آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در نروژ

بدون تردید تحصیل در نروژ مزایای بسیاری در بر دارد و به عنوان یک روش ایده ال جهت مهاجرت به این کشور شناخته می شود. نروژ ثروتمندترین کشور در منطقه اسکاندیناوی می باشد که بخش اعظمی از این ثروت را مدیون ذخایر عظیم نفت خام و گاز طبیعی است. بر اساس آمار انتشار یافته از سوی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، نروژ چهارمین کشور برتر دنیا از نظر سرانه درآمد می باشد.

سیستم آموزشی نروژ

نروژ دارای یک سیستم آموزشی فراگیر و منظم است که با توجه به حمایت های مالی دولت از نظام آموزشی تحصیل در اغلب مقاطع آموزشی رایگان می باشد. در واقع سیستم آموزشی نروژ را می توان به ۳ دسته اصلی تقسیم نمود مقطع تحصیلی اولیه، مقطع تحصیلی متوسطه و مقاطع دانشگاهی. در ادامه در ارتباط با هریک از مقاطع تحصیلی ذکر شده اطلاعات مفیدی ارائه خواهیم نمود.

مقاطع تحصیلی در نروژ

طبق قوانین موجود در سیستم آموزشی نروژ کودکان در این کشور از سن ۱ سالگی می توانند وارد مهدکودک شوند، برنامه مهدکودک ها برای کودکان در این سن معمولاً بازی، سرگرمی، اردوهای تفریحی و … می باشد. در واقع هدف اصلی از برگزاری این دوره ها قرارگیری کودکان در محیط اجتماعی و آموزش کودکان در زمینه کار گروهی است.

کودکان از سن ۶ سالگی وارد دوره ابتدایی می شوند و تا سن ۱۳ سالگی در این مقطع تحصیلی مشغول به تحصیل در نروژ خواهند بود. در این دوره تحصیلی هیچگونه نمره دهی وجود ندارد و کلیه فعالیت های تحصیلی به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار می گیرد.

پس از اتمام دوره ابتدایی دانش آموزان وارد دوره تحصیلی متوسطه می شوند. دوره متوسطه در نروژ به ۲ قسمت تقسیم می شود که که جمعاً ۶ سال به طول می انجامد. در این دوره تحصیلی برای نتیجه گیری بهتر از عملکرد دانش آموزان نمره دهی وجود خواهد داشت. به طور کلی قسمت اول دوره متوسطه مربوط به دروس عمومی و فنی حرفه ای می باشد و دوره دوم دروس کارگاهی به علاوه کارآموزش و فعالیت های عملی خواهد بود.

مقطع کارشناسی در نروژ

طول دوره تحصیلی مقطع کارشناسی در کشور نروژ بسته به رشته مورد نظر بین ۳ الی ۴ سال است و به صورت رایگان ارائه می گردد. اغلب رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان نروژی ارائه می شود، از این برای پذیرش تحصیلی در این مقطع، تسلط به زبان نروژی برای دانشجویان بین المللی الزامی خواهد بود. البته این امکان برای دانشجویان بین المللی که با زبان نروژی آشنایی ندارند وجود دارد که یک دوره آموزش زبان نروژی به مدت ۱ سال را سپری نمایند و سپس وارد دانشگاه شوند.

یکی دیگر از شرایط و مقررات پذیرش تحصیلی برای تحصیل کارشناسی در نروژ این است که فرد خارجی می بایست حداقل ۳۰ واحد دانشگاهی را در خارج از خاک نروژ پشت سر گذاشته باشد. بدین معنا که در سال های گذشته فوق دیپلم یا حداقل دو ترم تحصیلی از مقطع کارشناسی را در رشته ای مرتبط سپری کرده باشد.

کارشناسی در نروژ

مقطع کارشناسی ارشد در نروژ

دروس مقطع کارشناسی ارشد در کشور نروژ به ۲ زبان انگلیسی و نروژی ارائه می گردد، مدرک زبان مورد نیاز دانشجویان بین المللی برای پذیرش تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس ۶/۵ و یا مدرک زبان نروژی با حداقل نمره ۳ می باشد، البته اکثر رشته های تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شود. طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال است. لازم به ذکر است تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ مانند مقطع کارشناسی کاملاً رایگان می باشد.

تحصیل در نروژ مقطع دکترا

اغلب بورسیه های تحصیلی در کشور نروژ به مقطع دکترا اختصاص دارد. البته این مقطع تحصیلی در نروژ به ۲ صورت ارائه می گردد با بورسیه و بدون بورسیه در هر ۲ حالت این مقطع تحصیلی مانند سایر مقاطع تحصیلی در نروژ به صورت رایگان ارائه می گردد. تفاوت اصلی افرادی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی می شوند با افرادی که بدون بورسیه در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند پرداخت حقوق ماهیانه به مبلغ حدوداً ۲۲ هزار کرون در ماه است که مبلغ بسیار قابل توجهی محسوب می شود و کفاف کلیه هزینه های زندگی دانشجو و همراه وی را می دهد.

طول دوره تحصیلی در مقطع دکترا بسته به رشته مورد نظر بین ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد. اغلب رشته های تحصیلی در مقطع دکترا با زبان انگلیسی ارائه می گردد و دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این مقطع به ارائه مدرک زبان ایلتس ۷ نیاز خواهند داشت. تحصیل در نروژ خصوصاً در مقطع دکترا مزایای فراوانی در پی دارد. درآمد مناسب برای دانشجو، تحصیل رایگان برای همسر و فرزند دانشجو، امکان استفاده از خدمات درمانی رایگان و … بخشی از مزیت های تحصیل در مقطع دکترا می باشد.

دانشگاه های نروژ

نروژ از جمله ۵ کشور اروپایی به شمار می آید که دانشجویان بین المللی می توانند به صورت رایگان مشغول به تحصیل شوند و از امکانات آموزشی دانشگاه های این کشور استفاده نمایند.

در حال حاضر در حدود ۲۰ دانشگاه مطرح در نروژ وجود دارد، که ۴ دانشگاه این کشور بر اساس رتبه بندی سازمان جهانی QS در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. در ادامه مطلب به معرفی دانشگاه های برتر نروژ خواهیم پرداخت.

نام دانشگاه رتبه QS
دانشگاه اسلو ۱۱۹
دانشگاه برگن ۱۶۳
دانشگاه علم و فناوری نروژ ۳۵۹
دانشگاه قطب شمال نروژ ۳۸۹

با توجه به این آمار به این نتیجه می رسیم که معتبرترین دانشگاه های نروژ در شهر اسلو پایتخت این کشور و شهر برگن قرار دارند. ناگفته نماند که هزینه های زندگی در این ۲ شهر مطرح حدود ۲۰ درصد گرانتر از سایر نقاط نروژ است. هم چنین اگر به دنبال اطلاعات تکمیلی تر در مورد دانشگاه های نروژ هستید می توانید به مقاله ای با همین عنوان در سایت ما مراجعه نمایید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در نروژ

در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین دانشگاه های نروژ آشنا کنیم:

  1. دانشگاه اسلو از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل نروژ به شمار می رود و سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.
  2. دانشگاه برگن از بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل است همچنین قدمتی چندین و چندساله در این کشور دارد.
  3. دانشگاه علوم فناوری نروژ
  4. دانشگاه ترومسو یا دانشگاه قطب شمال نروژ
  5. دانشگاه اقتصاد نروژ
  6. دانشگاه نورد
  7. دانشکده بازرگانی نروژ
  8. دانشگاه آگدر
  9. دانشگاه استاوانگر
  10. دانشگاه قطب شمال نروژ

بهترین رشته ها برای تحصیل در نروژ

در ادامه مطلب قصد داریم شما را با بهترین رشته های تحصیلی در نروژ آشنا کنیم: ‎

  1. پزشکی از بهترین رشته های تحصیلی در نروژ است که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته و سایر زیر شاخه های آن به کشور نروژ مهاجرت می کنند. ‎ ‎
  2. تنوع زیستی و سیستماتیک‎ ‎
  3. زیست شناسی از بهترین رشته ها برای تحصیل در نروژ است.
  4. رشته ی شیمی جزو بهترین رشته های تحصیلی در نروژ است. ‎ ‎
  5. آموزش مقایسه ای و بین المللی‎ ‎
  6. علوم و مهندسی ‏‎ ‎
  7. جغرافیا‎ ‎
  8. محیط زیست پایدار
  9. اقتصاد‎
  10. سیاست های آموزشی برای توسعه جهانی

مزایای تحصیل درنروژ

از لحاظ رفاه اجتماعی و شرایط اقتصادی در ۵ سال اخیر نروژ جزو ۳ کشور برتر جهان قرار دارد، بدون تردید تحصیل در نروژ از مزایای بسیاری برخوردار است. در ادامه به معرفی مزایای اصلی تحصیلی در نروژ خواهیم پرداخت.

تحصیل رایگان در نروژ

قطعاً یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان برای تحصیل در هر مقطعی هزینه های تحصیل و اعتبار دانشگاه مورد نظر است. بدون تردید استفاده از امکانات آموزشی و رفاهی مدارس و دانشگاه های معتبر نروژ به صورت رایگان در کلیه مقاطع تحصیلی و همچنین تجربه زندگی در کشوری امن و مرفه با استانداردهای بسیار بالای زندگی خواسته بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد و مزیت بسیار مهمی به شمار می آید.

موقعیت های شغلی مناسب

همانگونه که اشاره گردید نروژ کشور بسیار ثروتمندی است و از لحاظ رفاه اقتصادی و اجتماعی طی سال ها اخیر همواره بین ۵ کشور اول جهان قرار دارد. اقتصادی نروژ به شدت در حال رشد است و سالانه بیش از ۱۰۰ هزار شغل تمام وقت در این کشور ایجاد می گردد.

از این رو به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب با درآمد بالا برای دانشجویان بین المللی حین تحصیل و پس از اتمام تحصیل به راحتی امکان پذیر خواهد بود. این موضوع نقش بسیار مهمی در تامین هزینه های زندگی در نروژ دارد و مزیت قابل توجهی به شمار می آید.

امکان اخذ اقامت دائم

از دیگر مزایای اصلی تحصیل در نروژ امکان اخذ اقامت دائم این کشور برای دانشجویان بین المللی است. در واقع تحصیل در نروژ یکی از روش های ایده ال جهت مهاجرت به این کشور می باشد. طبق قوانین مهاجرتی نروژ افرادی که یک مقطع دانشگاهی را در این کشور سپری نمایند در صورتی که مشغول به کار شوند می توانند اقامت دائم نروژ را دریافت نمایند.

معایب تحصیل در نروژ

علاوه بر مزایای بی شمار تحصیل در نروژ طبیعتاً معایبی نیز وجود دارد. جهت تصمیم گیری نهایی برای مهاجرت تحصیلی به هر کشوری به دست آوردن اطلاعات مفید در ارتباط با شرایط کلی و مزایا و معایب کشور مورد نظر از اهمیت بسیاری برخوردار است. از این رو در ادامه به معایب اصلی تحصیل در نروژ اشاره خواهیم نمود.

سرمای شدید

نروژ در شمالی ترین منطقه اسکاندیناوی و نزدیک به قطب شمال واقع گردیده. با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور سرمای شدید هوا در اکثر فصول سال دور ذهن نخواهد بود. مناطق شمالی نروژ که از لحاظ مسافتی به قطب شمال نزدیک می باشند، جزو ۱۰ منطقه سردسیر جهان به شمار می آیند. تحمل این شرایط آب و هوایی و انطباق یافتن با شرایط جوی کشور نروژ برای افراد بسیاری امری دشوار به حساب می آید.

یادگیری زبان نروژی

بدون شک در دنیای امروز برقراری ارتباط با افراد جامعه جهت انجام امور روزمره زندگی و پیشبرد مسائل کاری از اهمیت بسیاری برخوردار است. از این رو دانشجویانی که قصد قصد تحصیل در نروژ را دارند برای به دست آوردن موقعیت های شغلی مناسب و ایجاد تعامل با افراد جامعه نیاز به یادگیری زبان نروژی خواهند داشت. این موضوع امری زمان بر می باشد و سختی های مختص به خود را در پی خواهد داشت.

هزینه های زندگی

همانطور که ذکر شده هزینه های تحصیل در نروژ رایگان است و این یک مزیت مهم برای دانشجویان است. ولی در مقابل این مزیت یک مشکل قابل توجه وجود دارد و آن هزینه های بالای زندگی در نروژ است. در واقع شهر اسلو پایتخت نروژ از جمله گران ترین شهرهای جهان می باشد، همچنین زندگی در شهرهای بزرگ این کشور مانند برگن نیز بسیار هزینه بر خواهد بود.

حق کار و هزینه های تحصیل در نروژ

قطعاً داشتن درآمد برای دانشجویان بین المللی در هر کشوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به هزینه های بالای زندگی در نروژ اجازه کار برای دانشجویان بین المللی در این کشور بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

در ادامه توضیحات مختصری در ارتباط با شرایط و قوانین مربوط به کار دانشجویی و هزینه های زندگی در نروژ ارائه خواهیم کرد.

حق کار

به طور کلی قوانین و شرایط مربوط به کار در کشور نروژ برای دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت می باشد. طبق قوانین اداره مهاجرت نروژ معمولاً دانشجویان در مقطع تحصیلی کارشناسی ۱۰ ساعت در هفته، مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت در هفته و مقطع دکترا ۳۰ الی ۴۰ ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت. البته تحصیل در مقطع دکترا در کشور نروژ نوعی شغل محسوب می گردد و درآمد بسیار مناسبی برای افراد در پی خواهد داشت.

در حال حاضر حداقل میزان حقوق دریافتی برای افراد شاغل در نروژ بین ۱۰ الی ۱۴ یورو به ازای هر ساعت خواهد بود. از این رو دانشجویان بین المللی در صورت اشتغال می توانند بخش اعظمی از هزینه زندگی خود را کاور نمایند.

هزینه های تحصیل و زندگی در نروژ

همانگونه که به اطلاع شما عزیزان رسید با توجه به حمایت های مالی دولت نروژ از نهادهای آموزشی این کشور تحصیل در نروژ در کلیه مقاطع تحصیلی رایگان است و این به عنوان یک امتیاز بزرگ برای دانش آموزان و دانشجویان به شمار می آید.

البته قابل ذکر است هزینه های زندگی در نروژ به حدی بالا است که شرایط تحصیل رایگان در نروژ را جبران نماید. در حال حاضر میانگین هزینه های ماهیانه زندگی در نروژ بین ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ یورو در ماه خواهد بود.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی

به طور کلی اخذ ویزای تحصیلی برای اغلب کشورهای جهان روند مشخصی دارد که نروژ هم از این قاعده مستثنی نیست. این روند معمولاً از ۲ مرحله تشکیل می شود، مرحله اول اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر کشور نروژ و مرحله نهایی اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد.

اخذ پذیرش از دانشگاه

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ بسته به رشته و مقطع تحصیلی برای دانشجویان بین المللی متفاوت خواهد بود. به طور کلی برای دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های نروژ افراد موظف خواهند بود مدارک گوناگونی از قبیل رزومه تحصیلی، مدرک زبان و … را ارائه نمایند. درصورت تایید مدارک فرد متقاضی امکان اخذ پذیرش وجود خواهد داشت.

اخذ ویزای تحصیلی

پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور نروژ فرد متقاضی تحصیل در این کشور می تواند با تهیه دیگر مدارک مورد نیاز از قبیل نامه تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور نروژ به مدت ۱ سال، STUDY PLAN، مدرک زبان و … جهت اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام نمایند. معمولاٌ بازه زمانی جواب دهی سفارت نروژ در مورد درخواست ویزای تحصیلی این کشور بین ۲ الی ۵ هفته می باشد.

مدارک لازم برای تحصیل در نروژ

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ باید مدارک خاصی را به سفارت این کشور ارائه دهند این مدارک باید کامل و بدون هیچ گونه نقص و اشکالی باشد  همچنین تحت هیچ شرایطی جعلی و غیر حقیقی  نباشد زیرا در پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما بسیار موثر است.

ما در ادامه ی این مطلب به بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ خواهیم پرداخت:

  1. ارائه ی نامه ی قبولی پذیرش از دانشگاه مورد نظر در نروژ
  2. ارائه ی مدرک گذرنامه ی دارای اعتبار قانونی برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ ضروری است.
  3. ارائه ی مدارک تحصیلی و ریزنمرات و سابقه ی کاری با ترجمه ی انگلیسی به محل تحصیل خود
  4. ارائه ۴ عدد عکس رنگی ۴*۳
  5. دانشجویان باید مدارکی را برای اثبات تمکن مالی خود ارائه دهند.
  6. دانشجو باید با پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل خود به حساب دانشگاه مورد نظر با مبلغ ۱۲ هزار یورو و تحویل فیش واریزی آن به محل تحصیل خود برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام کند.
  7. ارائه ی مدرک بیمه ‌نامه ی معتبر
  8. شما باید مدارک معتبری را تحت عنوان انگیزه نامه به محل تحصیل در نروژ خود ارائه دهید.
  9. ارائه ی نامه ی تاییدیه تحصیلی و پذیرش از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ
  10. اگر دانشجویان مدارک معتبری درباره ی سطوح مختلف آموزش زبان انگلیسی از جمله آیلتس و تافل دارند باید مدارک آن را به محل تحصیل خود ارائه دهند.
  11. دانشجویان باید برای ادامه تحصیل در نروژ در مقطع فوق لیسانس باید مدرک لیسانس و دیپلم ۱۲ ساله ی مورد تایید از کشور نروژ را کسب نمایند.
  12. دانشجویان باید برای ادامه ی تحصیل در نروژ در مقطع دکتری مدارک فوق لیسانس، لیسانس و دیپلم ۱۲ ساله مورد تایید کشور نروژ را به محل تحصیل خود ارائه دهند.
  13. ارائه ی مدرک ویزای قانونی
  14. ارائه ی اطلاعات هویتی با اعتبار قانونی
  15. ارائه ی گواهی معتبری که انگیزه ی شما را برای بازگشت به کشور مبدا را نشان دهد.

اقامت پس از تحصیل در کشور نروژ

دانشجویانی که تمایل دارند پس از گذراندن تحصیلات خود در کشور نروژ اقامت دائم داشته باشند می توانند از طریق شیوه های زیر برای این کار اقدام نمایند.

  1. تمدید کردن ویزا برای ادامه ی تحصیل در مقاطع بالاتر و اخذ مجوز اقامت دائم در این کشور
  2. از طریق اخذ ویزای کاری و اقامت در نروژ برای جستجوی شغل مورد نظر

البته برای اخذ ویزای کاری از این کشور و اقامت دائم در نروژ شخص متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد:

الف. باید درخواست تمدید ویزای خود را حدود ۳ ماه قبل از پایان مدت اعتبار مجوز تحصیلی خود به سفارت این کشور ارائه دهد.

ب. شخص متقاضی باید هزینه های مربوط به درخواست خود را پرداخت نماید.

پ. برای تمدید مجوز تحصیلی باید به صورت مستمر در کشور نروژ مشغول به تحصیل بوده باشید.

ت. اگر دانشگاه مورد نظر شما برای پذیرش متقاضی دارای ظرفیت کافی باشد.

ث. دانشجوی متقاضی باید زمان کافی برای تحصیل به صورت تمام وقت داشته باشد.

ج. فرد متقاضی باید با ارائه ی مدارک لازم بتواند تمکن مالی خود را برای ادامه تحصیل در نروژ اثبات کند.

اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان می توانند پس از پایان تحصیلات خود در کشور نروژ برای اقامت دائم در این کشور از طریق سرمایه گذاری در پروژه های سودآور اقدام کنند ضمن اینکه دولت این کشور از سرمایه گذاران حمایت همه جانبه می کند.

اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می تواند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت نروژ را دارد و در صورت برخورداری از شرایطی خاص مانند داشتن تمکن مالی و محل سکونت مناسب  اقامت دائم خود را در این کشور کسب نماید.

اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک کشور اوکراین متولد شده است می توانند اقامت دائم خود را از این طریق کسب نمایند.

اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویانی که قصد دارند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در کشور اوکراین اقامت دائم شان را اخذ نمایند می توانند با ارائه ی شواهد کافی مبنی بر علت عدم بازگشت خود به کشورشان و پذیرش دلایل ارائه شده توسط اداره ی پلیس این کشور اقدام به اخذ اقامت دائم در این کشور نمایند.

امکان اخذ ویزای تحصیلی نروژ در سال ۲۰۲۱

بدون شک اخذ ویزای تحصیلی نروژ یکی از راحت ترین و سریعترین روش های مهاجرت به این کشور است. به طور کلی در حال حاضر صدور ویزای تحصیلی نروژ نسبت به انواع ویزاهای موجود جهت مهاجرت به این کشور از شانس بیشتری برخوردار است.

البته در برخی موارد وجود مشکلات و نواقص در مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت می تواند باعث ریجکت شدن پرونده فرد متقاضی شود. در ادامه به موارد اصلی که باعث ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی می شود اشاره خواهیم نمود.

عدم وابستگی به کشور مبداء

از جمله دلایل اصلی عدم صدور ویزای تحصیلی از سوی آفیسر کمبود مدارکی در پرونده است که ثابت نماید دانشجو پس از اتمام تحصیل در نروژ قصد بازگشت به کشور مبداء را دارد. در واقع ارائه مدارکی نظیر وابستگی های خانوادگی، دارایی های شخصی، بهبود وضعیت کسب و کار پس از اتمام تحصیل و … می تواند شانس صدور ویزای تحصیلی را افزایش دهد.

تمکن مالی

یکی از مهم ترین مدارک لازم جهت صدور ویزای تحصیلی نامه تمکن مالی است. در واقع عدم ارائه تمکن مالی مناسب جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی به مدت ۱ سال یکی از دلایل اصلی مخالفت با صدور ویزای تحصیلی از سوی سفارت است. متقاضیان تحصیل در نروژ در صورت ارائه موجودی حساب قابل قبول و متناسب با هزینه های تحصیل و زندگی در نروژ شانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور افزایش دهند.

Study Plan

دانشجویان بین المللی برای بیان اهداف اصلی خود جهت تحصیل در نروژ ملزم به ارائه Study Plan می باشند. اثبات وجود دلایل منطقی جهت تحصیل در نروژ نظیر پیشرفت تحصیلی، ارتقاء سطح علمی و … از نکات حائز اهمیتی محسوب می گردد که شانس اخذ ویزای تحصیلی را افزایش می دهد.

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی نروژ

  1. زمانی که شخص متقاضی اطلاعات نا معتبری را برای پرواز خود ارائه دهید.
  2. ارائه ی کارت شناسایی، پاسپورت و اطلاعات هویتی فاقد اعتبار یا جعلی به ماموران کنسولگری یا سفارتخانه ی این کشور علاوه بر اینکه سبب ریجکت درخواست شما می شود ممکن است سبب عواقب قانونی و حقوقی سنگینی برای شما باشد.
  3. اگر شخص متقاضی هدف و انگیزه ی خود را از مهاجرت به نروژ به درستی اعلام نکند.
  4. عدم ارائه ی دلیل موجه و کافی برای مهاجرت به کشور نروژ توسط فرد متقاضی باعث می شود تا ماموران کنسولگری این کشور از پذیرش درخواست متقاضیان مبنی بر اقامت در این کشور مخالفت کنند.
  5. اگر فرد از تمکن مالی مناسبی برای اقامت در نروژ برخوردار نباشد ممکن است با درخواست او از طرف دولت این کشور موافقت نشود.
  6. اگر مدارک ارائه شده برای حضور در کشور نروژ ناکافی باشد.
  7. اگر متقاضی بعد از پایان اعتبار ویزای خود اقدام به اخذ مجدد ویزا نماید.
  8. اگر مدارک هویتی اصلی شخص متقاضی مانند پاسپورت مخدوش و یا آسیب دیده باشد.
  9. عدم اعتبار قانونی مدارک معتبر هویتی مانند پاسپورت
  10. اگر مدرک پاسپورت ارائه شده دو صفحه ی خالی نداشته باشد.
  11. اگر شخص متقاضی مدارک دیگری را در عوض پاسپورت به اداره ی مهاجرت یا اداره ی پلیس نروژ ارائه دهد.
  12. اگر شخص متقاضی مدرک پاسپورتی را ارائه دهد که بیشتر از ۱۰ سال مورد استفاده قرار گرفته باشد از دلایل مهم برای ریجکت ویزای تحصیلی شما از سوی اداره ی پلیس این کشور است.
  13. وجود نقص در اثبات مدرک برنامه های مهاجرتی به نروژ

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴۱۴ پاسخ به “تحصیل در نروژ”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد ویزای تحصیلی نروژ میشه راهنمایی بفرمایید؟

    2. سینا گفت:

      با سلام وقتتون بخیر
      ببخشید با ۲۵ سال سن و لیسانس روانشناسی با معدل ۱۸٫۷۶ و آیلتس ۷ و یک مقاله داخلی
      چقدر شانس دارم که در مقطع ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه اسلو یا برگن بتونم پذیرش رایگان بگیرم؟؟
      ممنون میشم راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کشور نروژ در کل جزو کشورهای تحصیل رایگان می باشد و شما با ارائه شرایط فوق تا حد زیادی شانس پذیرش به صورت رایگان را دارید.

    3. هیوا گفت:

      سلام
      هنوز سنم خیلی کمه و برای فکر کردن ب این چیزا خیلی برام زوده
      ولی از اونجایی ک علاقه ی زیادی ب نروژ دارم
      و برای چند ماه آینده انتخاب رشته رو در پیش دارم…..دوست دارم درباره رشته های پر درآمد و البته مهم در نروژ بدونم
      و اینکه من بعد از کنکور و طبق مطالبتی ک خوندم
      پس از حدودا ۳۰واحد پاس کردن در ایران میتونم درخواست بدم….؟!؟!؟

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا برای تحصیل در کشور نروژ باید مدرک زبان این کشور را دارا باشید و دوره ها به زبان انگلیسی به صورت محدود ارائه می شود.

    4. لاله گفت:

      سلام من یه سوالی خدمتتون داشتم اگر در سن چهل و یک سالگی با مدرک دکترای خارج از ایران به زبان انگلیسی برای یه دکترای دیگه در نروژ اقدام کنم و البته نامزدم هم سیتیزن اونجا باشه چقد احتمال ویزا شدنم هست چون پروسه ویزای نامزدی و ازدواج بسیار طولانی هست خواستم ببینم اگه از طریق تحصیل اقدام کنم ویزا میشم یا نه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دانشجویان متقاضی اخذ بورسیه باید بتوانند استاد مورد نظر را متقاعد سازند که از لحاظ ارتقا سطح علمی، پژوهشی و امور اجرای در زمینه مالی تاثیر مثبتی خواهند داشت. با ارائه مدارک بین المللی مانند آیلتس و مقاله بین المللی می توانید شانس خود را برای این کار افزایش دهید.

    5. بهنام گفت:

      با سلام.بنده ۲۸ سال سن دارم.مدرک لیسانس مهندسی شیمی(صنایع پتروشیمی) از دانشگاه آزاد مرودشت دارم با معدل ۱۵(سال ۹۳ فارغ التحصیل شدم).مجرد هستم.خدمت معاف شدم.آیلس ۶٫۵ یا ۷ میتونم بگیرم.واسه تمکن مالی هم مشکلی نیست.در حال حاظر هم به صورت خصوصی تدریس گیتار میکنم.و داخل آپارات و یوتوب فعالیت دارم.می خواستم برای ویزای تحصیلی نروژ اقدام کنم.آیا امکان صدور ویزا هست؟در مورد ویزای هنرمندان چطور؟

      با تشکر.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط شما در صورت اخذ مدرک زبان می توانید برای ویزای تحصیلی نروژ اقدام کنید. در مورد امکان صدور ویزا نمی توان به صورت قطعی اظهار نظر کرد.

    6. مونا گفت:

      سلام، ۳۶ سالمه، فوق لیسانس رشته ای GIS and Remote Senisng دارم، مقالات متعددی را در داخل ایران چاپ کردم(میدونم در روزمه ای که میخوام برای دانشگاه بفرستم این مورد زیاد اهمیتی نداره)، البته هنوز مقاله ای ISI دارم ولی هنوز نفرستادم برای مجله که بخواد داوری بشه، معدل کل فوق لیسانسم ۱۸/۶۵ هست. میخواستم بدونم بدون داشتن مقاله ای ISI و با داشتن نمره ای ۶٫۵ آیلتس و باتوجه به سنم میتونم برای مقطع دکتری اقدام کنم و چند درصد احتمال پذیرشم هست؟ تشکر.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در مقطع دکتری محدودیت سنی به خصوصی تعریف نشده است. در صورت تایید از یک استاد راهنما می توانید از بورسیه های در نظر گرفته شده برای دانشجویان بین المللی بهره مند شوید.

    7. سینا گفت:

      برای پذیرش و ویزا تحصیلی نروژ تمکن مالی نیاز هست ؟ بعضی جاها نوشته ده هزار یورو ، بعضی جاهام اشاره ای نکرده ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه یکسال زندگی در نروژ ۱۰۰۰۰ یورو و هزینه تحصیل رایگان می باشد البته شما یک پرداختی ناچیزی بین ۰ تا ۱۵۰۰ یورو به ازاء هر ترم خواهید داشت.

    8. bahare گفت:

      سلام
      من قصد ادامه تحصیل در کشور نروژ را دارم لیسانس رشته حسابداری دارم از دانشگاه پیام نور و حال زبان آموزی میباشم جهت اخذ مدرک آیلتس . برای ویزای تحصیلی با همین لیسانس میتونم اقدام کنم یا اینکه ارشد رو بگیرم بعد برای دکتری اقدام کنم؟۳۲ ساله هستم و اگر بخوام ارشد رو در ایران بخونم چه رشته ای از مدیریت مناسبتره جهت پذیرش در کشور نروژ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید از همین زمان برای ویزای تحصیلی نروژ اقدام نمایید البته گپ تحصیلی شما بسیار مهم می باشد. برای گرفتن بورسیه در مقطع دکتری شما نیازمند داشتن رزومه تحصیلی خوبی می باشید.

    9. melika گفت:

      سلام برای تحصیل در نروژ آیا امکان تمکن مالی که باید داشته باشیم چقدر هست و آیا امکان دریافت بورسیه در مقطع ارشد وجود دارد؟؟؟
      من ۲۶ سالمه لیسانس صنایع هستم

    10. hosein گفت:

      سلام من همسرم ۲۵ سالشه لیسانس معمار داره می خواستیم مهاجرت کنیم به نروژ
      اگر از طریق همسرم اقدام کیم منم با همسرم میتونم وارد نروژ بشم و این که آیا من اجازه کار دارم تو کشور نروژ به عنوان همراه؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای مهاجرت تحصیلی به نروژ اگر شما مدرک ۶٫۵ آیلتس داشته باشید میتونید در دانشگاه های انگلیسی زبان پذیرش تحصیلی بگیرید. این کشور اجازه ورود همزمان همراه را به دانشجوها نمیدهد و همچنین همراه اجازه کار به صورت قانونی را ندارد.

    11. الناز گفت:

      سلام من قصد مهاجرت تحصیلی به نروژ رو دارم میخواستم یکم راهنماییم کنین
      ۲۴ سالمه لیسانس گرافیک از دانشگاه آزاد برای ارشد آیا آزمون ورودی باید بدم شرایط آزمون به چه نحوی هست چه مدرک زبانی باید ارائه بدم ؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ در مقطع ارشد شما باید مدرک ۶٫۵ آیلتس را داشته باشید تا در دانشگاه های انگلیسی زبان پذیرش تحصیلی یگیرید.

    12. شهاب گفت:

      سلام من دانشجوی ارشد معماری هستم ۲۷ سالمه برای تحصیل در نروژ برای مقطع دکترا آیا میتونم همراه داشته باشم و اینکه امکان ورود همزمان برای من و همراهم هست؟
      شرایط دریافت اقامت پس از تحصیل به چه صورتی هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ شما اجازه ورود همزمان همراه را ندارید و همراه شما با فاصله ۶ ماه تا یکسال میتواند وارد کشور شود.

    13. لینک یاب گفت:

      سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

    14. ابراهیمی گفت:

      سلام خسته نباشید.
      بنده کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد مدیریت MBA از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۷ دارم . آیا شانسی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارم ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید ضمن اینکه برای اخذ حداقل نمره ۷ آیلتس اقدام نموده ام. سپاسگذارم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر مدرک ۶.۵ آیلتس و مقاله ISI و رزومه تحصیلی قوی داشته باشید میتونید اقدام کنید.

    15. آرش گفت:

      سلام من پشت کنکوری هستم و همزمان برای ایلتس میخونم …. برای تحصیل دندانپزشکی و فیزیوتراپی باید چه نمراتی داشته باشم….. ممنون۹

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. بستگی به کشور مقصد شما دارد چون هر کشوری شرایط مخصوص به خود را دارا می باشد.

    16. فروزان گفت:

      سلام. من لیسانس علوم اجتماعی از دانشگاه آزاد دارم با معدل ۱۶ و سال ۲۰۱۰ از کشور سوئد یک مدرک کارشناسی ارشد گرفتم با معدل D. یک مقاله ISI دارم و ۸ سال سابقه کار مرتبط با رشته ام. میخوام برای یک فوق دیگه در نروژ اقدام کنم. اینکه معدل ارشدم پایینه خیلی تاثیر منفی داره ؟؟امکان پذیرش دارم یا نه ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در نروژ بی شک احتمال وجود دارد ولی اینکه معدل پایین هست این تاثیر را دارد که شما انتخاب های کم تری برای پذیرش دانشگاه دارید در واقع اختیار دانشگاه کمتری دارید

    17. pawri گفت:

      سلام. من تو هنرستان فنی حرفه ای رشته کامپیوتر رو میخونم و کنکور رو برای هنرستانی ها حذف کردن. میخوام برای ادامه تحصیل به نروژ برم. البته بعد از اینکه چند ترم تو دانشگاه تحصیل کردم. معدلم بالای ۱۹/۵ هستش و به زبان انگلیسی هم مسلط هستم. با این شرایط شانسی برای ادامه تحصیل تو نروژ یا اتریش رو دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برا ی تحصیل در کشور نروژ در مقطع لیسانس نیاز به تسلط به زبان نروژی و مدرک آن را دارید . پیشنهاد میشود لیسانس را در ایران به اتمام برسانید و برای ارشد اقدام نمایید منطقی تر میباشد

    18. سينا خسروشاهي گفت:

      سلام وقت بخیر
      من دانشجوی رشته داروسازى در کشور چک هستم ایا امکان انتقال به دانشگاه های نروژ برای بنده وجود دارد؟ و یا درصورت عدم امکان انتقالی ایا میتوانم از اول اقدام کنم؟ تقریبا هزینه اش چقدر خواهد بودتوضیح اینکه نزدیک ٢ ساله من در چک مشغول به تحصیل هستم.
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        ادامه تحصیل داروسازی در نروژ معمولا با ارزیابی و تطبیق واحد ها نیست یعنی با احتمال بالا از ابتدا باید مشغول به تحصیل شوید . زبان دوره آموزش برای داروسازی به زبان نروژی است

    19. aida گفت:

      سلام من مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی با معدل ۱۴.۵ دانشگاه علامه طباطبایی دارم و درحال گرفتن مدرک ایلتس برای نمره ۶.۷ تا ۷ هستم و همسرم کارشناسی روابط عمومی و تبلیغات دانشگاه علامه طباطبایی رو دارن و مثل من درحال گرفتن مدرک زبان هستن. ممکنه مدرک زبان ما تا بعد از اذرماه که زمان اپلای تموم میشه بدستمون برسه و اینکه ممکن هست جفتمون تو یک دانشگاه پذیرش بگیریم و به ترم جدید سال اینده برسیم؟شانس ما برای گرفتن پذیرش در نروژ چقدر هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در نروژ با داشتن مدرک زبان امکان اپلای هست ولی اینکه آیا با هم داخل یک دانشگاه شوید یا خیر بستگی به دانشگاه و با داشتن مدارک شما قابل پیشبینی است. احتمال پذیرش شما خوب هست و نسبت به این موضوع امیدوار باشید

    20. سام گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه بین المللی امام خمینی (قزوین) با معدل ۱۶.۵ هستم. یک مقاله ISI در شرف چاپ دارم و در تالیف و ترجمه دو کتاب همکاری داشته ام. با فرض داشتن مدرک آیلتس، شانس قبولی من برای مقطع کارشناسی ارشد در گرایش های مرتبط با مهندسی مکانیک در دانشگاه های کشور نروژ و گرفتن بورسیه چقدر است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام . امکان گرفتن پذیرش در مقطع ارشد برای شما می باشد . هزینه ی تحصیل در نروژ نیمه رایگان است یعنی شما یک پرداختی خیلی کمی را دارید. بیشتر بورسیه ها به مقطع دکتری اختصاص داده می شود.

    21. عماد گفت:

      سلام. من ۲۷ سالمه مهندسی نفت از دانشگاه آزاد دارم با معدل ۱۶.۴۲ / خواستم بدونم با مدرک آیلتس ۶۰۵ به بالا امکان تحصیل رایگان در مقطع ارشد در دانشگاه های نروژ هست یا نه؟ و آیا اون مبلغی که برای تمکن مالی باید ارائه بشه چقدره و اینکه آیا همزمان با تحصیل میشه کار کرد و اگر میشه کفاف مخارج زندگی رو میده یا نه؟ و سوال آخرمم اینه که بعد از تحصیل امکان اقامت در اونجا هست یا نه؟ ممنون از راهنمایتون.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در نروژ
        ۱.امکان تحصیل رایگان در نروژ وجود دارد
        ۲.تمکن مالی هزینه های یک سال زندگی شما میباشد
        ۳.ب ا کار دانشجویی تا ۴۰ درصد هزینه ها پوشش داده میشه
        ۴.بعد از تحصیل به شرط کار کردن اقامت دائم داده میشود

    22. اميد دهنوي گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید من دانشجوی کاردانی رشته مهندسی مکانیک هستم با ٢١ سال سن،میخواستم برای کارشناسی در یکی از دانشگاه های نروژ اقدام کنم بصورت رایگان اما نمیدونم چیکار باید بکنم؟ممنون میشم جواب بدین

      • آریانا پارس گفت:

        تحصیل در مقطع لیسانس در کشور نروژ به زبان خودشان است ما در ایران مرجع رسمی برای گرفتن مدرک زبان نروژ نداریم همچنین هزینه یکسال زندگی و تحصیل در نروژ حدود ۱۱ هزار یورو میباشد با توجه به شرایط شما من به شما کشورها کم هزینه تر مثل مثل چک و لهستان و دیگر کشورهارو پیشنهاد میکنمhttps://arianaabroad.com/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%86%D8%B1%D9%88%DA%98/

    23. علیرضا گفت:

      من ۳۹ سالمه لیسانس مهندسی معدن دانشگاه امیرکبیر معدل ۱۳.۹۰ سال ۸۲ و دانشجوی کارشناسی ارشد ترم دوم مهندسی عمران ژئوتکنیک دانشگاه امیرکبیر با معدل بالای ۱۷ هستم،با یک مقاله ی در شرف ISI و با تسلط بر نرم افزارهای مرتبط این رشته و نیز چهار عنوان ثبت اختراع در زمینه تونل و عمرانی در ۱۰ سال گذشته و نیز ۱۵ سال سابقه کار هستم، با فرض اخذ ایلتس ۶.۵ برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته مهندسی عمران- ژئوتکنیک با توجه به شرایط فوق چقدر شانس برای دانشگاه تروندهایم نروژ به صورت رایگان دارم؟ و با توجه به اینکه تابستان سال ۹۸ مدرک ارشد خود را خواهم گرفت آیا میتوانم از پاییز همان سال در آن دانشگاه شروع به تحصیل کنم یا خیر؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دانشگاه های نروژ عمدتا یکبار در سال پذیرش دارند و احتمالا برای همان سال به دوره تحصیلی نرسید و باید یکسال را پشت سر بگذارید . شرایط مقاله خوب است ولی مدرک زبان احتمالا باید بالاتر باشد مگر اینکه خود دانشگاه ذکر کرده باشد . در نهایت با داشتن مقاله باید سوپروایزر هم به شما تایید داده و بر اساس آن بورسیه تحصیلی دریافت نمایید

    24. Shirin گفت:

      سلام من دانشجوی رشته کارشناسی بهداشت دانشگاه سراسری بامعدل ١٨وایلتس ٧هستم ودرحال نوشتن یک مقاله.خواستم ببینم شانس گرفتن پذیرش رودارم درنروژ.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله شانس دارید . البته اخذ بورسیه منوط به بالا بودن کیفیت مقاله میباشد و بیشتر برای مقطع دکتری معنی پیدا میکند . در کل شانس اخذ پذیرش برای شما بالای ۸۰ درصد هست و شرایط خوبی را دارید

    25. پرتال تفریحی برنا گفت:

      سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم
      و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

    26. محمد گفت:

      سلام
      هم برای تحصیل در مقطع ارشد که به زبان انگلیسی است و هم برای زندگی از نظر لهجه ای که در دانشگاه تدریس میشه و مردم صحبت می کنند مدرک آیلتس که با لهجه بریتیش هست بهتره یا تافل آمریکایی؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        فرق چندانی ندارد ولی ایلتس رو بیشتر کشورها قبول دارند.

