مجارستان مقصدی مهیج ، متنوع و ایمن برای دانشجویان بین المللی است. مجارستان با داشتن دانشگاه های عالی ، کیفیت بالای زندگی و هزینه های پایین، کشوری مناسب برای ادامه تحصیل می باشد. دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در مجارستان قادر خواهند بود به راحتی برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند.

داشتن همه این جاذبه ها با تمرکز جدی بر بین المللی سازی و هزینه های زندگی نسبتاً کم، باعث افزایش محبوبیت مجارستان به عنوان تحصیل در خارج از کشور می شود. با ما همراه باشید تا با شرایط تحصیل در مجارستان و هزینه های تحصیل و زندگی آشنا شوید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در مجارستان

مجارستان یک کشور کوچک، زیبا، با یک محیط امن و دوستانه است. اگرچه از نظر مطالعات بین المللی به اندازه سایر کشورهای اروپایی مشهور نیست، اما در مجارستان می توانید بسیاری از مدارک لیسانس یا کارشناسی ارشد با کیفیت عالی تحصیل کنید. 

مجارستان به عنوان پناهگاه امنی برای دانشجویان بین المللی با کمترین میزان جرم در اروپا شناخته می شود. دریافت آموزش از مجارستان شما را به سمت یک مسیر مترقی سوق می دهد و به پیشینه ای غنی از تاریخ آموزش عالی خود می پردازد. مکان جغرافیایی مجارستان در جذب آن برای دانشجویان بین المللی نقش دارد.

کشور مجارستان از جمله کشورهایی می باشد که متقاضیان می توانند به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. شرایط تحصیل در این کشور به شرایط افراد بستگی دارد. از همین رو با اطلاع از شرایط موجود، شانس افراد برای هرگونه اقدامی افزایش می یابد.

سیستم آموزشی مجارستان

سال تحصیلی مجارستان در سپتامبر / اکتبر آغاز می شود. مهلت درخواست اکثر برنامه های در مجارستان ۱۵ فوریه برای شروع ماه سپتامبر در همان سال و ۱۵ نوامبر برای شروع ماه فوریه است. افراد با ۱۲ سال تحصیل در دوره های قبل دانشگاهی مجوز ورود به دانشگاه های مجارستان را دریافت می نمایند.

مجارستان,مجارستان,مجارستان

مقاطع تحصیلی در مجارستان

دوره پیش دبستانی برای تمامی کودکان در کشور مجارستان اجباری می باشد. پس از به پایان رسیدن این مقطع دانش آموزان وارد مقطع دبستان یا ابتدایی می شوند که شامل دو دوره است. مقطع ابتدایی در مجارستان ۷ سال به طول می انجامد که دوره اول ۴ سال و دوره دوم آن ۳ سال است. پس از اتمام این دوره دانش آموزان وارد مقطع دبیرستان می شوند که شامل مدارس متوسطه فنی حرفه ای هم می شود. پس از پایان این مقطع به دانش آموزان مدرک دیپلم متوسطه اعطا می شود.

تحصیل پزشکی در مجارستان

دوره های پزشکی در مجارستان از استاندارد های بالای آموزشی برخوردار است. دانشجویان ملزم به گذراندن امتحان ورودی هستند که شامل یک امتحان کتبی دو ساعت و نیم با سؤالات چند گزینه ای در زمینه زیست شناسی، شیمی، انگلیسی و پزشکی انگلیسی می باشد. برای بخش شفاهی آزمون، یک استاد دانشگاه در مورد موضوعات پزشکی با دانشجویان مصاحبه می کند.

دوره های پزشکی در کشور مجارستان در رشته های مختلف بین ۴ تا ۶ سال می باشد. دانشجویان پس از قبولی در آزمون عنوان شده، مجوز ورود به دوره های پزشکی را دریافت می نمایند.

تحصیل کارشناسی در مجارستان

دوره های کارشناسی در کشور مجارستان بین ۳ تا ۴ سال متناسب با رشته انتخابی در دانشگاه به طول می انجامد. دانشجویان برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی کشور مجارستان ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان مجاری یا انگلیسی قبل از ورود به دانشگاه های کشور مجارستان می باشد. از دیگر مدارک حائز اهمیت برای تحصیل دوره کارشناسی در قبرس می توان به اتمام ۱۲ سال تحصیل اشاره کرد.

