آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در چک

دانشجویان بین المللی به واسطه سطح بالای کیفی و شرایط مناسب زندگی، تحصیل در چک را انتخاب می کنند. افراد از سراسر جهان برای سیستم آموزشی عالی این کشور روانه چک می شوند. در حدود ۳۱۱ هزار دانشجو که ۴۳ هزار نفر آنها دانشجویان بین المللی است، در این کشور مشغول به تحصیل می باشند. سیستم دانشگاه چک همچنین دارای برخی از بهترین آموزش های ارائه شده در اروپا با تاکید بر کیفیت، تنوع، دسترسی و ارتباط است.

کشور چک یکی از کشورهای پیش گام در عرصه علم در سال های اخیر بوده به طوری که سیاست های آموزشی و علمی این کشور در سال های اخیر با رشد بسیار زیادی رو به پیشرفت می باشد. کشور چک به واسطه حضور در اتحادیه اروپا و حوزه شینگن از قوانین این کشورها تبعیت می کند. این نکته بدین معناست که افراد در صورت تحصیل در چک می توانند شانس خود را برای کار در این کشور افزایش داده و موفق به اخذ اقامت چک شوند.

سازمانی که وظیفه ارائه تحصیلات تکمیلی را در کشور چک برعهده دارد، وزارت علوم، ورزش و جوانان این کشور می باشد. تحصیل در چک نیز شامل سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می باشد. بسیاری از رشته های دانشگاهی در کشور چک به زبان انگلیسی ارائه می شوند. تاریخ ثبت درخواست پذیرش دانشجویی در هر سال تا پایان فوریه و یا مارچ می باشد. هرسال تحصیلی ۱۲ ماه محسوب می شود و شامل دو ترم دانشگاهی است.

مقاطع تحصیلی در چک

به صورت معمول دوره های قبل از دانشگاهی در کشور چک به زبان رسمی کشور ارائه می شود. دانش آموزان بین المللی برای این مقطع تحصیلی کشورهای دیگر را انتخاب می کنند. تحصیلات در کشور چک از ۶ سالگی شروع می شود و تا ۱۹ سالگی ادامه دارد. دوران ابتدایی ۹ سال به طول می انجامد و دوران دبیرستان ۴ ساله است.

دانشجویان علاقه مند به رشته پزشکی در چک معمولا برای این مقطع اقدام می نمایند. در صورت اقدام برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی، دانشجویان در ابتدا دوره ۶ یا ۹ ماهه ای را در این کشور سپری می کنند. دوره های عنوان شده به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان با دانش زبان انگلیسی می توانند برای این دوره اقدام نمایند.

تحصیل کارشناسی در چک

به صورت معمول دوره های کارشناسی در کشور چک بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. دانشجویان بین المللی با ارائه مدرک پیش دانشگاهی و یا ۱۲ سال تحصیل خود می توانند برای ادامه تحصیل در چک اقدام نمایند. از دیگر مدارک حائز اهمیت می توان به معدل اشاره کرد که به صورت معمول ارائه معدل ۱۴ از شروط دانشگاه های چک می باشد.

از نقاط قوت تحصیل در چک می توان به ارائه دروس به زبان انگلیسی اشاره کرد که دانشجویان بین المللی با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی می توانند برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. مدرک مورد قبول برای ورود به دانشگاه های چک نمره ۶ در آزمون آیلتس می باشد. موسسه زبان آریاناپارس با ارائه دوره های کوتاه مدت به زبان آموزان این نوید را می دهد که می توان در کمترین زمان به نمره مورد نظر در آزمون آیلتس رسید.

کارشناسی ارشد چک

مقطع کارشناسی ارشد در چک

دوره های کارشناسی ارشد در کشور چک به صورت معمول ۲ سال به طول می انجامد. دانشجویان با ارائه پایان نامه در پایان تحصیل می توانند موفق به اخذ مدرک کارشناسی شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ویژگی های به خصوصی دارد که دانشجویان بین المللی می توانند از آن بهره مند شوند.

  1. تحصیل به زبان انگلیسی: اکثر رشته ها در دانشگاه های چک به زبان انگلیسی ارائه می شود. از همین رو دانشجویان با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی می توانند برای اخذ پذیرش اقدام نمایند.
  2. هزینه های تحصیل پایین: دانشجویان بین المللی با کمترین هزینه ها می توانند در برترین دانشگاه های چک مشغول به تحصیل شوند.
  3. دانشگاه های برتر: در حال حاضر ۵ دانشگاه چک در میان برترین دانشگاه های دنیا قرار دارند.
  4. موقعیت زندگی مناسب: به صورت کلی شهر پراگ به عنوان الماس اروپا شناخته می شود. دانشجویان در هنگام تحصیل می توانند از شرایط مناسب زندگی در این کشور استفاده کنند.

مقطع دکترا در چک

دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد را در کشور چک سپری کرده باشند، می توانند تحصیلات در مقطع دکترا را بصورت رایگان سپری کنند. دانشجویان بین الملل که به صورت مستقیم برای تحصیل در چک و مقطع دکترا اقدام می نمایند باید در ابتدای کار نظر یک استاد راهنما را جلب کنند. دوره های دکترا در کشور چک به صورت معمول بین ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد.

دانشجویان برای افزایش شانس ویزای تحصیلی چک مدارکی نظیر:

  1. معدل بالای ۱۷
  2. اخذ مدرک دال بر تسلط کافی زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  3. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی ، کتاب و …
  4. سوابق تحصیلی مناسب

اشاره کرد. داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده،می تواند در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

چک,چک,چک

حق کار و هزینه تحصیل در چک

هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور چک را داشته باشد قبل از رفتن به این کشور و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در چک است.

حق کار

دولت چک به دانشجویان بین المللی در حین تحصیل در این کشور حق کار هفتگی را اعطا می کند. از همین رو دانشجویان در حین تحصیل در چک در مقاطع مختلف بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت می توانند مشغول به کار شوند. کشور چک به عنوان برترین کشور اتحادیه اروپا در زمینه درصد کار در حین تحصیل دانشجویان بین المللی شناخته می شود. به صورت میانگین، دانشجویان بین ۷ تا ۹ یورو دستمزد به ازای کار دانشجویی دریافت می کنند.

هزینه های تحصیل

دانشگاه ها در کشور چک متناسب با رشته انتخابی و دانشگاه هزینه های متفاوتی دارند.

  • ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال برای دوره های دکترا و تخصص
  • ۷۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ یورو در سال برای رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی

هزینه های زندگی

هزینه زندگی در کشور چک ماهیانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بر می گیرد. هزینه های ذکر شده شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و زندگی خود در کشور چک می باشد. برخی از هزینه های زندگی متوسط ​​در سراسر چک عبارتند از:

عنوان هزینه
خوابگاه دانشجویی در حدود ۱۵۰ یورو
اتاق خصوصی از ۲۵۰ یورو به بالا
آپارتمان خصوصی از ۴۵۰ یورو به بالا
وعده غذایی ۶ تا ۱۰ یورو
حمل و نقل ماهانه ۲۵ یورو

دانشگاه های چک

دانشگاه های چک

دانشگاه های کشور چک دارای اعتبار بین المللی می باشند. مدارک اخذ شده از دانشگاه های این کشور مورد تایید اکثر کشورهای دنیا قرار دارند. اغلب دانشگاه های کشور چک از لحاظ کیفیت آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. تحصیل در دانشگاه های چک عمدتا به زبان رسمی این کشور می باشد با این وجود برنامه های آموزشی متفاوتی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود.

در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی بهترین دانشگاه های چک بپردازیم:

دانشگاه چک چارلز:

بزرگترین و بهترین دانشگاه این کشور دانشگاه چارلز می باشد. این دانشگاه همواره در رتبه بندی QS رتبه ۳۱۴ را به خود اختصاص داده است. دانشگاه چارلز در شهر پراگ، پایتخت چک قرار دارد و حدود ۴۳۰۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان چکی، انگلیسی و حتی چندین زبان متفاوت دنیا ارائه می شود. اما شایان ذکر است تحصیل به زبان چکی در این دانشگاه در اکثر رشته ها رایگان است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل به زبان انگلیسی ملزم به ارائه مدرک زبان آیلتس هستند.

دانشگاه فنی_مهندسی چک:

دانشگاه فنی_مهندسی چک، به عنوان قدیمی ترین مرکز تحقیقاتی و قدیمی ترین دانشگاه فنی مهندسی این کشور به شمار می رود. این دانشگاه دارای ۸ دانشکده است و حدود ۲۲۰۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در رتبه بندی سایت QS دارای رتبه ۴۹۱ است.

دانشگاه صنعتی برنو:

دانشگاه صنعتی برنو همواره طبق رتبه بندی های QS در جایگاه ۶۵۰ قرار گرفته است. این دانشگاه دارای سه واحد آموزشی و هشت دانشکده می باشد.

دانشگاه پالاکی:

این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی کشور چک محسوب می شود. این دانشگاه با ارائه ۲۵۰ برنامه تحصیلی جز بهترین دانشگاه های چک قرار دارد. زبان اصلی آموزش در این دانشگاه چکی است اما برنامه های آموزشی به سایر زبان های خارجی نیز ارائه می گردد.

چک,چک,چک

مزایا و معایب تحصیل در چک

کشور چک از نظر اقتصادی جایگاه ویژه ای در سطح جهان دارد. این کشور به دلیل داشتن نیروهای کار ماهر همواره  به عنوان قطب صنعتی در بین کشورهای بلوک شرق به شمار می رود. در ادامه قصد داریم به چند مورد از مزایای کشور چک اشاره کنیم:

امنیت بالا

کشور چک از لحاظ امنیتی در سطح بالایی قرار دارد و نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین می باشد، به همین دلیل سالانه تعداد بسیاری توریست وارد پراگ، بزرگترین شهر و پایتخت کشور چک می شوند.

راه های متفاوت جهت اخذ اقامت

راه های اخذ اقامت کشور چک متفاوت است و هر کسی بنا به شرایطی که دارد می تواند از یکی از این روش ها برای دریافت اقامت دائم خود استفاده کند. افراد از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد می توانند اقامت جمهوری چک را دریافت کنند.

علاوه بر تمام مزایای ذکر شده، دانشجویان و متقاضیان با موانعی نیز روبه رو هستند که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت.

یادگیری زبان چکی

زبان چکی یکی از زبان های اسلاوی به شمار می آید که شباهت زیادی به زبان اسلوواک دارد. دلیل این شباهت بسیار واضح است، پیش از تقسیم چکسلواکی مردم این ۲ کشور در کنار یکدیگر زندگی می کردند و ریشه زبان اسلاوی در زبان مردم هر دو کشور باعث شباهت این دو زبان با یکدیگر شده است. برای به دست آوردن موقعیت شغلی و انجام امور روزمره زندگی دانش زبان چکی الزامی است، از این رو یکی از بزرگترین مشکلات برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور چک را دارند یادگیری زبان چکی است.

موقعیت های شغلی

یکی از دغدغه های اساسی برای افرادی که قصد مهاجرت به جمهوری چک را دارند به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب است. آشنایی با شرایط کسب و کار در جمهوری چک و قوانین مربوط به سیستم مالیاتی این کشور برای مهاجران تازه وارد کمی دشوار می باشد. طبیعتاً این امر می تواند باعث به وجود آمدن شرایط نا به سامان اقتصادی و فشار مالی برای مهاجرانی شود که به تازگی وارد کشور چک شده اند.

چک,چک,چک

نحوه درخواست ویزای تحصیلی چک

امروزه کشور چک یکی از محبوب ترین کشورها جهت تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی در بین دانشجویان بین المللی به شمار می رود. اخذ ویزای تحصیلی یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشور چک می باشد. به صورت کلی دانشجویان بین المللی نیازمند، اخذ ویزای تحصیلی چک می باشند. روند اقدام برای اخذ پذیرش و ویزا به شرح زیر می باشد.

۱- برنامه را انتخاب کنید

بیش از ۱۰۰۰ برنامه انگلیسی زبان در جمهوری چک وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند با توجه به علایق خود به ادامه تحصیل در چک بپردازند. به صورت معمول دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های چک، مدارکی همچون توصیه نامه، رزومه، سوابق تحصیلی، ریز نمرات و مدرک زبان را به دانشگاه ارائه می دهند.

۲- بررسی شرایط ویژه پذیرش

هر دانشگاه به صورت جداگانه مسئول فرآیند پذیرش دانشجویان است. بنابراین، شرایط ورود و مهلت ورود ممکن است با توجه به دانشگاه و برنامه متفاوت باشد. اکثر برنامه های کاربردی در دانشگاه های جمهوری چک از طریق یک سیستم درخواست آنلاین انجام می شود. فرم های درخواست از طریق وب سایت های دانشگاهی خاص در دسترس هستند و اغلب هزینه درخواست را پرداخت می کنند. پس از تکمیل فرم درخواست، اسناد لازم را پیوست کنید یا آماده ارسال آنها به دانشگاه باشید.

۳- بررسی آزمون ورودی

دانشجویان برای ورود به برخی رشته های تحصیلی در چک نیازمند شرکت در آزمون ورودی می باشند. به طور مثال تحصیل پزشکی در چک با آزمون همراه است و دانشجویان باید در آزمون های Pre-M شرکت کنند.

۴- صبر کنید تا پذیرفته شود

نتایج پذیرش اغلب در پایان ماه ژوئن اعلام می شود.در صورت تایید درخواست ویزای تحصیلی چک، معمولا از دانشجویان خواسته می شود هزینه های تحصیل برای ترم اول را پرداخت کنند.