    27. hamrahmovie.ir گفت:

      مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

    28. الهه گفت:

      سلام . ۲۳ ساله مجرد . ارشد از دانشگاه ازاد مترجمی زبان انگلیسی معدل ۱۶ دارم . اگر ایلتس ۷ هم بگیرم .برای دکتری میتونم اقدام کنم ؟ یا چیو بهتر میدونید / ؟ هزینه اش چقدر میشه برام ؟‌ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مقطع phd نیازمند رزومه قوی میباشید. رزومه قوی شامل رزومه خارجی( سطح زبان، مقالات معتبر بین المللی، طرح توجیهی و…) ورزومه داخلی( رنکینگ دانشگاه، معدل، نمرات و…) میباشد.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    29. سارا گفت:

      سلام
      من ۳۱ سالمه و آلتس ۶.۵ دارم، معدل کارشناسیم زیر ۱۵ هست، آیا برای ارشد کشور نروژ میتونم اقدام کنم و اینکه همسر و فرزندم هم میتونن همزمان با من بیان؟ و همسرم اجازه کار تمام وقت خواهد داشت؟
      ممنون از راهنماییتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باتوجه به شرایطتون برای ارشد امکان اقدام وجود دارد.
        همسر و فرزند زیر ۱۸ سال بعنوان همراه میتواند باشما و گاهی باتاخیر وارد کشور شوند.
        و معمولا همراه اجازه کار ندارد.
        برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    30. دنیا گفت:

      رای دکتری اگر میخواهید اقدام نمایید که باید مدرک زبان را ارائه دهید پس بهتر است ارشد اقدام کنید . کشورهای تحصیل رایگان المان اتریش نروژ و فرانسه هستند . مدرک زبان هم در نهایت قبل از ویزا باید ارائه دهید
      این پاسخ شما در جواب سوال من
      اما حالا اگه بخام برای ارشد مجدد اقدام کنم پفدر هزینه و چه نمره ایلتسی لازمه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام .
        هزینه های کشور های تحصیل رایگان نیز باهم تفاوت دارد به نظر شما اول باید مقصد را مشخص کنید سپس در این بباره برای اطلاعات بیشتر تحقیق کنید .
        با مشاورین هم میتوانید به صورت تلفنی صحبت کنید۰

    31. زهره گفت:

      سلام و عرض ادب. من ۳۲ ساله کارشناس ارشد رشته ی روانشناسی از دانشگاه دولتی با معدل ۱۶/۵۰ و دارای مدرک آیلتس و یک مقاله هستم. آیا فاند گرفتن از دانشگاه های نروژ امکان پذیر هست؟ و آیا این خبر صحت دارد که دانشجویان ایرانی مشمول فاند نروژ نمی شوند؟

    32. دنیا گفت:

      از پاسختون ممنون حالا بااین شرایطی که دارم برای ارشد مجدد نروژ و المان مشکلی ندارم؟ مدرکم دانشگاه ازاده
      ایلتس چند لازمه؟ و هزینه های کل زندگی یسال چقدره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع ارشد برای سال اول زندگی وتحصیل باید حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون در نظر بگیرید به آیلتس ۶.۵ احتیاج دارین

    33. محیا گفت:

      سلام، در توضیحات بالا ذکر شده که با کار دانشجویی در مقطع ارشد می توان هزینه ها را پرداخت کرد. و در سوال یکی از دوستان گفتید که هزینه زندگی سالی ۶۰ تا ۷۰ میلیون است. با توجه به اینکه متن بالا قدیمی است،
      ۱. آیا همچنان با کار دانشجویی میتوان مخارج زندگی را تامین کرد؟
      ۲. امکان کار از روز اول وجود دارد؟ یا حداقل چقدر باید با خود برای ماه های اول پول داشته بشیم؟
      ۳. در مقطع ارشد می توان فاند گرفت؟

      • آریانا پارس گفت:

        بله باز هم میتوان تامین کرد زیرا درامد هم به همان نسبت ارزش یورو میباشد و از روز اول اجازه کار دارید ولی خودتان باید به دنبال آن باشید و در مقطع ارشد شانس فاند پایین میباشد

    34. دنیا گفت:

      سلام وقت بخیر من ارشد مهندسی شیمی هستم با معدل ۱۶.۷ سال ۹۳ از دانشگاه تهران جنوب دوتا مقاله همایشی داخلی دارم و درحال گذروندن دوره های ایتلس میخام الان اقدام کنم بعدا مدرک زبان ارائه بدم برای دکترا یا ارشد مجدد کدومشو میتونم؟میخام رایگان باشه دانشگاه فرقی نداره کجا
      ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دکتری اگر میخواهید اقدام نمایید که باید مدرک زبان را ارائه دهید پس بهتر است ارشد اقدام کنید . کشورهای تحصیل رایگان المان اتریش نروژ و فرانسه هستند . مدرک زبان هم در نهایت قبل از ویزا باید ارائه دهید

    35. MOHAMMAD گفت:

      با سلام و خسته نباشید یه سوال داشتم و اونم اینه که ایا برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس (رشته حقوق) در کشور نروژ ریز نمرات هم مهم میباشید یا خیر؟ و در صورتی که ریز نمرات _بعضی از دروس_ خوب نباشید ولی معدل کل ۱۷ یا ۱۸ به بالا باشد احتمال پذیرش از سوی دانشگاه هست یا خیر؟ ممنون میشم جواب بدید و در صورت امکان به ایمیل بنده جواب رو ارسال کنید. با سپاس فراوان

    36. ساحل گفت:

      سلام خسته نباشین من فارغ التحصیل سخت افزار کامپیوتر با معدل ۱۶.۵۴ از دانشگاه غیرانتفاعی هستم ، ی جا خوندم ک بدون مدرک آیلتس میتونم پذیرش نروژ بگیرم ، مدرک آیلتس رو توی سوید میتونم بگیرم ، میشه همچین چیزی؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کشورهایی که بدون مدرک زبان میتوان پذیرش گرفت چک و لهستان هستند البته در برخی دانشگاه ها و اینکه تسلط کامل به زبان الزامیست . برای کشور سوئد هم برای آموزش زبان سوئدی میتوان اقدام نمود .

    37. لیلا گفت:

      سلام . من ۳۸ ساله وکیل دادگستری هستم.دارای مدرک لیسانس حقوق با معدل ۱۵ از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس حقوق تجارت از دانشگاه شهید بهشتی با معدل۱۷آیا میتوانم همراه با خانواده (پسر ۹ ساله وهمسرم)در مقطع دکتری حقوق در نروژ پذیرش بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با داشتن آیلتس ۷ و مقاله بین المللی بله امکان اپلای و پیدا کردن سوپروایزر را دارید . حتما هم باید بر اساس فاند اقدام نمایید

    38. Zohre گفت:

      سلام من ٣۶سالم هست و فوق لیسانس علوم آب از دانشگاه آزاد با گرید ١٧دارم و معدلم ١٧/۶٨هستش و تا چند ماهه دیگه امتحان آیلتس دارم و لیسانسم هم خسابداری هست و ١٠سال سابقه کار دولتی با بیمه دارم و میخوام واسه دکتری یا فوق مجدد اقدام کنم و نروژ هم مد نظرم هست ولی نمیدونم توی رشته حسابداری فوق بخونم یا توی رشته علوم آب مجدد فوق بخونم میشه راهنمایی کنید که من مشکلی دارم یا خیر و کدوم رشته بازار کار بهتری برای آینده من دارد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر ارشد مجدد بخوانید باید همان رشته علوم آب را ادامه دهید یا حسابداری(حسابداری بهتر است ) ولی اگر دکتری با داشتن شرایط اخذ بورسیه باید حتما علوم آب را بخوانید . پیشنهاد بر حسابداری میباشد

    39. مهنوش گفت:

      سلام دختر من در نروژ دکترا گرفته و دارای اقامت دائم است و ۶ ساله در نروژ اقامت دارد و پس از هفت سال میتواند پاسپورت بگیرد متاسفانه پس از اتمام تحصیلات نتوانسته کار پیدا کند آیا این مساله روی گرفتن پاسپورت اثر میگذارد یا خیر ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید لازم به ذکر است که چهار سال دوره دکترا را حقوق میگرفته است یعنی چهار سال سابقه کار دارد
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بعید است به اخذ شهروندی ایشان لطمه ای وارد شود . چون ایشان اقامت دائم را دارند و معمولا داشتن کار برای کسانی که میخواهند اقامت دائم بگیرند الزامیست

    40. امین گفت:

      با سلام
      من پسرم و ۲۵ سالمه. مدرک لیسانسم برق از دانشگاه تبریز و ارشدم راه اهن برقی از دانشگاه علم و صنعت هست می خواستم چند تا سوال بپرسم از خدمتتون:
      ۱- آیا امکانش هست که در نروژ رشته پزشکی یا دندن پزشکی بخونم؟ سنم (۲۵) یا رشته فنی که خوندم مشکل ساز خواهد شد یا نه ؟
      ۲- باید زبان انگلیسی بلد باشم یا نروژی؟
      ۳- منظور از آزمون پریمدیکال چیه؟ یعنی اول درس میدن بعد امتحان می گیرن یا ی چیزی مثل کنکور خودمون قبل از ورود به دانشگاه هست؟
      ۴- هزینه های تحصیل و زندگی تقریبا سالانه چقدره؟ ایا موسسه شما در این زمینه فعالیتی دارد؟

      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        ۱ . برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندان پزشکی در کشور های اتحادیه اروپا به زبان همان کشور است و در نروژ هم به غیر از اینکه باید محدودیت سنی دارند باید به زبان خودشان تحصیل کنید
        ۲ . اگر رشته خود یا ارشد مجدد بخوانید زبان انگلیسی
        ۳ . یه آزمون جامعه که قبلش دوره ای ۷ یا ۸ ماهه برگذار میشه و از همان دوره آزمون میگیرند
        ۴ . تقریبا سالیانه حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون هزینه یکسال در کشور نروژ میباشد

    41. افشین گفت:

      سلام
      ممنون از مطالب مفیدتون
      من کارشناسی ارشد برق- الکترونیک از دانشگاه شهید چمران دارم و آیلتس ۶ آکادمیک که حدود شش ماه از تاریخ اعتبارش گذشته و ۳۱ ساله هستم. آیا با این مدرک زبان می تونم اقدام کنم؟
      آیا می تونم این رشته رو با توجه به تحریم ها در کشور نروژ ادامه بدم؟

      ممنون از راهنماییتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        وقتی میفرمایید از تاریخ اعتبارش گذشته یعنی اینکه از اعتبار ساقط است . هیچ مشکلی از جهت تحصیل رشته الکترونیک در کشور نروژ ندارید

    42. معصومه صباغی گفت:

      با سلام
      من فارغ التحصیل رشته مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هستم و در حال حاضر دانشجوی ترم ۳ فوق لیسانس دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته سم شناسی پزشکی هستم. و قصد ادامه تحصیل در این رشته در نروژ را دارم با توجه به تک فرزند بودن و از دست دادن پدرم. احتمال ویزای همراه برای مادرم چند درصد است؟ و اینکه حداقل هزینه برای ورود به این کشور چقدر می باشد؟ (البته امید به اینکه در مقطع دکترا بورس خواهم شد) و آیا درآمد با توجه به ۳۰ ساعت کاری که اجازه هست می تواند برای امرار معاش کافی باشد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در نروژ در مقطع دکتری داشتن مقالات بین المللی الزامیست و همچنین مدرک آیلتس . در صورت اخذ بورسیه امکان دارد تمام هزینه های شما پوشش داده شود ولی مادر شما به عنوان همراه بعید است بتواند با شما بیاید مگر آنکه وابستگی کامل ایشان به شما برای آفیسر ویزا محرز گردد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در نروژ در مقطع دکتری داشتن مقالات بین المللی الزامیست و همچنین مدرک آیلتس . در صورت اخذ بورسیه امکان دارد تمام هزینه های شما پوشش داده شود ولی مادر شما به عنوان همراه بعید است بتواند با شما بیاید مگر آنکه وابستگی کامل ایشان به شما برای آفیسر ویزا محرز گردد . ۳۰ ساعت در هفته کار کردن احتمالا تا ۶۰ درصد هزینه های زندگی شما را پوشش دهد

    43. S گفت:

      سلام
      خسته نباشید، من ۲۹ ساله، لیسانس الکترونیک از دانشگاه دولتی با معدل ۱۵.۷۷ و فوق لیسانس الکترونیک از ازاد تهران با معدل ۱۵.۸۸ هستم. ایلتس ۶.۵ دارم. مقاله ندارم، ولی دو تا مدرک فنی دارم، ایا امکانش هست برای فوق لیسانس مجدد در رشته مهندس پزشکی از دانشگاه های نروژ اقدام کنم؟ برای فوق لیسانس مجدد سفارت گیر نمیده؟ ایا از لیسانس برق میشه فوق مهندس پزشکی خوند؟
      ممنکنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در نروژ و پذیرش برای ارشد مجدد امکان وجود دارد ولی بهتر است برای ارشد ادامه مدرک لیسانس را بخوانید و بعد از ورو دبه دانشگاه با تایید و نظر دانشگاه تغییر رشته بدهید و رشته مورد نظرتان را بخوانید. لطفا برای اطلاعات تکمیلی به لینک زیر مراجعه نمایید .
        https://arianaabroad.com/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D9%86%D8%B1%D9%88%DA%98/

    44. mahdi گفت:

      با سلام من ۱۸ سالمه و قصد ادامه تحصیل بعد از اخذ مدرک بیش دانشگاهی در ایران در نروژ را دارم ولیکن ایا باید دوباره از دبیرستان شروع کنم و یا میتوانم به دانشگاه برم در ضمن من از لحاظ اقامت و جا مشکل ندارم چون دایی بنده در نروژ است و ایا مدرکی دال بر تسلط به زبان نروژی باید ارایه دهم و یا مدرک زبان؟ لطفا کمکم کنید ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در مقطع لیسانس در کشور نروژ نیاز به داشتن مدرک b2 زبان نروژی است چون در مقطع لیسانس تحصیل به زبان همان کشور است . میتوانید به طور مستقیم هم وارد دانشگاه شوید و نیازی به تحصیل در دبیرستان از ابتدا نیست

    45. علی اکبر گفت:

      با سلام

      من دانشجویه رشته معماری در دانشگاه ازاد هستم و معدل های هر ترم من بالای ۱۸.۵ هستش و مدرک ایلتس زبان ۶.۵ را دارم و برای یادگیری زبان نروژی در صورت وجود شانس برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام میکنم ، حدودا ۲ سال دیگه میخوام برای ارشد برای دانشگاه های این کشور اقدام کنم ، ،، ایا برای دانشگاه ntnuمدرک دانشگاه ازاد با این معدل قابل قبوله و نعتبر شناخته میشه و این که یادگیری زبان بومی برام امتیاز هست یا خیر ، و اگر سابقه کار در زمینه مربوط به تحصیلم داشته باشم نیز امتیاز هست یا خیر و به طور کلی شانس من برای ادامه تحصیل در این کشور چقدر هستش و اگه کشور بهتری رو با شرایط من میشناسید که هم هزینه ها کمتر باشه هم راحت تر منو قبول کنن و از ویژگی های نروژ بهره مند باشه به من معرفی کنید ممنون میشم ،، با تشکر از سایت خوبتون

      • amin239365 گفت:

        سلام
        برای ارشد کشور نروژ مدرک آیلتس ۶.۵ کافیست بعلاوه اینکه یاد داشتن زبان نروژی برای ورود به بازار کارشان نیز اجباریست . کشور آۀمان نیز با شرایط نروژ قابل قیاس میباشد و میتوانید روی آن هم فکر کنید . در کل شانس خوبی برای ادامه تحصیل در کشورهای حوزه اسکاندیناوی دارید

    46. نیلوفر گفت:

      سلام
      من در حال حاضر دانشجوی ارشد مهندسی مواد دانشگاه شهید بهشتی هستم.
      کارشناسیمو از دانشگاه سمنان با معدل ۱۴.۴۸ و ارشدم که تا الان ترم چهارم معدلم ۱۶.۶۷ هست.
      در حال خواندن زبانم و نوشتن مقاله Isi.میخواستم بپرسم برای رفتن کدام کشور هزینه کمتری رو داره و معتبرتره؟
      چون نمیخوام برای رفتنم خوانوادم هزینه چندانی کنن..و میخوام اگه امکان میسر باشه از اون کشور ماهیانه حقوق دریافت کنم..

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور نروز به صورت رایگان یا کم شدن هزینه ها میتوانید با داشتن مدرک زبان ومقالات شانس خودرا امتحان کنید ونیز میتوانید با یادگیری زبان نروزی نیز به صورت رایگان تحصیل کنید.با توجه به داشتن مقالات isi میزان بورسیه شدن بستگی به تاییدیه اساتید دارد . هزینه های ۱سال زندگی وتحصیل ۱ سال حدود ۴۰ تا ۵۰ ملیون تومان میباشد که باید در حسابتان موجود باشد ایت تمکن مالی توسط سفارت چک میشود. باتوجه به حق کار دانشجویی در این مقطع نیز میتوانید ۳۰ ساعت کار کنید تا برخی از هزینه های شما کاهش یابد.

    47. aminjd گفت:

      سلام وقت بخیر مخواستم بدونم هنوز هم شهریه دانشگاه های نروژ رایگان هست یا نه؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. با توجه به شرایط و قوانین کشور نروز از سال اینده به احتمال فراوان این کشور هزینه های تحصیل مستلزم پرداخت هزینه میشود .برای دانشجویان اینتر نشرال به این صورت میباشد .

