وقتی به فکر مهاجرت می‌افتی یکی از راه‌ها راه حل مهاجرت تحصیلی است و در همان لحظه وقتی مشغول فکر کردن به بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی هستید کانادا به عنوان یکی از گزینه‌هایی که در اطرافتان بیشتر راجع به آن می‌شنوید به عنوان یک گزینه جدی مطرح می‌شود. ولی آیا کانادا همان مقصد ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی است آیا واقعاً شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا آنقدر که گفته می‌شود ساده است و مهمتر از همه چطور مهاجرت تحصیلی به کانادا با کمترین هزینه و بیشترین شانس قابل انجام است.

این سوال‌های مهم و بسیاری از سوال‌های حوزه مربوط به تحصیل در کانادا را دراین مقاله بررسی می‌کنیم طوری که دیگر نیاز نباشد برای گرفتن اطلاعات تکمیلی چندین وب سایت دیگر را بررسی کنید.

تحصیل در کانادا

چرا کانادا می‌تواند بهترین گزینه برای تحصیل باشد؟

مثل همه چیزهای عالم بهترین با توجه به شرایط هر فرد تعیین می‌شود ولی وقتی صحبت از مهاجرت تحصیلی و انتخاب بهترین مکان برای انجام دادن آن در میان است کشور مقصد شما باید دارای معیارهای مشخصی باشد که در ادامه قصد داریم این معیارها را به ترتیب اهمیت بررسی کنیم.

شرایط اقامت بعد از تحصیل،وقتی بیایی می‌مانی

کانادا هم مثل بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان با بحران‌های پیری و نیروی کار دست و پنجه نرم می‌کند بنابراین دنبال راه حل‌هایی برای جوان‌تر کردن جمعیت خود و همچنین افزایش بهره‌وری صنایع و بازارهای مالی این کشور است بنابراین ب ویژه‌ای روی جوانانی باز می‌کند که دانش آموخته دانشگاه‌های این کشور باشد شجویان را جذب می‌کند آموزش می‌دهد به آنها کار می‌دهد و در نهایت با ارائه چندین راهکار برای اعطای اقامت دائم به آنها آنها را ماندگار می‌کند تا به این شکل آینده کشور و همچنین مهاجرین را تضمین کند. پس یکی از وجه تمایزهای کشور کانادا که این کشور را به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در کنار کشورهایی مثل آمریکا و استرالیا قرار می‌دهد موضوع اقامت دائم پس از تحصیل در این کشور است. هدفی که خوشبختانه یا متاسفانه انگیزه مهاجرت بسیاری از افراد منجمله متقاضیان ایرانی است.

۲ درصد موفقیت ویزای تحصیلی کانادا،بی ثبات پلی مطمئن

اگر بگوییم برای انجام دادن مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا باید از همان اول فکر تهیه کردن کفش آهنین باشید خیلی بی‌راه نگفتیم. گاهی دولت کانادا انقدر مهربان است که ظرف دو هفته به یک متقاضی ویزای تحصیلی می‌دهد و گاهی آنقدر بی‌رحم که بیش از ۷۰ درصد متقاضیان تحصیلی را در پروسه ناامید می‌کند مثل اتفاقی که در چند سال اخیر پررنگ‌تر افتاده است ولی در همین فضا و بحران ویزایی هم باز به فکر متقاضیان ویزای تحصیلی هست،پس امکان اعتراض کردن به تصمیم را در دادگاه فدرال این کشور به متقاضی ویزای تحصیلی می‌دهد،پروسه‌ای که علی رغم آنچه با شنیدن �ن دادگاه در ذهن انسان خطور می‌کند آنقدرها هم عجیب و غریب نیست و شانس موفقیت خوبی دارد. پس تقریباً می‌توانید امیدوار باشید که اگر قصد این را دارید که از طریق تحصیل به کانادا مهاجرت کنید در نهایت شانس موفقیت خوبی در این پروسه خواهید داشت.

