پادکست مقاله فوق لیسانس ایتالیا
آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

تحصیل فوق لیسانس در ایتالیا

سیستم آموزش عالی ایتالیا از تعامل با مؤسسات و شرکای اروپایی بهره می برد، این بدین معنا است که دانشگاه های ایتالیا با سایر دانشگاه های اروپا توافق های مبادله ای و مضاعف متعددی دارند. تحصیل در مقطع فوق لیسانس ایتالیا می تواند درهای دیگر موسسات باکیفیت اروپا و جهان را برای دانشجویان بین المللی باز نماید.

دروس کارشناسی ارشد در ایتالیا به زبان های ایتالیایی و انگلیسی ارائه می گردد، از این رو دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود با ارائه مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند. طول دوره مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا معمولاً ۲ سال به طول می انجامد و دانشجویان پس از گذراندن ۱۲۰ واحد درسی می توانند مدرک خود را اخذ نمایند.

اغلب فعالیت های دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا مربوط به فعالیت های گروهی، کارآموزی، جلسات علمی و سخنرانی می باشد. این موضوع تاثیر بسزایی در ارتباط با درک هرچه بیشتر دانشجویان از مفاهیم دروس ارائه گردیده خواهد داشت.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ایتالیا

هزینه های تحصیل در ایتالیا به عوامل گوناگونی نظیر دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر ارتباط دارد. معمولاً کمک هزینه ها و بورسیه های بسیاری از سوی دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود که با توجه به شرایط دانشجویان به آنها تعلق می گیرد.

به طور کلی دانشگاه های ایتالیا را می توان به ۲ دسته تقسیم نمود، دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی. معمولاً هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی برای دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشند نسبت به دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا مناسب تر است.

به طور کلی هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا سالیانه بین ۷۵۰ الی ۴۰۰۰ یورو خواهد بود، در حالیکه هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا به مراتب بالاتر از دانشگاه های دولتی خواهد بود.

برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا تفاوتی بین دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا وجود ندارد و کلیه دانشجویان به طور یکسان ملزم به پرداخت شهریه دانشگاه می باشند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا به صورت میانگین سالیانه بین ۶۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰ یورو خواهد بود.

شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد در ایتالیا

حدود ۳۵۰ رشته تحصیلی مختلف در مقطع کارشناسی ارشد ایتالیا ارائه می گردد. با توجه به تنوع رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور مراحل گوناگونی را می بایست طی نمایند. به طور مثال برای ورود به برخی رشته های تحصیلی در ایتالیا ابتدا از دانشجویان آزمون گرفته می شود و برای رشته های مهندسی و مدیریت در اغلب دانشگاه کسب نمره مناسب در آزمون های GRE و GMAT الزامی می باشد. از شرایط دیگر می توان به گپ تحصیلی ایتالیا اشاره کرد یعنی افرادی که از زمان اتمام دوره تحصیلی قبل تا تحصیل مجدد خود فاصله زمانی وجود داشته باید اثبات کنند که در این مدت یا به کار یا به تحصیل مشغول بوده اند.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای کارشناسی ارشد در ایتالیا

برای اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه جهت تحصیل در فوق لیسانس ایتالیا یک سری مدارک کلی وجود دارد که هر دانشجویی ملزم به ارائه آنها خواهد بود. این مدارک عبارتند از:

  • مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط از دانشگاه های معتبر
  • ریز نمرات
  • مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی
  • انگیزه نامه (SOP)
  • توصیه نامه
  • نامه تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا
  • توجیه گپ تحصیلی ایتالیا

اجازه کار دانشجویی

کار دانشجویی در مقطع فوق لیسانس ایتالیا به دو صورت انجام می شود که دانشجویان در این مقطع می توانند به این دو روش برای کار دانشجویی اقدام کنند. اولین صورت بدین گونه می باشد که دانشجویان با خود دانشگاه قراردادی را تنظیم می کنند و به مدت های مختلف که معمولا ۳ ماهه می باشد برای دانشگاه کار انجام می دهند و به ازای هر ساعت حدود ۸ تا ۱۰ یورو حقوق دریافت می نمایند.

