آشنایی با شرایط تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان

آشنایی با شرایط تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان به آن دسته از دانشجویان که علاقه مند به یادگیری زبان فرانسوی می باشند و یا مدرک مورد نظر را دارند، کمک می کند. کشورهای زیادی در دنیا دوره های تحصیلی خود را به زبان فرانسوی ارائه می دهند. از برترین گزینه های تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان می توان به کشور فرانسه، برخی از ایالت های کانادا، کشورهای سوئیس، بلژیک، سنگال و لوکزامبورگ اشاره کرد. در این مقاله به برترین دوره های تحصیلی به زبان فرانسوی اشاره می شود.

دانشجویان برای تحصیل در کشورهای دیگر با محدودیت زبانی روبرو می باشند. این نکته بدین معناست که زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی در ایران مراکز معتبر برای دریافت مدرک زبان دارند. از همین رو و در میان زبان های عنوان شده، پس از انگلیسی، زبان فرانسوی، انتخاب های کشور بیشتری را پیش رو دانشجویان برای ادامه تحصیل قرار می دهد.

سطح معمول برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشورهای فرانسوی زبان، مدرک B2 می باشد. با توجه به دوره های قابل ارائه در ایران، مدت زمان دریافت این مدرک بین ۷ تا ۱۰ ماه در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است که کشور فرانسه، دوره های زبان فرانسوی را ارائه می دهد. از همین رو دانشجویان در صورت احراز شرایط مورد نظر قادر خواهند بود برای دریافت مدرک زبان فرانسوی برای این کشور اقدام نمایند.

در این مقاله که توسط گروه تحریریه آریاناپارس تنظیم و گردآوری گشته است، به تحصیل در کشورهای فرانسه، کانادا، بلژیک و سوئیس اشاره شده است. این کشورهای عنوان شده به لیست برترین کشورهای جهان برای تحصیل به زبان فرانسوی قرار دارند. برای آشنایی با شرایط تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان عنوان شده، با ما همراه باشید.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه با بیشترین جمعیت فرانسوی زبان به عنوان اصلی ترین مقصد دانشجویان برای تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان شناخته می شود. دانشجویان با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان فرانسوی بدون هیچ محدودیتی قادر خواهند بود در دانشگاه های برتر این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. از همین رو با توجه به رشته تحصیلی و مدارک مورد نیاز می توان شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه امتحان نمود.

دوره های تحصیلی در کشور فرانسه به صورت معمول یک سال کمتر از سایر کشورهای اروپایی می باشد. این نکته بدین معناست که دوره های کارشناسی سه سال، دوره های کارشناسی ارشد ۱ سال و دوره دکتری سه سال به طول می انجامد. این امر سبب می گردد که دانشجویان این کشور را به عنوان بهترین کشور برای ادامه تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان انتخاب نمایند.

از دیگر نکات حائز اهمیت و مزایای تحصیل در کشور فرانسه، هزینه های بسیار پایین این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. دانشجویان در صورت ارائه زبان فرانسوی، فقط با پرداخت ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو در سال قادر خواهند بود در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. این میزان هزینه در مقایسه با کیفیت بالای دانشگاه های این کشور بسیار پایین و ناچیز می باشد.

تحصیل در کانادا

کشور کانادا از دیگر کشورهای برتر دنیاست که در برخی از ایالت ای خود، دوره های تحصیلی را به زبان فرانسوی ارائه می دهد. از معروف ترین ایالت های کانادا که زبان فرانسوی به عنوان زبان رسمی آن شناخته می شود، ایالت کبک است. ایالت های دیگر همچون نوااسکوشیا و نیوبرانزویک در برخی از دانشگاه های خود، دوره های تحصیلی را به زبان فرانسوی ارائه می دهند.

شرایط اقامت مناسب، تعدد بالای دانشگاه های برتر و فرصت های بیشمار کاری، فقط به عنوان بخشی از مزایای تحصیل در کبک به شمار می رود. در میان ایالت های عنوان شده، ایالت کبک، بیشترین میزان دانشجو بین المللی علاقه مند به ادامه تحصیل به زبان فرانسوی را در خود جای داده است. دانشجویان بین المللی ایالت کبک را به عنوان مقصد دوم برای تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان انتخاب می نمایند.

متوسط هزینه های زندگی و تحصیل در ایالت کبک به مراتب پایین تر از ایالت هایی همچون انتاریو و بریتیش کلمبیا می باشد. این نکته خود سبب می گردد که دانشجویان در صورت دانش زبان فرانسوی، شانس خود را برای اخذ پدیرش در دانشگاه های برتر کبک اقدام نمایند. متوسط هزینه های تحصیل و زندگی در این ایالت بین ۲۲ تا ۳۰ هزار دلار تخمین زده می شود.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

تحصیل در بلژیک

کشور بلژیک کشوری که به چند زبان در آن صحبت می شود. در این کشور به زبان هلندی، فرانسه و آلمانی امکان صحبت و ارتباط وجود دارد. حدود ۴۰ درصد مردم بلژیک به زبان فرانسوی صحبت می کنند که برای افرادی که به این زبان مسلط می باشند مقصد بسیار خوبی است. کشور بلژیک با دارا بودن کیفیت بسیار بالای زندگی یکی از مقاصد خوب مهاجرت برای افراد جویای زندگی بهتر می باشد.

بلژیک به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان به شمار می رود. این انتخاب به واسطه شرایط مساعد زندگی، سطح بالای دانشگاه های آن و فرصت های کاری پس از تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان برای انتخاب دانشگاه به زبان فرانسوی با محدودیت هایی همراه می باشند. از همین رو دانشجویان با سطح علمی بالاتر، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش در دانشگاه های بلژیک خواهند داشت.

