آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه دارای شرایط به خصوصی می باشد که به مقطع و رشته تحصیلی وابسته است. دانشجویان از سراسر دنیا با احراز شرایط مورد نظر قادر خواهند بود برای تحصیل در روسیه اقدام نمایند. شرایط سنی برای تحصیل در بسیاری از کشورهای دنیا حائز اهمیت می باشد. این فاکتور در کشور روسیه به عنوان یکی از مزایای تحصیل در این کشور به شمار می رود. این نکته بدین معناست که محدودیت سنی برای ورود به دانشگاه های روسیه وجود ندارد.

از دیگر شرایط تحصیل در روسیه می توان به میزان هزینه های تحصیل و زندگی، مدارک مورد نیاز برای ورود به مراکز آموزشی و سطح علمی تحصیل در این کشور اشاره نمود. در این مقاله که توسط گروه تحریریه آریاناپارس تنظیم و گردآوری شده است، به تمامی شرایط تحصیل در روسیه اشاره شده است. برای اطلاع از شرایط تحصیل در روسیه به ما همراه باشید.

سیستم آموزشی روسیه

نظام آموزشی روسیه عمدتا بر اساس سیستم اروپا مرکزی است و به چهار قسمت عمده تقسیم می شود:

  • آموزش ابتدایی: تحصیلات از ۶ سالگی در کشور روسیه اجباری می باشد و تا ۹ سال بعد، دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس روسیه می باشند.
  • متوسطه: دانش آموزان پس از اتمام ۹ سال تحصیل قادر خواهند بود از دو طریق به ادامه تحصیل بپردازند؛ ادامه دوره دبیرستان، تحصیل در مدارس بازرگانی و آمادگی برای ورود به بازار کار
  • تحصیلات عالی: کشور روسیه از سال ۲۰۰۳ به روند بولونیا پیوست، که سیستم آموزش عالی آن را با سایر کشورهای اروپایی مطابقت دارد. این بدان معنی است که دانشجویان دانشگاه یک دوره سه مرحله ای کارشناسی و پس از آن دوره کارشناسی ارشد و سپس دکترای خود را دنبال می کنند.

تحصیل در مقاطع قبل دانشگاهی روسیه

تحصیلات معمولاً با پیش دبستانی قبل از شش سالگی آغاز می شود، اگرچه اجباری نیست. کودکان به طور معمول به مهد کودک ها یا سایر پیش دبستانی ها می روند که هم فعالیت های فکری و هم فعالیت های جسمی را مورد توجه قرار دهند. تحصیلات عمومی در روسیه دارای سه مرحله است:

  1. تحصیلات ابتدایی: چهار سال
  2. تحصیلات عمومی مقدماتی: پنج سال
  3. تحصیلات متوسطه: دو تا سه سال به طول می انجامد.

آموزش عمومی روسیه بر رشد فکری، عاطفی، اخلاقی و جسمی فرد متمرکز است. این هدف به منظور توسعه توانایی هایی است که به دانش آموز اجازه می دهد خود را با زندگی در جامعه وفق دهد و همچنین به افراد در انتخاب آگاهانه آموزش حرفه ای کمک می کند.

آموزش عمومی به طور معمول شامل ۳۴ هفته مطالعه در سال و ۲۷ تا ۳۶ ساعت در هفته است. به طور کلی، سال تحصیلی از ۱ سپتامبر تا ابتدای ژوئن ادامه دارد. امتحانات مدارس در ماه ژوئن برگزار می شود. زبان تدریس در کلیه موسسات آموزشی معتبر دولتی، به استثنای پیش دبستانی ها، روسی است.

روسیه,روسیه,روسیه

تحصیل کارشناسی در روسیه

دوره های کارشناسی در روسیه به صورت میانگین ۴ سال به طول می انجامد. دانشجویان پس از اتمام ۱۲ سال تحصییل مجوز حضور در دوره های کارشناسی را دریافت می نمایند. لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی پس از اتمام ۱۱ سال تحصیل قادر خواهند بود برای دوره های پاتفک اقدام نمایند. این دوره به منطله سپری کردن سال دوازدهم و یادگیری زبان روسی می باشد.

دوره های کارشناسی در روسیه به زبان های روسی و انگلیسی ارائه می گردد. از همین رو دانشجویان با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه را دارا می باشند. در حال حاضر در حدود ۷۸ دوره کارشناسی در دسترس دانشجویان بین المللی وجود دارد. این تعدد دوره، این مجوز را به دانشجویان می دهد که بدون هیچ محدودیتی، رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه

بازه های دوره کارشناسی ارشد در روسیه بین ۲ الی ۳ سال تخمین زده می شود. دانشجویان پس از ارائه مدارک کارشناسی و مدرک زبان، مجوز حضور در این مقطع را دریافت می نمایند. محتوای دوره در سطح کارشناسی ارشد ترکیبی از ارزیابی کتبی، امتحانات و پایان نامه است. دانشجویان با دفاع از پایان نامه موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های کشور روسیه می شوند.

دوره های کارشناسی ارشد در کشور روسیه به زبان انگلیسی ارائه می گردد و دانشجویان در صورت ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی از شانس بالایی برای ورود به این دوره های تحصیلی برخوردار می باشند. دانشجویان در صورت انتخاب تحصیل به زبان انگلیسی با ارائه نمره ۶ یا ۶٫۵ آزمون آیلتس به این مهم دست پیدا می کنند. موسسه زبان آریاناپارس با ارائه دوره های فشرده زبان انگلیسی در مدت زمان محدود شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند.

تحصیل دکتری در روسیه

روسیه با داشتن یک سنت فکری فاخر و یک سیستم آموزش عالی، مقصدی مناسب برای تحصیل در خارج از کشور است. تحصیل در مقطع دکترا در روسیه فرصتی خارق العاده برای بهره گیری از دانشگاه های کلاس جهانی آن و غرق شدن در فرهنگ منحصر به فرد محلی است. دوره های دکتری در روسیه به صورت میانگین بین ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد.

دانشجویان پس از اتمام دوره های کارشناسی ارشد و جمع آوری مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش در دوره های دکتری امتحان نمایند. یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در اخذ پذیرش، ارائه مدرک است. سطح مورد نیاز برای ورود به دوره های دکتری در روسیه نمره ۶٫۵ در آزمون آیلتس می باشد.

روسیه,روسیه,روسیه

دانشگاه های روسیه

در کشور روسیه حدود ۵۱۹ موسسه آموزش عالی و ۴۸ دانشگاه وجود دارد. روسیه به لحاظ تاریخی تأکید زیادی بر علم و تکنولوژی در آموزش و پرورش دارد و اکثر نهادهای دولتی در این حوزه تخصصی می باشند. دانشجویان در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش در برترین دانشگاه های روسیه امتحان نمایند. در ادامه به برترین دانشگاه های روسیه اشاره شده است.

  • Lomonosov Moscow State University
  • Saint Petersburg State University
  • Novosibirsk State University
  • Tomsk State University
  • Moscow Institute of Physics and Technology
  • Moscow Institute of Physics and Technology
  • National Research Nuclear University MEPhI
  • National Research University Higher School of Economics
  • Moscow State Institute of International Relations
  • National Research Tomsk Polytechnic University

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در روسیه

  1. دانشگاه دولتی سن پترزبورگ روسیه از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در روسیه است که سالانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.
  2. دانشگاه دولتی نووسیبیرسک به دلیل ارائه ی خدمات آموزشی باکیفیت از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در روسیه است.
  3. دانشگاه دولتی تامسک از بهترین دانشگاه های روسیه است و اعتبار جهانی دارد به همین دلیل سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل به این کشور سفر می کنند.
  4. دانشگاه فنی دولتی باومن روسیه
  5. دانشگاه لومونوسف روسیه
  6. دانشگاه دولتی فیزیک و فناوری مسکو
  7. دانشگاه رودن مسکو یا دوستی ملل
  8. دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای روسیه
  9. دانشگاه های انگلیسی زبان روسیه
  10. دانشگاه فدرال کازان
  11. دانشگاه صنعتی کازان
  12. دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو
  13. موسسه فیزیک و فناوری مسکو
  14. دانشگاه دولتی کشاورزی روسیه
  15. دانشگاه دولتی هواشناسی روسیه
  16. دانشگاه دولتی روسیه آموزش جسمانی ورزش ، جوانان و گردشگری مسکو
  17. دانشگاه معادن سنت پترزبورگ
  18. دانشگاه پلی تکنیک دولتی سنت پترزبورگ
  19. دانشگاه دولتی سنت پترسبورگ
  20. دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد
  21. دانشگاه علم و صنعت میسی
  22. دانشگاه علوم انسانی
  23. دانشگاه اقتصاد پلخانف

روسیه,روسیه,روسیه

بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه

  1. پزشکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه است که براساس انتخاب دانشجویان جزو پرطرفدارترین و معتبرترین رشته ها برای تحصیل در این کشور می باشد.
  2. دندانپزشکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه است و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی به ارائه ی خدمات مختلف برای بیماران در کلینیک های درمانی بپردازند.
  3. رشته ی داروسازی طبق آخرین آمار اعلام شده جزو پرطرفدارترین رشته ها برای تحصیل در کشور روسیه است و از بازار کار بسیار مناسبی برخوردار می باشد.
  4. علوم کامپیوتر
  5. مهندسی پزشکی
  6. مهندسی هوافضا
  7. علوم سیاسی
  8. مدیریت کسب و کار
  9. توسعه تجارت بین المللی
  10. اقتصاد کاربردی
  11. جامعه شناسی
  12. زبان شناسی
  13. روانشناسی
  14. زیست شناسی
  15. ریاضیات کاربردی
  16. فیزیک کوانتوم
  17. مدیریت مالی
  18. حقوق
  19. شیمی کاربردی
  20. کشاورزی ارگانیک
  21. پزشکی هسته ای

روسیه,روسیه,روسیه

هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه

یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب یک کشور، هزینه های تحصیل و زندگی است. کشور روسیه در طمره کشورهایی قرار می گیرد که میانگین هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد. دانشجویان در از سراسر دنیا با پرداخت کم ترین میزان ممکن، امکان تحصیل در دانشگاه های برت این کشور را بدست می آورند.

شایان ذکر است که برای دریافت ویزای تحصیلی و مراجعه به سفارت ارائه تمکن مالی الزامی می باشد. دانشجویان می بایست هزینه های یک سال زندگی و تحصیل در روسیه را در قالب نامه ای از جانب بانک به سفارت ارائه دهند. میزان مورد نیاز شامل هزینه های یک سال زندگی و تحصیل در روسیه است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

هزینه های تحصیل در روسیه

هزینه های تحصیل در روسیه متناسب با مقطع تحصیل و رشته انتخابی متفاوت می باشد. همچنین انتخاب زبان تحصیل بین زبان روسی و انگلیسی به عنوان دومین فاکتور مهم برای میزان هزینه های تحصیل شناخته می شود. متوسط هزینه های تحصیل در روسیه بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار دلار در سال در نظر گرفته می شود. در جدول زیر می توان برخی از هزینه های تحصیل در رشته های مختلف روسیه را مورد بررسی قرار داد.

دوره تحصیلی میزان شهریه
کارشناسی ۲٫۵۰۰ تا ۳٫۵۰۰ دلار
کارشناسی ارشد ۳٫۵۰۰ تا ۴٫۵۰۰ دلار
دکتری ۱۰۰۰ تا ۲٫۵۰۰ دلار
پزشکی و دندانپزشکی ۳٫۵۰۰ تا ۷٫۰۰۰ دلار

هزینه های زندگی در روسیه

هزینه های زندگی در روسیه برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه تخمین زده می شود. این میزان هزینه شامل هزینه های اجاره مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل در روسیه می باشد. این میزان هزینه به ازای یک نفر در نظر گرفته شده است و در صورت وجود همراه در حدود ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت. جدول زیر نماینگر متوسط هزینه های زندگی در کشور روسیه می باشد.

موارد میزان هزینه
رستوران یک وعده ۶٫۸۰ دلار
گوشت یک کیلو ۶٫۴۰ دلار
مرغ یک کیلو ۳٫۵۱ دلار
حمل و نقل عمومی ماهانه ۲۴ دلار
اینترنت، برق، آب و گاز ماهانه ۹۶ تا ۱۰۵ دلار
اجاره مسکن ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار

روسیه,روسیه,روسیه

مزایای تحصیل در روسیه

دوره های تحصیلی در کشور روسیه به زبان های روسی و انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان با تسلط به زبان قادر خواهند بود برای دوره های تحصیلی در این کشور اقدام نمایند. عدم نیاز به مدرک زبان برای اخذ پذیرش، یکی از برترین مزایای تحصیل در روسیه می باشد. در ادامه به برترین مزایای تحصیل در روسیه اشاره شده است.