روش دوم بدین سان می باشد که دانشجویان در کنار درس خواندن مشغول به کار می شوند ولی هماهنگ کردن این دو کار در کنار هم بسیار دشوار می باشد. کلاس های فوق لیسانس ایتالیا معمولا تمامی روزهای هفته را دربر می گیرد و کمتر موقعیت کار کردن برای دانشجویان مقدور می باشد. ولی در بسیاری از دروس این مقطع امکان حضور نداشتن سر کلاس مهیا می باشد که می تواند فرصت مناسب را برای اشتغال به کار فراهم کند.

بیمه دانشجویی

بیمه‌ های دانشجویی از دیگر امکاناتی است که برای دانشجویان در طول تحصیل در کشور ایتالیا در نظر گرفته شده است. بیمه های موجود در ایتالیا به دو صورت عمومی و A.S.L در دسترس دانشجویان در حال تحصیل در ایتالیا می باشد. بیمه های عمومی به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار دارد. اعتبار این بیمه یک ساله است. دانشجویان می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات پستی که کارهای مربوط به اقامت در ایتالیا را انجام می‌ دهند بیمه خود را دریافت نمایند.

A.S.L نوع دیگر بیمه در کشور ایتالیا است که هزینه آن چیزی در حدود ۵۰ یورو از بیمه عمومی بالاتر می باشد ولی در عوض خدمات ارائه شده توسط این بیمه بیشتر است. افراد تحت پوشش این بیمه می‌توانند تحت نظر یک پزشک شخصی قرار بگیرند، ویزیت پزشک عمومی برای این افراد رایگان خواهد بود، هزینه ویزیت پزشک متخصص طبق تعرفه بیمه پرداخت می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه بیمه A.S.L در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتبر است.

برای دریافت بیمه‌ی A.S.L ابتدا باید درخواست خود را در اداره پست ثبت کنید و سپس به شعب این بیمه در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه نمایید. فرم درخواست، کد مالیاتی، مجوز اقامت، گذرنامه، گواهی ثبت نام در دانشگاه و رسید پرداخت مدارک مورد نیاز برای دریافت بیمه A.S.L می باشد.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

در چه دانشگاه هایی می توان دوره کارشناسی ارشد را گذراند؟

ایتالیا دارای قدیمی ترین دانشگاه های اروپا می باشد که سرآمد آنها دانشگاه بولونیا است. همانگونه که اشاره گردید دانشگاه های معتبر ایتالیا طیف گسترده و متنوعی از رشته های تحصیلی را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می نمایند.

معتبرترین دانشگاه های ایتالیا در کلیه مقاطع تحصیلی طبق رتبه بندی سازمان جهانی QS

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه مطالعات پیشرفته (Sant’Anna)
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه ساپینزا رم
  • دانشگاه پادوا
  • دانشگاه پلی تکنیک تورین
  • دانشگاه میلان

انتخاب دانشگاه از سوی دانشجویان به عوامل مهمی نظیر رشته و مقطع تحصیلی، مدارک لازم و بودجه مورد نیاز جهت پرداخت هزینه های دانشگاه ارتباط دارد. به طور کلی با توجه به موارد ذکر شده دانشجویان می توانند بهترین دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در ایتالیا

کشور ایتالیا نیز مانند سایر کشور ها بورسیه های مختلفی جهت حمایت از دانشجویان ارائه می دهد. هدف و شرایط هر یک از بورسیه ها متفاوت می باشد مثلا برای دریافت بعضی از آن ها باید شرایط تحصیلی مانند نمرات مناسب درسی کسب کرد ولی برای دریافت نوع دیگری از بورسیه ها شرایط مالی متقاضی مورد توجه می باشد.

به صورت کلی در کشور ایتالیا ۳ نوع بورسیه ارائه می شود این بورسیه ها عبارتند از : بورسیه استانی ایتالیا  (DSU)، بورسیه دولتی ایتالیا و بورسیه دانشگاهی ایتالیا که در ادامه به توضیح شرایط دریافت هر یک خواهیم پرداخت :

بورسیه استانی ایتالیا  (DSU)

این بورسیه به دانشجویانی اعطا می شود که توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل خود در کشور ایتالیا را ندارند. برای اثبات این امر معمولا باید مدارک نشان دهنده سطح درآمد خود مانند فیش حقوقی، اجاره نامه و سایر مدارک مربوطه را ارائه کنند اگر واجد شرایط باشند می توانند از این بورسیه به مبلغ ۵۰۰۰ هزار یورو در سال استفاده کنند.

