شرایط ویزای توریستی لهستان

کشور لهستان در اروپای مرکزی قرار دارد، این کشور از تاریخچه و فرهنگ غنی برخوردار می باشد و فراز و نشیب های فراوانی را در طول تاریخ تجربه نموده است. قدمت این کشور بیش از ۱۰۰۰ سال می باشد، به طوری که در تمام نقاط کشور بناهای تاریخی مربوط به قرون وسطی به همراه سبک های گوناگون و متنوع معماری چشم هر بیننده ای را خیره می کند. از این رو سالانه بیش از ۱۰ میلیون گردشگر با اخذ ویزای توریستی لهستان به این کشور تاریخی و زیبا سفر می نمایند.

لهستان از جمله کشورهای عضو پیمان شینگن است، از این رو با اخذ ویزای توریستی لهستان می توانید از تمام کشورهای حوزه شینگن بازدید نمایید. توجه داشته باشید به واسطه اخذ ویزای توریستی لهستان اجازه کار در لهستان یا تحصیل در لهستان را نخواهید داشت.

انواع ویزای توریستی لهستان

برای دریافت ویزای توریستی لهستان روش های گوناگونی وجود دارد. از این رو شما می توانید با توجه به هدف خود از سفر به لهستان و ارائه مدارک مورد نیاز از روش مورد نظر جهت اخذ ویزای توریستی لهستان اقدام نمایید.

انواع ویزای توریستی لهستان عبارتند از:

  • گردشگری
  • بازدید از افراد خانواده
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • تجاری

گردشگری

لهستان برای گردشگران یک مقصد تاریخی و فرهنگی غنی به شمار می آید. قلعه های باشکوه، کاخ های تاریخی بازمانده از دوران پادشاهان، معماری های زیبا در سطح شهر به همراه مناظر طبیعی حیرت انگیز باعث گردیده سالانه افراد بسیاری با دریافت ویزای توریستی لهستان به منظور گردشگری به این کشور سفر نمایند. از این رو لهستان در زمینه جذب توریست و صنعت گردشگری بین کشورهای اروپایی در رتبه ششم جای دارد.

بازدید از افراد خانواده

در صورتی که افراد خانواده شما مقیم کشور لهستان هستند از شانس زیادی برای دریافت ویزای توریستی لهستان برخوردار خواهید بود. شما می توانید با دریافت دعوتنامه از افراد خانواده خود و تهیه دیگر مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت برای دریافت ویزای توریستی لهستان به منظور بازدید از افراد خانواده اقدام نمایید.

شرکت در همایش یا سمینار

کشور لهستان سالانه میزبان همایش ها، سمینارها و کنفرانس های بین المللی فراوانی در زمینه های گوناگون خصوصاً در حوزه دانش و نوآوری مهندسی و علوم پزشکی است. شرکت در اینگونه مراسم جهت ارتقاء سطح علمی و تخصصی برای افراد بسیاری حائز اهمیت می باشد. برای انجام این امر می توانید با دریافت دعوتنامه از سازمان برگزار کننده و تهیه دیگر مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت برای دریافت ویزای توریستی لهستان اقدام نمایید.

تجاری

جمهوری لهستان با داشتن حدود ۳۸ میلیون نفر جمعیت ششمین کشور پر جمعیت اتحادیه اروپا به شمار می آید. این کشور تقریبا بیش از سه برابر کشورهایی مانند سوئد، هلند، بلژیک،پرتغال، چک، مجارستان و اتریش جمعیت دارد. به همین خاطر، لهستان بازار داخلی نسبتا قدرتمندی دارد که به موتور محرکه رشد اقتصادی کشور تبدیل شده است. طبق آمار انتشار یافته در سال های اخیر از لحاظ تولید داخلی (GDP) لهستان در رتبه ششم بین کشورهای اروپایی قرار گرفت.

بسترهای مناسب جهت انجام فعالیت های اقتصادی و دسترسی آسان به بازارهای بین المللی باعث گردیده هرساله افراد بسیاری برای ارزیابی شرایط جهت راه اندازی کسب و کار و بدست آوردن موقعیت های شغلی مناسب با اخذ ویزای توریستی لهستان به این کشور سفر نمایند.

لهستان,لهستان,لهستان

مراحل اخذ ویزای توریستی لهستان

قدم نخست جهت اخذ ویزای توریستی لهستان دریافت وقت از سفارت این کشور می باشد. برای انجام این امر شما می توانید با مراجعه به سایت رسمی سفارت لهستان با تکمیل فرم تقاضای ویزا و پرداخت هزینه مربوطه وقت سفارت را دریافت نمایید. سپس ملزم به تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت در زمان تعین شده خواهید بود.

آدرس سفارت لهستان در ایران: تهران، بلوار آفریقا (جردن)، کوچه پیروز، پلاک ۲

وب سایت رسمی سفارت لهستان: www.teheran.polemb.net

مدارک ویزای توریستی لهستان

برای دریافت ویزای توریستی لهستان ملزم به ارائه مدارکی هستید که ثابت کند شما پس از سفر به چک قصد بازگشت به کشور مبداء را دارید. با توجه به نوع ویزای درخواستی از سوی شما، ملزم به ارائه مدارک گوناگونی خواهید بود به طور مثال جهت شرکت در سمینار به ارائه دعوتنامه نیاز خواهید داشت.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی لهستان عبارتند از:

  • مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه)
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • گواهی شغلی یا تحصیلی
  • گردش حساب بانکی و تمکن مالی
  • سند مالکیت (به نام فرد متقاضی)
  • وضعیت تاهل
  • عدم سوء پیشینه
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • مدارک اقامتی (واچر هتل)

لهستان,لهستان,لهستان

هزینه ویزای توریستی لهستان

بدون شک بزرگترین دغدغه گردشگران برای مسافرت هزینه های سفر است. از پیش نیازهای تجربه سفری خاطره انگیز و کم هزینه برنامه ریزی دقیق مالی و پیش بینی هزینه ها قبل از سفر می باشد.

