سوئیس، با وجود وسعت کوچک، یکی از پرچمداران آموزش اروپا است و تحصیل پزشکی در سوئیس  نیز بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. حرفه پزشکی در کشور سوئیس بسیار محترم و معتبر است، از همین رو سالانه دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در سوئیس رشته پزشکی، شانس خود را برای ورود به دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در سوئیس امتحان می نمایند.

دانشجویان در کنار تحصیل پزشکی در سوئیس می توانند از شرایط ایده آل زندگی، فرصت های بیشمار کاری پس از تحصیل و طبیعت بیکران این کشور بهره مند شوند. دانشجویان در صورت ورود به دوره پزشکی از شانس بسیار بالایی برای پیدا کردن کار در این کشور برخوردار می باشند. با ما برای اطلاع از شرایط تحصیل در رشته پزشکی و بررسی هزینه های پیش روی دانشجویان در این مسیر، همراه باشید.

شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس

ورود به دانشکده پزشکی برای دانشجویان بین المللی کاملاً دشوار است، زیرا این حرفه در بین شهروندان سوئیس بسیار مورد تقاضا است، طبق آمار، بیشترین تعداد پزشک در جهان در هر واحد جمعیت در این کشور وجود دارد. این عوامل سبب می گردد که دانشجویان توانمند وارد دوره های پزشکی در سوئیس شوند.

دانشجویان با اتمام ۱۲ سال تحصیل قادر خواهند بود تا شانس خود را برای ورود به دوره های پزشکی در سوئیس امتحان نمایند. در سوئیس هیچ گونه دوره پیش نیازی برگزار نمی شود و دانشجویان با شرکت در آزمون هایی که توسط دانشگاه های این کشور برگزار می شود، مجوز ورود به این دوره را دریافت می نمایند.

سوئیس,سوئیس,سوئیس

دوره های پزشکی در سوئیس شامل دو مرحله لیسانس و فوق لیسانس می شود. این نکته بدین معناست که دانشجویان در صورت قبولی در آزمون های تعیین شده می توانند یک دوره سه سال کارشناسی و پس از اتمام دوره سه ساله کارشناسی، کارشناسی ارشد را سپری نمایند. لازم به ذکر است، پس از پایان این دوره باید در آزمون های هر ایالت برای شروع فعالیت پزشکی، شرکت نمایند.

دوره های پزشکی در سوئیس، متناسب با ایالت انتخابی به زبان های مختلفی از جمله آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی ارائه می شود. دانشجویان در صورت تسلط بر هر یک از زبان هان های عنوان شده، قادر خواهند بود برای دانشگاه مورد نظر اقدام نمایند. لازم به ذکر است ک ارائه مدرک زبان در سطح B2 در هر یک از زبان ها اجباری می باشد.

بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل پزشکی

کشور سوئیس به دلیل تأکید بر تحصیلات و در عین حال داشتن یک سیستم مراقبت بهداشتی با استاندارد بالا مشهور است. وقتی نوبت به آموزش می رسد، سوئیس توجه زیادی به علم می کند و دانشکده های پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند، هم چنین دانشگاه های با کیفیتی دراین کشور وجود دارد که در رده بندی برترین دنشگاه های جهان QS دارای رتبه است. سوئیسی ها به حرفه پزشکی احترام می گذارند و آنها برای ایجاد یک رابطه قوی بین بیمار و پزشک اهمیت زیادی قائل هستند. در ادامه به چهار تا از برترین مراکز ارائه دهنده پزشکی در سوئیس اشاره می شود. هم چنین اگر علاقه مند به کسب اطلاعات دقیق تر در مورد سایر دانشگاه های کشور سوئیس هستید می توانید به مقاله ای با عنوان دانشگاه های سوئیس در سایت مراجعه نمایید.

سوئیس,سوئیس,سوئیس

دانشکده پزشکی دانشگاه زوریخ

دانشگاه زوریخ بزرگترین مرکز آموزشی در کشور سوئیس است که بیش از ۲۵ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل می باشند. دانشگاه زوریخ به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان شناخته می شود که تاسیس آن به سال ۱۸۳۳ باز می گردد. یکی از برترین و محبوب ترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه، رشته پزشکی است. دوره های پزشکی در این دانشگاه ۶ سال به طول می انجامد و دوره های تحصیلی به زبان آلمانی ارائه می شود. دانشجویان در صورت اخذ مدرک زبان آلمانی قادر خواهند بود برای تحصیل پزشکی در دانشگاه زوریخ اقدام نمایند.

