توریستی، تحصیلی، کاری و یا ویزای سرمایه گذاری همگی به عنوان راه های ورود به کشور اسپانیا قلمداد می شوند. افراد به واسطه اقدام از هر روش مدت زمانی مشغول زندگی در اسپانیا می باشند. دانش اطلاعات صحیح از شرایط زندگی در این کشور کمک شایانی به این دسته از افراد می نماید.

شرایط زندگی در اسپانیا به چه صورت است؟ میزان هزینه های زندگی در این کشور برای یک خانواده چه مقدار می باشد؟ چالش های پیش روی افراد برای مدت زمان اقامت چه مسائلی می باشد؟ بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی کدام اند؟ با ما همراه باشید تا پاسخ صحیحی از این سوالات را بدست آورید.

شرایط زندگی در اسپانیا

Living conditions in Spain

زندگی در اسپانیا همیشه با جذابیت هایی برای مهاجران هموار بوده است و سالانه افراد زیادی برای زندگی و یا سپری کردن مدتی کوتاه برای این کشور اقدام می نمایند. جوانب مثبت و منفی زیادی برای زندگی در اسپانیا وجود دارد. زندگی در اسپانیا چطور است؟ از نظر هزینه زندگی، اسپانیا یکی از مکان های مناسب برای مهاجرت به اروپا است. درآمد و قیمت مسکن پایدار است، به این معنی که با درآمد متوسط می توان هزینه های زندگی در این کشور را تامین نمود.

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه های خوراک و اجاره مسکن، بیشترین میزان هزینه های زندگی در اسپانیا را به خود اختصاص داده اند. از همین رو در صورت پیدا کردن محل مناسب برای زندگی و مدیریت هزینه های خوراک، می توان با هزینه های بسیار پایین در این کشور به زندگی پرداخت. متوسط هزینه های زندگی در این کشور بین ۷۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه در نظر گرفته می شود. در ادامه به هزینه های مسکن، خوراک و رفت و آمد اشاره می شود.

هزینه مسکن در اسپانیا

هزینه های مسکن

هزینه های اجاره مسکن در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه زندگی در اسپانیا را تشکیل می دهد. هزینه های اجاره مسکن در اسپانیا متناسب با متراژ و شهر انتخابی بسیار متفاوت می باشد. به صورت میانگین در شهرهای مختلف اسپانیا میزان هزینه پرداختی بابت اجاره مسکن بین ۳۰۰ تا ۹۰۰ یورو در نظر گرفته می شود.

مسکن اجاره بها
آپارتمان یک خوابه (مرکز شهر) ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو
آپارتمان یک خوابه (حومه شهر) ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو
آپارتمان یک خوابه (شهر بارسلون) ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو
آپارتمان یک خوابه (شهر مادرید) ۷۵۰ تا ۹۰۰ یورو
آپارتمان یک خوابه (ارزان ترین حالت) ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو

اگر به دنبال آپارتمان یا خانه ای برای اجاره برای زندگی در اسپانیا هستید، توصیه می شود که منابع مختلف را بررسی کنید تا ایده ای در مورد بازار در محل زندگی خود داشته باشید. به روزنامه های محلی بنگرید، وب سایت های املاک و مستغلات را مرور کنید و با افراد محلی صحبت کنید، که ممکن است بتوانند بینش خاصی در مورد اجاره در منطقه به شما ارائه دهند.

هزینه های حمل و نقل

هزینه های حمل و نقل

به طور میانگین ۱۲٫۴ درصد از هزینه های زندگی در اسپانیا را هزینه های حمل و نقل ماهانه تشکیل می دهد. لازم به ذکر است که دانشجویان و سالمندان بالای ۶۰ سال از تخفیف های ویژه ای برای حمل و نقل عمومی برخوردار می باشند.

