آیا شما از دوستداران زندگی در اتریش می باشید ولی روش مهاجرت به اتریش را نمی دانید؟ ما در این مقاله شما را در کوتاهترین زمان به این کشور رویایی می رسانیم. برای اخذ اقامت اتریش سعی کنید زبان آلمانی در سطح B2 را بیاموزید هرچند با داشتن دانش زبان انگلیسی قادر به زندگی در اتریش می باشید. هزینه پایین زندگی و تحصیل در اتریش و دارا بودن شرایط ایده آل اقامتی همه همه این کشور را به یکی از مهاجر پذیر پذیر ترین کشورهای اروپایی بدل کرده است. برای آگاهی بیشتر در خصوص مهاجرت به اتریش با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت به اتریش

اتریش کشوری در اروپای مرکزی می باشد که دارای حکومت فدرال و دموکراتیک است. پیشرفت های چشمگیر اتریش در طی سالهای اخیر خصوصاً در زمینه های اقتصادی، علمی و اجتماعی اتریش را به یکی از کشورهای تراز اول اروپا همراه با بالاترین استانداردهای زندگی و رفاه اجتماعی تبدیل نموده است. از این رو روند مهاجرت به اتریش همواره رو به افزایش است.

کشور اتریش با مساحت۸۳٬۸۷۸ کیلومتر مربع تقریباً هم‌اندازه امارات است. به طور کلی اتریش از ۹ ایالت تشکیل گردیده است و حدود ۶۰٪ این کشور را رشته کوه‌های آلپ شرقی در بر گرفته اند. پایتخت اتریش شهر وین ۳ سال متوالی به عنوان بهترین شهر جهان از لحاظ کیفیت زندگی معرفی شده است. در ادامه با شرایط و روش های مهاجرت به اتریش بیشتر آشنا خواهیم شد.

مهاجرت به اتریش در گذر زمان

کشور اتریش در طول تاریخ فراز و نشیب های فراوانی را تجربه نموده است. سرزمین فعلی اتریش در قرن ۴ پیش از میلاد مسیح محل سکونت قوم سلت بود. طولی نکشید که رومی ها این سرزمین را فتح نمودند و قرن ها اتریش امروزی مرکز به مرکز تاخت و تاز مهاجمان از اقوام مختلف تبدیل گردیده بود.

در سال ۱۹۱۴ اتریش وارد جنگ جهانی اول شد و پس از پیشروی و نفوذ ارتش هیتلر اتریش تحت سلطه آلمان قرار گرفت. سرانجام پس اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ دوران اشغال اتریش توسط آلمان به پایان رسید و این کشور تا به امروز توسط حکومت فدرال اداره گردیده است.

آغاز روند مهاجرت به اتریش

روند مهاجرت به اتریش از اوایل دهه ۵۰ میلادی افزایش یافت اولین مهاجران از کشورهای مجارستان، اوکراین و لهستان وارد این کشور شدند. رشد اقتصادی و تولیدات داخلی اتریش در اواخر دهه ۷۰ به شکل فزاینده ای افزایش یافت و همین موضوع باعث گردید افراد بیشتری از نقاط مختلف جهان به این کشور مهاجرت نمایند. این روند تا جایی ادامه داشته که در حال حاضر اتریش از جمله کشورهای محبوب مهاجران به شمار می آید.

روش های مهاجرت به اتریش

روش های مهاجرت به اتریش

برای مهاجرت به اتریش روش های بسیار متنوعی وجود دارد. متقاضیان مهاجرت به اتریش با توجه به شرایط فردی و قوانین مربوط به روش های مختلف مهاجرت به اتریش، می توانند بهترین روش را برای مهاجرت به این کشور انتخاب نمایند. به طور کلی روش های مهاجرت به اتریش به شرح ذیل می باشد:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • پناهندگی

مهاجرت تحصیلی به اتریش

اتریش از جمله کشورهایی به شمار می آید که همواره از بالاترین استانداردهای آموزشی و کیفیت تحصیلی برخوردار است. مهاجرت تحصیلی در اتریش علاوه بر یک روش مهاجرتی مناسب مزایای بی شماری در پی دارد، پرداخت هزینه های تحصیل به نوعی بزرگترین دغدغه اغلب دانشجویان بین المللی می باشد، ولی در اتریش هیچگونه جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد، زیرا تحصیل در اتریش اکثر دانشگاه ها و مدارس دروس تحصیلی را به صورت رایگان ارائه می نمایند و این بدون شک مهم ترین مزیت مهاجرت تحصیلی اتریش می باشد.

