شرایط تحصیل در فنلاند

در حال حاضر بیش از ۲۳،۰۰۰ دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در فنلاند هستند. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به فنلاند را دارند باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند که برخی از رشته ها در تعدادی از دانشگاه های کشور فنلاند، طرح گرفتن شهریه را از دانشجویان اجرا کرده اند و به ندرت دانشگاه هایی هنوز تحصیلات را به صورت رایگان ارائه می دهند.

در فنلاند ۵۰ مرکز آموزش عالی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش این کشور فعالیت می کنند که تنها شرط ورود به این مراکز داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در آزمون سراسری می باشد.

زبان تحصیل در دانشگاه های فنلاندی، سوئدی و گاهی هم انگلیسی است. تفاوت پلی تکنیک ها (دانشکده های مهندسی) با دانشگاه ها در کاربردی و حرفه ای بودن تحصیلات در آنها است. شرط ورود به پلی تکنیک ها داشتن دیپلم حرفه ای و موفقیت در آزمون ورودی هر پلی تکنیک به همراه سابقه کار است.

موسسه مهاجرتی آریاناپارس با استفاده از وکلای مجرب دادگستری ایران و تسلط به قوانین حقوق بین‌الملل شما را در راستای اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی فنلاند یاری می رساند.

دانشگاه های فنلاند

دو نوع موسسات آموزش عالی در فنلاند وجود دارد:

  • دانشگاه ها: در حال حاضر ۱۴ دانشگاه در وزارت آموزش و پرورش و فنلاند مشغول به کار هستند که هدف آنها ارائه آموزش علمی بر اساس تحقیقات است. دانشگاه های فنلاند دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند.
  • دانشگاه های علوم کاربردی (UAS): قبلا به عنوان تکنیک های فنی شناخته شده است، این تمرکز بر حرفه های آموزشی در پاسخ به نیازهای بازار کار و تأکید بر ارتباط نزدیک با کسب و کار، صنعت و بخش خدمات است. در حال حاضر ۲۴ این موسسات در فنلاند وجود دارد.

تقویم تحصیلی فنلاند از ۱ آگوست تا ۳۱ ژوئیه اجرا می شود. سال به دو ترم تقسیم می شود:

  • دوره پاییز: از سپتامبر تا دسامبر
  • دوره بهار: از ژانویه تا مه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در فنلاند

  1. دانشگاه هلسینکی از بهترین دانشگاه های فنلالند است و سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در دانشگاه هلسینکی به این کشور مهاجرت می کنند.
  2. دانبرشگاه آلتو بر اساس انتخاب دانشجویان جزو بهترین دانشگاه های فنلاند است که از اعتبار بسیار زیادی برخوردار می باشد.
  3. دانشگاه تورکو از بهترین دانشگاه های فنلاند در حوزه ی ارائه ی خدمات علمی و آموزشی است و سالیانه دانشجویان بسیاری از سر تا سر جهان به این کشور مهاجرت می کنند.
  4. دانشگاه جایواسکایلا
  5. دانشگاه اولو
  6. دانشگاه لاپرنتا
  7. دانشگاه تامپره
  8. دانشگاه فنلاند شرقی
  9. دانشگاه آبو
  10. دانشگاه واسا

بهترین رشته ها برای تحصیل در فنلاند

  1. پزشکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در فنلاند است و از درآمد بسیار بالایی برخوردار می باشد.
  2. دندانپزشکی جزو بهترین رشته ها برای تحصیل در فنلاند است و سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته به فنلاند مهاجرت می کنند ضمن اینکه پس از فارغ التحصیلی می توانند در بهترین کلینیک های درمانی مشغول به فعالیت شوند.
  3. داروسازی از پردرآمد ترین و بهترین رشته ها برای تحصیل در فنلاند است ضمن اینکه از بازار کار خوبی در این کشور برخوردار است.
  4. هنر
  5. طراحی
  6. معماری
  7. شیمی تکنولوژی و بیوتکنولوژی
  8. مهندسی و علم مواد
  9. شیمی

مقاطع قبل دانشگاه در فنلاند

مقاطع قبل دانشگاه در فنلاند

شروع تحصیل در فنلاند از ۷ سالگی می باشد که بصورت اجباری خواهد بود. این تحصیلات شامل ۶ سال ابتدایی و ۳ سال متوسطه است.

پس از اتمام این دوره دانش آموزان وارد دبیرستان می شوند که ۲ راه برای انتخاب دارند، دسته اول نظری و دسته دوم فنی می باشد. طول دوره دبیرستان از سه تا چهار سال است. کلیه دانش آموزان پس از اتمام دوره دبیرستان در آزمون سراسری دانشگاه ها شرکت می کنند.

گفتنی است تحصیل در فنلاند در مقطع دبیرستان تماماً به زبان رسمی این کشور می باشد و آموزان به ادامه تحصیل در فنلاند در این مقطع می بایست مدارکی دال بر تسلط ایشان بر زبان فنلاندی (سطح حداقل B1) را جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور تسلیم سفارت فنلاند کنند.