وسایل نقلیه واحد هزینه
بلیط وسایل عمومی یک سفره ۱٫۴۵ یورو
بلیط وسایل نقلیه عمومی ماهانه ۴۰ یورو
تاکسی به ازای هر کیلومتر ۱٫۱۰ یورو

هزینه خوراک

بر خلاف سایر کشورهای اروپایی، بیشترین میزان هزینه های زندگی در اسپانیا را با ۴۰ درصد هزینه های کل، هزینه های مصرفی برای خوراک تشکیل می دهند. در جدول زیر میانگین هزینه های خوراک در سراسر کشور اسپانیا آمده است.

موارد میزان هزینه
شیر یک لیتر ۰٫۷۹ یورو
گوشت یک کیلو ۱۰٫۶۱ یورو
مرغ یک کیلو ۶٫۰۸ یورو
رستوران یک وعده یک نفره ۱۰ یورو
آب ۱٫۵ لیتر ۰٫۶۲ یورو

کم هزینه ترین شهرهای اسپانیا

با داشتن سبک زندگی عالی، شهرهای ارزان قیمت و فراوانی مشاغل آموزش انگلیسی، اسپانیا یکی از محبوب ترین کشورها برای هر کسی است که به دنبال زندگی در خارج از کشور است. مادرید و بارسلونا هر دو مقصد بسیار محبوب هستند اما با وجودی که آنها به اندازه سایر شهرهای بزرگ اروپایی یا آمریکای شمالی گران نیستند، طبق استانداردهای اسپانیایی کمی گران قیمت هستند. در این بخش سه شهر ارزان قیمت برای زندگی در اسپانیا وجود دارد که همچنین دارای زندگی با کیفیت بالا می باشند را معرفی می نماییم.

ردیف نام شهر میزان متوسط هزینه
۱ سویل ۹۰۰ یورو
۲ لاس پال ماس ۹۰۰ یورو
۳ مورسیا ۸۷۵ یورو

پر هزینه ترین شهرهای اسپانیا

متناسب با هزینه های بالای زندگی در شهرهای اسپانیا، موقعیت های کاری و امکانات بیشتر بهداشتی و رفاهی هم در انتظار مردم آن شهر می باشد. از همین رو به صرف این موضوع که هزینه های زندگی در شهرهایی مثل مادرید، سن سباستین و بارسلون زیاد می باشد، پس برای شهرهای دیگر اقدام شود، نتیجه گیری صحیحی نیست. در ادامه به شرایط زندگی در این شهر اشاره می شود.

ردیف نام شهر میزان متوسط هزینه زندگی
۱ مادرید ۱۲۰۰ یورو
۲ سن سباستین ۱۱۷۵ یورو
۳ بارسلون ۱۱۰۰ یورو

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی

مهاجران از ملیت های مختلف ۱۲٫۸ درصد از کل جمعیت اسپانیا را تشکیل می دهند. هم اکنون اسپانیا یکی از مقاصد مهم جهان برای مهاجرت به این کشور است که به چهارمین کشور محبوب اروپا تبدیل شده است. آب و هوای ایده آل، هزینه های پایین زندگی، مهاجر پذیر بودن و عوامل دیگر باعث محبوبیت اسپانیا برای مهاجران است.

پیش از مهاجرت به اسپانیا و شروع زندگی جدید خود در خارج از کشور، باید تصمیم بگیرید که کدام منطقه یا شهر از کشور را برای زندگی ترجیح می دهید. بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی را می توان از حیث فاکتورهای مثل آب و هوا، شرایط زندگی، بازار کار و میزان درآمد مورد بررسی قرار داد.

مادرید

مادرید بعد از والته مالت و لیسبون پرتغال سومین پایتخت آفتابی اروپا است. مادرید قطب فرهنگ، تجارت و زندگی شبانه مشهور جهان به شمار می رود. مادرید علاوه بر اینکه یک شهر فعال و پر فرهنگ است، در بین مهاجران بسیار محبوب و به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی در اسپانیا می باشد. سیستم حمل و نقل عمومی مادرید بسیار خوب و در حال حاضر جزء بهترین ها در جهان است و مقامات به طور مداوم روی پیشرفت های دیگر سرمایه گذاری می کنند.