۳ تنوع انتخاب ها، همه چی در هم

استخدام یک ایرانی در یک شغل در کانادا،داشتن یک کارفرمای هندی ،ویزیت کردن با یک پزشک چینی و صدها مورد مشابه اصلاً چیزی نیست که ذهن شما را درگیر خود کند. موضوع نژادپرستی یا در حالت کمرنگ‌تر آن تبعیض نژادی که یکی از دغدغه‌های مهم مهاجرین در بسیاری از کشورهای جهان است در کانادا حتی به عنوان یک نگرانی کوچک هم به شمار نمی‌آید. تنوع در کانادا حرف اول را می‌زند چه بافت جمعیتی و چه حتی مقطع های تحصیلی و کاری مختلف.
متقاضی تحصیل در کانادا می‌تواند از رشته مهندسی مکانیک تا علوم آزمایشگاهی و از رشته جوشکاری تا گذراندن دوره‌های مهندسی صدا و دوره‌های دیجی بودن را در کانادا به عنوان گزینه تحصیل خود انتخاب کند.
او می‌تواند دانشگاهی را انتخاب کند که سالانه ۳۵ هزار دلار شهریه داشته باشد یا دانشگاهی را انتخاب کند که بتواند با بورسیه گرفتن تا سالی ۳۵ هزار دلار کمک هزینه بگیرد پس می‌توان در یک جمله گفت اگر می‌خواهی به کانادا بروی بالاخره یک گزینه مربوط به شرایط تو پیدا خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

چالش‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا

بسیاری از متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را داشته‌اند و  در این مرحله دچار چالش‌های جدی شده‌اند افرادی که در مرحله اخذ پذیرش موفق نشدند در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرند و متقاضیانی که در مرحله اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا به هر دلیلی با مشکلات زیادی روبرو بودند.
مشکلاتی که شاید اگر از قبل از اقدام نسبت به آنها آگاهی کافی داشته باشید می‌توانید با انجام قدم‌هایی موفقیت خود را در فرایند پذیرش و در نهایت اخذ ویزای تحصیلی کانادا تضمین کنید.
در ادامه به متداول‌ترین چالش‌هایی که متقاضیان تحصیل در کانادا با آن روبرو هستند می‌پردازیم و سعی می‌کنیم راه حل‌هایی برای عبور از این موانع ارائه نماییم.

دانشگاه خوب شانس ویزای خوب دانشگاه بد شانس ویزای کم

طبیعی است که هر چقدر دانشگاه بهتری به عنوان مقصد سفر شما به سفارت اعلام شود سفارت هم مطمئن‌تر از اینکه شما یک دانشجوی ممتاز هستید خواهد بود و در نتیجه احتمالاً سفارت نظر مثبت‌تری در رابطه با پرونده شما خواهد داشت. در طرف مقابل اگر بتوانید از دانشگاه‌هایی که رتبه پایین‌تری دارند ( که طبیعتاً به دلیل شرایط ورودی ساده‌تر آنها بوده است)،با موفقیت پذیرش تحصیلی بگیرید با توجه به روند کنونی اداره مهاجرت کانادا احتمال عدم موفقیت شما در دریافت ویزا ممکن است یک اتفاق محتمل باشد پس در اینجا آنچه بیشتر از همیشه حائز اهمیت است،بالا بردن شانس پذیرش تان در دانشگاه‌های با رتبه عالی است. پس هرچه دانشگاه بهتر شانس ویزا بالاتر.

خریدن بنز و بی‌ام‌ دابلیو، در کانادا هیچ چیزی ارزان نیست.

همانطور که وقتی ماشین گران قیمت مثل بنز یا بی‌ام‌دبلیو به عنوان خودروی هدف خود برای خرید در نظر می‌گیرید م به پرداخت هزینه‌های بسیار بالای خرید و هزینه‌های نگهداری آن خواهید بود باید این را بدانید که کانادا و به خصوص شهرهای بزرگش مثل ونکوور و تورنتو اصلاً به عنوان شهرهایی با هزینه کم زندگی محسوب نمی‌شوند پس یکی از بزرگترین چالش‌های شما،پرداخت هزینه‌های سنگین زندگی در این کشور به خصوص پس از بحران‌های مسکن سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ خواهد بود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که وقتی در کانادا مشغول تحصیل هستید به صورت پارت تایم و پس از فراغت از تحصیل به صورت فول تایم امکان کار خواهید داشت و طبیعتاً با ایجاد درآمد دلاری در کشور کانادا چالش پرداخت هزینه نیست کمرنگ‌تر خواهد شد. ولیکن با توجه به هزینه‌های تحمیل شده به شما تا پیدا کردن کار حتماً باید از این مسئله اطمینان پیدا کنید که قادر خواهید بود تا حداقل ۶ ماه هزینه‌های خود را در این کشور پرداخت نمایید. ما در مقاله‌ای مجزا به عنوان هزینه‌های زندگی در کانادا به تفصیل در رابطه با هزینه‌های زندگی در این کشور علاوه بر هزینه‌های تحصیل و راه‌های کم کردن این هزینه‌ها خواهیم پرداخت.

