موسسات مهاجرتی ایران به عنوان یکی از برترین مراجع ذی صلاح برای هر گونه اقدام برای مهاجرت به کشورهای دیگر می باشد. افراد قادر خواهند بود با توجه به شرایط و انتخاب کشور مورد نظر با این دسته از موسسات وارد مذاکره شوند و از تجربیات آنان بهره مند شوند. پیدا کردن یک موسسه مهاجرتی که اشراف کامل به تمامی مسائل روز مهاجرتی و قوانین را داشته باشد، در اولویت قرار دارد.

وظایف موسسات مهاجرتی در ایران چیست؟ موسسات مهاجرتی چه کارهایی را می توانند برای افراد انجام دهند؟ آیا می توان بدون کمک از موسسات مهاجرتی ایران برای هر گونه خروج از کشور اقدام کرد؟ تفاوت آریاناپارس با سایر موسسات در چیست؟ این مقاله کمک شایانی به علاقه مندان به مهاجرت می کند، با ما همراه باشید.

انواع موسسات مهاجرتی ایران

با توجه به افزایش روزافزون مهاجرت هموطنان عزیز به خارج از کشور خصوصاً طی سال های اخیر موسسات مهاجرتی فراوانی در این زمینه شروع به فعالیت نموده اند، در حال حاضر موسسات مهاجرتی نه تنها در تهران بلکه در برخی شهرستانها نیز تاسیس گردیده و مشغول ارائه خدمات مختلفی می باشند. به طور کلی فعالیت های موسسات مهاجرتی را می توان به ۴ دسته اصلی تقسیم نمود:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت برای زندگی (اخذ اقامت دائم از طرق مختلف)
  • اخذ اقامت موقت (ویزای توریستی)

با افزایش تقاضای مهاجرت از سوی هموطنان عزیز متاسفانه برخی از افراد برای سودجویی و سوءاستفاده از شرایط موجود با وعده های واهی و پیشنهادات وسوسه انگیز اقدام به فریب افرادی می کنند که از اطلاعات کافی در امر مهاجرت برخوردار نیستند. این موضوع می تواند عواقب سنگینی نظیر از دست رفتن سرمایه و وقت متقاضیان مهاجرت در پی داشته باشد. از این رو انتخاب موسسه مهاجرتی معتبر با سابقه درخشان در امر مهاجرت نکته فوق العاده حائز اهمیت خواهد بود.

وظایف موسسات مهاجرتی در ایران

وظایف موسسات مهاجرتی در ایران

برای مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به هر کشور قوانین و روشهای مهاجرتی بسیار متنوع و متفاوتی وجود دارد، یکی از مهم ترین وظایف موسسات مهاجرتی به منظور تسهیل شرایط در ارتباط با امور مهاجرتی و نهایتاً موفقیت در پرونده مورد نظر داشتن اطلاعات کامل در ارتباط با کلیه قوانین مهاجرتی می باشد. از آنجا که برخی از قوانین مهاجرتی هرساله دستخوش تغیر می شود به روز رسانی اطلاعات در مورد قوانین مهاجرتی برای موسسات مهاجرتی امری الزامی به شمار می آید. به طور کلی وظایف اصلی موسسات مهاجرتی به شرح ذیل می باشد:

  • صداقت در ارائه کلیه خدمات مهاجرتی
  • ارائه مشاوره تخصصی در ارتباط با کلیه روش ها و قوانین مهاجرتی
  • انجام کلیه مراحل اجرایی امور مهاجرتی به صورت قانونی
  • اجرای جلسات توجیهی و ارائه اطلاعات کامل در مورد شرایط پرونده متقاضیان
  • تشریح و توضیح کامل و دقیق در مورد مزایا و معایب روش مهاجرتی مورد نظر متقاضیان
  • آنالیز دقیق شرایط افراد و پیشنهاد بهترین گزینه برای مهاجرت

جهت اقدام از طریق موسسات مهاجرتی چه فاکتورهایی را باید در نظر داشت؟

بدون تردید اولین و مهم ترین قدم برای مهاجرت انتخاب یک موسسه مهاجرتی معتبر و مورد اعتماد می باشد، موسسات مهاجرتی برتر با بهره گیری از مشاورین و وکلای خبره و با تجربه در امر مهاجرت به واسطه اطلاعات کاملی که در اختیار دارند می توانند ذهن متقاضی را نسبت به مسیر مهاجرتی و ابهامات موجود کاملاً روشن سازند.

