ثبت شرکت در لیتوانی آریاناپارس

آیا می دانید از طریق ثبت شرکت در لیتوانی می توانید اقامت اروپا را برای خود به همراه خانواده دریافت نمایید؟ لیتوانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای حوزه ی دریای بالتیک به شمار می رود. لیتوانی اولین کشوری بود که در سال ۱۹۹۰ میلادی از شوروی مستقل شد وخیلی زود از اقتصاد دستوری به سمت اقتصاد بازار حرکت کرد و بعد از آن در کنار دو کشور دیگر حوزه دریای بالتیک رشد سریعی نمود و به ببر بالتیک شهرت یافت.

لیتوانی از کشورهای امن در زمینه سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا است. به همین دلیل سرمایه گذاری در این کشور در کنار به دست آوردن اقامت دایم در اتحادیه اروپا، بهترین، مطمئن ترین و ارزانترین گزینه برای علاقه مندان به کار و زندگی در اروپاست.

لیتوانی,لیتوانی,لیتوانی

انواع روش های ثبت شرکت در لیتوانی

Types of company registration methods in Lithuania

از دلایل انتخاب لیتوانی توسط سرمایه گذاران خارجی واحد پول با ثبات این کشور یعنی لیتاس می باشد که از یورو ارزان تر است ولی بنا به سیاست بانک مرکزی این کشور دارای نرخ ۳٫۴۵ در برابر یورو را دارا می باشد. در لیتوانی انواع مختلفی از شرکتها وجود دارد که مهمترین آنها شرکت با مسؤلیت محدود و شرکت سهامی عام است.

شرکت با مسئولیت محدود خصوصی، UAB

این روش به دلیل انعطاف پذیری و قابلیت های نا محدود در انجام کار، استخدام کارمندان، پرداخت مالیات، تاسیس شعب محلی یا بین المللی و غیره که دارد یکی از محبوب ترین روش های قانونی ثبت شرکت در لیتوانی می باشد.

در این روش حداقل سرمایه ۲۵۰۰ یورو تعیین شده است و حداقل به یک سهامدار نیاز می باشد. تعداد ۲۴۹ نفر می توانند در این شرکت عضو گردند و سهامداران هیچ مسئولیتی در مورد فعالیت های انجام شده توسط شرکت توسط شرکت ندارند. بنیانگذاران این شرکت می توانند از هر نوع شهروند یا ملیتی باشند.

شرکت با مسئولیت محدود، AB

در این روش به حداقل یک سهامدار نیاز است و هیچ محدودیتی برای حداکثر تعداد سهامداران موجود ندارد. حداقل سرمایه در روش ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۴۰ هزار یورو تعیین شده است و سهامداران هیچ مسئولیتی در مورد فعالیتهای انجام شده توسط شرکت را ندارند. موسسان شرکت می توانند هر نوع ملیت یا هر نوع شرکتی باشند. سهام این شرکت را می توان در لیست بورس های عمومی قرار داد.

شراکت کوچک، MB

در روش مشارکت کوچک هیچ سهامداری وجود ندارد و به جای آن اعضا به اصطلاح وجود دارند. در این روش حداقل به یک نفر نیاز است ولی تعداد اعضا تا حداکثر ۱۰ نفر مجاز می باشد.

هیچ الزامی برای حداقل سرمایه وجود ندارد. می تواند به اندازه ۱ یورو یا کم تر هم باشد. اعضای شرکت هیچ مسئولیتی در مورد فعالیتهای انجام شده توسط شرکت را ندارند. لازم به ذکر است که فقط اشخاص حقیقی می توانند عضو شرکت گردند.

لیتوانی,لیتوانی,لیتوانی

سرمایه گذاری انفرادی یا شخصی

این نوع شرکت فقط به یک مالک محدود می شود و افراد قادر به افزایش تعداد صاحبان در شرکت نمی باشند. برای حداقل سرمایه هیچ الزامی وجود ندارد و مالک مستقیماً برای فعالیتهای شرکت پاسخ می دهد و در صورت ورشکستگی ، کلیه بدهی های شرکت برای پوشش دادن شخصاً به مالک اصلی منتقل می گردد.

شرکت کشاورزی، ZUB

برای تشکیل این شرکت کشاورزی حداقل  به دو عضو نیاز است و هیچ محدودیتی برای حداکثر تعداد اعضا وجود ندارد. همانطور که نام قانونی شرکت نشان می دهد، این شرکت فقط مختص تجارت های کشاورزی می باشد. برای حداقل سرمایه گذاری در این شرکت هیچ الزامی وجود ندارد. همچنین اعضا هیچگونه مسئولیتی در مورد فعالیتهای تجاری انجام شده توسط شرکت ندارد.

شعبه یا دفتر نمایندگی

این نوع شرکت بسیار شبیه به شرکت های معمولی است، اما در این حالت بخشی از یک شرکت تمام یا بخشی از عملکردهای شرکت مادر را انجام می دهد. شعبه خارجی برای فعالیتهای شرکت در لیتوانی مسئولیت مالی ندارد.

