آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل رشته پزشکی در آمریکا چگونه است؟

Studying medicine in America

آمریکا به دلیل داشتن برترین و معتبر ترین دانشگاه های دنیا، همواره انتخاب نخست دانشجویان محسوب می شود. تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا با اکثر کشور های دنیا تفاوت دارد. تحصیل پزشکی در این کشور به صورت فوق لیسانس یا post graduate به داوطلبان ارائه می گردد. بنابراین متقاضیان در ابتدا دوره ۴ ساله پیش پزشکی یا pre-med را در رشته زیست شناسی، شیمی یا عصب شناسی را به اتمام رسانده و پس از قبولی در آزمون MCAT وارد دانشکده پزشکی می شوید.

تحصیل در آمریکا با وجود مزیت های فراوان، شرایط دشواری نیز جهت اخذ پذیرش برای دانشجویان دارد که تلاش و پشتکار فراوان لازمه آن است. اما این نکته حائز اهمیت است که با وجود راه طولانی و پرزحمت، آینده روشن و درخشانی پیش رو خواهید داشت.

با توجه به اعتبار و رنکینگ دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیلان براحتی می توانند جهت کار به هر کشوری اقدام نمایند. آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که بصورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد، به شما توصیه می کند، قبل از اقدام برای هرگونه تلاشی جهت مهاجرت یا سفر به خارج از کشور، شرایط و امکانات کشور مقصد را در نظر بگیرید.

کدام دانشگاه های آمریکا مورد تأیید وزارت بهداشت هستند؟

همواره از مهمترین دغدغه های دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی در خارج از کشور را دارند مورد تایید بودن دانشگاه محل تحصیل فرد در وزارت بهداشت ایران است. از این رو دانشجویان می بایست پیش از هرگونه تصمیم و انتخابی نسبت به مورد تایید بودن دانشگاه خود از جانب وزارت بهداشت اطمینان حاصل کرده و با آرامش خاطر به تحصیل بپردازد.

با بررسی های کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی بین المللی QS ، shanghai ، times لیست دانشگاه های مورد تایید در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید. البته لازم بذکر است این لیست سالانه مورد بازبینی و بازنگری قرار می گیرد.

 

آمریکا,آمریکا,آمریکا

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا کدامند؟

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا همواره طرفداران بسیاری دارد، البته رشته پزشکی جزء رشته ها و اولویت هایی است که متقاضیان بسیار زیادی از سراسر دنیا دارد. اگر بخواهیم این کشور را از نظر اعتبار مدارک علمی در سطح جهان بررسی کنیم به جرات می توان گفت بهترین دانشکده های پزشکی دنیا را دارد.

حدود ۱۶۶ دانشگاه آمریکا مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند که این آمار بیانگر اعتبار بالای دانشگاه های آمریکاست.تیم تحریریه آریاناپارس قصد دارد در ادامه ی این مقاله، تعدادی از دانشگاه های معتبر کشور آمریکا در رشته پزشکی در سایت QS جزء برترین دانشگاه ها به شمار می روند را معرفی کند که لیست دانشگاه ها به همراه رتبه آنها عبارتند از:

برترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در آمریکا

  • Stanford 2
  • Harvard 3
  • Pennsylvania 15
  • Yale 17
  • Michigan 21
  • John Hopkins 24
  • Duke 25
  • North western 31
  • University of California 35
  • Wisconsin-Madison 56
  • Brown 57
  • University of texas at Austin 65
  • University of Washington 68
  • Georgia institute of Technology 72
  • Rice Un 85
  • University of North Carolina 90
  • Pennsylvania State Un 93
  • Boston Un 98

چگونه برای تحصیل پزشکی در آمریکا اقدام کنم؟

ایالات متحده آمریکا به دلیل داشتن سیستم آموزشی پیشرفته با بیش از ۱۵۰ دانشکده پزشکی، متقاضیان بسیاری از سراسر جهان به خود جذب کرده است. طول دوره تحصیل در این کشور حدود ۷ سال است. دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا می توانند به دو طریق اقدام کنند.

روش اول:

پس از دوره پیش دانشگاهی در ایران: متقاضیانی که در دبیرستان و پیش دانشگاهی نمرات خوبی کسب می کنند می توانند مستقیماً برای رشته پزشکی در کشور آمریکا اقدام کنند و درخواست پذیرش خود را به دانشگاه ارسال کنند.

روش دوم:

پس از گذراندن دوره ۴ ساله علوم پایه: در این روش بین دانشجویان خارجی و بومی آمریکا تفاوتی وجود ندارد. فردی که قصد دارد در رشته پزشکی در آمریکا تحصیل کند، ملزم به سپری کردن این دوره ۴ ساله علوم پایه است. در واقع این دوره، ۴ سال اول از دوره ۷ ساله تحصیل پزشکی در آمریکا می باشد. البته نکته حائز اهمیت این است که مدرک کارشناسی علوم پایه حتماً می بایست در کشور آمریکا یا کانادا اخذ گردد.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی آمریکا

متقاضیان برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا ملزم به شرکت در آزمون MCAT هستند. این آزمون توانایی و مهارت تفکر انتقادی، حل مسائل و دانش افراد را مورد ارزیابی قرار می دهد. با اخذ نمره قبولی در این آزمون دانشجویان امکان ورود به دانشگاه های آمریکا در رشته پزشکی را خواهند داشت.

دانشجویان رشته پزشکی پس از فارغ التحصیلی می بایست در دوره کارورزی تقاضا دهند. به دلیل طولانی بودن مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا، اغلب پزشکان دوره کارورزی را به عنوان سال اول دوره دستیاری خود سپری می کنند. هر تخصص پزشکی برنامه درسی و عملی مخصوص به خود را دارد و بر اساس آن طول دوره محتوای آموزشی تعیین می گردد. طول دوره دستیاری برای طب داخلی حدود ۳ سال، برای تخصص جراحی ۵ سال و برای جراحی مغز و اعصاب تا ۸ سال متغیر است.

موارد و مدارک مورد نیاز برای شرکت در این دوره ها به شرح زیر میاشد:

  • داشتن مدرک بالای دیپلم و پیش دانشگاهی
  • سن زیر ۲۱ سال
  • داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • متقاضی در صورت نداشتن مدرک زبان می تواند ابتدا در دوره های زبان به مدت یک یا دو ترم شرکت کند.
  • سابقه تحصیلی در مقطع کارشناسی
  • توصیه نامه
  • مدرک زبان آیلتس حداقل ۵٫۵ یا تافل
  • نمره اخذ شده در آزمون MCAT
  • ویژگی های شخصی و تعهد به حرفه پزشکی

سفارت آمریکا

در حال حاضر با توجه به قوانین و محدودیت های موجود، درخواست ویزای آمریکا دارای روندی بسیار پیچیده و پر دغدغه ای می باشد. دانشجویان بین المللی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا می بایست جهت اخذ ویزای F-1 یا همان ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنند. متقاضیان در این خصوص می بایست فرم های مربوطه را تکمیل، هزینه های مورد نظر را پرداخت و پس از انجام مصاحبه ویزای تحصیلی آمریکا خود را دریافت کنند. با دریافت این ویزا دانشجویان اجازه ۲۰ ساعت کار نیمه وقت را در حین تحصیل خواهند داشت.

مدارک اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

  • تکمیل فرم ویزا
  • پرداخت هزینه
  • عکس پاسپورتی
  • کپی مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی

آمریکا,آمریکا,آمریکا

هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا چقدر است؟

از جانب دولت آمریکا هیچ گونه حمایت مالی جهت تحصیل در رشته پزشکی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته نشده است. از این رو هزینه تحصیل در رشته پزشکی در این کشور خیلی بیشتر از سایر کشورهاست. متقاضیان جهت تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا می بایست قابلیت اثبات دارایی حدود ۲۵۰۰۰۰ دلار در سال را داشته باشند.

میزان شهریه دانشگاه های پزشکی آمریکا سالانه مبلغی بیش از ۳۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار است. علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان می بایست هزینه های زندگی در آمریکا و مخارج خود را نیز تامین کنند. بیشترین هزینه ای که باعث نگرانی متقاضیان تحصیل در این کشور می شود هزینه مسکن است.

اجاره بها آپارتمان های یک خوابه در این کشور به طور متوسط حدود ۵۰۰-۸۰۰ دلار است. البته این مبالغ با توجه به شهرهای بزرگ و کوچک متغیر است. به طور کلی هزینه زندگی ماهیانه در آمریکا مبلغی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار است. البته این هزینه زندگی با توجه به سبک زندگی و عادات خرج کرد افراد متفاوت است.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در آمریکا چیست؟

تحصیل در آمریکا تمامی مزیت های یک آموزش تمام عیار و غنی از اطلاعات و کاربرد را برای متقاضیان به همراه دارد. هر ساله هزاران دانشجو با هدف تحصیل در این کشور و استفاده از کیفیت بالای آموزشی، دانشگاه های آمریکا را به عنوان مقصد اصلی تحصیل خود انتخاب می کنند.

