هزینه های ویزای توریستی کشور هلند چقدر است؟ چه مدارکی را باید به سفارت ارائه بدهیم؟ بهترین شهر برای اقامت در این کشور کدامند؟ این سوالات مرسوم همه افراد برای ورود به کشور هلند می باشد. ویزای توریستی یکی از روش های ورود به کشور هلند می باشد.

در این مقاله که توسط گروه تحریریه آریاناپارس تنظیم و گردآوری شده است، به تمامی این سوالات پاسخ داده شده است. برای تصمیم صحیح و بررسی همه شرایط مطالعه این مقاله به شما توصیه می شود.

شرایط ویزای توریستی هلند

هلند در شمال غربی قاره اروپا واقع گردیده و به کشور گل لاله و آسیاب بادی شهرت فراوان دارد. جاذبه های متعدد گردشگری در این کشور باعث شده هر ساله افراد بسیاری برای دریافت ویزای توریستی هلند و سفر به این کشور اقدام نمایند. این کشور از شرق با آلمان و از جنوب با بلژیک مرز خاکی دارد، آمستردام پایتخت هلند و بزرگترین شهر این کشور به شمار می آید که از شهرت بسیاری در سطح جهان برخوردار است. بندر رتردام دومین شهر بزرگ هلند و بزرگترین بندر در اروپا می باشد.

هلند از جمله کشورهای عضو پیمان شینگن و اتحادیه اروپا است، از این رو با اخذ ویزای توریستی هلند می توانید به راحتی از تمامی کشورهای حوزه شینگن بازدید نمایید. مدت اعتبار ویزای توریستی هلند ۹۰ روزه می باشد که صرفاً جهت گردشگری و بازدید از این کشور صادر می گردد. توجه داشته باشید با اخذ این نوع ویزای اجازه تحصیل در هلند یا کار در هلند را نخواهید داشت.

هلند,هلند,هلند

انواع ویزای توریستی هلند

هرساله افراد بسیاری با اهداف گوناگون با اخذ ویزای توریستی هلند به این کشور سفر می کنند. برای دریافت این نوع ویزا روش های مختلفی وجود دارد که شما با توجه به قصد خود از سفر به این کشور با ارائه مدارک مورد نیاز می توانید از روش مورد نظر جهت اخذ ویزای توریستی هلند اقدام نمایید.

انواع ویزای توریستی هلند عبارتند از:

  • گردشگری
  • بازدید از افراد خانواده
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • تجاری
  • درمانی

گردشگری

جاذبه های متعدد گردشگری در هلند نظیر باغ های پوشیده از گل، آب راه های داخل شهر، دهکده آسیاب های بادی و … باعث شده این کشور در زمینه صنعت گردشگری در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار گیرد. این آمار نشان دهنده این امر است که هر ساله افراد بسیاری از سرتاسر جهان برای دریافت ویزای توریستی هلند و سفر به این کشور اقدام می نمایند.

بازدید از افراد خانواده

برای دریافت ویزای توریستی هلند به منظور بازدید از افراد خانواده با دریافت دعوتنامه و ارائه آن به سفارت می توانید اقدام نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که افراد خانواده شما مقیم کشور هلند باشند می توانند برای شما دعوتنامه ارسال نمایند، لازم به ذکر است افرادی که دارای دعوتنامه هستند از شانس بیشتری برای دریافت ویزای توریستی هلند برخوردارند.

شرکت در همایش یا سمینار

هر ساله سمینارهای بسیاری در زمینه های مختلف نظیر تجهیزات پزشکی، تکنولوژی، الکترونیک و … برگزار می گردد. از این رو افراد بسیاری خواهان شرکت در اینگونه مراسم به منظور ارتقاء سطح علمی و  تخصصی خود هستند. برای انجام این امر افراد می توانند با دریافت دعوتنامه از سازمان یا ارگان برگزار کننده همایش جهت اخذ ویزای توریستی هلند و سفر به این کشور اقدام نمایند.

تجاری

هلند کشوری توسعه یافته و موفق در زمینه های اقتصادی و فعالیت های تجاری است و همواره در سال های اخیر از رشد اقتصادی فوق العاده ای برخوردار بوده تا جایی که هم اکنون این کشور جزو ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه صادرات به شمار می آید. درآمد اصلی هلند صادرات صنایع نفتی، محصولات کشاورزی، تجهیزات الکترونیکی و … می باشد، این کشور دارای رتبه اول جهان در زمینه پرورش و صادرات گل و گیاه است.