تعداد کثیری از دانشگاه های اتریش بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند، امکان استفاده از بهترین امکانات آموزشی بدون پرداخت هزینه بیشتر شبیه به یک رویا است، ولی این رویا در اتریش به واقعیت تبدیل گردیده. از دیگر مزایای بسیار مهم مهاجرت تحصیلی به اتریش اخذ اقامت پس ازتحصیل می باشد. این شرایط تحصیل در اتریش را به یک روش مهاجرتی ایده ال تبدیل نموده است.

مهاجرت کاری به اتریش

اتریش همواره جزو ۱۵ اقتصاد اول جهان است، از اواخر دهه ۴۰ پس از اتمام جنگ جهانی دوم رشد اقتصادی این کشور به ۵ درصد در سال افزایش یافت که رقم قابل توجهی به شمار می آید. در حال حاضر اتریش دارای بیش از ۲۰ درصد مزارع ارگانیک در کل اتحادیه اروپا می باشد و از لحاظ تولید ناخالص داخلی جزو ۵ کشور اول اتحادیه اروپا است. این امر سبب گشته است افراد بیشماری از مهاجرت کاری به اتریش داشته باشند.

با توجه به شرایط اقتصادی فوق العاده اتریش سالانه افراد فراوانی برای راه اندازی کسب و کار و به دست آوردن موقعیت های شغلی مناسب عازم این کشور می شوند. لازم به ذکر است برای دریافت ویزای کار اتریش حتماً به پیشنهاد کاری از کارفرما (جاب آفر) نیاز خواهید داشت. با توجه به قوانین کار در اتحادیه اروپا افرادی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می کنند برای دریافت پیشنهاد کار در الویت قرار دارند. قطعاً این موضوع شانس افرادی که خارج از این اتحادیه زندگی می کنند را برای دریافت پیشنهاد کاری کاهش می دهد.

مهاجرت سرمایه گذاری به اتریش

در مهاجرت از طریق سرمایه گذاری آگاهی از فضای کسب و کار کشور مورد نظر بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همانگونه که اشاره گردید اتریش از اقتصاد قدرتمند و پویایی برخوردار است. ثبات اقتصادی قابل قبول به همراه اجرای سیاست های مالی دقیق بسترهای مناسبی را برای انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی در این کشور فراهم نموده است.

اتریش یکی از پایین ترین نرخ های تورم و بیکاری را در اتحادیه اروپا دارد. این شرایط محیطی امن و در عین حال سود آور را برای سرمایه گذاران فراهم نموده است. از این رو سرمایه گذاری در اتریش یک روش مهاجرتی ایده ال به شمار می آید، که علاوه بر مزایای بی شماری که در پی دارد امکان اخذ اقامت دائم این کشور از طریق سرمایه گذاری وجود خواهد داشت. برای سرمایه گذاری در اتریش روش های متنوعی وجود دارد که افراد با توجه به شرایط فردی خویش می توانند روش مناسب را انتخاب نمایند. روش های سرمایه گذاری در اتریش به شرح ذیل می باشد:

  • ثبت شرکت
  • فرانچایز
  • خود حمایتی
  • خرید ملک

لازم به ذکر است خرید ملک در اتریش می تواند سود قابل توجهی برای افراد در پی داشته باشد، ولی به دریافت اقامت دائم اتریش ختم نخواهد شد.