بورسیه دولتی ایتالیا

این بورسیه برای مقاطع ارشد و دکتری و رشته های مشخص مانند زبان و فرهنگ ایتالیایی ارائه می شود و میزان آن ماهیانه حدود ۹۰۰ یورو می باشد. البته برای استفاده از این بورسیه محدودیت سنی وجود دارد.

بورسیه دانشگاهی ایتالیا

این نوع بورسیه توسط دانشگاه ها ارائه می شود و هر دانشگاه شرایط خاصی برای اعطا بورسیه مد نظر دارد اما معمولا برای دریافت این بورسیه ها متقاضی باید از نظر نمرات درسی در حد بسیار خوبی باشد تا بتواند برای کسب بورسیه ایتالیا اقدام کند.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ایتالیا

بدون شک ایتالیا ترکیبی کامل از تاریخ خیره کننده، سنت آکادمیک، تحقیقات و آموزش های مبتکرانه را ارائه می می نماید. تحصیل در کشوری که زادگاه نخستین دانشگاه اروپا می باشد قطعاً خواسته دانشجویان بسیاری از سرتاسر جهان است و از مزایای قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

هزینه های تحصیل و زندگی

یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کشورهای اروپایی است. در حال حاضر ایتالیا یکی از کم هزینه ترین کشورها برای ادامه تحصیل و زندگی می باشد، علاوه بر این دولت و دانشگاه های این کشور همواره دانشجویان داخلی و خارجی را از طریق بورسیه های مختلف مورد حمایت مالی قرار می دهند. از این رو ایتالیا به یکی از کشورهای پیشرو در امر جذب دانشجویان بین المللی تبدیل گردیده است.به صورت میانگین هزینه های زندگی در ایتالیا ماهانه برای یک خانواده ۴ نفره در این کشور حدود ۳۳۰۰ یورو می باشد. در ادامه به هزینه های زندگی در این کشور اشاره خواهیم کرد :

عنوان هزینه ها
یک وعده فست فود حدود ۸ یورو
۵۰۰ گرم مرغ حدود ۴٫۵ یورو
۱ لیتر شیر ۱٫۵ یورو
۱۲ عدد تخم مرغ ۳٫۵ یورو
۱ کیلو گوجه فرنگی حدود ۲ یورو
۱ کیلو سیب زمینی حدود ۱٫۵ یورو

اجازه کار

از دیگر مزایای قابل توجه برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارند اجازه کار حین تحصیل است. معمولاً اجازه کار برای دانشجویان بین المللی بسته به مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت، کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و دکترا ۳۰ ساعت در هفته دانشجویان اجازه کار خواهند داشت، که به واسطه درآمد حاصله از انجام کار می توانند کلیه هزینه های تحصیل و زندگی خود در ایتالیا را کاور نمایند.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

بدون تردید یکی از نکات بسیار حائز اهمیت از دیدگاه دانشجویان بین المللی تحصیل به زبان انگلیسی است. در واقع یادگیری زبان ایتالیا امری زمانبر و دشوار به حساب می آید که نیاز به تلاش و پشتکار فراوان دارد. از این رو دانشگاه های ایتالیا جهت سهولت در تحصیل و رفاه حال دانشجویان بین المللی کورس های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا را به ۲ زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می نمایند.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

معایب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ایتالیا

همانگونه که اشاره گردید تحصیل در ایتالیا از مزایای بی شماری برخوردار است، اما معایب و چالش هایی نیز در این رابطه وجود خواهد داشت.

مطمئناً دانشجویان با توجه به تناسب مزایا و معایب تحصیل و زندگی در هر کشوری می توانند به یک نتیجه گیری منطقی در ارتباط با انتخاب مقصد نهایی خود دست یابند، از این رو در ادامه این مطلب به معایب تحصیل در فوق لیسانس ایتالیا اشاره خواهیم نمود.