قطعاً روش ها و هزینه های مهاجرت برای افراد مختلف یکسان نخواهد بود و کاملاً به شرایط فرد مورد نظر بستگی دارد. از این رو وکلای مجرب و دلسوز موسسات مهاجرتی می توانند بهترین گزینه را با توجه به شرایط افراد پیشنهاد دهند، این موضوع یکی از دلایل اصلی تمایز در کیفیت موسسات مهاجرتی می باشد. به طور کلی فاکتورهای مهم برای انتخاب یک موسسه مهاجرتی معتبر به شرح ذیل می باشد:

  • موسسات دارای مجوزهای قانونی از سازمان های مربوطه
  • قدمت و سابقه فعالیت موسسات
  • درصد موفقیت در پرونده های مهاجرتی
  • داشتن دانش و اطلاعات کامل در مورد امور مهاجرتی
  • صداقت و جدیت در انجام امور مهاجرتی
  • ارائه تضمین مالی در صورت عدم موفقیت در پرونده مهاجرتی
تفاوت اقدام افراد به صورت شخصی با اقدام از طریق موسسات مهاجرتی

تفاوت اقدام افراد به صورت شخصی با اقدام از طریق موسسات مهاجرتی

متقاضیان مهاجرت می توانند کلیه مراحل اخذ ویزا و مهاجرت را به صورت شخصی و بدون نیاز به وکیل مهاجرتی انجام دهند، انجام مراحل اجرایی دریافت ویزا و مهاجرت از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، در واقع کوچک ترین اشتباه در پر کردن فرم های مربوطه، ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت و زمان بندی کار می توانند باعث پرداخت هزینه های اضافی، عدم موفقیت افراد در پرونده و دریافت ویزای مورد نظر شود.

علاوه بر این همانگونه که پیش تر اشاره گردید معمولاً قوانین مربوط به مهاجرت هرساله دستخوش تغیرات فراوانی می شود که عدم آگاهی از این قوانین می تواند باعث شکست افراد در انجام پروسه مهاجرتی شود. از این رو استفاده از موسسات و وکلای مهاجرتی معتبر و با سابقه که دارای به روزترین اطلاعات در مورد امور مهاجرتی می باشند می تواند شانس دریافت ویزا و موفقیت پرونده افراد را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

در بسیاری از موارد حتی افرادی که به کشور دیگری مهاجرت نموده اند به افراد خانواده خود که قصد مهاجرت دارند پیشنهاد می کنند از موسسات و وکلای مهاجرتی معتبر در این زمینه استفاده نمایند. دلیل اصلی این موضوع دانش و تبحر موسسات مهاجرتی با سابقه است که می توانند شانس موفقیت افراد برای انجام امور مهاجرتی را به شکل محسوسی افزایش دهند.

مزایا و معایب اقدام از طریق موسسات مهاجرتی

به جرات می توان گفت انجام امور اجرایی برای اخذ ویزا و مهاجرت بدون کمک موسسات مهاجرتی امری بسیار دشوار و حتی در برخی موارد نشدنی است. استفاده از تجربه و دانش موسسات مهاجرتی معتبر و با سابقه مزایای فراوانی در پی دارد و کمک شایانی در جهت موفقیت افرادی می باشد که قصد مهاجرت دارند. شاید بتوان گفت تنها مشکل استفاده از موسسات مهاجرتی عدم وجود قیمت حق الوکاله واحد و مشخص برای انجام امور مهاجرتی بین موسسات است، البته در بعضی از موارد هم مشاوره های غیر تخصصی و مختلفی ارائه می گردد که باعث سردرگمی افراد می شود، به طور کلی مزایا و معایب اقدام از طریق موسسات مهاجرتی به شرح ذیل می باشد:

مزایا

  • انجام کلیه مراحل اخذ ویزا و مهاجرت به صورت اصولی و قانونی
  • آنالیز شرایط افراد و ارائه پیشنهاد و مشاوره دقیق و مناسب
  • ارائه اطلاعات کامل در مورد روند اجرایی پرونده
  • عقد قرار داد رسمی همراه با ضمانت مالی
  • افزایش چشم گیر شانس موفقیت در پرونده
  • تسریع در انجام امور مهاجرتی

