شرایط زندگی در امارات

برای زندگی در امارات قادر خواهید بود تا یکی از هفت ایالت را انتخاب نمایید؛ ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، ام القوین، راس الخیمه یا فجیره. تقریباً ۹۰٪ کشور از مناطق بیابانی و کوهستانی تشکیل شده است. امارات متحده عربی آب و هوای بیابانی نیمه گرمسیری دارد که در تابستان با متوسط ​​روز بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد (۱۱۳ درجه فارنهایت) بسیار گرم می شود.

امارات بخش پر رونق از جهان است که به طور فزاینده ای نقش قابل توجهی در تجارت بین المللی و گردشگری دارد. در برخی از شهرهای این کشور، مانند دبی و ابوظبی، سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت ها انجام شده است و اکنون آسمان خراش ها و هتل های مجلل مشخصه این مناطق هستند. زبان رسمی کشور امارات عربی است، اما انگلیسی به طور گسترده ای صحبت می شود و اکثر مهاجران ساکن امارات متحده عربی برای برقراری ارتباط با مردم محلی هیچ مشکلی ندارند.

امارات متحده عربی با تقریباً ۵۰٪ مهاجر از کل جمعیت، دارای یک جامعه مهاجران بسیار قابل توجه است. از میان افرادی  که در امارات زندگی می کنند، اکثریت قریب به اتفاق (۹۵٪) مسلمان هستند. امارات متحده عربی کشوری مسلمان است که دارای قوانین سختگیرانه رفتار و قوانین اخلاقی است. آئین اسلامی، به عنوان یک آیین رسمی، تأثیر بسزایی در همه جنبه های زندگی روزمره دارد. در عین حال منعی برای سایر ادیان در این کشور وجود ندارد.

هزینه های زندگی در امارات

هزینه زندگی در امارات

هزینه های زندگی در امارات متناسب با شهر انتخابی تعیین می گردد و نمی توان یک هزینه واحد را برای همه شهرهای امارات در نظر گرفت. به صورت معمول ۳۷ درصد هزینه های جاری زندگی را هزینه های اجاره مسکن در بر می گیرد. پس از مسکن، هزینه خوراک ماهانه با ۳۶ درصد بیشترین هزینه جاری را دارد.

رفت و آمد و هزینه های ماهانه زندگی همانند برق، آب، گاز و اینترنت به صورت مجموع ۱۷ درصد هزینه های زندگی در امارات را به خود اختصاص می دهند. شهرهای ابوظبی و دبی به عنوان گران ترین شهرهای امارات به شمار می روند. در جدول زیر معمول هزینه های زندگی در امارات آمده است.

موارد میزان هزینه
اجاره ملک ماهانه ۳۲۰ تا ۵۰۰ درهم
رفت و آمد ماهانه ۲۵۰ درهم
گوشت یک کیلو ۳۷٫۸۸ درهم
مرغ یک کیلو ۲۵٫۵۳ درهم
رستوران یک وعده ۳۰ درهم
آب معدنی یک بطری ۱٫۴۵ درهم

بهترین شهرهای امارات برای زندگی

شهرهای ابوظبی، دبی و شارجه به عنوان بهترین شهرها برای مهاجرت به امارات شناخته می شوند. عوامل اقتصادی، عوامل کارآفرینی، حقوق کارگری، عوامل محیطی، زندگی روزمره، عوامل فرهنگی اجتماعی و کیفیت زندگی از فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب این شهرها به عنوان بهترین شهرهای امارات برای زندگی به شمار می روند. در ادامه به موارد حائز اهمیت در این فاکتورهای تاثیرگذار اشاره می شود.

  1. عوامل اقتصادی: در دسترس بودن شغل در سراسر منطقه
  2. عوامل کارآفرینی: سهولت راه اندازی مشاغل جدید
  3. حقوق کارگری: رضایت کارکنان از حقوق پایان کار
  4. عوامل محیطی: میزان تمیزی هوا و کمترین میزان آلودگی
  5. زندگی روزمره: در دسترس بودن پارک ها و مناطق تفریحی
  6. عوامل فرهنگی اجتماعی:  کمترین میزان جرم و جنایت و جوامع چندفرهنگی
  7. کیفیت زندگی: رضایت مردم از کیفیت زندگی

ابوظبی

ابوظبی پایتخت و دومین شهر پرجمعیت کشور امارات می باشد. با توجه به فاکتورهایی که به آنها اشاره شد، شهر ابوظبی به عنوان یکی از برترین شهرهای امارات برای زندگی به شمار می رود. افراد در صورت مهاجرت به کشور امارات از روش های گوناگون، قادر خواهند بود تا این شهر را به عنوان هدف نهایی برای زندگی انتخاب نمایند.