    48. عمار گفت:

      با سلام
      بنده دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی شیمی دانشگاه تبریز هستم
      معدل ۱۵
      ۳ مقاله ISI
      3 مقاله کنفرانسی بین المللی
      ۲ مقاله کنفرانس داخلی
      ۱ کتاب
      ۱ دوره TA
      3 دوره RA
      6 ماه همکاری با پژوهشکده دانشگاه
      IELTS 6.5
      دبیر کل ۲۴ انجمن علمی دانشگاهی
      و چند توصیه نامه ی خیلی خوب
      به نظر شما برای دوره ی کارشناسی ارشد از دانشگاه NTNU در رشته مهندسی گاز میتونم بورس بگیرم؟
      و آیا شما میتونین در گرفتن بورس کمک بکنین؟
      زمان فرستادن همه مدارک برای دانشگاه کی هستش؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        گرفتن بورس منوط به بررسی مدارک از طرف مشاوران اشد و ارائه مدارک به دانشگاه میباشد . از طرفی میزان بورسیه به کیفیت مقاله و امکان تجاری شدن آن برمیگردد . در کل رزومه بسیار قوی دارید و احتمال پذیرش و اخذ بورسیه برای شما بالای ۷۰ درصد میباشد

    49. حمیدرضا گفت:

      سلام من مهندسی مکانیک شهید بهشتی میخونم معدلم ۱۵.۵ هستش. میتونم تو رشته astronomy از دانشگاه اوسلو پذیرش بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در دانشگاه های نروژ تغییر رشته اصلا منطقی نیست و احتمال پذیرش را پایین می آورد . با کمی ریسک میتوانید اقدام کنید و تا مدارک در دست نباشد نمیتوان بر آن تصمیمی گرفت

    50. hossein گفت:

      با سلام
      سوالی دا شتم د مورد سن پذیرش تحصیلی من ۳۱ سال دارم با مدرک فوق دیپلم ۱۴.۵۰ و ایلتس ۶ ایا امکان تحصیل در مقطع لیسانس وجود دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل مقطع لیسانس کشور نروژ محدودیت سنی وجود دارد و احتمالا باید کمی ریسک را پذیرفته و اقدام به مهاجرت کنید

    51. خرید هدفون گفت:

      بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

    52. زهرا گفت:

      سلام و خسته نباشید.
      ممنون از مطلب خوبتون.
      من فارغ التحصیل رشته کتابداری پزشکی سال ۹۰ هستم. در حدود ۵ سال هم سابقه کار دارم. تصمیم گرفتم برای مهاجرت به نروژT ابتدا وارد یکی از مقاطع ارشد رایگان بشم (چون سرمایه مالی ندارم) و بعد در طول مدت تحصیل کار پیدا کنم. البته برای آیلتس هم دارم می خوانم. چند تا سوال داشتم:
      ۱. آیا به نظرتون این امر شدنیه؟ منظورم مهاجرت به نروژ به روشی که گفتم.
      ۲. من متاهلم. اگر همسرم رو به عنوان همراه ببرم، میتونه اونجا کار کنه؟ چون طبق مطالبی که گفتین درآمد کار پاره وقت دانشجو کفاف زندگی خودشو میده.
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کشور نروژ داشتن مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۶.۵ برای کارشناسی ارشد الزامیست . البته باید این را بدانید که تحصیلات در نروژ دیگر به صورت رایگان بودن در حال برداشته شدن است .
        ۲. همراهی همراه برای کشورهای اروپایی با تاخیر ملحق میشود و کار کردنش با اجازه و تایید آفیسر میباشد .

    53. پالتو زنانه گفت:

      تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین
      سایت ها هستید.

    54. مرتضی گفت:

      سلام
      وقت به خیر
      بنده مدرک کارشناسی ارشدم رو به تازکی از دانشگاه امیرکبیر با معدل ۱۷.۷۴ گرفتم و کارشناسی رو در دانشگاه گیلان با معدل ۱۵.۵۴ گرفتم در رشته مهندسی کامپیوتر گرفتم
      یک مقاله علمی پژوهشی به زبان انگلیسی و یک مقاله علمی ترویجی به زبان فارسی دارم. به تازگی ازدواج کردم و همسرم در رشته مهندسی کامپیوتر مدرک کارشناس را از یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی با معدل ۱۹.۷۸ گرفته است. حال چند سوال داشتم
      میخواستم ببینم برای مهاجرت اگر فقط بنده بورس شوم همسرم هم میتواند با من بیاید؟ یا اینکه حتما باید هر دو بورس شویم؟ و سوال دیگر این که با بورس یک شخص در مقطع دکتری در کشور نروژ هزینه زندگی دو نفر تامین می شود؟
      با تشکر فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در نروژ همینکه شما بورسیه در یافت نمایید همسرتان هم میتواند با شما بیاید البته با کمی تاخیر در ملحق شدن . میزان بورسیه شما و تامین شدن همه هزینه ها یا نشدن آن بستگی به کیفیت مقاله بین المللی شما دارد و اینکه سوپروایزر چقدر مقاله را نزدیک به تجاری شدن و در آمد زا ببیند ، متفاوت است

    55. وحیدی گفت:

      با سلام
      اینجانب ۳۸ ساله دارای مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر – نرم افزار فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد همین رشته از دانشگاه آزاد مشهد و در حال حاضر دانشجوی ترم دوم phd نرم افزار دانشگاه ازاد تهران هستم، ضمنا ۱۰ سال سابقه مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه و ۱۰ سال عضو هیات علمی پیمانی در دانشگاه دولتی هستم و متقاضی در شته مهندسی کامپیوتر متقاضی ادامه تحصیل در مقطع دکتری می باشم. وضعیت زبان در حد متوسط لطفا راهنمایی کنید ایا امکان ادامه دروس گذرانده را در دانشگاه های مطرح نروژ سویس سوئد را دارم ممنون

    56. DR.BLACK گفت:

      سلام من دانشجوی دامپزشکی ام
      میخواستم ببینم شرایط پذیرش برای phd چیه؟
      و اینکه ایا میتونیم با مقاله و رزومه ی خوب از دانشگاه های این کشور بورس بگیریم؟(هر دانشگاه مورد قبولی)

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در نروژ در مقطع phd باید مقالات بین الللی را ارئه دهید زیرا تحصیل باید براساس بورسیه در مقطع دکتری باشد . قبل از هرکاری نیز باید مدرک شما ریجستر شود و در صورت پذیرش و تایید امکان ادامه تحصیل را دارید. داشتن مدرک آیتس ۷ نیز از دیگر شرایط برای گرفتن بورسیه میباشد

    57. Alireza گفت:

      سلام ۱۸ سالمه و کنکور دارم و میخوام رشته مترجمی زبان انگلیسی رو بخونم و در کنار آن زبان های فرانسه و آلمانی و روسی رو هم بطورکامل یاد بگیرم.
      خواستم بدونم بعدا برای دکتری رشته زبانشناسی میتونم به نروژ بیام با توجه به رشتم و زبان هایی که بلدم.
      ممنون میشم جواب بدین.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دوره دکتری میتونید به زبان انگلیسی تحصیل کنید و حتما در همان مقطع زمانی باید آیلتس۷ و مقالات بین المللی داشته باشید . زبان هایی که در نروژ به درد شما میخورند انگلیسی و نروژی است مابقی زبان ها نمیتوانند کمکی در تحصیل شما داشته باشد

    58. سئو ارزان گفت:

      سلام.ممنون بابت مطالب و وبسایت زیبایی که دارید

    59. Moien گفت:

      سلام من ١٨سالمه و از نظر مالی وضعمون هم خوبه واسه تحصیل در رشته ی پزشکی چقدر هزینه ام میشه درسمم خیلی عالیه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کشور نروژ در این مقطع باید زبان نروژی بدانید و هزینه یک سال تحصیل و زندگی در کشور نروژ به طور میانگین ۷۰ تا ۸۰ میلیون می باشد.

    60. نغمه گفت:

      سلام . من دانشجوی ترم ٨ کارشناسی برق دانشگاه آزادم. با معدل ١۴ . میخواستم ببینم امکان گرفتن ویزای تحصیلی برام وجود داره یا نه . و اینکه در صورت امکان کار کردن در اونجا به تنهایی برای زندگی کافیه یا جز اون هم نیاز به ساپورت شدن هست.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع ارشد در کشور نروژ به شرط داشتن آیلتس ۶ تا ۶.۵ می توانید پذیرش بگیرید و در این مقطع ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار کردن در هفته را دارید. هزینه یک سال تحصیل و زندگی به طور میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون می باشد.

    61. میلاد گفت:

      سلام
      من فوق دیپلم و لیسانس الکترونیک با معدل زیر ۱۴ از دانشگاه آزاد دارم
      آیا مورد قبول هستن یا نه؟
      و اینکه در زمینه نظارت تصویری تخصص دارم؛ میتونه برای امنیت شغلی مثمر ثمر باشه؟
      ممنون میشم پاسخ بدید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای فوق لیسانس با داشتن مدرک زبان امکان پذیرش در دانشگاه و با ۲۰ ساعت کاری در هفته را دارید.

    62. امیر گفت:

      سلام.ارشد مدیریت پروژه و ساخت از دانشگاه تهرانم. شرایط دکتری این رشته در نروژچطور است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور نروژ در مقطع دکتری نیاز به بورس شدن است .

    63. زهرا گفت:

      سلام
      من دیپلم ریاضی دارم و میخاستم برای دندانپزشکی نروژ اقدام کنم آیا میتونم و اینکه اگر بخام به ترم پاییز امسال برسم امکانش هست ?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای تحصیل در رشته های مرتبط با پزشکی در کشور نروژ باید مدرک زبان این کشور را داشته باشید. کشور نروژ سالی یک بار پذیرش دارد و در صورتی که مدارک شما نهایتا تا آبان یا آذر امسال به دانشگاه ارسال شود، برای ترم شهریور سال آینده می توانید اقدام نمایید.

    64. fati گفت:

      سلام خسته نباشید
      من کارشناسی ارشد MRIدارم می تونم همراه با مدرک زبان امکان ادامه تحصیل در نروژ هست؟
      شرایط applyچطوره آیا امکانش هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما متونید در کشور نروژ در مقطع کارشناسی ارشد و به همراه داشتن مدرک زبان اقدام کنید.

    65. پوریا گفت:

      با سلام . بنده دارای کارشناسی برق گرایش قدرت از موسسه غیرانتفاعی اموزش عالی علون و فناوری دارم با معدل ۱۷ میخوام برای ارشد از یکی از دانشگاه های اتریش یا سویس پذیرش بگیرم ایا امکانش هست؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشورنروژ در مقطع کارشناسی ارشد نیاز پژوهش بین المللی است و نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی.

    66. علی گفت:

      با سلام و خسته نباشید بنده کارشناسی ژنتیک ترم اخر از دانشگاه شهید بهشتی هستم میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل رشته پزشکی در نروژ مشکلی ندارم؟ در ضمن این رشته رو باید از اول ادامه بدم یا از علوم پایه؟
      ممنون از شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور نروژ در مقطع پزشکی مجدد با توجه به داشتن مدرک زبان انگلیسی و نروژی میتوانید اقدام کنید.

    67. الهه گفت:

      سلام
      ایا برای تحصیل در مقطع ارشد در رشته ی حقوق دونستن زبان نروژی هم لازمه یا داشتن ایلتس ۶.۵برای ورود و تحصیل در دانشگاه کفایت میکنه ؟؟
      و این که ایا دانشگاه های نروژ برای رشته من در مقطع ارشد بورسیه هم دارن یا خیر؟
      باتشکر از سایت خوبتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس داشتن مدرک زبان انگلیسی کفایت میکند.
        در حال حاضر تحصیل در کشور نروژ به صورت رایگان میباشد و شما تنها نیازمند به پرداخت هزینه های زندگی در آن کشور میباشید.

    68. mani گفت:

      سلام و عرض ادب
      بنده ۲۵ سال سن دارم و لیسانس حقوق هستم ایا میتونم با مدرک دیپلم انسانی در یکی از دانشگاهای نروژ در رشته دندانپزشکی تحصیل کنم؟؟

    69. حامد گفت:

      سلام،من دارم زبان نروژی میخونم.بدون زبان نروژی تحصیل داخل نروژ رایگان نیست؟؟
      برای علوم ازمایشگاهی و پزشکی ازمون پری مدیکال باید بدم؟؟

    70. حمید گفت:

      سلام. با معدل ۱۱ پیش دانشگاهی و نمره ۶.۵ آیلتس میشه برای ادامه تحصیل در نروژ اقدام کرد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور نروژ با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    71. عرفان پ گفت:

      با سلام
      من لیسانس معماری از دانشگاه آزاد دارم. و مایل هستم در رشته طراحی معماری داخلی یا یک رشته مرتبط دیگر تحصیل کنم. زبان انگلیسی را هم در حد روزمره بلد هستم، شانس من برای پذیرش در یکی از دانشگاه های نروژ چقدر است؟ و در صورت اخذ پذیرش میتوانم خودم و همراهم (همسرم) مشغول به کار شویم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور نروژ با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    72. علی گفت:

      با سلام واحترام .
      بنده لیسانس مهندسی برق قدرت از موسسه ی آموزش عالی علو وفناوری سپاهان اصفهان دارم .معدلم ۱۷ هستش وآیلتس ۷نیز دارم میخواستم بدونم می توانم واسه فوق لیسانس اقدام کنم برای سویس یا اتریش؟با تشکر فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما به شرط داشتن نمره آیلتس ۶ تا ۶.۵ و نداشتن گپ تحصیلی بین دو مقطع و یا قابل توجیه می توانید برای تحصیل در مقطع ارشد در کشور سوئیس یا اتریش اقدام کنید.

    73. عرفان گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      من لیسانس دانشگاه ازاد رشته مهندسی تکنولوژی برق قدرت هستم با معدل نزدیک به ١٧ و مدرک زبان آیلتس با نمره ۶/۵ آیا امکان تحصیل در مقطع ارشد در نروژ را دارا میباشم؟؟؟ آیا نیاز به گذراندن یک سال زبان نروژی میباشم ؟ و آیا همزمان با ویزای تحصیلی میتوانم برای همسرم ویزای همراه اقدام کنم ؟؟؟
      لطفا بهم ایمیل بزنید و کاملا مرا راهنمایی کنید
      با تشکر فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور نروژ مناسب است. می توانید به زبان انگلیسی در دوره های بین المللی این کشور تحصیل نمایید. همسر شما نیز می تواند به عنوان همراه شما وارد این کشور شود.

    74. Fj گفت:

      سلام من مهندسی برق-الکترونیک در دانشگاه شاهرود خوندم..تازه فارغ. التحصیل میشم میخواستم ببینم شانس پذیرش دارم چون هیچ سابقه ی کاری ندارم؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور نروژ در مقطع ارشد و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    75. سمیرا گفت:

      سلام من دانشجوی سال۶ پزشکی هستم، سوالم این هست اگر تمایل به ادامه ی تحصیل برای تخصص داشته باشم مستقیم وارد دوره ی تخصص میشم یا نیاز به گذروندن آزمون های تطابق و… هست؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور نروژ در مقطع تخصص با ازمون ورودی و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    76. مقداد گفت:

      باسلام
      من لیسانس وفوق لیسانس مکانیک از دانشگاه ازاد شهرستان با معدل به ترتیب۱۳.۴۴و۱۶ دارم ایلتس هم فک کنم با نمره خوبی بگیرم بنظرتون میشه دکترا با این شرایط پذیرش گرفت ی ارشد مجدد پذیرش کنم.
      سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور نروژ در مقطع ارشد و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    77. فرزاد گفت:

      سلام.فرزاد هستم۲۵ساله.دارای مدرک فوق دیپلم از دانشگاه دولتی دررشته مکانیک ماشین های کشاورزی و ترم اخر کارشناسی ناپیوسته (مکانیک)مهندسی تاسیسات حرارتی وبرودتی با معدل ۱۸.۳۶هستم.شاگرد اول.در دانشگاه غیر انتفاعی اصفهان.میخواستم ببینم میتونم برای فوق لیسانس دراتریش یا فنلاند اقدام کنم.در ضمن ورزشکار با مقام های قهرمانی هم هستم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور اتریش در ارشد میتونید اقدام کنید.

    78. نیوشا گفت:

      سلام،من لیسانس ادبیات فارسی دارم، کارم خیلی مرتبط با رشته ام نبوده، ولی آیلتس ۷/۵دارم، میتونم برای ادامه تحصیل در نروژ اقدام کنم؟آیا همسر و فرزندم هم میتونن با من بیان؟ امکان ویزا دادن بهشون هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.
        برای تحصیل در کشور نروژ شما باید رشته ای نزدیک رشته ی تحصیلی خود در آنجا گذرانده . زیرا تغییر رشته برای کشور نروژ مطلوب نمی باشد اجازه ی همراه در مقطع فوق لیسانس به بعد به شما داده می شود اما ممکن است ماحق شدن آنها با تاخیر باشد.

    79. محمد گفت:

      سلام
      من لیسانس مکانیک از دانشگاه آزاد سمنان با معدل ۱۵ دارم ۶/۵سال هم سابقه دارم برای ارشد مکانیک و یا MBA می تونم اقدام کنم و شرایط تحصیلی و زبان انگلیسی به چه صورتی هست
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. تحصیل در کشور نروژ با توجه به شرایط تحصیلی و رزومه کاری شما امکان پذیر است. شما می توانید در دوره های بین المللی کارشناسی ارشد در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه در ارتباط باشید.

    80. علی رضا گفت:

      سلام.من دانشجوی مقطع دکترای جامعه شناسی واحد علوم و تحقیقات هستم.دارای تجربه کاری ۱۷ ساله در زمینه کارگردانی و تهیه کنندگی برنامه های تلویزیونی.لیسانس زبان آلمانی از دانشگاه دولتی.۳۶ ساله و متاهل،علاقمند به ادامه تحصیل یا مهاجرت هستم .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور نروژ در مقطع دکتری با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید .

    81. فرزانه گفت:

      سلام و وقت بخیر من کارشناسی مهندسی شیمی دارم با معدل ۱۵.۷۱ از دانشگاه آزاد تهران و کارشناسی ارشد mba با گرایش مدیریت بازاریابی از دانشگاه غیرانتفاعی تهران
      ۳ مقاله دارم و حدود ۶ سال سابقه کار مدیریتی آیلتس ۷.۵ هم دارم برای تحصیل رایگان در دکتری چه پیشنهادی دارید ؟ ممنون میشم پاسخ بدید
      با سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور نروژدر مقطع دکتری وبرای بورس میتونید اقدام کنید .

    82. Nastaran گفت:

      باعرض سلام خدمت شما. بنده فارغ التحصیل رشته کارشناسی حقوق با معدل ۱۵از دانشگاه پیام نور و همچنین وکیل هستم.برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد واجد چه شرایطی باید باشم؟
      و اینکه شما بجز نروژ چه کشور دیگری را بمن پیشنهاد میدهید؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور نروژ در مقطع ارشد با داشتن مدرک زبان و برای حقوق بین الملل میتونید اقدام کنید

    83. مریم گفت:

      سلام.فارغ التحصیل رشته علوم آزمایشگاهی با معدل ۱۸، از دانشکاه علوم پزشکی هستم.با مدرک زبان آیلتس ۶.۵ و ۴سال سابقه کار در آزمایشگاه تشخیص طبی را دارم.
      آیا امکان تحصیل مجدد در رشته اپتومتری در کشور نروژ برای من فراهم است؟
      رشته اپتومتری ذر نروژ در چه مقطعی تدریس میشود؟
      ادامه تحصیل در رشته ژنتیک پزشکی چگونه است؟
      هزینه تحصیل در یکسال چقدر میباشد؟
      آیا باید مدرک زبان نروژی هم داشته باشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام. شرایط کلی شما برای ادامه تحصیل در کشور نروژ مناسب است. هزینه تحصیل در کشور نروژ رایگان است و شما فقط باید هزینه زندگی خود را تأمین نمایید. برای تحصیل در این کشور، مدرک زبان انگلیسی کافی است. اما برای کار و ادامه پروسه اقامتی قطعا دانستن زبان کشور مقصد بیشتر به شما کمک خواهد کرد. وجود امکان تحصیل مجدد در یک رشته دیگر بستگی به جزئیات شرایط شما دارد. برای بررسی شرایطتان با مشاوران مؤسسه در ارتباط باشید.