دانشکده پزشکی دانشگاه بازل

از دیگر دانشگاه های برتر سوئیس برای تحصیل پزشکی می توان به دانشگاه بازل اشاره کرد. این دانشگاه که به عنوان قدیمی ترین دانشگاه این کشور شناخته می شود، در سال ۱۴۶۰ تاسیس گردیده است. دوره های پزشکی در دانشگاه بازل به زبان آلمانی ارائه می شود. دوره های پزشکی در دانشگاه بازل به صورت تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. دانشجویان پس از اتمام دوره کارشناسی و کسب مهارت در زمینه های بالینی و تحقیقاتی قادر خواهند بود برای دوره کارشناسی ارشد پزشکی در این دانشگاه اقدام نمایند.

دانشکده پزشکی دانشگاه برن

بیشترین تعداد دانشجویان دوره پزشکی با حدود ۲۱۰۰ دانشجو، در دانشگاه برن مشغول به تحصیل می باشند. همچنین دانشگاه برن بزرگترین دانشکده پزشکی در سوئیس را در خود جای داده است. این دانشگاه همانند دانشگاه های عنوان شده، دوره های خود را به زبان آلمانی ارائه می دهد. دانشجویان با ۴ سال تحصیل و تمرکز بر مطالعه اعضای بدن، موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته پزشکی می شوند. در دوره های کارشناسی ارشد تمرکز اصلی بر تمرین بالینی می باشد و دو سال به طول می انجامد.

دانشکده پزشکی دانشگاه ژنو

در میان برترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره پزشکی در سوئیس، دانشگاه ژنو تنها دانشگاهی می باشد که دروس را به زبان فرانسوی ارائه می دهد. از همین رو دانشجویان در صورت دریافت مدرک زبان فرانسوی قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش از این دانشگاه امتحان نمایند.

سوئیس,سوئیس,سوئیس

دوره های کارشناسی در این دانشگاه سه سال به طول می انجامد و از دروس اصلی آن می توان به فیزیولوژی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، شیمی آلی و فیزیک اشاره کرد. دوره کارشناسی ارشد بیشتر در سیستم دانشگاه های بیمارستان ژنو می گذرد. دروس نظری و عملی در ماژول های یادگیری بالینی ادغام می شوند و دانش آموزان را در معرض مراقبت های لازم در زمینه های مراقبت های اولیه، طب داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان قرار می دهند.

هزینه تحصیل پزشکی در سوئیس

کشور سوئیس از جمله کشورهای اروپایی می باشد که هزینه های تحصیل در آن بسیار پایین است. از همین رو دانشجویان بین المللی در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز که در ادامه به آنها اشاره می شود، قادر خواهند بود با کمترین هزینه ممکن برای برترین دانشگاه های سوئیس اقدام نمایند.

هزینه های تحصیل پزشکی در سوئیس متناسب با دانشگاه انتخابی متفاوت می باشد، ولی به صورت میانگین بین ۷۵۰ تا ۳۰۰۰ یورو تخمین زده می شود. این میزان هزینه در مقایسه با سایر کشورهای بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. لازم به ذکر است که دوره های پزشکی در سوئیس به زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی ارائه می شود. اگر با مطالعه ی مقاله ی ما علاقه مند به کسب اطلاعات تخصصی تر در زمینه ی تحصیل در سوئیس هستید می توانید به مقاله ای با همین عنوان در سایت ما مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در سوئیس

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته پزشکی در سوئیس همانند سایر رشته های تحصیلی می باشد. دانشجویان با اتمام ۱۲ سال تحصیل قادر خواهند بود تا برای برترین دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. مهم ترین فاکتور برای ورود به دوره های پزشکی در سوئیس، قبولی در آزمون ورودی این کشور می باشد. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ورود به دوره پزشکی، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. مدارک هویتی
  2. اتمام ۱۲ سال تحصیل
  3. ریز نمرات
  4. مدرکی دال بر تسلط زبان
  5. قبولی در آزمون که شامل علوم و ریاضیات می باشد.