این شهر به سرعت از رکود اقتصادی اسپانیا به سرعت راه خود را آغاز کرده و برخی از جذاب ترین فرصت های شغلی را برای مهاجران که به دنبال زندگی و کار در اسپانیا هستند، ارائه می دهد. یک مزیت بزرگ برای پیدا کردن کار در مادرید و بقیه اسپانیا، دانستن اسپانیایی است. صنایع محبوب برای خارجی ها در مادرید در صنایع خدماتی یا ساختمانی قرار دارند. متوسط ​​حقوق و دستمزد در شهر از کمترین میزان، ۱٫۶۰۰ یورو در ماه، به بالاترین، ۳۵۰۰ یورو. همچنین می توانید در زمینه های زیر فرصت هایی پیدا کنید:

  1. آی تی
  2. بازار یابی
  3. حسابداری
  4. لجستیک
  5. جهانگردی

بارسلون

اگر به زندگی در اسپانیا فکر می کنید، احتمالاً بارسلون در صدر لیست شهرهای انتخابی قرار دارد. این شهر بخاطر آب و هوای عموما گرمتر، موقعیت در ساحل و زندگی آرامش، همیشه مورد توجه گردشگران و مهاجران بوده است. آب و هوای بارسلون نیز بسیار شگفت انگیز است. این شهر نزدیک به دریای مدیترانه واقع شده است که تابستان های خنک تر از مادرید، اما زمستان های معتدل تری دارد. این شهر به دلیل محبوبیتش یکی از گران ترین گزینه ها برای زندگی در اسپانیا است.

بازار کار در بارسلونا مانند سایر اسپانیا است: خارق‌العاده نیست، ولی مهاجران با دانش زبان اسپانیایی شانس مناسبی برای پیدا کردن کار خواهند داشت. پیدا کردن کار در بارسلونا به راحتی در آن در شهر مادرید انجام نمی شود و حقوق نیز کمی پایین تر است. بازه های درآمد در شهر بارسلون بین ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در ماه تخمین زده می شود.

والنسیا

والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا است. به دلیل شهرت مادرید و بارسلونا، این شهر اغلب به عنوان یک مقصد مهاجرت نادیده گرفته می شود، اگرچه سالهای اخیر شاهد تغییر در آن بوده ایم. برای کسانی که به دنبال زندگی در اسپانیا و شهری که از نظر هزینه زندگی در رده متوسط ​​قرار داشته باشد، والنسیا به عنوان یک شهر ایده آل شناخته می شود. اجاره مسکن در شهر والنسیا ۳۷ درصد پایین تر از مادرید است.

زندگی در والنسیا نیز بسیار راحت تر است زیرا شهری نسبتاً کم جمعیت است. بیشتر مکان ها در فاصله های نزدیک از یکدیگر قرار دارند و یک شبکه حمل و نقل عالی نیز وجود دارد. این شهر دارای یک شبکه بزرگ ریلی زیرزمینی که به طور مداوم در حال گسترش است.

در مقایسه با دیگر شهرهای اسپانیا، بازار کار والنسیا پس از بحران مالی اواخر دهه ۲۰۰۰ نسبتاً سریع کاهش یافت. این ممکن است به لطف اقتصاد متنوع شهر باشد که تنها به گردشگری متکی نیست و در بازارهای مختلف صنعتی دیگر نظیر مهندسی شیمی، صنعت نساجی، ساخت خودرو و ساخت و ساز، کار در دسترس است.

تفاوت زندگی در اسپانیا با ایران

به طور حتم شرایط زندگی در هر کشور از جنبه های مختلفی نظیر شرایط اقتصادی، کیفیت زندگی، فرهنگ و آداب و رسوم، شرایط سیاسی، آزادی های اجتماعی، امکانات رفاهی و … متفاوت خواهد بود. کشور اسپانیا به واسطه مهاجرپذیر بودن، بسیار خونگرم و مهمان نوازند.

یکی از مهم ترین تفاوت های زندگی در اسپانیا و ایران مبحث هزینه های زندگی و قدرت خرید مردم در این دو کشور می باشد. سایت Numbeo که میزان هزینه های زندگی را در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار می دهد، مقایسه ای را برای این بخش انجام داده است. به صورت کلی هزینه های زندگی در اسپانیا ۴۶ درصد بیشتر از ایران می باشد.