ایالات متحده آمریکا سالانه ده ها میلیارد دلار صرف بودجه تحقیقاتی دانشگاه های خود می کند. در ادامه مطلب قصد داریم چند مزیت تحصیل در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل به زبان انگلیسی

باید این نکته را در نظر داشت که زبان انگلیسی یک استاندارد ارتباطی بین تمامی کشورهای دنیا محسوب می شود. با تحصیل در کشور آمریکا که دارای بهترین سیستم آموزشی دنیاست متقاضی می تواند به راحتی زبان انگلیسی خود را در سطوح پیشرفته ارتقا دهد.

امکان تحصیل در دانشگاه هایی با به روزترین تکنولوژی های دنیا:

یکی از مهمترین مزیتی که تحصیل در آمریکا برای متقاضیان فراهم می کند دسترسی به امکانات پژوهشی و پیشرفته و فن آوری نوین است.

اعتبار مدارک در کشور های مختلف

یکی دیگر از امتیازات تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا را می توان به امکان اشتغال به کار فارغ التحصیلان در هر کشوری بدون آزمون تعیین صلاحیت اشاره نمود. این موضوع به دلیل اعتبار فوق العاده مدرک پزشکی آمریکاست که مورد قبول اکثر کشور های دنیاست.

آمریکا,آمریکا,آمریکا

معایب تحصیل پزشکی در آمریکا

متاسفانه دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در رشته پزشکی آمریکا با مشکلات و موانع بسیاری مواجه هستند. بنابراین تحصیل در رشته پزشکی در این کشور با معایبی نیز روربروست. لذا دانشجویان پیش از هرگونه انتخاب می بایست از معایب انجام این کار هم آگاه شوند.

محدودیت ظرفیت پذیرش دانشجویان بین المللی

نکته بسیار مهمی که متقاضیان می بایست پیش از هر اقدامی به آن توجه کنند این است که میزان پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آمریکا بسیار پایین است و دلایل مختلفی چون تقاضای بالای دانشجویان بومی و یا وجود کافی پزشک باعث محدودیت پذیرش دانشجو خارجی می گردد.

طول دوره طولانی و هزینه بسیار زیاد

پیش از آنکه یک دانشجو تحصیلات خود را به اتمام برساند و بتواند درآمد کسب کند، می بایست سالهای طولانی و پر استرسی را البته با هزینه های بسیار بالا سپری کند. بنابراین توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که تحصیل در این رشته مستلزم صبر و پشتکار فراوان و صرف هزینه بسیار زیاد می باشد.

مشکلات ویزا

از مهمترین چالش ها و موانع پیش روی متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی آمریکا، قوانین و محدودیت های موجود جهت اخذ ویزای شهروندان ایرانی است. بنابراین پیش از هر اقدامی نسبت به انجام پروسه اخذ ویزا اطمینان حاصل نمایید.

دانشجویان پزشکی در آمریکا پس از فارغ التحصیلی از شرایط بسیار خوبی برخوردار خواهند بود. پزشکان در این کشور درآمد بسیار بالاتری نسبت به مشاغل دیگر دارند. البته فارغ التحصیلان بر اساس قابلیت ها و انگیزه های خود می توانند شغل های گوناگونی را با درآمد های متفاوت بر عهده بگیرند. بنابراین دانشجویان پس از عبور از مشکلات و موانع، آینده روشنی را برای خود رقم می زنند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۸۶ پاسخ به “پزشکی در آمریکا”

    1. پاکزاد گفت:

      بادرود من ۴۲سال سن دارم دیپلم تجربی ودانشجوی ترم سوم مشاوره خانواده البته برنده لاتاری آمریکا بااین شرایط میتونم دانشگاه هاوایی رشته پزشکی تحصیل بکنم سپاسگذارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        متاسفانه برای تحصیل در رشته پزشکی حداکثر تا سن ۲۶ سالگی فرصت دارید

    2. علیرضا گفت:

      سلام و عرض خسته نباشید . سوالم اینه که با مدرک لیسانس زیست شناسی سلولی دانشگاه شهید بهشتی و ۱۰ مقاله معتبر و البته دارا بودن مدال المپیاد پزشکی و با توجه به این که معدلم همیشه بالای ۱۸.۵ بوده میتونم برای ادامه رشته پزشکی در آمریکا یا کانادا یا در انگلستان اقدام کنم آیا مدرک لیسانس من مورد قبول هست ؟. ممنون از شما .

      • author15 گفت:

        سلام
        برای ورود به رشته پزشکی در انگلیس از ۳ روش می توانید اقدام کنید که یکی از آن ها شرکت در دوره ۲ ساله a-level و پذیرفته شدن در آزمون ورودی رشته پزشکی می باشد. برای تحصیل رشته پزشکی در کانادا باید یک دوره ۴ ساله علوم پایه را گذراند و بعد از آن وارد دوره پزشکی شد.

    3. گلی گفت:

      سلام من می‌خوام پزشکی کانادا یا آمریکا بخونم سنم بیشتر از چیزی ک میخوان۲۶سالمه لیسانس تربیت بدنی دارم دیپلم تجربی ندارم باید چکار کنم لطفا راهنماییم کنید

      • author15 گفت:

        سلام
        معمولا برای اقدام در رشته های پزشکی تا سن ۲۵ سالگی شانس اخذ پذیرش و ویزا وجود دارد و برای تحصیل در رشته پزشکی باید در مقطع دیپلم علوم تجربی و یا ریاضی تحصیل کرده باشید.

      • consultant گفت:

        سلام باید دیپلم تجربی داشته باشید سن هم تاثیر داره که شما سنتون وگپ تحصیلیتون اوکی نیست

    4. هادی فرجی گفت:

      سلام
      چند تا سوال ؟
      من امسال کنکوری ام
      ایا با چه رتبه ای میتوانیم بورسیه تحصیل دندان پزشکی امریکا بگریرم
      در کل ایا با قبولی درکنکور میتوان بورسیه تحصیل در امریکا گرفت و با چه رتبه ای
      ممنون میشم که کمکم کنید

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای دریافت بورسیه تحصیلی باید رتبه شما تک رقمی باشد.
        مشکل اصلی اینجاست که سفارت امریکا به اتباع ایران ویزا اعطا نمی کند و شما در صورت دریافت بورسیه، به دلیل ویزا نشدن امکان ورود به این کشور را ندارید.

    5. دکتر کیهانی گفت:

      من این را نگفتم که من برای فوق تخصص میخوام از دانشگاه جان هاپکینز بگیرم؟
      با این شرایط ایا امکان پذیر هست؟

    6. دکتر کامیار کیهانی ( DR KEYHANİ ) گفت:

      سلام . من دوره عمومی خودم را در دانشکده علوم پزشکی تبریز طی کردم . و بعد برای کار به تهران اومدم و در تهران در بیمارستانی کار میکردم . بعد دو سال مطب خریدم ، و پس از ۵ سال کار در تهران ( مجموعا ۷ سال ) در سن ۳۴ سالگی برای تخصص پزشکی در رشته ارتوپدی از دانشگاه ملکه مری لندن پذیرش گرفتم ( سال ۹۰ بود ) . و دوره تخصص ۴ سال بود . ( حین تحصیل روزی ۶ ساعت در بیمارستان مشغول کار بودم و در ایام تعطیلات آخر هفته و وقت هایی که دانشگاه نبود تا ۷ ساعت هم کار میکردم و در امد ۳۵ پوند داشتم در ساعت ) . تخصص گرفتم و در بیمارستانی در لندن مشغول بکار شدم .۲ سال کار کردم و در لندن مطب خریدم .
      من در لندن سالانه ۲۰۰ هزار پوند درآمد داشتم .
      من حدود ۱ سال پیش اولین مرحله آزمون Usmle رو دادم در انگلیس .حدود ۷ ماه پیش هم دومین مرحله دادم و نمره قبولی اوردم که بالای ۱۹۶ اولی و دومی بالای ۲۰۱٫ . وس سومی هم ۱۹۰ شد .( مرحله سوم در آتلانتا بود ) . حالا دوره معادلسازی دارم طی میکنم که اینم ۲ ماه دیگه باید آزمون نهایی بدم و سپس افر بزنم به دانشگاه ها . از دانشگاه استعلام گرفتم گفت ۵ تا افر بهت میدن . ( من تو این مدت چون سیتیزن انگلستان هستم نیازی به دریافت ویزا نداشتم و فقط ۶ ماه یک بار در طول مدت معادلسازی باید یک جابه جایی داشته باشم ) . دوره معادلسازی هم طی بشه با موفقیت ۵ تا افر میتونم بزنم فقط رزومه من اینه آیا میتونم ادمیشن بگیرم یا خیر .؟
      = سن ۴۲ . ۵ تا مقاله اکسپت شده در ژورنال ارتوپد. تافل ۹۰ . پاسپورت انگلستان . ۹ سال کار و زندگی و تحصیل در انگلستان . و در امد سالانه ۲۰۰ هزار پوند. ۲ مطب در انگلیس . فارغ التحصیل دانشگاه ملکه مری لندن . تخصص از انگلیس .
      میخوام به این دانشگاه ها افر بزنم .
      دانشکده پزشکی هاروارد . دانشکده پزشکی استنفورد . دانشکده پزشکی جان هاپکینز* . دانشگاه ییل . و دانشگاه کالیفرنیا .
      هدفم دانشگاه جان هاپکینز هستش آیا با این شرایط میتونم پذیرش بگیرم ؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        با توجه به شرایط ذکر شده امکان دریافت پذیرش برای شما وجود دارد.