از نقاط قوت تحصیل در مجارستان می توان به ارائه دروس به زبان انگلیسی اشاره کرد که دانشجویان بین المللی با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی می توانند برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. مدرک مورد قبول برای ورود به دانشگاه های چک نمره ۶ در آزمون آیلتس می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان

بخش آموزش عالی مجارستان به طور کلی در دهه های اخیر رشد چشمگیری داشته است و گزینه های بیشتری برای تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان در طیف گسترده ای از زمینه های موضوعی وجود دارد. دانشگاه های مجارستان بطور چشمگیری پیشنهادهای خود را برای برنامه های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی برای جذب دانشجویان بین المللی گسترش داده اند.

مدارک کارشناسی ارشد مجارستان ممکن است یک یا دو سال به طول انجامد. دوره های تحصیلی در دانشگاه های دولتی مجارستان همیشه دو سال است، در حالی که موسسات خصوصی احتمالاً برنامه های یک ساله را ارائه می دهند. تحصیل در دانشگاه های کشور مجارستان مستلزم قبولی در آزمون ورودی می باشد. یقینا تحصیل در رشته های دانشگاهی این کشور، نیازمند پیش زمینه خوب و دانسته های کافی داوطلب است.

دوره دکتری

دانشجویان در ابتدای کار برای اخذ پذیرش در مقطع  دکتری نیازمند تائید از یک استاد می باشند تا در صورت امکان شرایط دانشگاه را لحاظ کرده و پذیرش خود را به اتمام برسانند. اقدام جهت اخذ بورسیه در این مقطع، مستلزم انتخاب و اخذ تاییدیه استاد راهنما (supervisor) می باشد که حیطه فعالیت وی با موضوع پرپوزال شما همخوانی داشته باشد. این قدم مهمترین گام در راستای اخذ بورسیه در مقطع دکتری در مجارستان می باشد.

طول دوره تحصیل در دانشگاه های کشور مجارستان برای دوره دکتری ۴ سال تخمین زده می شود. دانشجویان بیشتر زمان تحصیل را به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی می پردازند.

مجارستان,مجارستان,مجارستان

دانشگاه های مجارستان

سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان اقدام می نمایند. در حال حاضر ۶ دانشگاه در میان ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های کشور مجارستان ارائه می شود.

هر سال تعدادی زیادی از سایت های دنیا برترین دانشگاه های دنیا را از مباحث مختلف مورد بررسی قرار می دهند. سایت QS یکی از معتبرترین سایت های رتبه بندی در جهان، دانشگاه های مجارستان را از دیدگاه های مختلف نظیر امکانات، اساتید و رتبه مقالات رتبه بندی می کند. در ادامه به نام دانشگاه های مجارستان و رتبه های این دانشگاه ها در این سایت اشاره می شود.

دانشگاه رتبه در QS
University of Szeged 501 – ۵۱۰
University of Debrecen 601 – ۶۵۰
Eötvös Loránd University 651 – ۷۰۰
University of Pecs 651 – ۷۰۰
Budapest University of Technology and Economics 801 – ۱۰۰۰
Corvinus University of Budapest 801 – ۱۰۰۰

دانشگاه های برتر پزشکی

یکی از برترین رشته های مورد پسند دانشجویان بین المللی، رشته پزشکی است. سالیانه تعداد زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل کشور مجارستان را در صدر لیست خود قرار می دهند. از برترین دانشگاه های برتر پزشکی مجارتان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. Semmelweis University
  2. Debrecen University
  3. Szeged University
  4. Pécs University

مجارستان,مجارستان,مجارستان

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مجارستان

در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل در این کشور آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید:

  1. دانشگاه دبرسن

بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از نظرسنجی دانشجویان بین المللی این موسسه ی آموزشی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مجارستان معرفی شده است.

