای فراوانی وجود دارند که با اعلام بی طرفی سیاسی و مذهبی شرایط ایده الی را برای زندگی شهروندان خود به وجود آورده اند. اختلاف سطح زندگی افراد در کشورهای مختلف باعث افزایش روز افزون آمار مهاجرت شده است. از این رو هر ساله سایت U.S. News & World Report با بررسی شرایط زندگی در کلیه کشورهای جهان از جهات مختلفی نظیر خوشحالی، تحصیلات، امنیت، اقتصاد، و … بهترین کشورها برای زندگی را معرفی می نمایند. در رتبه بندی اخیر این سایت ۱۰ کشور برتر جهان برای زندگی به شرح ذیل می باشد.

  1. سوئیس
  2. کانادا
  3. آلمان
  4. هلند
  5. دانمارک
  6. اسپانیا
  7. سنگاپور
  8. ایتالیا
  9. فنلاند
  10. سوئد

نکته بسیار جالب در این لیست قرار گرفتن ایالات متحده آمریکا در رتبه چهاردهم بهترین کشورها برای زندگی است. از سوی دیگر سوئیس برای دومین سال متوالی مقام بهترین کشور جهان برای زندگی را به خود اختصاص داده است.

Getting to know the best countries to live

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

بهترین کشورهای اروپایی برای زندگی

به طور کلی اغلب کشورهای اروپایی از کیفیت زندگی و استانداردهای فوق العاده ای برخوردار می باشند. در این بین برخی از کشورها در کلیه شاخص های زندگی نظیر قدرت اقتصادی، رفاه اجتماعی، امکانات آموزشی، امید به زندگی، خدمات بهداشتی، امنیت و … برتری قابل توجهی نسبت به دیگر کشورها دارند.

بر اساس رتبه بندی سایت جهانی numbeo در سال ۲۰۲۰ کشورهای حوزه اسکاندیناوی یعنی دانمارک، سوئیس و فنلاند به ترتیب رتبه های اول تا سوم بهترین کشورها برای زندگی در اروپا را به خود اختصاص داده اند. به طور کلی ۱۰ کشور برتر اروپا از لحاظ شاخص ها و کیفیت زندگی به شرح ذیل می باشند.

رتبه کشور شاخص کیفیت زندگی شاخص قدرت خرید شاخص ایمنی شاخص خدمات بهداشتی شاخص هزینه زندگی
۱ دانمارک ۱۹۲٫۶۷ ۱۰۰٫۸۸ ۷۴٫۹۰ ۸۰٫۰۰ ۸۳٫۰۰
۲ سوئیس ۱۹۲٫۰۱ ۱۱۹٫۵۳ ۷۸٫۴۰ ۷۲٫۴۴ ۱۲۲٫۴۰
۳ فنلاند ۱۹۰٫۲۲ ۹۹٫۹۳ ۷۶٫۶۸ ۷۵٫۷۹ ۷۰٫۲۹
۴ هلند ۱۸۳٫۶۷ ۹۰٫۷۳ ۷۲٫۳۸ ۷۴٫۶۵ ۷۳٫۷۵
۵ اتریش ۱۸۲٫۵۰ ۸۲٫۳۸ ۷۶٫۲۷ ۷۸٫۷۳ ۷۰٫۳۸
۶ ایسلند ۱۸۱٫۷۵ ۷۹٫۴۴ ۷۶٫۶۴ ۶۵٫۹۲ ۱۰۰٫۴۸
۷ آلمان ۱۷۹٫۷۸ ۱۰۲٫۳۶ ۶۵٫۱۹ ۷۳٫۳۲ ۶۵٫۲۶
۸ سوئد ۱۷۵٫۹۵ ۱۰۱٫۷۳ ۵۲٫۹۳ ۶۹٫۲۳ ۶۹٫۸۵
۹ نروژ ۱۷۵٫۱۹ ۸۸٫۳۸ ۶۴٫۵۷ ۷۴٫۳۶ ۱۰۱٫۴۳
۱۰ اسپانیا ۱۶۹٫۸۲ ۷۲٫۰۳ ۶۸٫۰۴ ۷۸٫۸۸ ۵۳٫۷۷

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

بهترین کشورهای قاره آمریکا برای زندگی

به طور کلی قاره آمریکا از ۳ بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تشکیل گردیده است. کیفیت زندگی و امکانات رفاهی و اجتماعی کشورهای آمریکای شمالی به هیچ عنوان با کیفیت زندگی در آمریکای جنوبی قابل مقایسه نخواهد بود.

