آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط ویزای توریستی فرانسه

اگر یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید که قصد دارید برای مقاصد گردشگری به فرانسه سفر کنید، ممکن است نیاز به دریافت ویزای توریستی فرانسه داشته باشید.

ویزای توریستی فرانسه به شما این امکان را می دهد که تا ۹۰ روز در یک دوره ۱۸۰ روزه وارد فرانسه شوید. برای درخواست ویزای توریستی فرانسه، ابتدا باید مشخص کنید که آیا نیاز به دریافت ویزا بر اساس ملیت خود دارید یا خیر.

دولت فرانسه فهرستی از کشورهایی که شهروندان آنها برای مقاصد گردشگری برای ورود به فرانسه نیاز به ویزا دارند و همچنین کشورهایی که از این الزام معاف هستند، تهیه می کند. اگر به ویزا نیاز دارید، باید فرم درخواست را تکمیل کنید و مدارک پشتیبان مانند پاسپورت، برنامه سفر و مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای اقامت در فرانسه ارائه دهید.

همچنین ممکن است از شما خواسته شود که مدرک اقامت و بیمه مسافرتی ارائه دهید. علاوه بر این، ممکن است از شما خواسته شود که نامه ای ارائه دهید که در آن هدف از سفر خود را توضیح داده و برنامه های سفر خود را شرح دهد.

همچنین ممکن است لازم باشد در یک مصاحبه در سفارت یا کنسولگری فرانسه شرکت کنید. توجه به این نکته مهم است که زمان پردازش ویزای توریستی فرانسه بسته به سفارت یا کنسولگری که در آن درخواست می کنید و زمان سال می تواند متفاوت باشد.

توصیه می شود که قبل از تاریخ سفر خود برای ویزای خود اقدام کنید. به طور کلی، در حالی که فرآیند دریافت ویزای توریستی فرانسه ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما اگر تمام مدارک لازم را داشته باشید و از دستورالعمل های ارائه شده توسط سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خود پیروی کنید، نسبتاً ساده است.

فرانسه آثار باستانی و تاریخی بسیار مشهوری دارد که اکثر این آثار در میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده اند و از این حیث فرانسه رتبه چهارم در جهان را از آن خود کرده است. فرانسه جزو کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد، از همین رو شما می توانید با اخذ ویزای توریستی فرانسه به تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. مدت اعتبار این ویزا ۹۰ روز می باشد، توجه داشته باشید با دریافت این نوع ویزا شما مجاز به مهاجرت کاری و تحصیل در فرانسه را نخواهید داشت.

فرانسه,فرانسه,فرانسه

انواع ویزای توریستی فرانسه

برای اخذ ویزای توریستی فرانسه روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به هدف شما برای سفر به این کشور می توانید از طریق روش مورد نظر برای اخذ ویزای توریستی فرانسه اقدام نمایید.

انواع ویزای توریستی فرانسه به شرح ذیل می باشد:

  • گردشگری
  • بازدید از افراد خانواده
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • تجاری
  • درمانی
  • ویزای شینگن کوتاه مدت
  • ویزای طولانی مدت
  • ویزای چند بار ورود
  • ورود بدون ویزا
  • ویزای تعطیلات کاری

گردشگری

کشور فرانسه دارای تاریخچه غنی و جاذبه های متعدد توریستی مانند برج ایفل، موزه لوور، کاخ ورسای، سواحل زیبای نیس و… می باشد از این رو هر ساله افراد بسیاری از اقصی نقاط جهان برای سفر به فرانسه بمنظور گردشگری اقدام به اخذ ویزای توریستی این کشور می نمایند. این امر سبب گردیده فرانسه بین تمام کشورهای اروپایی از لحاظ صنعت گردشگری در جایگاه نخست قرار گیرد.

بازدید از افراد خانواده

در صورتی که افراد خانواده شما مقیم کشور فرانسه هستند می توانید با دریافت دعوتنامه از این عزیزان و ارائه آن به سفارت به همراه دیگر مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه اقدام نمایید. لازم به ذکر است ارائه دعوتنامه به سفارت فرانسه می تواند تاثیر بسزایی برای صدور ویزای توریستی این کشور داشته باشد.