مقطع کارشناسی در فنلاند

مدت تحصیل در کشور فنلاند برای مقطع لیسانس سه تا چهار سال است و بصورت تمام وقت ارائه می شود که حداقل شامل ۱۲۰ واحد است. در سال آخر دانشجو باید پژوهش علمی را همراه با پایان نامه ارائه دهد.

تحصیلات در مقطع لیسانس در بیشتر رشته های ارائه شده به زبان این کشور یعنی فنلاندی می باشد و دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور فنلاند، ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان رسمی این کشور قبل از ورود به دانشگاه های کشور فنلاند می باشد. فنلاند مدرک دال بر تسلط زبان فنلاندی را همان بدو ورود از دانشجو تقاضا می کند و فرصت یادگیری را داخل این کشور به دانشجو نمی دهد.

مطلب فوق یکی از مشکلات بزرگ برای دانشجویان در این مقطع است و با توجه به اینکه در ایران نهادی جهت یادگیری زبان فنلاندی وجود ندارد، در اکثر موارد تحصیلی در مقطع لیسانس در کشور فنلاند میسر نمی شود. از همین رو دانشجویان می توانند با دانش زبان انگلیسی برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند و یا در صورت علاقه مندی تحصیل در مقطع لیسانس، کشور دیگری را انتخاب کنند.

مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند

تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی تحصیل در فنلاند با هدف کار در کشورهای اروپایی و به خصوص کشور های منطقه اسکاندیناوی (کشور های سوئد، دانمارک و فنلاند) و به بهانه تحصیل در فنلاند اقدام به اخذ ویزای تحصیلی فنلاند می نمایند تا با اتمام دوره کارشناسی ارشد خود در دانشگاه های کشور فنلاند، شانس خود را از یک سو برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا و از سوی دیگر برای یافتن یک فرصت شغلی مناسب در رقابت با سایر متقاضیان افزایش دهد.

زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد کشور فنلاند به زبان انگلیسی است و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در فنلاند در مقطع ارشد را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که این کشور مدرک دال بر تسلط بر زبان انگلیسی را در همان بدو ورود از دانشجو تقاضا می کند و فرصت یادگیری زبان را در داخل این کشور به دانشجو نمی دهد.

دکتری در فنلاند

مقطع دکترا در فنلاند

روند اخذ پذیرش در مقطع دکتری در فنلاند شامل:

  1. یافتن مکان خالی تحقیقاتی در یک دانشگاه
  2. ارتباط با استاد مربوط به گروه تحقیقاتی یافت شده
  3. گرفتن نظر موافق استاد نسبت به سوابق شما
  4. صحبت برای پشتیبانی مالی
  5. گرفتن نامه پذیرش
  6. مراجعه به سفارت
  7. مدرک زبان

جالب است بدانید که برای اقدام در مقطع دکتری هیچگونه زمانی (Deadline) وجود ندارد.

  •  زبان تدریس

تدریس در مقطع دکترا کشور فنلاند به زبان انگلیسی است و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در فنلاند در مقطع دکترا را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که این کشور مدرک دال بر تسلط بر زبان انگلیسی را در همان بدو ورود از دانشجو تقاضا می کند و فرصت یادگیری زبان را در داخل این کشور به دانشجو نمی دهد، که دانشجویان و متقاضیان باید دارای مدرک آیلتس با نمره ۷ باشند.

موسسه زبان انگلیسی آریاناپارس با در اختیار داشتن ویژگی های منحصر به فرد، شما را تا کسب نمره مطلوب در آیلتس همراهی می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین سطح رایگان با مشاوران مجرب موسسه زبان انگلیسی آریاناپارس در غرب تهران تماس حاصل نمایید.

  • کمک هزینه تحصیلی

بعضی از دانشگاه ها به بعضی از دانشجویان خاص که از لحاظ علمی در مرتبه خوبی قرار دارند کمک هزینه داده می شود ولی این موارد در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس بسیار نادر است و می توان اینگونه فرض کرد که کمک هزینه ای برای دانشجویان این مقاطع وجود ندارد.

در مقطع دکترا علاوه بر کمک هزینه ای (حقوق) که دانشجو برای کار بر روی پروژه دریافت می کند، کلاس هایی برای مقاطع پایین تر (لیسانس و فوق لیسانس) وجود دارد که دانشجو با تدریس در آن کلاس ها مبلغ نه چندان زیادی دریافت خواهد کرد که بیشتر به عنوان کمک هزینه در نظر گرفته می شود.

حق کار و هزینه های تحصیل در فنلاند

با توجه به هزینه های تحصیل در فنلاند، بسیاری از دانشجویان بین المللی به دنبال برآورده کردن هزینه های خود در این کشور می باشند.

حق کار

دانشجویان در فنلاند مجوز کار در محدوده ای ۱۰ تا ۳۰ ساعته بصورت هفتگی را دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدوداً بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت است. در کشور هایی نظیر فنلاند ارجحیت برای گرفتن کار با کسانی است که تسلط خوبی به زبان فنلاندی دارند. پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.

هزینه های تحصیل

به صورت کلی هزینه های تحصیل در فنلاند را می توان در سه مقطع به صورت مجزا مورد بررسی قرار داد.

دوره کارشناسی: به واسطه تحصیل به زبان فنلاندی به صورت رایگان ارائه می شود.