اغلب کشورهای آمریکای جنوبی از شرایط اقتصادی نا مساعد و امکانات محدودی برخوردار می باشند. در صورتی که کشورهای آمریکای شمالی نظیر ایالات متحده آمریکا و کانادا از بالاترین سطح کیفیت زندگی و امکانات برخوردار می باشند. به طور کلی ۳ کشور برتر قاره برای زندگی در آمریکا و کار به شرح ذیل می باشند.

  • ایالات متحده آمریکا
  • کانادا
  • برزیل

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

بهترین کشورهای آسیایی برای زندگی

آسیا با دارا بودن ۵۸ درصد از جمعیت ۲۰ تا ۳۸ ساله جهان، بزرگ ‌ترین خانه جوانان در جهان محسوب می‌شود. کشورهای آسیایی به سرعت در حال حرکت به سوی جوامعی مدرن و توسعه یافته از نظر اقتصادی می باشد. سطح زندگی در قرن بیست و یکم برای جوانان این کشورها در مقایسه با پدرانشان تغییرات زیادی کرده است و اکنون برخی از شهرهای آسیایی از نظر توسعه یافتگی و کیفیت زندگی دست کمی از همتایان اروپایی و آمریکای شمالی خود ندارند.

موسسه “ولیو چمپیون” با جمع آوری داده های اقتصادی ۲۰ کلان شهر آسیایی با استناد به داده های بانک جهانی، نشریه اکونومیست و سازمان بهداشت جهانی، برترین شهرهای اسیایی را برای کار و زندگی جوانان ۲۰ تا ۳۸ ساله رده ‌بندی کرده است که عبارت اند از:

سنگاپور

با وجود مساحت بسیار کم، سنگاپور یکی از نام های همیشگی در رده‌ بندی‌ بهترین‌ های جهان قرار دارد. سنگاپور با درآمد سرانه ۵۸هزار دلار در سال، نرخ بیکاری بسیار کم که معادل ۲.۲ درصد می باشد و همچنین قرار گرفتن در زمره بهترین کشورهای جهان از نظر آزادی، اقتصادی و سهولت در انجام کسب و کار، بهترین شهر آسیا برای زندگی و کار کردن جوانان محسوب می گردد.

چین

بعد از کشور آمریکا کشور چین دارای بزرگترین اقتصاد دنیا می باشد، در طول سال های اخیر کیفیت زندگی در کشور چین با توجه به افزایش دستمزد و حقوق به طرز چشمگیری تغییر کرده است. با توجه به تعداد بالای ساکنین خارجی در شهرهای بزرگ کشور چین اقامت مهاجران در این شهرها راحت تر خواهد بود اما دقت داشته باشید که هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ این کشور گران تر از هزینه های زندگی در شهرهای کوچک است.

میزان حقوق و دستمزد در کشور چین به مهارت و محل زندگی شما وابسته است، در شهرهای بزرگ مانند: شانگهای، پکن، هنگ کنگ و گوانگژو شرایط کاری بسیار خوبی برای آشپزان و معلمان زبان وجود دارد و حقوق و دستمزد قابل توجهی دریافت می کنند ولی به همان اندازه هزینه های زندگی در این شهرها بالا است. به همین دلیل بیشتر مهاجران تصمیم میگیرند در شهرهای کوچک چین اقامت داشته باشند.

