انگلستان به دلیل سیستم آموزشی خلاقانه، کیفیت آموزشی بالا، امکانات جدید پژوهشی و بورسیه های متنوعی که دارد انتخاب بسیاری از افراد در سراسر جهان است، به گونه ای که در سال تحصیلی ۲۰۲۰_۲۱ حدود ۶۰۵۱۳۰ نفر از دانشجویان بین المللی در دانشگاه های انگلستان پذیرش شده اند. یکی از مزیت های تحصیل در انگلستان تنوع زیاد و گسترده رشته ها و زیر شاخه های آن است به گونه ای که شما می توانید به راحتی و براساس علاقه خود رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما در هنگام انتخاب رشته صرفا به علاقمندی خود بسنده نکنید و به میزان درآمد رشته انتخابی خود دقت داشته باشید. در واقع سعی کنید رشته هایی را انتخاب کنید که پولساز در انگلستان هستند. در این مقاله از آریانا پارس سعی در معرفی بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان با بازار کار مناسب و درآمد پس از تحصیل در این رشته ها با شما هستیم تا بتوانید در مسیر درستی برای انتخاب رشته قرار بگیرید. در این مقاله سعی در معرفی بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان با بازار کار مناسب برای شما هستیم تا بتوانید در مسیر درستی برای انتخاب رشته قرار بگیرید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان

انگلستان به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته که دانشگاه های بسیاری در سطح بالای بین المللی دارد، می تواند تمام اهداف شما برای تحصیل و مهاجرت را تامین کند، به خصوص که دارای بازار کار مناسبی است و ویزای اقامت دائم هم به دانشجویان فارغ التحصیل می دهد. در ادامه به معرفی بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان می پردازیم.

رشته مدیریت (MBA) و بازرگانی در انگلستان

یکی از بهترین رشته های تحصیلی انگلستان بازرگانی است، این رشته که برای برنامه ریزی و عملکرد بهتر سازمان ها تاکید دارد در انگلستان بسیار پرطرفدار است تا جایی که دانشکده های رشته بازرگانی و رشته های مرتبط با آن با بسیاری از شرکت های معتبر انگلستان و بین المللی همکاری نزدیکی دارند. شهریه سالانه رشته بازرگانی در مقطع کارشناسی از ۹۲۰۰ تا ۲۵۰۰۰ پوند متغیر است و در مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکتری این رقم بین ۵۰۰۰تا ۳۰۰۰۰ پوند است. برای آشنایی با دورهای بازرگانی به معرفی بهترین دوره های آموزشی این رشته در انگلستان می پردازیم تا اطلاعات کاملی را در زمان انتخاب رشته داشته باشید. مدیریت کسب و کار، مدیریت بین المللی،تجارت بین المللی، بازاریابی،  امور مالی و مدیریت، بانکداری و امور مالی، اقتصاد، حسابداری، تجزیه تحلیل کسب و کار و کار آفرینی دوره های رشته بازرگانی هستند.

مدیریت، یکی از بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان

از دیگر رشته های کاربردی در انگلستان که دانشگاه با سازمان های داخلی همکاری می کندرشته مدیریت است که چه در سطح MBA  باشد و یا MIM ، به دلیل آموزشی که برای برنامه ریزی و اداره یک سازمان متمرکز است، پس از پایان تحصیل بازار کار مناسبی دارد. از برترین دوره های مدیریت می توان از گرایشهای مشاوره مدیریت در بانکداری و سرمایه گذاری، سهام خصوصی، بانکداری و امور مالی، کار آفرینی،مدیریت سیستم اطلاعات، هتل داری و گردشگری را نام برد. رشته مدیریت در انگلستان

معرفی بهترین دوره های رشته مدیریت

MBA  یا کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانیMIM,  یا کارشناسی ارشد مدیریت، در تحلیل مالی و مدیریت اجرای جهانی، یکی از رشته هایی است که امروزه متقاضیان بسیاری دارد و بر اساس تجزیه و تحلیلدیتاهایعملکرد یک کسب و کار در سال های گذشته به برنامه ریزی تجاری و هدایت اهداف سازمان در آینده می پردازد. می توان گفت کارشناسرشته تجزیه و تحلیل کسب و کار برای هر سازمانی با هر پیشینه و تجربه ای که باشد لازم و ضروری است، دوره های رشته تجزیه و تحلیل کسب و کار در سه مقطع برگذار می شود.

بهترین دانشگاه های مدیریت و بازرگانی انگلستان

بهترین دانشگاه ها به ترتیب رتبه بندی QS  عبارتند از : مدرسه کسب و کار لندن، دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن، دانشگاه وارویکو دانشگاه امپریال کالج لندن، دانشگاه های منچستر، لندن سیتی، لنکستر و دانشگاه لیدز. درآمد سالانه رشته های مدیریت و بازرگانی در انگلستان بین ۲۹ هزار پوند تا ۳۹ هزار پوند با توجه به عنوان شغلی متغیر است.

