شرایط مهاجرت به امارات

شرایط مهاجرت به امارات متحده عربی برای مهاجران بسیار سهل تر از کشورهای همسایه خاورمیانه است. به عنوان یک مقصد محبوب در خارج از کشور، امارات متحده عربی تلاش می کند تا درخواست ویزا و روند رسیدگی را تا حد ممکن ساده انجام دهد. برای درخواست ویزای امارات متحده عربی، اکثر مهاجران ابتدا به مجوز ورود نیاز دارند که کارت صورتی نیز نامیده می شود.

از اوایل دهه ۲۰۰۰، کشور امارات شروع به ایجاد هیاهویی در سطح جهانی کرد. این کار با افتتاح هتل برج العرب در پایان سال ۱۹۹۹ ارتباط داشت. سپس جام دبی برگزار شد که ناگهان به عنوان مهم ترین مسابقه اسب جهان جلب توجه جوامع بین المللی را جذب نمود. پس از آن در صنعت گردشگری و هواپیمایی ورود و به عنوان یکی از برترین کشورهای موجود در این صنعت شناخته شد. 

بیشتر مهاجران برای کار وارد کشور امارات می شوند، ولی در سال های گذشته با توجه به حضور نمایندگی دانشگاه های برتر جهان در این کشور و قوانین راحت در ایجاد کسب و کار، روش های تحصیلی و سرمایه گذاری مورد توجه این اقشار قرار گرفت. در ادامه این مقاله به روش های مهاجرت به امارات اشاره می شود.

مهاجرت تحصیلی به امارات

مهاجرت به امارات از طریق مهاجرت تحصیلی

مهاجرت به امارات از طریق ویزای تحصیلی به عنوان یکی از ساده ترین و متداول ترین روش های مهاجرتی به این کشور به شمار می رود. افراد به واسطه ادامه تحصیل در مدارس و یا دانشگاه های برتر کشور امارات قادر خواهند بود برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند و در صورت احراز شرایط مورد نیاز اقامت این کشور را دریافت نمایند.

به واسطه موقعیت کشور امارات و نزدیکی آن به ایران، بسیاری از دانشجویان این کشور را به عنوان هدف نهایی برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند. دوره های تحصیلی در امارات به زبان های عربی و انگلیسی ارائه می گردد و دانشجویان در صورت ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی می توانند شانس خود را برای اخذ پذیرش امتحان نمایند. لازم به ذکر است که امکان سپری کردن دوره های زبان در کشور امارات قبل از ورود به دانشگاه میسر می باشد.

دانشگاه های کانادا، آمریکا، انگلستان و استرالیا نمایندگی هایی را در کشور امارات احداث کرده اند که دانشجویان با سپری کردن دوره ای می توانند ادامه تحصیل خود را در کشور مورد نظر سپری نمایند. همچنین دانشجویان با هزینه های بسیار پایین تر قادر خواهند بود در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصیل بپردازند. در این روش همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال حق همراهی دانشجو در کشور امارات را دارا می باشند.

مهاجرت کاری به امارات

روند مهاجرت به امارات از طریق کار همانند سایر کشورهای دنیا صورت می گیرد. افراد در صورت عقد قرارداد کاری و یا دریافت پیشنهاد کار قادر خواهند بود برای ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. برای دریافت پیشنهاد کار می توان به صورت مستقیم با کارفرماهای اماراتی وارد مداکره شد و در صورت تایید برای این روش مهاجرتی اقدام نمود.

بسیاری از افراد برای ارتقا شانس و حضور در امارات از روش های دیگر همچون ویزای توریستی و ویزای تحصیلی وارد کشور امارات می شوند و به صورت حضوری با کارفرماهای اماراتی وارد مذاکره می شوند. لازم به ذکر است که مجوز کار از جانب کارفرما قابل پیگیری است. در این روش می توان پس از احراز شرایط مورد نیاز برای اقامت امارات اقدام نمود.

مهاجرت به امارات از طریق کار به عنوان یکی از بهترین روش های مهاجرتی قلمداد می شود. افراد بدون هیچ سرمایه و یا هزینه اجرایی می توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند. بازه های زمانی کار در امارات به صورت معمول از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ می باشد. لازم به ذکر است که قوانین هر کسب و کار متفاوت می شود.

مدارک مورد نیاز برای اجازه کار امارات متحده عربی:

  • اصل گذرنامه و کپی آن
  • عکس
  • سند تأیید صلاحیت های شما توسط سفارت امارات و یا کنسولگری امارات در کشور شما و همچنین وزارت امور خارجه
  • گواهی پزشکی، صادر شده توسط یک مرکز بهداشتی مورد تأیید دولت در امارات
  • پروانه تجاری یا کارت شرکتی که شما را استخدام می کند.

