شرایط اخذ ویزای توریستی چک

کشور چک در اروپای مرکزی واقع گردیده و عضو اتحادیه اروپا می باشد. این کشور از ۳ ناحیه تاریخی موهم، بوراوی و بخش کوچکی از سیلزی تشکیل گردیده و نزدیک به ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد. چک دارای تاریخچه و فرهنگ غنی است و مهم ترین جاذبه های توریستی این کشور اماکن تاریخی، مناظر طبیعی فوق العاده، سنت های متفاوت و … می باشد.

جمهوری چک از جمله کشورهای عضو پیمان شینگن است، از این رو با دریافت ویزای توریستی چک می توانید از کشورهای حوزه شینگن بازدید نمایید. توجه داشته باشید به واسطه اخذ این نوع ویزا اجازه کار یا تحصیل در چک را نخواهید داشت.

چک,چک,چک

انواع ویزای توریستی چک

ویزای توریستی چک با عناوین مختلفی صادر می گردد. شما می توانید با توجه به هدف خود از سفر به این کشور و ارائه مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی چک اقدام نمایید.

انواع ویزا توریستی چک به شرح ذیل می باشد:

  • بازدید از افراد خانواده
  • گردشگری
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • تجاری

بازدید از افراد خانواده

در صورتی که افراد خانواده شما مقیم کشور چک هستند از شانس زیادی برای دریافت ویزای توریستی چک برخوردار خواهید بود. شما می توانید با دریافت دعوتنامه از افراد خانواده خود و تهیه دیگر مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت برای دریافت ویزای توریستی چک به منظور بازدید از افراد خانواده اقدام نمایید.

گردشگری

معمولاً اکثر گردشگران با شنیدن نام چک شهر پراگ را در ذهن خود مجسم می نمایند. اگر چه پراگ دارای جاذبه های متعدد فرهنگی، معماری و تاریخی جمهوری چک می باشد  اما خارج از پایتخت کشور چک آثار تاریخی، قلعه های با شکوه، شهره های قرون وسطایی، روستاهای حیرت انگیز و مناظر طبیعی خیره کننده فراوانی وجود دارد که بازدید از آنها بسیار لذت بخش خواهد بود. با توجه به تمام این ویژگی ها سالانه گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان برای دریافت ویزای توریستی چک و سفر به این کشور اقدام می نمایند.

شرکت در همایش یا سمینار

کشور چک سالانه میزبان همایش ها و سمینارهای بسیاری در زمینه های گوناگون خصوصاً در حوزه صنعت و فن آوری است. از این رو افراد بسیاری خواهان شرکت در اینگونه مراسم جهت ارتقاء سطح علمی و تخصصی خود می باشند. برای اخذ ویزای توریستی چک به منظور شرکت در همایش یا سمینار با دریافت دعوتنامه از سازمان یا ارگان برگزار کننده می توانید اقدام نمایید.

تجاری

کشور چک دارای نیروی کار جوان و فوق العاده ماهری است، به طوری که این کشور به یکی از قدرت های اقتصادی کشورهای بلوک شرق سابق تبدیل گردیده. محصولات کشاورزی و دامداری نقش مهمی را در اقتصاد چک ایفا می کنند و از صادرات مهم این کشور به شمار می آیند. صنایع شیشه و کریستال، ذغال سنگ و سنگ آهن به همراه صنعت گردشگری از دیگر منابع درآمدزایی برای چک می باشند.

اجرای سیاست های مالی دقیق و اخذ مالیات مناسب با درآمد باعث رونق کسب و کار و فعالیت های اقتصادی گردیده، از این رو سالانه افراد بسیاری برای ارزیابی شرایط جهت راه اندازی کسب و کار در چک و بدست آوردن موقعیت های شغلی مناسب با اخذ ویزای توریستی چک به این کشور سفر می کنند.

چک,چک,چک

مراحل اخذ ویزای توریستی چک

قدم نخست جهت اخذ ویزا توریستی چک دریافت وقت از سفارت این کشور می باشد. برای انجام این امر شما می توانید با مراجعه به سایت رسمی سفارت چک با تکمیل فرم تقاضای ویزا و پرداخت هزینه مربوطه وقت سفارت را دریافت نمایید. سپس ملزم به تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت در زمان تعین شده خواهید بود.