فقط صادرات محصولات کشاورزی هلند برابر با کل صادرات غیر نفتی ایران است. با توجه به این ویژگی ها سالانه افراد بسیاری برای ارزیابی شرایط کاری جهت راه اندازی کسب و کار خود با اخذ ویزای توریستی هلند به این کشور سفر می نمایند.

درمانی

کشور هلند دارای سیستم پزشکی و خدمات درمانی پیشرفته و مجهزی است. هلند به همراه آلمان، سوئیس و انگلستان کشورهایی هستند که هر ساله مقصد بسیاری از بیماران از سرتاسر جهان می باشند. هلند در زمینه چشم پزشکی، سرطان و جراحی قلب خدمات قابل توجهی ارائه می دهد. برای اخذ ویزای توریستی هلند به منظور انجام مراحل درمانی می توانید با ارائه مدارک پزشکی و تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های درمان اقدام نمایید.

هلند,هلند,هلند

مراحل اخذ ویزای توریستی هلند

جهت اخذ ویزای توریستی هلند در ابتدا تنظیم وقت ملاقات ضروری است و باید برای هر مورد ویزا جداگانه تنظیم شود. شما می توانید از ۶ ماه قبل از تاریخ سفر اقدام به تنظیم وقت ملاقات نمایید. با مراجعه به سایت vfs جهت گرفتن وقت اقدام نمایید و برای تنظیم وقت ملاقات لطفا یک ایمیل با جزییات زیر به آدرس appt.netherlands@vfshelpline.com ارسال کنید.

اطلاعات موجود در ایمیل باید شامل اسم و فامیل، شماره پاسپورت، تاریخ انقضای پاسپورت، ملیت، جنسیت، تاریخ تولد، شماره تماس، تاریخ سفر، نوع ویزا و کشور اصلی مقصد باشد. وقت ملاقات صرفا برای شخص متقاضی و در صورتی که کلیه اطلاعات فوق ارائه شود، تنظیم می شود. درصورت ناقص بودن اطلاعات وقت ملاقات تنظیم نمی گردد. پس از رزرو وقت سفارت ملزم به تهیه و ترجمه مدارک لازم جهت ارائه به شرکت vfs در زمان مشخص شده می باشید.

آدرس سفارت هلند در ایران: میدان هروی، خیابان موسوی (گلستان پنجم)، مرکز تجاری هروی سنتر، طبقه ۴ (دسترسی تنها از آسانسورهای ضلع شمالی)

مدارک لازم برای ویزای توریستی هلند

برای اخذ ویزای توریستی هلند ملزم به ارائه مدارکی هستید که نشان دهد شما پس از سفر و اقامت کوتاه مدت در این کشور قصد بازگشت به کشور مبداء را دارید. با توجه به هدف شما از سفر به هلند موظف به ارائه مدارک مختلفی هستید، به عنوان مثال برای بازدید از افراد خانواده ملزم به ارائه دعوتنامه می باشید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی هلند عبارتند از:

  • مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه)
  • پاسپورت فعلی با حداقل ۶ ماه اعتبار به همراه پاسپورت قبلی جهت بررسی سوابق سفر
  • ۲ قطعه عکس رنگی با زمینه سفید در ابعاد ۴٫۳
  • گردش حساب بانکی و تمکن مالی
  • سند مالکیت (به نام فرد متقاضی)
  • ارائه گواهی شغلی یا تحصیلی
  • وضعیت تاهل
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • مدارک اقامتی (واچر هتل)
  • بیمه مسافرتی به ارزش ۳۰ هزار یورو

هلند,هلند,هلند

هزینه ویزای توریستی هلند

یکی از دغدغه های مهم برای گردشگران هزینه های سفر است. از پیش نیازهای انجام سفری خاطره انگیز و کم هزینه برنامه ریزی دقیق مالی و پیش بینی هزینه های احتمالی پیش از سفر است.

هزینه سفارت

هزینه ویزا بایستی نقدا پرداخت گردد. ممکن است این هزینه ها بدون اعلام قبلی تغییر کنند. مبالغ پرداختی بازگردانده نمی شود. هزینه ها بایستی به یورو پرداخت شود و مدارک نباید مخدوش باشند.

  • برای افراد بالای ١٢ سال: ٨٠ یورو
  • برای افراد بین ۶ تا ١٢ سال: ۴٠ یورو
  • افراد زیر ۶ سال نیاز به پرداخت هزینه ای ندارند

هزینه سفر هوایی

نرخ تیکت های هوایی بر اساس کلاس پروازی، خدمات ایرلاین ها و زمان پرواز تعیین می گردد. معمولاً هرساله در فصل بهار و تابستان سفرهای توریستی به اوج خود می رسد و قیمت تیکت ها افزایش می یابد. در حال حاضر ارزانترین نرخ تیکت رفت و برگشت به هلند ۳۵۰ یورو و گرانترین تیکت حدود ۱۵۰۰ یورو می باشد.