سرمایه گذاری در امارات

مهاجرت به امارات از روش سرمایه گذاری

مهاجرت به امارات از روش سرمایه گذاری در این کشور به دو روش مشخص منتهی می شود؛ خرید ملک و ثبت شرکت. افراد به واسطه شرایط و میزان بودجه در نظر گرفته شده برای این برنامه قادر خواهند بود از روش های عنوان شده برای مهاجرت به امارات اقدام نمایند. در ادامه به دو روش مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری اشاره می شود.

خرید ملک در امارات

برخی از شهرهای امارات از جمله دبی، ابوظبی و شارجه این امکان را به افراد می دهند تا با خرید ملک، اقامت امارات را دریافت نمایند. قوانین کشور امارات حاکی از این موضوع می باشد که حداقل بودجه مورد نیاز برای این روش سرمایه گذاری ۱ میلیون درهم است. از همین رو سرمایه گذاران با خرید ملک به ارزش ۱ میلیون درهم قادر خواهند بود تا اقامت این کشور را دریافت نمایند.

اقتصاد امارات در حال رشد است و افراد با خرید ملک می توانند در این مسیر قرار گیرند. در این روش مهاجرتی معایب و چاش هایی وجود دارد. از جمله می توان به پرداخت بیش از حد ارزش یک ملک در امارات اشاره کرد. در صورت این اقدام، ویزای دو ساله به افراد تعلق می گیرد.

ثبت شرکت در امارات

سرمایه گذاری در امارات ساده و توسط یک فضای قانونی، نظارتی و مالی مناسب برای تجارت تشویق می شود. امارات به عنوان یکی از آزادترین اقتصادهای جهان، یک مرکز جهانی با ثبات و مناسب برای سرمایه گذاران است. ثبت شرکت به عنوان بهترین روش مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری محسوب می شود.

افراد در صورت طرح اقتصادی مناسب به همراه سرمایه مورد نظر قادر خواهند بود از این روش برای مهاجرت به امارات اقدام نمایند. با توجه به عدم پرداخت مالیات، این کشور را می توان به عنوان کشوری ایده آل برای راه اندازی یک کسب و کار جدید قلمداد کرد.

مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی

به صورت کلی پناهندگی به عنوان یک روش مهاجرتی به حساب نمی آید و افراد برای این اقدام می بایست در این کشور حضور داشته باشند. این بخش به منظور کسب آگاهی عزیزان تنظیم گشته است و موسسه آریاناپارس هیچ گونه اقدامی را در این خصوص صورت نمی دهد. لازم به ذکر است با توجه به تنوع روش های مهاجرت به امارات، می توان با توجه به شرایط با راه های قانونی به امارات مهاجرت نمود.

در حال حاضر کشور امارات به مهاجران کشورهای جنگ زده و افراد که به هر واسطه وارد کشور امارات می شوند، فرصت یک ساله ای را برای زندگی در امارات می دهد. این دسته از افراد با ارائه مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود برای این روش اقدام نمایند. این افراد به واسطه مباحث و روش های مختلف از جمله مشکلات دینی، اجتماعی، سیاسی و جنسی می توانند درخواست پناهندگی خود را ارسال نمایند.

مهاجرت به امارات از طریق ازدواج

مهاجرت به امارات از طریق ازدواج

یکی از روش های متداول برای مهاجرت به امارات از طریق ازدواج صورت می گیرد. افراد در صورت ازدواج با یک شهروند اماراتی قادر خواهند بود به این کشور مهاجرت نمایند و در صورت احراز شرایط مورد نیاز، اقامت امارات را دریافت نمایند. در خصوص این امر امکان ازدواج از روش های مسلمانان و مسیحیان وجود دارد. کشور امارات تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد و اگر به دنبال اخذ شهروندی اماراتی می باشید، می بایست هر تابعیتی را که در حال حاضر دارید را لغو نمایید.

افراد با سفر به کشور امارات و اقدام به امر ازدواج می توانند برای کسب اقامت این کشور اقدام نمایند. پس از ثبت ازدواج می بایست به اداره کل اقامت و امور خارجه (GDRFA) مراجعه نموده و فرم های لازم برای شهروندی را پر نمایید. در صورت ازدواج با یک شهروند اماراتی، پس از ۳ سال از تاریخ ازدواج خود واجد شرایط خواهید شد. در قوانین کسب اقامت امارات از طریق ازدواج محدودیت هایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

زنان از حقوق شهروندی برابر با مردان در امارات متحده عربی برخوردار نیستند. اگر همسر شما شهروند اماراتی باشد، به عنوان یک زن می توانید تابعیت اماراتی را به عنوان وابسته به شوهر خود دریافت کنید. زنان نمی توانند تابعیت اماراتی خود را بدهند. اگر یک مرد باشید و با یک زن اماراتی ازدواج کنید، هر زمان ازدواج طول بکشد، هرگز نمی توانید به دلیل ازدواج با او تابعیت اماراتی را دریافت نمایید.