رشته حقوق در انگلستان

یکی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان رشته حقوق است، دانشجویان رشته حقوق در کنار آموزش از اصول اساسی حقوق و دیدگاه انتقادی، مهارت های عملی لازم را نیز آموزش می بینند. یکی از مزیت های تحصیل رشته حقوق در انگلستان این است که پس از اتمام تحصیل و دریافت مدارک برای شما شرایطی فراهم می شود که بتوانید حد اقل برای یک سال در یک شرکت حقوقی حرفه ای کار کنید. شهریه سالانه رشته حقوق در مقطع کارشناسی بین ۱۲۰۰۰تا ۲۰۰۰۰ پوند و در مقطع کارشناسی ارشد بین ۱۴۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ پوند متغیر است. یکی از عوامل تاثیر گذار در میزان شهریه دانشگاه محل تحصیل است.

بهترین دوره های آموزشی انگلستان در رشته حقوق

در ادامه به معرفی بهترین آموزشی در رشته حقوق می پردازیم: لیسانس رشته حقوق که در واقع یک دوره پایه برای سایر دوره ها است، جرم شناسی و حقوق، عدالت کیفری، حقوق مدنی، حقوق بین الملل و حقوق بشر، کارشناسی حقوق یا LLB  و کارشناسی ارشد حقوق یا LLM، کارشناسی ارشد در حقوق شرکت ها و دکتری حقوق. میزان درآمد سالانه رشته های حقوق بر اساس عنوان شغلی از ۳۸ هزار پوند تا ۶۷ هزار پوند متغیر است.

 رشته مهندسی در انگلستان

رشته مهندسی در دانشگاه های انگلستان آموزش بر پایه تحقیق است تا دانشجو مهارت لازم برای کار در بازار کار را کسب کند، برای همین بسیاری از دانشگاه ها با شرکت ها و سازمان های معتبر مختلفی همکاری می کنند تا شرایط کار آموزی و شغلی برایدانشحویان خود را فراهم کنند. از جمله مزیت های تحصیل در رشته مهندسی در انگلستان، داشتن پیشینه قوی این کشور در این رشته است تا آنجا که رتبه دم و سوم جهان در رشته مهندسی به دو دانشگاه معتبر کمبریج و آکسفورد انگلستان تعلق دارد، همچنین امنیت شغلی و فرصت های شغلی پس از پایان تحصیل برای فارغ التحصیلان فراهم است.

دانشگاه های برتر رشته مهندسی بر اساس رتبه بندی QS

دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه امپریال کالج لندن، دانشگاه منچستر، دانشگاه UCL، دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه ساوتهمپتون، دانشگاه لیدز، دانشگاهشفیلد، دانشگاه بریستول.

معرفی بهترین دوره های آموزشی مهندسی در انگلستان

مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی عمومی، مهندسی مکانیک، مهندسیهوانوردی، مهندسی محیط زیست، مهندسی الکترونیک و مهندسی زیستی و مهندسی مکانیک. میزان در آمد رشته مهندسی از ۳۱ هزار پوند تا ۳۸ هزار پوند بر اساس شغل فرد متفاوت است.

رشته پزشکی در انگلستان

یکی از پولسازترین رشته های تحصیلی در انگلستان رشته پزشکی است، این رشته که به دلیل سرمایه گذاری زیاد و داشتن اساتید برجسته و زیرساخت های مناسب و تحقیق و پژوهش فراوان دارای متقاضیان فراوانی است ازبرجسته ترین رشته های دانشگاه های انگلستان است. میزان درآمد سالانه ان از ۲۵۸۶۳ پوند برای پرستاران تا ۷۱ هزار پوند برای جراح قلب متغیر بر اساس عنوان شغلی متفاوت است.

معرفی بهترین دوره های آموزشی رشته پزشکی

پرستاری، جراح، جراحی دامپزشک، زیست پزشکی، پزشکی مولکولی، جراح، داروساز، روان درمانگر، بیوتکنولوژی پزشکی، دوره های پیراپزشکی برترین دانشگاه های علوم پزشکی در انگلستان بر اساس رتبه بندی QS دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، دانشگاه USL، دانشگاه امپریال کالج لندن، دانشگاه کینگز کالج لندن، دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه منچستر، دانشگاه گلاسگو و دانشگاه ناتینگهام. 

شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان

بر اساس قوانین مهاجرت به انگلستان کلیه افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان برای اشتغال یا ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارند می بایست فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان را انجام دهند، شروع پروسه معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان با ارسال مدارک به شورای پزشکی این کشور جهت ارزشیابی و تایید خواهد بود، سپس فرد متقاضی می بایست با شرکت در دوره های معادل سازی برای آزمون PLAB خود را آماده کند.

اصولاً برای معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان (MLA) دو مرحله اصلی وجود دارد، که شامل شرکت در آزمون (PLAB (Professional and Linguistic Assessments Board و ارزیابی مهارت های بالینی و حرفه ای است. شرایط ارزیابی مدارک و آزمون های مربوطه برای دانش آموختگان دانشگاه های انگلستان و افرادی که خارج از انگلستان مدرک پزشکی خود را دریافت نموده اند یکسان خواهد بود.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی انگلستان

امروزه تحصیل داروسازی در انگلستان طرفداران بسیاری دارد و دانش آموزان بین المللی می توانند برای تحصیل در این رشته اقدام نمایند. دانش آموزان در هر بازه سنی می توانند برای ادامه تحصیلات به انگلستان رفته و وارد مدارس این کشور گردند و پس از اخذ دیپلم وارد دانشکده داروسازی شوند.