۵- درخواست برای ویزا

پس از پذیرش در یک دانشگاه چک، در اسرع وقت پروسه درخواست ویزا در اولویت قرار می گیرد. از آنجا که فرایند اخذ ویزای تحصیلی چک می تواند تا شصت روز به طول بیانجامد، با برنامه ریزی صحیح اقدامات صورت گیرد.

چک,چک,چک

مدارک لازم برای تحصیل در چک

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی چک باید مدارک خاصی را به محل تحصیل خود ارائه دهند و ما قصد داریم در این مطلب به بررسی  مهم ترین مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کشور چک بپردازیم.

این مدارک شامل موارد زیر است:

  1. دانشجویان باید به ارائه ی تمام مدارک تحصیلی و گواهی های مربوط به سوابق تحصیلی و دوره های آموزشی گذرانده شده به محل تحصیل خود اقدام کنند.
  2. ارائه ی مدرک تاییدیه تحصیلی یا پذیرش از دانشگاه مورد نظر به سفارت این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی چک الزامی است.
  3. شما باید کپی تمام مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید و نیازی به ارائه ی اصل مدارک ندارید.
  4. ارائه ی دو قطعه عکس مناسب برای پاسپورت
  5. ارائه ی گواهی معتبر سلامت پزشکی و عدم اعتیاد به مواد مخدر.
  6. ارائه ی مدارک زبان انگلیسی آیلتس و تافل برای اخذ ویزای تحصیلی چک ضروری می باشد.
  7. شما باید تمام مدارکی را که به محل تحصیل خود تحویل می دهید دارای ترجمه انگلیسی باشد.
  8. ارائه ی فرم تکمیل شده ی درخواست ویزای تحصیلی چک
  9. ارائه ی مدرک گذرنامه که حداقل دارای ۶ ماه اعتبار قانونی باشد
  10. ارائه ی مدرک معتبری که تمکن مالی شما را برای اقامت در این کشور اثبات کند برای اخذ ویزای تحصیلی چک الزامی است.
  11. دانشجویان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی چک باید مدرک معتبری را مبقنی را بر اثبات محل اقامت خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.
  12. دانشجویان باید مدرک معتبری را تحت عنوان بیمه نامه ی سلامت بین المللی دارای اعتبار قانونی به این کشور ارائه دهند.
  13. دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی چک باید تمام مدارک هویتی خود را بدون آسیب یا مخدوش شدن به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند.
  14. دانشجویان باید مدرک معتبری را برای اثبات عدم سوء پیشینه به محل تحصیل ارائه دهند.

چک,چک,چک

اقامت پس از تحصیل در کشور چک

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در کشور چک می توانند با استفاده از روش های زیر اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند در ادامه ی مطلب همراه ما باشید تا شما را با بهترین روش ها برای اخذ اقامت دائم در این کشور آشنا کنیم.

۱.  اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان تا ۶ ماه پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند در این کشور از طریق استخدام در شغل مورد نظر شان اقامت دائم را از طریق تغییر نوع ویزای تحصیلی به کاری اخذ نمایند البته بهتر است این شغل مورد تایید کشور چک باشد تا فرد از حمایت های دولت برخوردار شود.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویایی که از تمکن مالی مناسبی برخودار هستند و یا می توانند با حمایت آشنایان و خانواده در پروژه های مختلف کاری سرمایه گذاری کنند دولت این کشور به آن ها مجوز اقامت دائم در کشور چک را خواهد داد.

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

اگر شخص متقاضی برای اقامت دائم در کشور چک  بعد از پایان دوره ی تحصیلات خود با شخصی که تابعیت این کشور را دارد ازدواج کند می تواند با ارائه ی مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی و شرایط مسکن مناسب در این کشور اقامت دائم اخذ نماید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک کشور چک متولد شود می توانند اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

چک,چک,چک

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی چک

در صورتی که دانشجویان در ارائه ی مدرک خود به سفارت این کشور دقت لازم را نداشته باشند و دچار خطا و اشتباه در این فرآیند شوند ممکن است به احتمال زیاد درخواست ویزای تحصیلی آن ها توسط پلیس این کشور ریجکت شود.

مهم ترین دلایل برای ریجکتی ویزای تحصیلی چک به شرح زیر است:

  1. اگر دلایل ارائه شده توسط متقاضیان برای پلیس این کشور قانع کننده نباشد می تواند با درخواست آن ها مبنی بر پذیرش تحصیلی در این کشور موافقت نشود.
  2. ارائه ی مدارک ناقص هویتی و یا اگر مدارک ارائه شده به اداره ی پلیس این کشور مخدوش شده و یا آسیب خورده باشد ممکن است به احتمال زیاد با درخواست آن ها مبنی بر پذیرش تحصیلی موافقت نشود.
  3. عدم ارائه ی برنامه ی مناسب برای مهاجرت به این کشور توسط دانشجو به سفارت کشور چک
  4. زمانی که شخص متقاضی از تمکن مالی مناسبی برخوردار نباشد.
  5. اگر مدارک مربوط به اقامت شخص متقاضی در کشور چک ناقص باشد و یا نتواند مدارک معتبری را ارائه دهد.
  6. داشتن سابقه ی جرایم خلافکاری و مجرمانه و داشتن پرونده های مربوط به سوء سابقه ی کیفری.

به دلیل اینکه پلیس این کشور برای حفظ امنیت عمومی و سرمایه های ملی کشور چک ارزش زیادی قائل است نمی تواند با درخواست ویزای تحصیلی شخصی که دارای جرایم خلافکاری است موافقت کند.

  1. اگر مدارکی که فرد به اداره ی مهاجرت یا سفارت این کشور ارائه می دهد جعلی و یا غیر حقیقی باشد.
  2. اگر مدارک ارائه ی شده ی مربوط به حساب بانکی شخص متقاضی جعلی و یا ساختگی باشد.
  3. اگر شخص متقاضی مدارک معتبری را برای دعوت نامه ی خود به این کشور ارائه ندهد.
  4. اگر شخص متقاضی مدرک بیمه نامه ی معتبری را که مربوط به مهاجرت خود به کشور چک است به اداره ی مهاجرت این کشور را ارائه ندهد.
  5. اگر اداره ی پلیس این کشور با بررسی مدارک شما نتواند بین سوابق کاری فرد و سرمایه ی او مطابقتی پیدا کند.
  6. اگر شخص متقاضی دارای سابقه ی ریجکتی در پاسپورت خود باشد.