تایوان

یکی دیگر از ۱۰ کشور برتر آسیا برای کار و زندگی کشور تایوان است، این کشور بالاترین امتیاز را از لحاظ کیفیت زندگی، امنیت شغلی، هزینه های زندگی، چشم انداز شغلی و مراقبت های بهداشتی و درمانی به خود اختصاص داده است. دولت تایوان هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در زمینه های معماری، عمران و ساخت و ساز ارائه می کند متقاضیانی که دارای سوابق کاری و مهارت و تخصص در این زمینه ها باشند می توانند به راحتی در تایوان مشغول به کار شوند. متوسط میزان حقوق و دستمزد در کشور تایوان ۹۴۲۱۰TW (دلار تایوان) است، با توجه به هزینه های زندگی در این کشور متقاضیان می توانند با حداقل دستمزد در تایوان در شرایط خوبی زندگی کنند.

امارات متحده

کشور امارات کشوری با مساحت کم اما سرمایه دار و پر درآمد است، به همین دلیل متقاضیان خارجی زیادی برای کار و زندگی این کشور را انتخاب می کنند. در طول سال های اخیر نرخ بیکاری در این کشور پایین بوده و شرایط کاری بسیار خوبی برای متقاضیان فراهم بوده است. متوسط میزان حقوق و دستمزد ماهانه در این کشور ۱۵۲۶۶AED (درهم امارات) است. هزینه زندگی در کشور امارات ارزان نیست اما با توجه به میزان حقوق و دستمزد در نظر گرفته شده فرد می تواند به راحتی در این کشور زندگی کند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

بدون تردید جهت انتخاب بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت افراد می بایست با توجه به هدف و شرایط فردی خود و همچنین ارزیابی دقیق شرایط اقتصادی، تحصیلی و امکانات رفاهی و اجتماعی کشورهای مختلف جهان بهترین مقصد را برای مهاجرت و زندگی انتخاب نمایند. مواردی همچون استانداردهای زندگی، امکانات آموزشی و اجتماعی، هزینه های زندگی، امنیت، شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت و … از موارد مهم و کلی است که برای اغلب افراد اهمیت فراوانی دارد.

از سوی دیگر با توجه به سختگیری اغلب کشورهای جهان در ارتباط با صدور ویزا و اعطای اقامت دائم، مسیر بسیاری از افراد را به سمت کشورهایی که سختگیری کمتری در این رابطه اعمال می نمایند تغیر می دهد، هر چند همواره این امکان وجود دارد که افراد با تقویت آیتم هایی نظیر رزومه تحصیلی، سرمایه شخصی و حتی مدرک زبان شانس مهاجرت به کشورهای تراز اول جهان را داشته باشند.

به طور کلی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت را می توان به چند دسته تقسیم نمود، به عنوان مثال برخی از کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری شرایط مناسبی خواهند داشت و برخی دیگر از کشورها برای مهاجرت تحصیلی و کاری. به هر حال طبق آمار کلی و شاخص های مربوط به زندگی برخی از کشورها همواره از محبوبیت خاصی بین هموطنان عزیز برخوردار هستند، که به شرح ذیل می باشند:

  • کانادا
  • آلمان
  • استرالیا
  • ایالات متحده آمریکا
  • انگلستان
  • ترکیه

نتیجه گیری

بدون شک نمی توان کشور خاصی را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت هموطنان عزیز معرفی نمود. زیرا ممکن است برخی از کشورها برای عده ای از افراد گزینه مناسبی برای زندگی به شمار آید، در صورتی که همان کشورها امکان دارد به هیچ وجه انتظار گروه دیگری از افراد را برآورده نکند. از این رو برای انتخاب بهترین کشور به منظور مهاجرت و زندگی قطعاً افراد می بایست با توجه به هدف خود از مهاجرت و جمع آوری اطلاعات کامل از شرایط کلی کشورهای مختلف جهان مقصد نهایی خود را انتخاب نمایند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲ پاسخ به “بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت و زندگی”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد بهترین کشور برای زندگی میشه راهنمایی بفرمایید؟

      • consultant گفت:

        مونده خب شرایط شما به کدوم کشور بخوره
        انگلیس
        المان
        کانادا
        امریکا

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up