تحصیل داروسازی در این کشور به عنوان یکی از بهترین رشته ها برای ساختن آینده ای روشن برای دانش آموزان شناخته شده است. دانش آموزانی که علاقه مند به شیمی می باشند معمولا رشته داروسازی را انتخاب می نمایند تا با همکاری پزشکان در زمینه داروئی به بیماران برای مشاوره در این زمینه یاری رسانند.

رشته داروسازی در انگلستان ۴ سال می باشد و ماژول های اصلی این رشته فیزیولوژی، زیست شناسی و شیمی است و دانشجویان با کار در آزمایشگاه های پیشرفته دانشگاه ها می توانند مهارت لازم را در ساخت دارو بدست آورند. برای ورود به رشته داروسازی باید مراحلی را پشت سر بگذارید که در بخش بعدی توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می دهیم.

رشته علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات در انگلستان

با راه یافتن ابزار دیجیتال و فناوری اطلاعات به مشاغل مختلف و لزوم استفاده از علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعاتبرای پیشرفت کار و کسب درآمد، بر اهمیت این رشته افزوده شده و جزو رشته های پر درآمد است که بازار کار مناسبی نیز در انگلستان و سایر کشورها دارد. شهریه سالانه این رشته بر اساس نوع دانشگاه از ۱۹۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ پوند متغیر است. تحصیل در انگلستان

بهترین دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات در انگلستان بر اساس رتبه بندی QS

دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، دانشگاه امپریال کالج لندن، دانشگاه UCL، دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه کینگز کالج لندن، دانشگاه منجستر، دانشگاه وارویک، دانشگاه بریستول، دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن.

بهترین دوره های آموزشی رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

کارشناسی ارشد علوم محاسبات، کارشناسی ارشد علم داده، کارشناسی ارشد هوش مصنوعی، کارشناسی ارشد امنیت سایبری، کارشناسی ارشد مدیریت امنیت فناوری اطلاعات. میزان درآمد رشته های علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات بر اساس عنوان شغلی متفاوت است و بین ۲۸ هزار پوند و ۴۰ هزار پوند قرار دارد.

رشته مطالعات رسانه و اطلاعات در انگلستان

انگلستان یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه ساخت فیلم ، سریال، و برنامه های خبری است و چندین شرکت های معتبر فیلم سازی دارد. بنابراین شما با تحصیل در رشته مطالعات رسانه و اطلاعات در انگلستان  میتوانید از امکانات این کشور در این رشته استفاده کنید تا بتوانید درک مناسبی از عملکرد  رسانه ها در قرن حاضر کسب کنید همچنین مهارت هایی مانند نقد و بررسی و تحلیل محتوای رسانه ها و فناوری اطلاعات را آموزش ببینید. با رشد خلاقیت و مهارت شما در طول تحصیل موقعیت شغلی مناسب با درآمد بالا را می توانید کسب کنید. شهریه رشته مطالعات رسانه و اطلاعات بر اساس نوع رسته، مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متفاوت است.

 لیست بهترین دانشگاه های انگلستان در رشته مطالعات رسانه و اطلاعات در انگلستان بر اساس رتبه بندیQS

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن، دانشگاه گلد اسمیت لندن، دانشگاه کاردیف، دانشگاه لیدز، دانشگاه کینگز کالج لندن، دانشگاه USL، دانشگاه لندن سیتی، دانشگاه لافبورو، دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه شفیلد. شناخت بهترین دوره های آموزشی رشته مطالعات رسانه و اطلاعات انگلستان: فیلمنامه نویسی، فیلم سازی، روزنامه نگاری، مطالعات سینما و تلویزیون، آموزش جلوه های بصری، دوره عکاسی، رسانه دیجیتال درآمد مشاغل وابسته به رشته مطالعات رسانه و اطلاعات در انگلستان بین ۲۳۰۰۰ پوند تا ۳۶۰۰۰ پوند در سال متغیر است که میزان درآمد بستگی به عنوان شغلی فرد دارد.

رشته معماری و مدیریت ساخت و ساز در انگلستان

یکی از رشته های پر طرفدار و پولساز در انگلستان رشته معماری و مدیریت ساخت و ساز است.  این رشته با برنامه های درسی مدرن به گونه ای طراحی شده است علم و فناوری در کنار فرهنگ و هنر با یکدیگر ادغام  شوندو زمینه شکوفا شدن خلاقیت دانشجو را فراهم کند، تا بتواند  موقعیت های شغلی مناسبی پس از اخذ مدرک تحصیلی کسب کند.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته معماری و مدیریت ساخت و ساز در انگلستان بر اساس رتبه بندیQS

دانشگاه UCL، دانشگاه معماریمنچستر، دانشگاهکمبریج، دانشگاه شفیلد، دانشگاه کاردیف، دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه اکسفوردبروکس، دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه بث، دانشگاه ریدینگ.