  1. تحصیلات در روسیه همیشه یکی از بهترین ها در کل اروپا بوده است. روسیه همیشه در زمینه آموزش و به طور خاص پزشکی و مهندسی پیشتاز بوده است.
  2. تحصیل در روسیه در مقایسه با اکثر مناطق اروپا ارزان است
  3. هزینه زندگی نیز بسیار مقرون به صرفه است.
  4. دانشجویان بین المللی در روسیه مطمئناً از یک محیط چند فرهنگی برخوردار خواهند شد. هزاران دانشجو از کشورهای دیگر در روسیه تحصیل می کنند.

معایب تحصیل در روسیه

به طور حتم، تحصیل در هز کشور با مشکلات و چالش هایی همراه است، از همین رو تحصیل در روسیه از این قاعده مستثنی نمی باشد. دانشجویان با آگاهی کامل از شرایط زندگی و تحصیل در روسیه قادر خواهند بود تا تصمیم صحیحی را اتخاذ نمایند. تعداد دانشگاه های مورد تایید روسیه از جانب وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران بسیار محدود می باشد که این موضوع به عنوان یکی از بزرگترین معایب تحصیل در روسیه می باشد. در ادامه به بزرگترین چالش های تحصیل در روسیه اشاره شده است.

  1. شرایط آب و هوایی نا مناسب
  2. عدم حق همراه برای دانشجویان متاهل
  3. نیاز به دانش زبان روسی برای شرایط زندگی مناسب

روسیه,روسیه,روسیه

حق کار دانشجویی در روسیه

دانشجویان در حین تحصیل در روسیه مجوز کار در محدوده ای ۱۰ تا ۳۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند. میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ دلار به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمد های حاصله از کار دانشجویی می تواند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه را پوشش دهد.

پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشور، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است. از همین رو دانشجویان در صورت تسلط به زبان روسی از شانس بالاتری برای پیدا کردن کار برخوردار می باشند.

شرایط کار پس از تحصیل در روسیه

طبق قوانین حاکم بر کشور روسیه، دانشجویان پس از تحصیل در این کشور و در صورت دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرما، امکان کار را خواهند داشت. در اینصورت ویزای تحصیلی آنان به ویزای کار تبدیل می گردد و طبق قوانین نیروی کار با آنان رفتار می شود. دانش زبان روسی و تسلط کافی در رشته تحصیلی، شانس دانشجویان را برای ورود به بازار کار افزایش می دهد.

کلیه ویزا ها باید از طریق سفارت یا کنسولگری روسیه انجام شود. این بدان دلیل است که شرکت های روسی که کارگران خارجی استخدام می کنند، نیاز به مجوز وزارت سیاست های قومی و مهاجرت دارند. برخی از صنایع رایج فرصت های شغلی خوبی مانند چوب، فلز، گاز طبیعی و نفت، بانکداری، فناوری تلفن همراه، فناوری اطلاعات و الکترونیک را ارائه می دهند. از همین رو دانشجویان در صورت تحصیل در رشته های مرتبط با این مشاغل با شانس بالاتری امکان ورود به بازار کار را خواهند داشت.

ویزای کار در ابتدا به مدت یک سال برای این دسته از دانشجویان صادر می گردد و پس از آن به مدت میزان قرارداد تمدید می گردد. از چه روش هایی می توان برای پیدا کردن کار در روسیه اقدام نمود؟ مقاله کار در روسیه در وب سایت آریاناپارس به شما برای پیدا کردن کار در این کشور کمک می کند.

روسیه,روسیه,روسیه

مراحل اخذ ویزای تحصیلی روسیه

ویزای دانشجویی روسیه برای کسانی که مایل به ورود به فدراسیون روسیه برای اهداف تحصیلی هستند صادر می گردد. ویزای دانشجویی روسیه ۹۰ روز اعتبار دارد و پس از وزارت کشور می تواند اعتبار آن را برای مدت تحصیل تا یک سال تمدید کند.

  1. دعوتنامه ویزای دانشجویی روسیه را دریافت کنید. می توانید دعوتنامه ویزای تحصیلی را از وزارت کشور روسیه یا از دانشگاه خود در روسیه دریافت کنید.
  2. فرم درخواست آنلاین ویزای دانشجویی روسیه را تکمیل کنید. درخواست ویزای آنلاین را در وب سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه (kdmid.ru) است.
  3. مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی روسیه را جمع آوری کنید. 
  4. درخواست خود را شخصاً ارسال کنید . در کنسولگری روسیه / مرکز پردازش ویزا روسیه اقدام کنید.
  5. هزینه ویزای دانشجویی روسیه را پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی روسیه

قسمت اصلی هر پروسه درخواست ویزا روسیه جمع آوری الزامات است. مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی روسیه به شرح زیر است:

  • پشتیبانی ویزا برای دانشجویان: این سندی است که از ادعاهای شما در مورد هدف شما برای ورود به روسیه پشتیبانی می کند. سه نوع دعوت نامه ویزای قابل قبول ویزای تحصیلی روسیه وجود دارد. .
  • گواهی تست اچ آی وی (ایدز): این آزمون باید در سه ماه گذشته قبل از درخواست انجام شود. 
  • سند بیمه نامه درمانی: این شرایط فقط برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، ایران، ایسلند، اسرائیل، لیختن اشتاین، موناکو، نروژ و سوئیس است. سند باید توسط یک شرکت بیمه خارجی یا یک شرکت بیمه روسی صادر شود.
  • تمکن مالی: ارائه نامه ای از جانب بانک برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه

میانگین زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی روسیه ۱۰ روز است. با این حال، پردازش می تواند از هفت تا ۲۰ روز کاری به طول بینجامد. متقاضیانی که می خواهند از پردازش سریع درخواست ویزا بهره مند شوند، باید هزینه بیشتری بپردازند. مدت زمان رسیدگی پرونده در این صورت، سه روز به طول می انجامد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در روسیه

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه باید مدارک خاصی را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند این مدارک ضروری شامل موارد زیر است:

  1. شما باید آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات خود با ترجمه به زبان روسی برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهید.
  2. ارائه ی مدرک اصل پاسپورت با اعتبار قانونی
  3. ارائه ی گواهی پزشکی سلامت جسمانی و روانی همراه با تست عدم اعتیاد متقاضیان
  4. برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه دانشجویان باید مدارک مربوط به مهارت زمان خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.
  5. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید مدارک معتبری را مربوط به انگیزه نامه و مقالات علمی و تحصیلی خود به محل تحصیل شان ارائه دهند.
  6. ارائه ی مدرک معتبر پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه الزامی است
  7. تکمیل فرم های مربوط به دریافت مجوز ویزای تحصیلی روسیه
  8. ارائه ی کامل و بدون نقص مدارک هویتی و رزومه ی کاری و تحصیلی
  9. پرداخت هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه مورد نظر و ارائه ی فیش واریزی آن به محل تحصیل خود برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه الزامی است.
  10. ارائه ی مدرک معتبر مربوط به رضایت والدین برای دانشجویان زیر ۱۸ سال الزامی است.
  11. ارائه ی هدف نامه و انگیزه نامه برای اثبات هدف دانشجویان از مهاجرت به این کشور
  12. اثبات تمکن مالی دانشجویان برای پرداخت هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل خود در این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه ضروری است.

روسیه,روسیه,روسیه

اقامت پس از تحصیل در روسیه

دانشجویان می توانند پس از اتمام دوره ی تحصیلات خود در این کشور با استفاده از روش های زیر اقدام به اقامت دائم در این کشور نمایند.

این روش ها به شرح زیر است:

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان فارغ التحصیل تا ۶ ماه فرصت دارند در شغل مورد نظر خود استخدام شوند اما بهتر است در صورتی که تمایل به اقامت دائم در روسیه را دارند حین تحصیل خود برای کاریابی اقدام کنند و نامه ی استخدام را از طریق کارفرمای خود دریافت کرده و برای تغییر ویزای و اقامت دائم در این کشور اقدام کنند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویانی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های مختلف کاری که سودآوری بالایی دارد تاییدیه دولت را مبنی بر اقامت دائم در کشور روسیه دریافت کنند

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

اگر متقاضی با فردی که تابعیت کشور روسیه را دارد ازدواج کند در صورتی که از تمکن مالی و محل سکونت مناسب برخوردار باشد و بتواند مدارک معتبری را به دولت این کشور ارائه دهد مجوز اقامت دائم او در روسیه صادر خواهد شد.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد

والدینی که فرزندشان در خاک این کشور متولد می شود می توانند با ارائه ی مدارک معتبر، اقامت دائم شان را از این کشور اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان می توانند پس از پایان تحصیل از طریق ارائه ی مدارک معتبر مبنی بر دلایل خود از عدم بازگشت به کشور مبدا و در صورت تایید اداره ی پلیس این کشور مجوز اقامت دائم برای آن ها صادر می شود

روسیه,روسیه,روسیه

دلایل ریجکتی تحصیلی در روسیه

  1. عدم ارائه ی هدف مشخص از مهاجرت به این کشور می تواند باعث ریجکتی درخواست ویزای شما شود.
  2. عدم ارائه ی مدارک هویتی کامل و حقیقی و اقدام به جعل گواهی های ضروری برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه
  3. داشتن سوء سابقه و جرایم اخلاقی و حقوقی

اگر با بررسی مدارک هویتی شخص متقاضی افسران پلیس کشور روسیه متوجه سوء سابقه یا جرایم خلافکاری در مدارک وی شوند به احتمال زیاد برای حفظ امنیت عمومی کشور از پذیرش درخواست ایشان مبنی بر دریافت ویزای تحصیلی مخالفت می کنند.

  1. اگر فرد اقدام به ارائه ی اسناد تقلبی و غیر قانونی به اداره ی پلیس این کشور نمایند.
  2. عدم ارائه ی انگیزه نامه یا هدف نامه ی معتبر برای مهاجرت به این کشور.
  3. اگر هدف شخص از مهاجرت به این کشور با درخواست او مبنی بر اخذ ویزای او از سفارت این کشور مطابقت نداشته باشد.
  4. ارائه ی مدرک پاسپورت مخدوش شده و آسیب دیده
  5. اگر پاسپورت شما حداقل ۲ صفحه ی خالی نداشته باشد.
  6. ارائه ی گذرنامه هایی که مورد تایید سفارت کشور روسیه نمی باشد.
  7. افرادی که به جای ارائه ی گذرنامه ی معتبر مدارک دیگری را ارائه می دهند.
  8. نداشتن شغل مناسب و تمکن مالی و درآمد مکفی
  9. اگر فرد از صورت حساب جاری در این کشور برخوردارنباشد.
  10. گر فرد متقاضی تاریخ مربوط به تولد و یا ازدواج خود را اشتباه ثبت کرده باشد.
  11. اگر مدارک ارائه شده به اداره ی مهاجرت این کشور ترجمه ی مناسب انگلیسی و یا روسی نداشته نباشد.
  12. اگر سند ازدواج و مدارک هویتی شما قانونی نباشد.

نتیجه گیری

با توجه به شرایط مناسب و شانس بالای اخذ ویزا در کشور روسیه، بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در روسیه اقدام می نمایند. روسیه کشوری است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی و روسی را برای متقاضیان این کشور فراهم می نماید و افراد متقاضی با مدرکی دال بر تسلط بر این دو زبان می توانند برای مهاجرت تحصیلی به روسیه اقدام نمایند.

رشته های پزشکی و دندانپزشکی به عنوان برترین رشته های تحصیلی در کشور روسیه به شمار می روند. از همین رو سالانه علاقه مندان زیادی برای تحصیل در این دو رشته برای کشور روسیه اقدام می نمایند. همچنین با توجه به تعدد بالای دانشگاه ها و مراکز آموزشی در این کشور، سبب می گردد همه دانشجویان با توجه به علایق تحصیلی، حق انتخاب در این کشور را داشته باشند و از تحصیلات ایده آل بهره مند شوند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۷۰ پاسخ به “تحصیل در روسیه”

    1. نیما گفت:

      سلام
      من دانشجوی کارشناسی مهندسی برق آزاد علوم تحقیقات هستم ترم ۳.
      میخواستم بدونم امکان تطبیق واحد هستش؟! باید با دانشگاه مورد نظر مکاتبه کنم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        قانونی مشخصی برای چگونگی تطبیق واحدها وجود ندارد. مدارک برای دانشگاه های روسیه ارسال می شود و با توجه به سرفصل دروس و نمره برخی از واحدها مورد تایید قرار می گیرد.

    2. راحله گفت:

      سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت خوبتون
      برای گرفتن ویزای تحصیلی روسیه تو سایت سفارت زده بیمه دانشجویی،می خواستم بدونم از ایران از چه شرکتی بیمه بخرم ظاهرا بیمه های مسافرتی تحصیل در روسیه رو پوشش نمیده

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در هنگام اخذ ویزا،بیمه های متناسب به شما اعلام می شود. هم چنین می توانید لیست بیمه های معتبر را از سایت سفارت دریافت کنید.