دانشجویان در صورت ارائه مدرک زبان فرانسوی قادر خواهند بود بدون پرداخت هزینه در دانشگاه های بلژیک به ادامه تحصیل بپردازند. هزینه های زندگی در بلژیک به طور میانگین بین ۸۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه در نظر گرفته می شود. این هزینه های عنوان شده شامل هزینه های اجاره مسکن، هزینه های خوراک و رفت و آمد است. لازم به ذکر است که دانشجویان در حین کار مجوز کار در این کشور را دارند که بخشی از این هزینه های عنوان شده، قابل پوشش است.

تحصیل در سوئیس

سوئیس به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا در همه زمینه ها از جمله شرایط زندگی، سطح بالای دانشگاه و فرصت های شغلی مناسب، شناخته می شود. بسیاری از افراد و دانشجویان به دنبال فرصتی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشند. زبان فرانسوی یکی از چند زبان رایج در این کشور می باشد. از همین رو دانشجویان در صورت احراز شرایط مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ در دانشگاه های سوئیس امتحان نمایند.

دانشجویان در صورت انتخاب دوره های تحصیلی به زبان فرانسوی، بدون پرداخت هزینه می توانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان به صورت میانگین ماهانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان در حین تحصیل از حق کار دانشجویی برخوردار می باشند که با این میزان، بخش اعظمی از هزینه های عنوان شده، تامین می شود.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

مزایای تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان

در دنیای امروز، صحبت کردن به یک زبان کفایت نمی کند. دانشجویانی که دانش زبان فرانسوی را داشته باشند، شانس بیشتری برای انتخاب کشور برای ادامه تحصیل و یافتن کار خواهند داشت. فرانسه به عنوان یک زبان خارجی دومین زبان متداول در جهان پس از انگلیسی است. ۲۸ کشور در دنیا زبان رسمی آنها فرانسوی است. فرانسوی تنها زبان غیر از انگلیسی است که در پنج قاره صحبت می شود. در ادامه این مقاله به دو تا از برترین مزایای تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان اشاره می شود.

تحصیل رایگان

کشورهای همچون فرانسه، بلژیک، سوئیس از جمله کشورهایی می باشند که دوره های تحصیلی خود را به زبان فرانسوی ارائه می دهند. دانشجویان در صورت تسلط به زبان فرانسوی و احراز شرایط مورد نیاز دانشگاه های این کشور قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش امتحان نمایند. تحصیلات در کشورهای غنوان شده بدون پرداخت هزینه صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که ایلت کبک در کشور کانادا، دوره های تحصیلی خود را به زبان فرانسوی ارائه می دهد از همین رو دانشجویان در صورت دانش زبان فرانسوی می توانند برای این ایالت اقدام نمایند. لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در کبک به مراتب پایین تر از سایر ایالت های کانادا می باشد. دانش زبان فرانسوی به علاقه مندان تحصیل در کانادا این کمک را می کند تا با هزینه های بسیار کمتر برای این ایالت اقدام نمایند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

فرصت های بالای شغلی

فرصت های بالای شغلی به عنوان یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان به شمار می رود. دانشجویان با تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان و اخذ مدرک از دانشگاه های مطرح این کشورها به راحتی می توانند برای ورود به بازار کار بین المللی اقدام نمایند.

توانایی صحبت به زبان فرانسه یک مزیت بزرگ در بازار کار بین المللی است زیرا درهای شرکت های فرانسوی مانند لورآل، رنو، اوچان، شانل، کارتیه و بسیاری دیگر بر روی دانشجویان را باز می کند. همچنین توجه به این نکته مهم است که زبان فرانسه در بسیاری از سازمانهای بین المللی مانند کمیته بین المللی المپیک، سازمان ملل، فیفا و یونسکو مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه گیری

در حال حاضر در حدود ۵۴ کشور در دنیا دوره های تحصیلی خود را به زبان فرانسوی ارائه می دهند. از همین رو دانشجویان در صورت دانش زبان فرانسوی و احراز شرایط مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش در دانشگاه های برتر آنان، امتحان نمایند. از برترین کشورهایی که دوره های تحصیلی خود را به زبان فرانسوی ارائه می دهند، می توان به فرانسه، کانادا، بلژیک و سوئیس اشاره کرد.

متوسط هزینه های تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان بین ۱ تا ۳ هزار یورو در سال تخمین زده می شود. دانشجویانی که به دنبال پرداخت هزینه های معقول برای تحصیل و زندگی می باشند، تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان توصیه می شود. همچنین با توجه به این نکته که زبان فرانسوی به عنوان دومین زبان بین المللی در تجارت به شمار می رود، فرصت های کاری بسیاری پیش روی دانشجویان خواهد بود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲ پاسخ به “تحصیل در کشورهای فرانسوی زبان”

    1. محبوبه گفت:

      سلام وقت به خیر
      امکان تحصیل تو مقاطع فوق و دکترا به زبان فرانسه تو کشورای فرانسوی زبان هست؟یا فقط به زبان انگلیسی امکان پذیره؟
      اگر با زبان فرانسه هم میشه تو مقاطع ارشد و دکترا تحصیل کرد هزینه تحصیل رایگانه؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        تحصیل در فرانسه به زبان های فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر می باشد که برای دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش ارائه مدرک زبان آیلتس و یا tef الزامی است. هزینه تحصیل در فرانسه سالیانه بین ۲۷۰۰ الی ۴۰۰۰ یورو می باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up