آشنایی با ایالت انتاریو کانادا

ایالت انتاریو از جمله ۴ ایالتی است که در معاهده ۱۸۶۷ به هم پیوسته و باعث شکل گیری کانادا شدند. انتاریو پر جمعیت ترین ایالت کانادا می باشد که به عنوان قطب اول اقتصاد و صنعت در این کشور محسوب می شود. این ایالت در شرق کانادا قرار دارد و تمرکز جمعیتی انتاریو در جنوب این ایالت می باشد، انتاریو با ۵ ایالت آمریکا به نام ها پنسیلوانیا، مینه سوتا، میشیگان، اوهایو و نیویورک هم مرز است، از این رو بیشترین تعداد انتقال مسافر و بار بین کانادا و آمریکا از طریق این ایالت انجام می شود.

از لحاظ آب و هوا، انتاریو به ناحیه های مختلف تقسیم می شود. بخشی که در جنوب غربی واقع شده است دارای آب و هوای مرطوب ملایم قاره است. بخش شمالی این ایالت آب و هوای قطبی دارد و در بخش مرکزی و شرقی آب و هوای مرطوب قاره ای دارد.

انتاریو به همراه بریتیش کلمبیا بیشترین تعداد مهاجران در خود جای داده اند. به طور میانگین درآمد اهالی انتاریو در بین ایالت های کانادا جزء بالاترین درآمدها می باشد. به دلیل رشد مداوم و ازدیاد جمعیت شهرهای بزرگ در انتاریو قیمت مسکن در این شهرها نسبت به دیگر ایالت های کانادا بالاتر است. البته باید این نکته را نیز مد نظر داشت که میزان درآمد بالا در این شهرها می تواند به جبران این هزینه ها کمک نماید. انتاریو مرکزی برای موسسات تحقیقاتی شناخته شده ای در سطح جهان است که از بودجه آموزشی ایالتی استفاده می نمایند.

شرایط زندگی در ایالت انتاریو کانادا

شرایط زندگی در ایالت انتاریو کانادا

انتاریو ایالت بسیار وسیعی است، از این رو زندگی در هر یک از شهرهای این ایالت شرایط خاص خود را خواهد داشت، بدون تردید بهترین شهر انتاریو شهر تورنتو است که به موتور اقتصادی کانادا شهرت دارد، تورنتو از جمله شهرهایی به شمار می آید که افراد با هر هدفی می توانند تجربه یک زندگی لوکس همراه با بالاترین استانداردها را داشته باشند.

بدون تردید زندگی در شهرهای تورنتو و اتاوا می تواند مزایای فراوانی را در پی داشته باشد، چرا که این شهرها به واسطه امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال، زیر ساخت های شهری مدرن، شرایط اقتصادی عالی، تعدد موقعیت های شغلی همراه با درآمد بالا و … از بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی برخوردار می باشند. علاوه بر این موارد شهرهای تورنتو و اتاوا زادگاه معتبرترین دانشگاه های کانادا نیز می باشند.

در واقع ایالت انتاریو خصوصاً شهرهای تورنتو و اتاوا برای زندگی، تحصیل و کار می توانند گزینه های بسیار مناسب و ایده الی باشند، البته هزینه های زندگی در ایالت انتاریو خصوصاً شهرهای تورنتو و اتاوا نسبت به اغلب ایالت ها و شهرهای کانادا بالاتر خواهد بود. ولی از آنجا که سطح درآمد افراد در این ایالت بیشتر از مناطق دیگر کانادا است، و از سوی دیگر موقعیت های شغلی فراوان و امکانات ایده ال ایالت انتاریو باعث گردیده انتاریو به پرجمعیت ترین ایالت کانادا تبدیل شود.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه های زندگی در ایالت انتاریو

هزینه های زندگی در کانادا و انتاریو بسته به شهر مورد نظر در این ایالت متفاوت خواهد بود، از سوی دیگر مواردی نظیر تعداد افراد خانواده و سبک زندگی افراد تاثیر بسزایی در میزان هزینه های زندگی خواهد داشت. همانگونه که پیش تر در این مطلب ذکر شد هزینه های زندگی در انتاریو نسبت به اغلب ایالت های کانادا بالاتر خواهد بود، ولی سطح درآمد در این ایالت نیز نسبت به سایر مناطق کانادا بیشتر می باشد.