    3. Somayeh گفت:

      با عرض سلام و احترام میخواستم از حضورتون بپرسم موقعی که از دانشگاه پذیرش گرفتیم سفارت روسیه درکل چه مقدار برای هزینه ویزای دانشجویی دریافت خواهد کرد ؟ با تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای ویزای تحصیلی شما ملزم به پرداخت ۸۰ یورو برای وقت سفارت به سفارت روسیه می باشید.

    4. مینا گفت:

      سلام وقت بخیر
      من ارشد مهندسی منابع طبیعی-شیلات-فراوری محصولات شیلاتی هستم.سرچ کردم که در روسیه هم دانشگاه های علوم و فنون دریایی وجود داره،در مقطع ارشد در روسیه قصد ادامه تحصیل داشتم، امکانش وجود داره؟ مدرک زبان هم برای پذیرش لازم هست؟ و هزینه ها به چه شکل هستند؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط مورد نظر می توانید برای دوره کارشناسی ارشد در روسیه اقدام کنید. دروس در روسیه به زبان های روسی و انگلیسی ارائه می شود. هزینه های تحصیل به صورت معمول بین ۳ تا ۴ هزار دلار در نظر گرفته می شود.

    5. Narges گفت:

      سلام خسته نباشید
      میخواستم بدونم با دیپلم تجربی و بدون مدرک پیش دانشگاهی میتوان در رشته های مهندسی در شهر مسکو تحصیل کرد یا خیر؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در مقطع کارشناسی مدرک ۱۲ سال تحصیلی شما بسیار مهم است. البته چنانچه کورس تحصیلی شما به زبان روسی باشد مدرک زبان روسی و اگر به زبان انگلیسی باشد آیلتس ۶٫۵ مورد نیاز است.

    6. kasra گفت:

      سلام من ۱۴ سال دارم میخواستم برای تحصیل به کشور روسیه برم میشه شرایط توضیح دهید و هزبنه های لازم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید از مقطع کارشناسی برای مهاجرت تحصیلی کشور روسیه اقدام نمایید.هزینه زندگی ماهیانه حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰یورو و هزینه تحصیل بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو می باشد.

    7. Sina گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      لیسانس در رشته ی حسابداری با معدل ۱۶ دارم. میخواستم بپرسم میتونم واسه ارشد با همون رشته ی حسابداری اونجا ادامه به تحصیل بدم یا نه؟؟؟ هزینه ی تحصیل و زندگی کلا چقدر میشه؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان تحصیل در مقطع ارشد برای شما در روسیه در رشته حسابداری می باشد.هزینه زندگی ماهیانه حدود ۴۰۰ دلار و هزینه تحصیل سالیانه بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار می باشد.

    8. پریناز خواجویی گفت:

      سلام وقت بخیر من دانشجوی ترم آخر شیمی دارویی در مقطع کارشناسی ارشد هستم و دو مقاله در زمینه تحصیلیم ارائه دادم تمایل به خواندن دکترا در زمینه تحصیلیم در کشور روسیه رو دارم لطفا منو راهنمایی بفرمایید باسپاس…

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما نیاز به داشتن مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ می باشید. باید در ابتدا استاد راهنمای خود را پیدا نمایید و بعد از دریافت پذیرش برای پروسه ی ویزای خود اقدام نمایید.

    9. V@(-)!D گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید بنده دانشجوی مدیریت بازرگانی هستم و برای ایلتس در حال مطالعه هستم میخواستم بدونم بعد اخذ لیسانس و مدرک ایلتس امکان ادامه تحصیل در پایه ارشد برام امکان پذیره ؟ چون مدرک پایان خدمت ندارم میشه از لیسانسی که اینجا میگیرم اونجا استفاده کنم و ادامه تحصیل بدم ؟ چون یه جا خونده بودم مدرک لیسانس رو زمانی میدن که پایان خدمت داشته باشن ! ممنون میشم راهنمایی بفرمایین .

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید از طریق دریافت معافیت تحصیلی و با گذاشتن وصیغه برای مقطع ارشد اقدام نمایید.

    10. جواد گفت:

      سلام شما اولین سایتی هستید که میگه ایلتس میخواد واسه روسیه
      من هم از چند جا پرسیدم هم تو سایتهای دیگه دیدم
      روسسیه تنها کشوریه که نه مدرک روسی نه انگلیسی زبان میخواد
      پس اونا چی میگند ؟؟ که واسه تحصیل به هر زبان اصلا نباید نگران مدرک زبان بود چون خودشون یه دوره چند ماه به هر زبانی که مورد نیاز باشه میزاند ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما برای ادامه ی تحصیل نیازمند دانستن زبان انگلیسی و یا روسی می باشید. چنانچه مدرک زبان را از اینجا داشته باشید شانس ویزاتون خیلی بیشتر خواهد شد.

    11. مریم گفت:

      سلام
      من لیسانس مهندسی هوافضا با معدل ۱۷ از دانشگاه غیر انتفاعی دارم و قصد دارم برای دوره کارشناسی ارشد برای یکی از دانشگاه های کشور روسیه درخواست بدهم.
      هزینه و شهریه این دوره و همچنین شانس برونده من برای قبولی چقدر است؟
      ممنون از اطلاعاتتون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام اگر بخواید در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنید ۶.۵ آیلتس آکادمیک میخواد و برای ارشد تا سن ۳۴ سال شانس ویزا دارید.

    12. سما گفت:

      سلام برای تحصیل در روسیه هزینه ی ثبت نام با مدرک دیپلم بالاتر است یا مدرک لیسانس؟
      کدام دانشگاه مسکو هزینه ی کمتری دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اطلاعات تکمیلی و بهترین مرجع سایت دانشگاه هست . هزینه تحصیل در روسیه برای مقطع لیسانس کمتر میباشد تا دیگر مقاطع

    13. زینب گفت:

      سلام
      من کارشناسی حسابداری میخونم میخاستم بدونم که برای رشته مدیریت (دولتی)تو دوره ارشد در روسیه فاند هم تعلق میگیره ؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مقطع ارشد در روسیه بورسیه تعلق نمیگیرد شاید دانشگاه فقط به جهت جذب دانشجو تخفیف قائل شود

    14. محمدعلی بختیاری گفت:

      سلام
      من ۲۴ سالمه و لیسانس فیزیوتراپی هستم و فعلا هم مشغول کارم
      میخوام پزشکی بخونم در روسیه
      میخواستم بپرسم با مدرک فیزیوتراپیم میتونم اونجا کار کنم و همچنان درسامو ادامه بدم?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای کار در روسیه باید ابتدا مدارک شما ارزیابی و معادل گردد بعد امکان کار رادارید و برای پزشکی نیز باید ابتدا آزمون پادفکت گذراند و در صورت قبولی وارد دوره پزشکی شد.

    15. مهران بلوری گفت:

      سلام… برای تحصیل در رشته روانشناسی از لیسانس بهتره اونجا شروع کرد یا از فوق لیسانس؟ و بازار کار اونجا چطوری هست برای روانشناسی با مدرک دکتری؟ و قطعا ممکنه که اگه لیسانس رو با هزینه شخصی بگذرونیم، برای فوق بتونیم بورسیه بگیریم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مقاطع مختلف محدودیت سنی وجود دارد به این معنی که هرچه سن پایین تر باشد شانس صدور ویزا افزایش می یابد. اگر شرایط سنی برای شما محیا باشد مقطع فوق لیسانس از آنجایی که طول دوره به نسبت مقطع لیسانس کمتر میباشد، مناسبتر است. در هرحال باید شرایطتان دقیق تر بررسی شود.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    16. عرفان خادمیان گفت:

      سلام
      ببخشید من میخوام اقامت روسیه رو از طریق تحصیل بگیرم ۲۵ سال سن دارم و مدرکم تحصیلیم دیپلم هست و دارایی که برای اقامت از طریق تحصیل دارم ۴۰۰ میلیون تومان است این مبلغ هم برای تحصیل تا لیسانس و بعدش گرفتن اقامت دایم روسیه کفایت میکنه
      کل دارایم ۴۰۰ میلیون تومان هست برای تحصیل در روسیه و هم گرفتن اقامت از طریق تحصیل کفایت میکنه یا نه
      اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دوره ها در روسیه به زبان روسی برگزار میشود. که اگر اموزشی هم نیاز بود در همانجا میتوانید بگذرانید. ولی با توجه به بودجه ای که در نظر گرفتید کشورهای بهتر و مناسبتر برای شرایط شما وجود دارد.

    17. S.L گفت:

      سلام وقت بخیر
      من کارشناسی ارشد معماری دارم
      و موضوع پایان نامه ام باز افرینی سکو های نفتی هست
      چاپ کتاب هم دارم

      میخواستم شرایط دکتری توو کشورهای نفت خیز و دارای سکوی نفتی رو بدونم
      و لیست دانشگاه هاشون
      ممنون از شما

      درضمن حدود ۸۰۰ ساعت مدرک طراحی داخلی فنی حرفه ای هم دارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش در مقطع phd باید رزومه قوی داشته باشید که این رزومه شامل رزومه داخلی(معدل، رنکینگ دانشگاه و…) و رزومه خارجی(مقالات معتبر بین المللی مانند isi که IF بالایی برخوردارند، طرح توجیهی ،…)میباشد. شرایطتان باید بطور واضح تر بررسی شود.
        برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    18. محمدحسین گفت:

      سلام.شهریه دانشگاه های روسیه برای پزشکی چقدره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مرجع اصلی این سوال سایت دانشگاه های کشور مورد نظر است

    19. حمید گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      اگه زحمتی نیست میتونید لیست دانشگاه های خوبی که تحصیل به انگلیسی رو دارند (به خصوص دانشگاه های مسکو) بگید و شرط معدل‌و ریز نمرات کدام درس ها و تا چه نمره ای قابل قبول هست و اینکه شرایط بورسیه هم وجود داره؟ اگر هست ممنون میشم توضیحاتی بدید بیشتر برای رشته های غیر پزشکی(من سال یازدهم رشته ریاضی هستم)

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        از امسال تحصیل در دانشگاه های روسیه به زبان انگلیسی دیگر مورد تایید ایران نیست و دیگر پیشنهاد نمیشود . بورسیه فقط در مقطع دکتری و براساس مقاله ارائه میشه و باید به زبان روسی تحصیل کنید

    20. محمد گفت:

      وقت بخیر
      من ۵ ماه دیگه پیش دانشگاهیمو تموم می کنم
      معدل دیپلمم ۱۹.۵۴ هس
      می خوام در خارج از کشور (روسیه) تحصیل کنم
      سطح علمی و زبان هم بالاهست
      سربازی هم معاف هستم
      می خواستم بدونم هزینه خواندن پزشکی با زندگی در یگ دانشگاه معمولی چه قدر است؟
      ایا می شود در روسیه بعد از فارغ و التحصیلی زندگی هم کرد؟
      ایا میشه دانشجو اونجا کار کنه و خرج روزانشو دربیاره؟
      ایا ازمون ورودی برای دانشگاهاشون دارن؟
      منابع اش چیه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در روسیه باید دوره پادفکت را گذرانده و آزمون آن را نیز با موفقیت بگذرانید . هزینه ها سالانه ۵۰ میلیون خواهد بود و در کنار تحصیل با اجازه کاری که دارید بخشی از هزینه هایتان را میتوانید تامین نمایید

    21. علی گفت:

      سلام بنده دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری تهران هستم کارشناسی ام در رشته ی مهندسی مکانیک بوده است با مودل ۱۶ از دانشگاه غیر انتفایی خیام مشهد ایا چنان چه بتوانم چندین مقاله ی isi داشته باشم با مودل کمتر از ۱۷ شانس پذیرش میتوانم داشته باشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع phd نسبت به این شرایطی که در حال حاضر دارید و همینطور داشتن مقالات isi که بلک لیست نباشه وبا if بالا در این صورت میتوانید اقدام کنید .

    22. علی گفت:

      با سلام
      بنده دانشجوی دانشکده نفت اهواز ترم چهار کارشناسی رشته مهندسی نفت هستم با معدل بالای ۱۶میخواستم بدونم میشه برای اپلای به روسیه اقدام کنم و اگه پذیرفته بشه واحد هایی که اینجا گذروندم رو میشه تطبیق داد یا خیر؟در ضمن مدرک زبان روسی هم ندارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در روسیه علاوه بر روسی در برخی دانشگاه ها به زبان انگلیسی هم می توان تحصیل نمود. تطبیق واحد مشروط به تایید دانشگاه است که خیلی نباید بر آن تاکید کرد چون سیلابس دروس متفاوت است.