همانطور که قبلاً نیز گفته شد، در ۹۹٪ از همه موارد، ما همیشه پیشنهاد می کنیم که یک شرکت با مسئولیت محدود در لیتوانی ثبت کنید. در زیر می توانید جزئیات مربوط به شرایط و جزئیات ثبت شرکت را پیدا کنید.

هزینه های ثبت شرکت در لیتوانی

اگر شما صاحب یک شرکت لیتوانیایی باشید اگر به صورت روزانه فعالیت خود را انجام دهید هیچ هزینه ای این زمینه پرداخت نخواهید کرد. هنگامی که هیچ کارگر و معامله ای وجود ندارد، هزینه عملیات و نگهداری شرکت هم وجود نخواهد داشت ، تا زمانی که شما تصمیم بگیرید برخی از فعالیت های تجاری را شروع نمایید و کارمندانی را  در این شرکت استخدام کنید. در ادامه به شرح برخی از هزینه های ثبت شرکت در لیتوانی خواهیم پرداخت.

لیست هزینه های ثبت شرکت در لیتوانی

  • پرداخت ۲۰۰ یورو مالیات از حداقل حقوق ۴۰۰ یورو در ماه
  • ۱۵۰ یورو برای اجاره محل تجاری کوچک در هر ماه
  • ۱۵ یورو برای تلفن و خط اینترنت در هر ماه
  • ۱۰۰ یورو خدمات حسابداری یورو در هر ماه
  • هزینه ذکر موقت نام شرکت در دفتر ثبت نهادهای حقوقی به مبلغ ۱۶ یورو.
  • هزینه ثبت شرکت در دفتر نهادهای حقوقی به مبلغ ۳۰ تا ۵۷ یورو.
  • هزینه ثبت دفتر اسناد رسمی در حدود ۱۱۵ تا ۱۵۰ یورو.
  • هزینه خدمات حقوقی به مبلغ ۳۰۰ یورو.
  • هزینه تمبر به مبلغ حدود ۲۳ یورو.
  • هزینه ثبت آدرس شرکت به مبلغ ۲۰۰ یورو.

مدت زمان لازم برای تأسیس یک شرکت بین ۵ تا ۱۰ روز کاری و بیشتر است.

لیتوانی,لیتوانی,لیتوانی

مدارک و شرایط ثبت شرکت در لیتوانی

پس از تصمیم گیری برای تأسیس شرکتی در لیتوانی، افراد می بایست مدارکی را که در ادامه به آنها اشاره می نمایم تهیه و تنظیم نمایند. پس از دریافت شرایط احراز هویت توسط یک دفتر اسناد رسمی، کارآفرین ملزم به ارسال مدارک ثبت شده به مدیر خواهد بود.

فرد ارائه دهنده مدارک و و دفتر ثبت اسناد رسمی ملزم به ارسال تمامی مدارک به مرکز ثبت خواهد بود. بخاطر داشته باشید که سند الحاق این شرکت بایستی بصورت جداگانه گردآوری شود. جهت ثبت شرکت های مشارکتی و یا شرکت های مشارکتی محدود مدارک ذکر شده در ذیل نیاز خواهد بود:

  • ارائه نامه درخواست ثبت شرکت
  • توافقنامه همکاری و یا اعمال همکاری صورت گرفته
  • اساسنامه شرکت خصوصی
  • شرکت در جلسات مربوط به ملاقات سهامداران (اسناد پشتیبانی محصور)، ارائه مدارکی که تنها بودن فرد در این فرایند را نشان دهد.
  • ارائه بیانیه که با شرایط فعالیت های اقتصادی شرکت، آدرس و فرد مالک در ارتباط باشد.
  • جهت ثبت شرکت در خانه های مسکونی متعلق به شهرداری، مناطق متعهد، سازمان ها، تعاونی ها، انجمن ها و یا آپارتمان هایی که مالک آنان در دفتر اسناد رسمی ثبت شده است، بهترین مکان های در نظر گرفته شده برای فعالیت های شرکت خواهند بود.
  • در این بیانیه افتتاح یک حساب بانکی که نشان دهنده یک سرمایه گذاری مجاز می باشد ضروری خواهد بود.
  • ارائه بیانیه ای از سمت بانک که سرمایه گذاری مجاز را به اثبات برساند.
  • ارائه یک گزارش از دارایی های ارزیابی شده، گزارشی که تمامی دارایی سهامداران را مورد بررسی قرار می دهد.

لیتوانی,لیتوانی,لیتوانی

مزایای ثبت شرکت در لیتوانی

یکی از پرطرفدارترین، آسانترین و سریعترین راه های اخذ اقامت اروپا ثبت شرکت در کشور لیتوانی می باشد. افراد از طریق ثبت شرکت در لیتوانی در ابتدا یک اقامت یکساله دریافت می نمایند. اقامت های یکساله این کشور پس از ۴ سال با احراز فعالیت شرکت منجر به اقامت دائم می گردد و امکان اخذ پاسپورت و حق شهروندی نیز میسر می باشد.