  1. دانشگاه پچ مجارستان

این موسسه ی آموزشی از معتبر ترین و بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مجارستان از نظر دانشجویان شناخته شده است.

  1. دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست مجارستان

این دانشگاه علمی و تحقیقاتی معتبر جزو بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مجارستان به دلیلی ارائه ی خدمات آموزشی با کیفیت در حوزه ی مهندسی صنعت و اقتصاد این کشور اعتبار جهانی دارد.

  1. دانشگاه سنت اشتوان

  2. دانشگاه گیور

  3. دانشگاه کوروینوس

  4. دانشگاه میسکولک مجارستان

  5. دانشگاه پانونیا

  6. دانشگاه ابودا

  7. دانشگاه سمل‌وایس

مجارستان,مجارستان,مجارستان

بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان

در این مطلب قصد داریم تا شما را با پرطرفدارترین و بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. پزشکی – به مدت ۶ سال

پزشکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان است و فارغ التحصیلان می توانند در کلینیک های درمانی مشغول به فعالیت شوند.

  1. دندانپزشکی – به مدت ۵ سال

این رشته جزو پردرآمد ترین و بهترین رشته های تحصیلی در مجارستان است و سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی به این کشور مهاجرت می کنند.

  1. دکترای داروسازی – به مدت ۵ سال

از محبوب ترین و بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان می باشد و فارغ التحصیلان از حقوق و مزایای بسیار مناسبی در این رشته برخوردار هستند

  1. دامپزشکی‌ – به مدت ۵ سال

  2. مهندسی معماری

  3. مهندسی کامپیوتر

  4. مهندسی عمران

  5. مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی

  6. مهندسی برق و سخت افزار

  7. مهندسی مکانیک

  8. علوم پایه

  9. رشته‌های علوم انسانی‌ و مدیریت – به مدت ۳ تا ۴ سال

  10. مدیریت

  11. مدیریت بازرگانی

  12. مدیریت مالی‌

  13. مدیریت جهانگردی و توریسم

  14. علوم سیاسی و روابط بین الملل

  15. روانشناسی

  16. روزنامه نگاری

مجارستان,مجارستان,مجارستان

هزینه تحصیل در مجارستان

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان ملزم به پرداخت هزینه می باشند. مجارستان چهارمین کشور ارزان قیمت اروپا است. دانشگاه های با بودجه ایالتی سالانه ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو هزینه را از دانشجویان طلب می نمایند. دانشگاه های خصوصی پر هزینه هستند و حتی ممکن است هزینه بالاتر از ۵۰۰۰ یورو در سال باشد.

لازم بذکر است که دانشجویان از حق کار دانشجویی برخوردار هستند. دانشجویان متناسب با دوره تحصیلی بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت قادر خواهند بود در حین تحصیل کار کنند. با توجه به درآمدهای حاصله بخش اعظمی از هزینه های زندگی و تحصیل در مجارستان تامین می شود.

دوره تحصیلی شهریه
دوره کارشناسی ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار
دوره کارشناسی ارشد ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار
دوره دکتری ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار
دوره پزشکی ۱۲ تا ۱۸ هزار دلار

هزینه های زندگی

هزینه زندگی یک دانشجو در مجارستان در شهرهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال اگر می خواهید در بوداپست زندگی کنید، بودجه شما باید بیشتر از سایر شهرها باشد. بوداپست در بهترین شهر برای دانشجویان بین المللی و همچنین گران ترین شهر است.

دانشجو باید حداقل ۵۲۰ یورو در هر ماه برای تأمین هزینه مسکن، برنامه های کاربردی، حمل و نقل و خوراک اختصاص دهد. بودجه زندگی دانشجویان در شهرهای دیگر مجارستان در مقایسه با شهر بوداپست کمتر است. برای زندگی در هر شهر دیگر مجارستان، حداقل ۳۰۰ یورو در ماه نیاز خواهید داشت.