برترین دوره های آموزشی معماری و مدیریت ساخت و ساز در انگلستان

کارشناسی ارشد معماری، کارشناسی مدیریت ساخت و ساز، کارشناسی ارشد مدیریت پروژه های ساختمانی، کارشناسی ارشد مدیریت هزینه ساخت. میزان درآمد مشاغل رشته معماری و مدیریت ساخت و ساز متناسب با عناوین شغلی بین ۲۶۰۰۰ پوند تا ۴۵۰۰۰ پوند در سال متغیر است.  دانشگاه های انگلستان

رشته مد و طراحی داخلی در انگلستان

امروزه دربازار رشته مد و طراحی داخلی رقابت بین المللی زیادی وجود دارد و بسیاری از افرادموفقیت در این رشته به دنبال تحول در این صنعت هستند. سیستم آموزشی انگلستان در این زمینه به گونه هلی تعریف شده است که در کنار آموزش جامع  در باره صنعت مد دانشجو سبک شخصی خود را پیدا کند و بر اساس سبک خود فعالیت داشته باشد همچنین به دلیل رقابت بسبار در این رشته دوره های کارآموزی بسیاری را برای دانشجویان در نظر گرفته اند. شهریه سالانه رشته مد و طراحی داخلی که جز بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان محسوب می شود، بین ۱۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ پوند متغیر است.

لیست بهترین دانشگاه های رشته مد و طراحی داخلی در انگلستان به ترتیب رتبه بندی QS

کالج سلطنتی هنر، دانشگاه هنر لندن، دانشگاه هنر گلاسکو، دانشگاه گلد اسمیت لندن، دانشگاه لافبورو، دانشگاه اکسفورد، دانشگاهUCL ، دانشگاه برونل لندن، کالج هنر ادینبورگ، دانشگاه امپریال کالج لندن. برترین دوره های آموزشی رشته مد و طراحی داخلی در انگلستان: طراحی داخلی، مدیریت مد و فشن، بازاریابی مد و فشن درآمد سالانه در این رشته بر اساس عنوان شغلی ۲۵۰۰۰ پوند تا ۴۳۰۰۰ پوند متغیر است.

تحصیل در رشته های هنر  در دانشگاه انگلستان

تحصیل در رشته‌های هنر در دانشگاه‌های انگلستان می‌تواند یک تجربه مفید و الهام بخش باشد. انگلستان به عنوان یکی از مراکز برجسته هنری در جهان شناخته می‌شود و دانشگاه‌های آن از برنامه‌های تحصیلی منحصر به فرد و فضای آموزشی عالی برخوردارند. در انگلستان، وجود دانشگاه‌های معروف مانند دانشگاه هنر لندن (University of the Arts London)، که شامل مدارس هنر معروفی مانند Central Saint Martins و London College of Fashion است، برای تحصیل در زمینه‌های هنری فرصت‌های فراوانی را فراهم می‌کند. این دانشگاه‌ها به دانشجویان فرصت می‌دهند تا از طریق برنامه‌های تئوری و عملی خود، در زمینه‌هایی مانند هنرهای تجسمی، طراحی مد و گرافیک، عکاسی، سینما و تئاتر تحصیل کنند. علاوه بر دانشگاه هنر لندن، دانشگاه‌های دیگری نیز در انگلستان وجود دارند که برنامه‌های تحصیلی در زمینه‌های هنری ارائه می‌دهند، مانند دانشگاه شهر کشوری لندن (City, University of London)، دانشگاه گولدسمیت (Goldsmiths, University of London) و دانشگاه برایتون (University of Brighton).   تحصیل در انگلستان در رشته‌های هنری می‌تواند به شما فرصتی برای یادگیری از استادان معتبر و همچنین دسترسی به امکانات و منابع فراوان هنری مثل کتابخانه‌ها، استودیوها و نمایشگاه‌ها را فراهم کند. همچنین، برخورداری از فضای فرهنگی پویا و چندفرهنگی انگلستان نیز می‌تواند یکی از مزایای آن باشد.

برترین دانشگاه های هنر انگلستان

اصطلاح هنر به مجموعه گسترده ای از زمینه های مطالعه اشاره دارد، نه فقط هنرهای زیبا. این بدان معنی است که با داشتن مدرک هنر، فرصت های شغلی بی شماری برای دانشجویان پس از اتمام تحصیل وجود دارد. انگلیس دارای بهترین دانشگاه های هنری است که هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کند. اما برخی از دانشگاه های هنر انگلیس از نظر کیفیت آموزشی، شرایط و رتبه های بهتریی را دارا می باشند. در ادامه به برترین دانشگاه های هنر انگلستان اشاره می شود.

Royal College of Art

کالج سلطنتی هنر انگلستان توسط دانشکده معماری، دانشکده هنر و علوم انسانی، دانشکده ارتباطات، دانشکده طراحی تجسم یافته است. در هر یک از آنها، تعدادی از دوره های هنری مانند نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، لباس مد و غیره ارائه می شود. این دانشگاه تلاش می کند تا به دانشجویان خود یک آموزش نظری و فنی مناسب برای کار مستقل در محیط های مختلف شغلی و چالش های مختلف ارائه دهد. از این دیدگاه یک واقعیت واضح است که کالج سلطنتی یکی از برجسته ترین دانشگاه های انگلستان و دنیا در زمینه های مرتبط با رشته هنر است.

University College London

دانشکده هنر UCL Slade از هنرمند با استعدادی که می خواهد مهارت و دانش خود را در زمینه نقاش ، مجسمه سازی و رسانه های هنرهای زیبا (از جمله فیلم ، عکس و غیره) ارتقا دهد، استقبال می کند. علاوه بر یک محیط مناسب برای تحصیل، شما یک استاد خصوصی خواهید داشت که تحصیلات شما را در کل دوره ارزیابی و هدایت می کند. این مدرسان پیشینه متنوعی در موضوعات هنری دارند. برای اینکه دانشجویان از جدیدترین و به روز ترین مسائل رشته هنر اطلاع داشته باشند، ماژول های تحصیلی به صورت متناوب در حال تغییر است.