پایتخت مدرن امارات متحده عربی ترکیبی جذاب از سنت و پیشرفت را به نمایش می گذارد. این شهر بیشتر یک جزیره کوچک مثلثی به همین نام را اشغال می کند، درست در کنار ساحل خلیج فارس و با یک پل کوتاه به سرزمین اصلی متصل می شود. ابوظبی در گذشته یک شهر توسعه نیافته بود و فقط از اهمیت محلی برخوردار بود، اما درآمد نفتی امارات این کشور را قادر ساخت تا به شهری مدرن با زیرساخت های کاملاً پیشرفته تبدیل شود.

دبی

دبی

دبی ممکن است پایتخت امارات نباشد، اما بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. دبی با حدود ۳ میلیون نفر جمعیت و مساحت بیش از ۴۱۰۰ کیلومتر مربع ، بزرگترین شهر در امارات متحده عربی است. به عنوان شهری که به نوآوری ادامه می دهد، نیازهای منابع انسانی همچنان در چندین زمینه در دسترس است. زمینه های خاصی مانند ساخت و ساز ، مراقبت های بهداشتی ، فناوری اطلاعات و امور مالی به طور مداوم به دنبال متخصصان ذی صلاح بوده اند.

دبی دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی کاملاً پیشرفته است. هنگامی که به دبی نقل مکان کردید، اگر از مسیر حمل و نقل عمومی اطلاع ندارید، نگرانی در مورد چگونگی رفتن به برخی از مکان ها وجود ندارد. تاکسی های گران و راحت شما را به محل مقصد می رسانند. مترو سیتی مقرون به صرفه ترین و سریع ترین راه برای گشت و گذار در شهر است. علاوه بر این، سیستم کارآمد اتوبوس های فیدر وجود دارد که در هر ایستگاه مترو کار می کنند.

شارجه

شهر شارجه به عنوان یکی از برترین شهرهای امارات برای زندگی قلمداد می شود. از همین رو مهاجران زیادی برای تحصیل و زندگی در امارات، این شهر را انتخاب می نمایند. شارجه به لطف سبک زندگی راحت و آسان و همچنین هزینه زندگی مقرون به صرفه تری نسبت به دبی یا ابوظبی ، مقصد جذابی برای مهاجران است. متوسط هزینه های زندگی در شارجه به مراتب پایین تر از شهرهای ابوظبی و دبی است.

شارجه واقع در شمال دبی، مرکز فرهنگ در امارات متحده عربی است. از جمله دلایل متعددی که می توان زندگی در شارجه را در نظر گرفت، ماهیت فرهنگی آن است. شارجه به عنوان پایتخت فرهنگی امارات متحده عربی در نظر گرفته می شود و دارای فعالیت های متعدد و مکان های تفریحی برای سرگرمی افراد در هر سنی است.

تفاوت های زندگی در ایران با امارات

تفاوت های زندگی در امارات با ایران

یکی از بزرگترین مزایای زندگی در امارات برای مهاجرت کاری، مالیات کم است و این تأثیر مثبتی در هزینه تعدادی از اقلام، از جمله وسایل نقلیه، کالاهای الکترونیکی و محصولات محلی دارد. همچنین در نتیجه یارانه های دولت برای برق، آب و گاز، خدمات آب و هوایی در اینجا کمی ارزان تر از بسیاری از کشورها از جمله ایران است.

هزینه های زندگی در امارات به مراتب بالاتر از ایران می باشد. به طور مثال هزینه های خوراک بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ درصد بیشتر ایران است و یا هزینه های اجاره مسکن در ایران ۱۲۰ درصد کمتر از امارات می باشد. لازم به ذکر است که قدرت خرید مدردم در امارات ۴ برابر قدرت خرید مردم در ایران می باشد که تمام این هزینه های گزاف زندگی در امارات را پوشش می دهد. از دیگر تفاوت های زندگی در امارات با ایران:

  1. بیش از ۷۰ درصد جمعیت امارات را مهاجران تشکیل می دهند.
  2. اقتصاد امارات بیش از نفت به تجارت وابسته است.
  3. امارات از زیرساخت های جاده ای خوبی برخوردار است و حمل و نقل عمومی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل (RTA) انجام می شود.