    23. محمد گفت:

      با سلام
      من ۲۹ سالمه
      مدرک کارشناسی مهندسی شیمی از دانشگاه تهران با معدل ۱۵/۵ و کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه تهران با معدل ۱۵/۶
      دو مقاله معتبر بین المللی هم دارم
      آیا شانسی برای گرفتن بورس دکتری در کشور روسیه دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به رزومه خوبتون شانس خوبی برای بورسیه در کشور روسیه دارید ولی داشتن مدرک زبان الزامیست که حتی میتوانید آن را در خود روسیه هم بگذرانید

    24. پرهام گفت:

      من رشتم تجربیه سال یازدهمم .چون نظام جدیدم فرقی نداره با نظام قدیم برای پذیرش؟
      حداقل معدل باید چقدر باد؟
      شماکدام شهررادر روسیه توصیه میکنید هم از نظر تحصیل‌هم هزینه.
      ایامیشه ویزای ورزشی هم گرفت چگونه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در روسیه نظام قدیم یا جدید تفاوتی در پذیرش ندارد. معدل های تا ۱۴ هم امکان پذیرش دارند ولی کمتر از آن سخت می شود. ویزای تحصیلی بهترین نوع ویزا ست و برای ویزای ورزشی نیازمند داشتن قرار داد از کارفرما هستید.

    25. صمد گفت:

      با عرض سلام و ادب بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی با معدل ۱۶/۴۴ و کارشناسی در رشته زبان انگلیسی هستم و متاهل نیز میباشم دوره های مختلف مدیریت را گذرانده ام و بالای ۶ سال هم سابقه عضویت در شورای شهر را دارم که مدیریت میانی به بالا حساب میشود آیا برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری میتوانم بورسیه بگیرم ؛ آیا برای خانواده اینجانب هم تسهیلاتی وجود دارد؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام برای گرفتن بورسیه در مقطع دکتری شما نیازمند داشتن یک رزومه ی خیلی خوبی می باشید که شامل معدل بالای ۱۷, داشتن حداقل ۲ مقاله ی ISI, مدرک زبان نمره ی بالای ۶.۵ می باشد. شما چنانچه بتوانید پذیرش در مقطع دکتری را دریافت کنید در اکثریت کشورها امکان اقدام برای ویزای همراه نیز می باشد.

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام برای گرفتن بورسیه در مقطع دکتری شما نیازمند داشتن یک رزومه ی خیلی خوبی می باشید که شامل معدل بالای ۱۷, داشتن حداقل ۲ مقاله ی ISI, مدرک زبان نمره ی بالای ۶.۵ می باشد. شما چنانچه بتوانید پذیرش در مقطع دکتری را دریافت کنید در اکثریت کشورها امکان اقدام برای ویزای همراه نیز می باشد. البته باید در نظر داشته باشید به خاطر اینکه دو رشته ی متفاوت رو در دو دوره ی تحصیلی گذرانده اید ممکن است مورد قبول بسیاری از اساتید واقع نشود و یا اینکه امتحان و یا مصاحبه ای رو برای ورود به اون مقطع نیاز داشته باشید.

    26. علی گفت:

      سلام
      دخترمن ترم ۶ زبان روسی دانشگاه الزهرا میباشد . میخواهم مدرک کارشناسی ارشد خودش را از دانشگاهی معتبر مثل دانشگاه مسکو بگیرد.اولا برای ورود به این رشته ومقطع نیاز به چه مارکی دارد؟دوما این پروسه پذیرش چقدر طول میکشد؟سوما هزینه تحصیل و بقیه مخارج به تفکیک چقدر خواهد شد؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در روسیه در مقطع ارشد هزینه سالیانه تحصیلی به زبان روسی چیزی بین ۳ تا ۶ هزار دلار می باشد و هزینه های زندگی را به طور متوسط بین ۶ تا ۱۰ هزار دلار. پروسه حد اقل ۴ تا ۶ ماه زمانبر است. مدارک تحصیلی اعم از ریز نمرات و معدل های تحصیلی از همه چیز مهمتر است.

    27. صادق گفت:

      سلام، فارغ تحصیل ارشد برق-مخابرات هستم با چند مقاله isi و علمی پژوهشی و چندین سال تدریس در دانشگاه و … . مدرک ielts هم دارم. ایا امکان بورس در این فیلد از روسیه هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به رزومه خوبتان برای اخذ فاند از روسیه شانس بالایی دارید البته مشروط به تایید یک استاد در دانشگاه هدف

    28. Mobin گفت:

      سلام من ۱۶ سالمه امسال دارم سال دهم در رشته تجربی را میگذرانم،تصمیم دارم بعد از پایان سال دهمم به برای ادامه تحصیل به روسیه بیام
      میخواستم بدونم ایا شرایط من برای امدن به روسیه با توجه به سن و رشته تحصیلی امکان پذیر است؟و مراحل تحصیل در سن بنده چگونه است؟
      اگر ممکن است مخارج آن را به ریال ذکر فرمائید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در کشور روسیه چنانچه مقصود شما تحصیلات پزشکی باشد باید ۱۲ سال تحصیل را به اتمام برسانید و بعد وارد دانشگاه شوید و یا اینکه برای دوره های پادفکت که یک دوره یکساله با دروس پایه و زبان هست را گذرانده و بعد از دادن آزمون وارد دانشگاه شوید.

    29. طیبه گفت:

      باسلام. دارای دو مدرک کارشناسی ارشد با معدل ممتاز از دانشگاه های معتبر کشور با رتبه تک رقمی کنکور کارشناسی ارشد هستم همچنین دارای رتبه های تک رقمی کنکور دکتری هستم. آیا این موارد برای گرفتن بورسیه از کشور روسیه کمک می کند یا خیر. باتشکر.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شرایط شما بسیار خوب هست برای پذیرش دکتری در کشور روسیه . ولی قاعده اخذ بورسیه با داشتن مقالات بین المللی امکان پذیر است و داشتن مدرک آیلتس . ولی در کل رزومه قوی شما شانس بالایی برای تحصیل در روسیه دارد

    30. سحر گفت:

      سلام
      من دیپلم تجربی و لیسانی مدیریت دولتی و ارشد مدیریت منابع انسانی از دانشگاه آزاد را دارم
      می خواستم بدون به نظر شما خواندن مقطع دکترای مدیریت در روسیه بهتره یا خواندن رشته پزشکی یا دندانپزشکی ؟
      هزینه دکترای مدیریت حدوداً چقدر می شده و چه مدارکی لازمه

      • amin239365 گفت:

        سلام
        برای تحصیل در روسیه در مقطع دکتری داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامیست . خواندن پزشکی شانس کمتری دارد و هزینه بیشتر بهتر است ادامه تحصیل دهید مگر اینکه به پزشکی علاقه داشته باشید چون به شما اقامت دائم بعد از تحصیل داده نخواهد شد

    31. سمانه گفت:

      سلام
      برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه رشته هنر و عکاسی هم هست؟؟ چه مدارکی لازم داره ؟ و آیا معتبره دانشگاهش یا نه؟ ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اعتبار دانشگاه ها را از سایت وزارت علوم میتوانید استعلام بگیرید و شرط ورود به دانشگاه گذراندن دوره پادفک و آزمون آن است

    32. امیر راستی گفت:

      سلام. سوالی از خدمتتان داشتم. بنده می خواهم بدانم دولت روسیه ماهانه چقدر به دانشجویان خارجی می پردازد (دانشجویانی که دولت روسیه آن ها رو بورس کرده است) و ایا این مبلغ کفاف خوابگاه و خوردو خوراک را می کند؟ همچنین می خواهم بدانم چگونه و از کجا باید خود را بیمه درمانی کنیم؟ گویا بیمه درمانی اجباری است.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        میزان بورسیه را خود دانشگاه برای هر دانشجو متفاوت اعمال میکند . از تحصیل رایگان تا فول فاند . بیمه نیز عموما از طریق بانک های ایران (ملت) برای دانشجویان صادر میگردد .(بیمه دانشجویی)

    33. امیر گفت:

      سلام. سوالی از خدمتتان داشتم. بنده می خواهم بدانم دولت روسیه ماهانه چقدر به دانشجویان خارجی می پردازد (دانشجویانی که دولت روسیه آن ها رو بورس کرده است) و ایا این مبلغ کفاف خوابگاه و خوردو خوراک را می کند؟ همچنین می خواهم بدانم چگونه و از کجا باید خود را بیمه درمانی کنیم؟ گویا بیمه درمانی اجباری است.

    34. msedeh گفت:

      سلام من ۲۳ سالمه
      مدرک زبان ندارم
      می خواستم بدونم هزینه تحصیل در دانشگاه سنپترزبورگ در رشته دندان پزشکی چقدر هست برای یک سال ؟
      این دانشگاه مورد تایید ایران هست؟
      معدل دیپلمم ۱۴.۲۵ هست
      و آیا شهریه سال پادفک باید یک جا پرداخت بشه؟
      آیا گردش حساب بالا و پول بلوکه شده برای خروج نیاز هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برخی از دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت هست. شما قبل از ورود به دانشگاه باید دوره پادفکت را گذرانده و بعد از آزمون و موفقیت در آن امکان ورود به مقطع دندان پزشکی را دارید.

    35. مونا گفت:

      سلام خسته نباشید ببخشید من یه سوال داشتم برای خوندن رشته پزشکی تو روسیه باید پاتفک بخونی یا نه؟

    36. حجت اله خان زاده گفت:

      سلام دخترم بالای ۱۹ در پیش دانشگاهی و دیپلم معدل دارهمی خواستم در بلاروس یا روسیه در رشته دندان پزشکی تحصیل کند کدام یک بهتر و ارزانتر است وهزینه در سال ۲۰۱۷ چند است و داشتن پیش دانشگاهی تاثیری در خواندن کالج و یا در پذیرش سریعتر دارد یا نه؟و مدارک لازم چیست؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی و زیرشاخه های آن نیاز به قبولی در آزمون دوره ۸ ماهه پادفکت است و هزینه ها تقریبا مساویست مگر در کلانشهر ها (حدودا ۳۰ میلیون در سال با زندگی) . تسلط به زبان انگلیسی الزامیست

    37. armin .sz گفت:

      سلام رشته های پیرا پزشکی هم داره دانشگاه های روسیه

    38. mehrnaz گفت:

      سلام
      برای کسی که فقط پیش دانشگاهی تجربی رو گذرونده شرایط چجوریه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای چه رشته ای میفرمایید . اگر پزشگی باشد باید دوره پادفکت را بگذرانید و پس از قبولی در آزمون وارد دوره تحصیل شوید

    39. رضا گفت:

      نه ببخشید کلا منظورم اینه با رشته انسانی هم میشه روسیه پزشکی خوند یا فقط رشته های پزشکی و انسانی میشه؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        نوع مدرک و رشته شما مهم نیست مهم داشتن مدرک دیپلم تکیل باشد کفایت میکند . فقط میبایست برای تحصیل پزشکی در روسیه آزمون پادفکت را گذراند و بعد وارد دوره پزشکی بشوید

    40. رضا گفت:

      سلام من رشتم انسانیه معدلم ۱۷س میتونم واسه پزشکی اقدام کنم؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای اقدام کردن جهت دریافت پذیرش تحصیلی باید شرایط شما به صورت کلی مد نظر قرار گیرد. ریز نمرات، شرایط سن و گپ تحصیلی و…

    41. سارا گفت:

      سلام، گرفتن بورس و تحصیل در مقطع دکتری در روسیه شرایط سنی خاصی داره؟ تا چه سنی امکان پذیره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. معمولا گرفتن پذیرش و بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا به شرایط آموزشی و پژوهشی شما بستگی دارد و سن ملاک خیلی محکمی برای این مسأله نیست.

    42. پریا گفت:

      سلام
      من فوق لیسانس مهندسی شیمی با معدل ۱۶.۵(کارشناسی با معدل ۱۷.۵) از دانشگاه شریف هستم و بدون کنکور ارشد مستقیم شدم و مدرک زبان تافل را با نمره ۹۷ دارم مقاله ندارم اما در حال نوشتن مقاله هستم آیا امکان بورس شدن در دانشگاه های روسیه را دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.
        با توجه به شرایط شما و داشتن مقاله ی بین المللی گرفتن بورسیه امکن پذیر است.

    43. پرهام گفت:

      سلام
      من کارشناسی کامپیوتر از دانشگاه دولتی جهرم گرفتم و الان هم دارم ارشد غیر انتفاعی می گیرم
      ایا برای دکترا ، می تونم پذیرش و فاند بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.
        شما برای اخذ بورسیه نیازمند دانش زبان و مدرک زبان و داشتن مقالات بین المللی می باشید.

    44. افشین گفت:

      سلام من ۲۰سال دارم دانش آموز تیزهوشان بودم.معدل دیپلمم۱۹/۱۰ومعدل پیش دانشگاهیم۱۷بوده میتونم در انجا دندانپزشکی بخونم؟کل هزینه ۱ساله برا ی من چه قدر است؟واین که دانشگاه تخفیف میدهد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.
        با داشتن مدرک زبان می تونید اقدام کنید و بهتر است که زبان روسیه را بلد باشید. و هزینه های آن حدود ۳۰-۴۰ میلیون می باشد.