فقدان بازار کار مناسب

بدون تردید ورود به بازار کار در حین تحصیل جهت تامین هزینه های دانشجویان بین المللی و به دست آوردن موقعیت های شغلی مناسب پس از تحصیل برای کسب درآمد قابل قبول و اخذ اقامت دائم در هر کشوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. متاسفانه در حال حاضر ایتالیا به همراه اسپانیا و یونان از بالاترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا و پایین ترین رشد اقتصادی در حوزه یورو برخوردار می باشند، از این رو به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب در این کشور بسیار زمانبر و دشوار می باشد.

اجازه همراه

یکی از بزرگترین چالش های تحصیل فوق لیسانس ایتالیا عدم اجازه ورود همراه دانشجو به این کشور می باشد. در واقع طبق قوانین مهاجرتی ایتالیا معمولاً دانشجویان بین المللی پس از گذراندن ۲ ترم تحصیلی می توانند درخواست الحاق خانواده خود را به اداره مهاجرت این کشور تسلیم نمایند، پس از بررسی درخواست ارائه شده در صورت صلاحدید مقامات مربوطه اجازه الحاق خانواده دانشجو و صدور ویزای برای همسر و فرزندان دانشجو اجرایی خواهد شد. عدم اجازه همراهی خانواده با دانشجو برای افرادی که متاهل می باشند به یک معضل بسیار جدی تبدیل گردیده است.

ایتالیا,ایتالیا,ایتالیا

یادگیری زبان ایتالیایی

همانگونه که ذکر گردید تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی میسر است و این یک مزیت به شمار می آید، ولی باید توجه داشته باشید شما تنها در محیط دانشگاه و برای ادامه تحصیل از این مزیت بهره مند خواهید بود. در دنیای امروز برقراری ارتباط با افراد جامعه جهت انجام امور روزمره و از همه مهم تر به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب امری الزامی به شمار می آید.

اغلب کشورهای اروپایی به زبان و فرهنگ خود می بالند، ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. علاوه بر این بخش اعظمی از مردم ایتالیا بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی آشنایی چندانی با زبان انگلیسی ندارند و این موضوع می تواند در جهت برقراری ارتباط دانشجویان بین المللی با اقشار مختلف مردم در ایتالیا مشکل ساز شود. با توجه به این شرایط می توان گفت یادگیری زبان ایتالیایی برای بهره مندی از شرایط ایده ال در این کشور امری واجب به نظر می رسد.

آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که به صورت همزمان دارای مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و رفاه اجتماعی و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد به شما توصیه می کند برای هرگونه اعزام به خارج با کشور مقصد و شرایط زندگی در آن به طور کامل آشنایی یابید.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب بیان شده می توان گفت که تحصیل در مقطع فوق لیسانس ایتالیا یک گزینه بسیار مناسب برای دانشجویانی است که متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی و با هزینه های کم می باشند. برای تحصیل در رشته های مختلف محدودیتی برای دانشجویان وجود ندارد و به جز برخی از دانشگاه های معتبر، برای ادامه تحصیل نیاز به آزمون ورودی نمی باشد. همچنین دانشجویان امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور را هم دارا می باشند.

از دیگر ویژگی های کشور ایتالیا هزینه های نسبتا پایین زندگی در این کشور می باشد با این وجود شرایط کاری و یادگیری زبان ایتالیایی از بزرگ ترین ایرادات این کشور برای دانشجویان محسوب می شود. به نظر شما ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس ایتالیا گزینه مناسبی می باشد یا خیر؟

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۵۸ پاسخ به “فوق لیسانس ایتالیا”

    1. نازلی گفت:

      من۲۲ساله هستم و کارشناسی طراحی و ساخت طلا و جواهربا معدل۱۸از دانشگاه غیرانتفاعی و ایلتس زبان انگلیسی دارم ، من میتونم بورسیه کارشناسی ارشد بازاریابی رو از دانشگاه ایتالیا بگیرم؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        برای کشور ایتالیا می توانید از طریق بورسیه استانی اقدام نمایید و برای اخذ این بورسیه با شرایطی که ذکر کردید فقط باید اثبات کنید درامد سالیانه شما کمتر از ۱۰هزار یورو می باشد.

