بهترین کشورها برای رشته مهندسی کامپیوتر

Studying Computer Engineering

در مقاله بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر باید به این نکته توجه داشت که با پیشرفت سریع و روز افزون تکنولوژی در دهه اخیر اغلب کشورهای دنیا اقدام به دریافت و استفاده از سیستم های جدید کامپیوتر در بخش های مختلف کاری و حتی تحصیلی خود داشته باشند بنابراین این مسئله نیاز به آموزش و تربیت متخصصان بین المللی در علوم کامپیوتر و فن آوری اطلاعات دارد.

اما انتخاب بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی در این رشته اندکی متفاوت است و نیازمند مطالعه دقیق و بررسی های مختلفی در این زمینه است. در این مقاله شما را با کشورهای که در رشته مهندسی کامپیوتر فعال بوده و امکانات متفاوتی را به دانشجویان ارائه می دهند، آشنا خواهیم شد.

بهترین دانشگاه های برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا و آمریکا

در میان بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر اغلب با کشور آمریکا روبرو خواهیم شد. اغلب دانشگاه های برتر جهان در این زمینه در آمریکا قرار دارند.

دانشگاه هایی از قبیل مؤسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه استنفورد، دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه کالیفرنیا دارای برترین های جهان در این رشته هستند علاوه بر دانشگاه های مذکور دانشگاه واشینگتون با رتبه شانزدهم و دانشگاه تگزاس با رتبه بیست و ششم در این رشته بسیار مطرح هستند.

علاوه بر آمریکا، کشور همسایه آن، کانادا دارای ۱۹ دانشگاه برتر در جهان در رشته مهندسی کامپیوتر است. دانشگاه تورنتو با رتبه ۱۰ در جهان بهترین دانشگاه برای تحصیل در کانادا در این رشته محسوب می شود.

البته دیگر مراکز و دانشگاه های معتبر در کانادا در زمینه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر عبارتند از: دانشگاه بریتیش کلمبیا(رتبه بیست و سوم)، دانشگاه واترلو (رتبه سی و یکم)، دانشگاه مک گیل (با رتبه بین ۵۱ تا ۱۰۰).

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

بهترین دانشگاه های اروپا در رشته ی مهندسی کامپیوتر

کشور انگلستان در سال گذشته دارای ۴۶ دانشگاه در میان ۵۰ دانشگاه برتر مهندسی کامپیوتر در جهان است. از میان این دانشگاه های برتر ۵ دانشگاه آن بسیار معروف و پرطرفدار هستند.

برخی از این دانشگاه ها برای تحصیل در انگلیس عبارتند از: دانشگاه سلطنتی لندن(رتبه دوازدهم)، دانشگاه ادینبرو (رتبه بیست و یکم) و دانشگاه کالج لندن(رتبه سی و هفتم).

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان

کشور آلمان نیز در رتبه بندی دارای ۴۶ دانشگاه برتر است که ۵ دانشگاه آن جزء برترین دانشگاه های جهان در زمینه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر است. دانشگاه مونیخ با رتبه جهانی ۴۰ جزء بالاترین رتبه های دانشگاهی در این رشته است.

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در فرانسه

از دیگر کشورهای موفق در این رشته تحصیلی می توان از فرانسه یاد کرد ۲۰۰ دانشگاه از این کشور در این رتبه بندی وجود دارد. از بین دانشگاه های معروف فرانسه در این رشته می توان از دانشگاه ENS شهر پاریس نام برد.

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از دیگر کشورهای موفق اروپایی در رشته کامپیوتر است. ایتالیا دارای ۱۶ دانشگاه معروف در این زمینه است که در این رتبه بندی دیده می شود. از میان دانشگاه های پرطرفدار این کشور می توان به دانشگاه پلی تکنیک میلان با رتبه ۴۹ اشاره داشت.

کشور بعدی هلند است. هلند دارای ۱۰ دانشگاه برتر در لیست بهترین دانشگاه های جهان را دارد. دانشگاه فناوری دلف و دانشگاه آمستردام هر دو جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر در این زمینه رتبه بندی هستند.