گرانترین شهرهای ایالت انتاریو تورنتو و اتاوا می باشند، البته تورنتو به عنوان یک کلان شهر پر زرق و برق، لوکس و مدرن به همراه ونکوور گرانترین شهرهای کانادا نیز می باشند. به طور کلی میانگین هزینه های زندگی برای یک نفر به صورت ماهیانه به شرح ذیل می باشد.

عنوان هزینه میانگین هزینه ماهیانه
اجاره بهای مسکن ۱۵۰۰ الی ۲۵۰۰ دلار
خورد و خوراک ۳۰۰ الی ۵۰۰ دلار
رفت و آمد ۱۰۰ الی ۲۰۰ دلار
هزینه های جانبی ۳۰۰ الی ۶۰۰ دلار

برترین شهرهای ایالت انتاریو

اساساً کلیه شهرهای ایالت انتاریو از شرایط بسیار ایده ال و مناسبی برخوردا می باشند، ولی در این بین شهرهای تورنتو، اتاوا، همیلتون، وینزور، کینگستون، لندن و کیتچنر واترلو از شرایط بهتری برخوردار می باشند. به طور کلی بخش اعظمی از جمعیت ایالت انتاریو در شهرهای تورنتو و اتاوا زندگی می کنند. در این بخش از مطلب به معرفی ۳ شهر برتر ایالت انتاریو خواهیم پرداخت.

تورنتو

تورنتو

تورنتو به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کانادا محسوب می شود، تورنتو سومین شهر بزرگ آمریکای شمالی است، اگرچه تورنتو پایتخت کانادا نیست ولی این کلان شهر پر زرق و برق به عنوان قطب اقتصادی، صنعتی و گردشگری کانادا محسوب می شود. در واقع تورنتو از هر لحاظ نسبت به اغلب شهرهای کانادا برتری دارد.

با توجه به اجرای سیاست های مالی دقیق تورنتو دارای بسترهای بسیار مناسب برای انجام فعالیت های تجاری و اشتغال است، از سوی دیگر بالاترین میزان دستمزد در کانادا را نیروی کار شاغل در تورنتو دریافت می نمایند. تورنتو همواره از لحاظ کیفیت زندگی و امکانات همواره در بین ۱۰ شهر برتر جهان قرار دارد. از این رو هیچگونه جای تعجبی ندارد که این شهر بیشترین تعداد مهاجران را در خود جای داده است.

اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا و چهارمین شهر بزرگ این کشور می باشد، عوامل مختلفی نظیر کیفیت بالای زندگی، نرخ مالکیت، آب و هوا، امکانات رفاهی و اجتماعی، سیستم حمل و نقل عمومی، هزینه های مناسب زندگی، نرخ بیکاری و… باعث گردیده مجله MoneySense برای پنجمین سال متوالی اتاوا را به عنوان بهترین مکان برای زندگی در کانادا معرفی نماید.

علاوه بر این بر اساس آما انتشار یافته از سوی مجله Business magazine از لحاظ سرانه درآمد فردی، بهداشت، نرخ تورم و شاخص امید به زندگی اتاوا به عنوان بهترین شهر کانادا معرفی گردیده است. علاوه بر شرایط اقتصادی و بازار کار مناسب، یکی دیگر از دلایل نرخ بالای جذب مهاجران تازه وارد در اتاوا دانشگاه های معتبر این شهر می باشند که سالانه پذیرای دانشجویان فراوانی از سرتاسر جهان هستند.