University of the Arts London

دانشگاه هنر لندن یک دانشگاه پیشرو در جهان در زمینه هنر، طراحی و ارتباطات است. طیف گسترده ای از دوره های آن در شش مدرسه هنری آن برگزار می شود؛ کالج هنر کمبرول، مرکز سنت مارتینز، کالج هنر چلسی، ارتباط کالج لندن، کالج مد لندن، کالج هنر ویمبلدون. شهرت دانشگاه نه تنها به ارائه دوره های عالی و متنوع محدود می شود بلکه مستقیماً بر فرهنگ انگلیس تأثیر می گذارد. کار تحقیقاتی انجام شده در نه مرکز تحقیقاتی آن در کارگاه های مختلف، کنفرانس، جشنواره ها، نمایشگاه ها و غیره نمایش داده می شود.

تحصیل رشته عکاسی در انگلستان

یکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی برای تحصیل در انگلستان عکاسی می باشد ، که خیلی مورد استقبال دانشجویان خارجی در سالهای اخیر شده است . رشته ی عکاسی از زیر مجموعه و گرایش رشته های هنر می باشد .

در اوایل عکس ها با دوربین های ساده و مبتدی تولید می شود که قابل مقایسه با تجهیزات امروزی نمی باشد و افرادی که متقاضی برای مهاجرت تحصیلی در رشته ی عکاسی می شوند ، با علوم و فنون مختلفی در زمینه ی عکاسی آشنایی پیدا خواهند کرد در زمینه های چون با عکاسی خبری با تبلیغاتی علمی ، طبیعت و … آموزش می بینند و از دیگر مزیت های دانشجو بودن در رشته ی عکاسی کسب کردن علم یک فرد عکاس در طی چندین سال کار ، در یک دوره ی چهار ی ساله می باشد . به عبارت دیگر یک فرد دانشجو در یک دوره ۴ ساله می تواند به اندازه ی یک فرد عکاس که علم خود را طی سالها کار بدست آورده است ، علم کسب کند .

کشور انگلستان با داشتن دانشگاه برتر خود توانسته علل جذب بسیاری از دانشجویان خارجی شود. 

حسابداری یکی از رشته های مورد نیاز انگلستان برای تحصیل

بله، حسابداری یکی از رشته‌های مورد نیاز و محبوب برای تحصیل در انگلستان است. با توجه به اهمیت حسابداری در جوامع تجاری و اقتصادی، دانشگاه‌های انگلستان برنامه‌های تحصیلی مناسبی در این حوزه ارائه می‌دهند. در انگلستان، دانشگاه‌های برجسته‌ای وجود دارند که برنامه‌های حسابداری با کیفیت و برنامه‌ریزی شده ارائه می‌کنند. برخی از دانشگاه‌های معتبر حاکم بر این رشته عبارتند از: دانشگاه لندن (University of London) که شامل دانشکده حسابداری و مدیریت لندن (London School of Accountancy and Management) است، دانشگاه لیدز (University of Leeds)، دانشگاه وارویک (University of Warwick)، دانشگاه بریستول (University of Bristol) و دانشگاه مانچستر (University of Manchester)، بین دانشگاه‌های معتبر دیگری که ارائه برنامه‌های حسابداری در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند. در این دانشگاه‌ها، برنامه‌های تحصیلی در حسابداری از جمله حسابداری مالی، حسابداری مدیریتی، حسابداری مالیاتی، حسابداری بین‌المللی و حسابداری مالیاتی عرضه می‌شود. این برنامه‌ها به دانشجویان این فرصت را می‌دهند تا مهارت‌های حسابداری عملی و نظری را درک کنند و برای شروع یک مسیر حرفه‌ای موفق در حوزه حسابداری آماده شوند. برای ورود به برنامه‌های حسابداری در دانشگاه‌های انگلستان، عموماً باید مدرک کارشناسی قبول‌پذیری (مانند مدرک دیپلما) در زمینه مرتبط با حسابداری داشته باشید.

شرایط تحصیل در مدارس انگلستان

انگلستان دارای یکی از معتبرترین و مدرن‌ترین سیستم‌های آموزشی در اروپا و جهان است. طبق قوانین موجود در این کشور تحصیل در مدارس انگلستان برای کلیه دانش آموزان اجباری می‌باشد. در انگلستان معمولاً کودکان از ۵ سالگی وارد مدرسه می‌شوند و تا ۱۶ سالگی موظف به تحصیل خواهند بود، البته اغلب والدین انگلیسی کودکان خود را از ۴ سالگی راهی مدرسه می‌کنند.