  • قیمت اجاره در اسپانیا ۶۶٫۳۸ درصد از ایران بالاتر است.
  • قیمت رستوران در اسپانیا ۱۴۵٫۹۹ درصد از ایران بالاتر است.
  • قیمت مواد غذایی در اسپانیا ۵۵٫۶۴ درصد از ایران بالاتر است.
مزایای زندگی در اسپانیا

مزایای زندگی در اسپانیا

آب و هوای ایده آل، مهاجر پذیر بودن و راه های متنوع مهاجرتی که دولت اسپانیا برای مهاجران ترتیب داده است از برترین مزایای زندگی در اسپانیا می باشد. بسیاری از جوانب مثبت و منفی در زندگی در اسپانیا وجود دارد که باید قبل از حرکت به کشور اسپانیا باید مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه به برترین مزایای زندگی در این کشور اشاره شده است.

هزینه های معقول زندگی

هزینه های معقول و بسیار پایین زندگی در اسپانیا بسیاری از مهاجران را مجذوب می کند. متوسط هزینه های زندگی در کشور اسپانیا به ازای یک نفر بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورو به صورت ماهانه می باشد که از متوسط هزینه های زندگی در اتحادیه اروپا بسیار پایین تر می باشد. به ازای هر همراه حدود ۶۰ درصد هزینه های عنوان شده به این مبالغ اضافه می شود.

سیستم حمل و نقل عالی

اکثر شهرهای اسپانیا دسترسی به یک شبکه گسترده حمل و نقل عمومی را دارند. این سیستم شامل تاکسی، مترو و اتوبوس هایی است که قیمت همه آنها منطقی می باشد. این کشور دارای یک شبکه قطار با سرعت بالا و کارآمد است که می توانید از آن استفاده نمایید. این نکته از مهم ترین مزایای زندگی در اسپانیا می باشد.

سیستم بهداشتی مناسب

بر اساس شاخص دسترسی و کیفیت مراقبت های بهداشتی (HAQ)، اسپانیا یکی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشت عمومی در سراسر جهان را دارا می باشد. سیستم بهداشت عمومی رایگان در اختیار ساکنان کشور اسپانیا است. از جانب دیگر، سیستم بهداشتی خصوصی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

سهولت در اخذ اقامت

نکته مثبت دیگر درباره اسپانیا، قانون مهاجرت آن است. گزینه های بسیاری برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا وجود دارد که قصد دارند به منظور زندگی و کار در اسپانیا نقل مکان کنند. اسپانیا روش های متنوعی را برای مهاجران علاقه مند به زندگی در اسپانیا در نظر گرفته است. همه افراد با شرایط متفاوت می توانند برای مهاجرت به اسپانیا اقدام نمایند.

معایب زندگی در اسپانیا

افراد از روش های مختلف از جمله ویزای تحصیلی، کاری، تمکن مالی و یا ازدواج وارد کشور اسپانیا می شوند. این افراد برای یک مدت مشخص و یا به صورت دائم قصد زندگی در اسپانیا را دارند. آشنایی با چالش های ممکن در حین زندگی، کمک شایانی به این دسته از افراد می کند تا با آگاهی بیشتر برای آن اقدام نمایند.

سختی در کار پیدا کردن

یکی از بزرگترین چالش های پیش روی مهاجران، پیدا کردن کار مناسب در کشور اسپانیا می باشد. با توجه به رکود اقتصادی کشور اسپانیا به همراه نرخ بالای بیکاری در این کشور، پیدا کردن کار با دشواری همراه است. از همین رو باید این نکته را در نظر گرفت که اقدام از روش ویزای کار به صورت محدود امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر در صورت اقدام از روش تحصیل می بایست هزینه های یک سال اول را به همراه داشته باشید تا در صورت پیدا کردن کار بتوان بخشی از هزینه های زندگی را تامین نمود.

