شرایط و قوانین سرمایه گذاری در امارات

سرمایه گذاری به عنوان یکی از روش های مهاجرت به امارات به شمار می رود. سالانه افراد بسیار زیادی به واسطه شرایط ایده آل در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران، تصمیم بر اقدام از این روش مهاجرتی را دارند. عدم پرداخت مالیات، نزدیکی به ایران، رفت و آمد بدون دغدغه را می توان فقط بخشی از دلایل افراد برای سرمایه گذاری در امارات برشمرد.

دولت امارات برای تسهیل روند سرمایه گذاری، تدابیری را برای ورود سرمایه به این کشور برنامه ریزی کرده است. از سال ۲۰۱۸ برنامه های سرمایه گذاری امارات دستخوش تغییر گردید و افراد به صورت تنهایی و بدون نیاز به شریک تجاری قادر خواهند بود در این کشور، کسب و کاری را راه اندازی نمایند. در گذشته شرایط بدین گونه بود که مالکیت اصلی شرکت که معادل ۵۱ درصد می باشد، می بایست به نام یک شهروند اماراتی می بود.

سرمایه گذاری در امارات راهی مطمئن برای آن دسته از افراد می باشد که بدون سوابق تحصیلی و یا سابقه کار به دنبال کسب اقامت این کشور می باشند. این دسته از افراد با توجه به میزان بودجه اختصاص داده به این کار می قادر خواهند بود از روش های مختلف که در ادامه همین مقاله به آنها اشاره می شود برای سرمایه گذاری در امارات اقدام نمایند. از همین رو با آشنایی از روش های موجود اعم از خرید ملک و یا ثبت شرکت می توان تصمیم صحیحی را اتخاذ نمود.

روشهای سرمایه گذاری در امارات

با توجه به رشد روز افزون اقتصاد در کشور امارات و توجه ویژه به سرمایه گذاران خارجی به همراه قوانین مناسب کشور امارات، بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال اقدام برای این کشور می باشند. دولت برنامه های متفاوتی را برای این دسته از افراد در نظر گرفته است. خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید اوراق بهادار به عنوان روش های سرمایه گذاری در امارات شناخته می شوند. در ادامه به روش های سرمایه گذاری در امارات اشاره می شود.

خرید ملک در امارات

خرید ملک در امارات

املاک و مستغلات در کشور امارات رشد چشمگیری را داشته است و یکی از روش های مهاجرت به امارات می باشد. میزان ساخت و سازهای جدید در امارات قابل توجه است و به وضوح رونق کلی این بخش را به نمایش می گذارد. سرمایه گذاری در بازار ملک به آن دسته از افراد توصیه می شود که بدون هیچ دغدغه ای به دنبال کسب اقامت امارات می باشند. لازم به ذکر است که قوانین خرید ملک و اعطا اقامت مختص به چند شهر امارات می باشد.

در ارتباط با خرید ملک می توان به این نکته اشاره کرد که افراد با خرید ملک با ارزش بالغ بر ۱ میلیون درهم قادر خواهند بود تا اقامت این کشور را دریافت نمایند. بسیاری از افراد با خرید ملک و اجاره دادن آن به دنبال سود اقتصادی از میزان سرمایه قابل دخیل در این روش می باشند.

ثبت شرکت

یکی از مهمترین فعالیت های انجام شده توسط شرکت ها در امارات مربوط به تجارت است. از خرده فروشی، کالاها و محصولات صنعتی، امارات یکی از بزرگترین مراکز تجاری در خاورمیانه است. به منظور راه اندازی شرکت در بخش تجارت، یک سرمایه گذار خارجی از نظر انواع ساختارها و مجوزها گزینه های مختلفی دارد. مناطق آزاد دبی تا کنون یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاران خارجی است که علاقه مند به شروع کار در بخش تجارت هستند.

با توجه به عدم پرداخت مالیات و اجازه اقدام به این روش بدون نیاز یک شریک تجاری سبب می گردد تا ثبت شرکت در امارات به عنوان یک روش ایده آل برای سرمایه گذاران تبدیل شود.

کار آفرینی در امارات

کارآفرینی در امارات

کشور امارات برنامه مناسبی را برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار در نظر گرفته است. افراد با یک ایده خلاقانه و مناسب قادر خواهند از این روش سرمایه گذاری در امارات اقدام نمایند. موسسات دولتی فراوانی در کشور امارات و به خصوص شهر دبی وجود دارند که از ایده های افراد استقبال می کنند.

در این روش سرمایه گذاری، نیاز به یک شریک تجاری برای راه اندازی کسب و کار می باشد. در صورت قبولی طرح اقتصادی، ویزای ۵ ساله امارات به این دسته از افراد تعلق می گیرد. این ویزا به همراهان نفر اصلی که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشد، تعلق می گیرد.

خرید اوراق بهادار

خرید اوراق بهادار یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در امارات به حساب می آید. از این روش به عنوان ساده ترین و همچنین کم ریسک ترین روش سرمایه گذاری در امارت یاد می شود. افراد با خرید اوراق بهادار در کشور امارات می توانند اقامت کوتاه مدت امارات را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که حداقل سن اقدام برای این روش بالای ۲۱ سال می باشد.

شرایط سرمایه گذاری در امارات و اقامت

شرایط دریافت اقامت امارات از طریق سرمایه گذاری

شرایط دریافت اقامت کشور امارات همانند سایر کشورهای برتر دنیا منوط به نوع روش اقدامی متفاوت می باشد. این نکته به این معناست که کسب اقامت امارات از طریق سرمایه گذاری با توجه به انتخاب خرید ملک، کارآفرینی، خرید اوراق بهادار یا ثبت شرکت دارای قوانین مجزایی است. در ادامه به نحوه دریافت اقامت امارات از طرق سرمایه گذاری اشاره می شود.