    7. KASRA گفت:

      سلام من تخصصم شنوایی و گوش هستش و در چین ۷ سال دانشگاه رفتم و در روسیه تخصص گرفتم ۶ ساله تو ایران مطب دارم میخوام فوق تخصص از امریکا بگیرم من تو این مدت ۴ تا مقاله ارایه دادم و مدرک تافل ۹۰ دارم ایا میتونم فوق تخصص از امریکا بگیرم من سالی حدود ۲۵۰ میلیون در امد دارم و برای پرداخت هزینه ها مشکلی ندارم فقط دوره فوق تخصص چند ساله هست؟

      • علی سعیدی گفت:

        با سلام و احترام
        اولین قدم برای گذراندن دوره فوق تخصص در کشور آمریکا ثبت مدرک پزشکی می باشد. بدین منظور شرکت در آزمون USMLE و قبولی در این آزمون الزامی است. دوره فوق تخصص در کشور آمریکا بسته به رشته مورد نظر بین ۲ تا ۴ سال به طول می انجامد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب آریانا پارس در ارتباط باشید.

    8. محمدرضا گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      بنده دانشجوی سال ۴ پزشکی دانشگاه تهران هستم و ۲۷ سال سن دارم چون انصرافی از رشته مهندسی پزشکی بودم و قبل لیسانس رها کردم.بدلیل اینکه رتبه برتر شدم و در دانشگاه هم همیشه استریت هستم و معدلام بالا بوده بطور موازی رشته ی زیست شناسی سلولی مولکولی هم خواندم و کارشناسی رو امسال می‌گیرم.رزومه تحقیقاتی دارم و چند مقاله نوشتم که به چاپ رسیده و درحال حاضر پروژه های تحقیقاتی انجام میدم و مدال المپیاد پزشکی دارم و معدلهام همه بالای ۱۸ بوده.
      میخواستم بدونم قبل از اتمام دوره ی عمومی ام مثلا بعداز اتمام سال ۴ استیجری،می‌تونم برای اخذ پذیرش و فاند از دانشگاه های تاپ و رنک زیر ۱۰ دنیا تو امریکا یا انگلیس اقدام کنم و پذیرش بگیرم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شانس دریافت بورسیه تحصیلی در رشته های پزشکی و به خصوص در انگلستان یا آمریکا بسیار کم است.

    9. Aryan گفت:

      سلام
      میخواستم بپرسم که برای پذیرش در رشته پزشکی کشور امریکا اینکه از کدام دانشگاه سراسری مدرک پزشکی رو دریافت کردیم مهمه(مثلا بین سراسری مشهد و سراسری گیلان تفاوتی قائل هستند) یا منظور از رزومه تحصیلی فقط تحقیقات در دوره دانشگاه و مدارک زبان مثل تافل و جی ار ای با نمره خوب هست؟
      با تشکر

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا باید دوره لیسانس علوم پایه را در خاک کشور آمریکا سپری کنید. در صورت اخذ مدرک لیسانس در ایران، امکان تطبیق واحد وجود دارد و برخی از واحدها مورد قبول قرار می گیرد.

    10. فرهاد گفت:

      سلام.کسی که مدرک دکترای عمومی داره واسه تخصص گرفتن از دانشگاه های پزشکی امریکا باید مدرک ielts یا tofel داشته باشه؟؟باید سربازی رفته باشه؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        به صورت معمول برای تحصیل در آمریکا، دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان می باشند. برای خروج از کشور باید مجوزات لازم را داشته باشید.

    11. میعاد نیکیان گفت:

      سلام من پزشک عجومی هستم طرح رو گذروندم مدرکم رو از دانشگاه محل تحصیلم در ایران خریداری کردم میخواستم ببینم برای تحصیل در علوم پایه پزشکی مثل عصب شناسی ژتنیک زیست شناسی سلولوی ملکولی و غیره….. که از بالین بیمار جدا محسوب میشوند ایا باز هم نیاز به گذروندن دوره usmle هست؟، چون من که نمیخوام رزیدنت بالینی شم بیشتر علاقه به علوم پایه و تحقیقات پزشکی دارم تا درمان و کلینکال کار کردن

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای تحصیلات مقطع دکترا در کشور آمریکا اقدام نمایید. در این صورت نیازی به شرکت در آزمون USMLE ندارید.

    12. mahsa gh گفت:

      سلام خسته نباشید ببخشید من لیسانس پرستاری دارم اگر بتونم با این مدرک اقامت آمریکا رو بگیرم ، میتونم برای تحصیل در رشته پزشکی اقدام کنم؟ایا لازم هست که لیسانس علوم پایه رو بگیرم؟ من ۲۷ سالمه آیا سن تاثیری داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا متاسفانه در حال حاضر شانس ویزا برای ایرانی ها پایین است مگر در مقطع دکترا و در صورتی که رزومه تحصیلی شخص قوی باشد.

    13. رضا گفت:

      سلام خسته نباشید برای اینکه بفهمیم دانشگاهی که مدرک پزشکی عمومی رو ازش دریافت کردیم مورد تایید امریکا هست یا نه چه کار باید کرد؟از کجا میتوان استعلام کرد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام .
        شما میتوانید از طریق دانشگاه ها با ارسال مدارک و مذاکره با یک استاد را هنما بابت دانشگاهی که در ان تحصیل کردید اقدام فرمایید . یا با ویزای کوتاه مدت برای ثبت مدرک و گذراندن دوره وازمون به امریکا سفر کنید .

    14. سارا گفت:

      سلام، خسته نباشید. دانشگاه محل کسب دکترای عمومی پزشکی (در صورتی که سراسری باشه) تا چه حد تو شانس پذیرش برای دوره تخصص تو آمریکا تاثیر داره؟ و اینکه با مدرک پزشکی عمومی اینجا میشه اونجا تو رشته جراحی ادامه تحصیل داد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تاثیر زیادی در ویزا گرفتن دارد ولی در هر حالت و هر سطح علمی باید آزمون های usmle را بدهید و در صورت قبولی مجوز ادامه تحصیل دارید

    15. امیرamir گفت:

      سلام _ خیلی ممنونم بابت راهنماییهاتون
      راستش من میخواستم در امریکا، پزشکی بخونم … الان همین طوری که گفته بودید باید یه دوره ی لیسانس انتخاب کنیم وبعدش بریم سراغ medical degree ، والا الان مشکل من اینجاست که این علوم پایه شون خیلی زیرشاخه های مختلف پیدا میکنه ؛ اگه من درست بگم دوره ی لیسانس علوم پایه ی پزشکی (Medicine & Health) به این زیرگروها تقسیم میشه :
      Biomedicine
      Complementary & Alternative Medicine
      Dentistry
      Health Management
      Health Sciences
      Human Medicine
      Midwifery
      Nursing
      Nutrition & Dietetics
      Pharmacy
      Physiotherapy
      Public Health
      Veterinary Medicine
      خب خیلیش مربوط به پرستاری و حیوانات و کودکان و ایناست ولی اگه یکی بخواد برای دوران مسترش ؛ جراحی بخونه باید کدوم گرایش رو انتخاب کنه ؟

    16. باربد گفت:

      سلام وقت ب خیر میخواستم ببینم ایا میشه با مدرک دکتری حرفه ای دامپزشکی هم در ازمون usmle شرکت کرد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        آزمون bcse آزمونی برای دامپزشکان است تا بتوانند برای مجوز کار و یا ادامه تحصیل در آمریکا اقدام نمایند

    17. Amin گفت:

      فقط من سوالی که داشتم اینه که اگه من بخوام برای CS اقدام کنم و حین اینکه دانشجو هستم دوماه با استفاده از معافیت تحصیلیم اجازه خروج بگیرم و برای ویزای J_1 که ECFMG بهم میده اقدام کنم آیا امکانش هست با توجه به این که من نه سربازی رفتم که دانشگاه دیپلمو بده نه هنوز فارغ‌التحصیل شدم فقط می خوام برم اونجا CS و STEP 3رو بدم و برگردم آیا ممکنه توی مصاحبه سفارت رد بشم اصلا به چه چیزی می تونن گیر بدن وقتی ام که طرحمو رفتم و دانشنامه رو آزاد کردم دیگه چون STEP3 رو دادم می تونم برای ویزای H اقدام کنم و به به مشکلات J_1 که دو سال باید اخرش برگردم ایران دوباره بر نمی خورم آیا یه همچین چیزی ممکن هست؟