چک,چک,چک

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در کشور چک

  1. آکادمی هنر، معماری و طراحی در پراگ از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در چک است که به دلیل کیفیت مطلوب آموزشی سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه به کشور چک مهاجرت می کنند.
  2. آکادمی هنرهای زیبا در پراگ از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در چک است و دانشجویانی که قصد ادامه ی تحصیل در رشته های هنری را دارند معمولا این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند.
  3. دانشگاه انگلوآمریکا از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در چک است.
  4. آکادمی هنرهای نمایشی در پراگ
  5. کالج روانشناسی کاربردی
  6. دانشگاه صنعتی برنو
  7. کالج پلی تکنیک جیهلاوا
  8. کالج روانشناسی کاربردی
  9. دانشگاه فنی چک در پراگ
  10. موسسه معماری در پراگ
  11. دانشگاه چارلز در پراگ
  12. موسسه هنر و طراحی
  13. دانشگاه علوم پزشکی جمهوری چک
  14. موسسه فناوری و کسب و کار در چشمه بیدجوویس
  15. کالج تجاری و مدیریت هتل
  16. کالج کارآفرینی و حقوق
  17. کالج مطالعات اروپایی و منطقه ای
  18. دانشگاه ماساریک
  19. کالج لجستیک

چک,چک,چک

بهترین رشته ها برای تحصیل در کشور چک

  1. پزشکی از جمله بهترین رشته ها برای تحصیل در چک است و سالیانه دانشجویان زیادی برای تحصیل در این رشته به کشور چک مهاجرت می کنند.
  2. دندانپزشکی بر اساس انتخاب و نظر دانشجویان جزو بهترین رشته ها برای تحصیل در چک است که از بازار کاری بسیار مناسبی برخوردار می باشد.
  3. داروسازی از بهترین رشته ها برای تحصیل در چک است و برای دانشجویان فارغ التحصیل حقوق و مزایای بسیار مناسبی دارد.
  4. زیست شناسی
  5. مهندسی معماری
  6. مهندسی عمران
  7. مهندسی پزشکی
  8. مهندسی برق
  9. مدیریت
  10. بازرگانی
  11. روانشناسی
  12. حقوق
  13. علوم اجتماعی
  14. علوم سیاسی
  15. تجارت و بازرگانی

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۰۶ پاسخ به “تحصیل در چک”

    1. امین گفت:

      درود .میخواستم بپرسم برای تحصیل ارشد نمره تافل یا ایلتس نیازه یا خیر و این که میشه پذیرش ارشد برای تحصیل به زبان چکی گرفت

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مدرک زبان بستگی به کشور انتخابی شما دارد ،ولی معمولا برای اکثر کشورها می بایست آیلتس ۶/۵ داشته باشید.

    2. پریسا گفت:

      سلام، من ۲۵ سالمه و لیسانس معماری دارم، با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه های دولتی به زبان چک رایگان است، آیا منطقی است شروع به یادگیری زبان چک کنم و بعد برای مقطع ارشد در دانشگاه های چک اقدام کنم؟

      • author15 گفت:

        سلام
        شما برای تحصیل به زبان چکی باید مدرک معتبر زبان این کشور را کسب کنید که در حال حاضر در ایران امکان پذیر نیست و باید به این کشور مراجعه کنید تا بتوانید این مدرک را دریافت کنید.

    3. كيانا گفت:

      سلام روزتون بخیر
      آزمون پر مدیکال رو حتما باید در خود کشور چک داد؟ امکان این هست که در کشورهای دیگه هم بشه امتحان داد؟
      با سپاس

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امتحانات پری مدیکال چک در کشور ترکیه هم برگزار می شود و افراد در صورت قبولی در این آزمون می توانند برای پزشکی در چک اقدام نمایند.

    4. النا گفت:

      سلام ، ببخشید میخواستم بدونم این آزمون pre.Mکه نوشته در کشور چک برگزار میشه ????
      و چه دروسی در امتحان میاد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        بله این آزمون در کشور چک برگزار می شود. ولی لزومی به گذراندن دوره در این کشور نیست و می توانید برای آزمون در کشور خود آماده شوید ولی برای گذراندن آزمون وارد این کشور شوید. برای تحصیل پزشکی در چک باید در این آزمون موفق شوید مطلب زشکی در چک را مطالعه نمائید.

    5. مهسا گفت:

      سلام
      من ٣٣ سالمه و مجردم
      فوق لیسانس مدیریت بازرگانی دارم و بیشتر از ١٠ سال سابقه کار
      لیسانس هم همین رسته و هر دو از دانشگاه ازاد
      برای تحصیل فوق لیسانس کشور چک رو پیشنهاد میدین یا رومانی؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بین این دو کشور انتخاب کشور چک به دلیل کیفیت بالاتر تحصبل و زندگی بیشتر هست. بستگی به بودجه شما هم دارد، ممکن است دانشگاه های رومانی هزینه کمتری برای شما داشته باشند. پس بهتر است با توجه به بودجه به بررسی دانشگاه ها و شهریه آن ها هم پرداخته شود. ضمنا ارائه مدرک آیلتس نیز اهمیت دارد. کشور رومانی راحت تر به شما اجازه ورود برای یادگیری زبان را خواهد داد بدین معنا که شانس ویزا برای گذراندن دوره زبان بالاتر است.

    6. حمید افزون گفت:

      سلام وقت بخیر بنده ۳۳ سال دارم و کارشناس علوم آزمایشگاهی پزشکی از دانشگاه تبریز رو دارم ۸ سال سابقه کاری با بیمه مرتبط دارم میخواستم برای کارشناسی ارشد رشته های science اقدام کنم و درحال آموزش زبان انگلیسی هستم و چند ماه دیگر احتمالا بتونم آیلتس بگیرم میخواستم بدونم برای اقدام کارشناسی ارشد برای دانشگاه های خصوصی چک میتونه گپ تحصیلیمو سابقه کاری پوشش بده و اینکه چقدر احتمال پذیرش دارم ممنون

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت ارائه مدرک زبان و سوابق کاری عنوان شده می توانید برای دوره های کارشناسی ارشد در چک اقدام نمایید. احتمال اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور چک وجود دارد.

    7. Amin گفت:

      سلام تحصیل در رشته داروسازی در چک بدون آزمون هستش؟؟و اینکه غیر از مدرک زبان انگلیسی باید زبان چکی رو هم بلد باشیم؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دانش زبان انگلیسی برای تحصیل در دوره داروسازی کشور چک کفایت می کند.

    8. parsa گفت:

      سلام می خواستم بدونم شرایط تحصیل تو کشور چک برای رشته گرافیک در مقطع کارشناسی ارشد چیه

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        دوره های کارشناسی ارشد در جمهوری چک دو سال به طول می انجامد. در صورت ارائه مدرک زبان قادر خواهید بود برای پذیرش دانشگاه های چک اقدام نمایید.

    9. كيميا گفت:

      سلام، ویزای تحصیلی چک چقدر طول میکشه تا صادر شه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بازه های زمانی جوابگویی سفارت بین ۴ تا ۸ هفته تخمین زده می شود.