کار حین تحصیل پزشکی در سوئیس

با توجه به نوع ارائه دوره های پزشکی در کشور سوئیس، دانشجویان از حق کار دانشجویی برخوردار می باشند. طبق قوانین کشورهای اروپایی و سوئیس دانشجویان در مقطع کارشناسی هفته ای ۱۰ ساعت و در مقطع کارشناسی ارشد هفته ای ۲۰ ساعت اجازه کار دارند. لازم به ذکر است که حق کار برای همسران دانشجویان متاهل نیز در این کشور در نظر گرفته شده است.

کار حین تحصیل پزشکی در سوئیس

متوسط حقوق یک دانشجوی رشته پزشکی در سوئیس برای کارهای در حین تحصیل بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت تخمین زده می شود. این میزان حق کار بخش اعظمی از هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس را تامین می نماید.

مزایای تحصیل پزشکی در سوئیس

به طور حتم سیستم آموزشی پویا و جذاب سوئیس یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در رشته پزشکی به شمار می رود. دوره پزشکی به صورت میانگین بین ۵ تا ۷ سال به طول می انجامد، از همین رو شرایط زندگی در این کشور حائز اهمیت می باشد. کشور سوئیس با محیط آرام و ایمن به همراه امکانات بسیار زیاد این دوران را برای دانشجویان خاطره انگیز می کند. در ادامه به سه مزیت اصلی تحصیل پزشکی در سوئیس اشاره می شود.

هزینه های بسیار پایین تحصیل

یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار برای یک کشور، میزان هزینه های تحصیل و زندگی در کشور انتخابی می باشد. متوسط هزینه های تحصیل در سوئیس در مقایسه با میزان امکاناتی که در اختیار دانشجویان پزشکی قرار می دهد بسیار مقرون به صرفه می باشد. دانشجویان پزشکی در سوئیس فقط با پرداخت سالانه ۱۰۰۰ یورو قادر خواهند بود در برترین دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند.

تحصیل در برترین دانشگاه های دنیا

تعدد بالای دانشگاه های مورد تایید ایران و دنیا سبب می گردد که دانشجویان قدرت انتخاب برای تحصیل در رشته پزشکی داشته باشند. دانشگاه های سوئیس به زبان های آلمانی و فرانسوی دروس پزشکی را ارائه می دهند، از همین رو با ارائه مدرکی دال بر تسلط هر کدام از زبان های عنوان شده می توان در برترین دانشگاه های این کشور به تحصیل پرداخت.

فرصت های شغلی با درآمد مناسب

یکی از برترین مزایای ادامه تحصیل رشته پزشکی در سوئیس، فرصت های شغلی بیشمار به همراه درآمد بسیار مناسب در این کشور می باشد. تعدد بالای بیمارستان های موجود در کشور سوئیس سبب می گردد تا تمامی فارغ التحصیلان مجوز ورود به بازار کار ارزشمند را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که متوسط حقوق پزشکان در کشور سوئیس بسیار بالا و در میان ۳ شغل برتر کشور قرار دارد.

نتیجه گیری

سوئیس یکی از برترین کشورهای اروپایی است که بسیاری از دانشجویان برای ادامه زندگی در این کشور، تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور را انتخاب می نمایند. رشته پزشکی به واسطه شرایط آینده ایده آل و فرصت های بیشمار کاری به عنوان برترین رشته تحصیلی در سوئیس به شمار می رود.

با توجه به شرایط زبانی ایالت های مختلف سوئیس، دانشجویان قادر خواهند بود با توجه به دانش زبان های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی برای دانشگاه های برتر این کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر است که شرایط ورود به دوره های پزشکی در سوئیس بسیار دشوار می باشد ولی در صورت ورود، حصول نتیجه بدست می آید. پزشکی در سوئیس زمینه ساز زندگی مرفه و عالی در این کشور می باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل پزشکی در سوئیس تحصیل پزشکی در سوئیس تحصیل پزشکی در سوئیس تحصیل پزشکی در سوئیس تحصیل پزشکی در سوئیس

    شبکه های اجتماعی

    arrow up