تحصیل در گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای منطقه قفقاز است که بین دریای مازندران و دریای سیاه واقع شده است. پایتخت این کشور شهر تفیلس می باشد که با وجود داشتن تمدنی کهن، در راستای پیشرفت، توسعه و مدرن شدن گام های اساسی برداشته است.

تأیید اتحادیه اروپا بر مرحله دوم فرایند پیوستن این کشور به اتحادیه مؤید این مسأله است که گرجستان در راه گام بر می دارد و به زودی به یکی از کشورهای توسعه یافته اروپایی تبدیل خواهد شد.

شرایط رو به پیشرفت گرجستان، پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا در سال های آتی، شرایط خوب اعطای اقامت به شهروندان دیگر کشورها و وجود امکانات آموزشی در سطح بین المللی، تحصیل در گرجستان را برای بسیاری از افراد به انتخابی جذاب تبدیل کرده است. تأسیس شعبه های دانشگاه های برتر انگلستان و امریکا در تفلیس، سطح کلی دانشگاه های این کشور را بالاتر برده است.

به طور کلی تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی کشور گرجستان به زبان های گرجی، روسی و انگلیسی امکان پذیر است. هزینه تحصیل در دانشگاه های گرجی حدود ۲ تا ۳ هزار دلار و دانشگاه های انگلیسی و امریکایی حدود ۷ تا ۸ هزار دلار در هر سال است. از این رو گرجستان جزو کشورهایی است که هزینه تحصیل در آنها بسیار کم می باشد.

دوره آموزش و پرورش در کشور گرجستان از سن ۶ سالگی آغاز می شود. همه افراد گرجی موظف هستند تا ۹ سال تحصیلی را در این کشور به پایان برسانند. بعد از طی این ۹ سال افراد می توانند انتخاب کنند که وارد دبیرستان یا مدارس فنی بشوند و دیپلم متوسطه را دریافت نمایند.

تحصیل در بسیاری از دانشگاه های گرجستان برای افرادی که پاسپورت این کشور را دارند رایگان است. اما افرادی که از کشورهای دیگر برای تحصیل وارد گرجستان می شوند باید هزینه تحصیل در گرجستان خود را بپردازند.

در لیست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در حال حاضر ۵ دانشگاه کشور گرجستان حضور دارند که مدرک آنها مورد تأیید ایران است. بنابراین مدارک تحصیلی دریافتی از این دانشگاه ها مورد تأیید دستگاه ها و ادارات مختلف داخل ایران می باشد.

گرجستان,گرجستان,گرجستان

تحصیل در مقطع کارشناسی در گرجستان

اکثر دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی در گرجستان به زبان های گرجی و روسی هستند. اما در بعضی رشته ها خصوصا رشته هایی که مربوط به تاریخ و ادبیات و فرهنگ دیگر کشورهای دنیا است، دوره های انگلیسی زبان نیز وجود دارد. عموم دوره های تحصیلی کارشناسی در گرجستان ۴ ساله هستند.

با وجود اینکه گرفتن پذیرش از بسیاری از دانشگاه های گرجستان نیازی به مدرک زبان ندارد اما فرد برای شروع به تحصیل باید مدرکی دال بر تسلط به زبان مورد نظر خود برای تحصیل ارائه نماید. گذراندن دوره های زبان در خود گرجستان نیز امکان پذیر است. معمولا کورس های زبان ۹ ماهه هستند و هزینه آنها از ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار متغیر است.

افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می بایستی مدرک IELTS 6 را به دانشگاه ارائه دهند. علاقه مندانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند اما مدرک ندارند نگران نباشند زیرا موسسه زبان آریانا پارس با داشتن دوره های فشرده زبان انگلیسی در مدت زمان محدود شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در گرجستان

دوره های فوق لیسانس در گرجستان بین یک سال و نیم تا دو سال طول می کشند. با اینکه مانند مقطع کارشناسی، زبان رسمی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز گرجی و روسی است، اما دوره های بسیار متنوعی به زبان انگلیسی وجود دارد. دانشگاه ها معمولا پیش از ورود افراد به دوره تحصیلی از آنها آزمون زبان به عمل می آورند. البته کسانی که مدرک آیلتس حداقل ۵٫۵ داشته باشند در اکثر دانشگاه ها از آزمون زبان معاف هستند.