    10. مرتضی گفت:

      با سلام
      دختر ۸ ساله دارم.برای تحصیل او می توانم اقدام کنم؟هزینه تحصیل؟آیا والدین هم می توانند با او باشند؟
      با تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        با سلام
        تحصیلات در کشور چک در مدارس به زبان چکی ارایه می گردد. به طور معمول هزینه ها برای کسی که مدرک زبان آن کشور را داشته باشد
        رایگان می باشد. عموما مجوز همراه صادر نمی شود.

    11. پرستو گفت:

      سلام
      من ۲۴ سالمه و لیسانس نقشه برداری از دانشگاه دولتی دارم, اما علاقه زیادی به رشته های پزشکی دارم, میخواستم ببینم میتونم تو کشور چک با مدرک دیپلمم پزشکی بخونم? (دیپلم ریاضی دارم با معدل ۱۹ و پیش دانشگاهی هم معدل ۱۸) سطح زبانم تقریبا خوبه اما مدرک زبان ندارم و الان دارم کلاس زبان میرم و زبان میخونم. کدام رشته پزشکی نیاز ب مدرک زبان نداره? ویزای همراه هم میدن برای همسرم? (میشه همزمان اقدام کرد برای ویزای همراه).
      با مدرک دیپلم اقدام کنم بخاطر داشتن مدرک لیسانس ریجکت نمیشم?
      ممنون میشم راهنناییم کنید.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان اقدام برای رشته پزشکی برای شما در چک می باشد ولی باید بتوانید هم دانشگاه و هم آفیسر ویزای خود را مجاب نمایید که علت این تغییر رشته به چه دلیل است.در ابتدا نیازی به داشتن مدرک زبان نیست ولی برای سفارت نیاز به دانش زبان خوبی دارید.

    12. پویا گفت:

      سلام بنده ۲۱ مدرک دیپلم و پیش بالای ۱۸ دارم ولی مدرک زبان ندارم آیا امکان تحصیل در کالج زبان و گرفتن ویزا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        ارائه ی مدرک زبان برای تحصیل در چک بستگی به دانشگاه و رشته ی تحصیلی شما خواهد داشت. ولی معمولا دانشگاه ها از شما مدرک زبان آیلتس ۶ به بالا را می خواهند.ولی امکان اقدام در کشورهای دیگر مثل مالتا برای صرفا دوره های زبان می باشد.

    13. Purya گفت:

      سلام خسته نباشید میخواستم بدونم با قبولی کنکور سراسری و ایتلس ۵/۵ شانس پذیرش رشته های پیراپزشکی در کشور چک به چه صورت هست

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما بدون قبولی کنکور سراسری نیز می توانید برای کشور چک اقدام نمایید.

    14. Amir گفت:

      سلام و خسته نباشید من قصد تحصیل در جمهوری چک رو دارم دیپلم تجربی دارم با معدل ۱۷/۳۹ میخواستم به زبان چکی تحصیل کنم ولی داخل ایران جایی نیست که یاد بگیرم به صورت خود اموز کمی بلد شدم میخواستم بدونم داخل اون دوره ۶ ماه پری مدیکال زبان چکی هم یاد میدن یا باید جدا یاد بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام شما باید مدرک زبان چکی رو داشته باشین میتونید خودتون اینجا یاد بگیرید برید کشورهای اطراف ایران که ازمون برگزار میکنند مدرک بگیرید و به دانشگاه ارائه بدید.

    15. الهه گفت:

      سلام
      ۱۹ سالمه و میخوام در رشته ی پزشکی تحصیل کنم
      میخواستم بدونم هزینه ای که باید برای مهاجرت پرداخت کنم
      و هزینه ی زندگی در کشور چک چقدره
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام / هرینه اقدامت شما در این مقطع ۲۶۰۰ دلار است . هرینه زندگی و تحصیل ۱ سال شما نیز تقریبا ۱۳ هزار یورو میباشد /

    16. علی شاددل گفت:

      سلام و خسته نباشید… من سطح زبانم در حد متوسطه و مدرک زبان ندارم ولی میتونم دوماهه بگیرم… برا جمهوری چک آیا میتونم مهرماه دندانپزشکی بخونم؟ یعنی مهرماه وارد دانشگاه بشم و کالج نرم؟ معدل دیپلمم ۱۸.۶۴ و پیش دانشگاهی هم ۱۷.۵۳ هستش و متولد اسفند ۷۵ ام. درصورتیکه این امکان وجود داشته باشه موسسه آیا همکاری در جمهوری چک داه که کارهای اقامت و مسکن و… انجام بده؟ چون من ترکیه هم ثبت نام کرده ام و چندین بار دانشگاه هم رفتم و… اگه فرد آشنا به کارهای دانشگاه و سفارت نباشه هیچ کس نمیتومه موفق بشه? با تشکر از شما

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باتوجه به شرایطی که فرمودید، اقدام برای دندانپزشکی در چک نیازمنده گذراندن یک دوره pre-medical که طول دوره حدود۶-۹ است. بعد گذراندن دوره و قبولی در آزمون میتوانید برای دندانپزشکی اقدام کنید.
        برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما در تماس باشید:
        https://arianaabroad.com/

    17. سینا گفت:

      سلام
      ارشد مدیریت بازرگانی مالی دارم از دانشگاه علوم تحقیقات سن هم ۲۶ سالمه
      بهترین شرایط و کمترین هزینه برای اپلای کردن در دوره ارشد
      در ضمن کشوری که برای کار دانشجویی محدودیت نداشته باشد
      مثال کشور چک تنها ۳۰ روز در سال اجازه کار می دهد
      ممنون میشم راهنمایی کنید
      ضمنا برای دکتری در کدوم کشور می توانم پذیرش بگیرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام .باتوجه به شرایطی که وجود دارد حق کار دانشجویی در این مقطع حدود ۲۰ ساعت در هفته است واین محدودیت درتمام دنیا وجود دارد درصورتی شما میتوانید تمام وقت در کنار تحصیل خود کار کنید که کار سیاه پیدا کنید .اما توجه داشته بااشید شما اگر در هنگام تحصیل یک در خواست کار پیدا کنید میتوانید ویزای تحصیل خودرا با ویزای کار چنج بکنید پس از ۵ سال اقامت دائم خودرا دریافت کنید .هزینه های زندگی وتحصیل در این کشور حدود ۶۰ میلیون تومان است .

