شرایط تحصیل داروسازی در دبی

داروسازی از بهترین و پر متقاضی ترین رشته های جذاب میان افرادی است که علاقه به رشته های علوم تجربی دارند. تحصیل داروسازی در دبی نیز یکی از گزینه های خوب اقدام به تحصیل در خارج از کشور می باشد.

داروسازی در دبی نه تنها باعث این می شود که در سطح بالایی از متدهایی علمی تحصیل نمایید، بلکه مدرکی که دریافت می نمایید جزو مدارکی است که در بیشتر کشورهای دنیا مورد تأیید و معتبر می باشد.

شیخ نشین دبی یکی از مجموعه شیخ نشین های امارات متحده عربی می باشد که زبان رایج آن در میان مردم انگلیسی می باشد. به تبع آن تحصیل هم در دانشگاه های دبی به زبان انگلیسی می باشد.

تحصیل داروسازی در دبی را می توان از رشته های تازه تأسیس و به روز کشور امارات نام برد. آن هم به این دلیل که این رشته به دلیل شرایط خاص برای تأسیس چالش های زیادی را باید طی می نمود. در سال ۱۹۹۲ یک مؤسسه خصوصی این رشته را به صورت کالج و در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس رشته های فرمولاسیون دارویی و داروسازی ارائه داد.

بعد از آن دانشکده عجمان در سال ۱۹۹۶ این رشته را به کد رشته های مورد نیاز خود اضافه نمود که البته آن هم به صورت لیسانس و فوق لیسانس بود. در نهایت دانشگاه خلیج اولین دانشگاهی بود که داروسازی را به صورت دکتری Pharmacy ارائه داد. بعد از آن این رشته در دانشگاه های متعدد دیگر نیز جزو رشته های ارائه شده از طرف دانشگاه قرار گرفت.

کشور امارات اما متأسفانه از کمبود داروساز در شیخ نشین های خود رنج می برد. آن فقط به این دلیل است که طبق قانون تنها شهروندان اماراتی اجازه دارند داروخانه ها را اداره نمایند و مجوز تأسیس یک داروخانه را داشته باشند.

امارات,امارات,امارات

دانشگاه های ۷ گانه امارات

اما دانشجویان رشته داروسازی در دبی می توانند در چه حوزه های شغلی وارد شده و کار کنند؟ تمامی دانشجویان که از دانشگاه های ۷ گانه امارات مثل عجمان، آکسفورد، رأس الحنیمه، خلیج فارس، دانشکده داروسازی دبی، کالج بانوان دبی، دانشگاه عالی فن آوری فارغ التحصیل می شوند می توانند وارد بازار کار دبی و دیگر شیخ نشین های آن شوند.

یکی از این مشاغل آموزش علوم دارویی در دانشکده ها و دانشگاه های فوق می باشد. کارکردن در داروخانه ها و شرکت های بزرگ دارویی در سرتاسر امارات و عضویت در انجمن داروسازان امارات از دیگر مواردی است که می توان به عنوان شغل بیان نمود.

اما مهمترین چیزی که اکثر متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی در دبی به دنبال آن هستند هزینه های تحصیل است. برای مثال هزینه دانشگاه برای یکسال تحصیل حدود ۵۰ هزار درهم امارات میباشد.

هزینه تحصیل داروسازی در دبی

هزینه های اقامت که عمدتاً خود دولت بابت مالیات ها، هزینه های رایج امور شهری، هزینه تمدید اقامت و … است حدود ۱۲ تا ۱۸ هزار درهم امارات است که هزینه بیمه نیز به آن افزوده می شود البته اگر متقاضی بخواهد از وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو، مونوریل و یا اتوبوس جهت رفت و آمد استفاده نماید.

شرط مشغول به کار شدن در دبی در رشته داروسازی گذراندن یک دوره ۶ ماهه برای فارغ التحصیلان دانشگاه های امارات و یک دوره ۲ ساله برای فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج می باشد.

مجوز کار را نیز مؤسسه HAAD برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی اعطا می کند. البته قبل از هر اقدامی باید توجه نمایید که کشور امارات و خصوصاً شیخ نشین دبی شهری است با هرینه های بالا هر چند که از لحاظ نظم شهری و امکانات در سطح بالایی در میان شهرهای دنیا قرار دارد. شما در کنار همه این هزینه ها، هزینه های تفریح، آب و برق و … را نیز می بایست اضافه نمایید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up