مجارستان,مجارستان,مجارستان

پروسه دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

روند اخذ ویزای تحصیلی در کشور مجارستان بدین صورت می باشد که افراد در ابتدای کار باید از یک مرکز آموزشی در این کشور پذیرش را دریافت نمایند. پس از اتمام مراحل پذیرش، موظف به آماده سازی مدارک و مراجعه به سفارت مجارستان می باشند. در ادامه به شرایط اخذ پذیرش و مراجعه به سفارت اشاره می شود.

اخذ پذیرش

افراد از دو طریق قادر خواهند بود برای پذیرش از مراکز علمی کشور مجارستان اقدام نمایند. در صورت دانش زبان مجاری می توانید در وب سایت اختصاصی برای پذیرش اقدام نمایید. در روش دوم دانشجویان باید به صورت مستقیم با دانشگاه ها در ارتباط باشند. دانشجویان با فراهم آوردن مدارک کامل قادر خواهند بود برای پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

از مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سوابق تحصیلی
  • رزومه یا CV
  • توصیه نامه از اساتید
  • مدرکی دال بر تسلط زبان
  • پاسپورت

مراجعه به سفارت

کلیه دانشجویان خارجی که تابعیت اتحادیه اروپا را ندارند و قصد دارند در مجارستان تحصیل کنند و برای مدت بیش از ۹۰ روز در مرزهای آن اقامت داشته باشند، موظفند برای ویزای بلند مدت دانشجویی اقدام نمایند. بازه زمانی ویزا به صورت میانگین ۳۰ روز در نظر گرفته می شود.

مدارک لازم برای درخواست ویزا:

  • اثبات پرداخت شهریه
  • نامه قبولی از دانشگاه
  • گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • عکس
  • اثبات بیمه درمانی
  • اثبات آدرس یا مسکن در مجارستان
  • اثبات بودجه کافی برای تأمین هزینه های زندگی در قالب تضمین / اظهارنامه بانکی
  • فرم درخواست ویزا

پس از ورود به مجارستان، باید ظرف ۱۵ روز از ورود خود درخواست اجازه اقامت خود را بدهید. این امر در مورد شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا که قصد دارند بیش از ۹۰ روز در مجارستان بمانند، صدق می کند.

مجارستان,مجارستان,مجارستان

مزایای تحصیل در مجارستان

مجارستان در تقاطع بین اروپای مرکزی و شرقی واقع شده است و این موقعیت جغرافیایی تاثیر بسزایی در اقتصاد و رفت و آمد به کشورهای دیگر دارد. مجارستان از نظر شاخص کیفیت زندگی بین المللی در رتبه ۲۰ جهان (از ۱۹۵ کشور جهان) و در فهرست شاخص حفاظت از محیط زیست توسط GW / CAN در رتبه ششم قرار دارد.

  1. مجارستان یکی از بهترین کشورها برای مطالعه است، زیرا این کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین کشور شینگن است.
  2. دانشگاه های مجارستان از رتبه های خوبی علمی برخوردار می باشند.
  3. امکان تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های مجارستان میسر می باشد.

تحصیل به زبان انگلیسی

بسیاری از رشته های تحصیلی در مجارستان به زبان انگلیسی ارائه می شوند و مجارستان یکی از معدود کشورهای غیر انگلیسی زبان است که در مقطع لیسانس دوره های بسیار زیادی را به زبان انگلیسی ارائه می نماید. این فاکتور به عنوان یکی از برترین مزایای تحصیل در مجارستان قلمداد می شود.

متقاضیانی که از مدرک زبان انگلیسی برخوردار نمی باشند می توانند در دوره های کوتاه مدت موسسه زبان آریاناپارس  با گارانتی اخذ نمره ۶٫۵ آیلتس ثبت نام کرده و از اطلاعات اساتید این موسسه بهره مند شوند.

هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه

با توجه به هزینه های عنوان شده برای زندگی و تحصیل در مجارستان، بسیاری از دانشجویان بین المللی این کشور را به عنوان هدفی مناسب برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند. این مزیت یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در این کشور می باشد که دانشجویان می توانند کیفیت مناسب را با بهترین قیمت و یا هزینه در یک کشور امن و پیشرفته امتحان نمایند.

