شرایط اخذ اقامت کشور پاناما

پاناما یکی از کشورهای آمریکای مرکزی می باشد که پایتخت آن پاناما سیتی می باشد . جمعیت این کشور ۳ میلیون و نهصد هزار نفر می باشد و زبان رسمی آن اسپانیایی است واحد پول این کشور بالبوآ و دلار آمریکا می باشد پاناما در سال ۱۸۲۱ از اسپانیا و در سال ۱۹۰۳ از کلمبیا جدا شد . جمهوری پاناما کم جمعیت ترین کشور اسپانیایی زبان در آمریکای لاتین می باشد .

جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۵ حدود سه میلیون و نهصد هزار نفر اعلام شد . پاناما صد و شانزدهمین کشور از لحاظ وسعت می باشد این کشور از شمال به دریای کارائب ( اقیانوس اطلس ) ، از شرق به کشور کلمبیا ، از جنوب به اقیانوس آرام و از غرب به کاستاریکا محدود می شود .

منطقه پاناما باریکترین خشکی را در آمریکای مرکزی داراست که دو نیم قاره امریکای شمالی و جنوبی را به هم وصل می کند جمهوری پاناما عضو سازمان متحد و سازمان کشورهای آمریکایی می باشد . پانامایک باریکه ی کوهستانی است که جنگل های انبوهی دارد و امریکای مرکزی را به آمریکای جنوبی وصل می کند .

پاناما را می توان از محبوبترین پناهگاه های مالیاتی دانست که مجموعه ای متنوع از برنامه های اقامت از طریق سرمایه گذاری سریع و مقرون به صرفه را ارائه می دهد. قوانین مالیاتی این کشور می گوید که شما پس از دریافت اجازه اقامت ملزم به پرداخت مالیات برای درآمد جهانی خود نباشید .

دلار آمریکا در پاناما به عنوان یک ارز قانونی استفاده می شود و همین مسئله موجب حفاظت از سرمایه گذاری و یا بیزینس شما در مقابل نوسانات ارز می باشد . شما پس از سرمایه گذاری ملزم به ماندن در پاناما نیستید اما آب و هوای عالی پاناما و هزینه های بسیار پایین آن این کشور را به وطن دوم بسیاری از افراد تبدیل کرده است .

سرمایه گذاری و ثبت یک شرکت تجاری در کشور پاناما و پایتخت آن پاناما سیتی یکی از راه های سریع گرفتن اقامت این کشور می باشد . شخص اقدام کننده می تواند به همراه کلیه اعضای خانواده اش برای اقامت اقدام کند .

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

روش های اخذ اقامت پاناما را اینگونه می توان نام برد :

  • اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت
  • اخذ اقامت از طریق خرید ملک
  • اخذ اقامت از طریق کار
  • اخذ اقامت از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت از طریق ازدواج

از مزایای اقامت کشور پاناما می توان به امکان خرید منقول و غیر منقول ملک در پاناما ، امکان اخذ وام از بانک ها با سود پائین و امکان انتقال ارز به کشور پاناما ، اجازه کار در این کشور را نام برد . موارد دیگری نظیر نزدیک بودن سطح مخارج زندگی در این کشور به ایران ، امکان تحصیل رایگان فرزندان مقیم ، در مدارس و دانشگاه های این کشور ، امکان تجارت با کشورهای قاره آمریکا و سایر کشورهای جهان از مزایای اقامت این کشور می باشد .

همچنین شایان ذکر است که دارندگان پاسپورت این کشور بدون اخذ ویزا می توانند به ۱۵۵ کشور جهان سفر کنند حتی کشورهای حوزه ی شینگن .

پانامایک منطقه آزاد تجاری محسوب می شود که همانند دبی و امارات کشوری کوچک است که از لحاظ اقتصادی پررونق می باشد . آمریکا در این کشور سرمایه گذاری زیادی کرده است و این کشور به واسطه ی کانالی که دارد مالیات ندارد و اکثر کشورهای پیشرفته شرکت های بین المللی را در این کشور دارند . بافت معماری پاناما شما را به یاد دبی می اندازد .

کشورهای آمریکای لاتین اکثراً فقیر هستند ولی پاناما به دلیل داشتن مراکز خرید زیبا ، ماشین های کولی و مارکهای گران از این قاعده مثتثنی می باشد . اولین مسئله در مورد بحث مهاجرت به پاناما انواع مهاجرت در این کشور است . این کشور یک نوع مهاجرت ندارد و برنامه های آن براساس ترویج کشاورزی و سرمایه گذاری سنگین و سبک می باشد پژوهشهای علمی ، احیای جنگل و گردشگری .

فرد با داشتن ویزای توریستی به مدت ۶ ماه می تواند در پاناما اقامت کند و می تواند برنامه های تجاری و سرمایه گذاری مختلف را از نزدیک مشاهده کند این در حالی است که قبلاً مدت این اعتبار ۳۰ روز تا ۹۰ روز بود .