شرکت در همایش یا سمینار

کشور فرانسه هر ساله میزبان سمینارها و همایش های علمی، پژوهشی و صنعتی می باشد، اکثر این همایش ها در شهر پاریس که پایتخت فرهنگی فرانسه به شمار می آید برگزار می گردد. از این رو سالانه افراد بسیاری جهت حضور در این سمینارها بمنظور ارتقاء سطح دانش و توانایی های خود برای اخذ ویزای توریستی فرانسه اقدام می نمایند. شما می توانید با دریافت دعوتنامه از شرکت یا ارگان برگزار کننده همایش مورد نظر برای حضور در اینگونه مراسم و اخذ ویزای توریستی فرانسه اقدام نمایید.

تجاری

کشور فرانسه مهد مد و تمدن در جهان می باشد، این کشور پنجمین قدرت اقتصادی در جهان بشمار می آید. فرانسه دارای کارخانجات متعددی در زمینه های مختلف مانند خودرو سازی، هواپیما سازی، کشتی سازی، ماشین آلات، آهن آلات و… می باشد، زیر ساخت های مناسب برای راه اندازی کسب و کار و موقعیت های شغلی بی نظیر باعث گردیده افراد بسیاری جهت ارزیابی شرایط و فرصت های شغلی با اخذ ویزای توریستی فرانسه به این کشور سفر نمایند.

برای دریافت اطلاعات کامل و دقیق در مورد شرایط کسب و کار در فرانسه لطفاً به وب سایت آریاناپارس مراجعه فرمایید و مطلب کار در فرانسه را مطالعه نمایید.

درمانی

کشور فرانسه در سال های اخیر از لحاظ ارائه خدمات درمانی و بهداشتی نسبت به دیگر کشورهای مطرح اروپایی عملکرد ضعیف تری داشته است. که باعث شده فرانسه از لحاظ ارائه خدمات درمانی و پزشکی در رتبه یازدهم اروپا جای گیرد، علت این امر را می توان عدم سرمایه گذاری مناسب در این زمینه دانست.

با این حال افراد بسیاری برای انجام مراحل درمان خود به این کشور سفر می کنند. شما می توانید با ارائه مدارک پزشکی و تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های پزشکی برای اخذ ویزای توریستی فرانسه اقدام نمایید.

ویزای شینگن کوتاه مدت

این ویزا به شما اجازه می دهد تا حداکثر ۹۰ روز در یک دوره ۱۸۰ روزه به فرانسه و سایر کشورهای شینگن برای مقاصد گردشگری سفر کنید. این ویزا برای گردشگرانی که قصد سفری کوتاه به فرانسه را دارند ایده آل است.

ویزای طولانی مدت

اگر قصد دارید بیش از ۹۰ روز در فرانسه بمانید، باید برای ویزای طولانی مدت درخواست دهید. این ویزا به طور معمول تا یک سال اعتبار دارد و به شما اجازه می دهد چندین بار در طول این مدت وارد فرانسه و از آن خارج شوید.

ویزای چند بار ورود

ویزای چند بار ورود به شما این امکان را می دهد که چندین بار در طول یک دوره خاص وارد فرانسه و از آن خارج شوید. این ویزا برای گردشگرانی که قصد دارند در طول اقامت خود به طور مکرر به فرانسه سفر کنند ایده آل است.

ورود بدون ویزا

شهروندان برخی از کشورها ممکن است بتوانند بدون ویزا برای مقاصد گردشگری وارد فرانسه شوند. این شامل شهروندان اتحادیه اروپا، سوئیس، ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین می شود. با این حال، مهم است که قبل از سفر شرایط خاص کشور خود را بررسی کنید.

ویزای تعطیلات کاری

این ویزا به جوانان ۱۸ تا ۳۰ ساله اجازه می دهد تا حداکثر یک سال در فرانسه کار و سفر کنند. این ویزا برای گردشگرانی که در طول اقامت خود به دنبال کار و سفر در فرانسه هستند ایده آل است.

صرف نظر از نوع ویزای توریستی فرانسه که انتخاب می کنید، رعایت دستورالعمل ها و ارائه تمام مدارک لازم هنگام درخواست بسیار مهم است. عدم انجام این کار ممکن است منجر به رد درخواست ویزای شما شود که می تواند منجر به تاخیر یا حتی لغو برنامه های سفر شما شود.

فرانسه,فرانسه,فرانسه

مراحل گرفتن ویزا توریستی فرانسه

فرآیند دریافت ویزای توریستی فرانسه بسته به کشور مبدا و سفارت یا کنسولگری فرانسه که در آن درخواست می دهید می تواند متفاوت باشد.

با این حال، چند مرحله کلی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید:

تعیین اینکه آیا به ویزا نیاز دارید

بررسی کنید که آیا کشور شهروندی شما برای مقاصد گردشگری برای ورود به فرانسه به ویزا نیاز دارد یا خیر.

مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید

 شما باید فرم تکمیل شده درخواست ویزا، گذرنامه معتبر، عکس پاسپورت اخیر، برنامه سفر، اثبات بودجه کافی و مدرک اقامت و بیمه مسافرتی را ارائه دهید.

تعیین وقت

برای ارسال درخواست ویزای خود و شرکت در مصاحبه، باید وقت سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خود را تعیین کنید.

حضور در قرار ملاقات

در قرار ملاقات برنامه ریزی شده خود شرکت کنید و تمام مدارک لازم را ارائه دهید. ممکن است سوالات بیشتری در مورد برنامه های سفر از شما پرسیده شود.

برای پردازش صبر کنید

زمان پردازش ویزای توریستی فرانسه بسته به سفارت یا کنسولگری که در آن درخواست می کنید و زمان سال می تواند متفاوت باشد. توصیه می شود که قبل از تاریخ سفر خود برای ویزای خود اقدام کنید.

ویزای خود را جمع آوری کنید

اگر درخواست ویزای شما تایید شد، باید ویزای خود را از سفارت یا کنسولگری فرانسه دریافت کنید.

توجه به این نکته ضروری است که فرآیند دریافت ویزای توریستی فرانسه می تواند طولانی باشد و توصیه می شود برای جلوگیری از تاخیر، این فرآیند را زودتر شروع کنید.

اخذ ویزای توریستی فرانسه در بخش کنسولگری سفارت این کشور واقع در تهران مورد بررسی قرار می گیرد. هدف شما از سفر به فرانسه حائز اهمیت است، شما می توانید از روش های مختلفی برای دریافت ویزای توریستی فرانسه اقدام نمایید. در ابتدا برای دریافت وقت ملاقات با مراجعه به سایت رسمی سفارت فرانسه با توجه به نوع ویزای مورد نظر فرم مربوطه را تکمیل و هزینه مورد نیاز را پرداخت می نمایید.

توجه داشته باشید که زمان تعیین شده از سوی سفارت برای شما (وقت سفارت) به هیچ عنوان قابل تغییر نیست. زمان مراجعه به سفارت برای انجام مصاحبه موظف به ارائه مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی فرانسه هستید. این نکته را به یاد داشته باشید که مدارک شما بطور کامل باید ارائه گردد هرگونه نقصی می تواند تقاضای شما برای صدور ویزا را رد کند.

آدرس سفارت کشور فرانسه در ایران:  تهران، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۶۶-۶۴

سایت رسمی کشور فرانسه: www.ir.ambafrance.org

هزینه های ویزا توریستی فرانسه

کشور فرانسه سالانه پذیرای بیشترین گردشگر در قاره اروپا است. این کشور دارای جاذبه های متعدد گردشگری نظیر موزه ها، رستوران های لوکس و اماکن تفریحی می باشد، اگر قصد انجام سفری کم هزینه دارید فرانسه را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

هزینه ویزای توریستی فرانسه بسته به کشور مبدا و نوع ویزای مورد نظر شما می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه ویزای شینگن کوتاه مدت حدود ۸۰-۱۰۰ یورو است، در حالی که هزینه ویزای طولانی مدت حدود ۹۹ یورو است.

علاوه بر هزینه‌های ویزا، ممکن است برای خدماتی مانند پردازش سریع یا تحویل پیک ویزای خود، از شما نیز خواسته شود که هزینه‌های اضافی بپردازید. مهم است که قبل از درخواست، هزینه ها و گزینه های پرداخت را با سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خود بررسی کنید.

برخی از کشورها با فرانسه موافقت نامه تسهیل روادید دارند، به این معنی که ممکن است هزینه های ویزا برای دسته های خاصی از مسافران، مانند دانش آموزان یا سالمندان کاهش یابد یا لغو شود.

همچنین اگر عضو خانواده یک شهروند اتحادیه اروپا هستید، ممکن است واجد شرایط معافیت از هزینه باشید. مهم است که توجه داشته باشید که هزینه های ویزا غیر قابل استرداد است، حتی اگر درخواست ویزای شما رد شود.

بنابراین، توصیه می شود قبل از درخواست ویزای توریستی فرانسه، از داشتن تمام مدارک لازم و رعایت معیارهای واجد شرایط بودن اطمینان حاصل کنید. برنامه ریزی مالی دقیق پیش از سفر به این کشور می تواند در کاهش هزینه های سفر به شما کمک کند.