معایب زندگی در امارات

افراد از روش های مختلف از جمله ویزای تحصیلی، کاری، توریستی، ازدواج و یا سرمایه گذاری در امارات وارد این کشور می شوند. این افراد برای یک مدت مشخص و یا به صورت دائم قصد زندگی در امارات را دارند. آشنایی با چالش های ممکن در حین زندگی، کمک شایانی به این دسته از افراد می کند تا با آگاهی بیشتر برای آن اقدام نمایند. در ادامه به بزرگترین چالش های پیش رو برای زندگی در امارات اشاره می شود.

  • هزینه های بالای زندگی: متوسط هزینه های زندگی در امارات از بسیاری از کشورهای اروپایی همانند لهستان و چک که در حوزه اتحادیه اروپا و شینگن قرار دارند، بیشتر است.
  • استرس بالای رانندگی: رانندگی در امارات به دلیل فراوانی دوربین های ترافیکی کار ساده ای نیست و حتی اگر مرتکب یک اشتباه جزئی شوید، ممکن است جریمه های زیادی بپردازید.
  • انجام امور اداری در بیشترین زمان ممکن: کارهای اداری ممکن است بیشتر از حد معمول طول بکشد. درخواست ویزای اقامت یا کار، افتتاح حساب های بانکی یا اشتراک تلفن همراه ممکن است از طریق بوروکراسی با زمان بسیار زیاد صورت گیرد.
  • شرایط سخت دریافت اقامت: کسب اقامت دائم در امارات در مقایسه با سایر کشورهای دنیا به مراتب سخت تر و طولانی تر می باشد.
تجربه زندگی در امارات

تجربیات زندگی در امارات

برای آگاهی بیشتر و بهتر از شرایط و نحوه زندگی در امارات، اطلاع از تجربه سایر افرادی که قبلا در این کشور زندگی کرده اند و یا مدتی را در این کشور سپری نموده اند، می تواند کمک شایانی به اشخاصی که به تازگی قصد اقدام در این زمینه را دارند، نماید. عده زیادی برای زندگی در این کشور اقدام نموده و تجارب زیادی در این زمینه موجود است. در ادامه به صورت نمونه به بررسی یکی از این تجربه های زندگی در امارات خواهیم پرداخت:

دبی شهر مناسبی برای زندگی محسوب می شود. کیفیت زندگی با شهرهای دیگر قابل مقایسه نیست و همه آزادند آنچه را که می خواهند انجام دهند اما باید از قانون پیروی کنند زیرا دبی شهری است که کاملاً از قانون پیروی می کند. دبی یکی از بزرگترین مراکز تجاری تاکنون مانند دبی مال، بازار امارات، مراکز شهر و غیره را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید در آن پرسه بزنید و لذت ببرید. بنابراین بهترین شهر برای زندگی در امارات است، اگرچه بسیاری از مردم از آن دور می شوند زیرا هزینه هایی مانند اجاره خانه، قبض ها و کالاها، به طور کلی برای آنها کمی گران است. شهرهای دیگری مانند شارجه یا عجمان که شهرهای خوبی برای زندگی هستند اما کیفیت دبی را ندارند.

نتیجه گیری

کشور امارت بدون شک یکی از جذاب ترین مکان ها برای زندگی و تجارت است. این مکانی است که می توانید تجربه ای منحصر به فرد کسب کنید. با این حال، شیوه زندگی درامارات با شیوه زندگی در بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است. بنابراین، هنگام مهاجرت به امارات، باید مشخصات فرهنگی و سایر شرای زندگی در امارات به طور کلی آشنا شوید.

آیا انتخاب امارات برای زندگی مناسب است؟ نظرات خود را از طریق دیدگاه سایت با ما به اشتراک بگذارید و همچنین می توانید با مشاورین موسسه آریاناپارس برای نحوه اقدام برای مهاجرت به امارات مشورت کنید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    زندگی در امارات زندگی در امارات زندگی در امارات زندگی در امارات زندگی در امارات

    شبکه های اجتماعی

    arrow up