    18. Amin گفت:

      تازه حتی کسایی که فارغ التحصیل شدن و طرح نرفتن می تونن خودشون رو به عنوان student معرفی کنن و تاریخ فارغ‌التحصیلی رو همون موقع که فارغ‌التحصیل شدن بزنن ولی expected degree. Date رو بزنن مثلا دوسال بعد که طرحشون تموم میشه که می تونن دانشنامه رو بخرن، و بعدشم فرم ۱۸۳ رو بگیرن ببرن دانشگاه و فرم ۱۲ وزارت بهداشتم پر کنن بدن امور بین‌الملل و بفرستن برای ecfmg بعد که امتحانا رو دادن و دانشنامه رو آزاد کردن می تونن دانشنامه رو ترجمه کنن و بفرستن برای ECFMG تا Certification بگیرن البته همه اینا منوط به اینه که امور بین‌الملل دانشگاه قبول کنه جواب ecfmg رو بده یا نه

    19. Amin گفت:

      از نظر ECFMG که هیچ مشکلی نداره که حین دوران دانشجویی برای شرکت در امتحانات USMLE شرکت کنی و فقط لازمه فرم ۱۸۳ یا ۱۸۶ رو بسته به اینکه دانشگاه در EMSWP باشه یا نه رو از ECFMG بگیری ببری امور بین الملل دانشگاه مهر و امضا کنی و پست کنی واسشون که الان چند تا از بچه های شهید بهشتی این کار رو کردن

    20. پرستو گفت:

      با سلام و خسته نباشید، من در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۷ اینترویو واسه گرین کارت از طریق فامیلی داشتم که هنوز کلیر نشده ام و دارای دکترای عمومی پزشکی هستم که در تاریخ بهمن ماه ۱۳۹۵ فارغ التحصیل شده ام در حال حاضر موسسه شما جه کمکی میتواند به من بکند برای ادامه تحصیل در آمریکاقبلا ً از لطف شما متشکرم که وقتتان را در اختیارم قرار میدهید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        چنانچه برای گرین کارت اقدام کرده و پرونده دارید نمیتوانید برای هیچگونه دیگری از ویزاها اقدام کنید

    21. پرستو گفت:

      با سللم و عرض ادب
      من فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی هستم،سوم ژانویه ۲۰۱۷ وقت سفارت داشته ام برای گرفتن گرین کارت از طریق فامیلی ولی متاسفانه هنوز جوابی نگرفته ام و همچنان منتظر هستم میتونم فقط برای آمادگی این دوره های usmle شرکت کنم و برنامه تان به چه شکل است
      پیشاپیش متشکرم

      • amin239365 گفت:

        سلام
        اگر برای گرین کارت اقدام کرده اید دیگر نمیتوانید به نوع دیگری وارد خاک آمریکا شوید ولیمیتوانید مرحله اول و دوم را در کشورهای اطراف ایران بدهید و تا آن زمان منتظر گرین کارت شوید

    22. پری ازادگان گفت:

      با عرض سلام من کارشناس ارشد جمعیت شناسی هستم شاغل در دانشگاه علوم پزشکی سابقه کار اموزشی زیاد و رزومه قوی مقالات داخل و خارج کشور برای جه کشوری میتونم بورس دکتری بگیرم و چگونه

      • آریانا پارس گفت:

        برای اخذ بورسیه در مقطه دکترا در کشور امریکا با توجه به داشتن مقالات بین المللی isi احتیاج به داشتن مدرک زبان نمره ایلتس حداقل ۶.۵ یا ۷ احتیاج دارید همچنین داشتن سوپروایزر برای تایید مقالات همینطور داشتن ریز نمرات ومعدل بالا میتوانید شانس خودرا بالا ببرید .

    23. پری ازادگان گفت:

      سلام من کارشناس ارشد جمعیت شناسی هستم ۵۴ سالمه رزومه قوی هم دارم در دانشگاه علوم پزشکی هم مشغولم ایا میتونم بورس دکتری بگیرم ترجیحا برای امریکا یا کانادا

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای اخذ بورسیه در مقطع دکترا در کشور امریکا یا کانادا احتیاج به داشتن مدرک زبان حداقل ایلتس ۷ همینطور داشتن مقالات بین المللی isi که باید به روز وجدید باشد همچنین معدل بالا وریز نمرات بالا دارید .توجه داشته باشید این مقالات بین المللی الزامیست زیر نظر یک سوپروایزر تایید وسطح کیفیت ان مشخص شود.

    24. مهدی گفت:

      سلام

      من درباره اخذ پذیرش از دانشگاه هاروارد (نه دانشگاه های امریکا) برای تخصص چند تا سوال داشتم؟

      برای اخذ پذیرش کدوم تو الویته؟ مقاله یا معدل؟

      دانشگاهی که پزشکی عمومی رو گذروندم تو اخذ پذیرش تاثیر داره؟

      سوال اخر اینکه با توجه به اینکه دانشجوی پزشکی دانشگاه تهرانم و معدلم ۱۷.۰۵ و ۳ تا مقاله تایید شده دارم و سطح زبانم بالاست امکان پذیرش از دانشگاه هاروارد برای تخصص رو دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هردو مهمهستند ولی مقاله با کیفیت بیشتر
        بله دانشگاه مقطع قبلی مهم است
        امکان پذیرش را دارید مشروط به قبولی در امتحانات usmle

    25. عرفان گفت:

      سلام می خواستم بپرسم برای گذراندن رزیدنتی در امریکا محدودیت سنی داره؟ مثلا من سال اول پزشکی تهران هستم و سنم ۲۵ ساله ایا تاثیری در اخذ پذیرش در زمان رزیدنتی هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        خیر مشکلی ندارد مگر اینکه کپ تحصیل قبل از ورود به پزشکی شما مورد سوال باشد

    26. athar گفت:

      باعرض سلام
      ایا تحصیل در رشته ی پزشکی محدوده ی سنی داره؟؟؟؟
      برا پزیرش از دیپلم باید چیکار کنم؟؟؟ معدل دیپلمم ۱۹.۸۵ است اما برا مدرک خاصی تو زبان هنوز اقدام نکرده ام..
      میشه ۴ سال علوم پایه را ایران خواند و بعد تو ازمون های امریکا شرکت کرد؟؟؟
      من یک جا خواندم تطبیق واحد صورت میگیرد و اگه نیاز شد باید چند سالی که نیاز داره رو امریکا خواند..
      به نظرتون برا پزیرش پزشکی امریکا راحت تره یا انگلیس یا کانادا ؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        هر کشوری شرایط خودش رو داره تو امریکا از طریق دیپلم باید تو خود کشور امریکا یه دوره ۴ ساله علوم پایه رو بگذرانید و بعد یه ازمون گرفته میشود که ۷۵ درضد امار قبولی دارد .تو ایران امکان گذراندن دوره علوم پایه وجود ندارد و حتما باید تو کشور امریکا بگذرانید . در کشور کانادا هم به همین صورت میباشد .مدرک آیلتس نیز الزامیست و باید حد اقل ۶ تیا ۶.۵ داشته باشد.
        در انگلستان دوره پزشکی هفت سالست . یه دوره دوسالست که alevel هستش که دانشجویان تا یه سطحی برسنند وسپس یک امتحان ورودی بنام ukcat گرفته میشود وبعد وارد ۵ سال دوره پزشکی میشوید
        وبا این حساب انگلیس راحتتر است

    27. کتایون گفت:

      با سلام وخسته نباشید میخاستم بدونم ایا من با معدل بالای ۱۹ و ایلتس ۶.۵ و ازمون امکت میتونم بورسیه دریافت کنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای اخذ بورسیه پزشکی آمریکا داشتن مقاله اولویت است مگر آنکه شما رتبه بین المللی در یکی از مسابقات علمی جهانی داشته باشید . داشتن مدرک آیلتس کمترین شرط پذیرش میباشد

    28. دلسا گفت:

      سلام.من میخواستم بدونم برای اینکه بورسیه دانشگاه امریکا در رشته ی پزشکی و بعد از دیپلم پذیرفته شم چه مدارکی نیاز دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای رشته های مرتبط با پزشکی در کشور امریکا بورسیه خاصی وجود ندارد. شما می توانید بعد از چند سال تحصیل، با کار کردن در بیمارستان ها، پژوهشکده ها و… بسیاری از هزینه های تحصیل و زندگی خود را جبران نمایید.

    29. Gisoo گفت:

      سلام
      من سال بعد کنکور تجربی میدم
      و هدفم اینه پزشکی قبول بشم و برم آمریکا برای ادامه تحصیل و زندگی
      سوالم اینه که بعد اینکه ۷ سال عمومی رو خوندم دقیقا باید چیکار کنم؟ چه آزمونی بدم؟ چقد طول میکشه بین آزمون و اگه قبول بشم رفتن برای ادامه تحصیل؟
      اگه معدل دیپلم کم باشه تاثیری داره یا مشکلی به وجود میاره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در امریکا باید لیسانس در کشور امریکا سپری شود تا بتوانید برای پزشکی امریکا اقدام کنید. معدل دیپلم ی تاثیر نیست ولی به تنهایی تعیین کننده نیست.