هزینه سفر هوایی

قیمت تیکت رفت و برگشت به کشور فرانسه ارتباط مستقیم با فاکتورهایی نظیر کلاس پرواز، خدمات مختلف ایرلاین ها و زمان سفر دارد. افراد با توجه به انتظار خود از خدمات ایرلاین ها و بودجه مورد نظر می توانند اقدام به خرید تیکت نمایند. در حال حاضر ارزان ترین قیمت تیکت رفت و برگشت به فرانسه ۴۵۰ یورو و گران ترین حدود ۱۴۰۰ یورو می باشد.

هزینه اقامت

کشور فرانسه دارای رتبه نخست در صنعت گردشگری در قاره اروپا است از این رو هاستل ها و هتل های بسیاری در این کشور وجود دارد که با ارائه خدمات متنوع و گوناگون برای جذب گردشگران بیشتر با یکدیگر رقابت می کنند. هزینه اقامت در هتل های این کشور بستگی به درجه و امکانات هتل دارد. به طور میانگین هزینه اقامت برای یک شب در هتل های فرانسه به شرح ذیل می باشد:

  • هتل های ۳ ستاره از ۶۰ یورو به بالا
  • هتل های ۴ ستاره از ۸۵ یورو به بالا
  • هتل های ۵ ستاره از ۱۱۰ یورو به بالا

فرانسه,فرانسه,فرانسه

مدارک ویزای توریستی فرانسه

برای درخواست ویزای توریستی فرانسه، باید مجموعه ای از مدارک پشتیبان ارائه دهید تا نشان دهد که واجد شرایط دریافت ویزا هستید و قصد دارید از آن برای اهداف گردشگری استفاده کنید.

مدارک خاص مورد نیاز می تواند بسته به کشور مبدا و سفارت یا کنسولگری فرانسه که در آن درخواست می دهید متفاوت باشد.

با این حال، برخی از اسناد رایجی که ممکن است از شما خواسته شود ارائه دهید عبارتند از:

پاسپورت معتبر

باید پاسپورتی معتبر ارائه دهید که حداقل دو صفحه خالی داشته باشد و حداقل سه ماه پس از خروج از فرانسه معتبر باشد.

فرم درخواست ویزا

شما باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و یک عکس جدید به اندازه پاسپورت ارائه دهید.

برنامه سفر

شما باید یک برنامه سفر دقیق از برنامه های سفر خود، از جمله اطلاعاتی در مورد محل اقامت، حمل و نقل و فعالیت های برنامه ریزی شده در فرانسه ارائه دهید.

اثبات تمکن مالی

شما باید نشان دهید که بودجه کافی برای پوشش هزینه های خود در طول اقامت خود در فرانسه، مانند صورتحساب بانکی یا گواهی درآمد دارید.

مدرک اقامت

شما باید مدرکی مبنی بر اقامت خود در فرانسه ارائه دهید، مانند رزرو هتل یا نامه ای از یک دوست یا بستگان مبنی بر اینکه آنها میزبان شما خواهند بود.

بیمه مسافرتی

شما باید مدرکی مبنی بر بیمه مسافرتی ارائه دهید که هزینه های پزشکی، بازگشت و درمان فوریت های پزشکی را پوشش می دهد.

نامه دعوت

اگر به عنوان مهمان یک شهروند یا مقیم فرانسه به فرانسه سفر می کنید، ممکن است از شما خواسته شود که دعوت نامه ای از میزبان خود ارائه دهید.

توجه به این نکته ضروری است که شرایط مدارک ویزای توریستی فرانسه بسته به سفارت یا کنسولگری که در آن درخواست می کنید می تواند متفاوت باشد.

بطور کلی جهت اخذ ویزای توریستی اکثر کشورهای اروپایی شما ملزم به ارائه مدارکی هستید که نشان دهنده بازگشت شما به کشور مبداء می باشد. مدارک لازم جهت ویزای توریستی فرانسه عبارتند از:

  • پاسپورت فعلی دارای حداقل ۶ ماه اعتبار و پاسپورت قبلی برای بررسی سوابق سفری
  • ۲ قطعه عکس رنگی با زمینه سفید در ابعاد ۴٫۳
  • سوابق کاری و تحصیلی
  • تعداد افراد خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال)
  • سند مالکیت
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • واچر هتل

فرانسه,فرانسه,فرانسه

بهترین شهر جهت گرفتن ویزای توریستی فرانسه

بهترین شهر برای دریافت ویزای توریستی فرانسه می تواند به موقعیت مکانی و برنامه های خاص سفر شما بستگی داشته باشد.