    45. سیدرضا دهقان گفت:

      سلام داداش من فوق دیپلم مکانیک خودرو داره ولیسانس مهندسی تکنولوژی مکانیک هواپیما بامعدل کل ۱۶.۵میخواستم ببینم میتونه توی دانشگاهای روسیه براارشد شرکت کنه؟؟؟واگر میتونه کدام دانشگاه با چه مقدار هزینه؟؟؟؟وآیا بورسیه بهش تعلق میگیره؟؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله می تواند اقدام کند و هزینه یک سال تحصیل و زندگی به طور تقربی ۵۰ میلیون تومان می باشد و آیلتس ۶تا ۶.۵ نیز می خواهد البته می تواند دوره زبان را نیز همانجا بگذراند.

    46. نازنین گفت:

      سلام.من ۲۷ سالمه.دیپلم ریاضیم و لیسانس مدیریت بازرگانیم..خیلی دوست دارم در یکی از رشته های پزشکی یا دندانپزشکی یا داروسازی مشغول به تحصیل بشم..ولی نمیدونم کدوم کشور هزینه هاش پایینه ..فرضا اگر خواسته باشم در روسیه درس بخونم ایا لازمه دیپلم تجربیم داشته باشم هزینه هاش به میلیون په قدره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه های کشور روسیه برای تحصیل و زندگی در یک سال به طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان میباشد.

    47. علی گفت:

      باسلام…با دیپلم ریاضی کتبی کمتر از ۱۰ برای رشته دندانپزشکی میشه اقدام کرد برای روسیه؟؟پایان خدمت هم دارم..کل هزینه تحصیل هم لطف کنید ممنون میشم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه زندگی و تحصیل حدودا بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است و مدرک زبان و معدل برای پذیرش دلنشگاهای روسیه بسیار مهم است.

    48. زهرا گفت:

      سلام.میخواستم بپرسم نظر شما در مورد تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی یا روسی چیه؟ ایا کسانی که وارد دانشگاه ب زبان روسی شده اند موفق بوده و توانسته اند یاد بگیرند؟؟؟پیشنهاد شما چیه؟؟!!!!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در روسیه به هر دو زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر است .

    49. ستاره گفت:

      سلام، میخواستم بدونم برای مقطع دکتری در شهر مسکو ، درحالی که هزینه دانشگاه و خوابگاه رایگانه، سایر هزینه ها چقدره؟
      با توجه به سنگین بودن درس های دکتری، ایا کاره پاره وقت به راحتی پیدا میشه ؟ و ایا میتونه پاسخگوی بخش مالی باشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در کشورهای آسیایی از جمله تحصیل در کشور روسیه امکان کار قانونی به دانشجویان داده نمی شود و هزینه های کشور روسیه برای مقطع دکتری بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان می باشد و منتج به اقامت دائم نخواهد شد.

    50. محمد گفت:

      سلام. من معدل دیپلمم (کتبی)سیزده و نیمه.و پیش دانشگاهیم ۱۴ بوده و معدل کل سومم ۱۶/۵ هستش.۱۸ ساله هستم.خواستم بپرسم با این شرایط میتونم دندانپزشکی مسکو تحصیل کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باتوجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل درموسکو در دانشگاه با داشتن دانش زبان روسی میتونید اقدام کنید.

    51. فهیمه گفت:

      سلام من خیلی دلم می خواد تو روسیه ادامه تحصیل بدم برای مقطع فوق لیسانس رشته ی آموزش زبان روسی ۲۷ سالمم هست و سال آخر رشته ی زبان و ادبیات روسی دانشگاه تهران هستم معدلمم بالای ۱۶هست اما هیچ پشتوانه مالی ندارم به نظر شما امکانش هست؟ خیلی ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه تحصیل و زندگی در کشور روسیه بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان میباشد.

    52. ramin گفت:

      سلام خسته نباشید من دانشجوی انصرافی ترم اول کارشناسی مکانیکم معدل
      کتبی دیپلمم ۱۵.۷۵ بوده والان ۱۹ سالمه ، می خوام در یکی از دانشگاه
      های روسیه درریاضیات مشغول به تحصیلشم ولی مدرک زبان خاصی ندارم
      الان دارم برای کنکور ۹۶ ریاضی می خونم به نظر شما مقطع کارشناسی رو
      در ایران بخونم و مدرک زبان بگیرم یا اینکه الان برای تحصیل در روسیه اقدام
      کنم واونجا مدرک زبان رو بگیرم؟ لطفا راهنمایی کنید ، خیلی سپاس گذارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        این امکان برای مقطع لیسانس و فوق لیسانس در کشور روسیه وجود دارد ولی داشتن مدرک زبان و یا داشتن دانش زبان روسی نیاز است.

    53. محمد حسن یزدانی گفت:

      وی سوال دیگه اینکه رشته‌هایی مثل مهندسی موشک و هوافضا چقدر هزینه داره؟

    54. محمد حسن یزدانی گفت:

      سلام خسته نباشید من دیپلم ریاضی دارم ومیخاستم بدونم ک اگر بخام در رشته پزشکی عمومی تحصیل کنم تو ی دانشگاه متوسط چقدر هزینه برام خواهد داشت الان هم ۲۶سالمه و هزینه برام مهم هست چون ۶۰میلیون هم برام سنگینه حداکثر هزینه ایی ک بتونم جور کنم ۳۰میلیون هستش

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        حد اقل هزینه برای المان است با ۵۰ ملیون در سالو داشتن مدرک b2 زبان المانی

    55. ali گفت:

      با سلام ببخشید من الان نظام جدید هستم (همون دهّم) هستم میشه من برا ادامه تحصیل به روسیه برم به مدرسه ایرانى و دیپلمم رو آنجا دریافت کنم معدل کتبیم ١٨/۵٠ هست

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ورود به مدرسه ایرانی در روسیه یک سری شرایطی وجود دارد .

    56. .... گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه و رشتم ریاضیه با دیپلم ریاضی میشه دندون یا دارو سازی تو روسیه بخونم؟؟؟یا حتما باید تجربی باشم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور روسیه میتوانید اقدام کنید.

    57. Leyenda گفت:

      با عرض سلام و تشکر بابت مطالب مفیدتون
      من در رشته ی فیزیک تحصیل میکنم. دوره کارشناسی را در دانشگاه گیلان و با معدل ۱۳.۵۰ گذراندم و اکنون در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال تحصیل هستم.
      آیا برای دریافت بورسیه در مقطع دکترا معدل دوره ی کارشناسی هم مهم است؟و اینکه در رشته ی فیزیک کدام دانشگاه روسیه معتبرتر است؟و حدودا چند نفر در سال موفق به کسب بورسیه تحصیلی گشور روسیه میشوند؟یعنی تعداد مشخص شده ای میتوانند بورسیه دریافت کنن یا نه؟
      باتشکر فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور روسیه در مقطع دکتری با توجه به داشتن مدرک زبان انگلیسی و روسی میتوانید اقدام کنید اما بعد از تحصیل اجازه ماندن ندارید.

    58. ارژنگ گفت:

      با عرض سلام .من در زمینه داشتن مقاله ی مشکلی ندارم و خوشبختانه روسی را نیز بلدم و برایم مهم نیست که دانشگاهی را که در آن تحصیل میکنم اینگلیسی باشد یا روسی.و بسیار هم مشتاقم که در دوره ی لیسانس در آنجا تحصیل کنم . لطفا میشود مرا راهنمایی کنید که سطح کدام دانشگاه روسیه بالاتر است و میتوان برای دکترا بر روی آن حساب کرد را معرفی کنید.ونکته ی دوم اینکه من تصمیم قطعی دارم که در روسیه تحصیل کنم ،اگر امکان دارد به من بگویید که قدم به قدم باید چه کاری انجام دهم.مثلا سایت مخصوصی دارد که از آنجا در خواست دهم یا باید بروم سفارت روسیه و یا…

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        یرای به دست اوردن رنک دانشگاه به سایت qs مراجعه بفرمایید.

    59. محمد گفت:

      سلام
      من میخواستم واسه کالج زبان به روسیه بیام ایا میشه خودم بیام روسیه و ثبت نام کنم ؟
      نیاز به ٢ ماه قبل فرستادن مدارک داره یا خودم اونجا باشم میتونم ثبت نام کنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای رفتن به کالج زبان در روسیه نیاز به گرفتن پذیرش است.

    60. Kikomehr گفت:

      سلام.
      من در حال حاضر پیش دانشگاهی هستم و امسال کنکور تجربی میدم.
      من میخوام فیزیوتراپی بخونم.
      ایا این امکان وجود داره که اگه من توی یه دانشگاه سراسری تو ایران قبول بشم, بعد از گذروندن یک ترم اپلای کنم برای دانشگاه های روسیه برای ادامه تحصیل توی رشته فیزیوتراپی؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور روسیه با داشتن دانش زبان روسی میتونید اقدام کنید.

    61. سجاد صفری گفت:

      سلام.
      من سوم تجربی هستم. میخواستم بپرسم با معدل کتبی ۱۴ میتونم توی رشته ی دندانپزشکی در روسیه تحصیل کنم؟
      و ضمنا هزینه ها ب طور خلاصه چقد خواهد شد

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه های روسیه به طور میانگین با احتساب هزینه زندگی حدود ۱۰ هزار دلار میباشد که بسته به معدل شما باید امکان سنجی شود تا دانشگاهی با شرایط شما پذیرش دهد

    62. امیر گفت:

      سلا و خسته نباشید خدمت شما می خواستم بگم من تا آخر خرداد پیش دانشگاهیم تموم میشه معدل سال سومم۱۳.۷۴ بوده و میانگین نمراتم تا الان بدون پیش دانشگاهی نزدیک۱۷ هست و من دانش آموز رشته ریاضی هستم با این شرایط آیا می تونم که در رشته پزشکی دندان پزشکی و یا دارو سازی در دانشگاه های روسیه قبول بشم ؟ ببخشید که زیاد نوشتم ولی خواهشا جواب بدید سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        امکان تحصیل در دوره ی پزشکی در کشور روسیه مهیا میباشد ولی قبل از شروع دوره ی پزشکی یا دندانپزشکی باید دوره ی آماده سازی پزشکی را در کشور روسیه بگذرانید

    63. کاظمی گفت:

      سلام و سوال
      – آیا با داشتن لیسانس زبان روسی میتوان فوق لیسانس در رشته دیگری گرفت. نظیر اقتصاد و …. در صورت پاسخ مثبت بفرمایید کدام دانشگاهی در روسیه یا کشورهای روس زبان در اینحالت دانشجو میپذیرد؟ تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور روسیه در مقطع ارشد و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    64. سجاد گفت:

      با سلام خدمت شما
      من معدل دیپلمم ۱۴ و خورده ای هستش و زبان انگیلسم خوبه و دارم به صورت خود آموزروسی یاد میگیرم
      میخواستم بدونم آیا میتونم لیسانس کامپیوتر را در یکی از دانشگاه های روسیه (البته اگر دانشنگاه فنی پرم باشه بهتر) بخونم
      و این رو هم اضافه کنم که تا چند ماه دیگر خدمتم تموم میشه
      پیشاپیش از پاسخ شما سپاس گذارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور روسیه در دانشگاه و با داشتن مدرک زبان روسی میتونید اقدام کنید.

    65. عرفان گفت:

      سلام.
      بنده هم اکنون در مقطع پیش دانشگاهی هستم
      نمره کتبی۹.۷۵و معدل کل دیپلم۱۴هستش.
      ایا میتوانم در رشته دندان پزشکی در سن پترزبورگ اقدام کنم!?

      • آریانا پارس گفت:

        این امکان می تواند برای شما وجود داشته باشد. باید شرایط شما دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد.

    66. شیرین آرام گفت:

      سلام
      من ۲۸ ساله و لیسانس مهندسی کشاورزی دارم
      قصد تحصیل در رشته علوم تغذیه و یا داروسازی را دارم. آیا امکان پذیر هست؟ اگر بله مقدمات شروع برای مهاجرت چقدر زمان میبرد؟ هزینه تقریبی آن چقدر است؟
      آیا در کشور روسیه دوره آموزش زبان برای رشته درخواستی برگزار می شود؟ من آشنایی نسبی به زبان دارم و مدرک آیلتس ندارم و میخوام هرچه سریع تر برم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور روسیه در مقطع ارشد و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    67. محمد رضا گفت:

      سلام
      من ۱۸سالمه و تازه پیش دانشگاهی تموم کردم با معدل۱۷ اما در بزرگسالان
      می‌خواستم بدونم می‌تونم در رشته ی پزشکی توی کشور روسیه ادامه تحصیل بدم
      ی سوال دیگه همه دارم: آیا برای ورود به دانشگاه پزشکی اونجاهم کنکور داره؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور روسیه یک ازمون ورودی دارد و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    68. رضا گفت:

      سلام با دیپلم انسانی هم میشه پزشکی خوند؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای پذیرش و ادامه تحصیل در کشور روسیه نیاز است در ایران رشته مرتبط را خوانده باشید.