دوره کارشناسی ارشد: به صورت معمول هزینه های تحصیل در این مقطع بین ۷ تا ۱۲ هزار یورو در سال است.

دوره دکترا: به صورت معمول دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی فنلاند بهره مند شوند.

هزینه های زندگی

فنلاند یکی از کشورهایی است که بیشترین هزینه های زندگی را در اروپا دارا می باشد. هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۷۰۰  تا ۹۰۰ یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل در فنلاند می باشد.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

تمام برنامه های کاربردی برای تحصیل در لیسانس یا کارشناسی ارشد در فنلاند باید از طریق studyinfo.fi بررسی شوند. این سایت همچنین می تواند برای مرور فهرست های موجود در زبان انگلیسی و فنلاند مورد استفاده قرار گیرد و شامل اطلاعات در تمام زمینه های بخش آموزش عالی فنلاند می باشد.

به طور معمول، مهلت سالانه به شرح زیر است:

  • دوره کارشناسی: ژانویه برای دوره های پاییز، یا سپتامبر برای دوره های با تاریخ شروع ژانویه.
  • دوره کارشناسی ارشد: به صورت معمول دانشجویان بین المللی باید در نوامبر برای ترم بعد سپتامبر اقدام نمایند.

دانشجویان بین المللی با دریافت نامه پذیرش، تمکن مالی، انگیزه نامه و مدارک لازم می توانند برای ویزای دانشجویی فنلاند به سفارت مراجعه کنند. به صورت معمول بازه زمانی پاسخگویی سفارت بین ۳ تا ۱۳ هفته در نظر گرفته می شود. فلذا دانشجویان برای ادامه تحصیل در فنلاند باید برنامه ریزی صحیحی داشته باشند.

مدارک لازم برای تحصیل در فنلاند

دانشجویان غیر از اتحادیه ی اروپا لازم است برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند مدارک خاصی را ارائه دهند. فقط باید به این نکته ی اساسی توجه داشته باشند که به صورت حضوری به سفارت فنلاند مراجعه کنند و پس از انجام عملیات اولیه مانند انگشت نگاری روال اداری دریافت ویزا را انجام دهند.

در ادامه ی مطلب همراه ما باشید تا شما را با مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند آشنا کنیم:

  1. تکمیل فرم های مربوط برای درخواست ویزا به صورت کامل و بدون نقص
  2. ارائه ی نامه پذیرش یا تاییدیه تحصیلی دانشگاه مورد نظر
  3. متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند باید باید تابعیت کشوری به غیر از منطقه ی اقتصادی اروپا و یا سوئیس را داشته باشد.
  4. مدرک معتبری را تحت عنوان نامه ی گواهی بانکی برای اثبات تمکن مالی خود و داشتن توانایی برای پرداخت هزینه های مربوط به کار و یا تحصیل خود داشته باشید.
  5. شما باید مدرک پاسپورت خود را که دارای اعتبار قانونی است به محل تحصیل خود ارائه دهید.
  6. متقاضیان باید چند قطعه عکس استاندارد ۴*۳ مناسب برای پاسپورت را ارائه دهند.
  7. ارائه ی مدارک لازم تحت عنوان بیمه ی خدمات درمانی برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند ضروری است.
  8. متقاضی باید تمام مدارک مربوط به سوابق تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات با ترجمه به زبان انگلیسی یا فنلاندی به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  9. اگر متقاضی دارای مدارک مرتبط با سطوح مختلف آموزش زبان انگلیسی شامل آیلتس و یا تافل باشد باید آن ها را برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  10. اگر شما دارای رزومه ی کاری هستید باید مدارک مربوط به آن را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.
  11. متقاضیان لازم است از بیمه نامه ی دانشجویی برخوردار باشند.
  12. فرد متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند ابتدا باید شهریه ی مربوط به دانشگاه مورد نظر را بپردازد و فیش واریزی آن را تحویل دهد.
  13. لازم است متقاضی برای اثبات محل سکونت خود در فنلاند گواهی معتبری را ارائه دهد.
  14. دانشجویان باید گواهی عدم سوء پیشینه خود و جرایم خلافکاری و یا کیفری خود را برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند به اداره ی کنسولگری این کشور ارائه دهند.

اقامت پس از تحصیل در فنلاند

ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع راهکارهایی که می توانید اقامت دائم تان را در فنلاند  پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در این کشور اخذ نمایید آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در فنلاند از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت برخوردار می شوند.

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اقامت دائم شان را در فنلاند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.

ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در این کشور می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در فنلاند به عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک فنلاند متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی فنلاند

دلایل زیادی برای پذیرفته نشدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد ما در ادامه ی این مطلب قصد داریم تا شما را با مهم ترین عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی از سوی اداره ی کنسولگری فنلاند آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. اگر مدارک هویتی شما دارای اعتبار قانونی نباشد و آسیب خورده و مخدوش شده باشد.
  2. اگر مدارک هویتی متقاضی به صورت غیر حقیقی و جعلی باشد به احتمال زیاد پس از بررسی مدارک ارائه شده با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند موافقت نخواهد شد.
  3. اگر شما دلایل مناسبی را برای انگیزه ی خود از مهاجرت به فنلاند ارائه ندهید و اداره ی پلیس این کشور از نیت شما دچار ابهام شود ممکن است با درخواست شما موافقت نکند.
  4. اگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیل در فنلاند کامل نبوده و یا دارای نقص باشد.
  5. اگر متقاضی دارای سوء سابقه ی خلافکاری و جرایم کیفری و قضایی باشد ممکن است پس از بررسی پرونده شما پلیس این کشور به دلیل حفظ امنیت داخلی با درخواست تان موافقت نکند.
  6. اگر شما دارای سابقه ی بیماری های واگیردار و یا خطرناک باشید مانند ایدز، هپاتیت و…
  7. اگر نوع ویزای درخواستی با انگیزه ی واقعی تان مبنی بر مهاجرت به این کشور مطابقت نداشته باشد یعنی شما اقدام به اخذ ویزای تحصیل در فنلاند نمایید درحالی که برای کار کردن و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کرده باشید.
  8. اگر شما دارای تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به فنلاند نباشید و نتوانید مخارج مربوط به کار و یا تحصیل خود را بپردازید با پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما مخالفت می شود.
  9. اگر شما در گذشته برای دریافت ویزا از این کشور اقدام کرده باشید ولی به دلایل مختلفی از ویزای خود به درستی استفاده نکرده باشید ممکن است درخواست مجدد مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی فنلاند از سوی اداره ی کنسولگری این کشور پذیرفته نشود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۸۴ پاسخ به “تحصیل در فنلاند”

    1. مینا گفت:

      سلام
      من کارشناسی مامایی میخونم میخوام بدونم چطورمیشه توفنلاندادامه تحصیل داد؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        برای تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد می بایست مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ و تمکن مالی معادل ۱۲۰۰۰ یورو داشته باشید.

    2. فاطمه گفت:

      با عرض سلام. من کارشناسی ارشد رشته فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه الزهرا با معدل ۱۷/۹۰ دارم. البته سال ۸۶ فارغ التحصیل شدم. مدتی بعنوان ارزیاب برنامه های صدا و سیما با این مرکز همکاری داشتم. ولی به دلایل شخصی از کار و تحصیل دور افتادم. در حال حاضر ۴۷ سال دارم. از شما این سوال رو داشتم که با توجه به شرایط نه چندان مطلوبم آیا امکان تحصیل در مقطع دکترا در فنلاند رو دارم؟ با سپاس فراوان

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        گپ تحصیلی شما بسیار زیاد است.بهتر است برای فوق مجدد اقدام نمایید. ولی در کل در نظر داشته باشید شرایط سنی شما نیز در دریافت ویزا بسیار مهم می باشد.

    3. امید گفت:

      سلام
      همسر بنده ۲۵ سال دارد کارشناسی ارشد صنابع غذایی دارد و موفق به کسب نمره ۵.۵ در آزمون IELTS شده است معدل ایشون هم در هر دو مقطع ( ارشد و کارشناسی) بالا ۱۶ هست. آیا امکان اخذ ویزا برای مقطع ارشدو یا دکترا برای ایشون وجود دارد ؟ همچنین من نیز ویزای اقامت و کار در کنار همسرم دریافت خواهم کرد ؟

      • آریانا پارس گفت:

        sghl
        برای تحصیل در فنلاند متاسفانه اجازه همراهی و یا حتی کار شما منوط به اجازه آفیسر ویزا می باشد ولی خود ایشان می توانند اقدام کنند البته با آیلتس ۶٫۵ .

    4. محمد گفت:

      سلام ، عید گذشتتون مبارک متشکر از سایت خوبتون
      من ۳۶ سالمه و کارشناسی معماری دارم و رزومه خوب کاری هم داخلی و هم خارجی دارم ، یه کتاب معماری هم چاپ کردم ،اگر زبان رو تکمیل کنم آیا شانس بورسیه شدن برای ارشد معماری فنلاند رو دارم؟ و حدودا چقدر سرمایه باید داشته باشم؟ ، متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        معمولا بورسیه برای مقطع Phd میباشد.
        شما از هر دانشگاهی که قصد دارید پذیرش بگیرید باید بودجه سال اول در حسابتان باشد.
        برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما در تماس باشید:
        https://arianaabroad.com/

    5. منا فرامرزی گفت:

      سلام
      کشور فنلاند هم جز کشور های تحصیل رایگانه؟ و برای تحصیل حتما باید زبان این کشور را بلد باشیم؟ چه مقدار هزینه برای یکسال زندگی و تحصیل داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله . برای تحصیل در مقطع ارشد و ما بعد آن نیاز به داشتن مدرک ایلس میباشد و حدود ۴۰ میلیون بابت یکسال تمام هزینه های خود باید در نظر داشته باشید

    6. مریم گفت:

      با سلام من امسال پیش دانشگاهی هستم و۱۸ ساله و معدل دیپلمم ۱۹.۶۶ . و معدل پیش دانشگاهیم هم ۱۸.۵ هستش ایا اگر مدرک زبان فنلاندی بگیرم امکان ادامه تحصیل در فنلاند در رشته پزشکی دارم؟ و اینکه چطوری میتونم مدرک زبان بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر فنلاند بخواهید پزشکی بخوانید حتما باید به زبان فنلاندی اقدام نمایید . مدرک این زبان را باید یا از خود سفارت اقدام نمایید یا اینکه اگر بتوان ویزای دوره زبان گرفت به فنلاند رفته و مدرک را بگیرید و بعد مجدد ویزای بلند مدت تحصیلی بگیرید