    2. احسان گفت:

      سلام
      من لیسانس فیزیک معدل ۱۳و…از پیام نور دارم. ارشد ژئوفیزیک دانشگاه تهران معدل ۱۵.۳۳
      تافل۹۲
      اگه بخوام ارشد دیتا ساینس اپلای کنم، آیا باید مدرک ارشدم رو ارائه بدم یا مخفی نگه دارم؟ دانشگاه و معدل ولیسانسم زیاد جالب نیست و بهرحال رشته ای که میخوام ادامه بدم با هردوی لیسانس و ارشدم متفاوته. لطفا راهنمایی بفرمایید.
      متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        معمولا در صورت تغییر رشته شانس به نتیجه رسیدن کاهش می یابد. در صورت عدم اعلام مدرک فوق لیسانس، باید گپ ایجاد شده را توجیه کرد

    3. REZA گفت:

      سلام من کارشناسی از موسسه غیر انتفاعی گرفتم سه سال پیش با معدل ۱۸٫۵شانسی هست برای پذیرش اقدام کنم ؟

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        برای مقطع کارشناسی ارشد در صورت داشتن گواهی اشتغال کار برای پوشش گپ تحصیلی و مدرک زبان آیلتس و تمکن مالی می توانید اقدام کنید.

    4. محمدرضا گفت:

      سلام
      من امسال ترم اخر کارشناسیمه (برق قدرت معدل ۱۷ از دانشگاه سراسری ) البته اگه کرونا اجازه بده این ترم تموم شه
      چن تا سوال داشتم ازتون:
      ۱-من میخوام واسه ارشد اقدام کنم گرایش سیستم های قدرت الان کی باید اقدام کنم؟شانس ۲۰۲۰ رو از دست دادم؟گه بله واسه ۲۰۲۱ کی باید اقدام کنم؟
      ۲-ایتالیا واسه گرفتن بورسیه ما باید با استاد در ارتباط باشیم یا نیازی نیست؟ کارایی که واسه بورس گرفتنو باید انجام بدیمو میشه به ترتیب بگین ؟( یکیم من قرار ازمون ایلتس بدم )
      ۳-یکیم رشته برق ازمون ورودی داره؟با توجه به هزینه شما کدوم دانشگاهو پیشنهاد میدین؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام دوست عزیز
        برای تحصیل در ایتالیا قدم اول در دست داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶٫۵ می باشد. برای تحصیل در این کشور می توانید بورسیه ایتالیا را دریافت نمائید. با توجه به اینکه در حال حاضر مدرک آیلتس شما آماده نمی باشد احتمالا برای پائیز ۲۰۲۱ ورود به دانشگاه خواهید داشت. باید تا زمستان امسال آیلتس خود را آماده نمائید. اگر بتوانید بورسیه را دریافت کنید عملا هزینه چندنی برای زندگی در ایتالیا نخواهید داشت.

    5. مانا گفت:

      سلام
      من به زبان ایتالیایی به تحصیل در مقطع مهندسی ارشد قبول شده ام راجب هزینه ی شهریه آن با رشته های انگلیسی تفاوت دارد؟ و اینکه بورس استانی شامل من که رشته ی تحصیلی ایتالیایی اقدام کرده ام می شود؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بورسیه های استانی با توجه به شرایط اجتماعی به افراد تعلق می گیرد. از همین رو در صورت ارائه مدرک زبان و سوابق تحصیلی قادر خواهید برای تحصیل در ایتالیا اقدام نمایید.

    6. sadat گفت:

      سلام خشته نباشید
      من دانشجو مامایی ترم۶ هستم و دو سال ایتالیا زندگی کردم و تسلط نسبتا خوبی به زبان ایتالیایی دارم
      معدلم ١۵/۵ فعلا ?☹️
      میخواستم بدونم شانسی هست که من برای ارشد برای ایتالیا اقدام کنم یا یک رشته دیگه رو دنبال کنم
      ازمون های زبان ایتالیایی رو هم اگه میشه معرفی کنید ممنون میشم?

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        تغییر رشته فقط در محدوده رشته تحصیلی شما امکان پذیر می باشد. مدارس ایتالیایی و سفارت ارائه دهنده دوره های زبان ایتالیایی می باشند.