مهاجرت از طریق ازدواج به اتریش

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی از روش ها کم هزینه برای دریافت اقامت دائم و تابعیت اتریش مهاجرت از طریق ازدواج می باشد. طبق قوانین مهاجرتی اتریش افرادی که با یک شهروند اتریشی یا فردی که دارای اقامت دائم یا تابعیت این کشور است ازدواج نمایند، پس از ارائه مدارک مورد نیاز و گذراندن مراحل قانونی می توانند اقامت دائم و تابعیت اتریش را دریافت نمایند.

مهم ترین موضوع برای دریافت ویزای ازدواج ارائه مدارکی است که اثبات نماید ازدواج بین طرفین به صورت واقعی و با رضایت خاطر طرفین رخ داده است. مدارک مورد برای اخذ ویزای ازدواج به شرح ذیل می باشد:

  • مدارک مربوط به تمکن مالی تبعه اتریشی جهت حمایت از همسر خود
  • اثبات شکل گیری آشنایی و وجود رابطه قبل از درخواست ازدواج
  • مدارک مربوط به ثبت رسمی ازدواج (سند ازدواج)
  • مدرک هویتی زوجین
  • ارائه گواهی فوت و یا طلاق برای زوجینی که قبلاً ازدواج نموده اند
  • ارائه گواهی پزشکی مبتنی بر سلامت زوجین
  • تکمیل فرم ازدواج (این فرم شامل اطلاعات زوجین و حق مالکیت آنان در اموال یکدیگر می ­باشد)

پناهندگی در اتریش

بدون شک مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی از خطرات و ریسک بسیار بالایی برخوردار است. متاسفانه با توجه به شرایط فعلی در بسیاری از کشورهای جهان سوم روند مهاجرت افراد به کشورهای اروپایی از طریق پناهندگی به شکل محسوسی افزایش یافته است.

این موضوع باعث رونق در بازار کار بسیاری از افراد سودجو و به اصطلاح قاچاق بر شده است که با استفاده از عدم آگاهی کامل متقاضیان مهاجرت نسبت به قوانین و روش های مهاجرتی سرمایه و آینده این افراد را به تباهی سوق می دهند.

اتریش از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است، از این رو قوانین این کشور در رابطه با پناهجویان در کلیت فرق چندانی با کشورهای دیگر اتحادیه اروپا ندارد ولی در جزئیات معمولاً تفاوت هایی در اغلب کشورها وجود خواهد داشت.

شرایط پناهندگی در اتریش

سال ۲۰۱۵ با هجوم گسترده پناهجویان و ورود به مرزهای کشور اتریش مقامات این کشور قوانین بسیار سختگیرانه و دشواری را برای پذیرش پناهجویان اتخاذ نمودند که متاسفانه این قوانین هرساله دشوارتر از سال قبل به اجرا در می آید. این روند تا جایی ادامه داشته که هم اکنون بیش از نیمی از درخواست های ارائه شده از سوی پناهجویان مورد موافقت قرار نمی گیرد.

به طور کلی برای دریافت پاسخ مثبت در خصوص پناهندگی در اتریش مهم ترین موضوع ارائه مدارک و ادله مستندی (کیس پناهندگی) است که اثبات نماید فرد متقاضی امکان برخورداری از شرایط عادی زندگی در کشور خود را ندارد و بنا به دلایل مشخصی در صورت برگشت به کشور مبدا امکان دستگیری و آزار و اذیت برای فرد مورد نظر وجود دارد، در غیر اینصورت با درخواست افراد موافقت نخواهد شد.

توجه داشته باشید مدت زمان مورد نیاز جهت بررسی پرونده پناهجویان در اتریش بین ۶ ماه الی ۲ سال خواهد بود که بسته به نوع پرونده این زمان متغیر می باشد. لازم به ذکر است مجموعه آریاناپارس هیچگونه فعالیت و خدماتی را در این زمینه ارائه نمی دهد، همچنین توصیه این مجموعه به متقاضیان مهاجرت جایگزین نمودن روش های قانونی و مطمئن می باشد.