هزینه اقامت

هزینه اقامت در شهرهای مختلف هلند تفاوت بسیاری دارد. هر ساله به طور میانگین حدود ۴ میلیون نفر از هلند بازدید می نمایند، از این رو هاستل ها و هتل های این کشور با ارائه خدمات گوناگون برای جذب هرچه بیشتر گردشگران با یکدیگر رقابت می کنند. برای اقامت ارزان قیمت در طول سفر هاستل ها گزینه مناسبی هستند، به طور میانگین هزینه اقامت در هتل های هلند برای یک شب به شرح ذیل می باشد:

  • هتل ۳ ستاره از ۵۵ یورو
  • هتل ۴ ستاره از ۹۵ یورو
  • هتل ۵ ستاره از ۱۳۵ یورو

هزینه وعده غذایی

بدون شک مشهور ترین کشورها در قاره اروپا و حتی جهان در زمینه ارائه غذا های متنوع و لذیذ به ترتیب فرانسه و ایتالیا می باشند. با این وجود صرف یک وعده غذایی لذیذ و کم هزینه در هلند کار دشواری نیست، هزینه صرف غذا در فست فودها بین ۵ تا ۲۰ یورو و در رستوران های هلند بین ۱۰ تا ۲۰۰ یورو می باشد.

هلند,هلند,هلند

بهترین شهرها برای ویزای توریستی هلند

هلند کشوری شگفت انگیز، فوق العاده و مملو از مراتع سرسبز و رودخانه های خروشان است. شهرهای قرون وسطایی بنا شده بر روی کانال های آبی در کنار معماری مدرن تضاد مسحور کننده و جذابی را به وجود آورده که چشم هر گردشگری را خیره می کند، از این رو هر ساله افراد بسیاری جهت اخذ ویزای توریستی هلند و سفر به این کشور اقدام می نمایند.

آمستردام

آمستردام بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر هلند و پایتخت این کشور به شمار می آید. این شهر بافت فشرده و قدیمی خود را در کنار معماری مدرن به خوبی حفظ نموده و شباهت بسیاری به یک موزه روباز دارد. بدون شک نه تنها در اروپا بلکه در سطح جهان این شهر بین گردشگران از شهرت بسیاری برخوردار است، به طوری که سالیانه بیش از ۴ میلیون گردشگر از آمستردام بازدید می نمایند.

روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ و پرجمعیت هلند پس از آمستردام است. بندر روتردام بزرگترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ جهان پس از بندر شانگهای می باشد که به دلیل موقعیت جغرافیایی و اهمیت اقتصادی به دروازه اروپا شهرت دارد. معماری روتردام با بهره گیری از هنر آوان گارد تفاوت بسیاری با سایر شهرهای هلند دارد، از این رو روتردام به پایتخت شهرسازی و هنر معماری هلند شهرت بسیاری دارد.

لاهه

لاهه در غرب کشور هلند بنا گردیده و بعد از آمستردام و روتردام سومین شهر بزرگ هلند و پایتخت سیاسی این کشور به شمار می آید. لاهه یکی از مقرهای سازمان ملل و همچنین میزبان بسیاری از ساختمان های اداری و اماکن دیپلماتیک در هلند می باشد. بسیاری از پرونده های حقوقی بین المللی در دادگاه لاهه مورد بررسی قرار می گیرد، از این رو لاهه را پایتخت حقوقی جهان می نامند.

لینک منبع: Netherlands tourist visa

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    سوال های متداول شما

    به صورت معمول ویزای توریستی هلند برای ۹۰ روز صادر می گردد.
    هزینه وقت سفارت به ازای هر فرد بزرگسال ۸۰ یورو می باشد.
    در صورت ارائه مدارک دیگر همچون سند مالکیت و گواهی اشتغال به کار می توان امیدوار به دریافت ویزای توریستی هلند بود.
    شهرهای آمستردام، روتردام و لاهه به عنوان بهترین شهرهای هلند شناخته می شوند.
    میدان هروی، خیابان موسوی (گلستان پنجم)، مرکز تجاری هروی سنتر، طبقه ۴ (دسترسی تنها از آسانسورهای ضلع شمالی)

    دیدگاه ها

    ۲ پاسخ به “ویزای توریستی هلند”

    1. عرفان حیدری گفت:

      سلام قیمت هاتون خیلی قدیمیه
      الان ترکیش ایرلاین رفت و برگشت قیمت داده ۴۴۳۹ یورو

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up