آدرس سفارت چک در ایران: تهران، خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، نبش خیابان یاس، پلاک ۱۹۹

وب سایت رسمی سفارت چک: www.mzv.cz/teheran

مدارک لازم برای ویزای توریستی چک

برای دریافت ویزای توریستی چک ملزم به ارائه مدارکی هستید که ثابت کند شما پس از سفر به چک قصد بازگشت به کشور مبداء را دارید. با توجه به نوع ویزای درخواستی از سوی شما، ملزم به ارائه مدارک گوناگونی خواهید بود به طور مثال جهت بازدید از افراد خانواده به دعوتنامه نیاز خواهید داشت.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی چک

  • مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه)
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • گواهی شغلی یا تحصیلی
  • گردش حساب بانکی و تمکن مالی
  • سند مالکیت (به نام فرد متقاضی)
  • وضعیت تاهل
  • عدم سوء پیشینه
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • مدارک اقامتی (واچر هتل)

چک,چک,چک

هزینه ویزای توریستی چک

بدون شک بزرگترین دغدغه گردشگران هزینه های سفر است. از پیش نیازهای تجربه سفری خاطره انگیز و کم هزینه برنامه ریزی دقیق مالی و پیش بینی هزینه ها قبل از سفر است.

هزینه سفر هوایی

به طور کلی تعیین قیمت تیکت از سوی ایرلاین ها به عواملی نظیر کلاس پرواز، زمان سفر و مقصد بستگی دارد. از این رو شما می توانید یا توجه به نکات ذکر شده بهترین تیکت از نظر قیمت و خدمات را تهیه نمایید. در حال حاضر ارزان ترین تیکت رفت و برگشت به چک ۵۰۰ یورو و گران ترین تیکت ۱۸۰۰ یورو است.

هزینه اقامت

قطعاً بخش عمده ای از هزینه های مسافرت را اقامت در هاستل ها یا هتل ها تشکیل می دهد. برای پیدا کردن محل اقامت دلخواه با خدمات و قیمت مناسب می بایست به نکاتی نظیر درجه هتل، خدمات و موقعیت مکانی هتل توجه نمایید. در حال حاضر هزینه اقامت در هتل های کشور چک برای یک شب به طور میانگین به شرح ذیل می باشد:

  • هتل های ۳ ستاره از ۴۵ یورو
  • هتل های ۴ ستاره از ۷۰ یورو
  • هتل های ۵ ستاره از ۹۵ یورو

هزینه وعده غذایی

مردم چک علاقه فراوانی به مصرف گوش خوک در وعده های غذایی خود دارند، بدون شک معروف ترین غذای مورد علاقه در چک زانوی کباب شده خوک می باشد. البته گوشت گوسفند، گوساله و ماهی نیز طرفداران فراوانی دارند، هزینه صرف غذا در رستوران های چک بسیار متفاوت است. در حال حاضر هزینه صرف یک وعده غذا در یک رستوران معمولی در این کشور بین ۷ تا ۴۰ یورو هزینه در پی خواهد داشت.

چک,چک,چک

بهترین شهرها برای اخذ ویزای توریستی چک

جمهوری چک کشور کوچکی است که از ۱۳ ناحیه تشکیل گردیده، بدون شک مشهورترین شهر چک پایتخت این کشور پراگ می باشد. هریک یک از مناطق و شهرهای چک جاذبه های تاریخی مربوط به قرون وسطا و مناظر طبیعی فوق العاده و منحصر به فردی دارند که بازدید از آنها بسیار جالب خواهد بود.

پراگ

پراگ پایتخت جمهوری چک، بزرگترین شهر این کشور و چهاردهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. این شهر در شمال غربی کشور چک و در مجاورت رودخانه ولتاوا واقع گردیده و از فرهنگ و تاریخچه بسیار غنی برخوردار است. جاذبه های متعدد گردشگری پراگ نظیر موزه های لوکس، قلعه پراگ، پل تاریخی چارلز، ساعت نجومی و … باعث گردیده سالانه بیش از ۶ میلیون گردشگر از این شهر بازدید نمایند.

الوموتس

الوموتس دارای تاریخچه و فرهنگ غنی می باشد، این شهر در اواخر قرن ۱۶ میلادی توسط رومیان بنا گردید. در تمام نقاط الوموتس بناها و عجایب تاریخی به همراه معماری فوق العاده به چشم می خورد. در حال حاضر الوموتس شهر دانشجویی اما سرزنده است که سالیانه میزبان گردشگران فراوانی از سرتاسر جهان می باشد.

کوتناهرا

کوتناهرا در قرن ۱۲ میلادی به عنوان صومعه به وجود آمد، به واسطه وجود معادن متعدد نقره در این شهر کوتناهرا به یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپا در قرن های سیزدهم تا شانزدهم هجری تبدیل شد، کوتناهرا مکان های متعدد تاریخی و منحصر به فرد برای بازدید دارد که در نهایت باعث گردید این شهر در لیست یونسکو ثبت شود.

کلیسای سنت باربارا یک اثر خیره کننده از معماری گوت هاست و استودان سدلک است که بصورت دوست داشتنی و در عین حال عجیب و غریب با نام “کلیسای استخوانی” شناخته می شود، یقیناً جاذبه های گردشگری متعدد کوتناهرا ارزش سفر ۴۵ دقیقه ای از پراگ تا آن جا را دارد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up