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا نیز دارای رتبه های بالا در این رشته هستند. دانشگاه پلی تکنیک مادرید رتبه ۲۰۱ تا ۲۵۰ را در میان برترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر دارد.

کشورهای ایرلند، سوئد و سوئیس نیز با دارا بودن ۸ دانشگاه در این لیست رتبه بندی قرار دارد. از مهمترین دانشگاه های این کشور می توان به دانشگاه ETH زوریخ که در کشور سوئیس قرار دارد اشاره کرد. بهترین دانشگاه سوئدی در این رشته مؤسسه فناوری سلطنتی است که رتبه ای بین تا دارد.

در کشور ایرلند نیز می توان به دانشگاه دوبلین اشاره کرد. اتریش و بلژیک هم هر کدام شش دانشگاه بسیار مشهور در این لیست دارند. دانشگاه کاتولیک لون بلژیک و دانشگاه فنی وین در اتریش به عنوان برترین ها در این رشته محسوب می شوند.

از دیگر کشورهای اروپایی می توان لهستان، چک، فنلاند و دانمارک را نام برد هر کدام از این کشورها حدود دانشگاه برتر در رشته مهندسی کامپیوتر دارند.

از میان کشورهای نامبرده دانشگاه دانمارک عملکرد بهتر و رتبه های بهتری نسبت به بقیه دارند. دانشگاه آزوس و کپنهاگن دو دانشگاهی است که رتبه بسیار خوبی در این رشته کسب کرده است.

دانشگاه های کشور پرتغال، مجارستان، لوکزامبورگ و استونی نیز در این رشته بسیار فعال و پیشرو است. که در این میان می توان به دانشگاه لیسبون اشاره کرد. این دانشگاه در طی سالهای اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای در این رشته است.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

بهترین دانشگاه های آسیا برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر

از میان کشورهای آسیایی نیز می توان کشورهایی را دید که در این رشته پیشرفت قابل ملاحظه ای دارند. اولین کشوری که در این زمینه می توان از آن یاد کرد کشور چین است که دارای۳۳ دانشگاه در این زمینه است.

از دانشگاه های مشهور این کشور می توان به دانشگاه سینگهوا با رتبه ۱۵، دانشگاه پرکینگ با رتبه ۱۶، دانشگاه جیائوتانگ با رتبه ۵۰ نام برد.

از دیگر کشورهای آسیایی که در این رشته بسیار پیشرو است می توان به کشور کره جنوبی با داشتن ۱۸ دانشگاه برتر در این رشته اشاره کرد. از دانشگاه های معتبر این کشور در این رشته می توان به KAIST و دانشگاه ملی سئول اشاره کرد.

دانشگاه های تایوان، مالزی، هند و ژاپن جزء دانشگاه های برتر در این کشورها هستند. هنگ کنگ نیز دارای ۶ دانشگاه در این لیست است. دانشگاه علوم فناوری هنگ کنگ از بهترین دانشگاه های این کشور در این رشته هستند.

بهترین دانشگاه های استرالیا و نیوزلند

استرالیا جزء بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر است. این کشور دارای ۲۲ دانشگاه در این لیست است که ۸ دانشگاه آن جزء برترین ها در این رشته در جهان هستند.

دانشگاه ملبورن با رتبه ۱۴، دانشگاه ملی استرالیا با رتبه ۳۶، دانشگاه ولز جدید جنوبی با رتبه ۴۲ و دانشگاه سیدنی با رتبه ۴۳ از بهترین دانشگاه های استرالیا در رشته مهندسی کامپیوتر هستند.

نیوزلند هم دارای ۷ دانشگاه برتر در این رشته است از میان دانشگاه های برتر این کشور می توان به دانشگاه آکلند با رتبه جهانی بین ۵۱ تا ۱۰۰ اشاره کرد.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

بهترین دانشگاه های آفریقای جنوبی

از بین کشورهای آفریقایی تنها کشور آفریقای جنوبی است که دارای دانشگاه ممتاز در این رشته است. دانشگاه کیپ تاون جزء دانشگاه های بهتر در رشته مهندسی کامپیوتر است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up