تحصیل در مقطع دکترا در کشور گرجستان

طول دوره های تحصیلی دکترا در گرجستان بین ۳ تا ۵ سال است. متقاضیان این دوره نیز در صورتی که مدرک آیتلس حداقل ۶ را به دانشگاه ارائه دهند، می توانند در آزمون زبان خود دانشگاه شرکت نکنند. هزینه های تحصیل در مقطع دکترا اندکی بالاتر از دوره های قبلی است و حدود ۴ تا ۵ هزار دلار را باید برای یک سال تحصیل در نظر گرفت.

هزینه های زندگی در گرجستان

با اینکه هزینه های زندگی در کشورهای مختلف جهان به سبک زندگی فرد بستگی دارد اما می توان برای زندگی دانشجویی یک حالت کلی را در نظر گرفت و هزینه ها را بر آن اساس محاسبه نمود. بر این اساس هزینه یک ماه زندگی در کشور گرجستان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار است.

اخذ نمایندگی از بسیاری ار دانشگاه ها و مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار این موسسه بوده و سرلوحه عملکرد آتی آن نیز خواهد بود.

گرجستان,گرجستان,گرجستان

مدارک لازم برای تحصیل در گرجستان

اخذ ویزای تحصیلی گرجستان برای مهاجرت و تحصیل در این کشور الزامی است در ادامه ی این مطلب قصد داریم تا شما را با مدارک ضروری برای اخذ مجوز ویزای تحصیلی آشنا کنیم:

  1. شخص متقاضی باید مدرک پاسپورت خود را که دارای اعتبار قانونی است برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهد.
  2. ارائه ی دو قطعه عکس مناسب برای پاسپورت
  3. شخص متقاضی باید مدارک معتبری را برای اثبات سکونت قانونی خود در کشور گرجستان ارائه دهد.
  4. شخص باید با ارائه ی مدرک تاییدیه ی تحصیلی و یا گواهی پذیرش دانشگاه مورد نظر اقدام به اخذ ویزای تحصیلی گرجستان نماید.
  5. متقاضی باید مدرک معتبری را مبنی بر اثبات تمکن مالی خود برای پرداخت مخارج زندگی و تحصیل در این کشور ارائه دهد.
  6. ارائه ی مدرک گذرنامه ی معتبر و بدون آسیب دیدگی
  7. ارائه ی مدرک کارت شناسنامه متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان ضروری می باشد.
  8. شخص متقاضی باید مدرک دیپلم خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  9. ارائه ی مدرک ریز نمرات سه سال پایانی تحصیل دانشجو همراه با ترجمه ی گرجی
  10. متقاضی باید گواهی تحصیل خود را از محل تحصیل دریافت کرده و به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  11. شما باید مدرک پیش دانشگاهی خود را به دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان ارائه دهید.
  12. ارائه ی گواهی معتبر سلامت پزشکی متقاضی الزامی می باشد.
  13. تمامی مدارک ارائه شده مربوط به سوابق کاری و تحصیلی باید به زبان گرجی ترجمه شود و مورد پذیرش دادگستری این کشور قرار بگیرد.

گرجستان,گرجستان,گرجستان

اقامت پس از تحصیل در گرجستان

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در گرجستان با استفاده از روش های زیر اقدام به اخذ اقامت دائم در این کشور نمایند و نوع ویزای خود را بر اساس هدف خود تغییر دهند.

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان فارغ التحصیل تا ۶ ماه فرصت دارند در شغل مورد نظر خود استخدام شوند اما بهتر است در صورتی که تمایل به اقامت دائم در گرجستان را دارند حین تحصیل خود برای کاریابی اقدام کنند و نامه ی استخدام را از طریق کارفرمای خود دریافت کرده و برای تغییر ویزای  و اقامت دائم در این کشور اقدام کنند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویانی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های مختلف کاری که سودآوری بالایی دارد تاییدیه دولت را مبنی بر اقامت دائم در کشور گرجستان دریافت کنند.

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

اگر متقاضی با فردی که تابعیت کشور گرجستان را دارد ازدواج کند در صورتی که از تمکن مالی و محل سکونت مناسب برخوردار باشد و بتواند مدارک معتبری را به دولت این کشور ارائه دهد مجوز اقامت دائم او در گرجستان صادر خواهد شد.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد

والدینی که فرزندشان در خاک این کشور متولد می شود می توانند با ارائه ی مدارک معتبر، اقامت دائم شان را از این کشور اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان می توانند پس از پایان تحصیل از طریق ارائه ی مدارک معتبر مبنی بر دلایل خود از عدم بازگشت به کشور مبدا و در صورت تایید اداره ی پلیس این کشور مجوز اقامت دائم برای آن ها صادر می شود..