    30. شهرابی گفت:

      سلام.
      من لیسانس علوم آزمایشگاهی دارم میخواستم بدونم چطور میتونم واسه ادامه تحصیل تو رشته پزشکی تو آمریکا اقدام کنم. درضمن بنده گرین کارت آمریکا رو دارم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل پزشکی در کشور امریکا باید آیلتس ۶ تا ۶.۵ داشته باشید و لیسانس علوم پایه را در کشور امریکا گرفته باشید.

    31. فردین گفت:

      سلام ممنون میشم اگر هزینه زندگی و هزینه تحصیل برای تخصص پزشکی در آمریکا رو بگید..

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        هزینه تحصیل و زندگی در کشور امریکا بسته به دانشگاه و شهر متفاوت است، این هزینه به طور میانگین بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار بابت تحصیل و زندگی می باشد.

    32. امير گفت:

      سلام. با توجه به اینکه step2 امتحان usmle را نمیشه خارج از آمریکا داد چطور میشه بدون داشتن نمره این امتحان برای ورود به امریکا اقدام کرد وقتی apply برای گرفتن پذیرش از بیمارستانها برای گرفتن position رزیدنتی نمره مجموع رو لازم داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای step3 شما باید ویزای توریستی آمریکا را بگیرید و در کشور آمریکا آزمون را بدید .

    33. amin گفت:

      سلام
      من لیسانس برق دارم
      میتونم برای تحصیل پزشکی در امریکا اقدام کنم؟
      دوره پزشکی عمومی و تخصص هر کدوم چند سال طول میکشه
      شرایط پذیرش چطوره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در آمریکا در رشته های پزشکی معمولا ۹ ساله است که ۴ سال آن مخصوص دریافت لیسانس علوم پایه می شود

    34. kosar گفت:

      من امسال سوم دبیرستانم و با توجه به اینکه باید لیسانس علوم پایه رو برای پزشکی در خاک امریکا بگیریم میتونم از دبیرستان و بعد از اتمام پیش دانشگاهی در رشته علوم پایه در دانشگاه های امریکا اقدام کنم؟ و باید از چه زمانی کارهای پذیرش رو شروع کنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله شما میتونید با داشتن مدرک زبان برای ادامه تحصیل در کشور امریکا اقدام کنید.

    35. پارسا گفت:

      سلام….من سوالم این که اگر امتحان usmle هم به فرض قبول شدیم بعد مدرک پزشکی عمومی هم از اینجا داریم بعد چی میشود؟؟اونجا مدرکمون و کامل قبول میکنند یا باید باز دوباره پزشکی و بخونیم؟؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. در صورتی که در این آزمون موفق شوید می توانید برای کار یا گذراندن دوره تخصص در کشور امریکا اقدام کنید.

    36. بوریا گفت:

      سلام میخواستم بدونم اگر کسی مدرک دکترا عمومی داشته باشه، باز هم باید ۴سال علوم پایه بخونه، و بعدا در usmle. شرکت کنه؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما می توانید فقط در امتحانات USMLE شرکت کرده و در صورت قبولی برای سپری کردن دوره های تخصص در کشور آمریکا اقدام نمایید

    37. ali گفت:

      با سلام من ۱۶ سالمه و دارم رشته تجربی میخونم …
      میخواستم بدونم برای این که بتونم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به امریکا مهاجرت چه چیز هایی و چه مدارکی لازم دارم ؟!
      نمره دیپلمم ۱۰۰ درصد بالای ۱۸/۵ میشه و تافلم رو هم تا قبل از تابستان میگیرم و همچنین برادرم هم شهروند امریکا هستش …

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور امریکا در مقطع پزشکی و با داشتن مدرک زبان میتونید اقدام کنید.

    38. shahi,yaser گفت:

      سلام خسته نباشید من مدرک زبان انگلیسی وچندین مدرک دوره مربوط به پزشکی از کشور انگلستان و آمریکا دارم دیپلم انسانی و تجربی ولیسانس تاریخ و… دارم سن ۲۲آیا امکان تحصیل در پزشکی در آمریکا یا انگلستان برام هست .ممنون میشم جواب بدهید.تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. معمولا گرفتن پذیرش برای دوره پزشکی در کشور انگلستان تا سن ۲۱ سالگی امکان پذیر است. برای کشور امریکا این امکان برای شما فراهم است و شانس پذیرش و ویزای خوبی دارید.

    39. سمانه گفت:

      سلام
      من دانشجوی کارشناسی ارشد رشته بیوشیمی واحد علوم دارویی هستم.آیا امکانش هست برای امریکا اقدام کنم و شروع به خواندن رشته پزشکی کنم ؟
      مدرک کارشناسی را از دانشگاه پزشکی گرفته ام.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه تحصیل در کشور امریکا در مقطع دکتری در دانشگاه پزشکی با داشتن مدرک زبان و پژوهش های بین المللی اقدام کنید.

    40. ر.ع گفت:

      سلام خسته نباشید .من متخصص داخلی هستم واز دوره طرحم هشت ماه مونده خواستم سوال کنم چطور میتونم برای کار و یا ادامه تحصیل در امریکا اقدام کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما بعد از گرفتن مدرک خود برای تخصص در کشور امریکا باید آزمون های USMLE و ثبت مدرک و دوره مربوطه را سپری کنید.

    41. م.ع گفت:

      سلام وقت بخیر
      بورسیه ی تحصیلی برای رشته پزشکی ؛ برای رتبه های برتر کنکور به چه صورت هست؟؟
      و اینکه تا چه رتبه ای در کنکور سراسری برای بورسیه میتوان امیدوار بود؟؟؟(۳ رتبه اول یا زیر۱۰؟؟)
      ممنون میشم اگر بهم پاسخ بدهید…

      • علی سعیدی گفت:

        سلام. معمولا در دوره های پزشکی بورسیه تحصیلی وجود ندارد. شما چند سال که از تحصیلتان سپری شد می توانید با کار کردن در بیمارستان ها یا مراکز پژوهشی درآمد زیادی کسب کنید و هزینه های زندگی و تحصیلتان را جبران نمایید.

    42. بابک گفت:

      سلام.
      من رزیدنت سال اول داخلی دانشگاه تهران هستم. می خواستم بدونم اگر اینجا مدرکم رو بگیرم برای گذروندن دوره فوق تخصص میتونم از دانشگاه های آمریکا پذیرش بگیرم؟ آیا آمریکا مدرکم رو قبول میکنه؟ آیا لازمه در امتحانی شرکت کنم؟ و هزینه گذروندن دوره فوق تخصص تو آمریکا چقدر میشه؟ آیا می تونم بعد از تموم کردن دوره فوق تخصصی در آمریکا مشغول کار بشم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط شما برای ادامه ادامه تحصیل در کشور امریکا در مقطع تخصص نیاز به قبولی در ازمون usmle وداشتن مدرک زبان ایلتس ۷ به بالا است.

    43. هلیا گفت:

      سلام من دارم پیش دانشگاهی ریاضی رو تموم میکنم زبان هم به زودی امتحان میدم زبان اسپانیایی هم بلدم و سال دیگه هم پیش دانشگاهی تجربی رو مدرکش رو میگیرم شانسی هست که بتونم تو آمریکا پزشکی تحصیل کنم و برای مخارجم کار هم بکنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        با داشتن مدرک زبان انگلیسی و تامین هزینه ی مورد نیاز برای زندگی و تحصیل در دوره های پزشکی کشور آمریکا امکان تحصیل برای شما فراهم است

    44. الهام گفت:

      سلام. ایا میتوان با مدرک دکترای عمومی دامپزشکی در آمریکا تخصص دررشته های پزشکی گرفت.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در ابتدا مدرک شما باید مورد تایید قرار بگیرد که با قبولی در آزمون های مربوطه امکان پذیر می باشد . پس از قبولی در صورت جلب نظر استاد راهنما می توانید برای تخصص اقدام کنید

    45. ساناز گفت:

      سلام
      امتحان usmle رو میشه قبل از گذراندن طرح داد؟ (یعنی بلافاصله پس از تمام شدن دوران اینترنی و اتمام تحصیل)

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله میتوانید آزمون دهید . طرح مربوط به امور داخلی و سیاست های آموزشی وزارت علوم ایران است و مربوط به تحصیل در کشورهای دیگر نمیشود

    46. مریم گفت:

      با سلام میخواستم بدونم با مدرک پزشکی عمومی که از کشور مجارستان گرفتم میتونم پذیرش بگیرم؟
      در ضمن خواهرم سال دومه پزشکی در مجارستان هستند ایشون میتونن ادامه تحصیل رو در آمریکا بدند؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در کشور مجارستان در رشته پزشکی حتما باید آزمون های usmle را پشت سر بگذارید و مدرکتان ریجستر شود . اگر خواهر شما بخواهند از ابتدا اقدام کنند که فقط با دادن آزمون mcat و گذراندن دوره لیسانس علوم پایه برای ادامه ۵ سال تحصیل اقدام نمایند

    47. امین گفت:

      سلام.من دانشجوی پزشکی هستم بعداز اینکه پزشکی عمومی رو تموم کردم می خوام یا المان یا امریکا رو برای ادامه تحصیل (تخصص پوست) انتخاب کنم میشه لطف کنید و یه سری اطلاعات برای ادامه ی تحصیل تو هرکدوم از این کشور ا به من بدن ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلالم
        برای دریافت ویزای تحصیلی از کشورهای آلمان و یا امریکا نیاز به داشتن مدرک زبان همان کشور است و مدرک تحصیلی خود را اپلای میکنید و بع از تائید میتوانید در مقطع تخصص ادامه تحصیل دهید .