    18. حامی گفت:

      سلام خسته نباشید
      خواستم ببینم اگه بشه زبان چک رو یاد گرفت دیگه واسه تحصیل لازم نیست هزینه ای پرداخت کرد؟
      واسه یاد گیری زبان چک دوره اموزشی فشرده هست در ایران؟
      سختی یادگیری این زبان در چه حده؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در ایران جایی برای اخذ مذرک زبان چکی نیست و باید خود آموز این زبان را فرا بگیرید و برای اخدذ مدرک سفری به چک داشته ومدرک را اخذ نمایید ولی در صورت اخذ این مدرک تحصیلات رایگان خواهد بود

    19. hasti.mi گفت:

      سلام خسته نباشید
      من ۱۷ سالمه
      میخواستم بدونم اگه بخوام واسه دانشگاه پزشکی چک درخواست بدم
      چه موقع باید اقدام کنم؟
      مدارک لازم برای ثبت نام چه جیزهایی هستد؟
      یا این که من میتونم پیش دانشگاهی رو توی ایران نگذرونم؟
      برای دوره اموزشی زبان کی و کجا میتونم اقدام کنم؟
      ممنون میشم اگه پاسخ بدید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در کشور چک . ددلاین دانشگاه ها برای دو فصل تحصیلی اردیبهشت و شهریورماه میباشد . ابتدایی ترین مدارک مدارک تحصیلی شما اعم از ریز نمرات و معدل و … میباشد . نیازی به گذراندن پیش دانشگاهی در ایران نیست و با مدرک دیپلم میتوانید اقدام نمایید .

    20. hasti گفت:

      سلام خسته نباشید
      من ۱۷ سالمه
      میخواستم بدونم اگه بخوام واسه دانشگاه پزشکی چک درخواست بدم
      چه موقع باید اقدام کنم؟
      مدارک لازم برای ثبت نام چه جیزهایی هستد؟
      یا این که من میتونم پیش دانشگاهی رو توی ایران نگذرونم؟
      برای دوره اموزشی زبان کی و کجا میتونم اقدام کنم؟
      ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    21. موسوی گفت:

      با سلام
      قصد تحصیل در رشته پزشکی چک رو دارم،آیا امکان این هست که با کار دانشجویی هزینه فقط زندگی(بجزشهریه)، در آنجا راپوشش بدهم ؟ وضع مالی خیلی خوبی ندارم.در ضمن ۲۷ سالم هست ودیپلم تجربی دارم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام .شانس گرفتن ویزای تحصیلی درمقطع پزشکی در کشور چک برای شما ظعیف است وعملا نشدنی
        اما شرایط کلی برای اخذ بورسیه به این صورت است که داشتن مقالات ISI و معدل بالا همچنین داشتن مدرک زبان از شرایط گرفتن بورسیه میباشد

    22. علی گفت:

      سلام و درود بر شما . دانشگاه چارلز را چند دانشکده میکنند چارلز یک و دو و سه که همگی پزشکی دارند. فرق اینها چیست و چطور تقسیم بندی شده اند و وزارت بهداشت ما کدام یک از این چارلزها را مورد تایید دارد؟

      • آریانا پارس گفت:

        وزارت بهداشت تمام آنها را قبول دارند و تعداد آنها به معنای دانشکده های این دانشگاه هستند که در سالهای بعد از تاسیس این دانشگاه احداث گردیدند

    23. fn گفت:

      با سلام .
      میخواستم بدونم برای تحصیل در رشته پزشکی چک قبولی در کنکور سراسری ایران شانس گرفتن بورسیه رو افزایش میده واینکه برای تحصیل در چک از کجا باید اقدام کنیم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل رشته پزشکی در کشور چک نیاز به قبولی کنکور ندارد و تاثیری بر شرایط پذیرش ندارد . گرفتن بورسیه پزشکی چک منوط به داشتن مقالات بین المللی میباشد و شانس بورسیه در دوره پزشکی عمومی پایین است . با داشتن مدارک تحصیلی و مالی موسسه اقدام به پذیرش و اخذ ویزا برای افراد متقاضی میکند

    24. علی گفت:

      سلام
      من دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد هستم.مدرک دیپلم تجربی دارم با معدل ۱۳ و خورده ای.می خواستم بدونم امکان تحصیل در رشته پزشکی یا دندان پزشکی در کشور چک رو دارم یا نه؟ البته چند ترم هم زبان انگلیسی داخل آموزشگاه خوندم. در ضمن هزینه دانشگاه و هزینه زندگی در چک چقدره؟ ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه دانشگاه و زندگی برای یکسال در چک حدود ۶۰ ملیون است ولی رشته پزشکی محدودیت سنی دارد البته اگر سن را به وسیله کار توجیه نمایید و سطح زبانتان را تا سطح ایلتس ۶ تقویت نمایید

    25. امید گفت:

      سلام
      من در رشته مهندسی برق در یکی از دانشگاه های دولتی تحصیل میکنم
      مدرک ایلتس رو با نمره هفت دارم
      چند سوال از حضورتون داشتم
      اولا اینکه الان میتونم برای ادامه تحصیل در چک اقدام کنم یا خیر ؟
      بهتره لیسانسم رو در ایران بگیرم و برای فوق اقدام کنم ؟
      حدود هزینه ها چقدر میشه و ایا دولت و دانشگاه کمکی میکنه ؟
      با توجه به شرایط من کدوم کشوره بهتره ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. به صورت کلی شما امکان گرفتن پذیرش تحصیلی در کشور چک را دارید. با توجه به شرایط سنی و مدرک تحصیلی خودتان باید مقطع مورد نظر را انتخاب نمایید. هزینه یک سال زندگی و تحصیل در این کشور حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان است.

    26. پارمیدا گفت:

      با سلام میخواستم بدونم که شرایط گرفتن بورسیه در کشور چک به چه صورته؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای دریافت ویزای تحصیلی از کشور چک در مقطع بورسیه فوق لیسانس یا phd میتونید با داشتن مدرک زبان وپژوهشهای داخلی و بین المللی مانند مقالات اقدام کنید.

    27. فریماه گفت:

      سلام وخسته نباشید.من متولدهفتادم و مردادماه ۲۶ساله میشم.آخرین مدرکم دیپلمه بامعدل ۱۶ وپیش بامعدل نزدیک ۱۴ رشته ریاضی.دانشجوی انصرافی معماری هستم.(کلابه اصرارپدرم رشته ریاضی رفته بودم)سه سالی هست که اقدام کردم برای رسیدن به رویای زندگیم(پزشکی)وتسلط خوبی هم به دروس زیست ریاضی وشیمی دارم.اماقبول شدن درپزشکی این کشور(ایران)فقط وفقط اعصاب می خواد.خواهشا بگیدمن میتونم پذیرش تحصیل پزشکی درچک رو بگیرم؟من فقط دنبال تحصیل رایگانم چون متاسفانه پدرثروتمندی ندارم که بتونم برای تحصیل به هرکشوری که دوست دارم برم.هزینه یادگیری زبان چکی حدودا چقدرهست؟آیامیشه درحین تحصیل دردوره پری مدیکال زبان چکی رویاد گرفت؟از کی اقدام کنم که مهر ایران نباشم؟خواهشاجواب بدید.یک دنیا ممنون میشم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای گرفتن ویزای تحصیلی کشور چک و تحصیل در رشته پزشکی این امکان وجود دارد که شما برای این رشته اقدام کنید و نیازی به داشتن مدرک زبان نیست ولی نیاز به اشنایی و داشتن دانش زبان است و در مصاحبه به زبان انگلیسی صحبت میکنید و در مورد زمان پذیرش برای بهمن ماه میتونید اقدام کنید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای تحصیل در چک اقدام کنید البته یک دوره ۶ ماه پریمدیکال را باید سپری کنید و سپس وارد دوره پزشکی می شوید و اینکه سن شما کمی محدودیت ایجاد کرده ولی باز شانس پذیرش دارید ولی شما باید در چک به زبان انگلیسی تحصیل کنید بنابراین تحصیل شما رایگان محسوب نمی شود و زبان چک در ایران مرکزی نیست که بتوانید آموزش ببینید و مدرک بگیرید. هزینه تحصیل و زندگی در کشور چک برای یک سال به طور میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون می باشد.