    7. سارا گفت:

      با سلام من لیسانس پرستاری ازدانشگاه علوم پزشکی اصفهان با معدل ۱۶/۵و آیلتس ۶/۵هستم
      می تونم برای ارشد در ایتالیا بورس بشوم
      در کدام دانشگاه این کشور این امکان وجود داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        عموما برای تحصیل در ایتالیا برای مقطع کارشناسی ارشد بورسیه وجود ندارد اما بعضی دانشگاه ها بر اساس شرایط متقاضیان در صورت کسب امتیاز لازم بورسیه استانی اعطا می کنند.

    8. زینب حسینی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      میشه راجب ش ایط ادامه تحصیل و کار برای رشته ی مامایی در کشور ایتالیا یه توضیح بدین، من کارشناس مامایی هستم ، میخوام بدونم اونجا مامایی رو ادامه بدم بهتره یا تعییر رشته بدم و کارشناسی یه رشته ی دیگه رو بگیرم،

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید برای مقطع ارشد برای کشور ایتالیا اقدام کنید.چنانچه کورس های تحصیلی شما به زبان ایتالیایی باشد مدرک زبان ایتالیایی و اگر به زبان انگلیسی باشد آیلتس ۶٫۵ به بالا نیاز است. ایتالیا دارای بورسیه dsu است که افراد می توانند برای این نوع بورسیه در مقاطع مختلف نیز اقدام کنند.

    9. معصومه گفت:

      سلام من سال ۸۴ دیپلم گرفتم و میخام برای کارشناسی اقدام کنم و مدرک زبان هم دارم
      چه کاری باید انجام بدم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی باید تسلط کافی به زبان ایتالیایی داشته باشید که برای این امر می توانید به سفارت و یا مدارس ایتالیایی مراجعه نمایید.

    10. مهسا گفت:

      سلام من دانشجوی فیزیک دانشگاه شهید بهشتی هستم ولی می‌خوام برای مستر رشته‌ی معماری یا گرفیک دیزاین اپلای کنم. با توجه به این که رشته‌م غیر مرتبطه و تغییر رشته محسوب میشه شانسی دارم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        امکان تغییر رشته در مقطع ارشد در ایتالیا نمی باشد. شما می توانید برای رشته خود یا رشته های مرتبط با آن اقدام نمایید.

    11. معصومه ملاآقایی گفت:

      سلام یه سوال داشتم من فوق لیسانس برق الکترونیک از دانشگاه خواجه نصیر دارم ولی کارشناسی ام را از دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ گرفته ام آیا امکان این هست که با مدرک کارشناسی ارشد بورسیه کارشناسی ارشد دانشگاه های ایتالیا را بگیرم ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        چنانچه شما قصد اقدام برای مقطع مجدد برای کشور ایتالیا را دارید می توانید برای بورسیه dsu نیز اقدام نمایید.

    12. bahar گفت:

      salam vaght bekhyr.man shahrvande italia hastam va passport daram ke az tarighe ezdevaj gereftam,aya baraye maghtae master ham bors ostani be yek shahrvand ta’alogh migire?

      sepas

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        بورسیه ی dsu ایتالیا برای جهان سومی ها می باشد که توانایی مالی زیادی بابت پرداخت هزینه های تحصیل ندارند.که البته مدارکی مثل اجاره نامه ی منزل فیش حقوقی باید ارائه شود.

    13. محمد گفت:

      با سلام و احترام
      آیا با مدرک زبان (غیر آیلتس و تافل) MSRT یا Tolimo هم میتوان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های ایتالیا(مثل پلی تکنیک میلان و …) پذیرش و تحصیل نمود و ویزا گرفت؟
      سپاس

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        یکسری از کشورها و دانشگاه ها می پذیرند ولی معمولا برای ایتالیا آیلتس ۶.۵ نیاز می باشد.

    14. رضا گفت:

      سلام من کارشناسی برق دارم میخوام ارش برم ایتالیا ادامه بدم خواستم بدونم انکان بورسیه شدنم هست و اینکه ایا میتونم فقط با داشتن مدرک زبان b2 ایتالیا و قبولی در ازمون استرنی اقدام کنم؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای مقطع ارشد امکان دریافت بورسیه از ایتالیا می باشد. دوره ی زبان ایتالیایی را می توانید از خود سفارت پیگیری نمایید. ولی چنانچه کورس شما به زبان انگلیسی باشد باید آیلتس ۶.۵ داشته باشید.