    7. علی گفت:

      با سلام و خسته نباشید خدمت شما -لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد معدل ۱۴ و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی – گرایش بین الملل از دانشگاه آزاد با معدل ۱۶ مدرک زبانIELTS 8 دارم مقاله ISI هم یکی دارم سابقه کار با رشته خودم رو هم دارم بنظرتون میتونم برا دکترا پذیرش بگیرم ؟ خیلی ممنون میشم از لطفتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با این شرایطی که اعلام میکنید برای اخذ پذیرش دکتری در کشور فنلاند و حتی کشورهای دیگر امکان پذیرش را دارید . فقط باید این را در نظر داشته باشید که میزان بورسیه شما به کیفیت مقاله و نظر سوپروایزر دارد. ولی در کل شانس پذیرشتان بالای ۹۰ درصد میباشد

    8. سپیده گفت:

      سلام من فارغ تحصیل کارشناس هوشبری از دانشگاه سراسری علوم پزشکی با معدل بالا هستم و طرحم رو میگذرانم میخاستم راهنماییم کنید با توجه به شرایط من برای ادامه تحصیل مقطع ارشد چه فرصت های مرتبط با رشته ام در نروژ خواهم داشت ضمنا ۲۴ ساله هستم. ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        امکان تحصیل در مقطع ارشد با شرایط سنی شما میباشد . ضمن اینکه دارا بودن مدرک زبان نیز از الزامات میباشد. شما میتوانید در تمام زیر رشته های تحصیلی خود ادامه تحصیل دهید

    9. نبوی گفت:

      با سلام و احترام
      من ارشد رشته حسابداری با معدل ۱۸/۶۳ از دانشگاه علوم و تحقیقات و لیسانس حسابداری با معدل ۱۸/۵۴ از دانشگاه ازاد و همچنین ۳ ترم سابقه تدریس در دانشگاه های ازاد و پیام نور و سراری دارم و همچنان در حال تدریس میباشم. زبان انگلیسیم خوبه ولی مدرک تافل بین المللی ندارم و تافل دانشگاه تهران فقط دارم.میشه یه راهنمایی بفرمایین که برای کدوم کشور راحت تر میتونم بورس دکتری بگیرم؟
      ضمنا ممنون که به همه سوالا پاسخ میفرمایید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دکتری به دلیل موضوعیت جاب در تمام کشورها امکان گرفتن بورسیه را دارد و میزان بورسیه به مقالات علمی و سوابق کاری شما دارد. شرایط فرد تعیین کننده کشور و دانشگاه میباشد.دارا بودن مدرک زبان برای دکتری الزامیست

    10. محمد گفت:

      با سلام.
      با توجه به اینکه هزینه تحصیل رایگان هست؛
      آیا امکان بورسیه برای من وجود داره؟ و اینکه بورسیه چه مقدار یورو میتونه در کمتر شدن هزینه های هر ماه بهم کمک کنه؟(برای فوق لیسانس میخوام اپلای کنم)
      لیسانس برق از دانشگاه تهران
      معدل کمتر از ۱۷ نمیشم
      مقاله isi ندارم
      آزمون ielts هم کمتر از ۶.۵ نمیشم (غیر ممکنه زیر ۶ بشم)

      به نظرتون کشور دیگری برای من برای تحصیل مناسب تر نیست که هزینه های زندگیش کم باشه و دانشگاه هاش از اعتبار علمی کافی برخوردار باشند؟ زیاد از نظر مالی پشتوانه محکمی ندارم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        کمترین هزینه در میان کشور های اروپایی المان و اتریش میباشد
        امکان بورسیه فقط با مقالات علمی و سابقه کار امکان دارد ولی کشور کانادا این امکان را برای مقاطع فوق لیسانس دارد. در مجموع شرایط مناسبی برای ادامه تحصیل در عموم کشورهای اروپایی را دارد.

    11. AKBAR گفت:

      با سلام
      من مدرک کارشناسی iT با معدل ۱۳.۵ و همسرم مدرک کارشناسی ارشد حقوق با معدل ۱۴.۵ داره و من تا چند ما ه تافلمو میگیرم .
      به نظر شما از چه راهی بریم بهتره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        همیشه بهترین راه تحصیل میباشد ولی در صورت داشتن کارفرما امکان مهاجرت کاری هم میباشد

    12. محمد گفت:

      سلام من لیسانس مهندسی مکانیک دارم از دانشگاه آزاد سال ۸۶ گرفتم با معدل ۱۵ می خواستم بدونم می تونم پذیرش ارشد بگیرم واسه فنلاند و اینکه تا کی باید آیلتس خودم رو ارایه بدم
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. امکان گرفتن پذیرش تحصیلی در کشور فنلاند بستگی زیادی به شرایط دیگر شما مثل سن، سابقه کار مرتبط با رشته و… دارد. برای بررسی دقیق تر رزومه و شرایط خود با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید.