    84. arman گفت:

      سلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی رو هم قبول دارن؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باید با دانشگاه کشور نروژ مکاتبه شود و نتیجه مشخص شود.

    85. سارا گفت:

      سلام
      من میخواستم در رشته پزشکی یا دندانپزشکی نروژ تحصیل کنم
      دیپلم تجربی دارم، میشه شرایط رو به جز بلد بودن زبان نروژی بگید؟؟
      هزینه واسم مهمه که ماهانه چقدر است؟ و پذیرش چجوریه؟
      من از نظر درسی وضعیت خوبی دارم
      ممنون از سایت خوبتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه سالانه زندگی و تحصیل در کشور نروژ بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان است و مدارک مورد نیاز دیپلم تجربی است.

    86. Amir گفت:

      با سلام.

      من دندانپزشکی‌ عمومی‌ را در کشور اوکراین به اتمام رسانده‌ام و قصد ادامه تحصیل در مقطع تخصص در نروژ دارم.آیا امکان تحصیل (رایگان) در مقطع تخصص یا مستر در رشتهٔ دندانپزشکی‌ در نروژ وجود دارد یا خیر؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور نروژ در مقطع فوق لیسانس با داشتن مدرک زبان و ازمون ورودی میتونید اقدام کنید.

    87. Meisam گفت:

      با سلام .من لیسانس معماری از دانشگاه ازاد با معدل ۱۵.۴۷دارم و همسرم لیسانس مامایی از دانشگاه ازاد داره مدرک ایلتس با نمره ۶ داریم ولی هیچ کدوم از ما مقاله ای نداریم . ایا امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای هر دومون وجود داره .
      با تشکر از شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع ارشد در کشور نروژ نیاز به داشتن آیلتس ۶.۵ دارید و هر دوی شما می توانید برای مقطع ارشد اقدام کنید فقط برای رشته معماری نیاز به آزمون عملی دارید و برای رشته مامایی نیاز به ثبت مدرک دارید.

    88. محمد گفت:

      سلام
      من لیسانس مکانیک از آزاد سمنان دارم با معدل ۱۵ می خواستم بدونم شرایطم برای فوق نروژ چجوریه
      ممنون

      • احمد هاشمی شاهرودی گفت:

        سلام
        برای دریافت ویزای تحصیلی از کشور نروژ در مقطع فوق لیسانس میتونید اقدام کنید و البته نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی یا نروژ است و بعد از بررسی رنک دانشگاه و ریز نمرات شما برای پذیرش می شود اقدام کرد.

    89. مسعود گفت:

      باسلام.هزینه اجاره یک سویت در طول مدت تحصیل چقدر هزینه دارد(اجاره ماهیانه).آیا با درآمد حاصل از کار میتوان تمام هزینه ها مانند اجاره و غذا و حمل نقل و بدست آورد یا لازم است که در ایران حتما ساپورت مالی شوم؟آیا در نروژ جایی به اسم خوابگاه هست که بتوان با هزینه کم در طول مدت تحصیل در آنجا سکونت کرد(مثل ایران)؟با تشکر.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بعد از دریافت ویزای تحصیلی کشور نروژ شما میتونید خوابگاه اجاره کنید و در مورد کار و هزینه متونید با کار دانشجویی تغریبا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه ها را بدست اورید.

    90. Mahsa گفت:

      سلام خسته نباشید
      شرط معدل برای رشته معماری در مقطع لیسانس هم داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دانشگاه های معتبر در صورت داشتن معدل بالاتر شانس بیشتری رو دارید

    91. مینا گفت:

      سلام، وقتتون بخیر
      من مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه ملی سمنان دارم. معدلم ۱۸ و یک مقاله هم دارم. میخواستم بدونم میتونم در مقطع دکترا رشته ی خودم در نروژ ادامه تحصیل بدم. چه شرایطی رو باید داشته باشم؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع دکتری در کشور نروژ باید دارای معدل بالای ۱۷، آیلتس ۷ و مقاله ISI و یا مقالات چاپ شده در ژورنالهای علمی بین المللی دارید و هر قدر رزومه شما قوی تر باشد شانس پذیرش شما بالاتر می رود.

    92. شبنم گفت:

      سلام
      بنده فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالینی در مقطع ارشد با معدل ١٧/۵٠هستم از دانشگاه آزادولی رشته لیسانسم مدیریت بوده است از دانشگاه غیر انتفاعی با معدل ١۵ میخواستم بدونم که اولا: آیا دانشگاه هایی که من درس خوانده ام معتبر هستند و دوم:اینکه آیا متفاوت بودن bachelor و master در گرفتن پذیرش در مقطع دکتری تأثیری دارد یا خیر
      متشکر میشوم پاسخ بنده را بدهید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش تحصیلی مقطع دکتری در کشور آلمان دانشگاه آزاد معتبر است و برای این مقطع مرتبط بودن رشته ارشد با دکتری مهم است نه لیسانس با ارشد. لازم به ذکر است که یکی از محدودیت های کشور نروژ پذیرش یک بار در سال آن کشور است.

    93. kian گفت:

      سلام همسرم فوق لیسانس ادبیات زبان انگلیسی رو دارد و دارای مقاله ای که در یکی از مجلات علمی کشور استرالیا به چاپ رسیده در حال حاضر نیز در دانشگاه پیام نور مشغول تدریس میباشد .میخواستم ببینم ایا میشه برای مقطع دکترا با بورسیه اقدام کرد و ایا اینکه به کسی که متاهل باشه به همسرش هم ویزا می دن یا نه ؟ تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای گرفتن بورسیه کشور نروژ تقریبا همه موارد را دارا میباشند فقط ایشان باید مدرک آیلتس ۷ یا معادل تافل را ارائه دهند و استاد راهنمایی در دانشگاه هدف بر اساس مقاله ایشان میزان بورسیه را تعیین کنند . متاهل ها هم میتوانند همسر را به عنوان همراه ببرند ولی احتمالا با تاخیر در ورود به کشور

    94. زهرا آزاد گفت:

      سلام.
      ببخشید میشه بدونم چرا فقط جواب سوالات منو نمی دید!
      می خوام بدونم با مدرک کارشناسی فناوری اطلاعات از دانشگاه علمی کاربردی میشه ویزای تحصیلی گرفت یا نه؟ و آیا رضایت والدین لازمه؟ متشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دانشگاه های علمی کاربردی مورد تایید همه کشورهای اروپایی هستند زیرا زیرمجموعه وزارت علوم میباشند . رضایت والدین برای خروج از کشور است که چند سال اخیر نیز این موضوع برداشته شده

    95. حانیه گفت:

      سلام شرایط بورسیه برای مقطع کارشناسی ارشد در نروژ چی هست؟ و اینکه پشتوانه ویزای تحصیلی نروژ چه مبلغی هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شانس گرفتن بورسیه در مقطع ارشد کم است ولی از طرفی کشور نروژ جز کشورهای تحصیل رایگان (تقریبا رایگان) می باشد و شما می توانید مقطع ارشد را با سالانه هزینه ای نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ میلیون هزینه تحصیل و زندگی سپری کنید.

    96. ریحانه گفت:

      سلام خسته نباشید
      میخواستم اگه میشه از تجربیاتتون استفاده کنم
      یه دختر ١٨ ساله هستم ساکن شهر کرمانشاه که الان دارم سال پیش دانشگاهی رو میگذرونم
      برای ادامه تحصیل توی رشته ی پزشکی میخواستم مهاجرت کنم به خاطر کیفیت زندگی کشور های اسکاندیناوی،تفاوت فرهنگ مردم،فمینیست بودن کشور،تفاوت و سطح دانشگاه های ایران و کشور های اسکاندیناوی و البته مجانی بودن دانشگاه ها و در کل این که میخوام تجربیات بیشتری تو زندگیم داشته باشم و … به کشور نروژ جذب شدم
      معدل کل سه سال دبیرستانم ۱۹.۰۲ هستش و الان هم دارم برای آیلتس میخونم که تا خرداد امتحان بدم
      چند تا سوال داشتم ازتون:
      ۱.کشور نروژ رو برای خوندن این رشته توصیه میکنید؟ (دانشگاه اسلو)
      ۲.امتحان ورودی داره؟؟ چون تو سایت خود دانشگاه چیزی پیدا نکردم..
      ۳.به جز زبان نروژی،کالج باید بریم تو کشور نروژ؟
      ۴. ۱ می (ددلاین) میشه ۱۱ خرداد که هنوز مدارک پیش دانشگاهیمو تحویل ندادن..میتونم دیرتر این مدرکو براشون بفرستم؟که برای پاییز ۲۰۱۷ اسلو باشم؟
      ممنون میشم اگر جوابمو بدین ?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        پزشکی در کشور نروژ به زبان همان کشور میباشد و دوره پری مدیکال برای ورود به دانشگاه الزامیست . مدارک برای دانشگاه باید کامل باشد و ۱۲ سال تحصیل را از شما میخواهند

    97. Yusuf گفت:

      با سلام. من سوم دبیرستان هستم در رشته علوم انسانی. میخواستم بدونم آیا نیازی هست که پیش دانشگاهی (چهارم) رو هم بخونم؟ یا فقط مدرک دیپلم که امسال میگیرم کافیه؟
      و اینکه آیا آریانا پارس آموزش زبان نروژی ارائه نمیکند؟ اگر میکند چجور باید اقدام کنیم؟ اگر نه باید چه جور زبان نروژی را یاد بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای نروژ نه تنها باید ۱۲ سال تحصیل تکمیل شود که مدرک زبان نروژی هم نیاز است . موسسه آریانا پارس فقط آموزش زبانهای انگلیسی و آلمانی را دارد

    98. کسری گفت:

      با عرض سلام وخسته نباشید
      من لیسانس اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی دارم ولی معدلم ۱۲.۵هست
      آیا امکانش هست با این معدل برای فوق لیسانس نروژ اقدام کنم ؟؟ از لحاظ زبان مشکلی ندارم و اگر بشه اقدام کرد امتحان ایلتس رو شرکت میکنم و نمره ی ۶ به بالا رو میتونم بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل فوق لیسانس نروژ مانند دیگر کشورهای اروپایی قواعد خاصی دارد که مهمترین آن آیلتس ۶.۵ میباشد . معدلی که عموما دانشگاه ها از دانشجو برای ادامه تحصیل میخواهند بالای ۱۴ تا ۱۶ میباشد (بسته به دانشگاه) چنانچه متقاضی معدل پایینی داشته باشد انتخواب های محدود تری دارد و یا پذیرش سختتر میشود از این رو باید حتما دیگر آیتم ها مثل مدرک زبان و…را قوی کنید

    99. سهیل گفت:

      سلام
      من دانشجوی ترم آخر پزشکی دانشگاه سراسری تبریزم
      میخواستم بدونم برا ادامه تحصیل توو نروژ باید چه مدارکی رو کسب کنم؟
      ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور نروژ در مقطع تخصص نیاز است اول مدارک تحصیلی خود را اپلای کنید و مورد بررسی قرار میگیرد در صورت تائید و بعد از آن قبولی در آزمون به زبان نروژی میتونید برای گرفتن پذیرش در مقطع تخصص اقدام کنید .

    100. مينو گفت:

      سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم که برای تحصیل در مقطع سوم دبیرستان رشته ی ریاضی کالج های نروژ بهتره یا المان؟!
      ایا شما سر رشته ای راجب المان و تحصیل در اونجا دارید یا فقط نروژ؟! اگه دارید لطفا بهم بگید که کالج های نروژ و المان خوابگاه دارند و از لحاظ زبان میدونم که نروژ به زبون خودشونع ولی ایا المان کالج های به زبان انگلسی نداره؟ میشه توضیح مفید راجبش بدین نروژ یا المان؟! هزینه ی کدوم برای من که میخوام تنها و بدون پدر و مادر برم چجوریه؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        المان هم مثل نروژ باید به زبان خودشان تحصیل نمایید و هزینه های المان و اتریش از لحاظ زندگی تقریبا برابر است ولی از حیث تحصیل معمولا المان هزینه های کمتری دارا میباشد

    101. امير گفت:

      سلام ، بنده فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه ازاد تهران مرکز دارم و در حال مطالعه برای مدرک زبان می باشم، همچنین ۵ سال سابقه کار در صنعت ریبی و ماشین آلات می باشم و یک کتاب فنی نیز چاپ نموده ام، أیا امکان ش هست که از دانشگاه نروژ بورسیه تحصیلی برای مقطع دکتری بگیرم؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دریافت ویزای تحصیلی کشور نروژ و بورسیه گرفتن در مقطع PHD نیاز به داشتن مدرک زبان و پژوهش های داخلی و بین المللی است مانند حد اقل دو مقاله ISI و باداشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه رنک بالا و معدل و ریز نمرات خوب میتونید برای پذیرش اقدام کنید .

    102. محمد گفت:

      سلام من ۳۱ سالمه و ارشد فیزیک پزشکی از دانشگاه تهران با معدل ۱۸.۶۸ دارم.دوتا مقاله isiدارم و آیلتس ۷ دارم.معدل کارشناسیمم ۱۲.۷ توو گرایش فیزیک هسته ای بوبودسه تا سوال دارم.اول اینکه برای تحصیل در دوره دکتر در نروژ معدل ارشد واسشون مهمه یا کارشناسی؟
      دوم اینکه چون کارشناسیه فیزیک هسته ای دارم آیا مشکلی با ادامه تحصیل در نروژ نخواهم داشت؟
      آیا فول فاند به من تعلق میگیره یا اصلا شانس پذیرفته شدن دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای سوال اول اینکه هر دو معدل مدنظر است ولی معدل فوق لیسانس اهمیت بیشتری دارد
        برای سوال دوم اینکه داشتن مدرک لیسانس فیزیک هسته ای منعی ورود به دکترا ندارد
        برای سوال آخر اینکه شرایط دکترا به این نحو است که دانشجو باید برای فاند گرفتن دارای نمره آیلتس ۷، مقاله ISI و داشتن استاد راهنما باشد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای سوال اول اینکه هر دو معدل مدنظر است ولی معدل فوق لیسانس اهمیت بیشتری دارد
        برای سوال دوم اینکه داشتن مدرک لیسانس فیزیک هسته ای منعی ورود به دکترا ندارد
        برای سوال آخر اینکه شرایط پذیرش دکترا به این نحو است که دانشجو برای فاند گرفتن باید دارای نمره آیلتس ۷، مقاله ISI و داشتن استاد راهنما باشد چناچه استاد مقاله دانشجو را مورد تایید قرار دهد

    103. امیر گفت:

      اضافه کنم توصیه نامه هم دارم
      باتشکر

    104. امیر گفت:

      سلام.بنده فوق لیسانس دانشگاه آزاد از تهرانم.معدل ۱۹.۳۳- و دارای ۳ مقاله و سوابق پژوهشی هم دارم و ۳ ترم TA دانشگاه هستم.برای بورسیه دکتری چقدر شانس دارم و زبان به چه صورتی هست.

      • آریانا پارس گفت:

        شرایط کلی جهت اخذ پذیرش بورسیه در مقطع دکترا ی کشور نروژ به صورت زیر می باشد :
        معدل بالای ۱۷
        حداقل ۲ تا مقاله ی ISI
        IELTS 7
        فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر
        توصیه نامه از استاد دانشگاهی
        رزومه ی تحصیلی خوب

    105. فریبا گفت:

      سلام بنده فوق لیسانس کشاورزی( آبیاری و زهکشی) میباشم و قصد دارم برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه نروژ اقدام کنم شرایط پذیرش رو میشه بگید و آیا امکان تحصیل رایگان وجود داره یا نه؟ ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        شما با مدرک پیش دانشگاهیتون + مدرک زبان رسمی نروژ مجاز به پذیرش کرفتن در دوره ی دوساله ی premedical خواهید شد .
        بعد از گزروندنpremedical در صورت قبولی در آزمون ، مجاز به تحصیل در رشته ی پزشکی کشور نروژ خواهید شد .
        خیر

    106. maryam گفت:

      سلام و خسته نباشین
      میشه بگین نروژ در مقطع کارشناسی ارشد عمران هیچ رشته ای داره ؟؟
      من نتوستم دانشگاهی پیدا کنم که دپارتمان عمران داشته باشه !!!

    107. Saeed گفت:

      سلام و خسته نباشید..من لیسانس نفت از دانشگاه علوم تحقیقات تهران دارم..میخواستم بدونم با توجه به تحریم رشته مهندسی نفت امیدی برای اخذ پذیرش در این رشته از دانشگاه های نروژ وجود داره؟

    108. مریم گفت:

      سلام و تشکر از شما ، پیشنهاد شما ادامه تحصیل در رشته خودم(حسابداری) یا در رشته های مرتبط مانند مدیریت یا اقتصاد است ؟ به دلیل اینکه من میخواهم در آنجا مشغول به کار شوم.

      • آریانا پارس گفت:

        هر چقدر رشته ی فوق لیسانستون و رشته ی دکترا و موضوع پایان نامتون روی یک موضوع متمرکز باشه شانستون برای پذیرش و در نهایت ویزا بیشتر میشه .

    109. mr.hossein93 گفت:

      لطفا راهنمایی کنید
      لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد با معدل ۱۴/۵۵ به نظر شما کدوم کشور میشه واسه فوق لیسانس اقدام کرد که با کار دانشجویی بشه هزینه تحصیل و زندگی رو پرداخت و بعد از اتمام تحصیل اقامت دائم گرفت
      با در نظر گرفتن هزینه ها بگید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور نروژ در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داتشن آیلتس ۶ می باشید

    110. kimia گفت:

      سلام خسته نباشید
      می خواستم بدونم ایا رشته ی پزشکی هم کشور نروژ قبول میکنه بورسیه کنه یا خیر؟؟اگه قبول میکنه شرایطش چیه؟؟؟
      اگه میشه جواب بدین ممنوووون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور نروژ برای رشته ی پزشکی نیازمند داشتن مدرک زبان نروژی می باشید

    111. افسانه گفت:

      با سلام و خسته نباشید.
      من لیسانس بیهوشی دارم و در حال حاضر طرحمو میگذرونم. میخواستم بدونم آیا میشه برای تحصیل مجدد رشته دندان پزشکی درخواست بدم و اینکه تقریبا هزینش چقد میشه در سال؟ و اینکه چه تاریخی باید برای درخواست اقدام کنم؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور نروژ برای رشته ی دندان پزشکی نیازمند داشتن مدرک زبان نروژی می باشید و هزینش در سال حدود ۱۰۰۰۰ یورو می باشد

    112. مریم گفت:

      سلام و احترام ، من کارشناس ارشد حسابداری از دانشگاه آزاد با معدل ۱۸/۲۵ و یک مقاله هستم. برای گرفتن بورسیه دکترا نمره آیلتس چند موردنیاز هست و اینکه باتوجه به بازار کار که برام مهم هست بهتره دکترا رو در چه رشته ای ادامه بدم ؟ باتشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ بورسیه در کشور نروژ در مقطع دکترا نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس ۶.۵،توصیه نامه از استادهای ایران،معدل بالای ۱۷ و مقالات isi می باشید

    113. Shahin گفت:

      سلام
      من فارغ التحصیل رشته ی it هستم از دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه آیا نروژ مدرک علمی کاربرد کرمانشاه رو قبول میکنه؟!