    28. golbo گفت:

      سلام من پیش دانشگاهی هستم و معدل دیپلمم ۱۶/۳۲ هست .ایا امکان تحصیل دندون پزشکی را دارم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور چک در رشته دندان پزشکی میتونید اقدام کنید و نیاز به داشتن مدرک زبان نیست اما داشتن دانش زبان کمک کننده است و هزینه سالیانه تحصیل و زندگی حدودا ۱۵۰۰۰ یورو است.

    29. آرین گفت:

      سلام
      میخواستم بدونم اگر من برای تیرماه سال ۱۳۹۷ اقدام کنم برای پزشکی چک چه زمانی میتونم از کشور خارج شم ورودی مهر یا ورودی بهمن سال ۹۷ ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تیرماه ۱۳۹۷ اگر اقدام کنید میتونید برای مهرماه ۱۳۹۷ پذیرش بگیرید .

    30. یحیی گفت:

      سلام این دوره ۶ ماه زبان رو که میگید در ایران باید بگذرونیم یا در خود کشور چک؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بهتر این است شناخت زبان را در ایران داشته باشید و بعد برای ورود به دانشگاه چک اقدام نمایید.

    31. سارا گفت:

      سلام. اگر کسی ایلتس داشته باشد. میتونه بدون گذروندن دوره پری مدیکاال و بدون امتحان ورودی اون دانشگاه وارد دانشگاه شد یا حتما باید امتحان ورودیو شرکت کنه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور چک در مقطع کارشناسی میتونید اقدام کنید.

    32. محمد گفت:

      باسلام و خدا قوت من سال چهارم دبیرستان هستم رشته تجربی در سمم خوبه امکان تحصیل در پزشکیو در جمهوری چک دارم؟ایا باید در ایران پزشکی بیاری تا بتونی محاجرت کنی و اون جا پزشکی بگیری؟؟!زبان چک چییه انگلیسی؟؟!!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در پزشکی در کشور چک نیاز به مدرک زبان ندارید و با دانش زبان انگلیس امکان پدیرش وجود دارد و نیاز به قبولی ایران را ندارد

    33. سید گفت:

      سلام
      میخواستم بدونم برای ویزای چک هم خدماتی اراێه میدید?

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. بله. با مشاوران مؤسسه تماس بگیرید و شرایط خود را بیان کنید تا بتوانند راهنماییتان کنند.

    34. نرسی نیکنام گفت:

      سلام
      میخواستم بدونم باید پری مدیکال به زبان انگلیسی بریم و در کنار اون دوره ی زبان چکی هم بریم که بتونیم به زبان چکی پزشکی بخونیم؟؟؟؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        باسلام
        دوره های قبل از دانشگاه در کشور چک به زبان انگلیسی ارائه می شود . شما بصورت موازی می توانید برای یادگیری زبان چکی اقدام کنید و در زمانی که به تسلط کافی برسید تغییر کورس دهید

    35. elaheh گفت:

      سلام.ببخشید من سال ۹۶ کنکور تجربی دارم و معدل دیپلمم هم ۱۶ هست.مدرک پیش دانشگاهی رو هنوز اخذ نکردم و خواستار تحصیل در رشته پزشکی هستم. با توجه به توضیحاتی که در سایتتون مشاهده کردم به نظرم کشور چک برای تحصیل مناسب هست. اما میخواستم بدونم با گرفتن اقامت تحصیلی دیگه مشکلی ندارم برای ادامه تحصیل در اونجا؟ یعنی دیگه سدی شبیه کنکور وجود نداره ؟ به راحتی وارد مراحل بعد میشم؟ و اینو هم میخواستم بدونم که با گرفتن مدرک پزشکی از این کشور میشه تو ایران مشغول بکار بشم ؟ ممنون.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور چک و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    36. S گفت:

      سلام خسته نباشید من ٢٠ سالمه با معدل دیپلم ١۶.٢١ و پیش دانشگاهی ١۴.۶١ زبان انگلیسی هم در سطح خوب به بالا و در حال حاضر در حال یادگیری زبان روسی هستم میخواستم بدونم بهترین گزینه برای من کدوم کشور هستش از لحاظ مالی مشکلی ندارم فقط تنها نگرانیم در مورد مدرکی که بعد از اتمام درس میگیرم هست که آیا با این معدل کم قابل اعتبار هست در ایران؟و آیا کشوری که در اون تحصیل کردم میتونه مؤثر باشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور چک با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    37. Elnaz گفت:

      سلام، من لیسانس نرم‌افزار دارم میتونم برای مقطع ارشد بدون مدرک زبان, برای مهر ۹۶ از دانشگاه‌های چک پذیرش بگیرم و دوره های زبان و همونجا بگذرونم؟ چطور؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما می توانید بدون ارائه دادن مدرک زبان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور چک اقدام نمایید ولی برای سفارت نیازمند دانش زبان انگلیسی می باشید

    38. ملیکا گفت:

      سلام برا تحصیل در رشته پزشکی در چک آیلتس چند لازمه؟
      رشته پزشکی به زبان انگلیسی در چک در دانشگاهایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند ارائه میشه؟
      آیا دوره تخصص هم به زبان انگلیسی هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در چک نیاز به مدرک آیلتس نیست ولی دانش زبان انگلیسی لازم است. اسمی داشنگاهها را با مارجعه به سایت وزارت بهداشت می توانید مطالعه کنید. دوره ها به زبان انگلیسی می باشد.

    39. نگار حامدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      آیا برای وارد شدن به دانشگاههای پزشکی باید نمره زبان داشت ؟ یعنی برای دوره پری مدیکال ؟ برای هر دو زبان باید پری رو بگذرونم ؟یعنی چخ چکی بخونم ، چه انگلیسی پری اجباریه ؟ ویزا میده این کشور ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ورود به دوره پزشکی کشور چک گذراندن دوره پریمدیکال الزامیست و ارتباطی به نوع زبان انتخابی شما ندارد و لازم به ذکر است که نیاز به داشتن مدرک زبان ندارید ولی دانش زبان برای شما الزامیست.