    13. sadegh گفت:

      با سلام
      من رشته لیسانسم مهندسی برق هست اما واسه ارشد میخواستم معماری بخونم
      میخواستم ببینم برای پذیرش در فنلاند میشه این کارو کرد ؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور فنلاند باید متناسب با رشته کارشناسی ادامه تحصیل داد . در صورت تغییر رشته در مقاطع بالاتر باید سابقه کار مرتبط را ارائه داد

    14. فائزه گفت:

      سلام.هزینه ی تحصیل در دوران دبیرستان با خانواده چند است؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه تحصیل و زندگی در کشور دانمارک در دوره های قبل لز دانشگاه به همراه خانواده حدودا بین ۱۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار میباشد .

    15. مهیا گفت:

      سلام. وقت بخیر
      همسر من فارغ التحصیل رشته ی برق در مقطع کارشناسی ارشد هست و برای دکترا قصد مهاجرت فنلاند رو داره. اگر مدرک آیلتس ۶.۵ هم داشته باشه میتونیم باهم مهاجرت کنیم و منو با خودش ببره؟ هزینه ی دو نفر رو هم ممنون میشم بگید

      • آریانا پارس گفت:

        فنلاند جزو کشور های محدوده ی اسکاندیناوی می باشد و در مقطع دکترا فقط بورسیه می دهند و شرایط اخذ پذیرش بورسیه در مقطع دکترا کشور فنلاند به صورت زیر می باشد :
        معدل بالای ۱۷
        حداقل ۲ تا مقاله ی ISI
        IELTS 7
        فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر
        ویزای همراه نیز به شما تعلق می گیرد و هزینه ی یکسال زندکی در فنلاند حدود ۵۰ میلیون تومان می باشد
        توصیه نامه از استاد دانشگاهی
        رزومه ی تحصیلی خوب

    16. سحر گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      من کارشناسی ارشد نرم افزار از دانشگاه اصفهان با معدل ۱۶.۹۰ هستم دارای دو مقاله کنفرانس داخلی و یک کنفرانس خارجی هستم ۶ سال سابقه کار در یک شرکت بین المللی در حوزه نرم افزار هستم، شانس من برای گرفتن بورسیه دکتری از کشور فنلاند چقدر می‌باشد؟ ممنون از شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در مقطع دکتری در کشور فنلاند فقط به صورت بورسیه می باشد و برای این کار شما علاوه بر رزومه تحصیلی قوی باید حداقل مدرک آیلتس ۶/۵ زبان انگلیسی را داشته باشید.

    17. محمد حسین فاخری گفت:

      سلام من بالاخره متوجهنشدم من زبان فنلاندی بلد نیستم تو ایرانم که جایی وجود نداره اما زبان اینگلیسی تسلط دارم اونجا مرکزی یا اموزشگاهی هست که به مهاجرین زبان فنلاندی تدریس کنه؟ چه کار باید بکنم

    18. مهرنوش گفت:

      با سلام. من کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد هستم با معدل ۱۸.۵۳. با سابقه تالیف و ترجمه کتاب، چاپ مقاله بین المللی و شرکت در چند کنگره و سمپوزیوم بین المللی. دارم الان برای آیلتس ۶.۵ میخونم. میخوام از هزینه هایی فنلاند برای مقطع دکترا روانشناسی باخبر شم و اینکه با شرایط من چقدر شانسم بالاس؟

    19. سمن گفت:

      سلام من لیسانس مهندسی نفت با معدل ١۵ دارم واسه اخذ فوق لیسانس با بورسیه باید چه اقداماتی کرد؟شرکت شما میتونه به من واسه کاره دانشجویی از بدو ورود به این کشور کمک کنه؟

    20. کوشا گفت:

      با سلام
      من معدل دیپلمم بالای ۱۹ هستش و می خوام در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدم ،آیا امکانش وجود داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور فنلاند برای رشته ی پزشکی نیازمند داشتن مدرک زبان فنلاندی می باشید

    21. سینا گفت:

      سلام
      بنده ۲۷ سال سن دارم و فارغ التحصیل رشته مهندسی نفت _حفاری در مقطع کازشناسی ارشد با معدل ۱۶.۹۰ می باشم.
      ۲ مقاله isi
      3 توصیه نامه
      ایلتس ۶.۵
      آیا میتوانم برای پذیرش در قطع دکتری همراه با دریافت کمک هزینه در کشور فنلاند اقدام کنم؟
      باسپاس

    22. paya گفت:

      سلام ببخشید اگه من بخوام در حین تحصیل کار پیدا کنم باید زبان فنلاندی بلد باشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگر به زبان فنلاندی آشنا باشید سرع تر و راحت تر می توانید کار مورد نظر خود را پیدا کنید

    23. نازی گفت:

      سلام من لیسانس نرم افزار دارم از دانشگاه آزاد با معدل ۱۶ میتونم تو زشته خودم واسه فوق اقدام کنم؟
      شانسم بالا هست؟
      تا کی باید مدارکم را بفرستم؟ و اینکه مدارک مورد نیاز شامل IELTS هم میشه؟ چون من میخوام واسه مهر سال دیگه اقدام کنم ولی انگار باید مدارک را تا سه ماه دیگه فرستاد آیا میشه مدرک زبان را بعدا ارسال کرد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما در صورت داشتن مدرک زبان می توانید برای دانشگاه های این کشور در دوره های فوق لیسانس اقدام نمایید و آخرین فرصت برای شما تا آذر ماه می باشد