مجارستان,مجارستان,مجارستان

معایب تحصیل در مجارستان

علی رغم مزایای عنوان شده، هر کشوری دارای نقاط ضعف و یا چالش هایی برای مهاجران می باشد. از همین رو آشنایی و اطلاع از چالش های موجود کمک شایانی به علاقه مندان به تحصیل در مجارستان می کند. در ادامه با چالش های پیش رو برای تحصیل در مجارستان اشاره می شود.

تعداد کم دانشگاه و مراکز آموزشی

مراکز آموزشی قابل دسترس برای مهاجران نسبت به سایر کشورهای برتر اتحادیه اروپا از جمله آلمان بسیار کم تر می باشد. در حال ۲۵ دانشگاه در کشور مجارستان پذیرای دانشجویان بین المللی می باشند. از همین رو انتخاب دانشگاه برای دانشجویان بین المللی با توجه به شرایط رشته و مقطع تحصیلی با محدودیتی همراه است.

  1. عدم حق همراه برای دانشجویان متاهل بین المللی
  2. کمبود رستوران ها برای ارائه غذاهای اسلامی و حلال
  3. نیاز به دانش زبان مجاری برای کار و زندگی در مجارستان
  4. نرخ بیکاری در کشور مجارستان۴٫۳ است که بسیار بالا می باشد.

این موارد عنوان شده از دیگر چالش های تحصیل در مجارستان می باشد که افراد باید از آنها آگاه باشند. برای اطلاع از شرایط و میزان شانس خود برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

مدارک لازم برای تحصیل در کشور مجارستان

ما در این مطلب قصد داریم شما را مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان آشنا کنیم این مدارک ضروری به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدارک معتبر هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی
  2. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان الزامی است.
  3. ارائه ی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه به زبان انگلیسی
  4. اگر دانشجو دارای مدرک معتبر مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف آیلتس و تافل است باید برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد..
  5. ارائه ی گواهی معتبر تحت عنوان انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری ضروری است.
  6. ارائه ی سوابق کاری و تحصیلی به همراه کپی مدارک
  7. ارائه ی گواهی های لازم برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوط به کار یا تحصیل
  8. تکمیل بدون نقص مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی مجارستان
  9. شما باید فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه خود را ارائه دهید.
  10. ارائه ی نامه ی پذیرش یا تاییدیه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان الزامی است.
  11. شما باید گواهی معتبری را مبنی بر تایید سلامت پزشکی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

مجارستان,مجارستان,مجارستان

اقامت پس از تحصیل در مجارستان

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در مجارستان از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت برخوردار می شوند.

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اقامت دائم شان را در مجارستان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.

ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در این کشور می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در مجارستان تحت عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک مجارستان  متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

مجارستان,مجارستان,مجارستان

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی مجارستان

دلایل زیادی برای پذیرفته نشدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد ما در ادامه ی این مطلب قصد دارین تا شما را با مهم ترین عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی از سوی اداره ی کنسولگری مجارستان آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. اگر مدارک هویتی شما دارای اعتبار قانونی نباشد و آسیب خورده و مخدوش شده باشد.
  2. اگر مدارک هویتی شما به صورت غیر حقیقی و جعلی باشد به احتمال زیاد پس از بررسی مدارک ارائه شده با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی مجارستان موافقت نخواهد شد.
  3. اگر شما دلایل مناسبی را برای انگیزه ی خود از مهاجرت به مجارستان ارائه ندهید و اداره ی پلیس این کشور از نیت شما دچار ابهام شود ممکن است با درخواست شما موافقت نکند.
  4. اگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی هلند کامل نبوده و یا دارای نقص باشد.
  5. اگر متقاضی دارای سوء سابقه ی خلافکاری و جرایم کیفری و قضایی باشد ممکن است پس از بررسی پرونده شما پلیس این کشور به دلیل حفظ امنیت داخلی با درخواست تان موافقت نکند.
  6. اگر شما دارای سابقه ی بیماری های واگیردار و یا خطرناک باشید مانند ایدز، هپاتیت و…
  7. اگر نوع ویزای درخواستی با انگیزه ی واقعی تان مبنی بر مهاجرت به مجارستان مطابقت نداشته باشد یعنی شما اقدام به اخذ ویزای تحصیلی از مجارستان نمایید درحالی که برای کار کردن و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید.
  8. اگر شما دارای تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به مجارستان نباشید و نتوانید مخارج مربوط به کار و یا تحصیل در مجارستان خود را بپردازید با پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما مخالفت می شود.
  9. اگر شما در گذشته برای دریافت ویزا از این کشور اقدام کرده باشید ولی به دلایل مختلفی از ویزای خود به درستی استفاده نکرده باشید ممکن است درخواست مجدد مبنی بر اخذ ویزای تحصیل در مجارستان از سوی اداره ی کنسولگری این کشور پذیرفته نشود.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب عنوان شده بسیاری از افراد با دانش و مطالعه آن قادر خواهند بود به راحتی تصمیم گیری کنند. تحصیل در مجارستان سکوی پرتاب بسیار ایده آل برای دست یابی به دانش بین المللی است. بسیاری از دانشجویان به دنبال تحصیل ارزان قیمت در این کشور می باشند و پس از اتمام برای کار در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا اقدام نمایند.