    40. نادیا گفت:

      سلام من کارشناسی معماری داخلی دارم و قصدم اینه که برای دکترای معماری داخلی از کشور چک بورسیه بگیرم میخواستم بدونم میتونم بعد از تحصیل اقامت دائم بگیرم ؟و همچنین بازار کار معماری داخلی اونجا در چه حدی هستش ؟ممنون میشم جواب بدین

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای گرفتن پذیرش دکتری نیازمند رزومه تحصیلی قوی ( مقاله معتبر ISI) و مدرک زبان انگلیسی (IELTS 7) می باشید.
        با توجه به اینکه ماهیت دکتری شغل می باشد، قاعدتا تحصیل دکتری در این کشور منجر به اقامت نیز می شود.
        همچنین با توجه به این که چک جزو کشورهای در حال توسعه اروپا می باشد، بازار کار نسبتا خوبی در این زمینه نیز دارد.

    41. علی گفت:

      سلام معدل دیپلمم ۸۶/۱۶و پیش دانشگاهی۸۳/۱۴ دارم میخواستم برای پزشکی چک به زبان چکی اقدام کنم و البته دارای ایلس۶و دو تا گواهی ثبت اختراع هم دارم ایا میتونم رایگان به تحصیل پزشکی بپردازم و ایا این گواهی ها در پذیرش تاثیر دارند

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در کشور چک به زبان چکی تحصیلات رایگان خواهد بود . ولی نکته ای که هست مدرک زبان چکی در ایران جایی برای تایید وجود ندارد و باید دوره و امتحان را در چک داد که شانس ویزا را پایین میاورد . مدرک زبان انگلیسی کافیست ولی تحصیل دیگر رایگان نخواهد بود

    42. کیارش گفت:

      سلام من میخام ب زبان چکی دندانپزشکی بخونم که هزینه دانشگاه رایگان باشه ایا شدنیه؟؟و سفارت راحت ویزا میده؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        مرجعی جهت تاییدیه زبان چکی از طرف سفارت در ایران تایید نشده است

    43. کاوه گفت:

      سلام. آزمون بعد از دوره premedical چه جوریه؟ آیا به اندازه کنکور خودمون سخته؟

    44. محمد گفت:

      سلام آیا با همان حق کار میتوان کل هزینه زندگی در تامین کرد؟( برای کنسرواتوار موسیقی پراگ که هزینه شهریه ندارد)

      • آریانا پارس گفت:

        بله از هر ساعت کار کردن می توانید ۸ تا ۱۲ یورو کسب درآمد داشته باشید .

        • محمد گفت:

          پس به کمک هزینه از خانواده نیازی نیست؟!

          • آریانا پارس گفت:

            برای کارهای ویزا بهتر است که پدر یا مادر تمکن مالی خود را ثابت کنند که می توانند از شما در صورت هر اتفاقی حمایت کنند .

    45. میریان گفت:

      سلام فرزند من دانشجوی دامپزشکیست در یکی از بهترین دانشگاهخای کشور تحصیل میکند. سئوالی که از شما دوست عزیز دارم اینست که اگر دورس پایه را بگذراند و بعد برای دانشگاههای دولتی اقدام کند آیا واحد های گذرانده وی را قبول میکنند؟ متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        نخیر تطبیق واحد معمولا برای تحصیل در کشور چک صورت نمی گیرد .

    46. شقایق گفت:

      سلام من مدرک دیپلم و پیش دارم با معدل ۱۲ نقریبا هر دو – از اوکراین پذیرش دندان دارم ولی دیدم چک هم بد نیس…میخوام از اونجا هم بگیرم…ایا باید امتحان ووردی بدم؟در کل راحت میشه پذیرش گرفت؟ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        در ابتدا باید دوره ی premedical 6 ماهه بگزرونید بعد یه آزمونی بدید که در صورت قبولی تو اون آزمون دوره ی پزشکی در کشور چک شروع میشه .

    47. سارا گفت:

      سلام،من دانشجوی کارشناسی هستم،ولی می خوام در رشتهی دنداپزشکی دوباره ادامه تحصیل بدم،می خواستم ببینم امکانش هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        ابتدا باید دوره ی premedical 6 ماهه بگذرونید بعد یه آزمونی بدید که در صورت قبولی تو اون آزمون دوره ی پزشکی در کشور چک شروع میشه .

    48. شهبازی گفت:

      سلام.
      خسته نباشید
      برای ادامه تحصیل مقطع ارشد مدیریت مالی و رشته های پزشکی در دانشگاههای دولتی جمهوری چک امکان پذیر است؟
      شرایط ثبتنام چیست؟
      هزینه زندگی در انجا ماهیانه چقدر میباشد؟
      ایا میشه زبان چک رو قبل از ورود به دانشگاه در همون کشور بگذرونیم؟

      • آریانا پارس گفت:

        برای تحصیل د رمقطع ارشد کشور چک باید با مدرک لیسانس و مدرک زبان اقدام به پذیرش کنید یا دوره های زبان را در همان دانشگاه بگذرونید .
        برای تحصیل در رشته ی پزشکی کشور چک نیز باید بدوره ی premedical 6 ماهه بگذرونید بعد یه آزمونی بدید که در صورت قبولی تو اون آزمون دوره ی پزشکی در کشور چک شروع میشه .
        هزینه ی یکسال زندگی و تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور چک بین ۱۳ تا ۱۵ هزار یورو می باشد .

    49. کسری گفت:

      سلام من دیپلم تجربی با معدل ۱۵/۵۰ دارم برای دندانپزشکی میتونم ادامه بدم لطفا شرایط وهزینه کل سالانه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام . با توجه به شرایط ذکر شده می توانید برای ادامه تحصیل در کشور چک اقدام کنید و بصورت سالانه حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار هزینه تحصیل ئ زندگی شما می باشد

    50. حسین گفت:

      سلام میشه با دیپلم تجربی به کشور چک رفت و دندونپزشکی خوند؟؟

    51. MJA گفت:

      سلام آیا شرط معدل برای مقطع لیسانس وجود داره ؟
      هزینه های دانشگاه چقدر هست؟
      آیا کشور چک اقامت دایم بعد از تحصیل میده؟
      شرایط کار در چک چطوره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ورود به دانشگاه های کشور چک نیازمند مدرک زبان می باشید و در صورتی که مدرک زبان نداشته باشید می توانید در کشور چک دوره های زبان انگلیسی را سپری کنید.در هنگام تحصیل ۱۰ ساعت در هفته حق کار دانشجویی دارید. هزینه یک سال زندگی و تحصیل در کشور چک حدود ۱۵ هزار یورو می باشد

    52. احمدی گفت:

      سلام آیا امکان تحصیل در دوره دکترا به صورت رایگان در چک وجود دارد؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up