قوانین مهاجرت به اتریش

قوانین مهاجرت به اتریش بسته به روش مهاجرتی مورد نظر افراد کمی متفاوت خواهد بود، ولی به طور کلی برای دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور فرد مورد نظر حتماً می بایست مدت زمان مشخصی را در این کشور زندگی کند و مراحل قانونی دریافت اقامت دائم و تابعیت را سپری نماید.

به عنوان مثال افرادی که به واسطه تحصیل به اتریش مهاجرت نموده اند، موظف خواهند بود پس از اتمام تحصیل مشغول به کار شوند و ویزای خود را به ویزای کار تغیر دهند و سپس پروسه دریافت اقامت دائم اتریش را طی نمایند.

اتریش نیز مانند اغلب کشورهای اروپایی از قانون خون پیروی می نمایید. از این رو فقط کودکانی که والدین آنها تابعیت اتریشی داشته باشند در زمان تولد تابعیت این کشور را دریافت می نماید. بر اساس قوانین مهاجرتی به طور کلی در اغلب روش های مهاجرتی فرد متقاضی دریافت اقامت دائم اتریش پس از ۵ سال زندگی در این کشور می تواند اقامت دائم اتریش را دریافت نماید. همچنین برای دریافت تابعیت و پاسپورت اتریش ۵ سال پس از دریافت اقامت دائم می توان اقدام نمود.

مزایای مهاجرت به اتریش

مزایای مهاجرت به اتریش

اتریش همواره از لحاظ امکانات رفاهی و سطح رضایت مردم از کیفیت زندگی جزو ۵ کشور برتر جهان قرار دارد، از سوی دیگر وین پایتخت این کشور سال های متمادی به عنوان بهترین شهر جهان از لحاظ کیفیت زندگی، امنیت و رفاه اجتماعی شناخته شده است. اتریش دارای پایین ترین نرخ جرم و جنایت می باشد، همچنین فساد اقتصادی در سیستم مالی این کشور جایی ندارد. علاوه بر موارد ذکر شده مزایای اصلی مهاجرت به اتریش به شرح ذیل می باشد:

  • استفاده از بالاترین استانداردهای زندگی و رفاه اجتماعی
  • امنیت فردی و اقتصادی فوق العاده
  • تحصیل در برترین دانشگاه های جهان بدون پرداخت هزینه
  • استفاده از خدمات درمانی رایگان
  • بازار کار مناسب و شرایط اقتصادی ایده ال
  • امکان تردد در کل حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا
  • جامعه فعال مهاجرین

معایب مهاجرت به اتریش

بدون شک مهاجرت به اتریش علاوه بر مزایای فراوانی که در پی دارد، با چالش هایی نیز رو به رو خواهد بود. هرچند به جرات می توان گفت مزایای مهاجرت به اتریش بسیار بیشتر از چالش های موجود برای انجام این امر است. به طور کلی چالش های اصلی مهاجرت به اتریش به شرح ذیل می باشد:

  • هزینه های نسبتاً بالای زندگی (خصوصاً اجاره بهای مسکن)
  • یادگیری زبان آلمانی
  • آب و هوای نسبتاً سرد

بهترین روش های مهاجرت به اتریش برای ایرانیان

همانطور که پیش تر ذکر گردید برای مهاجرت به اتریش روش های بسیار متنوعی وجود دارد، قوانین مربوط به هر یک از روش های مهاجرتی و همچنین شرایط فردی افراد متقاضی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. از این رو نمی توان یک روش واحد مهاجرتی را به کلیه متقاضیان مهاجرت به اتریش پیشنهاد داد.