به طور کلی، توصیه می شود برای ویزای توریستی فرانسه در سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور محل اقامت خود یا کشوری که اقامت قانونی دارید، درخواست دهید.

این می تواند روند را آسان تر و ساده تر کند، زیرا سفارت یا کنسولگری با مقررات و الزامات محلی آشنا هستند. اگر به سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خود دسترسی ندارید، ممکن است لازم باشد برای درخواست ویزای خود به یک کشور همسایه سفر کنید.

در این مورد، توصیه می شود شهری با سفارت یا کنسولگری فرانسه را انتخاب کنید که به راحتی در دسترس باشد و شهرت خوبی برای پردازش ویزا داشته باشد.

برخی از شهرهای دارای سفارت یا کنسولگری فرانسه که به دلیل پردازش کارآمد ویزای خود معروف هستند عبارتند از:

پاریس

پایتخت فرانسه دارای بیشترین تعداد سفارتخانه ها و کنسولگری ها در جهان از جمله سفارت فرانسه و چندین کنسولگری است. با این حال، زمان رسیدگی به ویزا به دلیل حجم بالای درخواست ها می تواند طولانی تر شود.

لندن

سفارت فرانسه در لندن به دلیل پردازش کارآمد ویزا معروف است و طیف وسیعی از خدمات را برای تسهیل فرآیند درخواست ارائه می دهد، مانند درخواست های آنلاین و پردازش اولویت.

برلین

سفارت فرانسه در برلین شهرت خوبی برای رسیدگی به ویزا دارد و طیف وسیعی از خدمات ویزا از جمله رسیدگی سریع به موارد فوری را ارائه می دهد.

نیویورک

کنسولگری فرانسه در نیویورک به دلیل پردازش کارآمد ویزا معروف است و طیف وسیعی از خدمات را برای تسهیل فرآیند درخواست ارائه می دهد، مانند درخواست های آنلاین و پردازش اولویت.

مهم است که توجه داشته باشید که فرآیند درخواست ویزا و الزامات می تواند بسته به سفارت یا کنسولگری که در آن درخواست می کنید متفاوت باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۱ پاسخ به “ویزای توریستی فرانسه”

    1. saeid گفت:

      سلام , میخواستم بدونم مدت زمان انتظار وقت عادی مصاحبه سفارت فرانسه برای ویزای توریستی بطور تقریبی چه مدت طول میکشه و برای وقت فوری چه مدت طول میکشه؟ ,, تشکر

    2. مینا احمدی گفت:

      سلام خسته نباشید
      ببخشید من تنهایی و برای دیدن شخصی جهت ازدواج میخواهم به فرانسه سفر کنم و این دیدار صرفا جهت آشنایی میباشد. میخواستم بدونم اگر این موضوع رو در روزمصاحبه سفارت مطرح کنم شانس من برای دریافت ویزای فرانسه بیشتر خواهد شد یا خیر؟ ممنون.

    3. محمد گفت:

      ببخشید میشه بگین نامه بانکی چجوره و باید از چه وقتی پرینت حسابو بگیریم و اینکه بدون سند مالکیت هم ویزا میدن؟؟!

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ ویزای توریستی فرانسه داشتن سند ملکی شانس شمارا بالا میبرد . پرینت حساب بانکی را هنگام اقدام برای اخذ ویزا ارائه دهید البته حساب باید گردش مالی داشته باشد . حد اقل گردش ۳ ماه باشد

    4. maryamm گفت:

      سلام برای ویزا حتما باید مدارک اشتغال بکار اراءه داد اگر شاغل نباشد فرد چکار باید کرد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. باید توجه داشته باشید که کلیه مدارک شما با هم مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد. در صورتی که شاغل نباشید می توان با تقویت مدارک دیگر، شانس شما را برای دریافت ویزا افزایش داد. برای بررسی دقیق شرایط خود با مشاوران مؤسسه در ارتباط باشید.

    5. مهرداد گفت:

      سلام وقت بخیر آیا برای ویزای توریستی فرانسه باید مدارک رو ترجمه کرد،شنده ام سفارت فرانسه مدارک فارسی رو قبول می کنه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ویزای توریستی کشور فرانسه نیازی به ترجمه مدارک نمی باشد

    6. شيرين گفت:

      سلام خسته نباشید. ببخشید چه میزان پول باید تو حساب باشه واسه ویزای توریستی ١ ماهه؟
      باتشکر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up