همیلتون

شهر همیلتون سومین شهر بزرگ ایالت انتاریو و نهمین شهر بزرگ کانادا می باشد که در جنوب استان انتاریو قرار دارد، همیلتون تنها ۷۵ دقیقه با تورنتو فاصله دارد، با توجه به هزینه های بسیار مناسب زندگی در همیلتون و فاصله کوتاه این شهر با تورنتو افرادی بسیاری برای زندگی و کار به همیلتون مهاجرت می نمایند. تناسب هزینه های زندگی و درآمد فردی در همیلتون بسیار مناسب است، از سوی دیگر همیلتون دارای کالج ها و دانشگاه های معتبری است که هر ساله دانشجویان فراوانی را جذب می کنند.

از دیگر نکات مثبت همیلتون شرایط آب و هوایی این شهر می باشد، همیلتون دارای آب و هوایی معتدل و مطبوع است، البته بهترین فصل سال در همیلتون پاییز می باشد، برای بیشتر کانادایی‌ها از جمله ساکنان همیلتون، پاییز آخرین فرصت برای لذت بردن از هوای معتدل پیش از فرارسیدن زمستان طولانی و سرد است. افراد ساکن همیلتون در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بیشترین لذت را از هوای معتدل تجربه می‌کنند.

مهاجرت به انتاریو

روش های مهاجرت به ایالت انتاریو

برای مهاجرت به انتاریو روش های بسیار متنوعی وجود دارد، در واقع این ایالت به لطف شرایط اقتصادی ایده ال، دانشگاه های معتبر، امکانات آموزشی و رفاهی قابل توجه، وجود بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری و راه اندازی بیزینس و … روش های مختلفی را برای مهاجرت ارائه می نماید. از این رو افراد می توانند با اهدافی نظیر ادامه تحصیل، کار، سرمایه گذاری، راه اندازی یا خرید بیزینس و … برای مهاجرت به ایالت انتاریو اقدام نمایند. در این بخش از مطلب توضیحات مختصری در ارتباط با روش های اصلی مهاجرت به انتاریو ارائه می گردد.

مهاجرت تحصیلی

بدون شک یکی از بهترین و سریعترین روش های مهاجرت به کانادا و ایالت انتاریو اخذ پذیرش از دانشگاه های این ایالت و دریافت ویزای تحصیلی کانادا می باشد، دانشگاه های معتبر انتاریو و امکانات آموزشی ایده ال این ایالت باعث گردیده سالانه دانشجویان بین المللی فراوانی جذب دانشگاه های آن شوند.

طبق قوانین مهاجرتی دانشجویان بین المللی در حین تحصیل اجازه کار در کانادا خواهند داشت، از سوی دیگر دانشجویان بین المللی پس از اتمام دوره تحصیل خود در دانشگاه های انتاریو بین ۲ الی ۳ سال اجازه اقامت با ویزای کار خواهند داشت، که اگر در این مدت مشغول به کار شوند پس از ۲ سال کار کردن می توانند اقامت دائم خود را دریافت نمایند. در حال حاضر تورنتو بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی در انتاریو را برای تحصیل در کانادا دارد.

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به انتاریو زیر مجموعه های مختلفی دارد، در واقع برنامه استای انتاریو در ارتباط با جذب نیروی کار هم راستا با نیروی متخصص دولت فدرال مرکزی می باشد، علاوه بر این ایالت انتاریو بنا به نیازی که به نیروی کار ماهر دارد برنامه های جداگانه ای را نیز ارائه می نماید.

علاوه بر روش استانی مهاجرت کاری به ایالت انتاریو از طریق پیشنهاد کار مستقیم از کارفرما (job offer) نیز امکان پذیر خواهد بود، همچنین دانشجویان بین المللی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند نیز می توانند با دریافت پیشنهاد کار از کارفرما برای اخذ اقامت دائم خود اقدام نمایند. به طور کلی مهاجرت کاری به ایالت انتاریو را می توان به ۳ دسته تقسیم نمود، که به شرح ذیل می باشند.