این امکان برای تمام کودکان از کلیه کشورهای جهان وجود دارد که در انگلستان مشغول به تحصیل شوند، والدین می‌توانند کودکان خود را از ۴ سالگی در مدارس انگلستان ثبت نام نمایند و از آینده آن‌ها آسوده خاطر باشند. به طور کلی ویزای تحصیلی انگلستان به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود: 

 ویزای تحصیلی مقاطع قبل از دانشگاه برای افراد زیر ۱۸ سال 

ویزای تحصیلی مقاطع دانشگاهی برای افراد بالای ۱۸ سال

طبق قوانین سیستم آموزشی انگلستان مدارس این کشور به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل مدارس خصوصی و مدارس دولتی می‌باشد. لازم به ذکر است میزان شهریه و شرایط تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی متفاوت خواهد بود.

قوانین مدارس انگلستان

انگلستان دارای یک سیستم یکپارچه و مدرن است، از این رو اغلب قوانین در کلیه مدارس انگلستان به یک شکل اجرا می‌شود. در این بین برخی از مدارس انگلستان در شهرهای مختلف این کشور قوانین مختص به خود را دارند. برخی از این قوانین در رابطه با الزام استفاده دانش آموزان از یونیفورم مخصوص مدرسه و ساعات حضور در مدرسه می‌باشد. ولی برخی از مدارس قوانین نسبتاً عجیب و غریبی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 به عنوان مثال در ناتینگهام شایر انگلستان دانش آموزان برای پاسخ به سوال معلم اجازه بلند کردن دست خود را ندارند، به این خاطر که می‌گویند همیشه یک تعداد دانش‌آموزان مشخص این کار را انجام می‌دهند و این امر در یادگیری بقیه دانش‌آموزان تاثیر منفی دارد. در مدارس این شهر معلمین خودشان انتخاب می‌کنند که کدام دانش آموز به سوال پاسخ دهد. البته این طرح چندان مورد تایید والدین قرار ندارد. اغلب والدین اعتقاد دارند در این حالت، دانش‌آموزان همیشه استرس دارند که برای پاسخ ‌گویی سوالی که جواب آن را نمی‌دانند، انتخاب شوند. در اینصورت فردی که پاسخ درست را می‌داند، فرصت جوابگویی ندارد.

در برخی دیگر از مدارس انگلستان داشتن دوست صمیمی در مدارس ممنوع است. این روش مورد تایید بسیاری از والدین، دبیران و روانشناسان قرار دارد. به این خاطر که وقتی دانش‌آموزان گروه‌های چند نفری از دوستان را تشکیل می‌دهند، بسیار شادتر خواهند بود و هیچ دانش‌آموزی نیز تنها نمی‌ماند. البته این طرح با انتقادهایی نیز همراه است. در تحقیقاتی در رابطه با رشد و پرورش کودکان ثابت شده، آن‌ دسته از دانش‌آموزانی که دوستان صمیمی برای خود دارند، به لحاظ ذهنی از سلامت بیشتری در طول زندگی برخوردار خواهند بود.

شرایط تحصیل در دبیرستان های انگلستان چیست؟

دانش آموزان برای تحصیل در دبیرستان های انگلستان و بهره‌وری از شرایط ایده آل مدارس این کشور، ملزم به ارائه مدارک و سوابق آموزشی مناسب برای اخذ پذیرش می باشند. از مدارک حائز اهمیت برای اخذ پذیرش می توان به دانش زبان، معدل مناسب و سوابق آموزشی قابل قبول اشاره کرد.

عدم نیاز به ارائه مدرک زبان

دانش آموزان برای تحصیل در مدارس انگلستان نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت. این نکته بدین معناست که ارائه نمرات مناسب آیلتس برای اخذ پذیرش الزامی نمی باشد. دانش آموزان در ابتدای کار برای ارتقا سطح دانش زبان، با توجه به سطح قبلی خود وارد دوره های زبان در حین تحصیل می شوند.

امکان تحصیل برای همه دانش آموزان وجود دارد

دانش آموزان با سوابق آموزشی متفاوت می توانند برای ادامه تحصیل در دبیرستان انگلستان اقدام نمایند. از همین رو کلیه دانش آموزان در صورت تمایلات شخصی قادر خواهند بود تا انگلستان را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. دانش آموزان با حداقل معدل ۱۴ می توانند شانس خود را برای پذیرش از برترین مدارس انگلستان امتحان کنند. لازم بذکر است در صورت معدل های پایین تر، به واسطه قراردادهای همکاری بین موسسه آریاناپارس و مدارس انگلستان، شانس پذیرش همچنان وجود دارد.

زمان را جدی بگیرید، نگیرید؟

یکی از نکات مثبت تحصیل در انگلستان، سرعت بالای جواب دهی دبیرستان ها در این کشور می باشد. در صورت ارائه مدارک در زمان مقرر می توان در عرض ۲۰ تا ۳۰ روز، پذیرش را از مدارس دریافت کرد. زمان همیشه حائز اهمیت است، از همین رو بررسی بازه های ددلاین مدارس از مهم ترین موارد اخذ پذیرش می باشد.

مدارس شبانه روزی انگلستان

مدارس شبانه روزی انگلستان، محیطی امن و قانون مدار به همراه امکانات آموزشی، هنری و ورزشی گزینه مناسبی برای متقاضیان بین المللی است. دانش آموزان خارجی با ورود به این مدارس در محیطی کاملاً انگلیسی زبان پرورش می یابند از این رو براحتی زبان انگلیسی مسلط می شوند. تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان دارای امکانات اقامتی برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال است.