    48. محيا گفت:

      سلام
      بعد از کرفتم مدرک پزشکی در ایران برای دادن امتحان های usmle در امریکا از کدوم ویزا باید استفاده کرد ؟
      راهی هست که بغیر از research position وارد امریکا شد و همون جا هر سه مرحله رو گذروند، اگه امکانش هست کمی راجع به انواع ویزا و شرایط برای اقدام به دادن امتحانات در خود امریکا توضیح باید
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دو مرحله اول و دوم آزمون های usmle چون در کشور های همسایه ایران قابل آزمون دادن میباشد پس تئجیه برای آفیسر ویزا وجود ندارد که به شما جهت تعطای ویزا برای دو مرحله اول باشد . چون مرحله سوم فقط در خاک آمریکا ارائه میگردد توجیه قوی تری مییباشد و شانس ویزای بالاتری دارد امکان گرفتن ویزا بیشتر است . ویزا نیز باید به صورت توریستی اقدام گردد

    49. لیندا گفت:

      سلام من دانشجوی تغذیه هستم در صورت گرفتن مدرک لیسانس میتونم برای ادامه تحصیل به آمریکا برم شرایط ادامه تحصیل چگونه است لطفا پاسخ بدهید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما با فارغ التحصیلی از دانشگاه های ایران در مقطع لیسانس اجازه ی ادامه ی تحصیل در دانشگاه های کشور آمریکا را دارید اما دانشگاه های مختلف در کشور آمریکا پیشنیازی های متفاوتی را برای ادامه تحصیل نیاز دارند که شما باید آنها را تهیه کنید

    50. آیدا گفت:

      سلام. دانشجوی پزشکی سال ۴ام هستم.میخواستم بدونم با آیلتس بالا میتونم قبل ۷ سال اقدام کنم؟!امکان بورسیه شدن هست؟!
      برای امتحان usmle رزومه ی دانشگاهی چه چیزایی مهم هست و توی گرفتن ویزا و تحصیل کمک میکنه؟!

      • آریانا پارس گفت:

        خیر متاسفانه امکان بورسیه در وحله ی اول وجود ندارد
        امتحان usmle برای تخصص پزشکی می باشد و از الزامات تایید شدن مدرک پزشکی عمومیتون در کشور امریکا می باشد .

    51. فریاد گفت:

      سلام من در حال حاظر در بهترین دانشگاه ایران در تهران در رشته پزشکی تحصیل میکنم .
      درصورت اتمام عمومی پزشکی در این دانشگاه با نمره عالی احتمال بورسیه پزشکی تخصصی در دانشگاه های خوب امریکا چقدر است ؟

    52. parisa گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      من دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستم.میخواستم ببینم شانسی برای ادامه تحصیل در رشته ی جراحی عمومی میتونم داشته باشم؟در ازمونusmle حداقل چه نمره ای باید کسب کرد تا مشمول ورود شد؟طول دوره رزیدنتی جراحی در امریکا چند سال است؟ایا با تحصیل در امریکا میتوان اقامت دایم گرفت؟
      سپاسگزارم

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        برای ادامه تحصیل در کشور آمریکا باید مرحله اول و دوم آزمون USMLE در کشورهای همسایه قبول بشین و برای مرحله سوم راهی کشور آمریکا شوید پس از قبولی در مرحله آخر می توانید برا تخصص در آمریکا اقدام کنید. بصورت معمول دوره های تخصص بین ۲ تا ۳ سال بطول می انجامد.در صورتی که شما بین ۳ تا ۵ سال در کشور آمریکا کار و مالیلت پرداخت کنید به اقامت دائم منجر می شود

    53. لیندا گفت:

      با سلام من دانشجو‌تغذیه تهرانم.ایا امکانش هست بعد از پایان لیسانس با قبولی در mcat وارد رشته پزشکی شوم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در کشور آمریکا باید لیسانس علوم پایه را در خاک کشور آمریکا کسب کنید

    54. رضا جولای گفت:

      باسلام..من مدرک ۱۲ سال تحصیلی را دارم.با پیش دانشگاهی میخواستم ببینم برای ورود به دانشکده های آمریکا باید آزمونی به نامMCAT را بدهم شما اطلاعی درمورد این آزمون دارید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. برای دریافت پذیرش پزشکی در امریکا و کانادا، باید پس از پایان ۱۲ سال تحصیل در ایران، ابتدا یک دوره ۴ ساله علوم پایه را بگذرانید و سپس از طریق گذراندن آزمون MCAT، وارد دوره پزشکی شوید.

    55. نيما گفت:

      سلام خسته نباشید
      اینکه در چه دانشگاهى در ایران مدرک پزشکى عمومى را گرفته ایم مهم است؟
      مثلا دانشگاه آزاد یا سراسرى یا دانشگاه هاى بین الملل یا دانشگاه هاى تازه تأسیس شده با هم فرقى دارن؟
      لطفا اگه تفاوتى دارن لیست دانشگاه هاى مورد تایید رو بنویسید مرسى

      • آریانا پارس گفت:

        لیست دانشگاه های مورد تایید هر کشوری را می توانید بر روی لیست وزارت بهداشت کشور مقصد مطالعه بفرمایید

    56. آرمین گفت:

      سلام من کارشناس بیهوشی هستم آیا ادامه تحصیل درامریکا برای رشته من هست؟ همچنین چه جوری میتونم مدرکم رو تایید کنم در آمریکا که بتونم باهش کار کنم؟ ممنون میشم جواب بدید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. امکان دریافت پذیرش تحصیلی برای شما در کشور امریکا وجود دارد. باید سالهایی که گپ تحصیلی داشته اید را با سابقه کار مناسب پوشش دهید. فرایند ثبت مدرک در کشور امریکا از طریق آزمون برای شما قابل انجام است.

    57. یاسمن گفت:

      سلام میخواسم بدونم چند سال باید در دانشگاه پزشکی گیلان برای علوم پایه بخونم تا بتونم بورس امریکا رو بگیرم؟

    58. زهرا گفت:

      سلام من١٧ سالمه و متقاضی تحصیل در رشته پزشکی در امریکا معدل دیپلمم ١۶/۵ هستش میخواستم ببینم با حدودا سالی١۵٠ الی ٢٠٠ میلیون تومن هزینه در سال و بدون مدرک پیش دانشگاهی چقدر شانس قبولی در دانشگاه های امریکا رو دارم

      • آریانا پارس گفت:

        شما باید حتما مدرک پیش دانشگاهیتون + مدرک زبان تافل بالای ۸۵ ارائه بدید .

    59. dr. گفت:

      سلام ، من شریف تحصیلات رو گذروندم و بورسیه گرفتم در رشته خودم و اونجا دکترامو میگیرم ، میخاستم ببینم بعد مقطع دکترایم اونجا بخام پزشکی را ادامه بدم از چه مقطعی و به چه شکلی میشه ادامه داد؟
      با ارشد یک رشته مرتبط به پزشکی و بین رشته ایی میشه دکترا رو پزشکی خوند ؟
      یا اگر هم از اول بخوام ، شروع کنم باید لیسانس زیست بگیرم و‌بعد ادامه پزشکی ؟؟ از لحاظ سن و دکترایی ک دارم مانعی ندارن از اول زیست رو تو یه دانشگاه تراز اول خوند و همینطور بعد لیسانس زیست پزشکی رو تو دانشگاهی مثل هاروارد ؟

      • آریانا پارس گفت:

        هر چقدر سن از ۲۵ بیشتر بشه شانس ویزا کمتر شده
        و در هر کشوری باید از ابتدا شروع کنید .

    60. افسانه گفت:

      باسلام.من پزشک متخصص اطفال هستم .میخواستم بپرسم آیا امکانش هست در آمریکا یک دوره فلوشیپ بگذرونم و مجددا به ایران برگردم؟ اگه انکانش هست چطور باید اقدام کرد؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. گذراندن دوره های کوتاه مدت از طریق دریافت ویزای توریستی امکان پذیر است. باید شرایط شما دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد.