ماشاالله به این همه دکتر،تعداد بیش از حد مشاورهای مهاجرت

شاید این مشکل فقط مختص کشور کانادا باشد چرا که در چند سال گذشته افراد بسیار زیادی از قشرهای مختلف جامعه وارد خاک کانادا شدند و بسیاری از این افراد نیست صنعت مهاجرت را یک صنعت پولساز قلمداد کردند بنابراین بسیاری از آنها وارد فرایند مشاوره و تعدادی هم وارد وکالت در این حوزه شده اند. همین ازدیاد تعداد مشاورین از یک نگاه ممکن است باعث افزایش آگاهی در مورد مهاجرت به کانادا شود و از طرفی ممکن است با ضد و نقیضگویی‌های افراد مختلف که بعضاً ممکن است با غرض ورزی شخصی نیز همراه باشد. همین مسئله ممکن است متقاضی مهاجرت تحصیلی به کانادا را در سه مرحله دچار چالش کند مرحله اول در انتخاب اینکه آیا کشور کانادا مقصد مناسبی است یا خیر،چالش دوم پاسخ به این سوال است که کدام مسیر برای مهاجرت تحصیلی قی‌تر است کدام استان مناسب است کدام دانشگاه می‌تواند بهترین دانشگاه مقصد باشد،چه مدارکی برای اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا مورد نیاز است.
و چالش سوم به این موضوع برمی‌گردد که در صورت موفقیت و ورود به کانادا اقدامات بعدی چه خواهد بود و یا در صورت عدم موفقیت در پروسه ویزا فرایند دادگاه تا چه حد موفقیت آمیز خواهد بود.
طبیعیست برای پاسخ به تمام سوالاتی که در این سه چالش می‌گردد اولین و مهم‌ترین معیار سایت اداره مهاجرت کانادا و سایت دانشگاه‌های مقصد خواهد بود ولیکن بر اساس تجربه بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی کشور کانادا توصیه می‌کنیم تا همه تجربیات مختلف را از افراد مختلف با دقت گوش دهند و در نهایت با بررسی تمام جوانب اقدام به دور از تبلیغات افراد سودجو تصمیم‌گیری درستی در این پروسه حیاتی داشته باشند.

هزینه تحصیل در کانادا

آمار مهاجرت تحصیلی ایرانیان به کانادا

آمارهای ثبت شده از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۲ همانطور نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از ۶۲۱ هزار دانشجوی خارجی در کشور کانادا مشغول به تحصیل می‌باشند ،این آمار که یک رشد بیشتر از ۲۳ درصدی را نمایش می‌دهد ص می‌نماید که کشور کانادا به صورت فزاینده‌ای به جذب دانشجویان خارجی علاقمند است.
اگرچه در این میان کشورهایی مثل چین هند اندونزی فیلیپین و کره جنوبی بیشترین تعداد دانشجوی خارجی در کشور کانادا را به خود اختصاص دادند.آمار نشان می‌دهد که دانشجویان ایرانی نیز که عدد آنها به بیش از ۲۱ هزار دانشجو تخمین زده شده است و همین مسئله باعث شده است تا ایران به عنوان ششمین کشور با بیشترین میزان دانشجوی خارجی در کشور کانادا محسوب کرده است. جالب است بدانید طی آماری که از سال ۲۰۱۸ توسط اداره مهاجرت کانادا منتشر شده است این عدد بیش از ۶۳ درصد رشد داشته است! پس حداقل می‌توانید امیدوار باشید که شما اولین نفری نیستید که وارد فرایند مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا شده‌اید و افراد بسیار زیادی قبل و همزمان با شما به مهاجرت تحصیلی به مقصد کشور کانادا فکر کرده اند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

    تحصیل در کانادا تحصیل در کانادا تحصیل در کانادا تحصیل در کانادا تحصیل در کانادا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up