  1. خرید ملک: افراد با خرید ملک به ارزش ۱ میلیون درهم قادر خواهند بود برای اقامت دائم امارات اقدام نمایند.
  2. ثبت شرکت: در صورت بازدهی مثبت شرکت و استخدام شهروند اماراتی به اقامت امارات منجر می شود.
  3. کارآفرینی: در این روش همانند ثبت شرکت، اقامت امارات به افراد اعطا می شود.
  4. خرید اوراق بهادار: با خرید اوراق بهادار می توان اقامت موقت امارات را دریافت نمود و به اقامت دائم منجر نمی شود.

مزایای سرمایه گذاری در امارات

کشور امارات در سال های اخیر به قطب سرمایه گذاری تبدیل شده است. شهرهای آن همانند ابوظبی، دبی، عجمان و غیره به یکی از نقاط محبوب گردشگری و مشاغل تجاری تبدیل شده اند. در حال حاضر مردم سراسر جهان به این واقعیت را می پذیرند که سرمایه گذاری در امارات یکی از بهترین تصمیمات مالی است که تا کنون اتخاذ خواهند کرد. املاک و مستغلات، گردشگری و بازار بورس و طلا از جمله مشاغلی هستند که می توان در آنها در کشور امارات سرمایه گذاری کرد. در ادامه به برترین مزایای سرمایه گذاری در امارات اشاره می شود.

  1. موقعیت استراتژیک: کشور امارات از اکثر مقصدهای جهان کمتر از ۵ تا ۶ ساعت زمان پرواز دارد.
  2. معاف از مالیات: عدم پرداخت مالیات برای ثبت شرکت یکی از برترین مزایای سرمایه گذاری در امارات می باشد.
  3. اقتصاد در حال رشد: تمام اعداد و ارقام نشان می دهد که اقتصاد امارات در حال پیشرفت و تا چند سال آینده به یک اقتصادی تبدیل می شود.
  4. هزینه های پایین ملک: هزینه های خرید ملک در امارات در مقایسه با سایر کشورهای برتر دنیا پایین تر می باشد.
  5. اخذ اقامت: افراد با سرمایه گذاری در امارات قادر خواهند بود برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایند.
  6. سطح بالای زندگی: افراد با سرمایه گذاری در امارات می توانند از سطح بالای زندگی در این کشور بهره مند شوند.
  7. شفافیت بازار خرید ملک: دبی شفاف ترین بازار املاک و مستغلات در منطقه MENA است.
  8. دسترسی آسان به نیروی کار: استخدام نیروی کار از هر کشور جهان بسیار آسان است.
  9. فرصت های تجاری در مناطق آزاد: دبی میزبان بیش از ۲۰ منطقه آزاد است که به مجموعه های مختلف صنعتی و تجاری دسترسی دارند. سرمایه گذاران خارجی قادر خواهند بود از ۱۰۰٪ مالکیت خارجی شرکت های خود برخوردار شوند.

معایب سرمایه گذاری در امارات

هر یک از روش های مهاجرت کاری با چالش هایی همراه است، سرمایه گذاری در امارات از این قاعده مستثنی نیست. از همین رو آشنایی با چالش های پیش رو برای سرمایه گذاران، این مسیر را سهل تر می کند. یکی از معایب سرمایه گذاری در مقایسه با کشورهای اروپایی تسهیلات و دسترسی هایی که به سرمایه گذاران داده می شود، عنوان می شود. این نکته بدین معناست که افراد با سرمایه گذاری در اروپا قادر خواهند بود تا تجارت خود را در سراسر اروپا بدون هیچ محدودیتی گسترش دهند. از دیگر معایب سرمایه گذاری در امارات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • وابستگی به هیدروکربن ها
  • این کشور کالاهای تولیدی زیادی را وارد می کند
  • وابستگی به وضعیت مالی بین المللی
  • خطرات حباب های سوداگرانه
  • عدم انعطاف پذیری در سیاست های پولی
  • تخریب محیط ژئوپلیتیک منطقه ای

نتیجه گیری

با توجه به موارد عنوان شده، امارات به عنوان یکی از برترین کشور های نزدیک ایران برای امر سرمایه گذاری به شمار می رود. افراد علاقه مند به امر سرمایه گذاری قادر خواهند بود تا از روش های خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید اوراق بهادار در امارات به این مهم دست پیدا کنند. همچنین در صورت احراز شرایط مورد نظر که به آنها اشاره شد، موفق به دریافت اقامت این کشور شوند.

امارات روند روز افزون خود در ارتقا و پیشرفت تجاری از سال ۲۰۱۳ دوباره شروع کرده است و سرمایه گذاری در امارات می تواند اقدامی تحسین برانگیز برای مهاجرت به این کشور قلمداد شود. سرمایه گذاران بدون پرداخت هیچ گونه مالیاتی قادر خواهند بود تا کسب و کاری را در این کشور راه اندازی نمایند.

دلایل شما برای سرمایه گذاری در امارات کدام است؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق دیدگاه سایت با ما به اشتراک بگذارید. برای بررسی شرایط و انتخاب بهترین روش های سرمایه گذاری در امارات با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید. مشاوران آریاناپارس در ساعات ۹ تا ۱۹ و بدون هیچ پرداخت هزینه ای (رایگان) پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری در امارات سرمایه گذاری در امارات سرمایه گذاری در امارات سرمایه گذاری در امارات سرمایه گذاری در امارات

شبکه های اجتماعی

arrow up