    24. ali گفت:

      سلام من لیسانس مهندسی نفت دانشگاه آزاد دارم ، معدل ۱۲.۵ واسه ادامه تحصیل رایگان شانسی دارم ؟ و اینکه چقدر هزینه میره ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورت داشتن مدرک زبان می توانید برای دانشگاه های کشور فنلاند اقدام نمایید و هزینه یک سال زندگی در کشور فنلاند حدود ۱۰ هزار یورو می باشد

    25. پیمان گفت:

      با سلام
      من مدرک کارشناسی ict با معدل ۱۷.۶۰ از یه دانشگاه غیر انتفاعی دارم میخواستم بدونم برای کارشناسی ارشد دانشگاه های فنلاند می تونم اقدام کنم .
      نمره ۵.IELTS 6 هم دارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتن آیلتس ۶ و مدرک کارشناسی می باشید.

    26. حمیدرضا خاوری گفت:

      وقت بخیر
      من لیسانس نرم افزار ازیک دانشگاه خصوصی در کابل دارم ، و فعلا در ایران هستم و تا اخر تابستان هم آزمون آیلتس را میدهم، آیا دانشگاهی که از ان لیسانس گرفته ایم تاثیری در قبولی دارد؟ من معدلم ۱۵.۵ است و دیگر اینکه می توانم از ایران اقدام کنم؟
      با سپاس

    27. fahimeh گفت:

      سلام روز خوش
      من دانشجوی رشته حقوق ترم ۶هستم میخاستم برای ارشد دنشگاههای فنلاد اقدام کنم ایا رشته حقوق امکان پدیرش داره و ایتکه من میتونم برای مهر۹۵ اقدام کنم با ریز نمراتم بعد که مدرک اصلیم اومد براشون بفرستم و اینکه چقدر باید پول تو حساب داشته باشم برای دانشگاه و اگه کسی در فنلاند منو ساپورت کنه و اون پول بزره کافیه و اینکه اون فرد باید حتما با من خویشاوند باشه مثلا دوست باشه نمیشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.در صورت داشتن مدرک آیلتس شما موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در کشورفنلاند خواهید بود.در صورتی هم که برای اخذ پذیرش تا آذر ماه امسال اقدام نمایید برای مهر سال آینده می توانید در دانشگاه فنلاند تحصیل فرمایید.شما برای این که برای تحصیل در کشور فنلاند اقدام نمایید باید هزینه یک سال زندگی و تحصیل که شامل ۱۰۰۰۰ یورو می باشد را در حساب خود داشته باشید.

    28. امین واحدی گفت:

      من لیسانس ریاضی دارم . ایا برای تحصیل در رشته دندان پزشکی میتونم اقدام کنم . با توجه به این که زبان فنلاندی برای ورود بلد نیستم چقدر معمولا طول میکشه که یاد بگیرم و هزینه اش چقدر . در ضمن برادرم لیسانس فیزیوتراپی داره ایا برای ارشد میتونه اقدام کنه اون هم دیپلمش ریاضی بود

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دوره های پزشکی در کشور فنلاند به زبان فنلاندی می باشد و بخاطره اینکه مرجع قابل قبولی در ایران نمی باشد ، نمی توانید برای این امر اقدام نمائید . برادرتون در صورت داشتن مدرک زبان می توانند برای این کشور اقدام کنند

    29. shima گفت:

      سلام من لیسانس روانشناسی با معدل ۱۵/۷۰ و فوق لیسانس مدیریت با معدل ۱۸ دارم ایا برای مقطع دکترا میتونم برا فنلاند پذیرش رایگان بگیرم و چه زمانی باید اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور فنلاند باید شرایط ویژه ای را داشته باشید که شامل مدرک زبان IELTS نمره ی ۶.۵ ، مقالات ISI ،توصیه نامه استاد و معدل بالای ۱۷ داشته باشید

    30. ساناز گفت:

      سلام خسته نباشید. من کارشناسی میکروبیولوژی دارم از دانشگاه ازاد با معدل ۱۵.۷۰
      میخاستم بدونم امکان ادامه تحصیل برا ارشد برام وجود داره در فندلاند؟ برای رشته ی من مناسب هست؟ راهنماییم کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در صورت داشتن مدرک زبان می توانید برای کشور فنلاند اقدام کنید . برای کشور فنلاند باید مدارک خود را تا آذر ماه کامل کرده که برای مهر ماه وارد این کشور شوید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        رشته ی شما از رشته های خوب و پرطرفدار است و در صورت داشتن مدرک زبان میتوانید در کشور فنلاند به ادامه تحصیل بپردازید

    31. کوروش گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید من میخواستم بدونم زبان فنلاندی را میتوان در فنلاند گذراند یا باید در ایران ان را یاد بگیرم و برای رشته پزشکی یا داروسازی ازمون ورودی میگیرند؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.با توجه به این که برای پزشکی فنلاند باید مدرک زبان فنلاندی داشته باشید و در ایران مرجع رسمی وجود ندارد که شما مدرک بگیرید نمی توانید برای این پروسه اقدام فرمایید.