هزینه های مدارس شبانه روزی در انگلستان چقدر است؟

شهریه های مدارس شبانه روزی که اصطلاحاً Boarding fee  نامیده می شود، در برگیرنده هزینه پانسیون به همراه شهریه دوره تحصیلی متقاضی است. هزینه های این مدارس در هرسال برای دانش آموزان متغیر است ولی به صورت متوسط سالانه مبلغی بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ پوند است.

ممکن است در ابتدا این هزینه ها زیاد به نظر برسد اما وقتی کیفیت تدریس، سطح بالای مراقبت و نظارت، اسکان و غذای مناسب، امکانات عالی دانشگاهی و ورزشی و بسیاری از فعالیت های خارج از برنامه در نظر گرفته شود، بسیار مقرون به صرفه است.

هزینه مدارس شبانه روزی انگلستان بستگی به سن دانش آموز و عواملی مانند موقعیت مکانی مدرسه، نوع مدرسه، امکانات، تجهیزات و زمینه ها دارد.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد انگلستان متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی متفاوت می باشد. به صورت کلی هزینه های این دوره شامل رشته تحصیلی، منطقه انتخابی برای تحصیل، هزینه بیمه و هزینه درخواست می شود. یکی از فاکتورهای تاثیرگذار برای تعیین نرخ هزینه های دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان، انتخاب نوع دوره تحصیلی در این کشور می باشد. در جدول زیر میانگین هزینه های تحصیل در دوره های مختلف آمده است.

نوع دوره مثال شهریه ( دانشجویان داخلی) شهریه ( دانشجویان بین المللی )
تئوری MA ۷٫۹۴۶ ۱۵٫۰۹۷
آزمایشگاهی MSc ۸٫۸۶۰ ۱۷٫۴۹۳
تحقیقاتی MRes / MPhill +۴٫۰۰۰ +۱۰٫۰۰۰
مدیریت MBA ۱۸٫۶۲۴ ۲۰٫۴۹۴

مزیت تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان

تحصیل در بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان دارای مزایای فراوانی است. این مزایا عبارتند از:  

  • کیفیت تحصیلی: دانشگاه‌های برجسته در انگلستان با برنامه‌های تحصیلی با کیفیت و استادان معتبر خود شناخته می‌شوند. در این دانشگاه‌ها، معمولاً مطالعه عمیق در رشته‌های انتخابی، امکان دسترسی به تجهیزات و امکانات عالی و ارتباط با صنعت در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.
  • ارتباط با صنعت: تحصیل در بهترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان به شما فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با صنعت و کسب تجربه عملی در زمینه تخصصی خود می‌دهد. برنامه‌های کارآموزی و همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر، فرصتی را برای شروع حرفه‌ای موفق فراهم می‌کند.
  • شبکه‌سازی: در دانشگاه‌های برجسته، شما با دانشجویان دیگری از سراسر جهان آشنا می‌شوید که به طور مشترک علاقه‌مند به رشته‌های تخصصی هستند. این شبکه‌سازی می‌تواند در آینده شغلی شما مفید واقع شود و فرصت‌های همکاری و تجاری را ایجاد کند.
  • اعتبار بین‌المللی: مدارک تحصیلی دریافتی از دانشگاه‌های برجسته در انگلستان در سطح بین‌المللی شناخته و ارزشمند هستند. این مدارک می‌توانند به شما در یافتن فرصت‌های شغلی در سراسر جهان کمک کنند و بازار کار بین‌المللی را برای شما باز کنند.

درامد بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان

  درامد برای رشته‌های تحصیلی مختلف در انگلستان ممکن است متفاوت باشد و تحت تأثیر عوامل مختلف قرار گیرد، از جمله حوزه تخصصی، سطح تحصیلات، سابقه کار و محل کار. با این حال، برخی از رشته‌هایی که به طور عمومی به دستمزد بالاتری در انگلستان منجر می‌شوند، عبارتند از:

  • پزشکی و رشته‌های پزشکی مرتبط: پزشکان و متخصصان پزشکی در انگلستان اغلب در طبقه دستمزد بالا قرار می‌گیرند. با این حال، تحصیل در پزشکی نیازمند سال‌ها تحصیل و آموزش مداوم است.
  • مهندسی نرم‌افزار: با رشد سریع صنعت فناوری اطلاعات، متخصصان مهندسی نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای کامپیوتری در انگلستان درآمد بالایی را کسب می‌کنند.
  • مالی و حسابداری: درامد مالی و حسابداری نیز به طور معمول برای کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، مناسب است. مدیران مالی، حسابداران حرفه‌ای و مشاوران مالی در انگلستان به طور معمول در طبقه درآمدی بالا قرار دارند.
  • مدیریت و مشاوره: در رشته‌های مرتبط با مدیریت و مشاوره، افراد با تجربه و مهارت‌های مناسب معمولاً درآمد بالایی دارند. مدیران بالادستی، مدیران پروژه، مدیران منابع انسانی و مشاوران مدیریت می‌توانند به درآمد قابل توجهی دست یابند.

شرایط تحصیل در مقطع پست دکتری در انگلستان

از آنجا که سیستم پذیرش دانشجو در انگلستان متمرکز نیست و باید به صورت مستقیم به دانشگاه درخواست بدهید، بنابراین با توجه به معیار و قوانین هر دانشگاه شرایط متفاوتی برای پذیرش دانشجو دارد. در کنار این شرایط خاص هر دانشگاه یکسری شرایط کلی در نظر گرفته شده است که در بین تمام دانشگاه هارعایت می شود.