    15. امین گفت:

      سلام من دارم روزانه ارشد عمران دانشگاه شیراز درس می خونم می خواستم ببینم امکانش هست واسه همین رشته ارشد ایتالیا بورس بگیرم ؟و اینکه سربازی هم نرفتم
      و اینکه تا کی فرصت دارم واسه گرفتن بورس و ایلتس و کلن شروع کاراش ؟
      مرسی

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما چنانچه قصد اقدام دارید از همین الان می توانید اقدام کنید.امکان گرفتن پذیرش مشروط می باشد.

    16. احمد گفت:

      سلام من لیسانس بیولوژی دارم با معدل۱۶ و ایلتس۶.۵ درامد ماهانه سرپرست خانواده من۱۲۰۰ یورو در ساله ایا امکان پذیرش برای ارشد و گرفتن بورسیه رو دارم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام بله میتونید اقدام کنید فقط هرچه سریع تر کاراتون رو انجام بدین که بتونید از بورسیه استانیش استفاده کنید.

    17. محمدعلی انصاری گفت:

      سلام پسرم دانشجوی سال اخرشیمی کاربردی دانشگاه آزاد واحدمرکز است ماه اینده امتحان ایلتس دارم .میخواستم بدونم سراسری یا ازاد بودن تاثیری درپذیرش دارد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام برای کشور ایتالیا خیر فقط باید مدرک ۶.۵ آیلتس آکادمیک رو داشته باشه .

    18. مری گفت:

      سلام . کسی که الانه ارشد در دانشگاه دولتی در شهر تهران درس میخونه و نمرات خوبی هم داره میتونه
      ۱- برای دانشگاههای ایتالیا مثلا دانشگاه پادوآ درخواست ارشد همون رشته رو بکنه ؟
      ۲-بورسیه میدن ؟ اگر نمیدن هزینه هاش برای هر ترم چقدره ؟
      ۳-همسر و فرزندش هم میتونن باهاش برن اونجا ؟
      ۴-اجازه کار به همسرش میدن ؟

      ممنونم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل در ایتالیا در مقطع ارشد بی شک میشه اقدام کنند و بورسیه ی استانی هم بهشون تعلق میگیره . همراهان همزمان اجازه ورو د ندارند شاید با تاخیر حد اقل ۶ ماه همراه باشه ورودشون ولی همراه عمدتا اجازه کار ندارد مگر آفیسر ویزا اجازه دهد

    19. سامان گفت:

      سلام
      بنده کارشناسی آموزش زبان انگلیسی (معدل ۱۴.۷۳) و ارشد همین رشته (معدل ۱۴.۲۴) رو دارم. دوتا مقاله دارم و نمره IELTS 7.5. شانس من برای ارشد مجدد در رشته خودم چقدره؟
      و اینکه چقدر شانس اینو دارم که بتونم برای دکتری ادامه بدم و ویزای تحصیلیمو به اقامتی تبدیل کنم؟
      با تشکر از سایت خوبتون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام امکان گرفتن پذیرش برای فوق مجدد می باشد. یکسری از کشورها مثل کانادا استرالیا چون برای ویزای کاری دارای سیستم امتیاز بندی می باشند گذراندن یک دوره ی تحصیلی خودش امتیاز مثبت برای شما محسوب می شود که بتوانید راحت تر ویزای خود را به ویزای کار تبدیل نمایید.

    20. آرش گفت:

      سلام
      شانس اخذ ویزای کار بعد از تحصیل در مقطع ارشد در کدامیک از کشورهای ایتالیا و کانادا بیشتر است؟

    21. kimiya گفت:

      عرض ادب و احترام
      من لسانس مدیریت صنعتی هستم. میخواستم بدونم برای مقطع فوق لیسانس میتونم توی رشته غیرمرتبط با لیسانسم توی ایتالیا تحصیل کنم؟ یا الزما باید رشته مرتبط با رشته لیسانسم باشه ؟ علاقه م تحصیل توی یکی از رشته های هنریه