    61. پریسا امیدیان گفت:

      سلام
      من دوره پزشکی عمومی تخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی رو در ایران گذروندم.میخوام بدونم اگه بخوام در رشته ای غیر کلینیکال مث رادیولوژی در امریکا ادامه تحصیل بدم چه مدرکی از داشنگاه ایران لازم دارم‌؟
      وایا دراونصورت بازهم نیاز به امتحان usmleهست؟

    62. فرشته گفت:

      سلام. من دکترای دامپزشکی دارم اگر بخوام پزشکی بخونم اونجا آیا قبول میکنند که در امتحان علوم پایه پایان ۴ سال اول شرکت کنم؟ و ایا شانس قبولی خیلی پایینه؟

    63. فريد مقدم گفت:

      سلام خسته نباشید
      بنده متخصص رادیولوژی هستم ، اگه بخوام یه دوره ی ۶ ماهه ی فلوشیپ برم آمریکا آیا امکانش هست؟به صورت observe

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. تشکر. برای گذراندن دوره های تخصصی کوتاه مدت در کشور امریکا باید از طریق ویزای توریستی اقدام نمایید. با توجه به شرایط شما و شرایط دوره ای که مایل به گذراندن آن هستید این امکان می تواند وجود داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران مؤسسه در ارتباط باشید.

    64. اسی گفت:

      سلام
      برای ثبت نام در مرحله یک آزمون usmle حتما باید فارغ التحصیل بود یا در دوران دانشجویی هم امکانش هست ? اگه امکانش هست حداقل باید سال چند پزشکی باشیم ?
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        باید فارغ التحصیل شده باشید حتما و مدرک پزشکی عمومیتون رو داشته باشید .

    65. سارا گفت:

      سلام
      اگر در ایران در رشته های شاخه بیلوژی لیسانس گرفته باشیم به چه شکل میشه برای رشته پزشکی در امریکا اقدام کرد؟
      این دوره اموزش در امریکا چند سال طول میکشه (بعد از گرفتن لیسانس تا گرفتن مدرک M.D) ؟؟
      کشور امریکا برای دانشجویانی که معدل بالا یا مدال المپیاد دارن فاند و کمک هزینه مالی در نظر میگیره؟

      • آریانا پارس گفت:

        باید ابتدا دوره ی ۴ ساله ی علوم پایه رو بگذرونید بعد در صورت قبولی در آزمون دوره ی ۵ ساله ی پزشکیتون شروع میشه .
        خیر متاسفانه ، اما بستگی به نحوه ی گذروندن دوره ی علوم پایتون داره که در این صورت با احتمال کم، شانس بورسیه برایتون می تواند وجود داشته باشد .

    66. آذين گفت:

      سلام من در کشور اوکراین از رشته ى دندانپزشکى فارغ اتحصیل شدم که مورد تایید ایران هم بودم در ایران معادل سازى کردم ،مشمول ازمون ملى دندانپزشکى بودم،شرایط ورود من به ازمون ها و رشته هاى تخصصى دندانپزشکى امریکا چطوره؟

      • آریانا پارس گفت:

        باید آزمون های برد رو بگذرونید درصورت قبولی میتونید دوره ی تخصص پزشکیتون رو شروع کنید .

    67. طلا گفت:

      با سلام
      میخواستم بدونم برای کسی که Phd نفت داشته باشه با معدل بالا ١٧ چطور میتونه برای پذیرش دندونپزشکی تو امریکا اقدام کنه؟گرین کارت هم دارم،
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        باید ابتدا دوره ی ۴ ساله ی علوم پایه رو بگذرونید بعد در صورت قبولی در آزمون دوره ی ۵ ساله ی پزشکیتون شروع میشه .

    68. محمد گفت:

      سلام .من فارق التحصیل رشته پرستاری هستم .می تونم توی این آزمون شرکت کنم؟

    69. nafas G گفت:

      سلام..میخواستم بدونم رتبه های برتر کنکور سراسری تجربی چقدراحتمال پذیرش در امریکارو دارند؟وشرایط هزینه هاش چطوریه؟بورسیه میدن؟

      • آریانا پارس گفت:

        امکان بورسیه وجود ندارد .
        هزینه ی یکسال زندگی و تحصیل در کشور امریکا برای رشته های پزشکی حدود۳۰ تا ۳۵ هزار دلار می باشد.

    70. مهدی گفت:

      سلام خسته نباشید.میخواستم بدونم رتبه های برترکنکورسراسری رابورسیه میکنند.ممنونم مثلارتبه های۱و۲و۳ریاضی وتجربی

    71. محمدرضا گفت:

      با سلام ، میخواستم بدونم میشه با داشتن یک لیسانس الکترونیک ، و رتبه ی برتر کنکور تجربی بودن میتوان با مکاتبه با یکی از دانشگاه آمریکاه در مقطع پزشکی عمومی تحصیل رایگان گرفت

    72. مریم موسوی گفت:

      من پزشک عمومی فارغ التحصیل از دانشگاه در ایران هستم و مشغول گذراندن امتحانات ورودی پزشکی آمریکا (USMLE) هستم. برای تجربه کار آمریکایی و آشنایی با سیستم پزشکی آمریکا قصد دارم ۲ تا ۳ ماه برای دوره های اکسترن شیپ و آبزرور شیپ در یکی از بیمار ستان های آمریکا شرکت کنم . می خواستم بدونم که برای گذراندن این دوره ها چه نوع ویزایی لازم است؟ (B1, B2 یا H1)

      با تشکر از پاسخ شما

    73. مریم موسوی گفت:

      با سلام

      برای گذراندن دوره های اکسترن شیپ در آمریکا چه نوع ویزایی لازم است؟ (B1, B2 یا H1)

    74. آرمین امیری گفت:

      با سلام.
      من دانشجوی ترم ۱ پزشکی در یکی از بهترین دانشگاه های ایران هستم. همچنین گرین کارت هم دارم. بهترین کار برای بنده اتمام دوره ی پزشکی عمومی در ایران و سپس اقدام برای تخصص در آمریکا هست یا شروع دوره ی تحصیل از آمریکا؟
      سوال دوم اینکه گرین کارت چه مزیتی برایم خواهد داشت اگر بخواهم دوره ی پزشکی عمومی را در ایران بگذرانم؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.اگر در بهترین دانشگاه ایران درس می خوانید تخصص را در آمریکا بگذرانید.مزیتی برایتان ندارد داشتن گرین کارت آمریکا در ایران

    75. ارمغان گفت:

      با سلام
      براى اخذ پذیرش دانشگاه براى پزشکى و در حقیقت شروع کار به چه مدارکى احتیاج است؟ منظور مدارکه تحصیلى و زبان است.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ اقامت تحصیلی در کشور آمریکا در رشته پزشکی نیازمند گذراندن ۴ سال لیسانس علوم پایه در کشور آمریکا می باشید و پس از قبولی در امتحان مدرسه پزشکی می توانید برای پزشکی در دانشگاه های آمریکا اقدام نمایید و نیازمند مدرک زبان آیلتس حدأقل ۶ می باشید.

    76. علیرضا گفت:

      سلام. بنده در حال حاضر فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته مهندسی پزشکی هستم. آیا امکان تغییر رشته برای اینجانب به رشته پزشکی بالینی یا ادامه تحصیل در این رشته وجود دارد؟ با سپاس

    77. پیام گفت:

      باسلام…پدر من دارای مدرک تخصص بیهوشی از کشور ایران می باشد.آیا شانسی برای گرفتن پذیرش فلوشیپ یا فوق تخصص بیهوشی از کشور آمریکا وجود دارد؟

    78. مهسا گفت:

      سلام، مهاجرت به امریکا برای پزشکان داری تخصص و فوق تخصص چگونه است؟ آیا امکان طبابت در امریکا وجود دارد؟

    79. كوروش گفت:

      سلام خسته نباشید من براى کنکور اماده میشم و پیش دانشگاهى هستم میخواستم بدونم با همین شرایط براى تحصیل در خارج اقدام کنم بهتره یا بعد از گرفتن مدرک پزشکى عمومى؟ با تشکر.

    80. سپهر گفت:

      سلام من دبیرستانی هستم… به نظره شما من از حالا چه اقدامی بکنم که هر چه زودتر بتونم در أمریکا این دوره ی ۴ ساله ی لیسانس علوم پایه رو بتونم بگذرونم

    81. sepehr گفت:

      با سلام ، من دانشجوی پزشکی (سال۳) دانشگاه سراسری توی ایران هستم و همچنین سیتیزن امریکا نیز هستم، برای ادامه ی تحصیل در امریکا باید در ازمون usmle شرکت کنم یا اینکه چون سیتیزن هستم لازم به شرکت در این ازمون نمی باشم؟
      سوال دیگر اینکه اگر بخواهم قبل از پایان دوره ی پزشکی در ایران ، انرا در امیریکا ادامه بدم این امکان وجود دارد؟ لطفا راهنمایی کنید.

    82. امیر گفت:

      سلام من دانشجوی سال دوم پزشکی توو ایران هستم . اگه بخوام تخصص رادیولوژِی یا قلب توو امریکا بخونم باید چی کار کنم از همین الان . چه سطح سواد ربانی نیازه . ضمنا اگه برم اونجا برگردم ایران قبول میکنه تخصصمو .