    69. درسا گفت:

      سلام میخواستم بدونم فقط مدرک دیپلم لازمه برای روسیه یا پیش هم لازمه بعد با چه معدلی و نمرات چه تأثیری رو انتخاب رشته داره

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور روسیه با داشتن مدرک زبان و پیش دانشگاهی میتونید اقدام کنید

    70. عماد گفت:

      سلام
      با میانگین معدل پیش دانشگاهی و دیپلم زیر ۱۶ میتوم روسیه پزشکی بخونم که بعدا مدرک پزشکیم در ایران اعتبار داشته باشه .
      ایا کشور دیگه هم هست که با این شرایط ایران مدرک شو قبول داشته باشه .
      یا اینکه راهی برای جبران کمبود نمره هستش

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور دانمارک در مقطع دکتری با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید .

    71. شیما گفت:

      سلام برای ارشد رشته حقوق بین الملل دوسال بخونم بعدازتحصیل میتونم ویزای تحصیلیمو به اقامت تبدیل کنم؟برای این رشته مدرک زبان ایلتس کافیه؟چه نمره ای میخاد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای مقطع ارشد داشتن آیلتس نمره ۶ تا ۶.۵ لازم است و بعد از سپری کردن دوره تحصیل باید ویزای تحصیلی را به ویزای کار تبدیل کنید و بعد از ۳ تا ۵ سال کار کردن اقامت دائم بگیرید.

    72. ستاره گفت:

      سلام
      من فوق لیسانس زیست شناسی از دانشگاه ازاد هستم
      میخواستم بدونم میشه واسه دندون پزشکی روسیه اقدام کنم؟
      واحدای منو تطبیق میدن که مثلا ۵ سال دندون بشه ۳ سال؟
      محدودیت سنی داره؟ من ۳۰

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور روسیه در رشته دندون پزشکی با توجه به رشته شما در ایران میتوند تغییر رشته دهید به دندان پزشکی و در مورد تطبیق ان اول باید واحدهای پاس شده شما برای دانشگاه فرستاده شود محدودیت سنی ندارد.

    73. نازننين گفت:

      سلام من ١۵سالمه یعنی فروردین ١۶میشم میخواستم بدونم ایا زیر ١٨سال میتونم برم روسیه؟و کالج رو اونجا سپری کنم؟و هزینه چقدر میشه لطفا معادل به پول ایران بگین و رشته علوم انسانی هستم میخوام ویزا تحصیل بگیرم

      • احمد هاشمی شاهرودی گفت:

        سلام برای دریافت ویزای تحصیلی کشور روسیه و ادامه تحصیل در مقطع کالج میتونید اقدام کنید و هزینه ان حدودا بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان است.

    74. سحر گفت:

      سلام من دانشجوی ترم ۱ ارشد دانشگاه دولتی هستم با معدل ۱۸.۵۰دررشته یgisچطوری میتونم بورس بگیرم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دریافت ویزای تحصیلی و بورسیه شدن کشور روسیه نیاز به داشتن پژوهشهای داخلی و بین المللی و مدرک زبان یا روسی یا انگلیسی است.

    75. BAHMAN گفت:

      سلام من ۱۸ سالمه و میخواستم بدونم هزینه یتحصیل و خوابگاه در رشته ی داروسازی در روسیه حدودا چقدر میشه؟ وایا بورس تحصیلی داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بورسیه تحصیلی برای ابتدای تحصیل به سختی کسب میشود و غالبا برای دانش آموزان نخبه این مزیت قائل میشود . هزینه تحصیل داروسازی برای یکسال حدود ۷ تا ۱۰ هزار دلار میشود و مابقیه هزینه ها مربوط به سبک زندگی و هزینه های روزمره میباشند.

    76. فاطیما گفت:

      من دیپلم ریاضی دارم با معدل هجده و سیزده صدم
      میخواستم بدونم میتونم برا پزشکی به دانشگاه های روسیه برم یا حتما باید. دیپلم تجربی داشته باشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه ادامه تحصیل در کشورروسیه در مقطع پزشکی نیاز به داشتن دیپلم تجربی نمیباشد و شما میتوانید با دانش زبان روسی و یا انگلیسی در رشتهای پزشکی کشور روسیه اقدام نمایید.

    77. مصطفي گفت:

      سلام
      معدل کتبی من ١١/١٢ و معدل کل من ١۶/١٨ هست
      آیا امکان تحصیل داروسازی در روسیه رو دارم
      و آیا دانشگاهی وجود داره که نیازی به مدرک زبان نداشته باشه؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل داروسازی در کشور روسیه امکان این را دارید تا با معدلی که دارید اقدام به پذیرش کنید و به زبان انگلیسی تحصیل نمایید . دانشگاه هایی در روسیه هستند که میتوانید دوره های زبان را در آنجا گذرانده و بعد وارد دانشگاه شوید و یا دوره های پادفکت را گذرانده و بعد وارد دانشگاه شوید . روسیه محدودیت های تحصیلی بسیار کمی دارد و به راحتی میتوانید اقدام نمایید

    78. fatemeh گفت:

      با سلام و عرض خسته نباشید ببخشید با مدرک دیپلم میشه در روسیه دندانپزشکی خوند؟و پیش دانشگاهی را آنجا ادامه دهم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله مشکلی ندارد و با گدراندن دوره پادفکت و موفقیت در آزمون آن اجازه ورود به دوره پزشکی را خواهید داشت . مدرک دیپلم برای پذیرش کافیست

    79. مانی گفت:

      سلام
      من مدرک لیسانس رشته ی کامپیوتر دارم . معدلم پایینه.میخام از طریق ویزای تحصیلی وارد روسیه شم. باید چیکار کنم؟ایا امکانش هست ؟ یا نه ؟
      در ضمن من شنیدم میری سفارت کشوری رو ک میخای اقامت بگیری . مبلغی رو پرداخت می کنی .درخواست میدی از کشور مقصد برات با توجه به کنکور کشور خودت کارشناس میاد ازت امتحان میگیره . اگه نمرت a b c شد مجاز میشی. ایا این حقیقت داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در مورد ویزای تحصیل و پذیرش تحصلی دو معقوله جدا از هم هستند ولی برای گرفتن پذیرش کشور روسیه مدرک تحصیلی خود را اپلای میکنید و بعد از مورد تائید قرار گرفتن نیاز به مدرک زبان نیست و میتونید برای پذیرش اقدام کنید .

    80. رضا گفت:

      سلام من دیپلم فنی دارم
      و میخواستم در کالج پزشکی روسیه تحصیل کنم به زبان انگلیسی
      گفتن مدرک ایلتس نمیخواد
      روسیه و بلاروس و مجارستان مدرک ایلتس نمیخواهد
      بعد هزینه ی کالج توی دوره ی کات اف یک سال و نیمه ی پزشکی چقدر در میاد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دوره های پاتفکت در روسیه بسیار متفاوت است و هزینه در حدود ۳ یا ۴ هزار دلار . مدرک زبان نیاز نیست ولی داشتن علم زبان انگلیسی الزامیست هم میتوان بعد از پادفکت روسی تحصیل کنید و هم به زبان انگلیسی . هزینه دوره های یکساله هم تقریبا ۳۰ تا ۴۰ ملیون بابت تحصیل پزشکی و زندگی میباشد

    81. ملیکا گفت:

      سلام.من مدرک دیپلمم رو در رشته ی علوم انسانی با معدل دیپلم ۱۶/۲۵ اخذ کردم و در حال حاضر مایل به ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته ی علوم تغذیه هستم.ایا با وجود دیپلم رشته ی علوم انسانی امکان تحصیل در این رشته در روسیه هست؟
      و سوال بعدی ام اینه که ایا پس از اتمام تحصیلات امکان دریافت پاسپورت روسیه (صرفا پس از اتمام تحصیلات و نه مشروط بر ازدواج یا اشتغال) وجود دارد یا خیر؟
      متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شما می توانید برای رشته مورد نظر خود در کشور روسیه پذیرش تحصیلی دریافت کنید. دریافت پاسپورت فرایندی است که پس از دریافت اقامت می تواند برای شما فعال شود. برای دریافت اقامت نیز باید حداقل ۳ تا ۵ سال در کشور مقصد کار کنید.

    82. Daniel گفت:

      سلام
      من ۱۸ سالمه و تافل ۸۵ دارم و قصد تحصیل در کشور روسیه را دارم.
      من رشتم ریاضیه و دیپلم دارم.
      قصد انتخاب رشته مهندسی نفت رو دارم.
      آیا برای من به صرفه هست که در این کشور اقامت بگیرم و شروع به کار کنم.
      مهندسی نفت حداقل حقوقش در ماه چه قدره؟
      آیا مؤسسه شما میتونه منو ساپورت کنه و هزینه اش چه مقدار میشه؟
      با تشکر.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شما می توانید برای تحصیل در روسیه اقدام نمایید. توجه داشته باشید که فرایند دریافت اقامت پس از ۳ تا ۵ سال کار کردن در کشور مقصد برای شما فعال خواهد شد و کشور روسیه این امکان را به شما نمی دهد که پس از تحصیل بتوانید به دنبال شغل باشید.

    83. پریا گفت:

      سلام
      برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه نیازمند چه شرایطی هستیم؟
      آیا حتما باید مدرک زبان روسی داشته باشیم یا انگلیسی کافیست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. تحصیل پزشکی در کشور روسیه به هر دو زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر است. با داشتن مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی می توانید برای تحصیل پزشکی در این کشور اقدام نمایید.

    84. باران گفت:

      درود بر شما
      دخترم ۱۵سالشه و امسال کلاس نهمه من و همسرم برای اقامت در روسیه اقدام کردیم. دخترم هیچ آشنایی با زبان روسی نداره اگر دوره های فشرده زبان را بگذراند در این چند ماه میتونه از سال بعد وارد مدارس روسیه بشه ؟ معادلسازی چطور انجام میشه؟ ایا حتما باید مدرک رسمی زبان روسی داشته باشه؟
      یه دختر ۶ساله هم دارم که در حد کلاس دوم اطلاعات درسی داره ولی روسی بلد نیست…
      لطفا راهنمایی کنین.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. وقتی شما اقامت کشور روسیه را داشته باشید، فرزندانتان به رایگان می توانند در این کشور زبان بیاموزند و تحصیل خود را آغاز کنند. جای نگرانی وجود ندارد. بچه های شما می توانند در مدارس تطبیقی درس بخوانند و زبان را در کوتاه مدت فرا بگیرند.

    85. محمدرضا گفت:

      سلام
      پسر من ۱۶ساله است و دانش اموز سال سوم.رشته ریاضی فیزیک اگر بخواهیم قبل از مشمول شدنش برای ادامه تحصیل بفرستیمش روسیه بهتره قبل از گرفتن دیپلم بره یا بعدش در ضمن نیاز به راهنماییهای کلی داریم از لحاظ هزینه های زندگی و شرایط اقامت در روسیه برای والدین
      سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. تحصیل در دوره های قبل از دانشگاه در کشور روسیه شانس پذیرش و ویزای پایینی دارد. دریافت اقامت دائم برای والدین از طریق فرزندان امکان پذیر نیست؛ شما می توانید با گرفتن ویزاهای توریستی بلند مدت در کشوری که فرزندتان تحصیل می کند تردد داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه در تماس باشید.

    86. شبنم گفت:

      با سلام

      در صورت ادامه تحصیل در مقطع دکتری رشته بازاریابی و فروش ، هزینه چقدر است و چند سال زمان میبرد ؟ زبان انگلیسی کفایت می کند یا مدک زبان روسی حتما باید داشته باشیم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای تحصیل در مقطع دکترا ابتدا باید رزومه تحصیلی و پژوهشی شما مورد بررسی قرار گیرد. می توانید به زبان های انگلیسی یا روسی دوره تحصیلی خود را بگذرانید اما به هر حال باید دوره های زبان این کشور را بگذرانید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید.

    87. عليرضا گفت:

      سلام
      میخواستم بدونم رشته ی دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی هم تدریس میشود؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دوره های تحصیلی در کشور روسیه هم به زبان انگلیسی و هم روسی ارائه می شود

    88. اکرم گفت:

      سلام من سوم دبیرستان رشته ریاضی رو تموم کردم و در مدرسه ی تیزهوشان درس خواندم …برای تحصیل بیش دانشگاهی رشته های مهندسی و ریاضی در روسیه چه اقداماتی را باید انجام بدم و هزینه ی سالانه تحصیل چقدر است؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه در کشور روسیه شانس پذیرش و ویزای پایینی دارد. در ضمن دانستن زبان روسی نیز از شروط لازم تحصیل در مقاطع فوق الذکر است.