  • عدم محدودیت سنی و ملیتی: تمام شهروندان بریتانیا، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای جهان بدون محدودیت سنی می توانند برای شرکت در دوره پست دکتری در انگلستان درخواست دهند.
  • دریافت موقعیت شغلی در دوره پست دکتری شرایط خاصی را ندارد، بلکه عملکرد دانشجو در یکسال اول تحصیل در دانشگاه مورد ارزیابی قرار می گیرددر صورت داشتن عملکرد قابل قبول و خوب می تواند درموقعیت شغلی پست دکتری پذیرفته شود.
  • داشتن رزومه تحصیلی قابل قبول مانند مقالات چاپ شده، پژوهش های تحقیقاتی سطح بالا، از مهم ترین شرایط پذیرش است.
  • داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۷ و تافل معادل که نشان دهنده مهارت زبان دانشجو است از دیگر شرایط پذیرش پست دکتری است.
  • به صورت همزمان نمی توان در دو دانشگاه و دو موقعیت پست دکتری اقدام به تحصیل و کار کنند.
  • برای پذیرش درخواست متقاضی برای مقطع پست دکتری نباید بیش از سه سال از اخذ مدرک دکتری آن ها گذشته باشد، چنانچه در حال تحصیل در مقطع دکتری هستید باید تا شش ماه بعد از پذیرش پشت دکتری مدرک خود را به صورت کاندیشال دریافت کنید.

مراحل و شرایط اعزام دانشجو به کشور انگلیس

کشور انگلیس در سال های اخیر شاهد پذیرای صدها هزاران مهاجرت تحصیلی از سوی دانشجوهای خارجی بوده است. تحصیل کردن  صدها هزار نفر دانشجوی خارجی در کشور انگلیس بیانگر اهمیت اعزام دانشجو به کشور انگلیس و محبوبیت انگلیس از نظر تحصیل است. با توجه به روز بودن انگلیس، استاندارد بودن انگلیس و داشتن دانشگاه های معتبر، این کشور یک مکان عالی برای دانشجویان خارجی است.

مرحله اول برای اعزام دانشجو به کشور انگلیس تعیین دانشگاه است. کشور انگلیس محیطی آکادمیکی است. بیشتر از ۱۰۰ دانشگاه و کالج دانشگاهی در کشور انگلیس وجود دارد. این دانشگاه ها از پلی تکنیک های روستایی گرفته تا موسسات آیکونی در شهرهای بزرگ با همدیگر فرق دارند.

دوره ها و دانشگاه های آموزشی فرصتی برای کسب کردن  مهارت ها و صلاحیت های ارزشمند است. بیشتر کسب مهارت ها دارای سطح مشکلی هستند. هر اندازه سطح بالاتر باشد، کسب مهارت هم مشکل تر می شود. مدت تحصیل در کشور انگلیس ۳ سال در دوره  لیسانس و ۱ سال در دروه کارشناسی ارشد است.

نتیجه گیری

کسب علم و دانش برای بسیاری از افراد جزو لذت های زندگی محسوب می شود اما نباید فراموش کرد که یکی از اهداف تحصیل پیشرفت و کسب درآمد حداکثری است، بنابراین برای ادامه تحصیلات تکمیلی و به همان اندازه که در انتخاب کشور مقصد حساسیت به خرج می دهید در انتخاب رشته نیز دقت کنید تا بتوانید پس از پایان تحصیل شغل مناسبی را پیدا کنید. چنانچه پس از مطالعه این مقاله هنوز هم سوالاتی در باره بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان دارید می توانید با کارشناسان متخصص ما در آریانا پارس تماس بگیرید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۸ پاسخ به “همه چیز درباره تحصیل در انگلستان ۲۰۲۳”

    1. گلنوش گفت:

      من میخوام که برای چند تا دوره ی آموزشی به انگلستان برم، در اینصورت باید ویزای تحصیلی بگیرم؟

      • author4 گفت:

        بله، برای تحصیل توی همه مقاطع تحصیلی و حتی دوره‌های آموزشی در انگلستان، ویزای تحصیلی مورد نیازه.

    2. زهره گفت:

      هزینه ی سالانه زندگی و تحصیل در لیورپول چقدره؟

      • author4 گفت:

        یه زندگی عادی در لیورپول حداقل حدود ۹۰۰۰ پوند براتون هزینه خواهد داشت.

    3. لیلا گفت:

      سلام
      کدوم شهرهای انگلستان ارزون تر هستن؟ و لطفا هزینه ماهانه زندگی در انگلستان رو میفرمایید؟

      • author4 گفت:

        معمولا چستر، لستر و لیدز به عنوان ارزان‌ترین شهرهای انگلیس شناخته میشن.یه زندگی عادی و تحصیل حداقل حدود ۹۰۰۰ پوند براتون هزینه خواهد داشت.

    4. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان میشه راهنمایی بفرمایید؟

      • consultant گفت:

        رشته های کامپیوتری
        مدیریت
        دیتا ساینس
        روانشناسی
        مهندسی کشاورزی
        رشته مرتبط با سینما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان

    شبکه های اجتماعی

    arrow up