    83. User گفت:

      سلام.خسته نباشید.ممنون بابت پاسخگوییتان.من مدرک دیپلم با معدل ۱۹/۱۹ دارم.می خواهم برای تحصیل در رشته ی پزشکی در آمریکا اقدام کنم.چه شرایطی را باید داشته یاشم؟با تشکر

      • User گفت:

        منظورم از تحصیل در رشته ی پزشکی این بود که می خواهم هم دوره ی عمومی و هم تخصص رو اونجا بخونم

    84. شادی گفت:

      سلام میخواستم بدونم برای گرفتن ویزای تحصیلی در دوره ی لیسانس علوم پایه که ۴ساله چطور میشه اقدام کرد چه مدارکی نیاز است و کی میشه اقدام کرد؟

    85. hossein گفت:

      سلام خسته نباشید…
      دوره تخصص قلب در امریکا چند ساله است؟

    86. Kiana گفت:

      سلام من ترم ۵ پزشکی دانشگاه آزاد در تهران هستم . در واقع مدرک علوم پایه رو گرفتم،میخوام بدونم اصلن این مدرک اعتباری داره تو آمریکا؟ که بتونم تحصیلم رو اونجا ادامه بدم؟ یا اینکه اونجا از اول باید شروع کنم؟ بعد اینکه ممنون میشم بگین که هزینه پزشکی تو آمریکا از همون شروع تحصیل چقدر میشه.

    87. رخشانه پاکدامن گفت:

      با سلام و عرض خسته نباشید

      اینجانب پزشک و در حال گذراندن امتحانات( usmle step 1 , 2 (ck هستم سوال من این است که برای شرکت در امتحان usmle step 2 csچه ویزایی باید اخذ شود.

      با سپاس از پاسخ شما

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و احترام
        برای شرکت در آزمون ها باید برای ویزای توریتی آمریکا اقدام نمایید

    88. Maria گفت:

      با سلام
      من فوق لیسانس رشته منابع طبیعی محیط زیست از دانشگاه تربیت مدرس را دارم.
      میخواستم ببینم چطور میتوانم برای رشته پزشکی در آمریکا درخواست بدهم و آیا اصلا این کار امکان پذیر است؟

    89. امیر گفت:

      سلام خسته نباشید من پزشک عمومی هستم مخواهم برای تخصص در امریکا اقدام کنم در ضمن مادر من هم از طریق ویزی خانوادگی گرین کارت امریکا را دارد میشود مرا راهنمایی کنید برلی شروع باید چه کار کنم

    90. افشین گفت:

      با درود.. من دانشجوی سال ۴ پزشکی هستم.. چنانچه قبل از اتمام دوره ی عمومی ۲ مرحله ی اول usmle رو بتونم قبول بشم، آیا در حین تحصیل میتونم به امریکا برم و مرحله ی سوم رو امتحان بدم ؟ در اینصورت آیا مانند دانشجوی پزشکی با من برخورد میشه یا باید این امتحانات را بعد از اتمام دوره ی عمومی بدم ؟ با سپاس…

    91. kimia گفت:

      سلام خسته نباشید
      من دانشجویپزشکی سال ۴هستم که تو ایران درس میخونم،در حال حاضر با یکی ازاعضا هیئت علمی هاروارد که ساکن ایران هست طرح تحقیقاتی برداشتم،میخواستم بدونم اگر طرحمو برای هاروارد یا یکی از دانشگاه های امریکا بفرستم،امکان پذیرش یا بورسیه برای تخصص وجود داره یا بازهم باید ازمون usmle و بدم؟ممنون

    92. کیمیا پیردولت گفت:

      سلام من دانشجوی ترم اول رشته پزشکی در دانشگاه دولتی Adiyaman ترکیه هستم آیا من میتوانم بعد از گذراندن ۶۰ واحد درسی به یکی از دانشگاه های آمریکا یا یکی از کشورهای اروپا منتقل شده و پزشکی را در آنجا ادامه دهم ؟ لطفاً مرا راهنمایی فرمایید .
      با تشکر

    93. Reza گفت:

      سلام ، من در اکراین زندگی می کنم ، و اینجا مدرک پزشکیم گرفتم طی دوره ۶ ساله ، می خواستم ببینم چه شرایط برای ادامه تحصیل در دروه رزیدنتی در امریکا هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور امریکا نیازمند گذراندن امتحان usmle می باشید.

    94. خانم رجبی گفت:

      سلام من در حال خوندن پزشکی در یکی از دانشگاهای اروپا با رنکینگ زیر پونصد هستم
      برای تخصص چطور میتونم اقدام کنم؟ یا ترنسفر؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        در کشور آمریکا میسر نمی باشد که ادامه تحصیل خود را در این کشور سپری کنید و باید برای دوره های ۴ ساله لیسانس علوم پایه را شرکت کنید و پس از آن برای دوره های پزشکی اقدام نمایید

    95. Atefeh گفت:

      با سلام و خسته نباشید

      من امسال کنکور دادم و رتبم ١٧٠هست ٣ترم دیکه تا اتمام زبان دارم و معدل دیبلمم هم ١٩٠٨١
      میخواستم ببینم شانسی واسه تحصیل در امریکا دارم؟یا بهتره دوره ی عمومی رو ایران بخونم و واسه تخصص اقدام کنم؟
      ممنون میشم راهنماییم کنین

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.شما برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور آمریکا در مقطع پزشکی نیازمند گذراندن ۴ سال لیسانس علوم پایه در کشور آمریکا می باشید.

        • فرنوش گفت:

          سلام من کارشناس مامایی خوندم و میخوام در آمریکا پزشکی رو ادامه بدم آیا اون چهار سال علوم پایه شامل منم میشه یا واسم تطبیق میدن.الان من از چه مرحله ای باید شروع کنم؟

          • آریانا پارس گفت:

            باید ابتدا دوره ی ۴ ساله ی علوم پایه رو بگذرونید بعد در صورت قبولی در آزمون دوره ی ۵ ساله ی پزشکیتون شروع میشه .

    96. mary گفت:

      با سلام و خسته نباشید .من در حال حاضر دانشجوی پزشکی سال ۳ میباشم میخواستم راجع مهاجرت به آمریکا برای تخصص شرایط و راهکار های آن سوال کنم و آیا شانس موفقیت برای امتحان های مخصوص که در متن ذکر شده وجود دارد ؟راهنمایی بفرمایید. البته من مدرک آیلتس ۷ دارم.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شما پس از اتمام تحصیل می توانید برای کشور آمریکا اقدام نمایید . در صورت قبولی در آزمون های usmle می توانید برای تخصص در این کشور اقدام نمایید

    97. mary گفت:

      با سلام؛ من دانشجوی پزشکی هستم راجع امتحان usmle میشه یکم توضیح بدهید؟ آیا قبول شدن تو این امتحان سخت؟ آیا میتونم به تحصیل تخصص تو آمریکا فکر کنم؟ یا بهتره تو ایران تخصص بخونم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        امتحانات در سه مرحله برگزار می شه و مرحله ی آخر را باید در کشور آمریکا داده شود . با توجه به شرایط امتحانات شانس قبول شدن در این آزمون ها کم می باشد

    98. sara گفت:

      با سلام و خسته نباشید،
      آیا مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی مینسک مورد قبول آمریکا هست ؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سللام و احترام
        باید مدارک شما برای دانشگاه های کشور آمریکا ارسال شود و مورد ارزیابی قرار بگیرد

    99. لاله گفت:

      باسلام وخسته نباشید
      آیا می توان درایران دریکی ازرشته های زیست شناسی، لیسانس گرفت ودرامریکا دررشته پزشکی ادامه تحصیل داد؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام و درود
        برای ادامه تحصیل در کشور آمریکا باید لیسانس علوم پایه را در خود کشور گرفته و از آنجا برای رشته پزشکی اقدام کنید

    100. alireza گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      آیا تفاوتی بین مدرک پزشکی دانشگاه آزاد و سراسری تو امتحان usmle. وجود دارد ؟

    101. zahra گفت:

      سلام خسته نباشید ببخشید من در حال حاضر دانشجوی پزشکی هستم در ایران….میخواستم برای تخصص برای بورسیه در آمریکا اقدام کنم، معدل چقدر باید باشه و چه مدارکی لازمه؟ آیا ثبت پایان نامه در مجلات معتبر علمی موثر هست در پذیرش یا نه…..بعد اونجا عمومی من رو قبول دارن یا نه؟ آیا از تخصص شروع خواهم کرد یا اینکه باید چند سال عمومی تحصیل کتم؟ ممنون میشم راهنمایی م کنید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        معمولا مدارک پزشکان ایرانی در کشور آمریکا معادل سازی نمیشه و شما فقط در صورتی که امتحان های USMLE رو با موفقیت پشت سر بگذارید میتونیدبرای تخصص اقدام کنید.البته شما میتونید برای رشته های غیر کلینیکال و یا دوره های PhD در کشور آمریکا اقام کنید

        • سیامک گفت:

          من چهارده سالمه مدرک تافل رو دارم.میخواستم ببینم چطور در دانشگاه های امریکا باید پذیرش بگیرم و دیگه در ایران به دانشگاه نرم اگه ممکنه پاسخم رو بدید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up