متقاضیان با در اختیار داشتن کارت اقامت کشور لیتوانی قادر می باشند در کلیه کشورهای اروپایی و حوزه شینگن آزادنه تردد نمایند.

متقاضیان به همراه اعضای خانواده خود از کلیه حق و حقوق اقامت در اروپا برخوردار خواهند شد و تا زمانی که اقامت لیتوانی را داشته باشند می توانند از کلیه مزایا بهره مند گردند.

  • امکان اخذ اقامت به همراه خانواده در کشور لیتوانی
  • امکان افتتاح حساب بانکی در این کشور
  • امکان کار و تحصیل برای اعضای خانواده در لیتوانی و کل اروپا
  • امکان تردد و اقامت در سایر کشورهای اروپایی و حوزه شینگن
  • امکان بیزینس و افتتاح حساب بانکی در کلیه کشورهای اروپایی
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی در کشور لیتوانی
  • امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت لیتوانی برای خود و اعضای خانواده

لیتوانی,لیتوانی,لیتوانی

معایب ثبت شرکت در لیتوانی

در مقابل مزایایی که گفته شد، معایب سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در لیتوانی نیز از جمله مسائلی است که باید به آن توجه نمود.

  • از مهمترین معایب سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در لیتوانی این است که ثبت شرکت در این کشور چندان کار ساده ای نیست. اگر با تحقیقات کافی و مشورت با متخصصان قابل اعتماد اقدام نکنید ممکن است شرکتی که برای شما در این کشور به ثبت می رسانند، از قبل ثبت شده باشد و حتی ممکن است دارای بدهی های مالیاتی زیادی نیز باشد.
  • شاید شما به دنبال راهی برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت در لیتوانی باشید، اما متوسل شدن به هر راهی برای کم کردن ریسک ویزا و اخذ اقامت کشوری به هیچ عنوان راهکاری مناسب نمی باشد. همین تقاضا و میل شما باعث می شود که افراد سودجو با سواستفاده از وضعیت و تمایل شما برای ثبت شرکت لیتوانی چنین مشکلاتی را برای شما بوجود آورند.
  • از معایب دیگر آن، نوسان سرمایه گذاری در لیتوانی در دهه گذشته می باشد.
  • نرخ بالای مهاجرت اتباع لیتوانی به سایر کشورهای اروپایی خود نشان دهنده اقتصاد نه چندان قوی این کشور می باشد.
  • فساد و عدم شفافیت در برخی از بخش های اقتصادی مانع توسعه کشور می شود و سرمایه گذاران بالقوه را از بین می برد.
  • وابستگی شدید به صادرات روسیه و کشورهای در حال ظهور نیز از دیگر معایب سرمایه گذاری و ناامن بودن سرمایه گذاری در این کشور می باشد.

نتیجه گیری

لیتوانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای حوزه ی دریای بالتیک محسوب می شود. لیتوانی از کشورهای امن در زمینه سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا است و به همین دلیل سرمایه گذاری در این کشور در کنار به دست آوردن اقامت دائم در اتحادیه اروپا، بهترین، مطمئن ترین و ارزانترین گزینه برای علاقه مندان به کار و زندگی در اروپا می باشد. شرکت های زیر از انواع معمول ترین نوع شرکت ها در لیتوانی می باشند:

  • موسسه انفرادی
  • شرکت با مسئولیت محدود عمومی
  • شرکت با مسئولیت محدود خصوصی
  • مشاراکت جامع
  • مشاراکت محدود

به خاطر داشته باشید که تاسیس شعبه و دفتر نمایندگی در این کشور از دیگر راه های انجام فعالیت تجاری و اقتصادی در لیتوانی می باشد. سهامداران و مدیران شرکت لیتوانیایی می توانند شخصیت حقیقی یا حقوقی از هر ملیتی باشند. سهامدار و مدیر عامل شرکت می تواند یک نفر باشد و الزاما نیازی به سفر شخص متقاضی به لیتوانی نمی باشد. خدمات ثبت شرکت در لیتوانی شامل پرداخت هزینه های دولتی و مالیات های ثبت شرکت ، دفتر اسناد رسمی ، ارائه آدرس قانونی دائمی محل شرکت شما در این کشور توسط ما به نهادهای دولتی، چاپ مهر دولتی شرکت شما، هزینه وکیل معتبر، افتتاح حساب بانکی به نام شرکت شما در نزد بانکهای لیتوانی، واریز و برداشت مبلغ ارزش سهام شرکت و افتتاح پرونده های مالیاتی و خدمات اجتماعی و هزینه های پستی ارسال مدارک به کشور شما می باشد.

منبع

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up