    114. ناشناس گفت:

      سلام.
      ایا برای گرفتن بورسیه دکتری دانشگاه ازادم معتبر محسوب میشه یا نه؟و اینکه ایا فرق نمیکنه دانشگاه ازاد مثلا تهران باشه ییا یه شهرستان کوچیک
      ممنون میشم اگه جوابمو بدین .
      مرسی

    115. کوشا گفت:

      با سلام
      من معدل دیپلمم بالای ۱۹ هستش و می خوام در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدم، آیا امکانش وجود داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور نروژ برای رشته ی پزشکی نیازمند داشتن مدرک زبان نروژی می باشید

    116. امیر گفت:

      سلام… دایی من ساکن نروز هستن ولی چند تا دوست نروزی الاصل داریم که تو خود نروز هستن ولی من الان دیپلم هستم ولی میخوام از همین دیپلم برم اونجا تا تحصیل دانشگاهی کنم… ایا وجود دوست یا فامیل در اونجا در پزیرش من تاسیر داره ? ایا با دیپلم میتونم در اونجا تحصیل کنم ? لطفا جواب رو ایمیل هم بکنید… مرسی

    117. فرناز گفت:

      سلام من دانشجوی ماماییدانشگاه تهران هستم با مدرک زبان میخواستم بدونم میتونم تو نروژ تو رشته ی خودم ادامه تحصیل بدم و کار کنم؟
      و اگر نمیشه شرایط قبولی پزشکی به چه صورته؟

    118. حسین گفت:

      با سلام خدمت شما و تشکر از سایت خوبتون
      من چندتا سوال دارم ممنون می شم اگه راهنماییم کنین.
      ۱ – آیا این هزینه زندگی که نوشتین مربوط به یک نفر میشه ؟ من دارای همسر و یک فرزند هستم , با این شرایط هزینه زندگی سالیانه در نروژ چقدر می شه؟
      ۲ – آیا در طول تحصیل واسه ما ایرانیا امکان گرفتن وام هست ؟
      ۳ – آیا بعد از ارشد , امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری هست ؟ و آیا در مقطع دکتری به دانشجو حقوق هم می دن؟
      ۴ – وقتی من به همراه همسر و فرزندم بیام آیا فرزندم می تونه تحصیل کنه؟اگه امکان تحصیل باشه هزینه تحصیل واسه فرزندم چقدر می شه ؟ آیا خانمم اجازه کار داره؟ حقوق ساعتی و ماهانه چقدره؟
      ۵- غیر از این ۲۰ ساعت اجازه کار واسه دانشجو , آیا امکان کار در منزل هست ؟ من برنامه نویس و طراح وب سایت هستم. آیا این امکان واسه من هست که با طراحی وب سایت و برنامه نویسی درآمد داشته باشم؟ یا یه کار دیگه در منزل داشته باشم؟
      ۶ – در سایت Studyinnorway.no من شرایط رشته ها رو که نگاه می کنم جلوی Credits نوشته : مثلا ECTS 120 , این یعنی چی ؟
      ۷ – جلوی Formal prerequisites هم نوشته : The degree must include courses amounting to at least 30 ECTS credits in mathematics and statistics. این عدد چی هستش؟

    119. رامین گفت:

      سلام.من سال دوم کارشناسی کامپیوتر دانشگاه تبریز هستم.می خواستم بدونم برای ارشد هوش مصنوعی در نروژ رزومه ای که رد خور نداشته باشه چیه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور نروژ در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داتشن آیلتس ۶ می باشید

    120. بهزاد گفت:

      با سلام
      بنده فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه ازاد اصفهان با معدل ۱۶.۶۵ و کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران در رشته مهندسی صنایع با معدل ۱۵.۸۵ هستم و مدرک ایلتس ۶.۵ و یک مقاله داخلی دارم
      با این رزومه من امکان اپلای به مقطع دکتری در رشته مهدسی صنایع در کشور نروژ دارم ؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام نیازمند مقاله isi هم می باشید برای اخذ بورسیه کشور نروژ

    121. صفیه گفت:

      سلام.من مهندسی کامپیوتر از دانشگاه پیام نور مشهد با معدل ۱۳.۸۰ دارم و یک مقاله چاپ شده از دانشگاه تهران و دانشگاه مونیخ آلمان دارم میخواستم بدونم برای ارشد میتونم از دانشگاه های خوب نروژ پذیرش بگیرم.نمره زبان من تافل ibt 95

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.اخذ بورسیه در مقطع ارشد نروژ پایین می باشد

      • صفیه گفت:

        با سلام وممنون از پاسخ شما .هزینه تحصیل و زندگی به عهده ی خودم هست فقط پذیرش از یک دانشگاه خوب نروژ برام مهم هست البته با شرایطی که قبلا عرض کردم

    122. ندا گفت:

      باسلام و خسته نباشیدمیخواستم بدونم بعد از دیپلم چ شرایطی داره ک به دانشگاه های نروژ برم (دانشگاه های ایران و نرم )

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور نروژ در مقطع لیسانس نیازمند داشتن مدرک زبان نروژی می باشید و سالی یک بار پذیرش دارد

    123. حامد مجیدیان گفت:

      با سلام
      بنده کارشناسی مهندسی دریا با معدل ۱۵.۵۸ و کارشناسی ارشد کشتی سازه از علوم و تحقیقات تهران با معدل ۱۵.۸۰ دارم نمره آیلتس ۶.۵ و دوتا مقاله آی اس آی دارم به علاوه دارای ۸ سال سابقه کار در شرکتهای بین المللی در اایران هستم متاهل و ۳۴ ساله میخواستم بدونم شرایطم برای اخذ دکترا از نروژ چجوریه؟
      باتشکر

    124. حامد گفت:

      سلام
      من مدرک کارشناسی مهندسی دریا با معدل ۱۵.۵۸ و کارشناسی ارشد کشتی سازی از علوم و تحقیقات تهران با معدل ۱۵.۸۰ دارای سابقه ۷ سال کار شرکت های بین المللی مستقر در ایران و دو مقاله آی اس آی دارم متاهل و ۳۴ ساله هستم مدرک آیلتس ۶.۵ دارم شانسم برای پذیرش دکترا تو دانشگاههای نروژ چقدره؟

    125. سارا گفت:

      سلام.شرایط نروژ برای تحصیل در رشته پزشکی چگونه است؟وچه مدت طول میکشد؟

    126. میثم گفت:

      سلام. من دیپلم دارم و میخوام دانشگاه رو توی نروژ شروع کنم. یعنی میخوام امسال برم. راه داره؟
      آیلتس آکادمیک ۷/۵ هم دارم.

    127. امیرحسین گفت:

      سلام.بنده لیسانس مهندسی نفت دانشگاه علوم تحقیقات تهران با معدل ۱۶ و یک مقاله isi دارم.نمره آیلتس ۶.۵ و ۳ سال سابقه کار در زمینه بازرسی فنی تجهیزات نفتی دارم.امکان بورس شدن در مقطع ارشد یا دکترای پیوسته در دانشگاه استونگر نروژ هست؟؟؟

    128. امیر حسین گفت:

      سلام برای پزیرش دکتری منظورتون معدل ۱۷ در مقطع لیسانسه یا مقطع کارشناسی ارشد؟

    129. نسترن گفت:

      باسلام
      من لیسانس میکروبیولوژی دارم.مدرک زبان هم دارم و یک مقاله علمی هم در رزومه خودم دارم.همچنین سابقه کاری در زمینه حسابداری دارم و با نرم افزارهای حسابداری هم کاملا آشنایی دارم.میخاستم واسه ارشد در رشته بیوشیمی بالینی از دانشگاه نروژ پذیرش بگیرم.به نظر شما امکانش برای من وجود داره؟

    130. مرمر گفت:

      بادرود فراوان
      برای فوق لیسانس برق الکترونیک از دانشگاه آزاد نجف آباد با معدل۱۷.۵ و آیلتس۷ و یک مقاله آی اس آی و چندتامقاله داخلی چنددرصد شانس پذیرش با فاند برای فوق مجدد ودر صورت امکان دکترا هست ؟بااین شرایط شانس ویزای کاری هم هست؟سپاس

    131. مهدی گفت:

      با عرض سلام و وقت بخیر
      بنده دارای کارشناسی حسابداری هستم و علاقمند به تحصیل در نروژ در رشته MBA در مقطع کارشناسی ارشدهستم.بنده دارای ۲ مقاله ISICو ۲ مقاله ISC که کی در رشته حسابداری و یکی در رشته مدیریت در یک مجله تخصصی مدیریت به چاپ رساندم و تعداد ۵ مقاله در کنفرانس های بین المللی و چندین مقاله در سطح ملی دارم ۸و همینطور سابقه تدریس در کارگاه های آموزش مقاله نویسی در دو دانشگاه معتبر (دانشگاه شمال و دانشگاه فنی و حرفه ای ملاصدرا )را دارم.
      سوال بنده این است که شانسی در پذیرش و فاند در رشته MBA را دارم؟
      اصلی ترین مشکل بنده نداشتن مدرک زبان است که شاید در دی ماه مدرک زبان خود را بگیرم آیا می تونم در ترم بهمن پذیرش بگیرم؟
      اگر اشتباه نکنم در سایت نوشته بودید که پذیرش مشروط می گیرد و ۵ ماه بعد باید مدرک زبان را ارائه کنم آیا صحت داره؟

      ممنون میشم راهنماییم کنید

    132. جواد گفت:

      با سلام
      بنده دانشجوی ارشد ویروس شناسی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهرانم. معدل لیسانس ۱۷.۲۰ و فوق لیسانس ۱۹. ۱ مقاله ای اس ای دارم. اگه بتونم ایلس ۶.۵ بگیرم چقدر شانس برای گرفتن پذیرش در مقطع دکترا دارم؟

    133. ساناز امینی گفت:

      سلام. من دختر ۲۸ ساله کارشناس ارشد پرستاری از دانشگاه سراسری روزانه معدل ۱۶.۳۳با سابقه کاری ۶ ساله در بخش ICU و رد حال زبان خوندن می باشم. شانس مهاجرت کاری برای من بیشتر است یا تحصیلی. لطفا منو راهنمایی کنین.

    134. ساناز امینی گفت:

      سلام. من دختر ۲۸ ساله کارشناس ارشد پرستای از دانشگاه سراسری روزانه با سابقه کاری ۶ ساله در بخش ICU و رد حال زبان خوندن می باشم. شانس مهاجرت کاری برای من بیشتر است یا تحصیلی. لطفا منو راهنمایی کنین.

    135. نگارین گفت:

      سلام.
      آیا برای گرفتن ویزا نیاز به رضایت پدرم دارم ؟ مرسی از راهنماییاتون

    136. محمد گفت:

      سلام
      من دانشجوی ترم آخر ارشد ژئوفیزیک گرایش زلزله شناسی دانشگاه فردوسی هستم
      معدلم هم ۱۸/۶۳
      امکان دریافت پذیرش از دانشگاههای نروژ رو برای من چقدر برآورد میکنید

    137. Alone گفت:

      سلام.
      آیا برای گرفتن ویزای تحصیلی یا توریستی چند روزه باید حساب بانکی پشتوانه مالی زیادی داشت؟

    138. زهرا آزاد گفت:

      با سلام.
      من مدرک کاردانی کامپیوتر دارم، میتونم با مدرک کاردانی ویزای دانشجویی بگیرم یا باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشم؟ و اگه مدرک کارشناسی زبان بگیرم برای گرفتن ویزا باز هم باید مدرک یا آیتلس داشته باشم؟ ممنون میشم راهنمایی کنین مرسی

    139. امیر گفت:

      سلام من دانشجوی مهندسی حفاری و استخراج نفت ترم اخرم هستم. خواستم بپرسم برای ادامه تحصیل در نروژ متناسب با رشته من بازار کار هست ??در هنگام تحصیل باید معافیت سربازی بگیرم یا معافیت تحصیلی راحت میدن??شرایط استخدام بعد از تحصیل چجوریه???مرسی

    140. هادی گفت:

      با سلام
      من ۲۹ سالمه فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی با معدل ۱۸ از دانشگاه آزاد و دارای دو مقاله isi هستم
      و درحال گرفتن مدرک آیلتس هستم . آیا شانس پذیرش دکتری از دانشگاه نروژ رو دارم!؟

    141. علی گفت:

      با سلام و عرض خسته نباشید
      من دانشجوی کارشناسی مهندسی نرم افزار دانشگاه آزاد تهران ترم ۶ هستم میخواستم بپرسم علاوه بر مدرک زبان حداقل معدل لیسانس اهمیت داره و اگه داره چقدره ؟ مرسی

    142. عليرضا باغي گفت:

      با سلام
      بنده دارای مدرک فوق لیسانس عمران گرایش سازه از دانشگاه صنعتی شریف با معدل ١۶.٩٩ و لیسانس عمران از دانشگاه خواجه نصیر با معدل ١۶.٣٣ می باشم
      همچنین رتبه ۶ کنکور کارشناسی ارشد
      سابقه ٣.۵ تدریس در دانشگاه سوره و کار در شرکت های عمرانی را نیز دارم
      در صورت اخذ مدرک ایلتس ۶.۵ و ارائه یک مقاله ISI امکان گرفتن بورسیه برای دکترا و نیز اخذ شهرومدی نروژ تا چه حد امکان پذیر می باشد؟
      با تشکر

    143. blue گفت:

      سلام
      من فارغ التحصیل رشته الکترونیک از دانشگاه آزاد با معدل ۱۸.۵ و ارشد مهندسی پزشکی از دانشگاه خواجه نصیر با معدل ۱۵.۷ با یک مقاله isi با ایمپکت بالا و مدرک زبان دارم.
      شرایط بورسیه دکتری ترجیحا با فاند چقدره؟
      با این معدل اصلا شانسی دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.از آنجایی که تحصیل در کشور نروژ رایگان است نیاز به اخذ بورسیه نیست

    144. zahra گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید و با تشکر از اطلاعاته مفیدتون.
      من دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه دولتی با معدل ۱۶.۸ و مدرک ایلتس ۷ هستم میخاستم بدونم برای فوق لیسانس در دانشگاه اسلو یا برگن دررشته کارشناسی ارشد معماری شانسی دارم؟؟؟
      و خواهرم ۶ ساله است میخاستم ببینم میتونم توی مقطع دبستان براش پذیرش بگیرم؟؟؟

      لطفا راهنمایی کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.متشکرم
        باید مدارکتان ارسال شود و مورد بررسی قرار گیرد.برای خواهرتان هم این امکان وجود دارد

    145. شادی گفت:

      سلام برای اخذ پذیرش در دانشگاه پزشکی چه پارامتر هایی نیاز است؟آزمون ورودی دارد؟رایگان است؟

    146. احمد گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      من دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه آزاد تبریز هستم ( با معدل ۱۶.۸۵ ) . در مقطع کارشناسی هم در همین دانشگاه با معدل ۱۶.۸ فارغ التحصیل شده ام . دارای مدرک زبان ، نامه انگیزش قوی و معرفی نامه از اساتید هستم منتها مقاله isi ندارم . علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری رشته حقوق تجارت بین الملل در وهله اول و حقوق نفت و گاز در وهله دوم در یکی از دانشگاه های اسلو ، برگن ، ترومسو و آگدر هستم ، میخواستم بپرسم با توجه به این که مقاله isi ندارم شانس پذیرش از نروژ را دارم
      خیلی ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.می توانید اقدام کنید ولی داشتن مقاله شانستان را بیشتر می کند

    147. Mohammad گفت:

      سلام خسته نباشین
      من ۱۸ سالم هست و دیپلم رشته برق قدرت با معدل ۱۳.۵ و مدرک زبان انگلیسی.
      میخواهم بدونم میتوانم در دانشگاه های نوروژ ادامه تحصیل بدم؟؟؟
      ممنون از لطفتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.با داشتن مدرک پیش دانشگاهی و مدرک زبان نروژی می توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور نروژ اقدام نمایید

    148. آیدین گفت:

      با سلام،
      من دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه امیرکبیر هستم. ( با معدل ۱۸ )
      کارشناسی ام هم از امیرکبیر گرفتم و نمره ی ۷ در آزمون تافل دارم.۲ مقاله ی isi هم در این زمینه دارم.
      میخواستم بپرسم امکان این وجود داره که مادر و خواهرم به عنوان همراه با من باشند؟
      ممنونم

    149. taraneh گفت:

      سلام من اگر شرایط خوبی در معدل و زبان داشته باشم امکانش هست در دانشگاه های پزشکی اونجا پذیرفته شم؟من نمیخوام تو ایران کنکور بدم ..امکانش هست بدون دادن کنکور در کالج اونجا پذیرفته بشم و فقط امتحان ورودی اونجا رو بدم؟

    150. پريسا منفرد گفت:

      با سلام و احترام
      من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته ی تکنولوژی آموزشی هستم،٣١ساله و مجرد هستم، با معدل ١٩/٣۶، چندین مقاله ISI و ISC دارم، مشغول گرفتن نمره ی زبان هستم، آیا برای گرفتن بورسیه در مقطع دکتری در نروژ شانسی دارم، اگر بله باید کی اقدام کنم، و راه حل چیه؟!؟؟!؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.با توجه به رایگان بودن تحصیل در نروژ نیاز به اخذ بورسیه ندارید

    151. reza گفت:

      با سلام
      با شرط داشتن معدل بالا و داشتن مدرک آیلتس با نمره ۷ میخواستم بدونم چه مقدار باید هزینه کرد تا شرایط ورود به دانشگا رو داشته باشی
      من شنیدم مبلغی حدود ۵۰ میلیون باید به حساب دانشگا واریز کرد تا بهت اجازه ورود بدن

    152. شبنم گفت:

      با سلام…من مدرک مترجمی زبان انگلیسی دارم و مدت ۷ سال به صورت پاره وقت کار ترجمه انجام داده ام…از آنجایی که من ۱۰ سال پیش فارغ التحصیل شدم می خواستم بدونم که هنوز هم می تونم برای کارشناسی ارشد تقاضا بدم یا خیر…و اینکه آیا همسر و فرزندم هم می تونن همراه من به نروژ بیان….ممنون از شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.می توانید در کشور نروژ ادامه تحصیل دهید و حق بردن همراه را دارید

    153. مونا گفت:

      با سلام و تشکر از اطلاعات خوبی که در این سایت قرار دادید. تقریبا بیشتر سوالات و نظرات رو خوندم و تا حدی جوابم رو گرفتم. من فوق لیسانس زمین شناسی گرایش ژئوشیمی از دانشگاه تبریز با معدل ۱۷.۵۶ هستم. برای گرفتن معرفی نامه از استاد هم مشکلی ندارم. مقاله isi هم دارم و مدرک زبانم هم تا سال ۹۵ میتونم بگیرم. فقط میخوام بدونم که از زمانی که مدارک آماده بشه تا زمانی که بشه بورسیه رو گرفت چقدر زمان میبره؟ ممنون از شما.

    154. reza گفت:

      با سلام
      من دانشجوی کارشناسی نا پیوسته رشته مهندسی برق قدرت هستم معدلم ۱۷ میباشد و مدرک زبان با نمره ۶.۵ دارم ایا میتوانم برای کارشناسی ارشد در نروژ اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور نروژ می توانید اقدام نمایید.