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

انواع سرمایه گذاری در پاناما به اختصار

  • سرمایه گذاری عمومی ( سنگین ) : سرمایه گذاری مفید شما باید صد هزار دلار باشد و کسب و کاری راه بیاندازید که زیر نظر دولت باشد .
  • سرمایه گذاری در بخش جنگلداری : سرمایه پروژه شما باید حداقل چهل هزار دلار باشد . ( احیای جنگل )
  • سرمایه گذاری کوچک ( سبک ) : حداقل میزان سرمایه گذاری ده هزاردلار باشد و سه نفر شهروند پانامایی را استخدام کند .
    و خود فرد نیز مدیریت بیزینس خود را برعهده بگیرد .
  • بازنشستگی باید شخص نشان دهد که حقوق بازنشستگی شما از خارج از کشور ماهیانه ۵۰۰ دلار برای خودتان و همسرتان باشد و هر نفر اضافه بر این افراد نیز صد دلار می باشد .
  • کشاورزی : حداقل میزان سرمایه باید ۴۰ هزار دلار باشد و در رابطه با کشاورزی و یا مزرعه داری باشد .
  • سرمایه گذاری بازنشستگی : شخص باید بازنشسته باشد و گواهی سپرده بانکی در بانک های پاناما را داشته باشد که بازده مالی آن ۱۵۰ دلار در ماه باشد .
  • علمی : دانش آموز ، استاد دانشگاه معلم هر کدام برای تحصیل یا تدریس وارد پاناما شوند می توانند شرایط را تغییر دهند و معمولا شخص پس از ۵ سال می تواند حق شهروندی را بگیرد . بسیاری از مردم این کشور را برای سرمایه گذاری اقتصادی و سپری کردن دوران بازنشستگی خود انتخاب می کنند .

با پاسپورت این کشور می توانید به یک سری از کشورهای قاره آمریکا ، اروپا و آسیا و آفریقا می توانید سفر کنید .

مدت اقامت در پاناما باید حداقل ۵ سال باشد ، اما مهم پس از اخذ ویزای اقامت دائم شروع می شود . این دوره ممکن است کوتاه باشد ( تا سه سال ) که برای دسته خاصی از افراد است مثلاً کسانی که همسرشان اقامت پاناما را دارد .

یکی از راه های دیگر اخذ اقامت پاناما خرید ملک در این کشور خرید ملک تجاری ، مسکونی ، اداری ، صنعتی و یا کشاورزی است و یا یک دفتر کار برای ثبت شرکت و یا فعالیت های تجاری است .

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

ثبت شرکت در کشور پاناما

شرکت های پانامایی بدون پرداخت مالیات به ثبت رسیده اند از جهت اینکه منطقه آزاد به حساب می آید وبه عنوان یکی از ارکان های تجارت موفق در جهان بکار می رود . این شرکت های پانامایی تحت قانون شماره ۳۷ که در سال ۱۹۲۷ به ثبت رسیده است فعالیت می کنند . مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در پاناما نام شرکت به زبان انگلیسی ، نام و آدرس تمامی مدیران و نام و آدرس تمامی سهامداران می باشد .

پس از اینکه شرکت شما ثبت شد ۵ روز طول می کشد تا نام شما به تایید برسد و پس از آن مدارک ثبت شرکت به تایید پاناما خواهد رسید و در صورتی که هیچ خطایی رخ ندهد شرکت شما ثبت خواهد شد .

موارد دانستنی درباره شرکت ما :

نام شرکت : همه شرکت های ثبت شده در پاناما باید یکی از پسوندهای زیر را داشته باشند crop , corporation , Inc , Incorporated و از این قبیل . باید توجه کرد که پسوند LTd قابل قبول نیست . نام شرکت می تواند به هر زبانی باشد . پاناما از جمله کشورهایی است که برای شرکت باید حداقل ۳ نفر معرفی شوند که عبارتند از مدیر ، بازرس و نماینده شرکت که نیازی نیست که این سه فرد مقیم پاناما باشند و هم چنین این سه نفر می توانند شخص حقیقی یا حقوقی باشند .

برای ثبت شرکت در پاناما حداقل به یک نفر برای سهامدار نیاز است ، این سهامدار می تواند هر ملیتی و هر اقامتی داشته باشد ، نام سهامدار هم می تواند در مدارک دولتی مخفی بماند . شرکت های پانامایی می توانند سهام با نام و بی نام داشته باشند .

مدارک شما به زبان اسپانیایی هستند که ترجمه رسمی به زبان انگلیسی خواهند شد . برای مکان این شرکت باید محلی را اجاره کنید . ویژگی های ثبت شرکت در این کشور از این قرار است :

  • محدودیت در ملیت ندارد .
  • لزومی به اقامت مدیران در پاناما نیست
  • نام سرمایه داران می تواند محرمانه باشد
  • معافیت مالیاتی
  • نیازی به برگزاری جلسات هیأت مدیره نیست
  • جلسات هیأت مدیره در هر جایی می تواند برگزار شود
  • بدون محدودیت در انتقال سرمایه
  • بدون نیاز به تحویل صورت حساب های مالی سالیانه
  • شرکت ها می توانند درهم ادغام شوند .

برای کالاها و خدمات صادراتی پاناما هیچ مالیات بردرآمدی تعریف نمی شود . شرکت هایی که به خارج از پاناما سرویس می دهند نیاز به پرداخت مالیات ندارند فقط هزینه سالیانه حدوداً ۳۰۰ دلار آمریکا را باید بپردازند بدون توجه به اینکه چه درآمدی داشته باشند .

حساب های سالیانه بررسی نمی شوند و نیازی به تحویل آنها به دولت پاناما ندارید ، اگر شرکتی در پاناما داشته باشید ، یک محل برای شرکت خود داشته باشید ، یک حساب بانکی و یک خط تلفن ، در هر صورت مالیاتی به شا تعلق نخواهد گرفت . شهروندان پاناما می توانند بدون ویزا به ۱۱۸ کشور منطقه شینگن در اروپا و نیز کشور بریتانیا سفر کنند .

دیدگاه ها

۳ پاسخ به “اقامت پاناما”

  1. امیر اسلامی گفت:

    سلام ، برای دریافت اقامت دائم این کشور و حقوق شهروندی از طریق خرید ملک ، به چه میزان باید ملک خریداری شود و آیا فرزندان بالای ۱۸ سال نیز شامل همراهی خانواده با خرید یک ملک میباشند ؟

  2. فرحناز گفت:

    متقاضى ثبت شرکت در پاناما هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up