معمولاً افراد با آگاهی کامل از قوانین مربوط به روش مهاجرتی مورد نظر می توانند بهترین روش مهاجرت به اتریش را انتخاب نمایند. ولی طبق آمار موجود مهاجرت تحصیلی به اتریش در بین هموطنان عزیز رواج فراوانی دارد. یکی از مهم ترین دلایل این موضوع امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های معتبر اتریش می باشد. علاوه بر این روش مهاجرت از طریق تمکن مالی و سرمایه گذاری نیز طرفداران فراوانی دارد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۱ پاسخ به “مهاجرت به اتریش”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد مهاجرت به اتریش میشه راهنمایی بفرمایید؟

    2. یاسر گفت:

      در مورد اقامت قرمز سفید قرمز توضیح میدین؟

      • علی سعیدی گفت:

        با سلام و احترام
        در صورت دریافت پیشنهاد کاری از کشور اتریش امکان اخذ اقامت قرمز سفید قرمز میسر می باشد.

    3. سحر معمار گفت:

      سلام روز بخیر من مدرک ارشد حقوق خصوصی دارم و ۳۳ سالم هست آیا امکان ادامه تحصیل رشته خودم در اتریش وجود دارد؟
      زبان در حد دانشگاهی بلدم
      مجرد هستم
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما چنانچه فارغ التحصیل از دانشگاه سراسری باشید می توانید برای اتریش اقدام نمایید. البته در نظر داشته باشید هر چقدر سن شما بالاتر باشد شانس ویزای شما کمتر خواهد شد.

    4. مریم گفت:

      سلام
      در روش اخذ ویزا از طریق سرمایه گذاری باید شریک اتریشی پیدا کنیم که ۵۱ در صد شر کت به نام اون باشه و با سرمایه گذاری ۴۹ درصد بقیه اش رو به نام ما میکنه ؟ اگر جواب مثبته چطور شخص مورد نظر رو می تونیم پیدا کنیم و چطور بهش اعتماد کنیم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بله شما برای ثبت شرکت نیاز به یک شریکی که پاس کشور اتریش را دارا می باشد دارید که بتوانید ۵۱% از سهم سهامتون را به نام ایشان بزنید قطعا این شخص باید مورد اطمینان شما باشد و از قبل شناخته شده باشد. قطعا این کار هم کار راحتی نمی باشد.

    5. vida گفت:

      با سلام و احترام
      من ۳۶ سال دارم – مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی نرم افزار از e-learning از دانشگاه دولتی شیراز رو دارم با معدل ۱۳.۵ و نزدیک به ۱۲ سال در کار های مدیا مانند video editing- graphic- و جلوهای ویژه و انیمیشن بوده ام و سابقه کار مستند ندارم – آشناییم به زبان انگلیسی خوبه و لی باید برای مدرک اقدام کنم – دارای همسر و یک فرزند ۳ ساله هستم.میخواستم برای مهاجرت اقدام کنم – لطفا راهنمایی بفرمایید.متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بهترین روش مهاجرت که تحصیل هست ولی برای کار در اتریش نکته بسیار مهم تسلط به زبان همان کشور میباشد و در حالت بهتر داشتن یک درخواست کار یا قرار داد کاری از کارفرمایی مشخص هست که میتوان از سایت های کاریابی آن را پیگیری کرد

    6. مرضیه گفت:

      باسلام خانمی هستم ۳۴ساله ۷سال سابقه آرایشگری حرفه ای دارم وسالندارهستم ولیسانس معماری،همسرم لیسانس مدیریت وکارمندباسابقه ۱۷سال ویک فرزند۱۲ساله داریم ،خواهان اقامت اتریش هستیم.سپاس ازراهنماییتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اقامت اتریش باید یا از لحاظ ثبت شرکت و سرمایه گذاری با حد اقل ۱۵۰ هزار یورو سرمایه اولیه اقدام کنید یا از لحاظ تحصیل و یا تمکن مالی . لطفا با موسسه تماس بگیریدhttps://arianaabroad.com

    7. آهو گفت:

      سلام من در افغانستان استم ایا میتوانم ویزه کاری اترش دریفت نمایم هزینه مصرف چه مقدار میباشد ؟

    8. سعید گفت:

      سلام. من ۴۲سالمه.کاردانی رشته ابیاری کشاورزی ازدانشگاه دولتی دارم.همسرم کارشناسی روانشناسی . دوفرذند۸و۱۳ساله دارم…۱۵سال سابقه سرپرستی اجرایی درزمینه خطوط اب وفاضلاب شهری دارم.ایا میتوانم جهت کارواقامت دراتریش اقدام نمایم..ممنون میشم راهنماییم بفرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        الویت کارفرماها با افراد خودشان و فارغ التحصیلان خودشان میباشد تا انهارا شاغل کنند، مگرینکه درخواست شغلی داشته باشید.
        برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    9. محمد رضا ریحانی گفت:

      سلام من در زمینه تولید قایقهای لوکس تفریحی با هزینه تولید بسیار مناسب از یک روش اختصاصی و یا تولید سایر قایقهای دگر مثل قایقهای دلفیینی که این رو زها طرفداران زیادی دارد و قابلیت حرکت در زیر اب را دارد رو میخواهم در کشور اتریش انجام بدهم با یک سرمایه گذار اتریشی لطفا راهنمایی بفرمایید ضمنا رشته تحصیلی من مرتبط نیست ولی اطلا عات کافی در این زمینه دارم و زمینه فعالیت من در ایران هم تولید قایق میباشد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما برای انجام این کار نیازمند پیدا کردن یک کار فرما که بتواند تو حیطه ی کاریتون ساپورتتون کند می باشید. وبعد از آن می توانید برای ویزای کاری اتریش اقدام نمایید. و چنانچه بخواهید ثبت شرکت در راستای حرفه ی خود داشته باشید باید حتما شریک مالی که پاس کشور اتریش را دارد را داشته باشید که بتوانید ۵۱% از سهم سهامتون را به نام ایشون بزنید.

    10. امید گفت:

      سلام من ۳۴ سالمه.لیسانس الکترونیک دارم. و کارمند مترو(راهبر قطار) هستم و۸ سال هست که سابقه دارم وهمچنان مشغول بکار هستم..متاهلم و یک دختر ۱۵ماهه دارم/.همسرم فوق دیپلم امور بانکی میباشد.زبان بلد نیستم ولی تازه شروع به یادگیری کردم.
      ایا بااین شرایط امکانش هست که بتونم اقامت کاری در اتریش بگیرم باتوجه به اینکه ۸سال سابقه راهبری یا هموم لوکوموتیورانی قطار را دارم..لطفا راهنماییم کنید..باتشکر از شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با داشتن مدرک زبان و بودن در لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد امکان پذیرش و دریافت ویزای کار را دارید . البته چون سوابق کاری شما کمی خاص هست . سختتر و طولانیتر پرسه را باید طی نمایید

    11. هادي غرقابي گفت:

      سلام من ۳۲ سالمه . فوق لیسانس علوم سیاسی و روابط بین الملل دارم. متاهلم و دو پسر ۲ و ۴ ساله دارم . همسرم زبان انگلیسی دانشگاهی نیمه کاره خوند. با این شرایط محبت بفرمایید برای راهنمایی :
      ۱- میخوام پزشکی در اتریش یا المان بخونم از پایه مثلا دبیرستان و دیپلم مرتبط با اون .
      ۲- زبان بلد نیستم
      ۳-تخصص برق ساختمان مدرک فنی حرفه ای دارم
      ۴ – وضعیت سربازی پسرام و اینکه اجازه خروج دارن یا نه ؟
      ۵- تحصیلات همسرم ارزشی داره برای مهاجرت؟
      ۶- با توجه به سنم تحصیلم تخصصم فرزندانم اونجا میتونم چه کار و درامدی داشته باشم ؟
      چطوری تحصیل کنم و …
      متشکر از شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ورود به رشته پزشکی محدودیت سنی تا ۲۲ سال میباشد و نیاز به قبولی کنکور سراسری در رشته پزشکی ایران هستید بعلاوه مدرک زبان b1 آلمانی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مهاجرت به اتریش مهاجرت به اتریش مهاجرت به اتریش مهاجرت به اتریش مهاجرت به اتریش

    شبکه های اجتماعی

    arrow up