    155. ارشیدا گفت:

      با سلام
      من لیسانسم سراسری و فوق لیسانسم ازاد در رشته مهندسی شیمی هستم معدل ارشدم ۱۷.۰۸
      ۲مقاله خارجی و۱ مقاله داخلی دارم۱ سال تدریس در دانشگاه غیرانتفاعی رو دارم زبانم دارم کلاس میرم تا ایلتس بگیرم می خواستم بدونم کانادا می تونم بورسیه بگیرم ؟ واگر نه نروژ و هلند شانسشو دارم؟ و نمره ایلتس چند مورد قبوله؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور نروژ در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    156. رسول گفت:

      باسلام و خسته نباشید.من عموم کاملا نروژی هست و با خانواده هستن.و پسر عموم در دانشگاه نروژ مدیر گروه هست.رشته عمران با معدل ۱۸هستم میخوام در مقطع لیسانس در نروژ ادامه تحصیل بدم.زبانم هم خوبه.مشکلی ندارم واسه رفتن به نروژ؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور نروژ در مقطع لیسانس نیازمند داشتن مدرک زبان نروژی می باشید.

    157. حسین گفت:

      باسلام٬ بنده کارشناسی ارشد رشته مهندسی معماری کشتی از دانشگاه شریف با معدل ۱۷ میباشم٬ مدرک زبان هنوز نگرفتم ولی میتونم آیلتس بالای ۶ بگیرم٬ ۱ مقاله ISI هم دارم٬ توصیه نامه هم میتونم از دوتا استاد بگیرم٬با دو سال سابقه کار مرتبط٬ حوزه فعالیت و پایان نامم در زمینه آفشور و دریایی هست٬ امکانش هست بتونم برای دکترا پذیرش با فاند از دانشگاه های سوئد بگیرم؟rank دانشگاه برام مهم نیست و فقط فاند برام مهمه٬ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور نروژ در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    158. رامين گفت:

      باسلام من دانشجوی ارشد مهندسی نفت دانشگاه ازاد تهران هستم ٣ سال سابقه کار در شرکت نفت و گاز عسلویه و ٧ سال سابقه نمایندگی بیمه را دارم وضمنا مدرک زبان ندارم و معدل ارشدم هم حدودا ١۵میشه ایا راهی برای ادامه تحصیل و یا اخذ اقامت نروژ را دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ اقامت تحصیلی در کشور نروژ در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان ایلتس ۶.۵ و توصیه نامه های استاد می باشید.

    159. ريحانه گفت:

      سلام
      من دانشجوی رشته مترجمی انگلیسی دانشگاه اصفهان بامعدم۱۹هستم.میخوام برای ارشد از یکی از دانشگاه های اروپا پذیرش بگیرم.اصلابااین رشته میشه برم؟یاتغییررشته بدم ؟میتونم مدیریت بیمه اکوبخونم؟
      کدوم کشور میتونم برم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.در دانشگاه های رایگان از جمله نروژ امکان تغییر رشته وجود ندارد.

    160. وحید گفت:

      سلام
      من لیسانس مهندسی معدن از دانشگاه دولتی و فوق لیسانس مهندسی نفت از دانشگاه دولتی با معدل ۱۷/۸۵ و همچنین یک مقاله springer دارم اما مدرک زبان ندارم،میخواستم بدونم شرایطم برای پذیرش در مقطع دکترای نفت نروژ چجوره و چیکار باید بکنم؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دکترا در کشور نروژ بصورت بورسیه ارائه می شود و برای دریافت بورسیه باید مدرک زبان انگلیسی را داشته باشید .

    161. هاله گفت:

      با سلام
      من ۳۸ ساله هستم کارشناسی ارشد معماری از پردیس دانشگاه تهران و معدل ۱۶/۸ و با معدل کارشناسی ۱۸/۰۷ از دانشگاه آزاد دزفول با سابقه بیمه اقلا ۶ سال، و رزومه کاری خوب به مدت ۱۴ سال، چند سوال دارم :
      هزینه تحصیل در مقطع دکتری؟
      محدودیت سنی نداره؟
      خوبه که با ویزای یادگیری زبان نروژی به قضیه ورود کنم؟
      کار پیدا کردن برای رشته من و گرفتن ویزای کاری (چنانچه از طریق ویزای تحصیلی کار شدنی نباشه) خیلی سخت خواهد بود؟
      ——من مدرک فنی حرفه ای (با آشنایی کامل و سابقه کار اقلا ۳ ساله در هر دوره) در زمینه
      معرق
      خیاطی (نازک و کلفت دوزی)
      لطفا راهنماییم کنید.
      سپاسگزار

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.تحصیل در کشور نروژ در مقطع دکترا به صورت بورسیه می باشد.شانستان برای ورود به نروژ از طریق یادگیری زبان کم می باشد.و پس از تحصیل در کشور نروژ می توانید ۴ سال در آن کشور کار کنید و اقامت دائم بگیرید.

    162. نوید گفت:

      با سلام
      من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مواد-متالورژی دانشگاه صنعتی شریف هستم. با توجه با اینکه معدلم ۱۶/۲۳ هس و یه مقاله ISI دارم شانس گرفتن فول فاند در مقطع دکترا چقدره برام؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور نروژ در مقطع دکترا به صورت بورسیه شرایط عمومی را دارید اما پروندتان باید بررسی شود زیرا زمینه کاری شما حائز اهمیت می باشد.و باید برایتان سوپر وایزر پیدا کنیم.

    163. سهیل گفت:

      سلام من دانشجوی سال ۳ هنرستان کامپیوتر هستم میخواستم بدون برای ادامه تحصیل تو نروژ باید معدل دیپلم م چند باشه؟ یا اینکه میتونم برای کاردانی یا کارشناسی رو تو نروژ بخونم؟؟ یا کلا چه شرایطی داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور نروژ در مقطع لیسانس نیازمند داشتن مدرک زبان نروژی و مدرک پیش دانشگاهی می باشید.

    164. آذین گفت:

      سلام
      دانشجوی معماری از دانشگاه دولتی هنر اصفهان هستم که شهریور فارغ التحصیل میشم (با معدل ۱۷.۳)میخواستم بدونم آیا برای دوره ی کارشناسی ارشد شانسی برای گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های نرزژ برای من وجود داره یا خیر؟من مدرک زبان ایتالیایی هم از سفارت ایران دارم (نمیدونم این موضوع کمکی میکنه یا نه)

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور نروژ در مقطع فوق لیسانس نیازمن مدرک زبان نروژی یا آیلتس ۶ می باشید.و سالانه یک بار پذیرش دارد .

    165. مجتبی گفت:

      سلام
      لیسانس نرم افزارمن از دانشگاه آزاد با معدل ۱۶.۹۵ می باشد.آیلتس ۵ دارم و برای امتحان مجدد مطالعه می کنم که نمره بالاتری بگیرم . آیا اگر نمره مدرک زبانم ۶.۵ بشود ، چند درصد احتمال قبولی در دانشگاه اسلو یا ntnu را دارم.
      پرونده هایی که قبول می کنید چند درصد روی پذیرش آنها مطمئن می باشید.
      سپاس فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور نروژ در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند مدرک زبان نروژی یا آیلتس ۶ می باشید که با داشتن این شرایط شانس خوبی برای این پروسه دارید.

    166. نرگس گفت:

      سلام.من لیسانس مهندسی شیمی گرایش صنایع غذایی از دانشگاه آزاد دارم با معدل ۱۳/۵.و ۴سال سابقه کار در کارخانجات مواد غذایی(البته شرکت خصوصی).میتونم برای ادامه تحصیل اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور نروژ در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند مدرک زبان نروژی یا آیلتس ۶ می باشید که با داشتن این شرایط شانس خوبی برای این پروسه دارید.

    167. سعید گفت:

      با سلام
      بنده( آقا ، مجرد ، ۲۸ ساله) فارق تحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه شمال آمل هستم. حدود ۵ سال سابقه در زمینه هوشمند سازی ساختمان ، سیستم های امنیتی ، اتوماسیون و مدیریت اجرایی رو دارم ،مدرک زبان ندارم ولی زبانم خوبه . قصد گرفتن اقامت کاری در کانادا ، نروژ یا استرالیا رو دارم که اگه نشد هم حاضرم اول اقامت تحصیلی بگیرم بعد کاری. ممنون میشم راهنمایی کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور نروژ در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند مدرک زبان نروژی یا آیلتس ۶ می باشید.و بعد از اتمام تحصیل و ۴ سال کار کردن در کشور نروژ می توانید اقامت دائم آن کشور را کسب نمایید.

    168. مهسا گفت:

      با سلام
      من فارغ التحصیل رشته علوم اقتصاد هستم. برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری, بعد از اتمام دوره کارشناسی ارشد هم میتوان اقدام کرد یا باید در حین تحصیل اقدام نمود؟؟ تحصیل در مقطع دکتری چقدرهزینه دارد
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. اخذ پذیرش تحصیلی در کشور نروژ در مقطع دکترا به صورت بورسیه می باشد.و پس از اتمام مقطع کارشناسی ارشد می توانید برای این پروسه اقدام نمایید.

    169. رها گفت:

      سلام. دانشجوی ترم ۷ پرستاری در دانشگاه آزاد نجف آباد هستم. آیا امکان تغییر رشته از پرستاری به دندانپزشکی در دانشگاه های نروژ یا دانشگاه های رایگان کشورهای دیگه وجود داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.پزشکی و رشته های پزشکی در کشور نروژ به زبان نروژی می باشد و شما در صورتی قادر خواهید بود در آن کشور ادامه تحصیل دهید که مدرک B2 زبان نروژی را کسب کنید .در صورتی که مدرک نام برده اخذ شود شانس شما برای تحصیل پزشکی در کشور نروژ بالا می رود.

    170. دانیال گفت:

      سلام
      من ۱۸ ساله هستم میخواهم بدونم چطور می توانم در رشته پزشکی در نروژ تحصیل کنم درضمن زبان نروژی را باید در ایران یاد بگیرم یا میتوانم در کشور نروژ آموزش ببینم
      لطفا راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما باید در کشور ایران زبان نروژی بخوانید.امکان تحصیل زبان نروژی در کشور نروژ وجود ندارد.

    171. aras گفت:

      با عرض سلاام فقط باید آیلتس داشت یا تافل هم میشه؟

    172. mojtaba گفت:

      سلام عرض ادب و احترام
      بنده کارشناسی ارشد حقوق عمومی از دانشگاه علوم و تحقیقاتم . مقاله isi دارم و یک گواهی شرکت در کنفرانس از اتحادیه اروپا و یک مقاله ملی .متاسفانه مدرک زبان ندارم اما دارم کلاسهای آمادکی آزمون آیلتس شرکت میکنم.معدلم هم ۱۷ هست.
      میخواستن ببینم شرایطم برای گرفتن بورسیه چجوریه.
      امیدی هست یا نه؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        با توجه به شرایط شما در صورت داشتن مدرک زبان آیلتس ۶.۵ می توانید برای بورسیه در کشور نروژ اقدام نمائید . پس از بررسی ها ی صورت گرفته درصد قبولی شما گفته می شود .

    173. محمدرضا گفت:

      با سلام
      بنده دارای مدرک لیسانس آبیاری با معدل ۱۵ و مدرک فوق لیسانس آبیاری – گرایش سازه های آبی با معدل ۱۶.۵ می باشم (هر دو مقطع دردانشگاها سراسری تحصیل کردم). مدرک زبان آیلتس با نمره ۶.۵ دارم و داری ۲ مقاله ISI می باشم. سوالم از شما اینه با شرایطی که دارم امکان ادامه تحصیل در کشور نروژ برای من مهیا هست؟
      لطفاً بفرمایید اگر در دانشگاه ها این کشور برای مقطع دکتری پذیرش بگیرم آیا کمک هزینه ای دریافت می کنم واین کمک هزینه جواب گوی مخارج من در این کشور خواهد بود؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در مقطع دکتری در کشور نروژ به صورت بورسیه است.
        شما شرایط حداقلی دریافت بورسیه را دارا میباشید

    174. رضا گفت:

      با سلام.
      من ۳۴ سال دارم . فوق دیپلم متآهل .همسرم فوق لیسانس .امکان ادامه تحصیل در نروزدارم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شریط شما امکان ادامه تحصیل در کشور نروژ را دارا نمی باشید ولی با توجه به شرایط همسرتون می توانید برای این کشور اقدام کنید.
        برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    175. آرزو گفت:

      سلام.
      من لیسانس روانشناسی صنعتی و سازمانی و فوق لیسانس رشته مدیریت ورزشی رو هم از دانشگاه آزاد دارم.برای مقطع دکتری آیا میتونم در رشته مدیریت ورزشی ادامه تحصیل بدم?با توجه به اینکه لیسانس روانشناسی دارم?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا در رشته مدیریت ورزشی را دارا می باشید.در کشور نروژ مقطع دکترا شغل محصوب می شود و باید شرایط ویژه ای برای ورود به دانشگاه های این کشور دارا باشید. این شرایط شامل معدل بالای ۱۷،مقالات ISI، توصیه نامه استاد و مدرک زبان انگلیسی نمره ی ۶.۵ در آزمون IELTS

    176. میترا گفت:

      سلام وقت بخیر. من قصد تحصیل در نروژ رو در مقطع لیسانس دارم. خودم ۱سال است مدرک صنایع غذایی دارم ولی معدل ۱۲.مدرک زبان انگلیسی ام دارم. میتونم یه رشته دیگرو اونجا بخونم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در مقطع لیسانس در کشور نروژ به زبان نروژی می باشد و شما امکان ادامه تحصیل در این کشور را دارا نمی باشید

    177. مژده گفت:

      سلام. من لیسانس کشاورزی دارم. اما معدل بالایی ندارم چون علاقه مند به رشته ام نبودم. قصد گرفتن لیسانس در یک رشته دیگر دارم. آیا میتونم در نروژ تحصیل کنم؟ و اینکه هزینه تقریبی یک زندگی معمولی چقدر میشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در مقطع کارشناسی در کشور نروژ به زبان نروژی ارائه می شود و با توجه به مورد تائید نبودن مدرک زبان نروژی در ایران ، امکان ادامه تحصیل در این مقطع برای شما میسر نمی باشد .
        تحصیلات در کشور نروژ رایگان می باشد و هزینه زندگی بصورت سالانه حدود ۱۰۰۰۰ هزار یورو می باشد

    178. زهرا گفت:

      با سلام .
      فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته محیط زیست از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۶و دانشجوی ممتاز کارشناسی دانشگاه پیام نور هستم دو مقاله isiو علمی ترویجی دارم ۲۵ ساله هستم متاهل .اگر مدرک ایلتس بگیرم امکان بورسیه در مقطع دکتری در نروژ یا در کدام کشور دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به شرایط شما در صورت داشتن مدرک زبان نمره ی ۶.۵ در آزمون IELTS ، شانس بالایی برای اخذ بورسیه در کشور نروژ را دارا می باشید. در کشور نروژ دکترا بعنوان شغل محسوب می شود و به دانشجویان بصورت ماهانه حقوقی داده می شود

    179. رسول الهامی گفت:

      بنده فوق لیسانس شیمی فیزک را در سال ۹۰ با معدل ۱۵/۶۹تمام کرده ام و ۶ مقاله آی اس آی دارم تا دو ماه دیکه می توانم مدرک آیلتس ۶/۵ را بگیرم. ایا متوانم از کشور نروز یا کشور دیکه بورسیه بگیرم؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط مناسب شما شانس بالایی برای اخذ بورسیه دارا می باشید ، روند انجام این پروسه ۵ ماه می باشد که پس از عقد قرارداد این روند شروع می شود.
        برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    180. زهرا گفت:

      با سلام .
      فارغالتحصیل کارشناسی ارشد رشته محیط زیست از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۶و دانشجوی ممتاز کارشناسی دانشگاه پیام نور هستم دو مقاله isiو علمی ترویجی دارم ۲۵ ساله هستم اگر مدرک ایلتس بگیرم امکان بورسیه در مقطع دکتری در نروزژ یا در کدام کشور دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما برای تحصیل در مقطع دکتری نیازمند داشتن مدرک آیلتس ۶/۵ به بالا هستید و برای دریافت بورسیه مستلزم داشتن رزومه ی مناسب هستید که میتوانید از صفحه ی مربوط به بورسیه در سایت اطلاعات کافی را بدست آورید

    181. کیان گفت:

      با سلام
      من فارغ التحصیل رشته ویروس شناسی از داشنگاه دولتی هستم و میخوام برای دکترا مهاجرت کنم..میخوام بدونم که برای رشته ویروس شناسی کدوم کشور ها خوب هستن و اینکه کدوم کشور ها به صورت رایگان میباشن و البته کدوم کشور واحد ها رو به زبان انگلیسی ارائه میده در مقطع دکترا..من آیلتس ۶.۵ دارم
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        دکترا در کشور نروژ شغل محصوب می شود و باید شرایط ویژه ای برای ورود به این کشور باید معدل بالای ۱۷،مقالات ISI ، توصیه نامه استاد و مدرک زبان IELTS نمره ی ۶.۵ را داشته باشید

    182. sarah گفت:

      سلام من فارق التحصیل رشته مهندسی مکانیک گرایش جامدات هستم با معدل ۱۵.۹۷. میخواستم بدونم با این شرایط کشوری هست که بهم بورسیه تحصیلی بده؟ اگر در کنکور ارشد یا امتحانی مثل GRE رتبه خوبی داشته باشم میتونم از طریق اون بورسیه بگیرم؟ حداقل سرمایه ام برای رفتن چقدر باید باشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.پذیرش دانشگاه نروژ در مقطع دکترا به صورت بورسیه می باشد.که نیازمند مدرک زبان نروژی یا آیلتس ۶.۵ می باشید.معدلتان باید بالای ۱۷ باشد و مقالات ISI و توصیه نامه های استاد داشته باشید.

    183. سروش گفت:

      سلام میخواستم بدونم زبان نروژی را میشه در نروژ گذراند یا باید ایران این کار را بکنم و برای رشته پزشکی ازمون ورودی میگیرند؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.پزشکی در کشور نروژ به زبان نروژی می باشد و مدرک زبان نروژی را باید در کشور نروژ بگیرید.

    184. some گفت:

      با سلام
      فارغ التحصیل کارشناسی ارشد گیاهپزشکی ، گرایش بیماری شناسی با معدل ۱۸ میباشم، هر دو مقطع را در دانشگاه دولتی سپری کرده ام. دارای ۲ مقاله داخلی و ۱ مقاله علمی پژوهشی هستم. به نظر شما میتوانم بورسیه دکترا کسب کنم البته بعد از گرفتن مدرک زبان

    185. علی گفت:

      با سلام وعرض خسته نباشید.
      من فارق التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت هستم. در حال ثبت یک مقاله isi هستم و در شرکت LG electronics سابقه ۴ سال به عنوان کارشناس فروش و بازاریابی دارم.در ضمن ۲۷ سال سن دارم با معدل ۱۷ میخواستم ببینم میتونم توی کشور نروژ واسه دکترا بورسیه بشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور نروژ علاوه بر مدارکی که فرمودید نیازمند مدرک زبان نروژی یا آیلتس ۶.۵ و توصیه نامه های استاد می باشید.

    186. کیوان جوان گفت:

      با سلام
      بنده لیسانس حقوق قضایی با معدل ۱۳/۳۰ و فوق لیسانس حقوق قضایی با معدل ۱۷/۲ از دانشگاه آزاد دارم که سال ۹۲ فارق التحصیل شدم.
      ۲۸ ساله-مجرد
      در حال تلاش برای آیلتس ۶.۵
      با شرایط فعلی شانسی برای بورسیه تحصیلی هست؟ به فرض دریافت آیلتس ۶.۵

      اگر نه با یه برنامه ریزی ۱ یا ۲ ساله چه مواردی را میباست فراهم کنم تا شانس دریافت بورسیه دکتری بالا رود
      نکته: آشنایی در کشور نروژ در دانشگاه وجود دارد که تقریبا” دارای اختیارات باالایی است
      نکته۲=هدف اصلی مهاجرت است

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه نیازمند مقاله ISI می باشید که در صورت داشتن این مقاله شانس بالایی برای این کار دارید.