    89. کوروش گفت:

      با سلام ، من کارشناسی مهندسی مکانیک دارم، الان دانشجوی ارشد عمران هستم ، میتونم تو مقطع دکترا پذیرش بگیرم تو رشته عمران؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورت داشتن مدرک زبان می توانید برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در کشور رئسیه اقدام نمائید

    90. رامین گفت:

      با سلام من ارشد الکترونیک مدارات مجتمع دارم نمی خوام برا دکترا الکترونیک اقدام کنم یه چند تابب مقاله هم دارم که متاسفانه جایی ثبت نشده ایا با داشتن این شرایط میشه که اپلای کنم ؟هزینه دکترا برق الکترونیک در روسیه چقدر هست ؟ کدام دانشگاه روسیه برای دکترا برق بهتر هست؟ و کدام دانشگاه برق بورسیه و هزینه کمتری داره ؟ با تشکر فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. گرفتن پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا بستگی زیادی به جزئیات علمی و پژوهشی شما دارد. برای بررسی دقیق رزومه خود با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید.

    91. شهاب گفت:

      با سلام

      هزینه ی تحصیل در روسیه در رشته ی موسیقی چقدر است ؟؟
      دیپلم کامپیوتر هستم
      اما حرفه و شغلم موسیقی هست
      بصورت حرفه ای دوره های هارمونی رو گذروندم ( در کلاس های خصوصی )

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. تحصیل در رشته های هنری در کشور روسیه هزینه های متنوعی دارد. به صورت میانگین برای یک سال زندگی و تحصیل در رشته موسیقی در این کشور به ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان نیاز دارید. البته این هزینه با توجه به شهر و دانشگاهی که در در آن زندگی و تحصیل می کنید می تواند تغییر کند.

    92. سحر گفت:

      سلام خسته نباشید ببخشید من تازه پیش دانشگاهیم رو تمدم کردم با معدل ۱۷/۴۳ و علاقمندم در روسیه رشته هنر (گرافیک یا نقاشی) بخونم.در ضمن مادرمم پزشک هستن میخواستم شرایط تحصیل برای خودم رو اونجا بدونم و همچنین اینکه آیا روسیه نیاز به پزشک داره و راهی هست تا مادرم اونجا در رشته خودش مشغول به کار بشن؟ تخصصشون زنان و زایمانه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. تشکر. شما می توانید در رشته مورد علاقه خود در کشور روسیه پذیرش بگیرید. شرایط کاری برای والده محترمتان در صورتی که پیشنهاد شغلی از این کشور داشته باشند فراهم خواهد بود.

    93. رضا حسين نژاد گفت:

      باعرض سلام و خسته نباشید از محضر محترمتان چند سوال داشتم
      ١-ایا با داشتن معدل کل دیپلم تجربی ١۴/٣٩ و کتبی٩/١٢ و پیش دانشگاهی با معدل کل ١۴/٧٠ و کتبی ١٠/٠٩ …٢١ سال دارم و کارشناسی گمرک تموم کردم. میتوانم وارد دانشگاه مسکو دندانپزشکی بشوم ؟
      قصد داشتم وارد بلاروس مینسک شوم اما میگن که دیگه مورد تایید وزارت نیست،درست گفتن ایا ؟؟؟
      لطفا در صورت ممکن مساعدت بفرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شرایط شما برای گرفتن پذیرش می تواند فراهم باشد. در کشور روسیه به هر دو زبان روسی و انگلیسی می توانید پذیرش بگیرید. اما در صورتی که بخواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید هم عملا باید دوره های زبان روسی را بگذرانید. لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت را نیز از سایت این وزارتخانه دریافت نمایید.

    94. دانشجو گفت:

      سلام.. با معدل دیپلم ۸۸’۱۶ و معدل پیش دانشگاهی ۱۸ میتونم واسه دندانپزشکی روسیه و شهر سنت پترزبورگ ک ب زبان انگلیسی هم تدریس میشه پذیرش بگیرم؟ و آیا نیازی هست که اونجا کالج بخونم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای اطلاع از وضعیت خاص یک رشته در یک دانشگاه به خصوص، در صورتی که با سایت دانشگاه مورد نظر مکاتبه نمایید اطلاعات به روزتری خواهید داشت.

    95. دانشجو گفت:

      سلام ایا روسیه برای مقطع دکتری فاند میدهد شرایطش چیست ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه نیازمند ارائه مدارک بین المللی می باشید که از این مدارک می توان به مقالات بین المللی و مدرک زبان اشاره کرد که با داشتن مدارک ذکر شده شانس بیشتری برای اخذ بورسیه در کشور روسیه خواهید داشت .

    96. کیوان گفت:

      سلام من لیسانس برق از دانشگاه غیر انتفاعی تحت نظر دانشگاه دولتی دارم ایا میتوانم در روسیه ادامه تحثیل بدم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشورروسیه در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ می باشید

    97. محمد گفت:

      با سلام و عرض خسته نباشید
      من مدرک کارشناسیمو در رشته مهندسی نفت در دانشگاه ازادبوشهر گرفتم با معدل ۱۵/۱۱ و مدرک کارشناسی ارشدمو در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه ازاد کرمانشاه با معدل ۱۷/۵ گرفتم
      دو کتاب ترجمه کردم و چاپ شده
      یه کتاب نوشتم
      دو مقاله isi دارم
      زبان انگلیسیمم فوله
      معدل دیپلومو پیش دانشگاهیمم زیر هیفده بود
      ایا میتونم برا تحصیل در مقطع دکترا بورس بشم یا نه؟؟؟
      تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور روسیه در مقطع دکترا نیازمند مدرک زبان آیلتس ۶.۵،معدل بالای ۱۷،توصیه نامه استاد و مقالات ISI می باشید.

    98. Vania گفت:

      سلام
      من ١٩ سالمه فارغ تحصیل رشته تجربی با معدل دیپلم ١٩/۶٣…
      واسه پذیرش در رشته پزشکی روسیه حتما باید در کنکور ایران پزشکی قبول شیم؟؟یعنی اگه قبول نشیم نمیتونیم پزشکی در روسیه بخونیم؟
      امتحان ورودی در دانشگاههای روسیه از چه چیزایی سوْال میدن و اینکه قبول شدن در این امتحان راحته؟
      زمان ثبت نام در دانشگاهاش کی هس؟
      و اینکه اگه بخوایم اونجا روسی یاد بگیریم و بعد وارد دانشگاه در رشته پزشکی شیم در کل چند سال طول میکشه؟؟؟
      لطفا جواب بدین خیلی ضروریه??

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.تحصیل پزشکی در روسیه نیازی به قبولی در کنکور سراسری ندارد

    99. رضا گفت:

      باسلام. ببخشید من درست فهمیدم ؟.برای پذیرش رشته پزشکی ودندانپزشکی روسیه باید درکنکور ایران قبول بشیم؟

    100. سالار گفت:

      سلام وقت بخیر میخواستم بدونم نحوه قبولی در دانشگاههای موسکو در رشته نقشه برداری و همچنین میزان هزینه اقامت و تحصیل به مدت یکسال در این دانشگاه چقدر میباشد؟
      آیا نیاز به امتحان ورودی داریم؟
      آیا با یادگیری زبان روسی در ایران مجددا نیاز به گزراندن دوره های زبان به صورت اجباری در این دانشگاهها هست؟

      تشکر از سایت خوبتون

    101. نازنین گفت:

      سلام خسته نباشید
      خواستم بدونم با حداقل چه معدلی میتونم در یکی از رشته های پزشکی روسیه تحصیل کنم.

    102. مريم گفت:

      سلام من کارشناسى در رشته الکترونیک دارم و آیلس ۶/۵ و سابقه کارى شش ساله در زمینه مدیدیت بازرگانى دارم مى خواستم سوال کنم ازتون که آیا مى تونم در رشته MBA یا رشته مدیریت بازگانى در مقطع کارشناسى ارشد پذیرش بگیرم ؟ ممنونم

    103. سیروان گفت:

      با سلام و احترام
      سنم ۲۲ سال و تمایل به ادامه تحصیل و زندگی در روسیه را دارم .
      میخواستم ببینم اگر مدرک روزانه کاردانی از دانشگاه تهران داشته باشم میتونم برای کارشناسی اقدام کنم ؟
      از کارشناسی دانشگاه تهران انصراف دادم …
      ممنون از لطفتون

    104. parastoo گفت:

      میخواستم بدونم بدون قبولی تو کنکور می صه برتی تحصیل تو رشته فیزیو تراپی روسیه اقدام کرد ?چه طور?

    105. پرستو گفت:

      سلام میخواستم بدونم از رشته پرستاری میشه تو روسیه فیزیوتراپی خوند شرایطش چیه

    106. ali گفت:

      با سلام من ۱۷سالمه سوم دبیرستان رو تموم کردم میخوام برم پیش دانشگاهی تومدرسه نمونه دولتی درس خوندم معدلمم۱۶.۶۶است و متقاضی ورود ب دانشگاه هوایی روسیه هستم ایا میتونم بدون کارت پایان خدمت با توجه به این ک سنم هم به ۱۸نرسیده تحصیلاتمو در روسیه ادامه بدم چون شنیدم با ارسال مدارک تحصیلی ب روسیه و قبول ان قبل ۱۸سالگی میتونی وارد روسیه بشی بدون کارت پایان خدمت و شرایط ورود (مدارک ارسالی ب روسیه)چیه؟باتشکر!!

    107. زهرا گفت:

      خوب

    108. reza گفت:

      سلام
      من ارشد بیومکانیک دانشگاه تهران میخونم. قصد ادامه تحصیل تو مقطع phd دارم میخواستم ببینم کدوم دانشگاه تو روسیه فاند بهتری میدن؟

    109. arad گفت:

      بادیپلم تجربی و معدل ۱۶قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی دارم.لطفا کامل توضیح دهید .ممنون

    110. nafeer گفت:

      سلام وقت بخیر
      بنده دانشجوی ترم۳ کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل دانشگاه آزاد هستم زبان انگلیسی را در حد نسبتا خوبی آموزش دیده ام اما مدرک آیلتس ندارم ضمن تشکر از زحمات شما خواستم در پذیرش دکتری همین رشته در دانشگاه های کشور روسیه راهنمای فرمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ بورسیه در کشور روسیه در مقطع دکترا نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس ۶.۵،توصیه نامه از استادهای ایران،معدل بالای ۱۷ و مقالات isi می باشید

    111. مازیار گفت:

      با سلام
      من دانشجوی ترم ۷ کارشناسی رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هستم با معدل ۱۸/۳۰ !! خواستم بدونم واسه من امکان تحصیل تو رشته های پزشکی یا دندان تو روسیه هست؟؟؟ شرایطش چطوره؟؟ باید تو کنکور ایران پزشکی قبول شم یا بدون نیاز به قبولیم میتونم واسه تحصیل مراجعه کنم؟؟ باتشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور روسیه در رشته ی پزشکی نیازمند داشتن مدرک زبان روسی می باشید که در ایران جایی وجود ندارد که بتوانید این مدرک زبان را اخذ نمایید

    112. محمد گفت:

      سلام من محمد هستم برای دندانپزشکی هم باید در کنکورر پزشکی بیارم؟

    113. محمد گفت:

      سلام و ممنون از اطلاعات خوبتون
      من ۲۶ سالم هست و میخواستم برای پزشکی اقدام کنم رشته باید فقط ریاضی یا تجربی باشه یا رشته هایی با پیش دانشگاهی مثل انسانی هم میشه حد اقل دیپلم برای پذیرش چند هست چون من سنم بالاست نمیتونم معدل خیلی بالا رو کسب کنم
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور روسیه در رشته پزشکی نیازمند قبولی در کنکور سراسری ایران در پزشکی و مدرک زبان روسی می باشید

    114. فاطمه گفت:

      با سلام.من ۲۰ سالمه فارغ التحصیله رشته تجربی با معدل کل دیپلم ۱۷/۷۰ هستم.می خواستم بدونم امکان پذیرش رشته دندانپزشکی رو دارم؟شما می دونید شرایط بورسیه چیه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.تحصیل در کشور روسیه به زبان نگلیسی و روسی می باشد و نیازمند مدرک زبان نمی باشید

    115. فرحزاد گفت:

      من ۳۰سالمه و مجردم و لیسانس مدیریت دولتی از دانشگاه پیام نور رو دارم میخواستم بدونم میتونم در مقطع ارشد در روسیه ادامه تحصیل بدم؟ و اینکه مدرک زبان انگلیسی ندارم اما آشنایی نسبتآ خوبی دارم و در ضمن اینکه کوچکترین آشنایی به زبان روسی ندارم..کل دارایی من هم حدود ۵۰میلیون تومان هستش..سپاسگزارم اگه منو راهنمایی کنید..

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط ذکر شده برای کشور روسیه می توانید اقدام کنید . نکته قابل ذکر حساسیت بالای کشور روسیه به زبان روسی می باشد و حتی در صورتی که به زبان انگلیسی تحصیل کنید نیازمند سپری کردن واحد های زبان روسی می باشید

    116. amin ranjbaran گفت:

      با سلام من دارای مدرک مهندسی عمران از دانشگاه ازاد و با سابقه کار ۱۵ سال در زمینه نفت و گاز ساخت سکوهای نفتی و گازی- ساخت پالایشگاه و پتروشیمی – اسکله سازی – ساختمانهای صنعتی و … میباشم با توجه به سابقه کار امکان مهاجرت از طریق کاری برای من به روسیه هست ؟ چه راهی را پیشنهاد میکنید ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای کار در کشور روسیه نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما می باشید.در ابتدا درخواست افراد کشور روسیه مورد بررسی قرار می گیرد اگر فردی مورد گزینش قرار نگرفت در خواست شما مورد بررسی قرار می گیرد.