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        خیلی بهتر هست که ادامه رشته خودتون رو بخونید که شانس ویزا و پذیرشتون بالا باشه . رشته خودتون رو وارد بشید بعد در دانشگاه مقصد تغییر رشته بدید

    22. Moohamadali گفت:

      سلام لیسانس مهندسی مکانیک ازدانشگاه روزانه اصفهان بامعدل۱۶.۵ ونمره ی ایلس۶.۵ میخواستم بدونم واسه ارشد برای دانشگاهای ایتالیا امکان کمک هزینه تحصیلی واسم وجود داره

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دانشگاههای ایتالیا بورسیه ای بنام dsu دارند که برای کشورهای جهان سوم میباشد که ایران هم شامل این بورسیه میشود. برای پاسخ به این سوال باید شرایطتان دقیق تر بررسی شود.
        برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید:
        https://arianaabroad.com/

    23. هیلما گفت:

      سلام . من دارای ۱۲ سال سابقه کاری در رشته خودم گرافیک هستم . مدرک تحصیلی بنده کارشناسی گرافیک و تبلیغات هستش . , و نقاش هم هستم …. برای ارشد به ایتالیا فکر میکنم . زبانم متاسفانه ضعیف هستش و مدرک آیلتس ندارم . بنظر شما میتونم برای تحصیل در مقطع ارشد ( هنر گرافیک ) اقدام کنم ؟ و آیا امکان شغلی مناسب برای بنده با توجه به شاخه تحصیلی و کاری بنده در این کشور همزمان با درس هست ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        اجازه کار حین تحصیل را دارید ولی برای پذیرش از دانشگاه گرفتن مدرک زبان الزامیست

    24. میثم گفت:

      با سلام و احترام
      بنده فارغ التحصیل کارشناسی عمران دانشگاه ازاد با معدل ۱۲/۸۹ هستم
      میخواستم بدونم با این معدل وبدون رزومه قوی میتونم توی ایتالیا ارشد یکی از رشته های مهندسی رو بخونم؟
      رشته های دیگه چی؟
      اگه جواب مثبته شرایط و هزینه هاش چطوره؟
      سپاسگزارم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل ارشد در کشور ایتالیا محدودیت خاصی وجود ندارد ولی برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد باید مدرک زبان آیلتس۶ یا ۶.۵ را داشته باشید . با معدلی که دارید کمی در انتخاب دانشگاه ها محدود میشوید ولی امکانش را دارید

    25. حمید گفت:

      سلام
      در سایت سفارت برای مدرک زبان جهت ویزا ،به مدرک تولیمو هم اشاره شده. آیا با مدرک تولیمو در سطح b2 ، میشود برای ویزا اقدام کرد ؟
      تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام .مدرک تولیمو مورد نایید است اما برای ارای دادن به دانشگاه باید ان را معادل سازی کرد وبا مدرک ایلتس طتبیق داد.

    26. دريا گفت:

      سلام
      با لیسانس ریاضی معدل ١۶،٢٠ و ارشد ریاضی معدل ١٧،۵٠، شانس قبولی در چه رشته های ارشد مجدد در ایتالیا دارم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        امکان تحصیل در رشته ی خودتان یا رشته ها و گرایش های نزدیک به آن در کشور ایتالیا برای شما وجود دارد اما تغییر رشته های اساسی معمولا امکان پذیر نیست

    27. Ardalan گفت:

      با داشتن مدرک لیسانس عمران با معدل کل ۱۲/۹۲ و آیلتس ۶ آیا قادر به گرفتن بورس تحصیلی در ایتالیا هستم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        شانس گرفتن بورسیه در مقطع تحصیلی ارشد در کشور ایتالیا خیلی کم است چون اکثر کشورها به فارغ التحصیلان کشور خودشان این فرصت را اختصاص می دهند.

    28. سعید گفت:

      با معدل کل ۱۷ارشد و لیسانس ۱۴.۲. آیلتس ۶.۵
      شانس کمک هزینه تحصیلی برای کشور های اروپایی دارم برای ارشد مجدد. ممنون

    29. امیر گفت:

      سلام با لیسانس مهندسی شیمی معدل ۱۳/۴۸ و ۲مقاله ISI و IELTS6.5 میتونید برای ارشد همین رشته پذیرش بگیرید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up