دارنده گرین کارت آمریکا مجاز به اقامت دائم و کار در ایالات متحده است. به عنوان اثبات این مجوز، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده کارت اقامت اعطا می کند. این کارت گرین کارت نامیده می شود و در ادامه ما قصد داریم در مورد اخذ گرین کارت آمریکا صحبت کنیم. با این حال، اکثر کسانی که اجازه اقامت دائم دریافت می کنند، کسانی هستند که توسط یک عضو خانواده یا کارفرما در ایالات متحده حمایت می شوند. بیایید مراحل اولیه ای را که باید طی کنید تا وضعیت اقامت دائم در ایالات متحده و اخذ گرین کارت آمریکا را بدست آورید طی کنید.

اخذ اقامت آمریکا

مراحل اخذ گرین کارت آمریکا

مرحله اول تشخیص دهید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر

برای اخذ گرین کارت آمریکا ابتدا باید ببینید آیا واجد شرایط دریافت وضعیت اقامت دائم آمریکا هستید یا خیر. این بدان معناست که شما باید دسته های موجود را مرور کرده و ببینید آیا در یکی از آنها قرار می گیرید. هر هشت دسته از روش هایی که می توانید برای دریافت کارت سبز دریافت کنید به شرح زیر است:

  • از طریق خانواده
  • از طریق اشتغال
  • به عنوان یک عامل ویژه
  • به عنوان یک پناهنده یا اگر دارای وضعیت آسایش هستید
  • اگر قربانی قاچاق انسان و جنایت هستید
  • اگر قربانی سوء استفاده هستید
  • از طریق ثبت نام
  • از طریق دسته های دیگر مانند قرعه کشی، اگر دیپلمات هستید و غیره.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

مرحله دوم تقاضای مهاجرت کنید و منتظر تأیید باشید

ابتدا باید دادخواست ارسال کنید. معمولا شما باید شخصی مانند اعضای خانواده یا یک شرکت حامی داشته باشید تا دادخواست را برای شما تنظیم کند. در برخی موارد، بسته به نوع دسته ای که برای آن درخواست می کنید، می توانید آن را به تنهایی تنظیم کنید.

هنگامی که درخواست مهاجرت خود را که شامل مهاجرت سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و…… می باشد برای دریافت اجازه اقامت خود در ایالات متحده ثبت کردید، باید منتظر تایید باشید. جدا از آن، ویزای یدکی تحت دسته ای که درخواست کرده اید باید در دسترس باشد. فقط در این صورت می توانید تأییدیه بگیرید.

مرحله سوم یک برنامه را با USCIS ثبت کنید

هنگامی که می دانید واجد شرایط اخذ گرین کارت آمریکا هستید و درخواست شما تأیید شده است، باید برای آن درخواست دهید. فرایند درخواست برای هر نوع دسته بندی می تواند متفاوت باشد. اگر قبلا در ایالات متحده زندگی می کنید یا اقامت دارید، باید برای تنظیم وضعیت به USCIS مراجعه کنید. مراحل لازم برای انجام این کار را در وب سایت آنها پیدا خواهید کرد. اگر در خارج از ایالات متحده زندگی می کنید، باید اقامت دائم را از طریق رسیدگی کنسولی ثبت کنید .

مرحله چهارم منتظر بمانید تا برنامه شما بررسی شود

پس از ارائه درخواست خود، باید منتظر بمانید تا توسط مقامات آمریکایی بررسی شود. هنگامی که درخواست شما برای وضعیت اقامت دائم ایالات متحده مورد بررسی قرار می گیرد دعوت نامه ای برای قرار ملاقات بیومتریک دریافت خواهید کرد. این قرار ملاقات برای شما برنامه ریزی شده است و ایمیلی با تمام جزئیات دریافت خواهید کرد. قرار ملاقات برای گرفتن اثر انگشت،

عکس و ارائه امضای شما است. این اطلاعات برای تأیید هویت شما و بررسی پیشینه مورد استفاده قرار می گیرد. اگر خارج از ایالات متحده زندگی می کنید، در این صورت به گونه دیگری رفتار می شود. شما باید با دو عکس به سبک گذرنامه درخواست دهید و کارت های اثر انگشت رسمی ارسال کنید.

مرحله پنجم یک مصاحبه برنامه ریزی شده را بپذیرید و گرین کارت خود را دریافت کنید

پس از تأیید درخواست اخذ گرین کارت آمریکا شما، مصاحبه ای برنامه ریزی شده با USCIS دریافت خواهید کرد. در این مرحله، شما لزوما تأیید یا رد درخواست خود برای دریافت گرین کارت ایالات متحده را دریافت نخواهید کرد. گاهی اوقات اطلاعات بیشتری برای پردازش درخواست شما مورد نیاز است. هیچ محدودیت زمانی برای پاسخ قطعی وجود ندارد.پس از تأیید بعد از مصاحبه، وضعیت اقامت دائم خود را دریافت خواهید کرد.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

روش درخواست کارت سبز

همه برنامه ها از طریق خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده انجام می شود. پس از تأیید درخواست گرین کارت شما، شما به رسیدگی کنسولی در سفارت شهرستان ای ایالات متحده دعوت می شوید.

به طور کلی، هشت نوع گرین کارت وجود دارد. طبقه بندی های اصلی که اکثر افراد تحت عنوان اقامت دائم دریافت می کنند، موارد زیر است.

مهاجرت از طریق قرعه کشی گرین کارت – برنامه ویزای تنوع.

مهاجرت از طریق دسته بندی های مبتنی بر اشتغال مانند شغل یا سرمایه گذاری. شما می توانید از طریق مهاجرت سرمایه گذاری اقدام به اخذ گرین کارت آمریکا نمایید.

مهاجرت از طریق دسته های خانواده محور

الزامات، فرآیندهای برنامه و سایر ویژگی ها مانند زمان انتظار، مقامات مسئول و حتی هزینه ها متفاوت است. آنها بستگی به نوع ویزای مورد درخواست شما دارند.

به طور خلاصه، باید ببینید آیا واجد شرایط برای درخواست وضعیت اقامت دائم هستید یا خیر. سپس، شما یا شخص ثالث باید تقاضای مهاجرت کنید. پس از تأیید، باید برای گرین کارت خود اقدام کنید. درخواست شما مورد بررسی قرار می گیرد و ممکن است دعوت نامه ای برای قرار ملاقات بیومتریک دریافت کنید.

پس از آن شما برای مصاحبه دعوت خواهید شد. این بدان معنا نیست که در این مرحله تأیید یا رد خواهید شد. ممکن است مجبور شوید کمی بیشتر منتظر بمانید تا تأیید خود را دریافت کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ گرین کارت آمریکا اخذ گرین کارت آمریکا اخذ گرین کارت آمریکا اخذ گرین کارت آمریکا اخذ گرین کارت آمریکا

شبکه های اجتماعی

arrow up