    117. حميد گفت:

      شرایط و هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی – امسال شهریور ۱۷ سالم تمام میشودو پیش دانشگاهی میباشم و برای اخذ مجوز خروج از کشور چه اقداماتی باید انجام دهم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.پزشکی در کشور روسیه ۶ سال می باشد و به زبان انکلیسی و روسی و نیازمند به مدرک زبان نیز نمی باشید

    118. ایمان گفت:

      با سلام
      آیا مدرک پزشکی دانشگاه Moscow I.M.Sechenov Medical Institute مورد تایید وزارت علوم میباشد؟ و اینکه آیا در این دانشگاه پزشکی به زبان انگلیسی تدریس میشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما می توانید لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را در سایت مهاجرتی آریانا پارس مشاهده فرمایید.

    119. رضا گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان.
      تمامی پرسش و پاسخ ها رو مطالعه کردم اما پرسشم رو پیدا نکردم واسه همین سوالم رو مطرح میکنم.
      من مدرک کارشناسی مکانیک دارم از دانشگاه ازاد با معدل ۱۴.
      اما چون حدود ۷ سال تجربه برنامه نویسی دارم و بسیار موفق هم بودم درصدد تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد هستم . توی ایران این امکان وجود داره که با اینکه مقطع کارشناسیم مکانیک بوده رشته کامپیوتر رو در مقطع کارشناسی ارشد بخونم. میخواستم ببینم آیا این امکان در کشور روسیه یا کشور هایی نظیر آلمان ، سوییس ، کانادا وجود داره ؟
      و آیا امکان گرفتن بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد هست یا خیر ؟ اگر وجود داره شرایطش چیه ؟
      با تشکر فراوان.

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        امکان تغییر رشته برای شما میسر نمی باشد و باید به ورود مقطع کارشناسی ارشد حتما رشته مکانیک را ادامه دهید . در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات مستلزم پرداخت هزینه می باشد و امکان بورسیه برای شما میسر نمی باشد

    120. كيميا گفت:

      سلام. من لیسانس زبان دارم و میخوام براى رشته پزشکى در روسیه اقدام کنم. هزینه ابتدایی چه مقدار است و قیمت به دلار هستش یا یورو؟ معدل کارشناسى ١۴/٠٧ هستش.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی باید به زبان روسی تسلط داشته باشید و دوره های زبان روسی را در خود کشور روسیه سپری می کنید . هزینه های تحصیل و زندگی حدود ۱۵ هزار یورو می باشد

    121. عسل گفت:

      سلام من ۱۷ سالمه و امسال دیپلم ریاضی گرفتم میخواستم بدونم با مدرک دیپلم ریاضی میشه در روسیه در رشته ی دندانپزشکی ادامه تحصیل بدم؟و این که داشتن مدرک تافل الزامیه و معدل هم شرطه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور روسیه نیازمند گذراندن ۱۲ سال تحصیل می باشید . تحصیلات در کشور روسیه در رشته ی پزشکی به زبان روسی می باشد

    122. amir-rahimi گفت:

      سلام خسته نباشید.من ۱۷ سال دارم.تازه سوم رو تموم کردم. رشته علوم انسانی که سال بعد میرم چهارم ,خواستم بدونم آیا میشه سال چهارم یا پیش دانشگاهی رو در روسیه بخونم؟اگر میشه چقد هزینه ام میشه؟زبان هم بلدم.میخوام پیش دانشگاهی و دانشگاه ام رو روسیه بخونم آیا ممکنه؟چطور؟لطفا راهنمایی کنید.درود وسپاس…

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور روسیه شما باید مدرک زبان روسی داشته باشید یا برای دوره های زبان روسی وارد کشور روسیه شده و پس از سپری کردن زبان روسی وارد دانشگاه های کشور روسیه شوید

    123. حبیبه گفت:

      سلام ببخشید من میخاستم بدونم برا اینک رشته داروسازی بتونم روسیه بخونم باید چه شرایطی داشته باشم ؟؟؟انگلیسی هم میتونم صحبت کنم .هزینه تحصیل چقدر میشه ؟؟؟معدل کل دیپلمم هم ۱۸/۲۵هست .۱۹سالمه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در کشور روسیه تحصیلات پزشکی به زبان روسی ارائه می شود و دوره های زبان روسی در این کشور برای شما برگزلد می شود و پس از آن وارد دانشگاه های کشور روسیه می شوید. هزینه یک سال زندگی و تحصیل در کشور روسیه بصورت میانگین ۱۵ هزار یورو می باشد

    124. امیرحسین گفت:

      سلام با معدل دیپلم ۱۷و پیش دانشگاهی ۱۹ونیم دانشگاه های روسیه در رشته پزشکی قبولم می کنن

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باید برای ورود به دانشگاه های کشور روسیه مدرک زبان روسی را داشته باشید ولی کشور روسیه به شما امکان یادگیری زبان روسی را در خود کشور می دهد

    125. reza گفت:

      سلام من لیسانس رشته حقوق از دانشگاه آزاد رو دارم و کم بیش زبان روسی رو بلد هستم.
      میخواستم بدونم شانس من برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس و بعد از اون هم دکترا چقدر هست؟! و هزینه زندگی در یک سال روسیه چقدره؟!
      چطوری میتونم اقامت دایم روسیه رو داشته باشم؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما برای ادامه تحصیل در کشور روسیه نیازمند مدرک زبان انگلیسی می باشید یا می توانید وارد کشور روسیه شده و در این کشور دوره های زبان روسی را سپری کرده و پس از آن وارد دانشگاه های کشور روسیه شوید

    126. سینا گفت:

      با سلام.
      معدل کل دیپلم ۱۷.۱۲ و پیش ۱۵.۸۹ و کارشناسی عمران عمران دانشگاه ازاد کرمان ۱۵.۷۸ و کارشناسی ارشد سازه های هیدرولیکی دانشگاه علوم و تحقیقات سیرجان ۱۵.۶۵…
      سربازی نرفتم تا اون موقع میتونم ۳ و ۴ تا مقاله isi اکسپت کنم و ۳ و ۴ تا مدرک بین المللی بنیاد بگیرم و سطح زبانمو بالاتر ببرم.
      امکان بورسیه دکتری وجود دارد؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        شرایط اخذ بورسیه داشتن معدل بالای ۱۷ ، مقالات ISI ، توصیه نامه استاد و مدرک زبان انگلیسی نمره ی ۶.۵ در آزمون IELTS می باشید . در صورت داشتن این مدارک شانس برای اخذ بورسیه محیا می باشد

    127. لاله گفت:

      باسلام و خسته نباشید
      من میخواستم شرایط اقامت دائم رو تو روسیه بدونم.
      لطفا راهنماییم کنین
      باتشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دریافت اقامت در کشور روسیه شما میتوانید از طریق ثبت شرکت یا تحصیلی و کاری اقدام کنید

    128. سهیل گفت:

      با سلام
      با معدل کل دیپلم شانزده و نود و چهار و معدل پیش پانزده و نود و شش آیا میشه وارد رشته دندانپزشکی روسیه شد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما امکان تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور روسیه را دارا می باشید . در ابتدا باید برای کلاس های زبان روسی اقدام کرده و پس از آن وارد دانشگاه های این کشور شوید.

    129. سعید گفت:

      سلام و وقت بخیر ! آیا روسیه هیچ اسکولارشیپ یا کمک هزینه ی تحصیلی به دانشجویان ارائه میده یا خیر ؟! من خودم دیپلم دارم و علاقمندم که در روسیه ادامه تحصیل بدم ! شرایط دانشجویی یا به بیان دیگر شرایط دانشجویان در روسیه به چه شکل است ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در مقطع کارشناسی امکان کسب بورسیه را دارا نمی باشید و باید با هزینه شخصی خودتون وارد این کشور شده و به ادامه تحصیل بپردازید.در ابتدای کار باید یه دوره زبان روسی را در این کشور سپری کرده و پس از آن وارد دانشگاه های این کشور شوید

    130. gh گفت:

      سلام
      با داشتن رزومه خوب برای دوره لیسانس فاند یا کمک هزینه ای یافت میشود؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تقریبا در هیچ کشوری در دنیا در مقطع لیسانس بورسیه به دانشجویان پرداخت نمیشه

    131. امین گفت:

      سلام من۱۹ سالمه وکم وبیش انگلیسی بلدم و قصدتحصیل در روسیه را دارم وهزینه اولیه برای رفتن را دارم وسربازی هم نرفتم ودیپلم دارم ومیخواهم برای اخذ لیسانس به روسیه بروم لطفا مرا راهنمایی کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر بتونید اجازه خروج از کشور رو برای ویزای تحصیلی بگیرید این امکان وجود داره که بتونید پذیرش تحصیلی دریافت کنید

    132. داود گفت:

      سلام
      دانشجوی ترم دو کارشناسی ارشد ریاضی مالی دانشگاه غیرانتفاعی اندیشمند هستم.
      کارشناسی ریاضی کاربردی را از دانشگاه دولتی زنجان با معدل ۱۳.۸۰اخذ کرده ام.
      آیا برای دوره دکتری میتونم از دانشگاههای روسیه در رشته ریاضی مالی پذیرش بگیرم؟
      با پرداخت شهریه چطور؟ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در کشور روسیه شما مستلزم پرداخت هزینه می باشید . برای ادامه تحصیل در کشور روسیه باید مدرک زبان انگلیسی را داشته باشید و در صورت نداشتن مدرک زبان می توانید دوره های زبان روسی را در کشور روسیه سپری کرده و پس از آن وارد دانشگاه های کشور روسیه شوید

    133. r گفت:

      سلام وقتتون به خیر من می خوام در رشته روانشناسی در مقطع دکترا اقدام کنم ایا حقوق ماهیانه ای که فرمودید شامل این رشته هم می شه؟ و ایا گرفتن این حقوق شرایطی داره یا به همه تعلق می گیره؟ بسیار ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام بله اگر موفق به دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا بشین رشته تفاوتی در پرداخت حقوق ماهیانه نداره

    134. ارش گفت:

      سلام من کارشناسی نا پیوسته کامپیوتر از دانشگاه علمی کاربردی واحد جهاد دانشگاهی دارم.

      ایا میتونم برای کارشناسی ارشد از دانشگاه های روسیه پذیرش بگیرم؟

      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        با توجه به این نکته که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه علمی کاربردی اخذ کرده اید فقط برای دانشگاه های انگلستان،لهستان و آممریکا می توانید اقدام نمائید

    135. مهدی گفت:

      سلام من لیسانس نرم افزار دارم برای فوق لیسانس بخوام ادامه بدم حدودا چه مقدار هزینه دارد ؟
      در ضمن فوق لیسانس نرم افزار به زبان روسی هست یا انگیلسی

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        فوق لیسانس در کشور روسیه به زبان انگلیسی هم ارائه می شود.هزینه یک سال زندگی و تحصیل در کشور روسیه حدود ۱۲ هزار یورو می باشد.

    136. آریانا پارس گفت:

      با سلام و احترام
      اگر بخواهید انصراف دهید باید به زبان روسی باید ادامه تحصیل دهید و مدرک کاردانی شما مورد تائید نمی باشد.

    137. حسین گفت:

      سلام . میخواستم بدونم تحصیل در رشته کامپیوتر در روسیه چه شرایطی داره و در روسیه چه رشته هایی مرتبط با کامپیوتر وجود داره و دانشگاه های روسیه از نظر جهانی چه رطبه ای دارن .

      • ariana گفت:

        سلام
        در مقطع کارشناسی باید به زبان روسی این دوره را سپری کنید.تمامی رشته های کامپیوتر در این کشور ارائه می شود.

    138. Parvin گفت:

      سلام من ۱۹ سالمه و میخواستم بدونم هزینه ی ۱ سال تحصیل و خوابگاه در رشته ی دندان پزشکی در روسیه حدودا چقدر میشه؟

      • ariana گفت:

        سلام
        تحصیل در این کشور به زبان روسی می باشد و هزینه ۱ سال زندگی و تحصیل در کشور روسیه حدود ۱۳ هزار دلار می باشد.

      • محمد گفت:

        با سلام میخواستم بدونم هزینه ی تحصیل و یکسال زندگی در رشته ی پزشکی در سال ۲۰۱۶چقدره؟خیلی ممنون میشم سریع تر پاسخ بدید.

        • آریانا پارس گفت:

          سلام. هزینه زندگی و تحصیل در رشته پزشکی در کشور روسیه به صورت میانگین حدود ۶۰ میلیون تومان است. البته این هزینه با توجه به شرایط شهر و دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید می تواند تغییر کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up