مزایای مهاجرت به امارات

کشور امارات به عنوان یکی از برترین کشورهای خاورمیانه برای مهاجرت به شمار می رود. نزدیکی به ایران، وجود دانشگاه های بین المللی و دارای رتبه های جهانی، آشنایی مردم با زبان انگلیسی فقط به عنوان بخشی از مزایای مهاجرت به امارات محسوب می شود. در ادامه به برترین مزایای مهاجرت به امارات اشاره می شود.

فرصت های شغلی مناسب

مناطق بزرگ شهری مانند ابوظبی و دبی دارای اقتصاد تجاری پر رونقی هستند و همیشه برای پیشبرد نوآوری و فناوری خود نیاز به استخدام نیروهای متخصص می باشند. به ویژه دبی در حال تبدیل شدن به یک قطب جهانی برای تجارت است و مطمئناً مکان اصلی خاورمیانه برای تجارت و شرکت است. از همین رو افراد در صورت مهاجرت به امارات از امنیت شغلی برخوردار می باشند و قادر خواهند بود در این کشور مشغول به کار و سرمایه گذاری شوند.

امنیت بالای زندگی

یکی از مهم تریین فاکتورهای تاثیر گذار در انتخاب کشور، امنیت زندگی در کشور مورد نظر می باشد. کشور امارات و به خصوص شهر دبی یکی از امن ترین کشورهای خاورمیانه برای گردشگران است. با توجه به قوانین سختگیرانه کشور امارات، میزان جرم و جنایت به شدت در این کشور پایین می باشد. از همین رو خانواده ها به راحتی قادر خواهند بود تا فرزندان خود را روانه این کشور کنند.

ارتباط خوب با مهاجرن

جمعیت چند فرهنگی این کشور سبب می گردد تا ارتباط با مهاجران به خوبی برقرار شود. مهاجران در این کشور از شرایط زندگی مناسبی برخوردار می باشند. در حال حاضر در حدود ۷۵ الی ۸۰ درصد جمعیت امارات را مهاجران تشکیل می دهند. از همین رو برای ورود به بازار کار و ایجاد یک کسب و کار جدید بدون هیچ تفاوتی با یک شهروندی اماراتی با مهاجران برخورد می شود.

نتیجه گیری

روش های متنوعی از جمله تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج، پناهندگی و توریستی برای مهاجرت به امارات وجود دارد. افراد در صورت احراز هر یک از روش های مهاجرتی قادر خواهند بود برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. در هر روش مزایا و معایبی وجود دارد که با بررسی آنها می توان بهترین گزینه را برگزید.

با توجه به مطالب عنوان شده، همه افراد با ویژگی و شرایط مختلف شانس مهاجرت به امارات را دارا می باشند. این نکته بدین معناست که در صورت مطالعه این مقاله می توان بهترین گزینه برای مهاجرت به این کشور را انتخاب نمود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط موجود، می توانید با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید و از تجارب این عزیزان بهره مند شوید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۷ پاسخ به “مهاجرت به امارات”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد مهاجرت به دبی میشه راهنمایی بفرمایید؟

    2. علی گفت:

      با سلام
      ۳۷ ساله کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی. سه سال سابقه کار ولی بدون بیمه .آیا امکان مهاجرت به عمان و امارات وجود دارد؟ شرط سنی حداکثر چند ساله است؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما از دو طریق تحصیلی و یا با گرفتن پیشنهاد شغلی می توانید برای این کشورها اقدام نمایید.

    3. علی گفت:

      علی
      سلام من ۳۴ ساله و کارشناس ارشد مهندسی برق قدرت با یازده سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی دارم چطور میتونم برای ادامه کار به کشورهای عربی مثله امارات-عمان- قطر بروم؟؟؟؟ ممنون میشم جواب رو به ایمیلم ارسال کنید
      آدرس ایمیل بنده:lzarde2000@yahoo.com

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کشور های خلیج به دلیل شرایط ویژه حال حاظر با ایران فقط منوط به داشتن یک درخواست کار اجازه اخذ ویزای کاری و اقامت را میدهند

    4. شراره گفت:

      سلام من ۲۴ سالمه و کارشناسی پرستاری خوندم و سه سال دراورزانس بیارستان کار کردم چطور میتونم برای ادامه کار.به قطر یا بحرین یا دبی ویا ابوظبی برم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        قبل از هر کاری باید مدارک شما مورد تایید وزارت بهداشت آن کشور قرار گیرد و برای کار نیز باید از این کشورهای حوزه خلیج دررخواست کار و یا قرار داد کاری داشته باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up