هزینه سفر هوایی

به طور کلی تعین قیمت تیکت از سوی ایرلاین ها به عواملی نظیر کلاس پرواز، زمان سفر، خدمات ارائه شده توسط ایرلاین در طول سفر و مقصد بستگی دارد. از این رو شما می توانید یا توجه به نکات ذکر شده بهترین تیکت از نظر قیمت و خدمات را تهیه نمایید. در حال حاضر ارزان ترین تیکت رفت و برگشت به لهستان ۵۰۰ یورو و گرانترین تیکت ۱۸۰۰ یورو می باشد.

هزینه اقامت

بدون شک بخش عمده ای از هزینه های اسکان برای داوطلبان ویزای توریستی لهستان را هزینه اقامت در هاستل ها یا هتل ها تشکیل می دهد. برای پیدا کردن محل اقامت دلخواه با خدمات و قیمت مناسب می بایست به نکاتی نظیر درجه هتل، خدمات و موقعیت مکانی هتل توجه نمایید. در حال حاضر هزینه هتل ها برای اقامت در لهستان برای یک شب به طور میانگین به شرح ذیل می باشد:

  • هتل های ۳ ستاره از ۵۰ یورو
  • هتل های ۴ ستاره از ۷۵ یورو
  • هتل های ۵ ستاره از ۱۰۰ یورو

هزینه وعده غذایی

یکی از مهم ترین ویژگی های لهستان غذاهای متنوع و خوش طمع این کشور است. هزینه صرف غذا در رستوران های لهستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و با کمی جستجو می توانید یک وعده غذایی با کیفیت عالی و قیمت مناسب میل نمایید. در حال حاضر هزینه صرف غذا در یک رستوران معمولی بین ۴ تا ۲۰ یورو هزینه در پی خواهد داشت.

لهستان,لهستان,لهستان

بهترین شهرها برای دریافت ویزای توریستی لهستان

لهستان کشور نسبتاً بزرگی در اروپای مرکزی به شمار می آید. شهرهای این کشور وسیع مغایرت های فراوانی در زمینه های مختلف با یکدیگر دارند و بازدید از هریک از این شهرها برای گردشگران قطعاً لذت بخش خواهد بود. علاقه مندان به ویزای توریستی لهستان می توانند با اطلاع از شرایط شهرهای این کشور انتخاب بهتری را برای مقصد اولیه خود داشته باشند.

ورشو

ورشو پایتخت لهستان، بزرگترین شهر این کشور و دهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا محسوب می گردد. این شهر در پی رویدادهای جنگ جهانی دوم آسیب های بسیاری دید، به طوری که بیش از ۸۵ درصد از شهر به مخروبه تبدیل گردید. در سال ۱۹۴۶ بازسازی ورشو شروع شد و پس از یک دهه این شهر از نو متولد گردید. ورشو دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوانی نظیر میدان سه پادشاه، کاخ سلطنتی، بنای تاریخی قیام ورشو و … می باشد، از این رو سالانه بیش از ۶ میلیون گردشگر از این شهر تاریخی بازدید به عمل می آورند.

کراکوف

کراکوف پس از ورشو دومین شهر بزرگ و قدیمی لهستان و یکی از مهم ترین شهرهای فرهنگی اروپا می باشد. در جریان جنگ جهانی دوم بسیاری از شهرهای لهستان آسیب‌های فراوانی دیدند اما کراکوف از ویرانی در این جنگ در امان ماند، این شهر به قدری زیبا و دیدنی است که به آن لقب فلورانس لهستان را داده اند. کراکوف به شهر خوشگذرانی و شب زنده داری شهرت فراوان دارد، از این رو هر ساله گردشگران بسیاری از این شهر بازدید می نمایند.

گدانسک

گدانسک، درگذشته با نام آلمانی دانتسیگ معروف بوده و یکی از شهرهای بزرگ و بندرهای مهم در شمال لهستان در کنار دریای بالتیک است. ۹۰ درصد شهر بندری گدانسک لهستان در طول جنگ جهانی نابودشده بود که بعدها دوباره توسط مردم لهستان بازسازی شد، در واقع وقتی آلمان به لهستان حمله کرد، گدانسک مکان نمادین آغاز جنگ جهانی دوم بود. زیبایی‌های شهر بندری گدانسک با چند جمله منتقل نمی‌شود باید این شهر را از نزدیک لمس کنید و به این نتیجه برسید که این شهر یکی از زیباترین شهرهای لهستان است.

دیدگاه ها

۲ پاسخ به “ویزای توریستی لهستان”

  1. مهناز گفت:

    سلام وقت به خیر ،من مجرد هستم ، چطور میتونم برای سفر توریستی کوتاه مدت به لهستان اقدام کنم ؟ هزینه ها ؟ مدارک ضروری ؟

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      جهت صدور ویزای توریستی مدارکی مانند سند مالکیت ملک گواهی اشتغال به تحصیل یا کار حساب بانکی خوب رزرو هتل رزرو بلیط رفت و برگشت و سابقه سفر خارجی نیاز است.
      برای اطلاع از هزینه ها با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up