    32. siamak گفت:

      با سلام و خسته نباشید من مدرک کارشناسی مهندسی برق قدرت دارم از دانشگاه جاع علمی کاربردی با معدل۱۷ و متاهل نیز هستم میتونم از شرایط ادامه تحصیل در فنلاند برای ارشد استفاده کنم؟اگه بتونم میتونم با خانومم بیام اونجا؟مدرک زبان هم دارم.مرسی از راهنماییتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        به صورت کلی بله این امکان وجود داره ولی شانس شما بستگی به پارامتر های زیادی داره و شما میتونید همسرتون رو به همراه خودتون ببرید

    33. صدف گفت:

      سلام.آیا امکان تغییر رشته برای مقطع فوق در فنلاند هست؟برای پذیرش آیلتس نیاز هست؟ نزدیکترین فرصت برای apply از الان چه تاریخی هست؟ دانشگاههای انگایسی زبان کدامند؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتن مدرک زبان ایلتس ۶ می باشید و امکان تغییر رشته وجود ندارد.

    34. سعید گفت:

      سلام خسته نباشید من فارق التحصیل دانشگاه ازاد هستم معدل ۱۳.۵ میخواستم بدون احتمال پذیرش کدوم دانشگاهها برای من بیشتر بین فنلاند المان و اتریش
      میخوام تحصیل رایگان باشه
      و اینکه چه مدرک زبانی لازمه?
      المانی یا انگلیسی هم میتونم برلی مقطع فوق لیسانس میخوام پذیرش بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور آلمان نیازمند مدرک زبان انگلیسی یا زبان آلمانی می باشید که این کار میسر می باشد.کشور فنلاند برای مهر سال ۹۵ می توانید اقدام کنید و باری کشور اتریش برای لیسانس مجدد بدون مدرک زبان می توانید اقدام کنید.

    35. لیلا گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      من با مدرک کارشناسی مددکاری امکان تحصیل در همین رشته در مقطع کارشناسی ارشد را به صورت رایگان دارم؟؟
      در ضمن برای مدرک آیلتس اکادمیک ۶ کافی است یا نه؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        آیلتس ۶ برای انجام این پروسه مهاجرتی کافی می باشد و با توجه به شرایط شما امکان ادامه تحصیل در کشور فنلاند را دارا می باشید.
        با توجه به تمام شدن فرصت دانشگاه های فنلاند برای مهر سال ۹۵ می توانید اقدام کنید

    36. ویوگ گفت:

      سلام . من لیسانس مترجمی زبان دارم و آیلتس ۶ هم دارم . میتونم برای پرستاری در فنلاند اقدام کنم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        خیر.کشور هایی که تحصیلاتشون رایگان است امکان تغییر رشته را ندارید

    37. احسان گفت:

      با سلام. من لیسانس نرم افزار دارم. در چه مقطعی میتوانم ادامه تحصیل بدهم؟ لیسانس یا فوق؟

      • ariana گفت:

        سلام
        در صورت داشتن مدرک زبان می توانید برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید.

    38. فرزاد گفت:

      سلام. تشکر فراوان از گذاشتن وقتتون .
      برای دکترای معماری توصیه نامه و بقیه موارد دارم .میخواستم بدونم روند چقدر طول میکشه ؟هزینه هایی که به موسسه و ویزا باید داد؟ با توجه به متاهل بودنم.معدلم ۱۸.۶۵/۵ تا مقاله داخلی/۳ همایش/و….

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        دکتری در کشور فنلاند به صورت فاند می باشد و برای اخذ فاند شما نیازمند مدرک زبان و مقالات ISI می باشید. برای چگونگی روند این امر با تلفن های موسسه تماس یگیرید.

    39. شبنم گفت:

      سلام من لیسانس رشته کشاورزی دارم البته مدرک اصلیمو بهمن اینده میدن میخواستم ببینم موقتم واسه پدیرش قبول هست؟واگربخوام اونجا مثلا در رشته داروسازی تعییر رشته بدم امکانش هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اگه بخواین داروسازی را بخوانید باید از ابتدا شروع کنید و در ابتدای کار باید زبان فنلاندی را بلد باشید .

    40. behnam گفت:

      salam va khaste nabeshed be shoma gorohe ariya mekhastam kole hazeneha baraye maghtae doktora az jomle zendege mahiyane va saleyane che ghadre

    41. پویان گفت:

      زمان پذیرش دانشگاه های فنلاند تو دوره ی کارشناسی ارشد معماری کی هست؟از کی باید اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای مهر سال آینده پذیرش دارن و تا بهمن ماه فرصت دارید.

    42. بهناز گفت:

      هزینه ی ویزای دانشجویی فنلاند چقدر است و این هزینه شامل چه خدماتیست؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل در آفریقای جنوبی تحصیل در آفریقای جنوبی تحصیل در آفریقای جنوبی تحصیل در آفریقای جنوبی تحصیل در آفریقای جنوبی

    شبکه های اجتماعی

    arrow up