شما عزیزان می توانید برای بررسی شرایط خود و دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به گرجستان با مشاوران و وکلای مجرب مؤسسه آریانا پارس تماس بگیرید.

گرجستان,گرجستان,گرجستان

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی گرجستان

ممکن است اداره ی پلیس این کشور درخواست ویزای تحصیلی دانشجویان را به دلایل مختلفی که در ادامه ی مطلب به آن ها می پردازیم ریجکت کند بنابراین لازم است متقاضیان برای جلوگیری از ریجکتی ویزای تحصیلی خود موارد زیر را مطالعه کنند.

این عوامل به شرح زیر است:

  1. اگر شخص ضمن دریافت ویزای کاری یا تحصیلی از کشور گرجستان در این کشور سکونت نداشته باشد و یا مشغول به کار و تحصیل در گرجستان نباشد اداره ی پلیس این کشور درخواست مجدد او را برای اخذ ویزا ریجکت می کند.
  2. اگر افرادی که ویزای خود را تحت عنوان کارمندی ، ثبت شرکتی ، خرید ملک و سرمایه گذاری دریافت کرده اند قوانین کشور گرجستان را مبنی بر شرایط اقامت خود در این کشور رعایت نکنند، اداره ی پلیس این کشور ویزای آن ها را ریجکت خواهد کرد.
  3. افرادی که مدارک آن ها نقص و یا اشکال دارد به احتمال زیاد در بررسی پرونده با مشکل رو به رو خواهند شد و اداره ی پلیس این کشور درخواست آن ها را مبنی بر اخذ ویزای تحصیل در گرجستان ریجکت می کند.
  4. عدم ارائه ی گواهی معتبر برای اثبات سلامت پزشکی
  5. عدم ارائه ی بیمه نامه ی معتبر
  6. داشتن سابقه ی خلافکاری و یا سوء پیشینه
  7. ثبت غیر حقیقی تاریخ تولد و ازدواج
  8. ارائه ی مدارک ناقص یا جعلی

در صورتی که به دلایل مختلف با درخواست ویزای تحصیلی شما موافقت نشود می توانید از طریق شکایت به مراجع قضایی درخواست تمدید بررسی مدارک خود را برای پذیرش ویزا نمایید.

گرجستان,گرجستان,گرجستان

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در گرجستان

  1. دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس از بهترین دانشگاه های گرجستان است و سالیانه دانشجویان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه به کشور گرجستان مراجعه می کنند.
  2. دانشگاه دولتی ایلیا بر اساس انتخاب دانشجویان جزو بهترین دانشگاه های گرجستان برای تحصیل است و به ارائه ی خدمات مختلف آموزشی با کیفیت بالا به دانشجویان برای تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می پردازد.
  3. دانشگاه فنی گرجستان
  4. دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس از بهترین دانشگاه های گرجستان برای تحصیل دانشجویان است و افراد متقاضی برای پذیرش در این دانشگاه باید نمره ی قبولی را با شرکت در آزمون های مختلف از این دانشگاه اخذ نمایند.
  5. دانشگاه دولتی شوتا روستاولی باتومی
  6. دانشگاه بین المللی دریای سیاه
  7. دانشگاه دولتی آکاکی تسرتلی کوتایسی
  8. دانشگاه قفقاز
  9. دانشگاه دولتی ایاکوب گوگباشویلی تلاوی

بهترین رشته های تحصیلی در گرجستان

  1. پزشکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در گرجستان است و از درآمد بسیار خوبی برخوردار می باشد.
  2. پرستاری از بهترین رشته ها برای تحصیل در گرجستان است و فارغ التحصیلان می توانند در کلینیک های درمانی مشغول به فعالیت شوند.
  3. داروسازی از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار می باشد.
  4. دامپزشکی
  5. دندانپزشکی
  6. گرایش های مختلف مهندسی از جمله مهندسی عمران، برق و الکترونیک، شیمی و…
  7. حقوق
  8. علوم سیاسی
  9. روانشناسی
  10. عکاسی

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up