شما در رابطه با تحصیل در این کشور اروپائی چه می دانید؟ آیا مجارستان را به عنوان گزینه مناسبی برای تحصیل می پذیرید؟ نظراتتان را می توانید با ما به اشتراک بگذارید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴ پاسخ به “تحصیل در مجارستان”

    1. مجید گفت:

      سلام و خسته نباشید.
      پسرم در حال حاضر کلاس ۱۱ ریاضی فیزیک در حال امتحانات ترم اول هست.میخام اقدام به ویزای تحصیلی به کشور مجارستان در یکی از مدارس انگلیسی زبان کنم. چند تا سوال دارم لطفاً واضح پاسخ دهید. ممنون ۱_ آیا قیم لازم دارد؟ با توجه به اینکه الان ۱۶سال دارد و مرداد ۹۷ وارد ۱۷سالگی میشه تولد مرداد ۸۰ هست __۲_ میخام دیپلم اونجا بگیره بعد از اونجا بره آلمان ادامه تحصیل . ۳_در مجارستان _بوداپست موسسه ای جهت آموزش زبان آلمانی وجود دارد؟ ۳_آیا پیشنهاد خاصی شما دارین؟ ۴_ هزینه یک سال تحصیلی (شامل اخذ ویزا و پذیرش و وضعیت خوابگاه یا قیم چقدر میشه لطفاً ) .پانسیون یا خوابگاه و یا خونه جدا کدام را شما پیشنهاد میکنید؟ با سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مجارستان
        ۱. بله چون سنشان زیر ۱۸ سال است مگر اینکه خود مدرسه شبانه روزی به عنوان کفیل ایشون به مدت یکسال باشد و در کل مسئله حادی نیست
        ۲. شرایط پذیرش برای ایشون با کسی که ایران باشه فرقی نداره ولی برای ویزا و اقامت دست ایشون بازتر خواهد بود
        ۳. وجود دارد ولی تعداد و نحوه پذیرش را نمیدانم
        ۴. تمام هزینه های زندگی و تحصیل برای یکسال حدود ۱۰۰ میلیون تومان خواهد شد
        لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید

        https://arianaabroad.com/blog/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86/

    2. Sasn گفت:

      سلام، من یه سوال درباره مجارستان داشتم از شما

      من الان دوم دبیرستانم ، میخواستم ببینم میتونم برای سال بعد (یعنی سوم دبیرستان ) در مدرسه اینترنشنال مجارستان ثبت نام کنم؟
      و حضور پدر یا مادر الزامیه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مدارس کشورهای غیر انگلیسی زبان تحصیل به زبان انگلیسی شانس کمتری دارد چون اکثر مدارس به زبان خود کشور تدریس میشود ولی اگر پذیرش و ویزا دریافت کردید نیاز به حضور پدر مادر ندارد یعنی اجازه همراه ندارید و حتما مدرسه یا خانواده ای باید قیمومیت شما را به عهده بگیرد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up