معایب

  • هزینه های مربوط به حق الوکاله که بین موسسات مهاجرتی بسیار متفاوت می باشد
  • ارائه مشاوره های متفاوت در امور مهاجرتی که باعث سردرگمی افراد می شود
سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو

قطعاً مهم ترین موضوع برای دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور به دست آوردن اطلاعات کامل در مورد شرایط اخذ مجوزهای لازم و اعتبار قانونی موسسات اعزام دانشجو می باشد. متاسفانه عدم نظارت دقیق بر فعالیت های موسسات اعزام دانشجو باعث گردیده بسیاری از این موسسات بدون اخذ مجوزهای قانونی به فعالیت خود ادامه دهند، که این موضوع در اغلب موارد مشکلات متعددی را برای دانشجویانی که از طریق این موسسات اقدام به اخذ ویزای تحصیلی می نمایند به وجود می آورد.

بر اساس آخرین تحقیقان و بررسی های انجام شده توسط کارگروه نظارت بر فعالیت موسسات اعزام دانشجو در خرداد ماه ۹۸ تعداد ۱۰۷ موسسه بدون مجوز از ادامه فعالیت های خود منع گردیده و ۱۲۹ موسسه قانونی مجاز به فعالیت در این حوزه می باشند. برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور لطفاً به لینک phdtest.ir مراجعه نمایید.

لیست موسسات مجاز اعزام نیروی کار

با توجه به اوضاع وخیم بازار کار و تحولات اقتصادی منفی همراه با افزایش تصاعدی تورم در ایران، خصوصاً طی سالهای اخیر نرخ بیکاری به اوج خود رسیده است، این روند تا جایی ادامه داشته که در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد قشر تحصیل کرده جامعه بیکار می باشند. از این رو بسیاری از افراد متقاضی اشتغال در خارج از کشور می باشند، تقاضای روزافزون اشتغال در خارج از کشور باعث رونق بازار کار دفاتر کاریابی بین المللی شده است. در این بین برخی از افراد و دفاتر کاریابی غیر قانونی که متاسفانه تعداد کمی هم ندارند با ارائه پیشنهادات غیر واقعی و اغوا کننده و سوء استفاده از عدم آگاهی کافی متقاضیان کار در خارج از کشور اقدام به کلاهبرداری از این افراد می کنند.

در حال حاضر بر اساس آمار انتشار یافته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۱۲۰ موسسه مجاز کاریابی بین المللی در ایران به ثبت رسیده است. جهت کسب اطلاعات کامل در مورد موسسات کاریابی بین المللی مجاز لطفاً به وب سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (karyabi.mcls.gov.ir) مراجعه فرمایید.

چرا آریاناپارس را انتخاب کنیم؟

همانگونه که پیش تر اشاره گردید برای شناخت یک موسسه مهاجرتی معتبر فاکتورهای مهمی را می بایست مورد ارزیابی قرار داد. مجموعه آریاناپارس با بیش از ۷ سال سابقه درخشان در امور مهاجرتی (اعزام دانشجو و کاریابی بین االمللی) تنها موسسه مهاجرتی در ایران می باشد که به صورت همزمان دارای ۲ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۱۲۰۰۱ /ث۳۲ /۹۱ برای اعزام دانشجو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره ۴۷۴۴۹۱ برای اعزام نیروی کار می باشد.

مجموعه آریاناپارس با بهره گیری از مجرب ترین وکلا و کارشناسان امور مهاجرتی همراه با دانش و اطلاعات به روز و کامل در رابطه با کلیه روش های مهاجرتی، همواره بستر اطمینان و آسودگی خاطر متقاضیان عزیز را برای انجام امور مهاجرتی فراهم نموده است. آریاناپارس به واسطه انجام مراحل اجرایی امور مهاجرتی به صورت اصولی و ارائه صدها پرونده موفق در زمینه های مختلف مهاجرتی از سابقه درخشانی برخوردار است. ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار آریاناپارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی خود نیز خواهد بود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بهترین موسسات مهاجرتی بهترین موسسات مهاجرتی بهترین موسسات مهاجرتی بهترین موسسات مهاجرتی بهترین موسسات مهاجرتی

    شبکه های اجتماعی

    arrow up