    187. پریا گفت:

      سلام من فارغ التحصیل کارشناسی رشته معماری و فارغ اتحصیل ارشد معماری دانشگاه بین المللی امام خمینی هستم..دو مقاله isi , و علمی پژوهشی دارم ..و تازه اقدام به گرفتن مدرک زبان کردم…من می خوام در نروژ دوباره در مقطع ارشد یکی از گرایش های رشته معماری یا رشته ای مرتبط با معماری بورسیه تحصیلی بگیرم…البته بعد از این که مدرک زبانم رو گرفتم …به نظرتون امکان بورسیه شدن هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیلات در کشور نروژ به صورت رایگان می باشد و می توانید در این کشور بدون پرداخت هزینه تحصیل کنید. تا آذر ماه فرصت دارید که مدارک زبان و مدارک تحصیلی خود را به ما ارائه بدهید که برای مهر سال آینده پذیرش و ویزا شما اقدام کنیم.

    188. شبنم گفت:

      من فوق لیسانس طراحی شهری با معدل ۱۶٫۸۵ رو دارم ۴ سال سابق تدریس در دانشگاه و ۸ سال سابقه کار مرتبط هم دارم یه مقاله ISI ,یه پروپوزال خوب برای دکترا هم دارم در حال حاضر آیلتس ۶ دارم اما تا ۶٫۵ هم می تونم برسونمش
      می خواستم بدونم شانس پذیرش دکترا برای من هست و یا می تونم برای گرین کارت دانمارک اقدام کنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.پذیرش تحصیلی در کشور نروژ در مقطع دکترا به صورت بورسیه می باشد.و نیازمند آیلتس ۶.۵ یا مدرک زبان نروژی می باشید.و داشتن مقالات ISI و توصیه نامه های استاد شانستان را بالا می برد.

    189. amin zamani گفت:

      سلام
      من دانشجوی ترم ۶ کارشناسی در رشته زبان انگلیسی هستم. میخواستم ببینم ایا برای گرفتن ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای نروژ یا اتریش یا دانمارک برای ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد هست ؟ و هزینه زندگی در انجا به چه صورت است؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله امکان اخذ پذیرش برای شما وجود داره و هزینه های زندگی حدود سالی ۱۰۰۰۰یورو هست ولی شانس شما بستگی به پارامتر های زیادی داره

    190. Behzad Al گفت:

      با سلام
      من کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات معدل ۱۷ دانشگاه پیام نور شیوه آموزش محور (بدون پایان نامه) ، لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات معدل ۱۶.۲۴ ، دارای مدرک فنی حرفه ای VB.net و SQL ، فاقد مدرک آیلتس هستم. میخواستم بدونم شانسی برای پذیرش دکترا دارم یا نه؟ البته بعد از گرفتن یا همزمان با تلاش برای کسب مدرک زبان !!!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.پذیرش دکترا در کشور نروژ به صورت بورسیه می باشد که نیازمند مقالات ISI،توصیه نامه های استاد ،مدرک زبان آیلتس ۶.۵ یا زبان نروژی و معدل بالای ۱۷ می باشید.

    191. جورج گفت:

      سلام
      من تا تاریخ ۳ اسفند ۹۴ مدارک دانشگاهیم در گرو دانشگاه هستش میخوام بدونم از اون موقع مدارک رو تقدیم کنم میتونم برای ترم آگوست(مهر ماه)۲۰۱۶ اونجا باشم؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر در دانشگاه های نروژ مایل به تحصیل باشید باید مدارک شما تا پایان آبان ماه توسط دانشگاه تایید شود و برای مهرماه سال بعد از آن شروع به تحصیل کنید

    192. نیما گفت:

      با سلام
      من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک دانشگاه امیرکبیر هستم و چند مقاله ی معتبر کنفرانسی دارم. می خواستم برای رشته رباتیک دانشگاه اسلو اپلای کنم . با توجه به مخارج بالای زندگی امکان گرفتن فاند وجود دارد؟ آیا با ۲۰ ساعت کار در هفته می توان مخارج مسکن و خوراک و …. را پرداخت نمود؟
      ممنون میشم راهنمایی فرمایید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.پذیرش دکترا در کشور نروژ به صورت بورسیه می باشد که نیازمند مقالات ISI،توصیه نامه های استاد ،مدرک زبان آیلتس ۶.۵ یا زبان نروژی و معدل بالای ۱۷ می باشید.و با ۲۰ ساعت کار در هفته می توانید ۷۰ درصد از مخارج زندگیتان را ساپورت کنید.

    193. نازماه گفت:

      با سلام.
      سوال من در مورد رشته معماری در نروژ (اسلو) هست. با توجه به اینکه رشته های نفتی اونجا بازارکار دارن آیا برای رشته معماری هم میتوان امیدی داشت.؟؟؟
      , واینم اضاف کنم که منتظر ویزای همراه هستم نامزدم اقامت کشور نروژ را داره.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای کار در کشور نروژ نیازمند پیشنهاد شغلی می باشید که در ابتدا درخواست متقاضیان کشور نروژ و سپس کشورهای اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار می گیرد.اگر فردی مورد گزینش قرار نگرفت در خواست شما مورد بررسی قرار می گیرد.

    194. Milad گفت:

      سلام ممنون….مدرک زبان نروژی رو تو ایران جایی هست بشه گرفت؟ و تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی هست دیگه؟
      و همچنین شهریه دانشگاه چه قدر خواهد بود؟اخه شما فقط هزینه زندگی رو گفتین تو کامنت قبل و ایا مدرک پزشکی نروژ مورد تایید ایران هست؟
      ممنون.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در دوره های پزشکی کشور نروژ مستلزم داشتن مدرک زبان نروژی است و در ایران موسسه ای برای آموزش و دریافت مدرک زبان نروژی وجود ندارد

    195. Milad گفت:

      سلام ببخشید من سوم دبیرستان رشته تجربی ام میخواستم بدونم شرایط پذیرش برای دانشگاه پزشکی در کشور نروژ به چه صورته؟و هزینه ها به علاوه هزینه زندگی دانشجویی و خوابگاه و شهریه سالی چند میلیون تومان در میاد؟
      ممنون.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای گذراندن رشته پزشکی در کشور نروژ شما نیاز به اخذ مدرک زبان نروژی هستید و هزینه های زندگی حدودا بین سالی ۸ تا ۱۰ هزار یورو هست

    196. امیر گفت:

      با سلام و عرض خسته نباشید.
      دانشجوی ترم آخر مهندسی نفت گرایش حفاری دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هستم و مدرک تافل با نمره ی۶ رو دارم.
      میخواستم ببینم برای کدوم کشور میتونم راحت ویزا بگیرم و بورسیه بشم.
      ممنون از راهنماییتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام کشور های انگلستان و نروژ بهترین کشور های دنیا برای رشته نفت هستند البته کشور اتریش و دانشگاه لیوبن هم دانشگاه مناسبی هست

    197. محسن گفت:

      سلام دارای مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه اصفهان و فوق لیسانس حقوق از دانشگاه تهران هستم ودارای چند مقاله در کنفرانس ملی ..آیا امکان گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاههای نروژ یا کانادا ..هست یا خیر…؟ هزینه تحصل حدودا چقدر است؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.پذیرش دکترا در کشور نروژ به صورت بورسیه می باشد که نیازمند مقالات ISI،توصیه نامه های استاد ،مدرک زبان آیلتس ۶.۵ یا زبان نروژی و معدل بالای ۱۷ می باشید.هزینه تحصیل در دانشگاه نروژ رایگان می باشد.

    198. آرش گفت:

      سلام
      ۲۷ سال سن دارم و فارغ التحصیل رشته ی مهندسی صنایع گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها هستم.
      مدارک جانبی مرتبط با رشته ام رو هم دارم.
      سابقه کار مدیریت کنترل پروژه و مدیریت فروش رو هم دارم.
      سوالم اینه که از چه طریق میتونم اقامت نروژ رو بگیرم؟از طریق ویزای تحصیلی برای ارشد؟یا ویزای کار در صورت امکان!
      سپاسگذارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور نروژ نیازمند مدر زبان انگلیسی می باشید و در صورتی که این مدرک را کسب کنید می توانید برای مقطع فوق لیسانس اقدام نمائید . کشور نروژ سالی یک بار پذیرش دارد و تا آذر ماه باید مدارک را آماده ارائه کردن ، کنید

    199. mahsa گفت:

      سلام من رشتم طراحی فرآیند صنایع نفته اگه واسه مستر فنلاند و نروژ اپلای کنم برای گاز طبیعی یا نفت و ادمیشن بگیرم از هر دو کدوم رو توصیه میکنید برم؟ شنیدم نروژ به ایرانیا ویزا نمیده درسته؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کشور نروژ برای رشته های نفت و گاز شرایط بهتری را دارا می باشد . شانس ویزا در کشور نروژ بستگی به شرایط فراوانی دارد که برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    200. فرزانه گفت:

      سلام من دانشجوی شیمی تجزیه از دانشگاه دولتی هستم می خواستم بعد از اتمام دوره ی ارشد برای دکترا از دانشگاه های نروژ پذیرش بگیرم ولی نمی دونم آیا رشته ی من در نروژ بازار کار خوبی دارد یا نه اگه من راهنمایی کنید ممنون می شم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ورود به مقطع دکترا در کشور نروژ باید شرایط ویژه ای داشته باشید که این شرایط شامل معدل بالای ۱۷،مقالات ISI،توصیه نامه استاد و مدرک زبان انگلیسی IELTS نمره ی ۶.۵ می باشد.

    201. پوریا گفت:

      سلام،من ترم اخر مهندسی برق گرایش مخابرات هستم،معدلم ۷۵\۱۶ هست وتا تابستان ۹۴فارغ التحصیل از دانشگاه غیر انتفاعی سجاد میشم.ایلتس ندارم.سابقه حل تمرین های تقریباً زیادی در دانشگاه دارم.میخواستم ببینم میتونم از دانشگاه نروژ برای فوق لیسانس پذیرش بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بله امکان اخذ پذیرش در مقطع ارشد برای شما موجودالبته داشتت مدرک زبان برای شما الزامیه،ولی برای سال ٩۵ امکان اقدام برای شما وجود داره

    202. Siavash گفت:

      با سلام
      آیا من میتوانم در رشته مترجمی زبان انگلیسی یا آموزش زبان انگلیسی در نروژ در مقطع ارشد اقدام کنم.
      آیا رشته های مذکور در این کشور وجود دارند؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور نروژ نیازمند مدرک زبان می باشید.رشته مترجمی زبان در این کشور ارائه می شود

    203. سعید گفت:

      سلام
      من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد محیط زیست هستم در هر دو مقطع دانشگاه دولتی بودم ۲ مقاله isi و ۶ مقاله علمی پژوهشی و ۳ کنفرانسی دارم رتبه ۶ دکتری بودم میخوام برای بورسیه اقدام کنم نمره زبانم خرداد ۹۴ اماده میشه شانسم برای بورسیه دکتری چقدره؟ ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورت اخذ مدرک زبان می توانید برای بورسیه کشور های مختلف اقدام نمائید.برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    204. محسن گفت:

      من لیسانس و فوق رو از دانشگاه دولتی گذروندم اما نمی خوام لیسانس رو ارایه بدم چون معدلش پایینه و هم غیر مرطبته. واسه همین دوباره بعد از فوق نشستم لیسانس گرفتم. حالا با توجه به اینکه تاریخ دریافت لیسانسم بعد از فوقه آیا مشکلی پیش میاد?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مشکلی از این بابت نمی خورید و می توانید برای کشور نروژ اقدام نمائید.

    205. مهدی گفت:

      سلام من لیسانس عمران از دانشکده فنی انقلاب اسلامی دارم.ایلتسم نمره ۶.۵ تو کدوم کشور میتونم تحصیل رایگان بکنم؟؟؟ایا نروژ خوبه.البته بگم وصع مالیمون اصلان خوب نیست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما امکان ادامه تحصیل در تمامی کشور هایی که تحصیلات خود را بصورت رایگان ارائه می دهند دارا می باشید.هزینه یک سال زندگی و تحصیل در این کشورها حدود ۱۰ هزار یورو می باشد

    206. نجفي گفت:

      سلام
      فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه تربیت مدرس با معدل ۱۷.۵ هستم . چند درصد شانس گرفتن فاند از دانشگاه های نروژ دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه در کشور نروژ باید دارای شرایط خاصی از نظیر مدرک زبان خوب،معدل بالای ۱۷ ومقاله ISI باشید تا بتوانید برای بورسیه اقدام نمائید

    207. مهدی گفت:

      سلام
      بنده لیسانس جغرافیای طبیعی با گرایش آب وهواشناسی از دانشگاه پیام نور با معدل ۱۲ می باشم. و کارشناسی ارشد رشته حقوق تجارت بین الملل با معدل ۱۷ از دانشگاه علامه دارم . نمره زبان آیلتس من ۷ است و یک مقاله isi هم دارم با توجه با این معدل کم لیسانس که ۱۲ است آیا می توانم برای دکتری از دانشگاه نروژ فاند دریافت کنم ؟ کدام رشته در نروژ بیشتر خریدار دارد آب وهوا شناسی یا حقوق تجارت بین الملل ؟ لطفا راهنمایی کنید . با تشکر از زحمات بزرگ و خوب شما دوست عزیز .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر شما برای کشور نروژ قصد اقدام فاند گرفتن را دارید باید حتما رشته فوق لیسانس خود را ادامه دهید.شرایط اولیه فاند گرفتن را دارا می باشید . برای شروع کار مدارک لازمه را برای ما آورده و پس از ۳ ماه به شما گفته می شود که شانس گرفتن فاند را دارا می باشید یا خیر

    208. م.ف گفت:

      باسلام، شانس پذیرش از طریق بورسیه در مقطع دکترا در نروژ برای من چقدر است که نمره آیلتس ۶.۵ دارم و فارق التحصیل رشته شیمی-فیزیک دانشگاه گیلان (سراسری) هستم، سابقه یک سال تدریس در دانشگاه علمی کاربردی و ۲سال تدریس زبان دارم،
      باتوجه به اینکه مدارک دانشگاهی ام تا اردیبهشت آمادا میشه، آیا برای اکتبر میتونم اپلای کنم؟
      خیلی ممنونم از سایت خوب شما

      • ariana گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه در کشور نروژ شما نیازمند مقاله ISI هم می باشید.با توجه به شرایط خوب شما شانس بالایی برای این امر دارید.برای انجام این امر مدارک را برای ما آورده و پس از ۳ ماه به شما گفته می شود که امکان این پروسه مهاجرتی می باشد یا خیر

    209. حمیدرضا گفت:

      با سلام فوق لیسانس معماری از علوم و تحقیقات تبریز هستم ۳ سال سابقع تدریس دردانشگاه های ازاد و علمی کاربردی رو دارم تا حالا انیمیشن ساز حرفه ای هستم و مقاله چاپ شده در کنفرانس بین المللی دارم میتونم در کشور نروژ یا کانادا در مقطع دکترا ادامه تحصیل بدم
      با تشکر از وقتی که در اختیار میگدارید

      • ariana گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط مناسب شما شانس بالایی برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا در کشور کانادا را دارید که فقط نیازمند مدرک زبان می باشید.برای ادامه تحصیل در کشور نروژ باید شرایط بورسیه را داشته باشبد زیرا در کشور های اسکاندیناوی مقطع دکترا بصورت فاند می باشد.

    210. علی گفت:

      تحصیل در مقطع فوق لیسانس و با زبان انگلیسی در کدوم یک از کشور ها رایگان هستش؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اتریش،آلمان،نروژ،فنلاند کشورهایی هستند که در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی دروس را ارائه می دهند.

    211. امیر گفت:

      سلام خسته نباشین
      من لیسانس مدیریت جهانگردی از دانشگاه علمی کاربردی دارم و قصد مهاجرت به نروژ دارم مدارکم همه حاضره فقط مدرک زبان ندارم در ضمن عمه من نروژه و همه جوره منو ساپورت میکنه میخواستم بدونم کدام نوع مهاجرت واسم راحتتره . اگه چیزی میدونین راهنمایی کنین و ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مهاجرت به یک کشور و پس از آن اقامت گرفتن از سه طریق می توان اقدام کرد.از طریق ویزای سرمایه گذاری ، ویزای کار و یا ویزای تحصیلی که باید بررسی شود کدام طریق برای شما محتمل تر می باشد.شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید.

    212. حمیدرضا گفت:

      باسلام.من برای تحصیل در مقطع کارشناسی میخواهم ویزای تحصیلی نروژ را بگیرم.میدانم هم که باید زبان نروژی را مسلط باشم.توانایی مالی مناسبی دارم اما تجربه کافی در این زمینه ندارم لطفا مرا راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دوره کارشناسی مدرک زبان نروژی نیاز دارید.می توانید برای کشور دیگر که تحصیلات در آنها رایگان می باشد اقدام کنید.برای اطلاعات بیشتر با تلفن های موسسه در تماس باشید.

    213. لیلا حیدری گفت:

      با سلام
      اینجانب لیلا حیدری کارشناس ارشد شیمی – تجزیه از دانشگاه سراسری علوم پایه گیلان ،استخدام رسمی آموزش و پرورش با ۱۸ سال سابقه کاری و هفت سال تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مذکور متقاضی ادامه تحصیل در مقطع دکتری می باشم.لذا استدعا دارم راهنمایی های لازم را مبذول فرمایید.با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور نروژ نیازمند داشتن مدرک زبان می باشید.
        با توجه به شرایط خوب شما امکان ادامه تحصیل در بسیاری از کشور ها را دارا می باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه در ارتباط باشید

    214. لیلا گفت:

      با عرض سلام وخسته نباشید، خدمتتون یه سوال داشتم اینکه واسه ادامه تحصیل در مقطع دکتری در نروژ باید مدرک آیلتس داشته باشیم یا تافل؟؟؟

    215. sorena nazari گفت:

      سلام اگه تا ۶ ماه دیگه آیلسمو بانمره ۶ونیم بگیرم از کی برای ادامه ی تحصیل در نروژباید اقدام کنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        می تونید برای مهر ماه سال آینده اقدام کنید.مدارکتون باید تا بهمن ماه اماده باشد

    216. yaser گفت:

      با سلام . برای رشته مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید وضعیت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و کار همزمان چگونه است؟ اگر فرد مهارت هایی مثل جوشکاری تراشکاری ، CNC و… در حد تقریبا حرفه ای داشته باشد آیا می تواند به راحتی کار پاره وقت پیدا کند؟

    217. حمید مبین گفت:

      سلام. من بازنشسته اموزش و پرورش هستم. مدرس زبان انگلیسی و ۵۹ساله هستم. در امور فنی مانند برق ساختمان لوله کشی ساختمان جوشکاری و امور بنایی دارای تجربه می باشم.ایا امکان یافتن کار برای من وجود دارد؟ هزینه زندگی (متوسط) در ماه چقدر است . با تشکر فراوان. حمید

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        برای پیدا کردن شغل باید به دنبال job offer باشید که بدین صورت است که اگر در اتحادیه اروپا پیشنهادی برای شغل مورد نظر نشد ، شما می توانید اقدام کنید.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه یا صفحه فیس بوک ما در ارتباط باشید.

    218. اخبار روز ایران گفت:

      با سلام
      برای ارشد کدام رشته ها وجود داره

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        بیشتر رشته ها با زبان انگلیسی ارائه می شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل در نروژ تحصیل در نروژ تحصیل در نروژ تحصیل در نروژ تحصیل در نروژ

    شبکه های اجتماعی

    arrow up