اهمیت زبان اسپانیایی

در تمامی کشورهای غیر انگلیسی زبان، دانش زبان کشور مورد نظر حائز اهمیت می باشد. کشور اسپانیا از این قاعده مستثنی نیست و افراد در صورت دانش زبان اسپانیایی، شرایط مناسبی را برای زندگی در اسپانیا خواهند داشت. اهمیت زبان اسپانیایی در پیدا کردن کار و تعامل با افراد جامعه به وضوح قابل رویت است.

هزینه های بالای خرید ملک

اگرچه ممکن است هزینه های اجاره شما در اسپانیا ارزان تر باشد، خرید ملک در اسپانیا داستانی کاملاً متفاوت است. متوسط ​​قیمت هر متر مربع در بارسلونا می تواند ۶۰۰۰ یورو باشد، به این معنی که برای یک آپارتمان ۵۰ متر مربعی ۳۰۰۰۰۰ یورو پرداخت می کنید. هزینه در شهر مادرید به مراتب از میزان عنوان شده، بالاتر می باشد.

تجربه زندگی در اسپانیا

برای آشنایی و آگاهی بهتر از شرایط و نحوه زندگی در اسپانیا، اطلاع از تجربه سایر افرادی که قبلا در این زمینه اقدام و به صورت عملی با مشکلات و موانع این روش برخورد کرده اند می تواند کمک ویژه ای به اشخاصی که به تازگی قصد اقدام در این کشور را دارند، نماید. عده زیادی برای زندگی در این کشور اقدام نموده و تجارب زیادی در این زمینه موجود است. در ادامه به صورت نمونه به بررسی تجربه جاستین مارک انگلیسی خواهیم پرداخت:

جاستین مارک

جاستین مارک انگلیسی که زندگی در اسپانیا را برای مدتی انتخاب کرده بود. درباره این کشور چنین می گوید. به طور کلی شرایط زندگی در اسپانیا معقول و مناسب می باشد، اما انتظارات را باید در این کشور پایین آورد. من در شهرهای بارسلون و گرانادا زندگی کردم و در طول تحصیل در این کشور از سایر شهرهای اسپانیا هم دیدن کردم.

بیشتر مردم جذب وضعیت آب و هوایی و تفریحات این کشور می شوند و به طور حتم این ویژگی های عنوان شده صادق است. ولی همه چی به تفریح در این کشور ختم نمی شود و مسئله کار به شدت حائز اهمیت می باشد. پیدا کردن کار برای من بسیار دشوار بود و من از راه دور برای یک شرکت آمریکایی کار می کردم و امرار معاشم از این طریق بود.

مردم کشور اسپانیا بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و در اینجا هیچ وقت احساس غربت نخواهید کرد. این برای افراد با سن پایین تر به عنوان یک مزیت بسیار ایده آل به حساب می آید. در آخر از مدت زمان زندگی در اسپانیا بسیار راضی هستم و دوباره به این کشور باز خواهم گشت.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب عنوان شده، اسپانیا محل مناسبی برای زندگی، تحصیل و یا سرمایه گذاری می باشد. افراد می توانند با سپری کردن یک مقطع تحصیلی در این کشور شانس خود را برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر و یا پیدا کردن کار در اسپانیا ارتقا دهند. با توجه به هزینه های بسیار پایین نیروی کار سرمایه گذاری هم می توانند روشی مناسب برای مهاجرت به این کشور باشد.

افرادی که به دنبال سپری کردن یک مدت زمان مشخص در یک کشور اروپایی برای تفریح، تحصیل و یا سرمایه گذاری می باشند، زندگی در اسپانیا گزینه ای مناسب است. از همین رو با توجه به شرایط هر فرد می توان روشی برای ورود به این کشور را پیشنهاد داد.

زندگی در هر هر کشوری در ابتدای کار با مشکلات دوری و یا تفاوت فرهنگی روبرو است که در اسپانیا از موضوع به ندرت دیده می شود. با مطالعه مزایا و معایب زندگی در اسپانیا قادر خواهید بود تا با دانش کامل دست به این انتخاب بزنید. برای بررسی شرایط و یا انتخاب روشی مناسب برای ورود به کشور اسپانیا با مشاورین آریاناپارس در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up