  • برنامه اکسپرس انتری انتاریو (Ontario Express Entry Stream)
  • برنامه های گروه دانشجویان بین المللی (International Student Category)
  • برنامه های گروه پیشنهاد کار از کارفرما (ٍEmployer Job Offer Category)

مهاجرت به انتاریو از طریق سرمایه گذاری

بهترین روش برای مهاجرت به انتاریو از طریق سرمایه گذاری راه انداز یک کسب و کار در این ایالت می باشد، بر این اساس افراد می توانند با راه اندازی یک بیزینس به ارزش حداقل ۲۰۰ هزار دلار ویزای کار ۲ ساله دریافت نمایند و پس از ۲۱ ماه فعالیت اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

در این روش یک سیستم امتیاز بندی وجود دارد که افراد در صورتیکه بتوانند از ۲۰۰ امتیاز کلی بیش از ۱۴۰ امتیاز را دریافت نمایند شانس زیادی برای اقدام از طریق این روش را خواهند داشت. امتیازات افراد بسته به نوع بیزینسی، شرایط فردی نظیر سابقه کار مرتبط با بیزینس مد نظر، مدرک زبان، میزان سرمایه گذاری و… محاسبه خواهد شد. شرایط لازم برای راه اندازی بیزینس در انتاریو به شرح ذیل می باشد.

  • اثبات دارایی فرد متقاضی و همسر وی حداقل ۴۰۰ هزار دلار کانادا (شامل املاک، حساب بانکی، خودرو و…)
  • تمایل به راه اندازی بیزینس در مشاغل پیشنهادی ایالت انتاریو
  • کسب حداقل ۱۴۰ امتیاز از سیستم امتیاز بندی و داشتن سابقه مدیریت یا مالکیت یک بیزینس حداقل ۲ سال از ۵ سال اخیر
  • تمایل به راه اندازی بیزینسی با ارزش حداقل ۲۰۰ هزار دلار در خارج از کلان شهر تورنتو و شهرهای پیل، هالتون، دورهام و یورک
دانستنی های کانادا

دانستنی های ایالت انتاریو

با توجه به قرارگیری بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کانادا یعنی تورنتو در ایالت انتاریو که از شهرت بسیار فراوانی برخوردار می باشد و همچنین وجود شهر اتاوا پایتخت کانادا در این ایالت مسلماً بسیاری از افراد اطلاعات مختلف و پراکنده ای در ارتباط با ایالت انتاریو دارند، ولی در این بخش از مطلب در مورد ایالت انتاریو به مواردی اشاره خواهیم داشت که بسیاری از افراد اطلاعاتی در این زمینه ندارند.

  • انتاریو غنی ترین ایالت کانادا و یکی از غنی ترین مناطق جهان از لحاظ تنوع فرهنگی، ملیتی و نژادی است.
  • کلیه هزینه های درمان در انتاریو برای شهروندان کانادایی و افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند رایگان خواهد بود.
  • انتاریو گرانترین بازار املاک در کانادا را دارد.
  • انتاریو قطب اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کانادا می باشد، بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص کانادا در اختیار ایالت انتاریو است.
  • انتاریو در بین کلیه ایالت های کانادا دارای پایین ترین نرخ بیکاری است.

نتیجه گیری

بدون شک انتاریو به عنوان موتور اقتصادی کانادا و قطب اول صنعت، فرهنگ و سیاست در این کشور می تواند بهترین ایالت کانادا برای زندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری باشد. انتاریو به لطف شهرهای نظیر تورنتو، اتاوا، همیلتون، وینزور و … برای کلیه افراد با هر هدف و سلیقه ای می تواند یک گزینه ایده ال محسوب شود.

طی سالهای اخیر روند مهاجرت به انتاریو به شکل فزاینده ای با افزایش رو به رو شده است. این آمار و ارقام قطعاً نشاندهنده شرایط ایده ال انتاریو برای مهاجران است. البته علاوه بر کلیه مزایایی که مهاجرت به انتاریو در پی دارد، هزینه های بالای زندگی در این ایالت تنها چالش موجود برای مهاجران خواهد بود، البته با توجه به سرانه درآمد فردی در انتاریو که از کلیه ایالت های کانادا بیشتر می باشد، آنچنان جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    انتاریو انتاریو انتاریو انتاریو انتاریو

    شبکه های اجتماعی

    arrow up